abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 juni 2009 @ 21:52:17 #1
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_70304711
Tussen alle gezellige topics hier ook eens een ander geluid, wat voor veel moeders hier herkenbaar moet zijn:
Ik heb een ontzettend goede collega, moeder van een berg kinderen, die 's morgens allemaal voor het werk gekleed moeten worden, eten moeten, naar school opvang of creche moeten.
Dan moet mijn collega een dag lang hard werken, 's middags naar huis racen, kinders ophalen eten koken, gezellig moeder zijn en het hele spul weer in bed zien te krijgen, kortom 1 groot feest
Pa werkt ook hard maar gaat voor dag en dauw de deur uit en is pas laat thuis.
Ik zie aan mijn collega dat het allemaal erg zwaar is om moeder en werknemer te zijn , ze klaagt niet, probeert altijd gezellig te zijn, lief voor iedereen etc.
Ik zou zo graag wat voor haar doen om het een klein beetje makkelijker te maken voor haar, maar wat???
Iemand een goed advies?
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
  dinsdag 23 juni 2009 @ 21:57:02 #2
11682 Moonah
Jolie femme
pi_70304890
Wat lief van je!
Heel attent!
Wellicht kun je je waardering uitspreken. Of haar aanbieden om eea op het werk op te vangen als ze een keertje ergens krap zit (qua tijd/energie).
Of je geeft haar een linkje naar dit topic...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_70305116
Ik heb juist altijd een tievushekel aan van die collega's met een zooi kinderen. Altijd oververmoeid, nooit wat af, altijd die kinderen gebruiken als kutexcuus en meestal nog Christelijk ook.

verder
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 21:57 schreef Moonah het volgende:
Wat lief van je!
Heel attent!
Wellicht kun je je waardering uitspreken. Of haar aanbieden om eea op het werk op te vangen als ze een keertje ergens krap zit (qua tijd/energie).
Of je geeft haar een linkje naar dit topic...
pi_70305159
Wat ontzettend lief

wat Moonah zegt, je waardering uitspreken wordt vast al enorm gewaardeerd
verder zou ik het niet direct weten eigenlijk. Misschien dat je haar kunt aanbieden dat ze een uurtje eerder weg kan ofzo? Hoewel ik me voor kan stellen dat dit niet aan jou is om te beslissen.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 23 juni 2009 @ 22:05:00 #5
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_70305180
Kom je bij mij werken?
Ik vind het echt heel erg attent van je dat je dit op merkt.
Verder heb ik eigenlijk geen nuttige bijdrage vooralsnog.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_70306757
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 21:53 schreef Blackf1re het volgende:
Verscrikkelijk, werkende moeders
jouw moeder was zeker alleen maar huisvrouw?

OT:
ben ff mee aan het verzinnen wat je zou kunnen doen voor haar
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 22:46:40 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_70306897
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 22:03 schreef LaStrange het volgende:
en meestal nog Christelijk ook.
Generalisatie -5

Verder wat Moonah zegt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_70306901
Als ik eerlijk moet zijn vind ik werkende moeders een ellende want je moet als persoon zonder kinderen altijd rekening met ze houden want de kinderen..die kinderen...die blijkbaar heilig zijn. Net of je zonder kinderen je werk maar moet aanpassen aan al die vrouwen die zonnodig moeten werken voor hun ontwikkeling terwijl het vaak alleen maar is om nog een dikker huis of een tweede auto of luxe artikelen te kunnen kopen. Ook met de vakantietijden verdelen ben je altijd de sigaar want zij moeten wel in de vakantie van de kinderen op vakantie kunnen. Ben je als persoon zonder kinderen altijd aangewezen op de periodes daarbuiten of je nu wilt of niet. Als ze zo oververmoeid lijkt te zijn moet ze gewoon minder of niet gaan werken is dat probleem ook opgelost. Niet datgene wat je wilde horen maar wel iets wat vaak zo gebeurt.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 23 juni 2009 @ 22:49:39 #9
11682 Moonah
Jolie femme
pi_70307032
Wat een egoïstische reactie van Trovey. Hoe erg is het om in de wereld een beetje rekening met elkaar te houden?
  dinsdag 23 juni 2009 @ 22:50:31 #10
11682 Moonah
Jolie femme
pi_70307078
Ben benieuwd, Trovey, hoe denk je over werkende vaders?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 juni 2009 @ 22:52:31 #11
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70307162
Ah, het vakantie argument is alweer genoemd zie ik. Vreselijk inderdaad om in het goedkope seizoen op vakantie te moeten.
pi_70307195
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 22:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Ah, het vakantie argument is alweer genoemd zie ik. Vreselijk inderdaad om in het goedkope seizoen op vakantie te moeten.
En ook zo aardig om een ander géén vakantie met het gezin te gunnen..
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  dinsdag 23 juni 2009 @ 22:54:07 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70307219
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 22:50 schreef Moonah het volgende:
Ben benieuwd, Trovey, hoe denk je over werkende vaders?
Haha, idd ja, want die kunnen wel allemaal buiten het hoogseizoen op vakantie.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 22:58:45 #14
244933 trovey
Nachtoele
pi_70307419
Zelfde zeikverhaal ! Trouwens waarom zou ik altijd in het voor- of eindseizoen op vakantie moeten als persoon zonder kinderen, ben je altijd verplicht naar een land toe te gaan waar het weer nog redelijk is en daar heb ik geen zin is of het nu goedkoop is of niet. Ik wil graag zelf bepalen wanneer ik op vakantie ga en wil dat niet laten afhangen van anderen. Duidelijk veel mensen met kinderen hier (of plannen daartoe).
Optimist tot in de kist
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 juni 2009 @ 23:02:06 #15
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70307568
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 22:58 schreef trovey het volgende:
Zelfde zeikverhaal ! Trouwens waarom zou ik altijd in het voor- of eindseizoen op vakantie moeten als persoon zonder kinderen, ben je altijd verplicht naar een land toe te gaan waar het weer nog redelijk is en daar heb ik geen zin is of het nu goedkoop is of niet. Ik wil graag zelf bepalen wanneer ik op vakantie ga en wil dat niet laten afhangen van anderen. Duidelijk veel mensen met kinderen hier (of plannen daartoe).
Ja, want in het hoogseizoen kan je in Nederland rekenen op goed weer. In tegenstelling tot bv deze week in het voorseizoen

Op een werkplek ben je ALTIJD afhankelijk van anderen met betrekking tot een vakantie.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 23:03:53 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70307639
quote:
Het topic staat in OUD, HET forum dat gaat over kinderen en ouderschap. Als je medestanders zoekt kan je beter zelf even een topic in KLB openen ofzo.

Ik snap je trouwens wel hoor, toen ik geen kinderen had maar wel een vriendje die aan de bouwvak vast zat kostte dat vaak ook wel overredingskracht.
pi_70307660
quote:
gek he, je zit in OUD

En verder is mijn ervaring helemaal niet dat mensen zonder kinderen niet in het hoogseizoen op vakantie kunnen omdat alle vakantiedagen ingepikt worden door mensen met kids. Heel veel werknemers zonder kids kiezen er zelf voor om buiten de schoolvakanties te gaan. Dit jaar kun je bijna de hele maand juni op vakantie en afhankelijk van je regio ook nog de helft van juli en dan zit je nog steeds buiten het vakantieseizoen.

En verder over je voorgaande post. Het is sneu maar waar, tegenwoordig werken lang niet alle vrouwen "erbij" omdat ze zonodig in een nog dikker huis of een nog dikkere auto moeten rijden. Er werken ook erg veel vrouwen van wie het inkomen gewoon nodig is om het gewone huis en de gewone auto te kunnen betalen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_70307674
Iedereen wil zelf bepalen wanneer ze op vakantie willen. En dat kan dus niet in elk bedrijf......dus moet er worden overlegd en dan vind ik het geen probleem dat degene die kinderen heeft als gezin op vakantie mag gaan.
pi_70307676
Ze kiest toch zelf voor kinderen? Misplaatste empathie, alsof kinderen hebben je overkomt. Het is en blijft een keuze.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 23:05:45 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_70307713
quote:
Dat ligt aan je werkomgeving, niet aan de kinderen. Op mijn werk wordt iedereen zo'n beetje geacht om de tweede helft van juli en begin augustus op vakantie te zijn, of je nou kinderen hebt of niet
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 juni 2009 @ 23:07:13 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70307786
Nou ja, ik weet niet waar al die kinderlozen werken maar bij mij op het werk is het NOOIT een probleem geweest. En ik werk nu toch al dik 20 jaar bij 5 verschillende werkgevers in evenzoveel branches.

In mijn huidige werkkring zijn er afdelingen en binnen die afdelingen moet je tijdens vakanties zorgen voor voldoende bezetting. Dus ook MET kinderen zal je rekening moeten houden met de anderen en belangen op ze zaak. Maar de mensen die ik ken zonder kinderen willen graag buiten het seizoen op vakantie. Lekker rustig, lekker goedkoop. En die 1 of 2 die wel binnen het seizoen op vakantie moeten kunnen dat ook gewoon.

Ergo, kan je als kinderloze niet op vakantie op het moment dat je dat wil heb je gewoon een kutbaan. Dus in plaats van die ouders de schuld geven had je beter een vak kunnen leren.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 23:08:33 #22
244933 trovey
Nachtoele
pi_70307850
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 22:49 schreef Moonah het volgende:
Wat een egoïstische reactie van Trovey. Hoe erg is het om in de wereld een beetje rekening met elkaar te houden?
Niets van dat alles. Mensen met kinderen dienen ook eens rekening te houden met hun collega's zonder aanhang. Ik hou vaak genoeg rekening met mijn collega's met kinderen maar als mij dat dag in dag extra werk oplevert omdat die collega's mij daarmee opzadelen omdat de kinderen..... dan wordt je dat wel zat. Dus werkende moeders en vaders hou ook eens rekening met je kinderloze collega's en ga niet voor elk wissewasje weg om je collega's met je werkzaamheden op te zadelen.Ga dan zelf eens een keer overwerken om datgene weg te werken wat je laat liggen. Meer heb ik niet te zeggen want ik ben duidelijk hier in de minderheid dus kan deze discussie toch niet winnen.
Optimist tot in de kist
pi_70307901
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 23:08 schreef trovey het volgende:

[..]

Niets van dat alles. Mensen met kinderen dienen ook eens rekening te houden met hun collega's zonder aanhang. Ik hou vaak genoeg rekening met mijn collega's met kinderen maar als mij dat dag in dag extra werk oplevert omdat die collega's mij daarmee opzadelen omdat de kinderen..... dan wordt je dat wel zat. Dus werkende moeders en vaders hou ook eens rekening met je kinderloze collega's en ga niet voor elk wissewasje weg om je collega's met je werkzaamheden op te zadelen.Ga dan zelf eens een keer overwerken om datgene weg te werken wat je laat liggen.
Oooh gos...komt het allemaal op jou aan?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 juni 2009 @ 23:10:23 #24
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70307934
Ik ben nog nooit eerder weggegaan voor mijn kinderen. Ik ken ook niemand die eerder weg moet voor de kinderen. En ik ken sowieso niemand die eerder weggaat voor de kinderen EN daarmee collega's in een moeilijke positie manoeuvreren. Ik ken wel zat van dat soort mensen die kinderloos zijn. Alleen heet het dan niet 'kind' maar 'ziek'.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 23:11:05 #25
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_70307958
Hallo,
Heb dit topic niet geopend als discussie over mensen met of zonder kinderen en vakanties etc.
Open een eigen topic ergens.....

Bedankt voor de leuke reacties, had ook niet echt op een goede tip gehoopt want heb er al zo vaak over nagedacht wat ik zou kunnen doen.
Kijk morgen nog wel even hier!
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
  dinsdag 23 juni 2009 @ 23:11:32 #26
244933 trovey
Nachtoele
pi_70307981
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 23:09 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Oooh gos...komt het allemaal op jou aan?
Ja, ja lollig doen kunnen we allemaal. De groeten!
Optimist tot in de kist
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 juni 2009 @ 23:12:01 #27
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70307999
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 23:11 schreef Nightwulf het volgende:
Hallo,
Heb dit topic niet geopend als discussie over mensen met of zonder kinderen en vakanties etc.

Bedankt voor de leuke reacties, had ook niet echt op een goede tip gehoopt want heb er al zo vaak over nagedacht wat ik zou kunnen doen.
Nou blijkbaar haar d'r vakantie gunnen is nogal een heet hangijzer voor velen. Dus daar zal ze sowieso blij mee zijn.
pi_70308013
la ma
  dinsdag 23 juni 2009 @ 23:13:11 #29
35189 Troel
scherp en bot
pi_70308044
quote:

[..]

Niets van dat alles. Mensen met kinderen dienen ook eens rekening te houden met hun collega's zonder aanhang. Ik hou vaak genoeg rekening met mijn collega's met kinderen maar als mij dat dag in dag extra werk oplevert omdat die collega's mij daarmee opzadelen omdat de kinderen..... dan wordt je dat wel zat. Dus werkende moeders en vaders hou ook eens rekening met je kinderloze collega's en ga niet voor elk wissewasje weg om je collega's met je werkzaamheden op te zadelen.Ga dan zelf eens een keer overwerken om datgene weg te werken wat je laat liggen. Meer heb ik niet te zeggen want ik ben duidelijk hier in de minderheid dus kan deze discussie toch niet winnen.
Ik heb meer respect voor een collega die vrij neemt omdat zijn of haar kind ziek is dan iemand die zichzelf ziek meldt en vervolgens een dag later triomfantelijk op kantoor komt om te vertellen over de nieuwe iphone/wii/ander iets waarvoor je de dag ervoor in de rij moest staan omdat het de eerste dag van uitgifte was

Niet elke ouder is iemand die zijn verantwoordelijkheden op kantoor ontvlucht omdat er thuis wat aan de hand is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 23 juni 2009 @ 23:14:11 #30
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70308097
quote:

[..]

Mss moet jij eens met je manager gaan praten want er gaan een aantal dingen toch niet helemaal goed hoor, bij jou.

Als ik al weg moet om voor mijn kind te zorgen, ben ik toch echt degene die de dag erop 2 keer zo hard moet werken om de boel weer bij te werken. Er is niemand die dan even mijn werk doet.

En dat met die vakantie-regeling... werk jij in een winkel ofzo? Dat de bijv. een stuk of 6 vakken niet gevuld worden als iemand er niet is?
pi_70308143
quote:

[..]

mijn pa heeft anders in zijn 25 jaar dienstijd enorm vaak diensten gedraaid op kerstdagen en met oud&nieuw. Opdat zijn ene collega die net samenwoonde wel met zn vriendin kon samenzijn, of zodat die ene alleenstaande gewoon gezellig bij de familie kon zijn.

Het klinkt echt alsof jij het gewoon best slecht getroffen hebt met jouw collega's. Dat bedoel ik echt niet stom naar jou toe ofzo maar serieus, is het t niet waard om eens met hen te praten en je ongenoegen te uiten?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 23 juni 2009 @ 23:16:12 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70308183
quote:
Hallo,

Oh ja wacht, we gaan gruwelijk off-topic hier.

Ik heb ook geen tip, vind het lief van je gedacht, maar verder dan eens eens een kaartje ofzo kom ik ook niet.
Zou van mij persoonlijk ook niet hoeven. Of dan idd bijv. eens een spontaan aanbod als ik echt eens weg zou moeten om een ziek kind, dat je dan idd zegt 'geef maar hier, ik maak het wel even af voor je'.
pi_70308330
quote:
Hallo,

ja hebt helemaal gelijk

Goed, even in volgorde van eh, hm... oplopendheid
ik weet niet hoe close jij met je collega bent dus wat voor kadootjes wel of niet goed zijn zeg maar.

- gewoon je waardering uitspreken
- zelfde maar op een kaartje
- bosje bloemen of doosje chocola?
- maak een klein mandje met wat lekkers erin, een tijdschrift, een lekker gezichtsmasker ofzoiets en zeg erbij dat je haar inzet zo waardeert en dat je haar ook dr ontspanning gunt of iets in die richting.
- maak je waardering kenbaar bij je baas en draag haar voor voor een bonus als die regeling er is bij jullie.

ehm nouja dat was even wat er zo snel te binnen schiet.
oh of natuurlijk iets wat ze misschien samen met haar man kan doen (die klinkt ook druk) bioscoopbon voor 2 personen?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 23 juni 2009 @ 23:19:42 #34
35189 Troel
scherp en bot
pi_70308350
Ow, en geef haar af en toe een complimentje dat ze het goed doet Ik weet uit eigen ervaring dat dat erg prettig is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 23 juni 2009 @ 23:20:02 #35
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_70308358
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 22:46 schreef trovey het volgende:Als ze zo oververmoeid lijkt te zijn moet ze gewoon minder of niet gaan werken is dat probleem ook opgelost. .
Ik kan je verzekeren dat werken een stuk rustiger is dan de hele dag achter kinderen aanrennen

Zou voor mij DE reden zijn om weer te gaan werken.. uitrusten!
(het gehaast 's morgens en 's avonds neem ik voor lief op die dagen.. hoewel dat niet veel zal afwijken met de ochtenden nu)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_70308423
oh en wat BE zegt ja, ik zou het persoonlijk als ik voor mezelf spreek gewoon heel erg fijn vinden als je dan naar huis kunt als het echt moet zonder dat er iets blijft liggen en je weer achterloopt enzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 23 juni 2009 @ 23:23:53 #37
35189 Troel
scherp en bot
pi_70308534
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 23:21 schreef huuphuup het volgende:
oh en wat BE zegt ja, ik zou het persoonlijk als ik voor mezelf spreek gewoon heel erg fijn vinden als je dan naar huis kunt als het echt moet zonder dat er iets blijft liggen en je weer achterloopt enzo.
Of dat als je gebeld wordt door de kinderopvang omdat er wat aan de hand is en je besluit niet je kind op te halen omdat je het niet nodig acht of omdat je je werk af wilt maken of wat dan ook, dat je naaste collega de dag erna vraagt hoe het met de kleine gaat
Dat is super
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_70310174
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 23:02 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Op een werkplek ben je ALTIJD afhankelijk van anderen met betrekking tot een vakantie.
het probleem is alleen dat iemand met kinderen nagenoeg altijd zal vinden dat hij/zij voorgaat met kiezen, want die kinderen... en als je ze er dan op een normale manier op aanspreekt dat het niet helemaal eerlijk is en dat zij ook wel eens zouden kunnen schipperen met dagen, dan wordt je raar aangekeken.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  woensdag 24 juni 2009 @ 00:47:54 #39
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_70310950
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 00:15 schreef bas-beest het volgende:
en dat zij ook wel eens zouden kunnen schipperen met dagen, dan wordt je raar aangekeken.
Kinderen kunnen (helaas!) niet schipperen met dagen.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 juni 2009 @ 09:36:36 #40
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70314043
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 00:15 schreef bas-beest het volgende:

[..]

het probleem is alleen dat iemand met kinderen nagenoeg altijd zal vinden dat hij/zij voorgaat met kiezen, want die kinderen... en als je ze er dan op een normale manier op aanspreekt dat het niet helemaal eerlijk is en dat zij ook wel eens zouden kunnen schipperen met dagen, dan wordt je raar aangekeken.
Ja, dat is niet zo raar he, aangezien je een beperkte periode hebt om met je hele gezin op vakantie te kunnen. Buiten het seizoen MAG ik niet op vakantie met mijn kinderen.

Dus wat je eigenlijk zegt is dat je het niet eerlijk vind dat die ouders hun volledige vakantie niet laten schieten zodat jij in het hoogseizoen te duur op vakantie kan in plaats van er buiten.
  woensdag 24 juni 2009 @ 09:52:17 #41
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_70314452
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 00:47 schreef Grijs het volgende:

[..]

Ik heb 3 collega's waarmee ik rekening moet houden met de vakanties en zelfs die met een dochter van 20 kan alleen nog maar in de schoolvakanties want dat "kind""moet" nog steeds mee
Dus ik "mag " altijd in mei of in oktober, en aangezien ik niet naar het buitenland ga is dat nooit echt heel tof.
Overwerken kunnen ze ook geen van allen.
Dat moet ik maar doen, ik heb toch geen kinderen ( ik ben de enige die fulltime werkt hier ).
Ze zeggen letterlijk :" ja op jou zit toch niemand te wachten thuis."

En wedden dat ze no way enigszins zelf toegeeflijk zouden zijn als ik zelf zou besluiten te willen werpen?
Sterker nog, toen een andere collega jaren geleden vol trots haar zwangerschap aankondigde werd er achter haar rug om meteen al gezucht over zwangerschapsverlof en minder dagen werken en zo.
Echt, die moeders hier op kantoor, das een fijn stelletje.
Heel de dag aan het bellen met die kinderen over echt helemaal niks ( ik heb mn moeder nooit gebeld op haar werk vroeger!), ze laten rustig hun werktelefoon rinkelen als dr een kind belt om te vragen waar de chocopasta staat of waarom de cola op is.
En die kinderen zijn allemaal al de 20 jaar gepasseerd bedenk ik me net.
Die kunnen hun eigen kont volgens mij nog niet afvegen ondertussen.
Maar ik denk / hoop wel dat dit echt hele extreme uitzonderingen zijn.
Voorheen werkte ik meestal met mannen , die hadden ook wel kids, maar die waren daar op hun werk goddank totaal niet mee bezig!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 24 juni 2009 @ 09:57:00 #42
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_70314575
Geef haar een compliment dat doet het meestal echt wel..
Of ruilen van diensten (als dat bij jullie zo is) dat ze daardoor ergens wat meer tijd heeft.
Maar het meeste wat ik in gedachten had is al een keer gezegd

toen ik de op las dacht ik al zodra ik verder lees zijn er geen tips meer maar is het een discussie. En wat nou oneerlijk?? al die ouders met kinderen zouden willen dat ze niet in het DURE seizoen op vakantie moeten of daar afhankelijk van zijn. En wat dacht je van een partner die afhankelijk is van de bouwvak die kan ook niet anders en zou ook graag willen.. Het is in de wereld geven en nemen.. en ja het word steeds meer ikke, ikke, ikke, maar helaas werkt dat niet zo. Je leeft samen in 1 wereld en die heb je te delen.. Ik zelf kan ook niet klagen heb zelf nog geen kinderen maar heb toch echt wel vakantie in het hoogseizoen. Tja heb alleen geen 3 weken dat is het risico dan maar.. Voordeel daarvan is dat ik het najaar dan nog wat heb.
Be happy with the little things in life
pi_70314616
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:52 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Dus ik "mag " altijd in mei of in oktober, en aangezien ik niet naar het buitenland ga is dat nooit echt heel tof.
Schoolvakanties zijn maar 6 weken hoor, dus je kan ook in juni en september en de eerste weken van juli of de laatste van augustus ook nog wel (ligt er aan welke regio aan de beurt is)
Overdrijven is ook een vak.

En oja, oktober en mei kan je dan juist niet, meivakantie en herfstvakantie
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  woensdag 24 juni 2009 @ 10:01:48 #44
176471 oh-oh
pi_70314711
Nee want hun "kinderen" studeren en hebben veel langer vrij, maar gaan wel met de ouders mee op vakantie. Ze smeren het elk jaar met zijn drieën zo uit dat ze elk drie weken weg zijn met een week ertussen in juli , augustus en september. Echt waar!
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_70314760
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:01 schreef oh-oh het volgende:
Nee want hun "kinderen" studeren en hebben veel langer vrij, maar gaan wel met de ouders mee op vakantie. Ze smeren het elk jaar met zijn drieën zo uit dat ze elk drie weken weg zijn met een week ertussen in juli , augustus en september. Echt waar!
Wat een goede en fijne ouders moeten dat zijn, dat hun studerende kinderen nog mee op vakantie met hen willen
  woensdag 24 juni 2009 @ 10:06:23 #46
176471 oh-oh
pi_70314828
Ja echt zulke goede ouders!
Kinderen hoeven niks te doen in huis ook, koken , schoonmaken, strijken , daar klagen die werkende mama's de heeeeeeeele dag over op kantoor, dat ze dat nog moeten doen als ze thuiskomen.
Heerlijk toch
( Groucho Marx )
pi_70314903
Maar heb jij nog meer collega's, of alleen die 3 werkende moeders?
En zo ja, wanneer gaan die collega's dan op vakantie?
  woensdag 24 juni 2009 @ 10:11:18 #48
176471 oh-oh
pi_70314935
Die drie moeders zijn de enige collega's waarmee ik rekening moet houden met mijn vakanties, de rest kan vrij nemen wanneer zij willen.
Mijn werk moet door twee van hun opgevangen worden als ik er niet ben.
( Groucho Marx )
  woensdag 24 juni 2009 @ 10:11:24 #49
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_70314939
quote:
Ik heb juist altijd een tievushekel aan van die collega's met een zooi kinderen. Altijd oververmoeid, nooit wat af, altijd die kinderen gebruiken als kutexcuus en meestal nog Christelijk ook.
en om de haverklap moeten ze weg omdat de kinderen ziek zijn/vakantie hebben/bla/zus/zo
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 24 juni 2009 @ 10:11:53 #50
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_70314955
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:03 schreef easy-going het volgende:

[..]

Wat een goede en fijne ouders moeten dat zijn, dat hun studerende kinderen nog mee op vakantie met hen willen
Welnee joh, het zijn gewoon berekende achterbakse klootzakken die expres hun kinderen meeslepen om de vakanties van de mensen zonder kinderen te vergallen .

TS, wat een lief idee! Ik als werkende moeder liep vaak tegen werk aan wat anderen voor me hadden laten liggen op de twee dagen dat ik niet aanwezig was. Ik vond het altijd erg fijn om maandag op mijn werk te komen en "vers" werk aan te treffen, in plaats van mijn eigen overgedragen werk terug te krijgen én dat van de collega's . Ik weet niet hoe het met je collega gesteld is, maar dat waren echt dingen waar IK blij van werd .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_70314984
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 00:47 schreef Grijs het volgende:

[..]

nee, dat klopt... maar het komt bij sommige ouders ook echt totaal niet op dat het voor anderen heel vervelend over kan komen als ze weer aankomen met iets van "Ja maar, ik mag eerst kiezen want ik moet...."
pi_70315304
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:52 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Om nog even op deze terug te komen, laten (april) mei en oktober nou de laatste jaren de maanden met het mooiste weer in NL zijn.
  woensdag 24 juni 2009 @ 10:32:23 #53
176471 oh-oh
pi_70315490
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:26 schreef easy-going het volgende:

[..]

Om nog even op deze terug te komen, laten (april) mei en oktober nou de laatste jaren de maanden met het mooiste weer in NL zijn.
Nou prachtig, dan kunnen al die ouders voortaan mooi de mei en herfstvakantie met hun kroost in NL doorbrengen toch
( Groucho Marx )
pi_70315600
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:32 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Nou prachtig, dan kunnen al die ouders voortaan mooi de mei en herfstvakantie met hun kroost in NL doorbrengen toch
Jups, maar blijft het feit dat hun koters 6 weken vakantie hebben in de zomer en die kinderen dan ook nog wat willen.
  woensdag 24 juni 2009 @ 10:41:07 #55
176471 oh-oh
pi_70315762
Nou, daar hebben wij toch al niet genoeg verlofdagen voor, dus das dan jammer voor ze
En kinderen van 20 jaar en ouder zouden zich in hun zomervakantie echt wel zelf moeten kunnen vermaken.
Ik had daar op die leeftijd goddank mijn ouders al lang niet meer voor nodig ieg!
( Groucho Marx )
  woensdag 24 juni 2009 @ 10:42:33 #56
35189 Troel
scherp en bot
pi_70315818
oh-oh, zijn er uberhaupt andere mensen die het in jouw ogen goed kunnen doen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 24 juni 2009 @ 10:50:37 #57
176471 oh-oh
pi_70316103
Ja hoor, heel veel mensen!
Werksgewijs heeft mijn zusje het nu prima geregeld hoor ( daar wil je naartoe zeker?).
Zij werkt uit, dr vriend werkt thuis, dus die is van het halen en brengen en opvangen van zieke kinders, daar hoeft haar baan nooit onder te lijden!
En de kinderen gaan in de zomervakantie allemaal logeren bij opa's, oma's , ooms, tantes, en vrienden.
Schema voor 2010 is al in the pocket!
( Groucho Marx )
  woensdag 24 juni 2009 @ 10:53:35 #58
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_70316219
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:42 schreef Troel het volgende:
oh-oh, zijn er uberhaupt andere mensen die het in jouw ogen goed kunnen doen?
Ik vind dat kinderen vanaf hun 14e-15e toch echt niet meer afhankelijk moeten zijn van hun ouders.

dat je meegaat op vakantie moet je zelf weten, maar op je 20e je moeder overdag moeten bellen voor trivialiteiten getuigd van een achterstand

NO PUN INTENDED
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 juni 2009 @ 10:58:04 #59
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70316419
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:50 schreef oh-oh het volgende:
Ja hoor, heel veel mensen!
Werksgewijs heeft mijn zusje het nu prima geregeld hoor ( daar wil je naartoe zeker?).
Zij werkt uit, dr vriend werkt thuis, dus die is van het halen en brengen en opvangen van zieke kinders, daar hoeft haar baan nooit onder te lijden!
En de kinderen gaan in de zomervakantie allemaal logeren bij opa's, oma's , ooms, tantes, en vrienden.
Schema voor 2010 is al in the pocket!
Gezellig! Nooit met je gezin op vakantie!
  woensdag 24 juni 2009 @ 10:58:08 #60
176471 oh-oh
pi_70316424
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:53 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Ik vind dat kinderen vanaf hun 14e-15e toch echt niet meer afhankelijk moeten zijn van hun ouders.

dat je meegaat op vakantie moet je zelf weten, maar op je 20e je moeder overdag moeten bellen voor trivialiteiten getuigd van een achterstand

NO PUN INTENDED
Dat vind ik dus ook hoor.
Maar ik denk nog wel es ach mss ligt t wel aan mij.
Ik heb 3 collega's, een met drie zonen tussen de 23 en de 28 , de oudste is net uit huis ( hallelujaaaaa ) maar die belt zn moeder ook zeker 2 keer per dag op haar werk ( vanaf zijn werk ). Andere twee wonen nog thuis en vanaf 16.00 staat haar telefoon elke dag roodgloeiend over het avondeten.
Jongste gaat mee op vakantie nog.
Andere collega heeft dr 2, dochter van 10 , zoon van 26. Oudste woont op kamers maar eet bijna elke avond bij mama en belt daar dan ook over. Dochter belt over kwesties als "het hamstervoer is op en waar staat de chocopasta en mag ik zaterdag dit en dat met die en die ". Met de oudste gaat zij samen naar het gemeentehuis onder werktijd voor een nieuw paspoort.
Andere collega heeft 1 zoon van 22. Die belt ook voortdurend , rijdt zn auto in de prak, vergeet de hond bij de super etc etc.
Ik verzin het echt niet , ik zit hier echt om de haverklap zo:
( Groucho Marx )
  woensdag 24 juni 2009 @ 11:00:06 #61
176471 oh-oh
pi_70316507
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:58 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Gezellig! Nooit met je gezin op vakantie!
Jawel, ze zijn al met de meisjes naar Aruba, Frankrijk en Spanje geweest, vliegtuig, dagje of 10. Binnen nu en een week verwachten ze nummer 3, en nummer 1 gaat net naar de kleuterschool, dus hoe ze dat nu gaan doen weet ik niet.
( Groucho Marx )
  woensdag 24 juni 2009 @ 11:02:17 #62
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_70316602
Oh-oh het klinkt eerder of je gewoon nogal ehmm "aparte" collega's hebt hoor

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 24-06-2009 11:28:17 ]
  woensdag 24 juni 2009 @ 11:05:03 #63
176471 oh-oh
pi_70316716
Ja toch?
Ik werk ook bij een nogal apart bedrijf hoor, echt familiebedrijf , wel grote firma, tis heel leuk en heeft veel voordelen maar ook rare nadelen hoor.
Vorig jaar had ik trouwens voor het eerst in 8 jaar 3 weken aan een stuk vakantie in de zomer, in juli.
Ze waren echt woest, de dames, ze zijn er nu nog kwaad over geloof ik.
Dat ZIJ moesten schuiven voor MIJ!
( Groucho Marx )
pi_70316814
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:00 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Jawel, ze zijn al met de meisjes naar Aruba, Frankrijk en Spanje geweest, vliegtuig, dagje of 10. Binnen nu en een week verwachten ze nummer 3, en nummer 1 gaat net naar de kleuterschool, dus hoe ze dat nu gaan doen weet ik niet.
in de schoolvakanties neem ik aan als de oudste naar school gaat, moeten haar collega's weer rekening gaan houden met haar

OT: een compliment doet al veel, of een lekker broodje voor dr halen tussen de middag Eten werkt altijd bij mij in ieder geval.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 juni 2009 @ 11:07:35 #65
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70316840
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:00 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Goh, moet iemand op hun werk wel stevig rekening met ze gehouden hebben.
  woensdag 24 juni 2009 @ 11:10:36 #66
176471 oh-oh
pi_70316951
Hij is eigen baas, en ze zijn tot nu toe nog niet in het hoogseizoen geweest, maar lekker rustig buiten de schoolvakanties. Ik zie hun ook niet met 3 kids in het hoogseizoen gaan hoor, das niks voor hun.
Maar volgens mij mogen ze nog tot 5 jaar ook onder schooltijd, of niet?
( Groucho Marx )
  woensdag 24 juni 2009 @ 11:13:19 #67
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_70317041
het zijn wel vaak van die types die zichzelf kneiterinterresant vinden en alles moet wijken als het hun uitkomt en als zij wat voor anderen moeten doen dan ohoh want ik heb kinderen en blabla.

moeders moeten OF moederen OF werken, het wil niet samen in een serieuze baan!
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 juni 2009 @ 11:15:03 #68
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70317106
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:10 schreef oh-oh het volgende:
Hij is eigen baas, en ze zijn tot nu toe nog niet in het hoogseizoen geweest, maar lekker rustig buiten de schoolvakanties. Ik zie hun ook niet met 3 kids in het hoogseizoen gaan hoor, das niks voor hun.
Ah, dus het vergelijken van je zus met ouders die in de schoolvakanties moeten slaat als een kut op een drumstel.

Nogmaals, ouders met schoolgaande kinderen kunnen ALLEEN in die 6 weken. En wat gek trouwens dat je zusje er vrijwillig voor kiest om buiten die schoolvakanties te gaan! Want DAT wil toch juist iedereen? Het is toch juist zo'n enorm probleem om NIET in het hoogseizoen op vakantie te kunnen?
  woensdag 24 juni 2009 @ 11:16:24 #69
176471 oh-oh
pi_70317155
Jij moet altijd meteen met kutten gaan smijten en zo he?
( Groucho Marx )
  woensdag 24 juni 2009 @ 11:18:56 #70
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_70317248
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:16 schreef oh-oh het volgende:
dat vind ik ook!
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_70317639
Nou wat torvey zegt is natuurlijk wel een punt. niet het goeie, maar wel een punt. Maar feitelijk wat er dan gezegd, wordt, dat torvey vind dat TS geen rekening moet houden met werkende moeders en dus ook niet dit geval, dit staat ook los van of torvey het slecht heeft in eigen situatie of niet, dat staat er los van.

Wat TS kan doen is een keertje een ontbijt/lunch meenemen voor haar, zodat ze daar voor zichzelf 's ochtends geen zorgen om hoeft te maken (dit heb ik van eigen m'n afdeling gezien, dus weinig origineel, maar wel attent), gewon iets in de geest van het werk verlichten zodat je collega het wat makkelijker heeft.

Effe los van heel je vakantie om haar thuissituatie heen plannen bijv. dat kan op zich ook te ver gaan.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_70317702
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:13 schreef Catch22- het volgende:
wat een bullshit zeg
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 juni 2009 @ 11:35:21 #73
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70317862
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:16 schreef oh-oh het volgende:
Ja je daarop concentreren is natuurlijk makkelijker dan een constructief plausibel antwoord verzinnen.
  woensdag 24 juni 2009 @ 11:44:29 #74
176471 oh-oh
pi_70318258
Waarom zou ik me moeten verdedigen tegenover iemand die geen gesprek kan voeren zonder met kutten te gaan smijten?
Anyhow, ik vind het wel storend dat de meeste werkende moeders het vanzelfsprekend vinden dat collega's zonder kinderen altijd klaar staan om zich aan te passen
Mijn zusje gaf ik als voorbeeld van dat het niet zo hoeft te zijn.
Als zij aan het werk is lost papa de kindertoestanden op, hij is eigen baas en heeft geen collegae en hoeft daar dus niemand mee lastig te vallen.
Ik vermoed dat ze straks als de kids leerplichtig zijn de kinderen uitbesteden aan al die smachtende familieleden in de zomervakantie ( ze gaan nu al met opa's en oma's mee op vakantie zonder hun ouders , vinden alle partijen alleen maar erg leuk ) en dat ze dan zelf de kortere vakanties met ze nemen.
Overigens heeft mijn zusje een baan waarbij het ook niet veel uitmaakt , haar werk wordt niet waargenomen als zij verlof neemt ( behalve nu, bij zwangerschapsverlof ) , dus zij kan ook goed om haar vakanties heen plannen.
( Groucho Marx )
  woensdag 24 juni 2009 @ 11:45:00 #75
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_70318280
Jullie treffen allemaal een vrouw die lekker thuis blijft met de kinderen, die niet op vakantie wil, dat is ook bijna niet te doen want na vaste lasten en boodschappen blijft er niet zo heel veel over. En manlief kan natuurlijk geen vrij krijgen in het hoogseizoen, zijn arme collega's zouden eens rekening moeten houden met hem. En stel je voor: mensen op een vakantiepark of camping zouden eens last hebben van je kinderen. Tssk. En die 2 vrije dagen voor de bevalling? Ik zeg: Afschaffen die handel, die hebben mensen zonder kinderen ook niet. Kinderbijslag? Net zo! Je betaalt je belasting toch zeker niet voor andermans kinderen?

Ow meeen, hoe heb ik het ooit in mijn hoofd gehaald 2 kinderen op de wereld te zetten.... Sorry Wereld!

OT: Ts, hartstikke lief van je! Ik heb het gelukkig ook getroffen met zulke collega's. Soms voel ik me zelfs bezwaard. Gelukkig heb ik werk waarbij ik soms een dienst van iemand zonder kinderen over kan nemen omdat die eens uit wil slapen ofzo, samen kom je er wel!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 24 juni 2009 @ 13:27:03 #76
156412 hestria
erg gastvrij
pi_70321905
Ts, denk idd dat een complementje het heel goed doet.

En het is een heel gedoe hoor, om met kinderen buiten de reguliere vakantie's te gaan. wij kunnen het maar 1x per jaar aanvragen, schriftelijk bij de directeur, dit moet 8 weken van te voren, met uitleg waarom manlief niet tijdens hoogseizoen op vakantie kan. daarna word het doorgestuurd naar de leerplicht ambtenaar en dan is het nog maar afwachten of je toestemming krijgt om op vakantie te gaan. Kan me niet voorstellen dat kinderloze werknemers die rompslomp allemaal hebben om in het naseizoen op vakantie te gaan.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_70322264
Hai TO, is het een idee om het werk eens een dag/middag/avond uit handen te nemen. Geef haar middag bij de schoonheidsspecialiste/pedicure/manicure oid en pas die middag/avond op haar kids.

Verder ga ik niet heel inhoudelijk in op de discussie, ik ben helaas tot 'ergenis' van mijn collega's ook gebonden aan de dure schoolvakanties. Kinderen hebben wij nog niet maar vriend is leraar dus ja dan moet je ook. Jammer de Bammer
pi_70322349
quote:
True.
  woensdag 24 juni 2009 @ 18:32:21 #79
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_70332640
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:37 schreef sterrenmunt het volgende:

Verder ga ik niet heel inhoudelijk in op de discussie, ik ben helaas tot 'ergenis' van mijn collega's ook gebonden aan de dure schoolvakanties. Kinderen hebben wij nog niet maar vriend is leraar dus ja dan moet je ook. Jammer de Bammer
dat bedoel ik.. er zijn niet alleen mensen met kinderen die afhankelijk zijn van de schoolvakanties.. en eerlijk gezegd die collega's die zich daar aan storen moeten niet zeiken.. het geven en nemen.. en anders moet een baas maar eens harder optreden.. Hier op het werk ook ieder jaar het zelfde gezeik, kreeg ook te horen je hebt toch geen kinderen of vriend die afhankelijk is van de zomer.. en die opmerkingen werden tegen meerdere collega's gemaakt die graag in de zomer wilde. Nou toen werd mijn baas dus kwaad, hij vind dat iedereen recht heeft om in de zomer vakantie op te nemen. Want roepen je hebt geen kinderen is echt not don, je weet namelijk niet waarom sommige geen kinderen hebben. En ook degene die geen kinderen hebben zullen waarschijnlijk wel vrienden hebben die om wat voor redenen dan ook in de zomer gaan, en je wilt toch ook weleens op vakantie met vrienden.. dus mijn baas is met dat soort opmerking klaar, wel is nu omdat bijna iedereen in de zomer wil, dat we maar 2 wkn krijg anders kreeg hij de bezetting niet rond, nou ja das het risico dan maar
Be happy with the little things in life
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 juni 2009 @ 19:25:59 #80
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70334179
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:44 schreef oh-oh het volgende:
Waarom zou ik me moeten verdedigen tegenover iemand die geen gesprek kan voeren zonder met kutten te gaan smijten?
Waarom erger je je aan een uitdrukking die in bepaalde delen van het land redelijk normaal is. Immers noem ik jou toch geen kut of wel? Als ik zeg "als een tang op een varken" is het dan opeens wél goed? Is de boodschap dan opeens anders?

Nee smoesjes. Je hebt gewoon geen antwoord en gaat je nu achter de verpakking verschuilen.
quote:
Anyhow, ik vind het wel storend dat de meeste werkende moeders het vanzelfsprekend vinden dat collega's zonder kinderen altijd klaar staan om zich aan te passen
Mijn zusje gaf ik als voorbeeld van dat het niet zo hoeft te zijn.
Als zij aan het werk is lost papa de kindertoestanden op, hij is eigen baas en heeft geen collegae en hoeft daar dus niemand mee lastig te vallen.
Dus eigenlijk zou je willen dat iedereen met kinderen een eigen bedrijf begint? Wat wil je nu zeggen? Dat je zus nu toevallig in een situatie zit waarin haar collega's geen rekening met haar hoeven te houden doet toch niets af aan het feit dat dat bij de meeste mensen niet anders kan.
quote:
Ik vermoed dat ze straks als de kids leerplichtig zijn de kinderen uitbesteden aan al die smachtende familieleden in de zomervakantie ( ze gaan nu al met opa's en oma's mee op vakantie zonder hun ouders , vinden alle partijen alleen maar erg leuk ) en dat ze dan zelf de kortere vakanties met ze nemen.
Tja, ik als werkende vader wil mijn kinderen ook wel eens langer zien dan een kwartier 's morgens en een half uur 's avonds. Dat jouw zus daar geen behoefte aan heeft doet er weinig aan af.
quote:
Overigens heeft mijn zusje een baan waarbij het ook niet veel uitmaakt , haar werk wordt niet waargenomen als zij verlof neemt ( behalve nu, bij zwangerschapsverlof ) , dus zij kan ook goed om haar vakanties heen plannen.
Dus wederom slaat het vergelijking van je zus als een op je woorden passen Swets, er is zo iemand gekwetst roodborstje op een trombone.

Wat wil je nu? Dat ouders en masse niet op vakantie gaan met de kinderen en die uitbesteden aan de opa's en oma's? En als dat niet kan dat ze dan maar helemaal niet op vakantie gaan zodat jij in het hoogseizoen op vakantie kan? Ik begrijp niet wat je oplossing is.
pi_70334310
Wij gaan al 7 jaar naar hetzelfde vakantiehuis. Altijd heerlijk in september, lekker rustig buiten het seizoen.
Helaas zijn we alweer 3 jaar verplicht om in het hoogseizoen te gaan en betalen nu voor hetzelfde huis 250 euro meer.

yippie

Topic is nu wel totaal om zeep geholpen
pi_70334602
TS, ik denk dat ze al een hoop aan je heeft want ze weet vast wel dat jij haar waardeert en bij problemen kan rekenen op je begrip als ze eens niet uitkomt met de tijd

En zoals Swetsenegger al opmerkte: vreemd dat het altijd die stomme moeders alleen zijn he, terwijl het gros van de meneren ook trollen heeft rondlopen thuis. Toevallig is de enige zeikouder bij ons op de afdeling een man. Komt consequent te laat "omdat de kinderen nog dit of dat", "moet" altijd vrij omdat zus of zo. De dames hebben het beter geregeld. Zij wel. Blijkbaar komt dat stukje altijd weer bij de vrouwen terecht, en als het scheefloopt ook
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_70334734
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:13 schreef Catch22- het volgende:

Ja daahaag. Mijn man blijft maar thuis.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 25 juni 2009 @ 10:44:34 #84
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_70351584
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:10 schreef oh-oh het volgende:
Ze mogen inderdaad tot 5 jaar nog onder schooltijd in overleg.
Maar het feit dat hij eigen baas is kan er ook voor zorgen dat ze de kinderen buiten de vakanties om op vakantie kunnen nemen.
Dat maakt hen wat flexibeler.

Ik denk overigens dat je het gewoon niet zo getroffen hebt met je collega's. De voorbeelden die je aanhaalt verbazen mij ook. Best leuk als ouders en kinderen een goede band met elkaar hebben, maar bellen over waar de chocopasta staat...
Maar goed, mijn schoonzus (moeder van 3) belt mijn schoonmoeder ook nog gerust of ze de was nu wel of niet buiten zal hangen.

Torvey, in je posts komt de woorden ik en mij wel heel erg vaak langs. Je frustratie ligt er heel dik bovenop. De oorzaak is wel duidelijk lijkt me, want jij en je collega's leven in totaal andere werelden. Jij in je eigen wereld, waar je alleen hoeft te zorgen voor jou en eventueel je partner (maar die redt zichzelf ook neem ik aan). Je collega's zijn de spil van het gezin. Man werkt ws fulltime, dus naast hun parttime baan zijn zij verantwoordelijk voor het halen, brengen van school/sport/vriendjes/opvang, de boodschappen, de was/strijk, de poets, de opvoeding, de planning (want als je kinderen hebt moet je echt plannen) noem maar op. Het is gewoon druk. Vaak werken ze niet eens voor het 2e huis of iets dergelijks, maar het leven is gewoon duur. En ja, ook voor hun ontwikkeling. Maar jij zit daar toch ook voor je ontwikkeling?
Als jullie allemaal proberen je wat meer in te leven in een ander, dan wordt het een stuk makkelijker communiceren.

Er zijn al genoeg vooroordelen, probeer eens wat verder te kijken.
Als je niet lacht, ben je dood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')