abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70340375
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:21 schreef trancethrust het volgende:
Maar niet iedereen die download zou, als dat niet kon, die cd kopen. En inderdaad, niet iedereen die een cd koopt zou die hebben gekocht zonder hem eerst te hebben gedownload. Er is geen strict logische redenering waaruit zou volgen dat er altijd schade is of dat het altijd een positief effect heeft op de muziekmarkt. Beide beweringen dienen gestaafd te worden via onderzoek.
En dat is dus iets wat zo goed als onmogelijk is, als gerenommeerde artiest zal je denk ik wel inkomsten mis lopen, terwijl de minder bekende artiest waar je anders nooit van gehoord zou hebben juist extra verdiend omdat er wel kaartjes gekocht worden voor optredens.
quote:
Dat deden ze ook niet, ze verwachtten al dat het effect miniem zou zijn. De baas van FOX maakte zich bij het uitlekken van de film totaal niet druk. Die man is blijkbaar wel weldenkend in tegenstelling tot leden van de R/MIAA, Brein, etc.
Idd, wie het geld heeft gaat die film toch bekijken in een goede bioscoop, want no matter what je thuis hebt staan, al is het giga-plasma met 7.1 surround, de ervaring is toch compleet anders!
pleased to meet you
  woensdag 24 juni 2009 @ 22:50:56 #102
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_70342267
Welgemeend de touwtyfus voor Brein

Tevens tvp
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Moderator woensdag 24 juni 2009 @ 22:52:12 #103
236264 crew  capricia
pi_70342321
Wie betaalt Brein eigenlijk precies?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 24 juni 2009 @ 22:58:30 #104
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_70342579
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:05 schreef moussie het volgende:
als gerenommeerde artiest zal je denk ik wel inkomsten mis lopen,
Ach, ik ga binnenkort voor de 3e keer de volledige verzameling Beatlesalbums kopen. Ik heb ze al op vinyl (sommige zelfs dubbel), op cd's uit 1987 en binnekort komt daar ook nog de box met nieuwe geremasterde cd's bij. Gaat een flinke duit kosten, maar dat is het me waard. En met mij zullen dat nog honderdduizenden andere Beatlesfans rond de wereld dat doen.
Ook hun Anthology-documentaireserie heb ik ooit 2x gekocht, op VHS en op DVD.

Wat ik maar wil zeggen is dat gerenomeerde artiesten ook wel vaak weer een achterban aan fans hebben die toch graag de 'echte' cd/dvd/enz. willen hebben.
Wil niet zeggen overigens dat ik nooit iets van The Beatles heb gedownload. Ja hoor, omdat ik de mp3's voor in de auto wilde en te lui was om mijn eigen cd's te rippen. En bootlegmateriaal natuurlijk van dingen die nooit officieel zijn uitgebracht. Maar ja, dan kun je ook niet anders.

De vraag is inderdaad hoe men het bedrag dat men 'zou hebben verdiend zonder internet' berekent en waar het op is gebaseerd. Ik vermoed dat de dalende inkomsten (ook) voor een groot gedeelte te wijten zijn aan de ingestorte singlesmarkt. Maar die hebben ze zelf al om zeep geholpen met de introductie van de cd-single, die altijd zo duur was dat de doelgroep (kinderen, tieners) er geen geld meer voor hadden. Dat was al voordat iedereen internet had.

Als ik kijk hoe internet mijn koopgedrag v.w.b. cd's heeft beinvloed, dan is het denk ik dit:
Vroeger kocht ik nog wel eens verzamelcd's omdat er 1 of 2 liedjes opstonden die ik al lang zocht, maar nooit kon vinden. De rest was dan of niet interessant of ik had ze al op tig andere cd's. Eigenlijk draaide de industrie me toen een poot uit natuurlijk, want per interessant liedje was ik de hoofdprijs kwijt. Tja, en dat doe ik dus niet meer. Die download ik gewoon, als ze tenminste te vinden zijn. En daar wil ik ook best voor betalen (per liedje!) hoor.
Kijk, het kan natuurlijk zijn dat de industrie het jammer vindt dat ze mensen zoals ik (verzamelaars van obscure hitjes) niet meer op zo'n manier een poot uit kunnen draaien, maar dat is dan helaas pindakaas.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 24 juni 2009 @ 22:59:19 #105
pi_70342610
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:52 schreef capricia het volgende:
Wie betaalt Brein eigenlijk precies?
Artiesten? Platenmaatschappijen? Dat soort belanghebbenden denk ik. Misschien ook de mensen die boetes betalen aan Brein voor het 'illegaal' downloaden van 24 liedjes
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 24 juni 2009 @ 23:11:10 #106
1986 Jane
pi_70343030
Ach, nu is de Wikipedia-pagina over Brein ook al genomineerd voor verwijdering.
http://nl.wikipedia.org/wiki/BREIN
quote:
Ten minste één van de mensen die meewerken aan Wikipedia vindt dat deze pagina in deze vorm niet binnen de Wikipedia-encyclopedie past. De pagina is daarom aangedragen op de verwijderlijst.

De reden die hiervoor is opgegeven, luidt: Reclame voor de eigen stichting.. daar is wikipedia niet voor bedoeld... , Tweede reden : Brein heeft geen enkele juridische zeggenschap.
En Brein is nog wel zo'n fan van Wikipedia. Ze gebruiken zelfs artikelen van Wikipedia om hun dagvaarding te onderbouwen. Ja, het is ook zo lekker makkelijk als je gratis en voor niets dingen van internet kunt plukken, nietwaar Tim?
pi_70343884
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 23:11 schreef Jane het volgende:

En Brein is nog wel zo'n fan van Wikipedia. Ze gebruiken zelfs artikelen van Wikipedia om hun dagvaarding te onderbouwen. Ja, het is ook zo lekker makkelijk als je gratis en voor niets dingen van internet kunt plukken, nietwaar Tim?
Zou leuk zijn om Brein te laten betalen voor het gebruik hiervan
The human race has one really effective weapon, and that is laughter.
pi_70344523
Ik kom net onder een steen vandaan en ik zie dat er zoveel aandacht is voor tpb! Wat ik begreep is dat je d'r gratis kon downloaden! Moet ik ook maar eens gaan doen

En weer gratis reclame voor pirate bay!
Dit keer zonder signature
  donderdag 25 juni 2009 @ 00:12:37 #109
1986 Jane
pi_70345012
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 23:36 schreef Coccinella het volgende:

[..]

Zou leuk zijn om Brein te laten betalen voor het gebruik hiervan
Het zou nog leuker zijn als de rechter hem keihard uitlachte, vervolgens naar de Wikipedia zou surfen en dan tegen Tim zegt: "Nou meneer, ik lees hier TPB een sokkenfabrikant is. En op de pagina's over de gedagvaarden staat dat de heren met z'n 3en een bekende Zweedse boyband vormen. En Bittorrent schijnt een Zweeds koekjesmerk te zijn. Ik denk dus niet dat deze partijen iets te maken hebben met piraterij op internet. "

"Ja maar, ja, maar... dan heeft iemand het in de tussentijd aangepast!"

"Tja meneer, maar dan kunt u de artikelen die u uitgeprint hebt overlegd ook wel eerst zelf hebben aangepast zodat het u uitkwam. Zaak geseponeerd!"

[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 25-06-2009 00:18:51 ]
  Moderator donderdag 25 juni 2009 @ 00:14:20 #110
236264 crew  capricia
pi_70345056
TPB is vanavond wel heel druk. Meerdere malen kwam er een busy tekstje op het scherm... Met dank aan Brein?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_70347231
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 23:11 schreef Jane het volgende:
Ach, nu is de Wikipedia-pagina over Brein ook al genomineerd voor verwijdering.
http://nl.wikipedia.org/wiki/BREIN
[..]

erm .. in hoeverre heeft Tim die tekst daar zelf ingetikt .. zomaar een vraagje
pleased to meet you
  donderdag 25 juni 2009 @ 09:48:47 #112
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_70349816
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 00:12 schreef Jane het volgende:

[..]

Het zou nog leuker zijn als de rechter hem keihard uitlachte, vervolgens naar de Wikipedia zou surfen en dan tegen Tim zegt: "Nou meneer, ik lees hier TPB een sokkenfabrikant is. En op de pagina's over de gedagvaarden staat dat de heren met z'n 3en een bekende Zweedse boyband vormen. En Bittorrent schijnt een Zweeds koekjesmerk te zijn. Ik denk dus niet dat deze partijen iets te maken hebben met piraterij op internet. "

"Tja meneer, maar dan kunt u de artikelen die u uitgeprint hebt overlegd ook wel eerst zelf hebben aangepast zodat het u uitkwam. Zaak geseponeerd!"
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_70349947
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 00:12 schreef Jane het volgende:

[..]

donderdag 25 juni 2009 @ 16:26:35 #114
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_70363489
the pirate bay strikes back, hahaha
http://www.spitsnieuws.nl(...)rondig_gesloopt.html
  donderdag 25 juni 2009 @ 18:16:52 #115
259477 kringspier
in een rondje
pi_70366504
wheheh wat een randdebielen
  donderdag 25 juni 2009 @ 18:42:55 #116
pi_70367236
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 16:26 schreef THEFXR het volgende:
Die hebben grondig werk geleverd
  donderdag 25 juni 2009 @ 19:21:23 #117
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_70368311
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 22:55 schreef morpheus_at_work het volgende:
brein how low can you go
Ik denk dat ze naar china geweest zijn om ideeen op te doen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_70371489
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 16:26 schreef THEFXR het volgende:
Moet zeggen dat dit een behoorlijke kutstreek is! Mensen beseffen niet dat zulke dingen veel geld kosten. Zo is de site van brein laatste tijd offline door continue dos. Jullie denken zeker dat die scriptkiddies het dataverkeer gaan betalen? Daarnaast trekken ze niet alleen brein mee in dit gebeuren...
Dit keer zonder signature
  donderdag 25 juni 2009 @ 21:36:55 #119
28033 Pek
je moet wat
pi_70372689
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 21:02 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

Daarnaast trekken ze niet alleen brein mee in dit gebeuren...
Vertel
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  donderdag 25 juni 2009 @ 22:43:01 #120
64288 Bensel
Ladderzat
pi_70375410
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 21:36 schreef Pek het volgende:

[..]

Vertel
wat hij bedoeld is dat de provider van brein het allemaal maar moet zien te trekken. En als je toevallig bij die provider zit, kan het du gebeuren dat ook je eigen site onderuit gaat. Alhoewel dat tegenwordig waarschijnlijk niet zo snel meer gebeurd (load balancing: desnoods zetten ze de site van brein ff apart op een dedicated lijntje)
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  vrijdag 26 juni 2009 @ 00:04:06 #121
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_70378786
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 21:02 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

Moet zeggen dat dit een behoorlijke kutstreek is! Mensen beseffen niet dat zulke dingen veel geld kosten. Zo is de site van brein laatste tijd offline door continue dos. Jullie denken zeker dat die scriptkiddies het dataverkeer gaan betalen? Daarnaast trekken ze niet alleen brein mee in dit gebeuren...
Brein heeft veel meer kutstreken en tegen een legertje kunne ze iid niet op.
hoge bomen vangen veel wind!
  dinsdag 30 juni 2009 @ 17:40:17 #122
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_70520156
http://www.depers.nl/econ(...)Pirate-Bay-door.html
quote:
Brein zet zaak tegen The Pirate Bay door

De stichting Brein gaat door met het kort geding tegen de omstreden Zweedse downloadsite The Pirate Bay. De auteursrechtenorganisatie verwacht niet dat de site op korte termijn zijn activiteiten zal staken.

Een woordvoerder van Brein reageerde dinsdag sceptisch op de aankondiging van de overname van The Pirate Bay. De nieuwe eigenaar, het onbekende Zweedse softwarebedrijf Global Gaming Factory X, kondigde aan auteursrechten te willen respecteren.

Hoe The Pirate Bay precies gaat opereren, is echter niet bekendgemaakt, zo merkte de woordvoerder van Brein op. ,,Ik zie geen enkele reden waarom de site zich opeens aan de wet zal houden.''

Het kort geding tegen The Pirate Bay dient op 21 juli. Brein eist dat de Zweedse site Nederlandse internetgebruikers niet meer de mogelijkheid biedt om naar illegale muziek- en filmbestanden te zoeken.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 18:38:59 #123
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
  dinsdag 30 juni 2009 @ 19:46:44 #124
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_70523596
Dat Tim Kuik spoedig aan een hoge boom moge bungelen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_70524413
quote:
Tim Kuik slaat met deze hetze volledig de plank mis. Het enige wat FTD nog doet is bestandsnamen geven. Het zegt niet waar ze staan, het host ze niet, het linkt ze niet, helemaal niets.
Ik acht deze zaak, voor Brein, volstrekt kansloos.

Mocht dat niet het geval zijn, word het in een bepaalde volgorde zetten van letters dus illegaal.

[ Bericht 38% gewijzigd door McKillem op 30-06-2009 20:19:48 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')