Theorietje:quote:Op donderdag 25 juni 2009 17:38 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Wat is het gevolg hiervan? De overheid werkmiddelen wegnemen?
http://www.ibtimes.co.uk/(...)iranian-protests.htmquote:Rafsanjani has enough support to remove Khamenei: reports
Comments 0 Rating Great (8) EMAIL PRINT RSS SHARE TEXT SIZE: A A A
24 June 2009 @ 10:39 am BSTNext Comments & Features Article
As the Iranian government continues to crackdown on protestors against the disputed re-election of President Mahmoud Ahmadinejad, behind the scenes there is reported to be movement which, although hidden, could bring an end the reign of the country's Supreme Leader, Ayatollah Khamenei and Mr Ahmadinejad.
Iran`s former president Akbar Hashemi Rafsanjani speaks during Tehran`s Friday prayers April 11, 2008. REUTERS/Morteza Nikoubazl
1 of 1 Full Size
Behind the scenes Khamenei's arch rival, Ayatollah Akbar Hashemi Rafsanjani is believed to be working to remove the Supreme Leader and is even reported to be considering abolishing the post of Supreme Leader altogether in what would be the biggest constitutional change since the Islamic Revolution in 1979.
Rafsanjani is the head of Iran's Expediency Council and crucially the Assembly of Experts which is responsible for overseeing and if necessary removing the Supreme leader. He is also a prominent backer of Mir Hossein Mousavi, the defeated presidential candidate who has become the focal point for protestors.
For full coverage of the Iranian election protests click here
According to unconfirmed reports Rafsanjani is currently lobbying and meeting with members of the Assembly of Experts to gain support for the removal of Khamenei and for replacing the position of Supreme Leader with a form of collective leadership.
According to Al-Arabiya, high-up sources say that Rafsanjani has already gained enough support within the Assembly for the removal of Khamenei, but has found less of a positive response to the proposal to replace the position of Supreme Leader altogether.
Last Friday Khamenei gave a sermon during Friday prayers, which was largely seen as divisive by opponents of the regime. While the Supreme Leader is expected to be above party politics, Khamenei clearly sided with President Ahmadinejad and warned that protestors supporting other candidates would face "consequences" if they continued taking to the streets.
Since then the Iranian authorities have severely cracked down on protestors, with many being beaten, arrested or even killed by police and Basij Islamic militia.
Throughout all of this Rafsanjani has been publicly silent, yet if the reports are true he could emerge from behind the scenes and topple Khamenei and Ahmadinejad, but only as long as the protestors are able to keep up the pressure on the regime in the face of increasing and sometimes deadly violence.
Het gaat hier om Grand Ayatollah Sayyid Ali al-Husayni al-Sistani. Las paar dagen terug iets over hem, dat hij stelde dat democratie en Islam wel verenigbaar waren itt de kliek rond Khameini en Ahmadi-Nejad.quote:RT frm Iran Grand Ayatollah Sayyid Ali, top shia cleric in Iraq, joins worldwide shai alarm over Khamenei handling of protests #iranelectionongeveer 1 uur ago from UberTwitter
http://en.wikipedia.org/wiki/Sistaniquote:Like his predecessor Khoei, Sistani does not share the definition of the doctrine of wilayat al-faqih (the authority of jurists) supported by Ayatollah Khomeini and Iran's current supreme leader Ayatollah Khamenei. However, his point of view about wilayat al-faqih is more advanced than that of al-Khoei. The only difference between Sistani's wilayat al-faqih and the other two Grand Ayatollah's is in the range of power that a Grand Ayatollah has in ruling the Islamic community. He believes in more power than al-Khoei believes but less than that of Khomeini. Sistani's web site says,
Khameneiquote:
Maar hoeveel doden gaan er nog vallen tot die tijd?quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:27 schreef YazooW het volgende:
De gevestigde orde die alvast zijn geld wegsluist naar het buitenland voor als het mis zou gaan, en Rafsanjani die op het punt staan Khamenei af te zetten. Klinkt goed allemaal!
Ja maar die zit in Irak. En is verder wars van politiek. Volgens hem is de rol van de islam meer de sociale orde bewaken dan dat het een constitutioneel systeem is. Daarmee verandert er voor de mensen op straat niets volgens mij. De islam controleert dan nog steeds het openbare leven.quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:19 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Dit zou wel s vrij belangrijk kunnen zijn:
[..]
Het gaat hier om Grand Ayatollah Sayyid Ali al-Husayni al-Sistani. Las paar dagen terug iets over hem, dat hij stelde dat democratie en Islam wel verenigbaar waren itt de kliek rond Khameini en Ahmadi-Nejad.
Van Wikepedia:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Sistani
Hard tegen hard dusquote:Op donderdag 25 juni 2009 18:30 schreef Manke het volgende:
basiji runs from Iranian protesters..On basiji killed by protesters #Iranelection #Iran #Tehran # Neda #esfahan #khamenei #qom #tabriz
De tering wat een generalisatiequote:Op donderdag 25 juni 2009 15:45 schreef Tevik het volgende:
[beelden liegen niet]
Jij leeft zeker niet in de 21ste eeuw. Je zou eens moeten weten hoe vaak beelden worden gebruikt om te liegen en te bedriegen in een oorlog. En al die hollywood films zullen wel echt zijn.
Echt he.quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:37 schreef Zith het volgende:
Die confessions van gearresteerde demonstranten
( ! ) bij schokkende filmpjesquote:Op donderdag 25 juni 2009 18:30 schreef Manke het volgende:
basiji runs from Iranian protesters..On basiji killed by protesters #Iranelection #Iran #Tehran # Neda #esfahan #khamenei #qom #tabriz
bloody mess![]()
Daar heb je geen enkel bewijs voor, of suggestie die naartoe leidt.quote:Op donderdag 25 juni 2009 17:18 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Piepkleine minderheid? Zeg maar gerust: het overgrote merendeel.
Heheh, en jouw bewijs zijn nooit getelde stemmen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:44 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Daar heb je geen enkel bewijs voor, of suggestie die naartoe leidt.
Ik heb genoeg contacten in Iran die over het hele land verspreid zijn.quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:44 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Daar heb je geen enkel bewijs voor, of suggestie die naartoe leidt.
Typische fout van me, je hebt gelijk, thanxquote:Op donderdag 25 juni 2009 18:27 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Khamenei![]()
Ik heb je dit nu al een paar keer zien typen.
Ik houd Khamenei en Khomeini altijd uit elkaar met 'ga maar na' en 'komijnekaas'.
Het enige dat tot nu toe is bereikt is dat er straks nog minder weerstand zal zijn om Iran te bombarderen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:37 schreef Originele_Naam het volgende:
het kan nu of heel goed aflopen of het wordt een nog ergere dictatuur
Je bedoelt het bombarderen van de nucleaire faciliteiten in Iran? Ze hadden het naar mijn mening al gister mogen doen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:16 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het enige dat tot nu toe is bereikt is dat er straks nog minder weerstand zal zijn om Iran te bombarderen.
De enige winnaars zijn de mensen die voor militair geweld tegen Iran ijveren.
En nu krokodillentranen om de demonstranten en straks de schouders ophalen bij de "collateral damage"?quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:22 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je bedoelt het bombarderen van de nucleaire faciliteiten in Iran? Ze hadden het naar mijn mening al gister mogen doen.
Dat lijkt me onwenselijk, mede vanwege mogelijk stralingsgevaar voor de Iraanse bevolking. Het huidige Iraans regime is duister en moet verdwijnen, maar de nucleaire 'erfenis' kan gebruikt worden als energievoorziening.quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:22 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je bedoelt het bombarderen van de nucleaire faciliteiten in Iran? Ze hadden het naar mijn mening al gister mogen doen.
Het is lastig he, begrijpend lezen? Ik heb het nergens over het bombarderen van steden of openbare gebouwen, slechts de nucleaire faciliteiten van Iran. Mochten de ayatollahs een kernwapen bemachtigen is dat niet alleen gevaar voor de mensen buiten Iran, maar ook voor de Iraniers zelf.quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:34 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
En nu krokodillentranen om de demonstranten en straks de schouders ophalen bij de "collateral damage"?
Of vreselijk schrikken als Teheran in de fik staat.
Ik begrijp echt niet waarom je als expat, zo beschouw je jezelf als ik het goed heb, als expat niet doorhebt dat men Iran op de knieen wil en niks anders. Net als de Cubanen die in Florida nog steeds dromen van de dagen van Batista, compleet verblind de sancties tegen Cuba (en hun eigen volk) blijven steunen. Als het regime maar valt dan is het goed.
Waarom is dat een gevaar dan? Waar leid jij uit af dat ze er kwaad mee willen doen?quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:54 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Het is lastig he, begrijpend lezen? Ik heb het nergens over het bombarderen van steden of openbare gebouwen, slechts de nucleaire faciliteiten van Iran. Mochten de ayatollahs een kernwapen bemachtigen is dat niet alleen gevaar voor de mensen buiten Iran, maar ook voor de Iraniers zelf.
Ik kan ook heel goed voor mijzelf spreken hoor. Ik ben een Pahlavi aanhanger noch een Mousavi of Ahmadinejad aanhanger. Een Mossadegh aanhanger zou een beter benaming zijn. Je weet echt niet waar je het over hebt he, Tevik? De shir-o-khorshid is geen Pahlavi vlag.quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:52 schreef Tevik het volgende:
AryaMehr is een Pahlavi-aanhanger en geeft niets om de Iraniers, waarschijnlijk vindt hij het goed als Iran in de fik staat want dat zal hun verdiende loon zijn omdat ze de "sjah" het land uit hebben geflikkerd. Mensen zoals AryaMehr vormen niet eens een minderheid in Iran, maar zitten bijna allemaal in het buitenland. Let eens goed op de demonstraties in bijvoorbeeld Nederland en VS, de meeste dragen allemaal een Pahlavi vlag.
Een bom droppen op een nucleaire faciliteit? Enig idee wat voor gevolgen dat heeft?quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:54 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Het is lastig he, begrijpend lezen? Ik heb het nergens over het bombarderen van steden of openbare gebouwen, slechts de nucleaire faciliteiten van Iran. Mochten de ayatollahs een kernwapen bemachtigen is dat niet alleen gevaar voor de mensen buiten Iran, maar ook voor de Iraniers zelf.
Je moet wel heel naïef zijn wil je denken dat ze een kernwapen enkel als showmiddel willen gebruiken.quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:55 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Waarom is dat een gevaar dan? Waar leid jij uit af dat ze er kwaad mee willen doen?
Klopt. Die demonstraties worden vaak ook georganiseerd door Pahlavi-aanhangers. Waar ze dan ook vlaggen uitdelen met het embleem van de sjah erop.quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:52 schreef Tevik het volgende:
AryaMehr is een Pahlavi-aanhanger en geeft niets om de Iraniers, waarschijnlijk vindt hij het goed als Iran in de fik staat want dat zal hun verdiende loon zijn omdat ze de "sjah" het land uit hebben geflikkerd. Mensen zoals AryaMehr vormen niet eens een minderheid in Iran, maar zitten bijna allemaal in het buitenland. Let eens goed op de demonstraties in bijvoorbeeld Nederland en VS, de meeste dragen allemaal een Pahlavi vlag.
Ook jij weet duidelijk niet waar je het over hebt. Een beeld gecreëerd op basis van een paar artikelen die op het internet staan.quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:02 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Klopt. Die demonstraties worden vaak ook georganiseerd door Pahlavi-aanhangers. Waar ze dan ook vlaggen uitdelen met het embleem van de sjah erop.
THE SHAH OF IRAN IS ALIVE AND WELL IN WASHINGTON D.C.
quote:This is misinformation. The flag pictured is the same used by Iran under the independent republic, when Mossadegh was prime minister, in 1953.
The flag of Reza Shah and his son, Mohammed Reza Pahlavi had a CROWN (taj-e shahan shah) above the lion.
The lion and sun are Mithraic and Zoroastrian symbols of ancient Iran – they were mentioned device of Rustam, our great hero in Ferdowsi’s national epic poem, Shanameh.
Many Iranians abroad have such flags, and have for years. You can by them at the Persian shop I visit in Portobello. They have been common items in free-to-air satellite television broadcasts on Persian language networks since the early 90’s. The lack of a crown is deliberate, and we can easily identify foolish royalists by the flags which do bear this addition to the device.
Here is an example from 2007, which you can examine:
I am as aware and critical of NGO’s and psyops like NED as anybody, but your alarmism about the flag of Arya is misplaced, and injures perception of other, valid arguments that you make.
Misschien wel om serieus genomen te worden in het debat, in plaats van als stuk vuil behandeld te worden.quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:59 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je moet wel heel naïef zijn wil je denken dat ze een kernwapen enkel als showmiddel willen gebruiken.
Je zou bijna medelijden met ze krijgen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:06 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Misschien wel om serieus genomen te worden in het debat, in plaats van als stuk vuil behandeld te worden.
Bij mijn weten heeft Iran geen functionerende kerncentrale of atoomwapen, dus 'slechts' locale schade maar niets apocalyptisch. Zeker omdat ze alle faciliteiten met het oog op een aanval over het land verspreid hebben. Dat is de reden dat Israel 100odd vliegtuigen nodig heeft mocht het zover komen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:59 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Een bom droppen op een nucleaire faciliteit? Enig idee wat voor gevolgen dat heeft?
quote:A group of people went to Neda's grave today but the forces didn't let them stay or even pray. #iranelectionongeveer 1 uur ago from web
quote:Today on Neda's grave whoever had a green sign got arrested right away. #iranelecitonongeveer 1 uur ago from web
Het zijn immers zulke goedaardige doerakjes...quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:55 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Waarom is dat een gevaar dan? Waar leid jij uit af dat ze er kwaad mee willen doen?
Heb je hier een bron van?quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:11 schreef Py het volgende:
Geweldig die camerapennen die met 10.000 tegelijk naar Iran zijn gestuurd![]()
(net op het nos-journaal)
Je bent een Mossadegh aanhanger? Die man is allang dood, wat valt er nog aan te hangen, zijn ideeen? Zijn die vastgelegd dan? Ik dacht dat je voor Pahlavi was omdat je in andere topics flimpjes over hem postte.quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:58 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik kan ook heel goed voor mijzelf spreken hoor. Ik ben een Pahlavi aanhanger noch een Mousavi of Ahmadinejad aanhanger. Een Mossadegh aanhanger zou een beter benaming zijn. Je weet echt niet waar je het over hebt he, Tevik? De shir-o-khorshid is geen Pahlavi vlag.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Lion_and_Sun
Wellicht omdat het plaatsen van die filmpjes betrekking heeft op het onderwerp? Ben je nou echt zo achterlijk of doe je maar alsof? Ik kan trouwens heel goed voor mijzelf spreken hoor of denk je dat mocht ik een Pahlavi aanhanger zijn ik daarover zou liegen? Wat een grap. Waarschijnlijk weet je sinds enkele minuten pas wie Mossadegh was.quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:12 schreef Tevik het volgende:
[..]
Je bent een Mossadegh aanhanger? Die man is allang dood, wat valt er nog aan te hangen, zijn ideeen? Zijn die vastgelegd dan? Ik dacht dat je voor Pahlavi was omdat je in andere topics flimpjes over hem postte.
uranium op zich is volgensmij al genoeg voor apocalyptische taferelen. Of ze verrijkt uranium hebben is niet zeker, dat kloptquote:Op donderdag 25 juni 2009 20:09 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Bij mijn weten heeft Iran geen functionerende kerncentrale of atoomwapen, dus 'slechts' locale schade maar niets apocalyptisch. Zeker omdat ze alle faciliteiten met het oog op een aanval over het land verspreid hebben. Dat is de reden dat Israel 100odd vliegtuigen nodig heeft mocht het zover komen.
Ja Marx en Hitler zijn ook dood, ff voor t voorbeeldquote:Op donderdag 25 juni 2009 20:12 schreef Tevik het volgende:
[..]
Je bent een Mossadegh aanhanger? Die man is allang dood, wat valt er nog aan te hangen, zijn ideeen? Zijn die vastgelegd dan? Ik dacht dat je voor Pahlavi was omdat je in andere topics flimpjes over hem postte.
Goed het ligt genuanceerder met die vlag maar je weet dondersgoed dat die protesten voornamelijk door Pahlavi-aanhangers worden gehouden en er voor hen een speciale reden is om met díe vlag van dertig jaar geleden te zwaaien.quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:03 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ook jij weet duidelijk niet waar je het over hebt. Een beeld gecreëerd op basis van een paar artikelen die op het internet staan.
Lees maar eens even door: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Lion_and_Sun
quote:Why are Iranians supporting a fucking invasion of their country??
Zodra die fundi-Ayatollahs over kernwapens beschikken, schieten ze die gelijk op Israel af. Die lui zijn ervan overtuigd dat Allah dat wil en dat ze zo de helden van alle moslims worden. Het regime steekt niet onder stoelen of banken dat ze dat land van de aardbodem willen vagen en doen daar met Hamas en Hezbollah ook hun best voor.quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:08 schreef ASroma het volgende:
het idee van kernwapens is dat landen elkaar ermee in evenwicht houden. Zolang land a en b ze hebben zullen ze elkaar niet aanvallen.
Totdat een ene kim zich op zijn sterfbed de geschiedenisboekjes in wil schieten, letterlijk en figuurlijk
Niets genuanceerder. Je praat gewoon onzin. Je speurt op het internet bewust af naar artikelen die enkel de oppositie in een kwaad daglicht probeert te zetten. Je weet nauwelijks waar je het over hebt? Doe gewoon niet wijs als je niets weet.quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:21 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Goed het ligt genuanceerder met die vlag maar je weet dondersgoed dat die protesten voornamelijk door Pahlavi-aanhangers worden gehouden en er voor hen een speciale reden is om met díe vlag van dertig jaar geleden te zwaaien.
En om terug te gaan naar het punt zelf, dat vat een reactie onder die yt video goed samen:
[..]
Speel niet zo op de persoon aub.quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:23 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Niets genuanceerder? Je praat gewoon onzin. Je speurt op het internet bewust af naar artikelen die enkel de oppositie in een kwaad daglicht probeert te zetten. Je weet nauwelijks waar je het over hebt? Bovendien verschilt die vlag zelfs met de vlag van dertig jaar geleden onder de Shah. Doe gewoon niet wijs als je niets weet.
Iran is allang vernietigd door de ayatollahs. Ga nu maar snel weer enkele keywords in google intypen om daar een artikel over te vinden.quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:28 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Speel niet zo op de persoon aub.
Deze "oppositie" stelt zichzelf in een kwaad daglicht door bewust Iran mee de vernieling in te helpen.
http://www.presstv.ir/detail.aspx?id=98984§ionid=351020101quote:8 Basijis shot dead during Tehran unrest
Thu, 25 Jun 2009 01:23:08 GMT
Font size :
Iran's security forces
Twenty people including, eight Basij members, have been killed during the post-election unrest in Tehran, Iranian officials say.
All the Basij members were killed by gunfire, indicating that there were gunmen fomenting unrest among protesters, the officials said.
The volunteer Basij forces were among the main targets of the rioters during the recent protests in Tehran.
Iranian police have arrested a rioter who attacked an unarmed Basiji member during the post-election protests in Tehran.
The rioter says he attacked the man because he had been provoked by bad news on the death of a student called Mohsen Imani.
Some reports had said five students, including Imani, were killed when police and Basiji forces stormed Tehran University's dormitories last Sunday.
Mohsen Imani, however, is alive and says he was not in the dormitory at the time.
Boehoehoe, kijk die terroristen ns gemeen doenquote:Op donderdag 25 juni 2009 20:48 schreef Py het volgende:
8 Basiji doodgeschoten volgens Iraanse staatstelevisie:
[..]
http://www.presstv.ir/detail.aspx?id=98984§ionid=351020101
quote:Iran promises punishment for university attackers
Iran's Minister of Science, Research and Technology says that punishment will be meted out to those who recently attacked a number of Iranian universities.
Mohammad Mehdi Zahedi said Thursday that a fact-finding commission had been formed to investigate the violent attacks, which left many students seriously wounded and hospitalized.
The attacks also led to the destruction of the students' private properties and university equipment.
The violent attacks were carried out after the announcement of the disputed June 12 election results by unidentified men, causing an outrage among academics, student communities and the public.
Separately, a group of Majlis (parliament) lawmakers has been investigating the attacks with the support of Majlis Speaker Ali Larijani.
This is a crucial time in the academic calendar in Iran, with more than 1.2 million hopefuls sitting a set of tough exams for entry into universities.
Following the post-election unrest, more than 10,000 security officers have been strategically deployed to forestall any disturbance during the tests.
ZAP/HGH/AA
quote:investigate
Thu, 25 Jun 2009 18:58:01 GMT
No need to investigate, arrest Khamenei
bloederig?quote:Op donderdag 25 juni 2009 21:07 schreef Hukkie het volgende:
Iemand een korte samenvatting van hoe het vandaag is geweest?
Wat denk jij van 'The Persian Night' ?quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:30 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Iran is allang vernietigd door de ayatollahs. Ga nu maar snel weer enkele keywords in google intypen om daar een artikel over te vinden.![]()
wellicht opgepakt?quote:Op donderdag 25 juni 2009 21:31 schreef rechtsedirecte het volgende:
Ik word net wakker hier in Nieuw Zeeland en zie dat onze vriend(in) Persiankiwi zich nog steeds stil houdt..dit kan niet veel goeds betekenen als je het mij vraagt
Het enige wat ik weet:quote:Op donderdag 25 juni 2009 21:47 schreef rechtsedirecte het volgende:
misschien wel maar daarover gaan geen berichten de ronde d.m.v retweets ik hoop maar dat ze gewoon ondergedoken zijn.
http://idle.slashdot.org/(...)em-Marathon?from=rssquote:Iran Tries to Pacify Protesters With Lord Of The Rings Marathon on Thursday June 25, @01:28PM
Posted by samzenpus on Thursday June 25, @01:28PM
from the chip-the-glasses-and-crack-the-plates-that's-what-Ahmadinejad-hates dept.
movies
Iranian state television's Channel Two is playing a Lord of the Rings marathon in an attempt to keep people inside watching hobbits and not protesting in the streets. Normally people in Tehran are treated to one or two Hollywood movies a week, but with recent events the government hopes that sitting through a nine hour trilogy will take the fight out of most. Perhaps this was not the best choice in films if you want your people not to believe that "even the smallest person can change the course of the future."
Welke media? Volgens mij de media al vrij snel na het begin de kop in gedrukt. Bij de NOS moet men het doen met ongeverifieerde tweets en youtube filmpjes geschoten door Iraniers. Dus hoe kan dit de schuld zijn van de media?quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:16 schreef JohnDope het volgende:
Iran geeft de schuld aan de media voor het escaleren van het conflict.
Maar de media zijn uiteraard niet de schuldigen, want het is de reality-soap-kijker die schuldig is aan het escaleren van dit conflict, want de media laten alleen maar zien wat de kijker graag wilt zien.
Het was te hilarisch voor woorden, bij de NOS hebben ze jarenlang het internet lopen verketteren, maar nu komen ze niet verder dan facebook en twitterquote:Op donderdag 25 juni 2009 22:28 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Welke media? Volgens mij de media al vrij snel na het begin de kop in gedrukt. Bij de NOS moet men het doen met ongeverifieerde tweets en youtube filmpjes geschoten door Iraniers. Dus hoe kan dit de schuld zijn van de media?
Over dubbele moraal gesproken.....quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:21 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
OT, nu zet het regime blijkbaar de duivels van Hollywood in om de mensen thuis te houden:
[..]
quote:Perhaps this was not the best choice in films if you want your people not to believe that "even the smallest person can change the course of the future."
Er zijn wel media, alleen dat is niet van die westerse oorlogs hitsende / idols achtige berichtgeving en dat vindt de reality soap kijker niet interessant, dus dat verkoopt niet en onder tussen denken jullie dat er geen media zijn.quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:32 schreef Hukkie het volgende:
Zeker, maar feit is dus dat er momenteel gewoon geen media is in Iran.
Jep, het enige medium is de Iraanse Staatstelevisie.quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:33 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Er zijn wel media, alleen dat is niet van die westerse oorlogs hitsende / idols achtige berichtgeving en dat vindt de reality soap kijker niet interessant, dus dat verkoopt niet en onder tussen denken jullie dat er geen media zijn.
Dat wordt jullie verteld omdat er daar geen idols achtige actie vandaan komt. Jullie willen gewoon terror zien zoals de westerse media het jullie laten zien.quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:34 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Jep, het enige medium is de Iraanse Staatstelevisie.
Ga mij maar weer lopen bagatelliseren, maar je kan niet ontkennen dat de kijker verantwoordelijk is voor die escalatie.quote:
En wat was jouw post ook alweer?quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:36 schreef Mirel het volgende:
ach negeer mijn post gewoon, leek me wel interessant gezien het onderwerp
Iemand een theorie waarom de staatstelevisie dit meldt? Je zou eerder denken dat ze dit soort berichten zouden achterhouden zodat het lijkt dat er niks aan de hand is...quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:48 schreef Py het volgende:
8 Basiji doodgeschoten volgens Iraanse staatstelevisie:
[..]
http://www.presstv.ir/detail.aspx?id=98984§ionid=351020101
Ja man, de gemiddelde sbs kijker smst: 'Meer rellen AAN', voor ¤1,50 per bericht.quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:37 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ga mij maar weer lopen bagatelliseren, maar je kan niet ontkennen dat de kijker verantwoordelijk is voor die escalatie.
die discussie is al gevoerd toch? move onquote:Op donderdag 25 juni 2009 22:37 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ga mij maar weer lopen bagatelliseren, maar je kan niet ontkennen dat de kijker verantwoordelijk is voor die escalatie.
quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:40 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ja man, de gemiddelde sbs kijker smst: 'Meer rellen AAN', voor ¤1,50 per bericht.
Ieder bericht of beeldje dat jij bekijkt over Iran is hetzelfde als je zou sms-en.quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:40 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ja man, de gemiddelde sbs kijker smst: 'Meer rellen AAN', voor ¤1,50 per bericht.
Het lijkt me toch als je een dergelijke situatie totaal negeert internationaal gezien, dat de "leidinggevenden" van Iran nog veel meer kunnen uitspoken zonder dat we het doorhebben?quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ieder bericht of beeldje dat jij bekijkt over Iran is hetzelfde als je zou sms-en.
Als je de wereld echt oprecht een stukje beter wil maken, dan negeer je die berichten over iran, want dan verkoopt het niet meer en gaan de media ook geen olie meer op het vuur gooien.
`Hmm.... ik denk dat je het moet zien als een poging om het extreme geweld tegen de demonstranten te legitimeren. De staat is in een gevecht tegen medogenloze terroristen. Zoiets.quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:40 schreef YazooW het volgende:
[..]
Iemand een theorie waarom de staatstelevisie dit meldt? Je zou eerder denken dat ze dit soort berichten zouden achterhouden zodat het lijkt dat er niks aan de hand is...
Omdat jij weet dat ik een goed punt heb,quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:49 schreef Hukkie het volgende:
Ik voel er meer voor om jouw berichten te negeren.
nou, k denk precies t tegenovergesteldequote:Op donderdag 25 juni 2009 22:52 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Omdat jij weet dat ik een goed punt heb,
De media zijn er niet om jou te informeren, maar die zijn er om bakken met geld binnen te halen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:50 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Het lijkt me toch als je een dergelijke situatie totaal negeert internationaal gezien, dat de "leidinggevenden" van Iran nog veel meer kunnen uitspoken zonder dat we het doorhebben?
Dat is waar, maar ik bedoel dat doordat wij beelden doorkrijgen we wel een bepaald beeld creëren voor onszelf over de huidige toestand in Iran. Zodra die beelden wegvallen neemt de internationale druk af en kan Ahmedinejad bij wijze van spreken nog méér geweld gebruiken dan dat hij al doet.quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:55 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De media zijn er niet om jou te informeren, maar die zijn er om bakken met geld binnen te halen.
Met alle respect, ik heb die beelden ook gezien, maar ik kan er helemaal niks mee. Een rechter zou er al helemaal niks mee kunnen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:57 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik bedoel dat doordat wij beelden doorkrijgen we wel een bepaald beeld creëren voor onszelf over de huidige toestand in Iran. Zodra die beelden wegvallen neemt de internationale druk af en kan Ahmedinejad bij wijze van spreken nog méér geweld gebruiken dan dat hij al doet.
Achja, leedvermaak is ook vermaak.quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:58 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Met alle respect, ik heb die beelden ook gezien, maar ik kan er helemaal niks mee. Een rechter zou er al helemaal niks mee kunnen.
Het enige doel dat die beelden hebben is (real life) entertainment.
entertainmentquote:Op donderdag 25 juni 2009 22:58 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Met alle respect, ik heb die beelden ook gezien, maar ik kan er helemaal niks mee. Een rechter zou er al helemaal niks mee kunnen.
Het enige doel dat die beelden hebben is (real life) entertainment.
Dus jij denkt dat de media er zijn om jou te informerenquote:Op donderdag 25 juni 2009 23:00 schreef Tokamak het volgende:
[..]
entertainmentsorry guy, you lost it
quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:55 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De media zijn er niet om jou te informeren, maar die zijn er om bakken met geld binnen te halen.
En nogmaals ik verwijt de media helemaal niks, want zij moeten ook geld verdienen, alleen ik wil de idols achtige reality news kijker gewoon even wijzen op hun hypocrisie.
quote:Op donderdag 25 juni 2009 23:00 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Achja, leedvermaak is ook vermaak.
Maargoed, het effect van de beelden van de Vietnam-oorlog is bijvoorbeeld achteraf ook beslissend gebleken. De romantiek van geweld verdwijnt snel als het zichtbaar is voor mensen.
Ik ken mezelf, en val totaal niet onder het plaatje sympathie.quote:
Onzin, dat zijn de dingen waar jij je op richt. Als mensen echt alleen zo waren hadden we nooit een complexe beschaving op kunnen bouwen. Dat is gebaseerd op filosofische ideeen zoals vrijheid, die iedereen intuitief heeft en die uitgewerkt zijn in grondwetten etc.quote:Op donderdag 25 juni 2009 23:05 schreef JohnDope het volgende:
[..]
![]()
Dan ken jij de mens nog niet.
Als je wat beter bij geschiedenis en elders had opgelet, had je kunnen weten dat de mens van nature wreed, gewelddadig, agressief, hebzuchtig, concurrerend en vernietigend is.
Tijdens het vak geschiedenis zat jij zeker altijd te blowen?quote:Op donderdag 25 juni 2009 23:14 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Onzin, dat zijn de dingen waar jij je op richt. Als mensen echt alleen zo waren hadden we nooit een complexe beschaving op kunnen bouwen. Dat is gebaseerd op filosofische ideeen zoals vrijheid, die iedereen intuitief heeft en die uitgewerkt zijn in grondwetten etc.
Dat de werkelijkheid niet perfect is doet daar niets aan af.
Nee, mensen die het toejuichen en als entertainment labelen.. nog ergerquote:Op donderdag 25 juni 2009 23:10 schreef YazooW het volgende:
Stel je voor, je woont in Iran, je proxy kan maar naar 1 site, forum.fok.nl. Je komt aan op forum.fok.nl, je ziet daar opeens: Revolutie Iran #12. Je denkt bij jezelf. YES!, je springt 3x in de lucht van blijdschap, eindelijk vrije media! Je klikt op het topic en wat zie je: kinderen die met elkaar ruzie maken...
Er is wel iets meer dan 'informeren' en 'entertainen'quote:Op donderdag 25 juni 2009 23:04 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat de media er zijn om jou te informeren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |