abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70515338
quote:
AMSTERDAM - Auteursrechtenwaakhond Brein eist dat de usenet dienst FTD haar activiteiten per direct staakt op verbeurte van een dwangsom van 50.000 euro per dag. Daarnaast eist de piraterijbestrijder een nader te bepalen schadevergoeding en volledige vergoeding van de proceskosten.

Eerder dit jaar zaten de twee partijen nog rond de tafel. Brein verzocht FTD toen maatregelen te nemen om structureel gebruik van illegale content te voorkomen. De Nederlandse nieuwsgroep voerde daarop enkele aanpassingen door zoals het vervangen van de automatische verwijzingen door een copy-paste methode en het niet langer meer vertonen van statussen bij berichten.

Brein gaf aan de aanpassingen niet ver genoeg te vinden gaan, maar besloot het resultaat in de praktijk even af te wachten. Brein komt nu echter toch in actie nadat FTD vorige maand bekendmaakte dat zij Brein dagvaart vanwege haar uitlatingen dat FTD illegaal zou zijn. De nieuwsgroep eist een publieke rectificatie van deze uitlating en wil bovendien een verklaring van de rechter dat zij gewoon legaal handelt

"Het is teleurstellend maar ook tekenend dat zij onze uitgestoken hand hebben afgeslagen”, zegt Brein directeur Tim Kuik die FTD een wolf in schaapskleren noemt. " FTD verdient haar geld met een systeem dat bestaat bij de gratie van het enorme illegale aanbod van content op het Usenet."

De piraterijbestrijder stelt dat FTD de illegaal aangeboden content mede openbaar maakt en deze in elk geval organiseert en bevordert. ”Het merendeel van de bestanden waar FTD toegang toe biedt is illegaal. Ondanks dat FTD dit weet en dat haar moderators vooraf verwijzingen controleren laat zij toch verwijzingen naar onmiskenbaar ongeautoriseerde content willens en wetens toe op haar dienst”, aldus Brein.

Usenet is een internet protocol waarop oorspronkelijk slechts tekst werd uitgewisseld. Met de mogelijkheid om beeld en geluid in tekstbestanden om te zetten wordt Usenet gebruikt om illegale film-, games- en muziekbestanden uit te wisselen.
bron

Jeetje, ze blijven maar doorgaan met hun kruistocht.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 15:08:13 #2
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_70515405
Ik zit het net te lezen. Waar betalen ze bij Brein alles van eigenlijk?
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_70515441
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 15:08 schreef Biogarde het volgende:
Ze zullen wel geld krijgen van platenmaatschappijen enzo.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 15:09:36 #4
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_70515455
Hij gelooft er heilig in dat ie het ook nog gaat winnen
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  dinsdag 30 juni 2009 @ 15:10:36 #5
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_70515492
quote:
blijven die niet overeind door site aan te klagen en hopen dat ze niet naar de rechter gaan zodat ze geld kunnen vangen,.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  dinsdag 30 juni 2009 @ 15:11:31 #6
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_70515524
quote:
"Het is teleurstellend maar ook tekenend dat zij onze uitgestoken hand hebben afgeslagen”,
Ik moest toch wel even lachen om deze zin.
pi_70515555
Alle pijlen worden nu gericht op nieuwsgroepen.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 15:13:19 #8
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_70515576
Tering, die lui moeten ze ook slaan met een baksteen..
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  dinsdag 30 juni 2009 @ 15:16:50 #9
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_70515683
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 15:12 schreef mieuwmieuw het volgende:
Alle pijlen worden nu gericht op nieuwsgroepen.
En dan is er weer een nieuw protocol. Bla bla, ze houden het toch niet tegen. Het is kinderspel om jezelf anoniem te maken mochten ze in de toekomst bijvoorbeeld IP's blocken oid.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_70515773
Die Tim Kuik is binnen nu en een jaar overspannen. Kan niet anders.
pi_70515827
quote:
Brein is een clubje van o.a platenmaatschappijen en filmmaatschappijen. Zij houden de stichting in het leven, en betalen het salaris van Tim Kuik. Met andere woorden, zo'n beetje elke cd en dvd die je koopt zorgt er voor dat dit soort praktijken blijven bestaan.
pi_70515863
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 15:21 schreef Antaresje het volgende:

[..]

Brein is een clubje van o.a platenmaatschappijen en filmmaatschappijen. Zij houden de stichting in het leven, en betalen het salaris van Tim Kuik. Met andere woorden, zo'n beetje elke cd en dvd die je koopt zorgt er voor dat dit soort praktijken blijven bestaan.
Ik koop al jaren geen cd's en dvd's meer..
pi_70515948
Kwestie van wie de beste advocaat heeft, en geld natuurlijk.
Zal tijd worden dat ze een rechter tegenover zich krijgen die wel verstand heeft van zaken.
FTD bied niks aan, maar geeft aan wat er is, dat is heel wat anders.
Poesje mauw
kom eens gauw
ik heb lek're melk voor jouw
pi_70516052
ach, ik heb supersearch ook nog van newsleecher, vind de bestanden toch wel. En dan ga ik van ftd naar websites toe, meeste grotere groepen kondigen de uploads toch op diverse plekken aan.

En anders weer terug naar torrent, werkte ook jaren prima voor mij. Dat zouden ze ook aanpakken, nou... niks van gemerkt.
pi_70516082
Sinds wanneer is FTD een 'nieuwsgroep' ?
pi_70516158
Brein .

In plaats van alles aan te vechten kunnen ze zich ook eens afvragen wat de reden is waarom iedereen naar deze alternatieven grijpt. De mentaliteit van de platenmaatschappijen bijvoorbeeld.
pi_70516227
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 15:28 schreef willempjewever het volgende:
ach, ik heb supersearch ook nog van newsleecher, vind de bestanden toch wel. En dan ga ik van ftd naar websites toe, meeste grotere groepen kondigen de uploads toch op diverse plekken aan.

En anders weer terug naar torrent, werkte ook jaren prima voor mij. Dat zouden ze ook aanpakken, nou... niks van gemerkt.
Niks van gemerkt?
Mininova verwijdert nou heel veel torrents. Piratebay is verkocht.
Ik weet nu niet waar ik gemakkelijk mijn films en series kan weghalen.
Welke torrentsite gebruik jij dan?
  dinsdag 30 juni 2009 @ 15:34:47 #18
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_70516255
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 15:31 schreef Sapstengel het volgende:
Brein .

In plaats van alles aan te vechten kunnen ze zich ook eens afvragen wat de reden is waarom iedereen naar deze alternatieven grijpt. De mentaliteit van de platenmaatschappijen bijvoorbeeld.
Die bedrijven zoeken de schuld liever niet bij zichzelf. Al sinds jaar en dag wordt muziek gekopieerd en de artiesten zijn er nog steeds. Veel mediabedrijven hebben gewoon een slecht gemist op internet.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_70516335
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 15:34 schreef captainkid het volgende:

[..]

Niks van gemerkt?
Mininova verwijdert nou heel veel torrents. Piratebay is verkocht.
Ik weet nu niet waar ik gemakkelijk mijn films en series kan weghalen.
Welke torrentsite gebruik jij dan?
Werk je bij brein of zo, Internet is global, verwijzingen naar specifieke dingen zijn ook overal te vinden
Poesje mauw
kom eens gauw
ik heb lek're melk voor jouw
  FOK!fotograaf dinsdag 30 juni 2009 @ 15:38:23 #20
13368 NiGeLaToR
pi_70516384
Toch vreemd dat games wel veel gekocht worden (ja tuurlijk, genoeg consoles worden omgebouwd, maar daar hoor je de games-makers weinig over klagen). Businessmodel voor muziek en films verkopen is gewoon achterhaald.
pi_70516443
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 15:34 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Die bedrijven zoeken de schuld liever niet bij zichzelf. Al sinds jaar en dag wordt muziek gekopieerd en de artiesten zijn er nog steeds. Veel mediabedrijven hebben gewoon een slecht gemist op internet.
Sowieso, artiest ben je imo vanwege je liefde voor muziek of het vak, niet voor het geld.

Alleen daar denken platenmaatschappijen helaas anders over, die zien artiesten meer als een product waar winst op moet worden gemaakt. Ze ontwikkelen het, zoeken een gezicht erbij en cashen.
pi_70516604
Als ze de servers (van FTD) nou in belgie hebben staan, kan brein dan nog steeds wat doen? (desnoods in duitsland)

edit: overigens blijkt het dat de mensen die downloaden, ook vaker naar de bioscoop gaan, of dvd's kopen dan de mensen die dat niet doen. De meeste leechers willen bepaalde series of films gewoon echt op dvd hebben, of in de bios zien.

Als downloaden volledig onmogelijk gemaakt word, denk ik niet dat het verlies op deze doelgroep, een winst in toenemende bezoeken en aankopen rechtvaardigd.. Wat denken jullie?
  dinsdag 30 juni 2009 @ 15:50:05 #23
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_70516776
Ik denk dat door het downloaden mensen eerder in aanraking komen met verschillende soorten muziek en films. Het verdienmodel van deze bedrijven moet gewoon anders zijn. Ik ga af en toe naar een bioscoop omdat die geweldig beeld en geluid hebben. Dat is iets wat thuis niet te evenaren is en dan moet je wel naar de bioscoop voor die beleving. Voor muziek moet je het zoeken in concerten en optredens en daar je toegevoegde waarde zoeken.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 15:52:11 #24
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_70516856
Artiesten en platen maatschappijen die toch al genoeg poen hebben willen de zak nog maar even lekker tot de rand vullen. Ik verafschuw dat soort lui. Ik ben zelf een downloader (eigenlijk alleen muziek) maar als ik iets echt goed vind dan koop ik dit ook. Ik ga geen 20/25 euro betalen voor een schijfje met troep erop en artwork wat een klapjosti in paint kan maken. Als ik het koop moet de muziek goed zijn (voor mij) en de artwork moet er degelijk uitzien eventueel met speciale dingen erbij.
To doom or not to doom
pi_70516945
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 15:52 schreef A-mineur het volgende:
Artiesten en platen maatschappijen die toch al genoeg poen hebben willen de zak nog maar even lekker tot de rand vullen. Ik verafschuw dat soort lui. Ik ben zelf een downloader (eigenlijk alleen muziek) maar als ik iets echt goed vind dan koop ik dit ook. Ik ga geen 20/25 euro betalen voor een schijfje met troep erop en artwork wat een klapjosti in paint kan maken. Als ik het koop moet de muziek goed zijn (voor mij) en de artwork moet er degelijk uitzien eventueel met speciale dingen erbij.
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 15:50 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Ik denk dat door het downloaden mensen eerder in aanraking komen met verschillende soorten muziek en films. Het verdienmodel van deze bedrijven moet gewoon anders zijn. Ik ga af en toe naar een bioscoop omdat die geweldig beeld en geluid hebben. Dat is iets wat thuis niet te evenaren is en dan moet je wel naar de bioscoop voor die beleving. Voor muziek moet je het zoeken in concerten en optredens en daar je toegevoegde waarde zoeken.
Dat sluit idd mooi aan bij:
(1e hit.. direct linken wil niet!)
Downloaden is goed voor de economie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')