Ja, maar er is ook een kans dat ze aankondigen dat ze na dit album stopen. Of dat ze zich in de toekomst gaan toeleggen op hardstyle.quote:Op maandag 29 juni 2009 19:10 schreef hallo-daar het volgende:
Is er ook een kans dat de b-sides bekend worden gemaakt?
aahh fuck. Ik zie mezelf best huilen als ze gaan stoppenquote:Op maandag 29 juni 2009 19:15 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ja, maar er is ook een kans dat ze aankondigen dat ze na dit album stopen. Of dat ze zich in de toekomst gaan toeleggen op hardstyle.
Dat zou erger zijn dan de dood van één of ander popzangertje.quote:Op maandag 29 juni 2009 19:16 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
aahh fuck. Ik zie mezelf best huilen als ze gaan stoppen
Ik lul maar wat, er bestaat natuurlijk altijd een kansquote:Op maandag 29 juni 2009 20:12 schreef Merkie het volgende:
Hoezo bestaat er een kans dat ze gaan stoppen? Heb ik wat gemist?
Dan nam ik het dus iets te letterlijk. Maar dat was onder andere gebaseerd op dat artikel van een tijdje terug met daarin dat Alex wel zn grenzen zou willen verleggen, etc. etc.quote:Op maandag 29 juni 2009 20:28 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ik lul maar wat, er bestaat natuurlijk altijd een kans
quote:Arctic Monkeys are pleased to announce the first single from their new album 'Humbug' will be 'Crying Lightning'.
'Crying Lightning' will receive it's worldwide, exclusive first radio play on Monday 6th July on Zane Lowe's Radio 1 show. The single will then be available digitally via iTunes from midnight that night. Physical versions of 'Crying Lightning' will be available on the 17th August. More details to follow.
Daar zat niets nieuws tussen toch? Of je moet live-opnames als nieuw materiaal beschouwen.quote:
ja ik interpreteerde het woord 'nieuw' wat andersquote:Op maandag 29 juni 2009 21:13 schreef Merkie het volgende:
[..]
Daar zat niets nieuws tussen toch? Of je moet live-opnames als nieuw materiaal beschouwen.
Nice.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:06 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
Ik vind het echt meer dan een prima singel, eigenlijk gewoon perfect. En ik denk ook dat veel mensen moeite hebben het uit hun hoofd te krijgen, het is niet voor niets dat 'by the end of the song, everbody was singing along'
Tof.quote:
Ze hebben "Diamonds Are Forever" natuurlijk in januari 2008 uitgebracht, maar dit is inderdaad het eerste nieuwe eigen materiaal sinds de "Teddy Picker"-single.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:13 schreef Merkie het volgende:
[..]
Daar zat niets nieuws tussen toch? Of je moet live-opnames als nieuw materiaal beschouwen.
Deze gebruiken ze ook op de albumhoes.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:14 schreef TC03 het volgende:
Tof.Wel apart dat ze dat nieuwe logo dus niet gebruiken?
Jaquote:
heh, wat bedoel je nou precies?quote:Op maandag 29 juni 2009 22:03 schreef tim. het volgende:
[..]
"Crying Lightning" vind ik trouwens een matig nummer. De overeenkomsten tussen "Go-Kart" en "Very Ape" zijn er niet voor niets: Arctic Monkeys willen met "Humbug" (en nu helemaal met "Crying Lightning" als single) hun oude fans kwijt, net als Nirvana met "In Utero". Dat zou wel tof zijn, maar dat gaat nooit lukken, met een Smiths of Cobain en een huilende hallo-daar als gevolg.
Ik heb ook sterk het idee dat ze af willen van het britpop imago dat (onterecht) nog aan ze hangt. Ik vind het wel een leuke ontwikkeling. Vind zelf Crying Lightning een heel erg sterk nummer, qua tekst dan. De muziek is tof maar nog in de live show nog niet heel geniaal. Zou het niet erg vinden als er wat indiekids afvallen als fans, al denk ik dat de meeste ze toch verafgoden, dat zag je ook wel bij de redelijke populariteit van TLSP, wat toch stukken serieuzere muziek was die indiekids normaal niet zouden luisteren.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:03 schreef tim. het volgende:
[..]
Ja. Dat (toch wel) lelijke logo wordt dus alleen op de website gebruikt. De eerste twee logo's blijven het mooiste.
"Crying Lightning" vind ik trouwens een matig nummer. De overeenkomsten tussen "Go-Kart" en "Very Ape" zijn er niet voor niets: Arctic Monkeys willen met "Humbug" (en nu helemaal met "Crying Lightning" als single) hun oude fans kwijt, net als Nirvana met "In Utero". Dat zou wel tof zijn, maar dat gaat nooit lukken, met een Smiths of Cobain en een huilende hallo-daar als gevolg.
Lijkt me ook een meer logische volgorde...quote:Op maandag 29 juni 2009 22:14 schreef hallo-daar het volgende:
Ik denk eerder dat ze muziek maken die ze gewoon leuk vinden en daarna denken, 'ahh chill, we gaan zo een beetje af van ons britpop imago'
Ik bedoel dat ik "Crying Lightning" niet een hitgevoelig en makkelijk in het gehoor liggend liedje vind. Bij de vorige albums vond ik de singles dat wel hebben. Ik gaf aan dat Arctic Monkeys misschien minder populair willen zijn, daarom kiezen ze misschien een wat zwaarder nummer als "Crying Lightning" als single.quote:
Ik vind het ook wel een leuke ontwikkeling, maar vind het wel jammer als ze niet meer van die perfecte popnummers maken. Zij waren de enige band van de nieuwe lichting 'Britpop' die echt in alles perfect warenquote:Op maandag 29 juni 2009 22:07 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ik heb ook sterk het idee dat ze af willen van het britpop imago dat (onterecht) nog aan ze hangt. Ik vind het wel een leuke ontwikkeling. Vind zelf Crying Lightning een heel erg sterk nummer, qua tekst dan. De muziek is tof maar nog in de live show nog niet heel geniaal. Zou het niet erg vinden als er wat indiekids afvallen als fans, al denk ik dat de meeste ze toch verafgoden, dat zag je ook wel bij de redelijke populariteit van TLSP, wat toch stukken serieuzere muziek was die indiekids normaal niet zouden luisteren.
Die wil ik eigenlijk wel hebbenquote:Op maandag 29 juni 2009 19:22 schreef Kijana het volgende:
http://www.arcticmonkeys-(...)ted-edition-poster-/
Besteld.
quote:Op maandag 29 juni 2009 23:33 schreef tim. het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ik "Crying Lightning" niet een hitgevoelig en makkelijk in het gehoor liggend liedje vind. Bij de vorige albums vond ik de singles dat wel hebben. Ik gaf aan dat Arctic Monkeys misschien minder populair willen zijn, daarom kiezen ze misschien een wat zwaarder nummer als "Crying Lightning" als single.
In 1993 bracht Nirvana "In Utero" uit, ze hoopten hiermee de hype te stoppen, die ongekend hoog was opgelopen na de release van het album "Nevermind" in 1991. Ze werden echter nog populairder (dit klopt niet helemaal), en Kurt Cobain pleegde zelfmoord.
The Smiths gingen door ruzie uit elkaar.
Ik bedoel dus dat Arctic Monkeys kunnen gaan stoppen na de tegenvallende verwachtingen (voor hen) die ze hadden met "Humbug". Ik plaatste een "" omdat ik dit niet zie gebeuren (in ieder geval niet vanwege de populariteit). Ze spelen gewoon de muziek die ze leuk vinden, het is geen bewuste keuze om fans kwijt te raken, denk ik.
Ik vind het ook wel een leuke ontwikkeling, maar vind het wel jammer als ze niet meer van die perfecte popnummers maken. Zij waren de enige band van de nieuwe lichting 'Britpop' die echt in alles perfect waren. Die hardere nieuwe nummers zijn goed, maar ik vind dat minder knap, er is meer van dat soort muziek die ook goed is. Die typische "Whatever People Say I Am, That's What I'm Not"-muziek is veel nageaapt, maar nooit geëvenaard. "Favourite Worst Nightmare" is gewoon een genre op zichzelf, daar kan ik niks over zeggen.
Kortom, ik verwacht niet zoveel van "Humbug" als van "FWN" in 2007. En deze verwachting is gebaseerd op één nummer: "Crying Lightning".
Hahaquote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:54 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
Oke, nu snap ik het huilende hallo-daar gedeelte
Toch klinken nummers zoals Rape Me, All Apologies, Heart-shaped Box, Pennyroyal tea, Serve the Servants, Francine-farme-settleblahlah nog best commercieel en 'safe' voor Nirvana's doen. En op nevermind had je ook nummers zoals 'territorial pissing'. Daarom vind ik dat Nirvana toen niet echt veranderde, dus de vergelijking met Nirvana en Arctic Monkeys snap ik niet helemaal (op go-kart en very ape na). Nirvana maakte altijd al lekkere takke-herrie. Wat dat betreft zijn the Arctic Monkeys wel veel meer aan het veranderen. Toch vind ik Crying Lightning ook nog best klant-vriendelijk klinken, hij klinkt stukken 'viezer' natuurlijk, maar dat refrein vind ik eigenlijk hartstikke melodieus en prettig klinken (dat is wat ik zo geweldig aan het nummer vind). We zullen zien wat de massa vindt....
Ik vind het 1 van de mooiste, maar hij past misschien beter bij TLSP.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 17:25 schreef tim. het volgende:
[..]
Haha. Die nummers zijn inderdaad niet heel hard en verschillend van de "Nevermind"-nummers. De verandering die Arctic Monkeys doormaken is veel groter, inderdaad.
De vergelijking tussen Nirvana en Arctic Monkeys gaat natuurlijk niet om de muziek, maar om hun omgang met populariteit.
Ik vind het artwork van "Crying Lightning" wel aardig, maar helaas de lelijkste hoes van ze tot nu toe.
NME noemt de single trouwens een "comeback single".
edit: Het is "Crying Lightning".quote:Gee what could this possibly be?
Wie gaat er even een bezoekje aan die knakker brengen?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:25 schreef tim. het volgende:
Een tweet van Zane Lowe, om een beeld van "Humbug" te krijgen:
[..]
Ik weet het niet zeker.
Lol.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:25 schreef tim. het volgende:
[..]
edit: Het is "Crying Lightning".
Dat doet-ie nu toch ook met zijn eigen bandquote:Op maandag 29 juni 2009 20:31 schreef hallo-daar het volgende:
[..]
Dan nam ik het dus iets te letterlijk. Maar dat was onder andere gebaseerd op dat artikel van een tijdje terug met daarin dat Alex wel zn grenzen zou willen verleggen, etc. etc.
Dat was het logo, toch?quote:Op maandag 29 juni 2009 21:30 schreef Merkie het volgende:
Heeft Matt voor niks uren zitten tekenen.
Haha, de bekende dubbel dichtgeplakte doodskoppen-promo's van tegenwoordigquote:Op dinsdag 30 juni 2009 19:25 schreef tim. het volgende:
[..]
edit: Het is "Crying Lightning".
Ik weet eigenlijk niet of ik de setlist van deze nieuwe festival-ronde wel wil weten. Straks spelen ze een golden oldie, en is het geen verrassing meer op Lowlands... Maar goed, het is onmogelijk om 2 maanden lang alle kanalen te omzeilen, dus we zullen het van de week wel wetenquote:Op donderdag 2 juli 2009 22:28 schreef conobram het volgende:
De heren staan vandaag trouwens weer op het podium! dus wie weet wat filmpjes morgen?
Ik baal nu ook dat ik de live-versie al gedetailleerd uit mijn hoofd ken. Denk dat de productie van de single wel een beetje meer indruk maakt. Of in ieder geval, dat hoop ikquote:Op vrijdag 3 juli 2009 02:11 schreef Merkie het volgende:
Ik heb nog nooit een goed filmpje van Crying Lightning gehoord, het enige dat ik weet is hoe "Cryling Lightning" als lyric gezongen wordt maar verder weet ik niets over hoe het nummer klinkt, kan dus niet wachten tot maandag.
http://www.arcticmonkeysu(...)-by-technical-hitch/quote:The Sheffield band played four new songs set for their soon-to-be reelased third album 'Humbug' – forthcoming single 'Crying Lightning', set opener 'Pretty Visitors', 'Potion Approaching' and 'Secret Door'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik las gisteren al iets over "Only Ones Who Know", maar toen dacht ik: "Nee, dat is te mooi om waar te zijn". Eindelijk. En wat te denken van de toegift
. Ik dacht al dat we die eindelijk live konden gaan horen, nu John Ashton het vijfde live-lid is.
Damn, ik wist het wel... Dit is weer ouderwets goosebumpsquote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:20 schreef Xrenity het volgende:
[..]
/edit
OH EN
http://www.amazon.com/Crying-Lightning/dp/B002FU2IPI/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=dmusic&qid=1246578665&sr=8-1
Crying Lightning preview
[..]
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:41 schreef Aisumasen het volgende:
Woooow, die setlist
Top inderdaad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik las gisteren al iets over "Only Ones Who Know", maar toen dacht ik: "Nee, dat is te mooi om waar te zijn". Eindelijk. En wat te denken van de toegift
. Ik dacht al dat we die eindelijk live konden gaan horen, nu John Ashton het vijfde live-lid is.
Gaat John Ashton ook mee op de clubtour? Ja toch?
Ten percent faster with a sturdier frame
Tja, kan me wel voorstellen dat je in een band zit, in Polen bent, en denkt he zullen we voor de grap allemaal een zonnebril op doen vandaagquote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:16 schreef TC03 het volgende:
Ik vind de verandering van This House Is A Circus niet echt een verbetering, de eerste 2,5 minuut dan. Die zonnebrillen vind ik ook een beetje.
Nah. De audio-track is enorm laag qua volume. Een versie is wel normaal qua volume, maar dit is dan de overstuurde versie van de zojuist genoemde. Mwoah.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:17 schreef Aisumasen het volgende:
Die song is dan ook al een half jaar in perfecte soundboard-kwaliteit te beluisteren.
Deze versie beter qua beeld, maar dat terzijde.quote:
Dat is wel beter ja! Ik weet nog wel dat ik Temptation.. een hele tijd voor de release heb moeten horen met aankondiging en crappy geluidquote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:59 schreef Aisumasen het volgende:
Scheelt dat we nu ook niet nog eens weken naar een radio-rip hoeven te luisteren, want hij komt gelijk uit op iTunes.
Mwoah, Go-Kart (Potion Approaching nu?) en Pretty Visitors zijn toch aardig in de lijn van FWN vind ik, qua actievere tracks. Op FWN had je ook Only Ones Who Knows, Fluorescent Adolescent en 505 als rustigere nummers.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:28 schreef Haunter het volgende:
Het is wel duidelijk dat als je fan bent van de snelle/actievere Arctic Monkeys tracks, je de nieuwe plaat waarschijnlijk minder gaat vinden
Go-Kart vind ik nou niet bepaald snel, heavy en langzaam zou ik eerder gebruiken. Pretty Visitors zelfde verhaal. Het is allemaal wat steviger en langzamer vergeleken met FWN, en wat mij betreft een stuk volwassener.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:47 schreef Merkie het volgende:
[..]
Mwoah, Go-Kart (Potion Approaching nu?) en Pretty Visitors zijn toch aardig in de lijn van FWN vind ik, qua actievere tracks. Op FWN had je ook Only Ones Who Knows, Fluorescent Adolescent en 505 als rustigere nummers.
Ben ik blij dat ik altijd meer van de melodieuzere Turner-nummers wasquote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:28 schreef Haunter het volgende:
Het is wel duidelijk dat als je fan bent van de snelle/actievere Arctic Monkeys tracks, je de nieuwe plaat waarschijnlijk minder gaat vinden
Ik verwacht het wel, ja!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:58 schreef tim. het volgende:
Die Andrew Brady probeert het ook overal: ArcticmonkeysPoland.
Dat geklap bij "Only Ones Who Know" duurt gelukkig maar even (doet me aan dat Franse tv-programma denken). Zou tof zijn als ze die nummers met Ashton de hele tour spelen.
Hij is geleidelijk aan 'gevoeliger' gaan zingen, en gebruikt in deze nummers veel meer van zijn 'vocal range'.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:13 schreef Markeerstift het volgende:
Zijn stem klinkt heel anders op die Open'er festivalfilmpjes, of ligt dat aan mij/kwaliteit filmpjes ?
Thanks to TLSP? Ik denk het welquote:Op vrijdag 3 juli 2009 21:29 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Hij is geleidelijk aan 'gevoeliger' gaan zingen, en gebruikt in deze nummers veel meer van zijn 'vocal range'.
De eerste keer dat het mee opviel was op de akoestische opname van "Riot Van" uit de zomer van 2006. Hij zingt die (voor ons kenners, hahaquote:Op vrijdag 3 juli 2009 21:43 schreef Haunter het volgende:
[..]
Thanks to TLSP? Ik denk het welOp TAOTU hoor ik meer een zanger Alex Turner dan op de Arctic Monkeys platen.
Fucking geniaal, fu-cking ge-niaal!quote:Op zaterdag 4 juli 2009 18:51 schreef Xrenity het volgende:
Shit, wat vet
Wil ze echt nog wel een keer live zien zo
/edit
Misschien wel de beste opname van Pretty Visitors tot nu toe.
Klinkt ook nog vet zonder die intro.
Die edit.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:51 schreef Aisumasen het volgende:
"Secret Door" live. Ik ga niet luisteren. John Ashton speelt live nu ook gitaar.
edit: Wow, klinkt fantastisch!![]()
.
Ik wist dat die ging komen toen ik las "ik ga niet luisteren"quote:
Net zoals met TLSP, hij zou echt de gelekte versie niet luisteren. Volgens mij had hij het album al beluisterd voordat de eerste noot was opgenomen.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 23:59 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ik wist dat die ging komen toen ik las "ik ga niet luisteren"![]()
Aisumasen, wees een vent en zeg voortaan gelijk dat je jezelf toch niet in kan houden!
Het lijkt wel alsof de bas ook veel meer aanwezig is, maar dat kan ook gewoon door deze opname komen. Het klinkt wel donkerder inderdaad.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 18:26 schreef Aisumasen het volgende:
"505" wordt ook al in een lagere toonsoort gespeeld:
Het draagt wel perfect bij aan de donkere sfeer van de hele performance en (waarschijnlijk) het album. Wat een geniale versie op deze manier, echt prachtig! Alex gebruikt z'n stem op een totaal andere manier dan op de studio-versie. De geluidseffecten vlak voor de climax zijn ook tof. Het beluisteren waard.
Ja, "Potion Approaching" is de nieuwe titel van "Go Kart". Één van de Franse fanclub-mensen was gisterenavond aanwezig in Tsjechië, en ik vroeg hem of hij opnames gemaakt had. Hij was dat van plan, maar was z'n microfoon-adapter vergetenquote:Op zondag 5 juli 2009 13:52 schreef hallo-daar het volgende:
Is er nog nieuws over 'Potion Approaching' (go-kaaarrrrt...)
Helaas. Eerlijk gezegd vind ik de Go-Kart (die we kennen) niet heeeel fantastisch, gewoon 'vet' en niet meer. Had dus liever een nieuwe song gehad, maar ach.quote:Op zondag 5 juli 2009 21:04 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ja, "Potion Approaching" is de nieuwe titel van "Go Kart". Één van de Franse fanclub-mensen was gisterenavond aanwezig in Tsjechië, en ik vroeg hem of hij opnames gemaakt had. Hij was dat van plan, maar was z'n microfoon-adapter vergeten. En verder zei hij dus dat "Potion Approaching" de nieuwe titel van "Go Kart" is. Blijven zo weinig nummers over die we nog niet kennen
.
Laat aub eens een keer een kapper langskomen bij de band want het haar van Alex ziet echt niet uit.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:07 schreef Aisumasen het volgende:
Het zijn van die subtiele veranderingen, maar "Crying Lightning" is nu echt 10 keer beter. Vette solo, beter intro, minder oppervlakkige zang, etc. En ik denk dat ze naar me geluisterd hebben na mijn kritiek over de ontbrekende climax:
En hier nog een bevestiging, in de vorm van een crappy filmpje:quote:Op zondag 5 juli 2009 21:04 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ja, "Potion Approaching" is de nieuwe titel van "Go Kart". Één van de Franse fanclub-mensen was gisterenavond aanwezig in Tsjechië, en ik vroeg hem of hij opnames gemaakt had. Hij was dat van plan, maar was z'n microfoon-adapter vergeten. En verder zei hij dus dat "Potion Approaching" de nieuwe titel van "Go Kart" is. Blijven zo weinig nummers over die we nog niet kennen
.
Alex Turner is ook te gast voor een babbeltje.quote:Op maandag 6 juli 2009 11:19 schreef El_jefe07 het volgende:
Vanavond om 7pm uk time Crying Lightning in de show van Zane Lowe op radio 1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |