Ik word een beetje moe van de lastercampagne tegen DSB. Nu dit weer:quote:bron: de pers
'Scheringa moet weg bij DSB’
Door: Jan-Hein Strop
Gepubliceerd: gisteren 01:03
Update: gisteren 01:00
Bedrijfsonderzoeker gaat DSB Bank aanpakken.
De DSB Bank van Dirk Scheringa heeft er een nieuwe vijand bij: bedrijfsonderzoeker Pieter Lakeman, bekend van de collectieve claim van beleggers tegen Deloitte en ex-Ahold-bestuurder Michiel Meurs. Deze activist heeft zich als adviseur gevoegd bij de Stichting Hypotheekleed, die namens DSB-gedupeerden werkt aan een collectieve schadevergoeding.
‘Individuele zaken verliezen klanten vaak. We gaan aantonen dat DSB stelselmatig de fout in is gegaan met verboden koppelverkoop’, zegt Lakeman. Hij noemt de handelswijze van DSB ‘volstrekt ontoelaatbaar’ en ernstig genoeg voor het indienen van een collectieve schadeclaim. Bij de Stichting Hypotheekleed hebben zich inmiddels ruim 600 gedupeerden gemeld.
Koopsomverzekeringen
DSB wordt ervan beschuldigd een grote groep klanten met veel te hoge hypotheekleningen te hebben opgescheept door de verkoop van bijbehorende ‘koopsomverzekeringen’: schreeuwend dure polissen, die in één keer betaald moesten worden in plaats van maandelijks. DSB-klanten die hun maandlasten niet meer kunnen dragen, blijven na verkoop van hun huis zitten met een flinke restschuld. De lening is door de meegefinancierde koopsommen immers veel hoger dan de waarde van het huis.
Volgens Lakeman gaat het om een enorm schadebedrag. ‘Als je kijkt naar het marktaandeel van DSB en het gemiddelde bedrag aan verzekeringen per klant gaat het minimaal om 1 miljard euro. Dan laat ik de schade veroorzaakt door de overkreditering nog achterwege.’
Na bestudering van de jaarrekeningen van DSB is de bedrijfsonderzoeker tot de conclusie gekomen dat DSB een pure ‘provisiejager’ is. ‘DSB maakt geen winst met zijn bankbedrijf, dat is zelfs verliesgevend. Alle winst komt voort uit de verkoop van die koopsomverzekeringen. Zonder de provisie daarop heeft DSB eigenlijk geen bestaansrecht.’
‘Morele vereisten’
‘Ik vraag me af of de toezichthouder De Nederlandsche Bank (DNB) dit tijdig heeft ingezien’, vervolgt Lakeman. ‘Als DSB de verkoop van de onrechtmatig verkochte polissen zou terugdraaien, dan wordt hun eigen vermogen zéér negatief. Daarom is het van belang dat Scheringa daar als bestuurder vertrekt.’ De voorzitter van voetbalclub AZ is naast eigenaar ook bestuursvoorzitter van zijn bank.
‘Maar vrijwillig zal dat vertrek niet zijn’, vermoedt de onderzoeker. ‘Daarom gaan wij van DNB eisen dat Scheringa wordt vervangen, omdat hij niet voldoet aan de morele vereisten die DNB van bankbestuurders vraagt. Ik denk dat ze hier uiteindelijk ook gehoor aan zullen geven.’
Onmin
DNB is hoogstwaarschijnlijk goed op de hoogte van de situatie bij de bank uit Wognum. Want de bekende VVD’er Frank de Grave heeft er met DNB naar eigen zeggen ‘uitgebreid’ over gesproken. Al na twee maanden vertrok hij half mei als financieel directeur bij DSB, na onmin met Scheringa.
Ook de Autoriteit Financiële Markten (AFM), heeft de ogen gericht op de volksbank. Volgens AFM-voorzitter Hans Hoogervorst komt binnenkort de uitkomst naar buiten van een onderzoek naar DSB, naar aanleiding van de vele klachten van consumenten.
‘De Grave is snel genoeg bij DSB weggegaan’, vindt Lakeman. ‘Maar Gerrit Zalm heeft er meer dan een jaar gezeten en is nu voorzitter van de staatsbank ABN Amro. Dat zou in het buitenland niet kunnen. Nou ja, misschien in Italië.’
zo'n TT trekt jou wel natuurlijkquote:
Die komen vanzelf welquote:
Mag dat hier?quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:47 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Even een tvp.
dan kom je zeker ook niet slowchatten?quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:57 schreef Pandora73 het volgende:
Ben wel vrouw, maar ga me echt niet exposen, laat staan indecent!
Lijkt mij ook beter...quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:57 schreef Pandora73 het volgende:
Ben wel vrouw, maar ga me echt niet exposen, laat staan indecent!
uche uche... BD en werken??quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:12 schreef DonJames het volgende:
GVD! probeer je de Belastingdienst Amsterdam te bellen (ik heb doorkiesnummers van de verschillende kantoren) met een spoedeisende vraag, blijkt dat er op de afdeling vennootschapsbelasting niemand meer is. WTF, het is 4 uur, ga eens aan het werk luie flikkers! Luie ambtenaren
pleonasme
Hij staat er nog, dus allicht. Hij mag nu weg, nu deze post er staat.quote:
Jeuj, iemand die mijn posts leestquote:Op woensdag 24 juni 2009 16:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Hij staat er nog, dus allicht. Hij mag nu weg, nu deze post er staat.
ik wilde gewoon even nog de post van DJ aandachtig lezen, maar ben er nog niet aan toegekomen. Maar had zelf ook al mijn vraagtekens bij het vele gedoe om DSB opeens.
quote:
Mij stoort het geenzins. Als een lastercampagne niet op feiten gebaseerd is, zal hij weinig uitrichten en dooft vanzelf weer uit.quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:56 schreef DonJames het volgende:
Ik word een beetje moe van de lastercampagne tegen DSB.
Ik dacht dat je inmiddels toch wel beter zou wetenquote:Op woensdag 24 juni 2009 16:12 schreef DonJames het volgende:GVD! probeer je de Belastingdienst Amsterdam te bellen (ik heb doorkiesnummers van de verschillende kantoren) met een spoedeisende vraag, blijkt dat er op de afdeling vennootschapsbelasting niemand meer is. WTF, het is 4 uur, ga eens aan het werk luie flikkers! Luie ambtenaren
pleonasme
Ik vind hem maar vreemd en snap niet hoe die TT nou weer bedacht isquote:
Heee, ik lees ze ook altijd, hoor. Ik snap ze niet altijd, maar ik lees ze welquote:
Ik weet niet of "spannend" het juiste woord is in een forum met [W], [G] en [R]quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:37 schreef Pandora73 het volgende:
Enne, @Excalibur: wat gebeurt er hier in de slowchat dan? Is het spannend hier?
Uitsloverquote:Op woensdag 24 juni 2009 16:44 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Heee, ik lees ze ook altijd, hoor. Ik snap ze niet altijd, maar ik lees ze wel
quote:Veel meer soa's in het Noorden
GRONINGEN - Steeds meer noorderlingen gaan gebukt onder een seksueel overdraagbare aandoening (soa). Volgens de GGD's in Groningen, Drenthe en Friesland is het aantal infecties het afgelopen jaar met maar liefst 20 procent gestegen.
Dat meldt Dagblad van het Noorden. De toename is deels te verklaren doordat steeds meer mensen zich laten controleren bij de huisarts of elders, maar de GGD noemt ook een toename van onveilige seks als oorzaak. Was in 2007 nog 2,6 procent van het aantal uitgevoerde testen positief, in 2008 was dat 3,4 procent.
De GGD spreekt van een zorgelijke situatie omdat jongeren steeds vaker op jonge leeftijd een soa oplopen. "De leeftijd waarop mensen een soa oplopen wordt steeds lager. Vooral jonge vrouwen tot 24 lijken het slachtoffer. De kennis en vaardigheden over veilig vrijen, condoomgebruik en het onderhandelen neemt af, vooral bij jongeren uit lagere sociaaleconomische lagen."
Landelijk is het aantal positieve soa-tests ongeveer gelijk gebleven.
Ik vind het gewoon kwalijk dat dit zelfs in de serieuze media (FD bijvoorbeeld) zonder enige vorm van nuance gewoon wordt overgenomen. Wellicht hebben jij en ik de kennis om de feiten te beoordelen en op basis daarvan een eigen mening te vormen, maar dat kan je niet verwachten van Jan Modaal. Als die overal leest dat DSB oplichters zijn, dan is dat ook zijn mening. Zo richt je een op zich prima bedrijf (vergeleken met andere banken) ten gronde.quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:40 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Mij stoort het geenzins. Als een lastercampagne niet op feiten gebaseerd is, zal hij weinig uitrichten en dooft vanzelf weer uit.
Dat is dan ook wel weer zo.quote:Er zijn wel vervelender dingen om je druk om te maken.
Op vrijdagmiddag bel ik inderdaad niet meer na de lunch, heeft geen zinquote:Op woensdag 24 juni 2009 16:42 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ik dacht dat je inmiddels toch wel beter zou weten
Ben ik zó vaag?quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:44 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Heee, ik lees ze ook altijd, hoor. Ik snap ze niet altijd, maar ik lees ze wel
Dat is een interessant uitgangspunt. Het bedrijf moet dus beschermd worden tegen Jan Modaal die te snel zijn mening vormt op basis van wat hij leest in de media. Juist in deze tijd is het andersom, waar Jan Modaal moet worden beschermd tegen bedrijven die gebruik maken van de goedgelovigheid van Jan Modaal, zoals bij woekerpolissen, aandelenlease, etc...quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:51 schreef DonJames het volgende:
Ik vind het gewoon kwalijk dat dit zelfs in de serieuze media (FD bijvoorbeeld) zonder enige vorm van nuance gewoon wordt overgenomen. Wellicht hebben jij en ik de kennis om de feiten te beoordelen en op basis daarvan een eigen mening te vormen, maar dat kan je niet verwachten van Jan Modaal. Als die overal leest dat DSB oplichters zijn, dan is dat ook zijn mening. Zo richt je een op zich prima bedrijf (vergeleken met andere banken) ten gronde.
Huhquote:Op woensdag 24 juni 2009 16:49 schreef JumpingJacky het volgende:
Misschien moeten we toch eens wat meer aandacht aan het noorden gaan spenderen, want dat gaat niet goed daar:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)Noorden__.html?p=8,1
Onderhandelen? Over sex?quote:De kennis en vaardigheden over veilig vrijen, condoomgebruik en het onderhandelen neemt af,
Ja, ik snapte hem ook niet, maar misschien ligt dat aan het feit dat ik niet in 'het noorden' woon.quote:Op woensdag 24 juni 2009 17:08 schreef Xcalibur het volgende:
Onderhandelen? Over sex?![]()
Ik word oud geloof ik....
Het bedrijf hoeft wat mij betreft niet beschermd te worden. Ik had alleen wat méér verwacht van de vrije pers.quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:57 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Dat is een interessant uitgangspunt. Het bedrijf moet dus beschermd worden tegen Jan Modaal die te snel zijn mening vormt op basis van wat hij leest in de media. Juist in deze tijd is het andersom, waar Jan Modaal moet worden beschermd tegen bedrijven die gebruik maken van de goedgelovigheid van Jan Modaal, zoals bij woekerpolissen, aandelenlease, etc...
Diep in m'n hart vind ik dat dat ook zo zou moeten zijn, maar tegelijkertijd weet ik ook dat het een utopie is. Er zijn gewoon heel veel mensen die te dom zijn om te poepen. Aan de ene kant roepen die mensen "help, ik heb een woekerpolis afgesloten maar wat te dom om de consequentie te overzien", en aan de andere kant roepen ze ook "ik ben zó slim dat ik wel wil meebeslissen over een Europese grondwet". Wat mij betreft werkt het zo niet. Als je gebruik wil maken van bescherming prima, maar dat zou óók een inperking van andere vrijheden met zich mee moeten brengen.quote:Nog even en iedereen beschermt iedereen tegen iedereen. Soms, heel soms, denk ik wel eens dat we gewoon iedereen lekker zijn gang moeten laten gaan en de mensen (en bedrijven) niet zoveel moeten beschermen tegen hun eigen handelingsonbekwaamheid.
Maar als ik dat roep, krijg ik gelijk hele kudde's mensen op mijn nek die allemaal schrijnende gevallen aandragen.
Alleen genuanceerde artikelen waarvoor grondig onderzoek gedaan is zodat alleen de juiste informatie wordt vermeld, levert te weinig lezers en belangrijker nog, te weinig advertentieinkomsten op. Ja, van het FD zou je dat wel verwachten, maar anderzijds heeft het FD het momenteel zwaar, wordt er behoorlijk in de kosten gesneden en moeten ze dus alle zeilen bijzetten om met minder mensen meer lezers en inkomsten te genereren. En jij weet ook, dat gaat altijd ten koste van de kwaliteit.quote:Op woensdag 24 juni 2009 17:21 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het bedrijf hoeft wat mij betreft niet beschermd te worden. Ik had alleen wat méér verwacht van de vrije pers.
We zijn het eensquote:[..]
Diep in m'n hart vind ik dat dat ook zo zou moeten zijn, maar tegelijkertijd weet ik ook dat het een utopie is. Er zijn gewoon heel veel mensen die te dom zijn om te poepen. Aan de ene kant roepen die mensen "help, ik heb een woekerpolis afgesloten maar wat te dom om de consequentie te overzien", en aan de andere kant roepen ze ook "ik ben zó slim dat ik wel wil meebeslissen over een Europese grondwet". Wat mij betreft werkt het zo niet. Als je gebruik wil maken van bescherming prima, maar dat zou óók een inperking van andere vrijheden met zich mee moeten brengen.
Zou de TT soms op jou slaan?quote:
Zoiets als: als jij dat doet dan doe ik datquote:Op woensdag 24 juni 2009 17:08 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Huh
[..]
Onderhandelen? Over sex?![]()
Ik word oud geloof ik....
Ze zullen er waarschijnlijk wel voldoende indecent exposure hebben
woon wel in het noorden.... maaruhm weet ook niet hoe ik onderhandelen in die context plaats hoorquote:Op woensdag 24 juni 2009 17:11 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ja, ik snapte hem ook niet, maar misschien ligt dat aan het feit dat ik niet in 'het noorden' woon.
(oud ben ik al tenslotte)
Komt omdat deze TT is gemaakt door DJquote:Op woensdag 24 juni 2009 17:34 schreef Five_Horizons het volgende:
Opvallend: een tijd terug hadden we een 'SEX'-TT en kwam er één 'ramptoerist', maar nu het over indecent exposure van dames (nogmaals: referentiekader) hebben, zijn er veul meer
dat doe ik altijd met m'n vriendinquote:Op woensdag 24 juni 2009 17:33 schreef sanger het volgende:
[..]
Zoiets als: als jij dat doet dan doe ik dat![]()
Da's waar... van mij weten ze al dat ik het gangbare 'indecent' niet echt 'indecent' vindquote:
De suggestie is vaak krachtiger dan de werkelijkheid. Zeg nou zelf, wat is meer 'enticing'? Die collega die zich een beetje braaf kleedt, maar waarvan haar bloesje nét een klein beetje openvalt als ze over je bureau leunt, of hetzelfde meisje in tubgirl-pose? voor wat betreft dat laatste: ik spreek niet uit ervaring.quote:Op woensdag 24 juni 2009 17:34 schreef Five_Horizons het volgende:
Opvallend: een tijd terug hadden we een 'SEX'-TT en kwam er één 'ramptoerist', maar nu het over indecent exposure van dames (nogmaals: referentiekader) hebben, zijn er veul meer
Als het alleen de pose is (en dus verder niet de actie...), dan weet ik het nog niet hoorquote:Op woensdag 24 juni 2009 17:50 schreef DonJames het volgende:
[..]
De suggestie is vaak krachtiger dan de werkelijkheid. Zeg nou zelf, wat is meer 'enticing'? Die collega die zich een beetje braaf kleedt, maar waarvan haar bloesje nét een klein beetje openvalt als ze over je bureau leunt, of hetzelfde meisje in tubgirl-pose? voor wat betreft dat laatste: ik spreek niet uit ervaring.
Dat is aan de website goed te merken, dat valt me de laatste tijd erg tegen. Vooral het aantal (taal) fouten in de artikelen is stuitend de laatste tijd. Blijkbaar hechten ze er ook veel waarde aan dingen snel te melden, terwijl ik juist bij het FD meer diepgang verwacht en dan maar wat later.quote:Op woensdag 24 juni 2009 17:28 schreef JumpingJacky het volgende:
Ja, van het FD zou je dat wel verwachten, maar anderzijds heeft het FD het momenteel zwaar, wordt er behoorlijk in de kosten gesneden en moeten ze dus alle zeilen bijzetten om met minder mensen meer lezers en inkomsten te genereren. En jij weet ook, dat gaat altijd ten koste van de kwaliteit.
Van mij mag het nog een tijdje aanhouden, mijn vakantie is in zicht.quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:38 schreef Light het volgende:
Ik vind het wel weer lang genoeg warm geweest eigenlijk
Mijn vakantie is ook in zicht. En toch mag het van mij wel minder warm.quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:40 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Van mij mag het nog een tijdje aanhouden, mijn vakantie is in zicht.
Heb je reden om te verwachten dat dit gaat gebeuren dan? Omdat je er zo specifiek om vraagt.quote:
Van mij ook, hoewel mijn vakantie nog heel ver weg is.quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:40 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Van mij mag het nog een tijdje aanhouden, mijn vakantie is in zicht.
Ik ben met ingang van volgende week werkloos, dus mijn vakantie is erg dicht bij en nog voor onbepaalde tijd. Dus laat het vooral mooi weer zijn.quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:49 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Van mij ook, hoewel mijn vakantie nog heel ver weg is.
NIet rot bedoeld: Als jouw werkloosheid leidt tot een lange warme zomer, dan mag je van mij lang werkloos zijn.quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:11 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik ben met ingang van volgende week werkloos, dus mijn vakantie is erg dicht bij en nog voor onbepaalde tijd. Dus laat het vooral mooi weer zijn.
Eensch!quote:Op woensdag 24 juni 2009 20:07 schreef Fogel het volgende:
Morgen 25 graden hier... blergh! Terug naar de 15, dan ben ik weer blij
En als je mocht kiezen tussen werkloos en mooi weer en een goede, leuke baan met kloteweer?quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:11 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik ben met ingang van volgende week werkloos, dus mijn vakantie is erg dicht bij en nog voor onbepaalde tijd. Dus laat het vooral mooi weer zijn.
Over openvallende bloesjes gesproken. We hadden vandaag een ware nipplegate op het werkquote:Op woensdag 24 juni 2009 17:50 schreef DonJames het volgende:
[..]
De suggestie is vaak krachtiger dan de werkelijkheid. Zeg nou zelf, wat is meer 'enticing'? Die collega die zich een beetje braaf kleedt, maar waarvan haar bloesje nét een klein beetje openvalt als ze over je bureau leunt, of hetzelfde meisje in tubgirl-pose? voor wat betreft dat laatste: ik spreek niet uit ervaring.
En daarmee zijn jullie mede verantwoordelijk voor de ergernis van DJquote:Op woensdag 24 juni 2009 20:28 schreef sanger het volgende:
Nog even over het FD; wij hebben hem opgezegd
Ja, alhoewel ik ook gewoon een freeloader ben die hem op de zaak leestquote:Op woensdag 24 juni 2009 20:32 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
En daarmee zijn jullie mede verantwoordelijk voor de ergernis van DJ
Ik ook niet. Zomerquote:Op woensdag 24 juni 2009 20:33 schreef JumpingJacky het volgende:
Goh, ik ben het eens niet eens met MaW
Sorry DJquote:Op woensdag 24 juni 2009 20:32 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
En daarmee zijn jullie mede verantwoordelijk voor de ergernis van DJ
Hangt er een beetje van af hoe lang het werkloos duurt. Ik wil best een maandje werkloos zijn en daarna beginnen met een goede en leuke baan. Kunnen we het zo regelen?quote:Op woensdag 24 juni 2009 20:27 schreef sanger het volgende:
[..]
En als je mocht kiezen tussen werkloos en mooi weer en een goede, leuke baan met kloteweer?
Meteen een startdatum afspreken danquote:Op woensdag 24 juni 2009 20:49 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Hangt er een beetje van af hoe lang het werkloos duurt. Ik wil best een maandje werkloos zijn en daarna beginnen met een goede en leuke baan. Kunnen we het zo regelen?
Dat is ook mijn doel, begin augustus met een baan beginnen, en zal ook bij een sollicitatie mijn uitgangspunt zijn. Wanneer het een leuke baan is en de vacature moet snel opgevuld worden, dan maar minder vakantie, maar ik had toch wel een maandje in gedachten.quote:
Huh? Wanneer waren we het wel eens dan?quote:Op woensdag 24 juni 2009 20:33 schreef JumpingJacky het volgende:
Goh, ik ben het eens niet eens met MaW
Dan kan ook met kou, hoorquote:
Pics?quote:Op woensdag 24 juni 2009 20:28 schreef sanger het volgende:
[..]
Over openvallende bloesjes gesproken. We hadden vandaag een ware nipplegate op het werk![]()
Zwangere tieten passen ook niet zonder BHtje in een zomerjurkje![]()
Ik heb laatst de brochure aangevraagd voor Bedrijfskunde op zowel HBO als universiteit.quote:Op woensdag 24 juni 2009 21:08 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Vandaag trouwens post over een Post-Hbo Bedrijfskunde in de bus. Niet goedkoop, kleine 9.000 euro, maar had toch wel even twijfel of ik dat niet nog even er achteraan wil doen. Deeltijd trouwens. Maar ja, dat kan over een aantal jaar altijd nog.
Een maandje is net leukquote:Op woensdag 24 juni 2009 21:03 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dat is ook mijn doel, begin augustus met een baan beginnen, en zal ook bij een sollicitatie mijn uitgangspunt zijn. Wanneer het een leuke baan is en de vacature moet snel opgevuld worden, dan maar minder vakantie, maar ik had toch wel een maandje in gedachten.
Niet gemaaktquote:
Van welke hogeschool (of hogescholen) heb je 'm aangevraagd? Die van mij kwam van INHolland, niet vreemd, die weten dat ik met Hbo klaar ben. Ik vraag me alleen wel af of ik daar nog een opleiding wil doen. Ik denk dat ik dan eerst maar zou informeren welke docenten die opleiding verzorgen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 21:41 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heb laatst de brochure aangevraagd voor Bedrijfskunde op zowel HBO als universiteit.
Wil ik in september 2010 eigenlijk mee gaan beginnen
Alkmaar had ik nog niet eens overwogenquote:Op woensdag 24 juni 2009 22:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik kan ook een aardige tijd vullen met negatieve verhalen over INHolland. Maar ik kan het daarentegen niet met andere hogescholen vergelijken, dus de vraag is wat het dan nog waard is. Ik weet wel dat ik van een aantal docenten niet per se les hoef te hebben. En ik ken er een paar die erg goed zijn.
Maar gezien je woonplaats vermoedde ik dat je wellicht ook aan Alkmaar dacht.
Ik heb ook nog geen duidelijk idee wat ik hierna nog wil gaan doen. Eerst maar even werken en uitzoeken welke kant ik op wil. Met BE kan ik ook nog vele kanten op.
BE is best breed. Althans bij mij. Voor de mensen die precies het programma volgen dat de docenten graag valt het volgens mij tegen. Ik heb een aantal andere keuzes gemaakt bij de minors, vond dat erg prettig.
Alkmaar stond ooit vrij hoog aangeschreven voor de economische opleidingen, toen het nog Hogeschool Alkmaar was, INHolland bungelt volgens mij ergens onderaan.quote:Op woensdag 24 juni 2009 22:16 schreef sanger het volgende:
[..]
Alkmaar had ik nog niet eens overwogenKom traditioneel ook meer uit Amsterdam en Haarlem
![]()
Zal me eens in Alkmaar verdiepen.
Welke minors heb jij gedaan dan?
Ja, dat is volgens mij wel de hoofdlijn. Maar er zijn natuurlijk scholen die beter bekend staan dan anderen, een werkgever zou daar bij sollicitatie ook wel naar kunnen kijken. Of ze dat in de praktijk ook doen, dat zou ik niet weten.quote:Op woensdag 24 juni 2009 22:48 schreef sanger het volgende:
Ik zit wat te scrollen nu, maar zie dat er inderdaad veel verschil zit in programa tussen de aanbieders.
Wat is eigenlijk het verschil tussen een HBO diploma bij bv. een Hogeschool of bij een particuliere opleider? Het gaat er toch om dat deze door min ocw en NVAO geaccrediteerd is?
Momenteel wellicht wel, nu er meer aanbod is dan banen. Al valt het in dit vakgebied op zich nog mee. Kiezen voor een bekendere naam is dus nooit slecht.quote:Op donderdag 25 juni 2009 08:58 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ja, dat is volgens mij wel de hoofdlijn. Maar er zijn natuurlijk scholen die beter bekend staan dan anderen, een werkgever zou daar bij sollicitatie ook wel naar kunnen kijken. Of ze dat in de praktijk ook doen, dat zou ik niet weten.
Daar ben ik niet bekend mee. Een vriend van me doet een hbo via NTI, maar die wordt betaald door de werkgever. Hij is er overigens wel vrij tevreden over, al duurt het soms erg lang dat resultaten bekend zijn, maar dat heb ik bij INHolland ook regelmatig gehad.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:07 schreef sanger het volgende:
[..]
Momenteel wellicht wel, nu er meer aanbod is dan banen. Al valt het in dit vakgebied op zich nog mee. Kiezen voor een bekendere naam is dus nooit slecht.
Wat me ook opvalt is het grote prijsverschil (bij ISBW ruim 11k, en bij NCOI 6,5k en bij Markus Verbeek nog geen 4k).
Dat is het nadeel van een baan waar je je tijd moet schrijven. Ik kan wel anderhalf uur gezellig lopen doen, maar dat betekent ook dat ik pas anderhalf uur later naar huis kan.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:10 schreef Fogel het volgende:
Ik ben nu al anderhalfuur op het werk en heb 2 bakken koffie later alleen nog maar met collegas over vakantieplannen gesproken
Nu maar eens aan het werk...
Ik heb ook overwogen om via de NTI/LOI te gaan kijken. Maar ik prefereer contactonderwijs.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:11 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Daar ben ik niet bekend mee. Een vriend van me doet een hbo via NTI, maar die wordt betaald door de werkgever. Hij is er overigens wel vrij tevreden over, al duurt het soms erg lang dat resultaten bekend zijn, maar dat heb ik bij INHolland ook regelmatig gehad.
Ik heb inmiddels 210 EC's op de 'studentportal' van INHolland, nu moet de cijferadministratie nog even de 30 van mijn afstuderen toevoegen, dan kan ik er eindelijk 240 zien staan.
Ik zie het wel als serieuze optie voor een vervolgstudie. Hoewel ik wel voorkeur geef aan contactonderwijs, hoor ik toch wel goede dingen over schriftelijke studies. En het is natuurlijk ideaal dat je je eigen tempo kunt aanhouden (als je de discipline ervoor hebt).quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:20 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heb ook overwogen om via de NTI/LOI te gaan kijken. Maar ik prefereer contactonderwijs.
Overigens gaat mijn werkgever het ook betalen als het goed is hoor
Of je schrijft die 1,5 uur ook ergens opquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:17 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat is het nadeel van een baan waar je je tijd moet schrijven. Ik kan wel anderhalf uur gezellig lopen doen, maar dat betekent ook dat ik pas anderhalf uur later naar huis kan.
Ik wijs het ook niet direct af hoorquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:22 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik zie het wel als serieuze optie voor een vervolgstudie. Hoewel ik wel voorkeur geef aan contactonderwijs, hoor ik toch wel goede dingen over schriftelijke studies. En het is natuurlijk ideaal dat je je eigen tempo kunt aanhouden (als je de discipline ervoor hebt).
Dus jij bent eigenlijk een ongezellige collegaquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:17 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat is het nadeel van een baan waar je je tijd moet schrijven. Ik kan wel anderhalf uur gezellig lopen doen, maar dat betekent ook dat ik pas anderhalf uur later naar huis kan.
Ik schrijf de tijd niet en ga ook niet later naar huisquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:17 schreef DonJames het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |