Onzinnige stellingquote:Op zondag 28 juni 2009 22:15 schreef Prutzenberg het volgende:
In de randstad is de bevolking flink gegroeid de afgelopen 50 jaar maar de infrastructuur is
Je had het over de laatste 50 jaar. In die tijd is er ongeveer 2000 kilometer snelweg bijgekomen. Daarvoor was er maar 500 kilometer.quote:Op zondag 28 juni 2009 22:25 schreef Prutzenberg het volgende:
Quote me even helemaal: ik zei gedeeltelijk aangepast.
Voorbeelden: A4 delft-r'dam, A4 leiden, A12 zoetermeer-gouda, A28 utrecht-amersfoort, etc. Van 3 naar 2 rijstroken om vervolgens 200m verder weer naar 3 stroken te gaan.
Gelukkig heb ik de plannen gezien die deze problemen op gaan lossen, maar laten we eerlijk wezen: dat had allang gebeurd kunnen zijn.
Daarbij wil ik jouw grafiek wel op een grafiek met de bevolkingsgroei zien en dan liefst per regio.
Ok, lees het volgende (ben het trouwens wel met je eens dat er veel meer asfalt moet komen)quote:Op zondag 28 juni 2009 22:35 schreef Prutzenberg het volgende:
Zie boven:
Slechts 700km in dertig jaar.
quote:Een langdurige periode van economische vooruitgang leidde ertoe dat eind jaren ’50 dat het autobezit en gebruik in hoog tempo toenam. Zo bedroeg tussen 1950 en 1970 de economische groei bijna 5% per jaar. De toegenomen welvaart leidde tot een groter autobezit, en de grootschalige introductie van de auto in het woon-werk-verkeer. Tussen 1960 en 1970 zou het woon-werk-verkeer met 500 % toenemen. Tussen 1957 en 1975 zou de dagelijkse reisafstand toe gaan nemen van 3,9 km naar 23,2 km. Deze trend werd midden jaren ’50 nog niet voorzien, maar eind jaren ’50 werden de voortekenen steeds duidelijker. De boodschap was rond 1960 meer dan duidelijk: er was sprake van massamotorisatie, en daar moest wat mee gedaan worden.
Knooppunt Oudenrijn in 1969Op 21 januari 1969 werd bij Koninklijk besluit het Rijkswegenplan 1968 vastgesteld. De lengte van het onder dit Rijkswegenplan vallende wegennet bedroeg maarliefst 3714 km, waarvan een groot deel als autosnelweg zou moeten worden gerealiseerd.Het was met afstand het meest uitgebreide Rijkswegenplan dat Nederland heeft gekend, en het is ook het langste in werking geweest van alle Rijkswegenplannen.
De Jom Kippoeroorlog tussen Israël en haar Arabische buurlanden leidde tot de oliecrisis van 1973 en gezorgde dat het tij keerde voor de wegenbouw. Door de Club van Rome werd milieu een issue, en door de oliecrisis was de economie verzwakt.
De oliecrisis gebeurde echter ten tijde van het kabinet Den Uyl, dat in deze periode andere prioriteiten qua overheidsuitgaven legde dan investeringen in wegen. Gevolg was dat er vanaf 1974 – ondanks het feit dat het Rijkswegenplan 1968 nog verre van afgerond was – fors moest worden bezuinigd op de wegenbouw.
Knooppunt Oudenrijn in 1982Er volgden magere jaren voor de snelwegen; in 1983 was het budget voor Rijkswaterstaat zo gering dat er zelfs voor het onderhoud van de bestaande snelwegen onvoldoende geld beschikbaar was. Van de aanleg van nieuwe snelwegen was al helemaal geen sprake meer. In de late jaren ’80 werden ontbrekende stukken van bestaande snelwegen aangelegd maar het zou tot in de jaren ’90 duren voor er weer nieuwe trajecten werden aangelegd.
Maar die ligt er dadelijk wel voor de komende 50 jaarquote:Op zondag 28 juni 2009 19:30 schreef Frenkyboy het volgende:
Haha, investeringen in infrastructuur stopgezet. In woonde tot voor kort in de VS, _daar_ zijn de investeringen in de infrastructuur stopgezet. Hier is de A2 al minstens 4 jaar een grote bouwput, van Amsterdam tot Eindhoven.
Goeie verklaring. Neemt niet weg dat het vreemd is:quote:Op zondag 28 juni 2009 22:38 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ok, lees het volgende (ben het trouwens wel met je eens dat er veel meer asfalt moet komen):
[..]
Ja, daar zijn ze flink bezig. Wordt 2 X 5 rijstroken. Goede zaak!quote:
Zijn die woningen al flink in prijs gedaald, voor zover jij weet?quote:Op maandag 29 juni 2009 22:58 schreef WammesWaggel het volgende:
Gisteren was ik nog op Ijburg, wat een troosteloze boel en ook overal woningen in de verkoop![]()
Wel een fijn strandje, maar daarvoor hoef je je niet in zo'n nare omgeving te vestigen
De vraagprijzen niet significant, maar ken zeker twee mensen die daar woningen in de verkoop hebben en beide zouden ze zeker genoegen nemen met een flink lager bedrag dus in die zin zijn er wel mogelijkheden.quote:Op maandag 29 juni 2009 23:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Zijn die woningen al flink in prijs gedaald, voor zover jij weet?
watnou?quote:Op donderdag 2 juli 2009 16:21 schreef Zero2Nine het volgende:
Net even langs die bouwplaats gegaan en op het hek staat nu dat er retentierecht op rust.
Volgens mij betekent dat, dat er niks op bouwplaats gebeurt, en er geen spullen meer vandaan gaan, totdat degene die die (onder)aannemer zou betalen daadwerkelijk betaalt. Dus de boel ligt inderdaad stil.quote:
Zolang de aannemer zijn betalingen niet doet, wordt er niet meer gebouwd om het maar grof te zeggen.quote:
Bouplaats leegroven van mooie materialenquote:
a, duidelijk. Dankquote:Op donderdag 2 juli 2009 16:29 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Zolang de aannemer zijn betalingen niet doet, wordt er niet meer gebouwd om het maar grof te zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |