quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:57 schreef Moonah het volgende:
Wat lief van je!
Heel attent!
Wellicht kun je je waardering uitspreken. Of haar aanbieden om eea op het werk op te vangen als ze een keertje ergens krap zit (qua tijd/energie).
Of je geeft haar een linkje naar dit topic...
jouw moeder was zeker alleen maar huisvrouw?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:53 schreef Blackf1re het volgende:
Verscrikkelijk, werkende moeders
En ook zo aardig om een ander géén vakantie met het gezin te gunnen..quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Ah, het vakantie argument is alweer genoemd zie ik. Vreselijk inderdaad om in het goedkope seizoen op vakantie te moeten.
Haha, idd ja, want die kunnen wel allemaal buiten het hoogseizoen op vakantie.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:50 schreef Moonah het volgende:
Ben benieuwd, Trovey, hoe denk je over werkende vaders?
Ja, want in het hoogseizoen kan je in Nederland rekenen op goed weer. In tegenstelling tot bv deze week in het voorseizoenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:58 schreef trovey het volgende:
Zelfde zeikverhaal ! Trouwens waarom zou ik altijd in het voor- of eindseizoen op vakantie moeten als persoon zonder kinderen, ben je altijd verplicht naar een land toe te gaan waar het weer nog redelijk is en daar heb ik geen zin is of het nu goedkoop is of niet. Ik wil graag zelf bepalen wanneer ik op vakantie ga en wil dat niet laten afhangen van anderen. Duidelijk veel mensen met kinderen hier (of plannen daartoe).
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:58 schreef trovey het volgende:
Zelfde zeikverhaal ! Trouwens waarom zou ik altijd in het voor- of eindseizoen op vakantie moeten als persoon zonder kinderen, ben je altijd verplicht naar een land toe te gaan waar het weer nog redelijk is en daar heb ik geen zin is of het nu goedkoop is of niet. Ik wil graag zelf bepalen wanneer ik op vakantie ga en wil dat niet laten afhangen van anderen. Duidelijk veel mensen met kinderen hier (of plannen daartoe).
gek he, je zit in OUDquote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:58 schreef trovey het volgende:
Dat ligt aan je werkomgeving, niet aan de kinderen. Op mijn werk wordt iedereen zo'n beetje geacht om de tweede helft van juli en begin augustus op vakantie te zijn, of je nou kinderen hebt of nietquote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:58 schreef trovey het volgende:
Niets van dat alles. Mensen met kinderen dienen ook eens rekening te houden met hun collega's zonder aanhang. Ik hou vaak genoeg rekening met mijn collega's met kinderen maar als mij dat dag in dag extra werk oplevert omdat die collega's mij daarmee opzadelen omdat de kinderen..... dan wordt je dat wel zat. Dus werkende moeders en vaders hou ook eens rekening met je kinderloze collega's en ga niet voor elk wissewasje weg om je collega's met je werkzaamheden op te zadelen.Ga dan zelf eens een keer overwerken om datgene weg te werken wat je laat liggen. Meer heb ik niet te zeggen want ik ben duidelijk hier in de minderheid dus kan deze discussie toch niet winnen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:49 schreef Moonah het volgende:
Wat een egoïstische reactie van Trovey. Hoe erg is het om in de wereld een beetje rekening met elkaar te houden?
Oooh gos...komt het allemaal op jou aan?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:08 schreef trovey het volgende:
[..]
Niets van dat alles. Mensen met kinderen dienen ook eens rekening te houden met hun collega's zonder aanhang. Ik hou vaak genoeg rekening met mijn collega's met kinderen maar als mij dat dag in dag extra werk oplevert omdat die collega's mij daarmee opzadelen omdat de kinderen..... dan wordt je dat wel zat. Dus werkende moeders en vaders hou ook eens rekening met je kinderloze collega's en ga niet voor elk wissewasje weg om je collega's met je werkzaamheden op te zadelen.Ga dan zelf eens een keer overwerken om datgene weg te werken wat je laat liggen.
Ja, ja lollig doen kunnen we allemaal. De groeten!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:09 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Oooh gos...komt het allemaal op jou aan?
Nou blijkbaar haar d'r vakantie gunnen is nogal een heet hangijzer voor velen. Dus daar zal ze sowieso blij mee zijn.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:11 schreef Nightwulf het volgende:
Hallo,
Heb dit topic niet geopend als discussie over mensen met of zonder kinderen en vakanties etc.
Open een eigen topic ergens.....
Bedankt voor de leuke reacties, had ook niet echt op een goede tip gehoopt want heb er al zo vaak over nagedacht wat ik zou kunnen doen.
Kijk morgen nog wel even hier!
Ik heb meer respect voor een collega die vrij neemt omdat zijn of haar kind ziek is dan iemand die zichzelf ziek meldt en vervolgens een dag later triomfantelijk op kantoor komt om te vertellen over de nieuwe iphone/wii/ander iets waarvoor je de dag ervoor in de rij moest staan omdat het de eerste dag van uitgifte wasquote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:08 schreef trovey het volgende:
[..]
Niets van dat alles. Mensen met kinderen dienen ook eens rekening te houden met hun collega's zonder aanhang. Ik hou vaak genoeg rekening met mijn collega's met kinderen maar als mij dat dag in dag extra werk oplevert omdat die collega's mij daarmee opzadelen omdat de kinderen..... dan wordt je dat wel zat. Dus werkende moeders en vaders hou ook eens rekening met je kinderloze collega's en ga niet voor elk wissewasje weg om je collega's met je werkzaamheden op te zadelen.Ga dan zelf eens een keer overwerken om datgene weg te werken wat je laat liggen. Meer heb ik niet te zeggen want ik ben duidelijk hier in de minderheid dus kan deze discussie toch niet winnen.
Mss moet jij eens met je manager gaan praten want er gaan een aantal dingen toch niet helemaal goed hoor, bij jou.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:08 schreef trovey het volgende:
[..]
Niets van dat alles. Mensen met kinderen dienen ook eens rekening te houden met hun collega's zonder aanhang. Ik hou vaak genoeg rekening met mijn collega's met kinderen maar als mij dat dag in dag extra werk oplevert omdat die collega's mij daarmee opzadelen omdat de kinderen..... dan wordt je dat wel zat. Dus werkende moeders en vaders hou ook eens rekening met je kinderloze collega's en ga niet voor elk wissewasje weg om je collega's met je werkzaamheden op te zadelen.Ga dan zelf eens een keer overwerken om datgene weg te werken wat je laat liggen. Meer heb ik niet te zeggen want ik ben duidelijk hier in de minderheid dus kan deze discussie toch niet winnen.
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:08 schreef trovey het volgende:
[..]
Oh ja wacht, we gaan gruwelijk off-topic hier.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:11 schreef Nightwulf het volgende:
Hallo,
Heb dit topic niet geopend als discussie over mensen met of zonder kinderen en vakanties etc.
Bedankt voor de leuke reacties, had ook niet echt op een goede tip gehoopt want heb er al zo vaak over nagedacht wat ik zou kunnen doen.
ja hebt helemaal gelijkquote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:11 schreef Nightwulf het volgende:
Hallo,
Ik kan je verzekeren dat werken een stuk rustiger is dan de hele dag achter kinderen aanrennenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:46 schreef trovey het volgende:Als ze zo oververmoeid lijkt te zijn moet ze gewoon minder of niet gaan werken is dat probleem ook opgelost. .
Of dat als je gebeld wordt door de kinderopvang omdat er wat aan de hand is en je besluit niet je kind op te halen omdat je het niet nodig acht of omdat je je werk af wilt maken of wat dan ook, dat je naaste collega de dag erna vraagt hoe het met de kleine gaatquote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:21 schreef huuphuup het volgende:
oh en wat BE zegt ja, ik zou het persoonlijk als ik voor mezelf spreek gewoon heel erg fijn vinden als je dan naar huis kunt als het echt moet zonder dat er iets blijft liggen en je weer achterloopt enzo.
het probleem is alleen dat iemand met kinderen nagenoeg altijd zal vinden dat hij/zij voorgaat met kiezen, want die kinderen... en als je ze er dan op een normale manier op aanspreekt dat het niet helemaal eerlijk is en dat zij ook wel eens zouden kunnen schipperen met dagen, dan wordt je raar aangekeken.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Op een werkplek ben je ALTIJD afhankelijk van anderen met betrekking tot een vakantie.
Kinderen kunnen (helaas!) niet schipperen met dagen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 00:15 schreef bas-beest het volgende:
en dat zij ook wel eens zouden kunnen schipperen met dagen, dan wordt je raar aangekeken.
Ja, dat is niet zo raar he, aangezien je een beperkte periode hebt om met je hele gezin op vakantie te kunnen. Buiten het seizoen MAG ik niet op vakantie met mijn kinderen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 00:15 schreef bas-beest het volgende:
[..]
het probleem is alleen dat iemand met kinderen nagenoeg altijd zal vinden dat hij/zij voorgaat met kiezen, want die kinderen... en als je ze er dan op een normale manier op aanspreekt dat het niet helemaal eerlijk is en dat zij ook wel eens zouden kunnen schipperen met dagen, dan wordt je raar aangekeken.
quote:Op woensdag 24 juni 2009 00:47 schreef Grijs het volgende:
[..]
Kinderen kunnen (helaas!) niet schipperen met dagen.
Schoolvakanties zijn maar 6 weken hoor, dus je kan ook in juni en september en de eerste weken van juli of de laatste van augustus ook nog wel (ligt er aan welke regio aan de beurt is)quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:52 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dus ik "mag " altijd in mei of in oktober, en aangezien ik niet naar het buitenland ga is dat nooit echt heel tof.
Wat een goede en fijne ouders moeten dat zijn, dat hun studerende kinderen nog mee op vakantie met hen willenquote:Op woensdag 24 juni 2009 10:01 schreef oh-oh het volgende:
Nee want hun "kinderen" studeren en hebben veel langer vrij, maar gaan wel met de ouders mee op vakantie. Ze smeren het elk jaar met zijn drieën zo uit dat ze elk drie weken weg zijn met een week ertussen in juli , augustus en september. Echt waar!
en om de haverklap moeten ze weg omdat de kinderen ziek zijn/vakantie hebben/bla/zus/zoquote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:03 schreef LaStrange het volgende:
Ik heb juist altijd een tievushekel aan van die collega's met een zooi kinderen. Altijd oververmoeid, nooit wat af, altijd die kinderen gebruiken als kutexcuus en meestal nog Christelijk ook.
Welnee joh, het zijn gewoon berekende achterbakse klootzakken die expres hun kinderen meeslepen om de vakanties van de mensen zonder kinderen te vergallenquote:Op woensdag 24 juni 2009 10:03 schreef easy-going het volgende:
[..]
Wat een goede en fijne ouders moeten dat zijn, dat hun studerende kinderen nog mee op vakantie met hen willen
nee, dat klopt... maar het komt bij sommige ouders ook echt totaal niet op dat het voor anderen heel vervelend over kan komen als ze weer aankomen met iets van "Ja maar, ik mag eerst kiezen want ik moet...."quote:Op woensdag 24 juni 2009 00:47 schreef Grijs het volgende:
[..]
Kinderen kunnen (helaas!) niet schipperen met dagen.
Om nog even op deze terug te komen, laten (april) mei en oktober nou de laatste jaren de maanden met het mooiste weer in NL zijn.quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:52 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Dus ik "mag " altijd in mei of in oktober, en aangezien ik niet naar het buitenland ga is dat nooit echt heel tof.
Nou prachtig, dan kunnen al die ouders voortaan mooi de mei en herfstvakantie met hun kroost in NL doorbrengen tochquote:Op woensdag 24 juni 2009 10:26 schreef easy-going het volgende:
[..]
Om nog even op deze terug te komen, laten (april) mei en oktober nou de laatste jaren de maanden met het mooiste weer in NL zijn.
Jups, maar blijft het feit dat hun koters 6 weken vakantie hebben in de zomer en die kinderen dan ook nog wat willen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:32 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou prachtig, dan kunnen al die ouders voortaan mooi de mei en herfstvakantie met hun kroost in NL doorbrengen toch
Ik vind dat kinderen vanaf hun 14e-15e toch echt niet meer afhankelijk moeten zijn van hun ouders.quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:42 schreef Troel het volgende:
oh-oh, zijn er uberhaupt andere mensen die het in jouw ogen goed kunnen doen?
Gezellig! Nooit met je gezin op vakantie!quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:50 schreef oh-oh het volgende:
Ja hoor, heel veel mensen!
Werksgewijs heeft mijn zusje het nu prima geregeld hoor ( daar wil je naartoe zeker?).
Zij werkt uit, dr vriend werkt thuis, dus die is van het halen en brengen en opvangen van zieke kinders, daar hoeft haar baan nooit onder te lijden!
En de kinderen gaan in de zomervakantie allemaal logeren bij opa's, oma's , ooms, tantes, en vrienden.
Schema voor 2010 is al in the pocket!
Dat vind ik dus ook hoor.quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:53 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik vind dat kinderen vanaf hun 14e-15e toch echt niet meer afhankelijk moeten zijn van hun ouders.
dat je meegaat op vakantie moet je zelf weten, maar op je 20e je moeder overdag moeten bellen voor trivialiteiten getuigd van een achterstand
NO PUN INTENDED
quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Gezellig! Nooit met je gezin op vakantie!
in de schoolvakanties neem ik aan als de oudste naar school gaat, moeten haar collega's weer rekening gaan houden met haarquote:Op woensdag 24 juni 2009 11:00 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Jawel, ze zijn al met de meisjes naar Aruba, Frankrijk en Spanje geweest, vliegtuig, dagje of 10. Binnen nu en een week verwachten ze nummer 3, en nummer 1 gaat net naar de kleuterschool, dus hoe ze dat nu gaan doen weet ik niet.
Goh, moet iemand op hun werk wel stevig rekening met ze gehouden hebben.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:00 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Jawel, ze zijn al met de meisjes naar Aruba, Frankrijk en Spanje geweest, vliegtuig, dagje of 10. Binnen nu en een week verwachten ze nummer 3, en nummer 1 gaat net naar de kleuterschool, dus hoe ze dat nu gaan doen weet ik niet.
Ah, dus het vergelijken van je zus met ouders die in de schoolvakanties moeten slaat als een kut op een drumstel.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:10 schreef oh-oh het volgende:
Hij is eigen baas, en ze zijn tot nu toe nog niet in het hoogseizoen geweest, maar lekker rustig buiten de schoolvakanties. Ik zie hun ook niet met 3 kids in het hoogseizoen gaan hoor, das niks voor hun.
Maar volgens mij mogen ze nog tot 5 jaar ook onder schooltijd, of niet?
dat vind ik ook!quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:16 schreef oh-oh het volgende:
Jij moet altijd meteen met kutten gaan smijten en zo he?
quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:13 schreef Catch22- het volgende:
moeders moeten OF moederen OF werken, het wil niet samen in een serieuze baan!
Ja je daarop concentreren is natuurlijk makkelijker dan een constructief plausibel antwoord verzinnen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:16 schreef oh-oh het volgende:
Jij moet altijd meteen met kutten gaan smijten en zo he?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |