abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70322705
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:46 schreef isogram het volgende:

[..]

Ik vind van niet. Zie ook hieronder.
[..]

Mijn punt is dat ze de weg beter METEEN hadden kunnen doortrekken. Nu moet je twee keer met de weg aan het werk en dat kost een boel geld.

En als de weg inderdaad als snelweg wordt doorgetrokken in de toekomst, is er dus WEL een vluchtstrook nodig en klopt de bewering van Pacmaniac niet. Die zou hooguit kloppen als het een vierbaans N-weg werd.
Dat vind jij ja. Maar weet jij de beweegredenen waarom dit toen niet direct gedaan is? je kent de casus slechts oppervlakkig en begint dan meteen te roepen ze hadden.........
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  woensdag 24 juni 2009 @ 13:53:49 #227
149750 Eliora
There is but one Judge
pi_70322832
Oja natuurlijk, een afscheiding in de middenberm...

Dus wat nu, als er (Alle problemen even meegenomen) een oud wrak 50 blijft rijden omdat hij niet harder durft, mensen gefrustreerd en opgefokt raken omdat ze op tijd op het werk of bij een klant moeten zijn, er iemand tegen die ingenieuze verhoging aankomt, maar de achterligger niet uit kan wijken door deze zelfde verhoging, met een kettingbotsing tot resultaat?

Nadenken kunnen ze niet meer bij de overheid. Inhalen moet gewoon mogelijk zijn. Er zijn dan gekken die het te bont maken, maar soms kan het niet anders door een tractor of bejaarde die eigenlijk 10 jaar terug zijn rijbewijs al in had moeten leveren.
pi_70322885
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:44 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Je kunt van Amsterdam naar Den Haag 180 op de vluchtstrook rijden. Onverstandig ja maar écht gevaarlijk?

Je kunt over een doorgetrokken streep iemand passeren . Gaat meestal wel goed . Maar ALS het mis gaat dan gaat het ook goed mis. Frontaal met 80 tegen elkaar en geen doden bestaat niet.

Een testje tussen een oud model Volvo en de veiligste auto ooit gemaakt (Renault modes 5 * NCAP)



Snelheid was omgerekend 61 km/u. tel daar 20 bij op aangaande frontale botsingen op N wegen en voila , je begrijpt waarom deze mevrouw er een punt van maakt
Tussen Adam en DH ligt een snelweg, daar kan je prima inhalen zonder gebruik te hoeven maken van een vluchtstrook. Dat je dit voorbeeld noemt, zegt alweer genoeg over je verkeersinzicht. Op die 80 weg kan je niet meer normaal inhalen en met het aantal treuzelaars en brommobielen, kan je dan ander soort inhaalacties verwachten.

En waarom je dit filmpje plaatst is mij niet duidelijk. De Renault Modus is de veiligste auto in zijn klasse, niet de veiligste auto ooit gemaakt. En of je nu met 80 op een boom of een tegenligger klapt maakt weinig verschil. Die tegenligger heeft iig nog een kreukelzone, de gemiddelde eik langs de weg niet.
pi_70322901
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:46 schreef vanhal het volgende:
Wat is de reden dat ze die a50 niet meteen hebben doorgetrokken?
Dat vraag ik me nog steeds af...
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:50 schreef Pacmaniac het volgende:
Dat vind jij ja. Maar weet jij de beweegredenen waarom dit toen niet direct gedaan is? je kent de casus slechts oppervlakkig en begint dan meteen te roepen ze hadden....
Ik ken de casus beter dan 'oppervlakkig'. Ik woon niet ver bij de weg vandaan en heb ook regelmatig over de weg gereden, in zowel de oude als de nieuwe situatie.

Voorheen gebeurden er veel ongelukken; vooral door inhalen (vergelijk het met de N348, die ik net noemde). Dat er iets moest gebeuren, is duidelijk. Maar een driebaansweg met gescheiden rijstroken is bijzonder kostbaar; dat is gewoon een feit. En dat Zwolle en Kampen allebei groeisteden zijn, is ook een feit en een belangrijk aspect om rekening mee te houden bij je keuzes. Ik zeg nogmaals: regeren is vooruitzien. En daar zeg ik echt niks geks mee.
pi_70322941
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:18 schreef vanhal het volgende:

Een paar minuutjes winst ten koste van enkele doden
Een paar minuutjes winst * 365 * 7,5 mio.

4 mio dagen tijdwinst. Over de gehele bevolking dan, maar jij neemt ook het aantal doden over het geheel, dus is dat wel zo eerlijk...

Als die tijd omgezet zou worden in geld (zeg 20 euro bruto) hebben we het over 1,825 mjd per jaar.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_70323164
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:55 schreef isogram het volgende:

[..]

Dat vraag ik me nog steeds af...
[..]

Ik ken de casus beter dan 'oppervlakkig'. Ik woon niet ver bij de weg vandaan en heb ook regelmatig over de weg gereden, in zowel de oude als de nieuwe situatie.

Voorheen gebeurden er veel ongelukken; vooral door inhalen (vergelijk het met de N348, die ik net noemde). Dat er iets moest gebeuren, is duidelijk. Maar een driebaansweg met gescheiden rijstroken is bijzonder kostbaar; dat is gewoon een feit. En dat Zwolle en Kampen allebei groeisteden zijn, is ook een feit en een belangrijk aspect om rekening mee te houden bij je keuzes. Ik zeg nogmaals: regeren is vooruitzien. En daar zeg ik echt niks geks mee.
Weer die "feiten" Je woont er in de buurt en je rijdt regelmatig overheen . Leuk voor je. Maar je beschikt niet over inside informatie waarom bepaalde keuzes in de aanleg wel of niet genomen zijn. Dus zonder die inside info kun je wel e.e.a. roepen , maar geloofwaardig is het niet.

Het kost geld ja , aan de andere kant dreigen duizenden bouwvakkers de WW in te gaan. Waarom die gasten niet inzetten voor deze kostbare ( maar toch duurzame) oplossingen .

Nu is het moment.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70323234
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:18 schreef Pacmaniac het volgende:

Money money money..... Wat weet jij nou van die kosten af?
Ik zit in de politiek, dus dan komt er wel eens wat voorbij over de aanleg van wegen...
quote:
Ja het zal wat kosten. Big deal zeg.
Je moet het geld gewoon verstandig uitgeven. Zo zijn er ook medische behandelingen die we niet uitvoeren omdat dat teveel kost. Dan laten we dus iemand echt dood gaan terwijl we het op dat moment kunnen voorkomen op basis van de kosten.

En daar mag jij alles van vinden. Maar zo is wel de praktijk.
quote:
Kom eens met een bron voor al die % en miljoenen.
Ik heb een bron gegeven tav die snelweg (25 mio per kilometer, ik ga naar 20% (ook omdat dat past bij de cijfers die ik ken) en als jij meent dat het nog minder moet zijn mag jij eens wat naar boven brengen).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_70323327
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:21 schreef vanhal het volgende:

Hij is 1 van de 0.001% (en dat is niet veel) die weet wat een dergelijke aanpassing kost...
Dit doet mij er aan herinneren: jij zou nog met de cijfers komen van aantal doden ten gevolge van inhalen over een doorgetrokken streep.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_70323350
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:55 schreef Casos het volgende:

[..]

Tussen Adam en DH ligt een snelweg, daar kan je prima inhalen zonder gebruik te hoeven maken van een vluchtstrook. Dat je dit voorbeeld noemt, zegt alweer genoeg over je verkeersinzicht. Op die 80 weg kan je niet meer normaal inhalen en met het aantal treuzelaars en brommobielen, kan je dan ander soort inhaalacties verwachten.

En waarom je dit filmpje plaatst is mij niet duidelijk. De Renault Modus is de veiligste auto in zijn klasse, niet de veiligste auto ooit gemaakt. En of je nu met 80 op een boom of een tegenligger klapt maakt weinig verschil. Die tegenligger heeft iig nog een kreukelzone, de gemiddelde eik langs de weg niet.
Aha zover reikt jouw logica dus. Een eik heeft geen kreukelzone dus een scheiding tussen 2 weghelften is derhalve compleet zinloos.
En dat inhalen heb ik al eerder iets over gepost. Stukje over de turborotonde:



Je hoeft niet de hele weg te verbreden , jij kunt gewoon inhalen , en de weghelften kunnen zonder irritatie of problemen gescheiden blijven
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70323371
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:25 schreef vanhal het volgende:

Sinds wanneer ben jij expert op dit gebied?
Ben jij expert dan?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_70323452
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zit in de politiek, dus dan komt er wel eens wat voorbij over de aanleg van wegen...
[..]

Je moet het geld gewoon verstandig uitgeven. Zo zijn er ook medische behandelingen die we niet uitvoeren omdat dat teveel kost. Dan laten we dus iemand echt dood gaan terwijl we het op dat moment kunnen voorkomen op basis van de kosten.

En daar mag jij alles van vinden. Maar zo is wel de praktijk.
[..]

Ik heb een bron gegeven tav die snelweg (25 mio per kilometer, ik ga naar 20% (ook omdat dat past bij de cijfers die ik ken) en als jij meent dat het nog minder moet zijn mag jij eens wat naar boven brengen).
Een politicus

Vandaar dat oeverloos gelul over "wat het allemaal wel niet kost" , investeer in veiligheid lamlul , dat willen je burgers graag!
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  woensdag 24 juni 2009 @ 14:12:10 #237
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_70323473
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:08 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Aha zover reikt jouw logica dus. Een eik heeft geen kreukelzone dus een scheiding tussen 2 weghelften is derhalve compleet zinloos.
En dat inhalen heb ik al eerder iets over gepost. Stukje over de turborotonde:

[ afbeelding ]

Je hoeft niet de hele weg te verbreden , jij kunt gewoon inhalen , en de weghelften kunnen zonder irritatie of problemen gescheiden blijven
De turborotondes moeten dood, vooral met zo'n mooie afscheiding tussen de banen. Met de auto zal het vast enorm werken, maar voor de motor is het ontzettend irritant. Een klein stuurfoutje doordat iemand zijn auto er voor knalt en je gaat op je bek doordat je over zo'n rand heen stuitert
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_70323493
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:11 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Een politicus

Vandaar dat oeverloos gelul over "wat het allemaal wel niet kost" , investeer in veiligheid lamlul , dat willen je burgers graag!
Nee, dat is bevorderlijk voor een discussie...
pi_70323588
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:08 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Aha zover reikt jouw logica dus. Een eik heeft geen kreukelzone dus een scheiding tussen 2 weghelften is derhalve compleet zinloos.
En dat inhalen heb ik al eerder iets over gepost. Stukje over de turborotonde:

[ afbeelding ]

Je hoeft niet de hele weg te verbreden , jij kunt gewoon inhalen , en de weghelften kunnen zonder irritatie of problemen gescheiden blijven
Logica is bij jouw iig ver te zoeken, getuige je reacties. Jij komt met een filmpje van een frontale botsing en scheidingen die dit voorkomen. En over die rotonde heb je ook allang antwoord gekregen.

En voor de beeldvorming, ben je nu een man of een vrouw?
pi_70323601
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:12 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Nee, dat is bevorderlijk voor een discussie...
Ik irriteer me kapot aan die gast. Met zn zogenaamde feiten en beschikking over informatie en cijfers die wij niet kennen omdat we niet in de politiek zitten

En dan nog dat ge- M -I -O , koop toch een fatsoenlijk navigatiesysteem man
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70323653
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:03 schreef Pacmaniac het volgende:
Weer die "feiten" Je woont er in de buurt en je rijdt regelmatig overheen . Leuk voor je. Maar je beschikt niet over inside informatie waarom bepaalde keuzes in de aanleg wel of niet genomen zijn. Dus zonder die inside info kun je wel e.e.a. roepen , maar geloofwaardig is het niet.

Het kost geld ja , aan de andere kant dreigen duizenden bouwvakkers de WW in te gaan. Waarom die gasten niet inzetten voor deze kostbare ( maar toch duurzame) oplossingen .
Nu is het moment.
Wat ik als feiten aandroeg, zijn de kosten van zo'n driebaansweg en het gegeven dat Zwolle en Kampen groeisteden zijn. Als jij dat wilt betwisten, kom je maar met bronnen waaruit het tegendeel blijkt. In een rapport van de lokale VVD lees ik dit:
quote:
Het wegvak van de N50 tussen Kampen en Zwolle kenmerkt zich door een zorgwekkend ongevallenbeeld en een hoge verkeersintensiteit (± 20.000 mvt/etmaal).
Dat was in juli 2006, dus alweer bijna 3 jaar geleden.

Op Wikipedia lees ik:
quote:
Uit Zweeds onderzoek is tevens gebleken dat de driestrooksweg het ideale wegtype is voor wegen waar het niet al te druk is, van 5.000 – 22.000 voertuigen per dag.
Het is bovendien de fysieke rijrichtingscheiding die de 2+1 weg zo duur maakt. Je legt dus een weg aan die nu al aan de bovenkant zit qua tax, in de wetenschap dat Zwolle en Kampen verder groeien en dat de verkeersintensiteit ook verder gaat toenemen. Kortzichtig dus.
pi_70323654
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:15 schreef Casos het volgende:

[..]

Logica is bij jouw iig ver te zoeken, getuige je reacties. Jij komt met een filmpje van een frontale botsing en scheidingen die dit voorkomen. En over die rotonde heb je ook allang antwoord gekregen.

En voor de beeldvorming, ben je nu een man of een vrouw?
Ik heb het wel begrepen hoor, en die rotondes werken trouwens prima.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70323713
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:16 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Ik heb het wel begrepen hoor, en die rotondes werken trouwens prima.
Niet als je van rechts komt en rechtdoor wil in de door jou aangehaalde rotonde en een auto wil inhalen.
pi_70323728
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:42 schreef isogram het volgende:

Peijs stelde dat onmiddellijk bij naar beneden, toen ze aantrad. En dat is ook gelukt. Haar beleid heeft wel degelijk een steentje bijgedragen.
Toevallig heb ik best veel gelezen over die daling, die nog meer onverwacht dan enorm was. Koos Spee claimde dat het aan hem lag, jij claimt nu dat het aan Peijs lag, maar onderzoek liet zien dat het lag aan het wagenpark welke veel veiliger was geworden (met name actieve veiligheid, zoals ABS, ASR, enz.) en dat bleek onder meer uit het feit dat deze dalingen ook in omringende landen te zien waren.

Maar goed: welk beleid van Peijs heeft volgens jou bijgedragen aan de afname van verkeersdoden? Want een andere doelstelling an sich levert natuurlijk niets op.
quote:
Aandacht voor de praktijjk bij volwassen autorijders is niet verkeerd, maar elke 5 jaar een praktijkexamen lijkt me wat overdreven. Bovendien kunnen mensen zich bij zo'n examen voorbeeldig gedragen, terwijl ze zich op de weg toch asociaal gedragen.
Natuurlijk haal je daar niet de asocialen mee van de weg. Dat kan alleen de politie. Net als alcomobilisme... dat los je hier ook niet mee op.

Wat je wel aan kan pakken is de kleine foutjes. Niet goed kijken, onvoldoende afstand, enz. Veel dingen heb je gewoon niet in de gaten. En dat kan hiermee worden opgelost.

Zeg dat je dat 150 euro per 5 jaar kost. Dat is een schijntje vergeleken bij de kosten van autorijden.
quote:
Ik ga asociaal en gevaarlijk weggedrag liever te lijf met gerichte politiecontrole. Wat mij betreft gaat de politie in de verkeershandhaving veel minder met de kliko langs de kant van de weg zitten en veel meer de weg op om aso's aan te pakken.
Helemaal mee eens, maar wat mij betreft is het en-en.
quote:
De schuldvraag is een kwestie op zich.
Niet schuld, maar aansprakelijkheid. Maar goed, het kan best zijn dat het een goede maatregel is, maar fietsers blijven zich onaantastbaar voelen ben ik bang.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_70323798
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:16 schreef isogram het volgende:

[..]

Wat ik als feiten aandroeg, zijn de kosten van zo'n driebaansweg en het gegeven dat Zwolle en Kampen groeisteden zijn. Als jij dat wilt betwisten, kom je maar met bronnen waaruit het tegendeel blijkt. In een rapport van de lokale VVD lees ik dit:
[..]

Dat was in juli 2006, dus alweer bijna 3 jaar geleden.

Op Wikipedia lees ik:
[..]

Het is bovendien de fysieke rijrichtingscheiding die de 2+1 weg zo duur maakt. Je legt dus een weg aan die nu al aan de bovenkant zit qua tax, in de wetenschap dat Zwolle en Kampen verder groeien en dat de verkeersintensiteit ook verder gaat toenemen. Kortzichtig dus.
Lees je zelf wel wat je getypt hebt voor je op invoeren drukt?
Je hebt het over de "feiten" dat Zwolle en Kampen groeikernen zijn (/care trouwens) en wat quote je daar direct onder? Zorgwekkende ongevallencijfers . Wat is de relevantie aangaande de ongevallenproblematiek en anderzijds het kostenpakket dat hoort bij jouw stelling dat 3 baans wegen duurder zijn?
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70323825
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:48 schreef vanhal het volgende:

Ik vind het onzin om de agressieve verkeersdeelnemer met fluwelen handschoenen aan te pakken en dergelijke maatregelen niet door te voeren.
Dergelijke maatregelen zijn helemaal geen vorm van het aanpakken van agressieve verkeersdeelnemers. Die worden alleen maar agressiever van achter een langzamere verkeersdeelnemer aan rijden ben ik bang.

Meer VROS auto's, dat is een oplossing voor agressieve verkeersdeelnemers. En rijbewijs innemen indien iemand echt als een malloot rijdt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_70323936
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:03 schreef Pacmaniac het volgende:

Weer die "feiten"
Geweldige klacht komende van iemand die niets onderbouwt...

De reden voor het niet doortrekken is meest waarschijnlijk tijd. Er moest waarschijnlijk snel iets gebeuren en een snelweg aanleggen kost in NL heel veel tijd.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_70323952
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:18 schreef Casos het volgende:

[..]

Niet als je van rechts komt en rechtdoor wil in de door jou aangehaalde rotonde en een auto wil inhalen.
Van rechts komt? De richting van die vrachtauto? Check die doorgetrokken streep ff . Die vrachtwagen kan alleen linksaf . En inhalen is (zie de 2 banen + voorsorteervak) voordat je de rotonde nadert gewoon mogelijk..
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70323989
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:11 schreef Pacmaniac het volgende:

Een politicus

Vandaar dat oeverloos gelul over "wat het allemaal wel niet kost" , investeer in veiligheid lamlul , dat willen je burgers graag!
Vervelend, mensen die alles afwegen... Nee, dan beter die man op de barkruk die gewoon maar wat roept zonder te denken en in de discussie scheldwoorden nodig heeft.

Dag hoor!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_70324054
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Geweldige klacht komende van iemand die niets onderbouwt...

De reden voor het niet doortrekken is meest waarschijnlijk tijd. Er moest waarschijnlijk snel iets gebeuren en een snelweg aanleggen kost in NL heel veel tijd.
Klopt , als je niet lukraak met verzonnen cijfers strooit hoef je ook niets te onderbouwen

Ze gaan bepaalde snelwegen toch verbreden? Althans zoiets hoorde ik Urlings zeggen.... Waarom duurt dat zo overdreven lang? Juist nu is toch een uitstekend moment om zoiets op te pakken? Levert nog veel werkgelegenheid op ook
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')