quote:
Op woensdag 24 juni 2009 16:58 schreef innepin het volgende:Miss, balen, maar mag ik vragen waarom precies de gynaecoloog erbij gehaald wordt?
dit omdat ik nog gewoon bij de vk loop, er is bij mij niets gezegd over extra medisch gedoe.
Het is eigenlijk standaard protocol om overgedragen te worden in geval van zwangerschapsdiabetes. Sowieso moet natuurlijk de diabetes goed gemonitord worden, maar daarnaast moet de baby na de geboorte direct worden gecontroleerd door een kinderarts. De baby lift tijdens de zwangerschap mee op de glucose van de moeder, doet zelf nog niets met glucose en insuline. Tijdens de zwangerschap krijgt de baby dus ook teveel glucose. Na de bevalling moet het lichaam van de baby dit dan over gaan nemenl, maar dat kan wel met wat horten en stoten gaan. Het kan te hoog of ook erg veel te laag zijn. Tot het eigen lichaam het goed overgenomen heeft en een gode balans heeft, moet de baby ook in het ziekenhuis bijven.
Zo is het mij uitgelegd iig. Het medische verhaal zit hem dus vooral in de baby, en eventueel een wat groter kind, zodat de bevalling zwaarder zou kunnen worden en er een kunstverlossing plaatsvindt.
Ik weet dat ik in goede handen ben, en ik zal me zonder morren of enig probleem aan een dieet onderwerpen of desnoods spuiten gaan zetten. Ik heb zo lang gewacht op een kindje, ik ga echt geen enkel risico nemen. Het is gewoon een ontzettende domper, omdat ik echt maanden heb gevochten om iets van de zwngerschap te kunnen maken, emotioneel. Van de gyn toch naar de vk, van poliklinisch bevallen toch thuis, van een hele zwarte periode naar een lichtere met roze momenten, heb ik nu het gevoel terug te zijn bij af. En dat is even nogal wat om mee te dealen.