abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 juni 2009 @ 12:36:09 #101
53151 T42
Pinball Wizard
pi_70444316
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 23:36 schreef Deetch het volgende:
testen ze bij een apk wel of ie rijdt?
heb ooit een auto laten keuren met een halve motor
  zondag 28 juni 2009 @ 13:36:37 #102
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_70445603
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 16:49 schreef silenthill het volgende:
Tsja heb hiervoor al 5 auto's gekocht van een particulier en test ik de auto 30 a 45 minten rijden.

30 minuten ongeveer alles aan de auto zelf checken.

Of er NAP, onderhoudsboekje bijzit, maar deze keer dacht ik ( Stom natuurlijk ) dat het via een dealer wel goed zou zitten.

Hiervoor heb ik 3x een swift gereden en 1x een suzuki 100 gx coupe.

Heb nu ook weer een suzuki 100 gx coupe.

Allemaal moeiteloos door de APK.

Allemaal zonder problemen. Alleen slijtage onderdelen, maar dat is normaal.

Wil nu een 2de auto aanschaffen om eind van dit jaar\ begin volgend jaar door europa te reizen.

Maar weet nu 1 ding zeker. Ga alleen maar particulier kopen in de toekomst.
Je zou ook wat selectiever kunnen zijn in het bedrijf waar je binnenstapt .
Of ga je zonder wantrouwen naar een achterwijk om daar een ouwe auto van een sjappie te kopen die aan alle kanten wegroest .
Tering... Ik heb nog nooit een auto gekocht, en zelfs IK weet bij wat voor lui je om moet draaien.
Maar ja, het was zo goedkoop, en het leek een goeie deal .

Echt, ik blijf me verbazen hier op Fok! over de goedgelovigheid/naieviteit van sommige mensen.
pi_70447088
Als ik het juist heb is het verplicht dat auto's minimaal 120 moeten rijden.
Dat kan de jouwe niet, en hebben ze de APK er voor spek en bonen op gezet, wat betekent dat het enorme fraude is.

Je geeft het al zelf aan, en ik weet het zelf ook. ALTIJD een testrit maken. Kan het niet? Hebben ze lekker pech.
Ik vraag altijd bij het rondkijken of een bepaalde auto die ik aanwijs echt goed is, en hoe goed deze is.
Dan is zo'n bak vaak altijd helemaal probleemloos, rijdt super, net als nieuw bla bla. En dan altijd om een gratis apk beurt vragen. Moeten ze ook niet moeilijk doen.

Maar zo kon ik ook een Golf 3 in hoorddorp kopen, weet niet hoe het bedrijf heet, maar dat zijn ook flinke naaiers.
Aan de telefoon dat ie er als nieuw uitzag, ook van binnen etc. 1250 euro, ding had 220.000 afgelegd.
Eenmaal aangekomen: Steenslag, krassen, interieur zag er niet uit, dikke deuk van de zijkant wat ie verzweeg.
Vooruit, testrondje. Ding was niet vooruit te branden, reed gewoon wat zwaar. Het voelde niet goed.
Ik gaf op een recht stuk echt plankgas tot net voor de overtoeren, en begon dat ding te hobbelen! Alsof je een slinger in je wiel hebt, of een as krom is.
Toen vertelde me iemand nog dat ik vooral naar de naden moest kijken (die tussen de beplating).
Daar moet je echt op letten, want deze moeten van beide kanten absoluut hetzelfde wezen.
Die golf had dus voor een flink verschil, en vooral de achterbak, daar zag ik het al Verroeste lichtmetalen velgen?
Wel mij helemaal beloven waarom hij beter is, dat ik altijd langs kan komen als er wat stukgaat en mag ik gratis hun werkplaats gebruiken etc.

Donder op, ik ben niet stom hoor Ik kijk lekker verder. Als je me kent mag je me wel een drama noemen als het op auto's kopen neerkomt. Maar is toch een hoop geld en het moet gewoon jaren goed rijden
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_70447677
quote:
Op zondag 28 juni 2009 14:38 schreef Sjibble het volgende:
Dat kan de jouwe niet, en hebben ze de APK er voor spek en bonen op gezet, wat betekent dat het enorme fraude is.
Idd, even melding maken bij de RDW lijkt me..
pi_70447875
quote:
verhaal
Sowieso zou de auto geen APK mogen krijgen als de uitlaat compleet doorgerot is.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_70447889
quote:
Op zondag 28 juni 2009 15:04 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Idd, even melding maken bij de RDW lijkt me..
Moet je het wel goed moeten bewijzen met je eigen bak.
Want ze kunnen dan wel stiekem langskomen met een steekproef, maar die gasten zijn ook geen mongolen, want die keuren ze wel zoals het moet, behalve die ze in de verkoop hebben.
Of ik weet niet hoe ze het verder doen hoor. Maar maak direct een melding bij de RDW zodra deze bereikbaar is.

Ik geloof dat je het wel degelijk kan bewijzen.
Ze kijken dan wel niet naar je motor, maar wel de snelheid die de auto kan behalen.
En je kan niemand wijsmaken dat een auto met 2 weken apk ineens 40kmh trager loopt als wettelijk is verplicht. Of je bent echt een kei in auto's de prak in rijden
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_70447930
quote:
Op zondag 28 juni 2009 15:13 schreef rene90 het volgende:

[..]

Sowieso zou de auto geen APK mogen krijgen als de uitlaat compleet doorgerot is.
quote:
En je kan niemand wijsmaken dat een auto met 2 weken apk ineens 40kmh trager loopt als wettelijk is verplicht.
Valt in hetzelfde rijtje als het bovenstaande.
Je kan niemand wijsmaken dat je uitlaat in 2 weken is doorgerot.

TS heeft wat mij betreft genoeg bewijs om aan te geven dat de APK keuringen van het bedrijf niet deugen.
[/quote]
pi_70448006
quote:
Op zondag 28 juni 2009 15:15 schreef Sjibble het volgende:

[..]

[..]

Valt in hetzelfde rijtje als het bovenstaande.
Je kan niemand wijsmaken dat je uitlaat in 2 weken is doorgerot.

TS heeft wat mij betreft genoeg bewijs om aan te geven dat de APK keuringen van het bedrijf niet deugen.
Daar sluit ik mij volledig bij aan
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_70448230
pi_70454526
quote:
Op zondag 28 juni 2009 15:13 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Ik geloof dat je het wel degelijk kan bewijzen.
Ze kijken dan wel niet naar je motor, maar wel de snelheid die de auto kan behalen.
Onzin.
Ik ga geen moeite doen, onderbouw jij je uitspraak maar.
  zondag 28 juni 2009 @ 22:03:05 #111
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70459335
quote:
Op zondag 28 juni 2009 19:43 schreef vannelle het volgende:

[..]

Onzin.
Simpele.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_70459656
quote:

[..]

Onzin.
Lekkere kansloze opmerking
pi_70466998
quote:

[..]

Onzin.
Ik geloof dat het bij de RDW keuring verplicht is minimaal 120 te kunnen. Een agent heeft me laten weten dat als je brommer te zacht rijdt, je de brommer opnieuw moet laten keuren. En hij komt er pas doorheen als ie zijn constructiesnelheid behaalt. En ik kan me best bedenken dat dit ook voor de auto is.

Of zie ik dit verkeerd? Niemand zit te wachten op auto'tjes die afgetrapt zijn en maar 90 gaan op 120kmh snelwegen.
[/quote]
pi_70468214
quote:
Op maandag 29 juni 2009 01:57 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Ik geloof dat het bij de RDW keuring verplicht is minimaal 120 te kunnen. Een agent heeft me laten weten dat als je brommer te zacht rijdt, je de brommer opnieuw moet laten keuren. En hij komt er pas doorheen als ie zijn constructiesnelheid behaalt. En ik kan me best bedenken dat dit ook voor de auto is.

Of zie ik dit verkeerd? Niemand zit te wachten op auto'tjes die afgetrapt zijn en maar 90 gaan op 120kmh snelwegen.
Excuus voor mijn korte opmerking die wellicht nogal bot over kwam. Ik moest vannacht werken en stond op het punt naar bed te gaan om voor te slapen, weinig tijd dus.

Maar ik heb er nog nooit van gehoord dat ze met de apk keuring de snelweg op gaan, in sommige gebieden kán dat niet eens omdat er simpelweg geen snelweg ligt.
Ook hebben de meeste garages geen rollenbank oid.

Om op de snelweg te rijden moet de auto harder kunnen dan 60 km/h volgens de wet, geen 120.
120 is de maximaal geldende snelheid daar, geen minimum eis.
pi_70468745
Korte update.

Zit nu op werk dus kan alleen maar 1x posten. Vanavond ben ik wel weer thuis.

Ik heb wat storingen zelf kunnen laten verhelpen.
Hij stottert niet meer, valt niet meer uit bij stationair draaien, gaat harder dan 80km, top 130 ( Voor een 800cc lijkt me dat wel goed )
Oorzaak was het contactslot met mijn zware sleutelbos. Ik heb een beetje zitten "spelen"met mijn contactslot, behuizing goed dichtgemaakt en probleem was verdwenen.

Rattelende koppeling en versnellingsbak is ook verholpen. Vriend van me heeft de koppelingskabel losser of vaster gezet.

Blijven er voornamelijk 2 dingen over.

Moet een linkerspiegel hebben, ipv dat plakplastic wat er nu op zit.
En ik moet een deurslot aan de kant van de bestuurder inbouwen.

Nu ga ik ergens deze week naar die charade kijken, maar twijfel of ik die moet nemen. Miscchien zitten daar meer problemen aan, die niet zo makkelijk zijn op te lossen.
  maandag 29 juni 2009 @ 09:10:43 #116
53151 T42
Pinball Wizard
pi_70469102
quote:

120? waar haal jij die gegevens vandaan

ik heb div auto's gehad die fabrieks al niet harder dan 70 of 100 konden....
citroen HY deed 70max
vw T3 uit 86 deed 105 op gps
  maandag 29 juni 2009 @ 09:17:18 #117
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70469197
TS, ik denk dat ik namens iedereen praat, dat je eigenlijk wel heel erg simpel bent. Je hebt je laten flessen en je laat je nóg een keer flessen door een andere auto te willen, die van armoede uit elkaar pleurt..

Dit heeft niets te maken met het feit of je hem particulier of bij een bedrijf koopt, maar puur jouw laksheid. Daarnaast kan je voor ¤900,- weinig auto verwachten. Hell, zelfs een scooter voor ¤900,- kan zelfs tricky zijn

Als jij nou een beetje spaart, kan je voor ¤6000,- gewoon een splinternieuwe auto kopen zonder roest, tellers die terug zijn gedraait of weet ik het wat.. Je hebt je nu laten opnaaien en de les geleerd dat goedkoop vaak duurkoop is..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_70469575
quote:
Op maandag 29 juni 2009 09:17 schreef Bootje84 het volgende:
Als jij nou een beetje spaart, kan je voor ¤6000,- gewoon een splinternieuwe auto kopen zonder roest, tellers die terug zijn gedraait of weet ik het wat.. Je hebt je nu laten opnaaien en de les geleerd dat goedkoop vaak duurkoop is..
Ik heb voor pakweg 4500 euro een leuk auto'tje uit begin 2003 met 80.000 op de teller. Gaat niet heel hard, maar ziet er wel als nieuw uit en alles doet het top. En gewoon bij een betrouwbare garage gekocht. Wel 3 maanden vooronderzoek gedaan, veel garages langs geweest, gesprekken gehad, auto's bekeken etc. etc.

Ik snap niet dat iemand dit kan overkomen. Kennelijk geld genoeg? Ik ben hierin zo voorzichtig, had ook expert meegenomen (automonteur). Als je geen kennis met verstand van zaken hebt besteed je toch gewoon 100 euro aan een inspectiebeurt bij de ANBW voordat je de auto koopt?
pi_70471011
Mijn oldtimer heeft 3000 euro gekocht en die is in zeer goede staat. heb er tegelijk een dinitrol antiroest behandeling tegen aan gegooid. Om er nog wat langer in te kunnen rijden.

Alle andere auto die ik van particulieren kocht, waren allemaal tussen de 1000-1500 euro.

Heb daar alleen de slijtage onderdelen aan moeten vervangen en ze kwamen altijd goed door de APK.

Ik kan wel doorsparen voor een nieuwere auto in de categorie 4000 a 5000 euro, maar dat doe ik bewust niet vanwege hetvolgende.

Ik parkeer regelmatig ik de grote steden en daar vind men het kennelijk leuk om een sleutel door je lak te trekken.
parkeerschade door een ander is minder erg bij een oude auto dan een wat nieuwere.

Als laatste wil ik graag de auto in camouflage kleuren spuiten en dat is zonde om te doen met een wat nieuwere auto.
  maandag 29 juni 2009 @ 10:40:25 #120
53151 T42
Pinball Wizard
pi_70471050
quote:
TS, ik denk dat ik namens iedereen praat, dat je eigenlijk wel heel erg simpel bent. Je hebt je laten flessen en je laat je nóg een keer flessen door een andere auto te willen, die van armoede uit elkaar pleurt..

Dit heeft niets te maken met het feit of je hem particulier of bij een bedrijf koopt, maar puur jouw laksheid. Daarnaast kan je voor ¤900,- weinig auto verwachten. Hell, zelfs een scooter voor ¤900,- kan zelfs tricky zijn

voor 900 koop ik 4 goedde auto's!!! (waar je zeker 2jaar mee kan rijden) ligt er wel aan hoe goed je met auto's bent.

toen ik me mercedes kocht flikkerde na maand de automaatbak uitelkaar omdat ze die met kitt hadden gerepareerd?¿?. jaar later de achter diff ook met kitt gerepareerd. en dat was toch een duurdere auto...

ondertussen is hij wel kittloos

kon pas nog een subaru mini jumbo kopen voor 350 geheel roestvrij (alles gelast) alleen niet mooi in de lak door dat lassen. (van een vriend)
  maandag 29 juni 2009 @ 11:52:58 #121
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_70473288
quote:

Beetje tegenstrijdig.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_70476041
quote:
Op maandag 29 juni 2009 10:39 schreef silenthill het volgende:
Als laatste wil ik graag de auto in camouflage kleuren spuiten en dat is zonde om te doen met een wat nieuwere auto.
pi_70476537
quote:
Op maandag 29 juni 2009 11:52 schreef cheqy het volgende:

[..]

Beetje tegenstrijdig.
Je hebt bijv een nieuwe punto voor 6000 euro, die wat gelopen heeft.
Wel kan je die bak splinternieuw noemen.
Heb ik het wel over de punto die op de reclame is
[/quote]
  maandag 29 juni 2009 @ 15:52:50 #124
97934 ASroma
Flamboyant
pi_70481629
wat een barrel zeg op die fotos, die haalt het eind van de week niet
pi_70488185
Wat een foto's Rijp voor de sloop zeg ik je
[/quote]
  maandag 29 juni 2009 @ 20:22:43 #126
53151 T42
Pinball Wizard
pi_70490678
quote:
Op maandag 29 juni 2009 11:52 schreef cheqy het volgende:

[..]

Beetje tegenstrijdig.
das waar na 3 jaar is er 75% van de waarde af
pi_70492744
quote:
Op maandag 29 juni 2009 13:35 schreef Sjibble het volgende:
Heb ik het wel over de punto die op de reclame is
Ze halen net als bij Renault al 1000 euro eraf voor de slooppremie en op voorwaarden waarschijnlijk dat je de auto al een half jaar moet hebben en geldige apk ofzo, dat had een garage hier ook. Ik dacht ook: oh, dat is wel goedkoop, maar de voorwaarden waren streng.

En dan heb je een 3 deurs punto en de goedkoopste is meen ik 8000, de panda is 6000 als je sloopauto inruilt. En dan heb je een echt kale auto met niks erin, een radio is al een euro of 200 erbij meen ik (met boxjes). Dus echt lekker is die deal ook niet, je zit snel op 7000 of 8000 euro als je een beetje auto onder je kont wil.
pi_70509078
Nou voor mij is het hopen dat de Charade, waar ik hem voor wil inruilen beter gefixt wordt.
Laten we zeggen met minder gebreken.

Ik wordt daar deze week nog over teruggebeld.

Keep you posted...
pi_70611607
Yes Yes Yes,

Ik heb nu de charade EFI 16v.

Nergens roest, op een klein deukje na.

Ze hebben de 4 mankementen waar ik het over gehad heb met hun goed gefixed.
Op de toerenteller na, maar dat maakt me niet zoveel uit.

Zitten nu ook 4 nieuwe banden op. Velgjes netjes grijs gespoten.
Deze gaat wel 120km :-) heb hem even tot 160km getrapt en had ook het gevoel dat er nog wat meer in zit qua snelheid. Dus dat zit wel snor.

Laat hem snel door een kennis die keurmeester is volledig nakijken.
pi_70619694
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 14:05 schreef silenthill het volgende:

Laat hem snel door een kennis die keurmeester is volledig nakijken.
Waarom had je die keurmeester niet gelijk meegenomen, als het toch een kennis is?

En natuurlijk; Veel plezier met je aanwinst.
pi_70632509
mooi gevalletje voor Alberto Stegeman dat "autobedrijf"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')