En dat is dus iets wat zo goed als onmogelijk is, als gerenommeerde artiest zal je denk ik wel inkomsten mis lopen, terwijl de minder bekende artiest waar je anders nooit van gehoord zou hebben juist extra verdiend omdat er wel kaartjes gekocht worden voor optredens.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:21 schreef trancethrust het volgende:
Maar niet iedereen die download zou, als dat niet kon, die cd kopen. En inderdaad, niet iedereen die een cd koopt zou die hebben gekocht zonder hem eerst te hebben gedownload. Er is geen strict logische redenering waaruit zou volgen dat er altijd schade is of dat het altijd een positief effect heeft op de muziekmarkt. Beide beweringen dienen gestaafd te worden via onderzoek.
Idd, wie het geld heeft gaat die film toch bekijken in een goede bioscoop, want no matter what je thuis hebt staan, al is het giga-plasma met 7.1 surround, de ervaring is toch compleet anders!quote:Dat deden ze ook niet, ze verwachtten al dat het effect miniem zou zijn. De baas van FOX maakte zich bij het uitlekken van de film totaal niet druk. Die man is blijkbaar wel weldenkend in tegenstelling tot leden van de R/MIAA, Brein, etc.
Ach, ik ga binnenkort voor de 3e keer de volledige verzameling Beatlesalbums kopen. Ik heb ze al op vinyl (sommige zelfs dubbel), op cd's uit 1987 en binnekort komt daar ook nog de box met nieuwe geremasterde cd's bij. Gaat een flinke duit kosten, maar dat is het me waard. En met mij zullen dat nog honderdduizenden andere Beatlesfans rond de wereld dat doen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 22:05 schreef moussie het volgende:
als gerenommeerde artiest zal je denk ik wel inkomsten mis lopen,
Artiesten? Platenmaatschappijen? Dat soort belanghebbenden denk ik. Misschien ook de mensen die boetes betalen aan Brein voor het 'illegaal' downloaden van 24 liedjesquote:
En Brein is nog wel zo'n fan van Wikipedia.quote:Ten minste één van de mensen die meewerken aan Wikipedia vindt dat deze pagina in deze vorm niet binnen de Wikipedia-encyclopedie past. De pagina is daarom aangedragen op de verwijderlijst.
De reden die hiervoor is opgegeven, luidt: Reclame voor de eigen stichting.. daar is wikipedia niet voor bedoeld... , Tweede reden : Brein heeft geen enkele juridische zeggenschap.
Zou leuk zijn om Brein te laten betalen voor het gebruik hiervanquote:Op woensdag 24 juni 2009 23:11 schreef Jane het volgende:
En Brein is nog wel zo'n fan van Wikipedia.Ze gebruiken zelfs artikelen van Wikipedia om hun dagvaarding te onderbouwen. Ja, het is ook zo lekker makkelijk als je gratis en voor niets dingen van internet kunt plukken, nietwaar Tim?
Het zou nog leuker zijn als de rechter hem keihard uitlachte, vervolgens naar de Wikipedia zou surfen en dan tegen Tim zegt: "Nou meneer, ik lees hier TPB een sokkenfabrikant is. En op de pagina's over de gedagvaarden staat dat de heren met z'n 3en een bekende Zweedse boyband vormen. En Bittorrent schijnt een Zweeds koekjesmerk te zijn. Ik denk dus niet dat deze partijen iets te maken hebben met piraterij op internet. "quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:36 schreef Coccinella het volgende:
[..]
Zou leuk zijn om Brein te laten betalen voor het gebruik hiervan
erm .. in hoeverre heeft Tim die tekst daar zelf ingetikt .. zomaar een vraagjequote:Op woensdag 24 juni 2009 23:11 schreef Jane het volgende:
Ach, nu is de Wikipedia-pagina over Brein ook al genomineerd voor verwijdering.
http://nl.wikipedia.org/wiki/BREIN
[..]
En Brein is nog wel zo'n fan van Wikipedia.Ze gebruiken zelfs artikelen van Wikipedia om hun dagvaarding te onderbouwen. Ja, het is ook zo lekker makkelijk als je gratis en voor niets dingen van internet kunt plukken, nietwaar Tim?
quote:Op donderdag 25 juni 2009 00:12 schreef Jane het volgende:
[..]
Het zou nog leuker zijn als de rechter hem keihard uitlachte, vervolgens naar de Wikipedia zou surfen en dan tegen Tim zegt: "Nou meneer, ik lees hier TPB een sokkenfabrikant is. En op de pagina's over de gedagvaarden staat dat de heren met z'n 3en een bekende Zweedse boyband vormen. En Bittorrent schijnt een Zweeds koekjesmerk te zijn. Ik denk dus niet dat deze partijen iets te maken hebben met piraterij op internet. "
"Ja maar, ja, maar... dan heeft iemand het in de tussentijd aangepast!"
"Tja meneer, maar dan kunt u de artikelen die u uitgeprint hebt overlegd ook wel eerst zelf hebben aangepast zodat het u uitkwam. Zaak geseponeerd!"
quote:Op donderdag 25 juni 2009 00:12 schreef Jane het volgende:
[..]
Het zou nog leuker zijn als de rechter hem keihard uitlachte, vervolgens naar de Wikipedia zou surfen en dan tegen Tim zegt: "Nou meneer, ik lees hier TPB een sokkenfabrikant is. En op de pagina's over de gedagvaarden staat dat de heren met z'n 3en een bekende Zweedse boyband vormen. En Bittorrent schijnt een Zweeds koekjesmerk te zijn. Ik denk dus niet dat deze partijen iets te maken hebben met piraterij op internet. "
"Ja maar, ja, maar... dan heeft iemand het in de tussentijd aangepast!"
"Tja meneer, maar dan kunt u de artikelen die u uitgeprint hebt overlegd ook wel eerst zelf hebben aangepast zodat het u uitkwam. Zaak geseponeerd!"
Die hebben grondig werk geleverdquote:Op donderdag 25 juni 2009 16:26 schreef THEFXR het volgende:
the pirate bay strikes back, hahaha
http://www.spitsnieuws.nl(...)rondig_gesloopt.html
Ik denk dat ze naar china geweest zijn om ideeen op te doenquote:
Moet zeggen dat dit een behoorlijke kutstreek is! Mensen beseffen niet dat zulke dingen veel geld kosten. Zo is de site van brein laatste tijd offline door continue dos. Jullie denken zeker dat die scriptkiddies het dataverkeer gaan betalen? Daarnaast trekken ze niet alleen brein mee in dit gebeuren...quote:Op donderdag 25 juni 2009 16:26 schreef THEFXR het volgende:
the pirate bay strikes back, hahaha
http://www.spitsnieuws.nl(...)rondig_gesloopt.html
Vertelquote:Op donderdag 25 juni 2009 21:02 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
Daarnaast trekken ze niet alleen brein mee in dit gebeuren...
wat hij bedoeld is dat de provider van brein het allemaal maar moet zien te trekken. En als je toevallig bij die provider zit, kan het du gebeuren dat ook je eigen site onderuit gaat. Alhoewel dat tegenwordig waarschijnlijk niet zo snel meer gebeurd (load balancing: desnoods zetten ze de site van brein ff apart op een dedicated lijntje)quote:
Brein heeft veel meer kutstreken en tegen een legertje kunne ze iid niet op.quote:Op donderdag 25 juni 2009 21:02 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
Moet zeggen dat dit een behoorlijke kutstreek is! Mensen beseffen niet dat zulke dingen veel geld kosten. Zo is de site van brein laatste tijd offline door continue dos. Jullie denken zeker dat die scriptkiddies het dataverkeer gaan betalen? Daarnaast trekken ze niet alleen brein mee in dit gebeuren...
quote:Brein zet zaak tegen The Pirate Bay door
De stichting Brein gaat door met het kort geding tegen de omstreden Zweedse downloadsite The Pirate Bay. De auteursrechtenorganisatie verwacht niet dat de site op korte termijn zijn activiteiten zal staken.
Een woordvoerder van Brein reageerde dinsdag sceptisch op de aankondiging van de overname van The Pirate Bay. De nieuwe eigenaar, het onbekende Zweedse softwarebedrijf Global Gaming Factory X, kondigde aan auteursrechten te willen respecteren.
Hoe The Pirate Bay precies gaat opereren, is echter niet bekendgemaakt, zo merkte de woordvoerder van Brein op. ,,Ik zie geen enkele reden waarom de site zich opeens aan de wet zal houden.''
Het kort geding tegen The Pirate Bay dient op 21 juli. Brein eist dat de Zweedse site Nederlandse internetgebruikers niet meer de mogelijkheid biedt om naar illegale muziek- en filmbestanden te zoeken.
Tim Kuik slaat met deze hetze volledig de plank mis. Het enige wat FTD nog doet is bestandsnamen geven. Het zegt niet waar ze staan, het host ze niet, het linkt ze niet, helemaal niets.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |