Idd, dat op tijd sluiten is wel handigquote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:23 schreef Stofje het volgende:
Goed, vanavond laat dus even de deuren wagenwijd open, als het donker is. Vind ik wel een goede tip, want m'n belangrijkste vraag was idd hoe je het weer koeler krijgt. Wel zorgen dat ik morgen, als ik vrij ben, goed op tijd opsta om het allemaal weer te sluiten.
Nou ja, zal het om 9 uur al zo warm zijn? Dan ben ik eigenlijk altijd al wel wakker.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:24 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Idd, dat op tijd sluiten is wel handig
Je hebt van die gordijnen die de zon tegen houden.. wat dus ook helpt om het wat koeler te houdenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:18 schreef Stofje het volgende:
Vandaag is het warm en de komende dagen wordt het warmer. Ik heb een kleine woonruimte en wil deze ruimte eigenlijk wel koel houden, de komende dagen. Deze ruimte heeft slechts aan één zijde ramen en dat is ook precies de zijde waar de zon de hele dag op schijnt. Ik heb vandaag de hele dag m'n gordijnen dicht gehouden en dat lijkt wel redelijk te werken, alhoewel ik merk dat de kamer nu toch ook wel warmer wordt.
Vraag is dus logisch: Wat is de beste methode om je kamer zo koel mogelijk te houden bij hogere temperaturen? Ik wil de komende nachten namelijk wel kunnen slapen...
Even de ramen open heeft niet zo veel zin. Overdag kunnen de muren, meubels, en wat al niet de hele dag opwarmen. Eventjes ventileren heeft dan geen zin.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:23 schreef Stofje het volgende:
Goed, vanavond laat dus even de deuren wagenwijd open, als het donker is. Vind ik wel een goede tip, want m'n belangrijkste vraag was idd hoe je het weer koeler krijgt. Wel zorgen dat ik morgen, als ik vrij ben, goed op tijd opsta om het allemaal weer te sluiten.
Ja, dat was de bedoeling ook. Overdag gordijnen en ramen / deuren dicht, 's nachts ramen en deuren flink open. Dus de meubelen etc zullen dan niet opwarmen lijkt me.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:26 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Even de ramen open heeft niet zo veel zin. Overdag kunnen de muren, meubels, en wat al niet de hele dag opwarmen. Eventjes ventileren heeft dan geen zin.
Ik zou zeggen de hele nacht ventileren, en als je 's ochtends de deur uit gaat de boel dicht.
Verder idd. gordijnen/luxaflex dicht.
Alleen maar verplaatsing van de lucht volgens mij?quote:
dan zet je het richting je open raamquote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:30 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Alleen maar verplaatsing van de lucht volgens mij?
Hiermee verplaats je alleen lucht en de netto opbrengst is dat het zelfs warmer wordt in de kamer (alhoewel het koeler aanvoelt)quote:
En natmaken!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:19 schreef Biogarde het volgende:
Hang voor het raam een laken(s).
Buiten dus? En natmaken zie ik hier als tip. En nathouden af en toe dusquote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:40 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Hang aan de buitenkant van je raam een laken of iets dergelijks. Ziet er misschien niet uit maar het helpt heel goed.
1. Gat in muurquote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:35 schreef sander-3 het volgende:
Ik heb zelf zo'n mobiele airco.. alleen moet je dan een slang door het open raam hangen. En dan krijg je toch weer warme lucht binnen.Ik zit nog steeds te verzinnen hoe ik dit ga oplossen.
Kan niet.. huurhuisquote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
1. Gat in muur
2. Slang in gat
3. Veel pur-schuim
Waarom moet die slang dan naar buiten hangen?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:49 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Kan niet.. huurhuisBovendien is het een mobiele airco he. Dus het is niet zo'n tuinslang formaat, maar zo'n slang:
[ afbeelding ]
Omdat er warme lucht uit komt.. Dat wil ik niet binnen hebben.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:11 schreef Robier het volgende:
[..]
Waarom moet die slang dan naar buiten hangen?
Je ziet nog weleens in Amerikaanse films dat in de shabby huizen waar ze een mobiele airco gebruiken ze een plankje hebben gemaakt met een gat waar de slang net door past en dat plankje klemmen ze tussen raam en kozijn, zodat het toch dicht is (lekker antimug gelijk!).quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:49 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Kan niet.. huurhuisBovendien is het een mobiele airco he. Dus het is niet zo'n tuinslang formaat, maar zo'n slang:
[ afbeelding ]
Blaast een airco koude lucht naar binnen of zuigt het warme lucht naar buiten? Of kan dat verschillen?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:16 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Omdat er warme lucht uit komt.. Dat wil ik niet binnen hebben.
Het koelt de lucht net als een koelkast, en die hitte die daarbij vrijkomt blaast ie naar buiten.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:17 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Blaast een airco koude lucht naar binnen of zuigt het warme lucht naar buiten? Of kan dat verschillen?.
De warme lucht blaast ie door de slang. Of dat naar buiten gaat hangt af van de positie van de slangquote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:22 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Het koelt de lucht net als een koelkast, en die hitte die daarbij vrijkomt blaast ie naar buiten.
Ah.. dom.. ja, normaal gesproken hang ik die slang in mijn reet natuurlijk, maar ik zal hem in het vervolg naar buiten hangen..quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De warme lucht blaast ie door de slang. Of dat naar buiten gaat hangt af van de positie van de slang
Yep, dan stop je het zonlicht voordat het door het raam gaat, wanneer je je gordijn dicht doet bouwt de warmte op tussen het raam en het gordijn.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:45 schreef Stofje het volgende:
[..]
Buiten dus? En natmaken zie ik hier als tip. En nathouden af en toe dus. Hmm!
Ah, beetje jammer dat dat door zo'n gigantische slang moet gebeuren want ik kan me inderdaad voorstellen dat je je raam dan ongeveer wijd open moet zettenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:16 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Omdat er warme lucht uit komt.. Dat wil ik niet binnen hebben.
En dan sterven aan zuurstofgebrekquote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:05 schreef Boschkabouter het volgende:
Een kuub droogijs in de kamer zetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |