quote:
quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:26 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Er moet nog bier en t..ten bij
![]()
Was een grapje, gewoon proberen zo goed mogelijk af te stellen. Met een floyd-rose brug is het wel wat lastiger, omdat je die zonder speciaal hulpstukje lastig op de juiste plek krijgt.quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:47 schreef Aresdreams het volgende:
hmmm, dus je raad me aan, als de intonatie een heel klein beetje hoger is dan dat het zou horen te zijn, is het goed?
quote:Op donderdag 25 juni 2009 18:44 schreef Cynic het volgende:
Intonatie krijg je toch nooit goed. Ik adviseer om het dan ook maar helemaal niet te proberen. Beetje distortion erover en niemand hoort er iets van.
Dikkere snaar kan nog helpen. Voor een lage B (ik heb zelf een A) is de mensuur eigenlijk te kort.quote:Op donderdag 25 juni 2009 20:44 schreef Aresdreams het volgende:
hmmm, kut, me lage b krijg ik niet goed met alleen de brug steuntje verder naar achter te plaatsen... deze zit nu helemaal naar achter, maar toch blijft de snaar te hoog, wat kan ik nog meer doen?
quote:
Klopt, ik woon in Haarlem, er zijn maar twee muziekwinkels waarvan eentje een oud familiebedrijf dat meer gericht is op klassieke instrumenten, en de ander (daar tegenover) gerund wordt door nare lieden. Kom er eigenlijk ook nooit, ik ga liever naar Amsterdam of Den Haag - of ik koop online.quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:26 schreef TeleluvR het volgende:
Vandaag in Haarlem geweest, maar wat zijn die gitaarwinkels daar prut. Alles boven de 800 euro hangt achter glas, kom op zeg... Dan maar geen '62 AVRI strat gecheckt....
Maar wel ander typequote:Op donderdag 25 juni 2009 22:21 schreef Witchfynder het volgende:
Goed dat we het over hebben... ik moet een bas opnieuw intoneren nadat ik er andere snaren op gezet had. Wel gek, de dikte is hetzelfde gebleven, maar de intonatie zit er nu een dik naast..
In Den Haag, wat is daar aan te raden?quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:33 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Klopt, ik woon in Haarlem, er zijn maar twee muziekwinkels waarvan eentje een oud familiebedrijf dat meer gericht is op klassieke instrumenten, en de ander (daar tegenover) gerund wordt door nare lieden. Kom er eigenlijk ook nooit, ik ga liever naar Amsterdam of Den Haag - of ik koop online.
Rockpalace?quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:44 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
In Den Haag, wat is daar aan te raden?
*schopt*quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:43 schreef KaMo het volgende:
en vergeet niet, je moet ze er wel op de goede volgorde erop zetten
Ik zeg nog wel eens iets zinnigsquote:Op donderdag 25 juni 2009 22:40 schreef Aresdreams het volgende:
jeej, op me b snaar is alles strak geintoneert (dank je cynic voor het melden over de mensuur).
Dat zou wel kunnen helpen ja. Maar dan moet je wel je floyd rose brug weer bijstellen vanwege de hogere spanning.quote:Op donderdag 25 juni 2009 23:10 schreef Aresdreams het volgende:
inderdaad, het verbaasd mij haast
maar bij een set dikkere snaren zou het dus kunnen zijn dat alles wel goed te intoneren zou zijn?
Ja, goed maar dat was vorige week.quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:52 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
*schopt*
Ik zette al nieuwe snaren op mijn bas toen jij nog een speen in je mond had, jochie![]()
.
Gelukkig, iemand maakte hemquote:Op donderdag 25 juni 2009 23:19 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, goed maar dat was vorige week.
Hoelang bas je al?quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:52 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
*schopt*
Ik zette al nieuwe snaren op mijn bas toen jij nog een speen in je mond had, jochie![]()
.
Ik ben nooit te beroerd om open deuren in te trappen.quote:
Sinds 1995quote:Op donderdag 25 juni 2009 23:23 schreef KaMo het volgende:
[..]
Hoelang bas je al?
Ik hoop btw op serieus antwoord...
K*t, je had gelijkquote:Op donderdag 25 juni 2009 23:33 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Sinds 1995. Eerste drie jaar ging ik als een speer. Volgens mijn leraren liep ik zeker een half uur voor op mijn medeleerlingen, maar toen stopte ik met les en ging het niet zo hard meer. Heb ook een paar jaar niet zoveel meer gespeeld (na 2001 ofzo) totdat ik bij Conorach kwam in 2005. Daarna ging het weer hard. Het is niet zo dat ik echt niet meer speelde in de tussentijd, maar ik speelde vooral wat Iron Maiden enzo op de slaapkamer, je kent het wel
. Was zelfs zo dat toen ik serieus met Conorach aan de slag ging, mijn potmeter kraakte haha. Was wel snel weer over
.
quote:Op donderdag 25 juni 2009 23:19 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, goed maar dat was vorige week.
i knowquote:Op donderdag 25 juni 2009 23:12 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat zou wel kunnen helpen ja. Maar dan moet je wel je floyd rose brug weer bijstellen vanwege de hogere spanning.
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:48 schreef guitarist het volgende:
Awh. ^^
Misschien is een iets zieliger plaatje wat gepaster nu MJ dood is.
Zelfs midden in een revolutie heb je tijd om stil te staan bij MJquote:Respect to king of Pop. R.I.P Michael Jackson. But We need To Focus. United We Stand.
Vroeger misschien, hij heeft al jaren niets meer betekend voor de muziek. Muzikaal gezien is hij al jaren dood, maar goed, ik ben een harteloze zak als ik zoiets zegquote:
dat was eigenlijk ook het eerste waar ik aan dachtquote:Op vrijdag 26 juni 2009 08:17 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Vroeger misschien, hij heeft al jaren niets meer betekend voor de muziek. Muzikaal gezien is hij al jaren dood, maar goed, ik ben een harteloze zak als ik zoiets zeg
Iets met heel veel lampjes.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 08:17 schreef The_Dean het volgende:
Nu heb ik sinds vannacht een 19" kastje. Wat zal ik er eens in stoppen? Iemand nog wat ideeën?
Uiteraardquote:
en een oscilloscoopquote:
Nah, dan kun je beter een luchtalarm doen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |