abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 juni 2009 @ 19:15:04 #101
192683 AMDB
Visionair.
pi_70488413
quote:
Op maandag 29 juni 2009 19:10 schreef hallo-daar het volgende:
Is er ook een kans dat de b-sides bekend worden gemaakt?
Ja, maar er is ook een kans dat ze aankondigen dat ze na dit album stopen. Of dat ze zich in de toekomst gaan toeleggen op hardstyle.
pi_70488477
quote:
Op maandag 29 juni 2009 19:15 schreef AMDB het volgende:

[..]

Ja, maar er is ook een kans dat ze aankondigen dat ze na dit album stopen. Of dat ze zich in de toekomst gaan toeleggen op hardstyle.
aahh fuck. Ik zie mezelf best huilen als ze gaan stoppen
  maandag 29 juni 2009 @ 19:18:06 #103
192683 AMDB
Visionair.
pi_70488532
quote:
Op maandag 29 juni 2009 19:16 schreef hallo-daar het volgende:

[..]

aahh fuck. Ik zie mezelf best huilen als ze gaan stoppen
Dat zou erger zijn dan de dood van één of ander popzangertje.
pi_70488901
En dan te bedenken dat die lul van een Alex rond de FWN-tijd zei dat hij het gevoel had dat ze nog maar net begonnen waren en nog heel jong waren. Ik weet niet meer bij welk interview dat was, volgens mij gewoon een Nederlandse.
pi_70490250
Oh ja, vanavond natuurlijk Glastonbury-hoogtepunten. Hoor later wel of-ie nog iets heeft losgelaten.
  maandag 29 juni 2009 @ 20:12:13 #107
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_70490345
Hoezo bestaat er een kans dat ze gaan stoppen? Heb ik wat gemist?
2000 light years from home
  maandag 29 juni 2009 @ 20:28:30 #108
192683 AMDB
Visionair.
pi_70490882
quote:
Op maandag 29 juni 2009 20:12 schreef Merkie het volgende:
Hoezo bestaat er een kans dat ze gaan stoppen? Heb ik wat gemist?
Ik lul maar wat, er bestaat natuurlijk altijd een kans
pi_70490964
quote:
Op maandag 29 juni 2009 20:28 schreef AMDB het volgende:

[..]

Ik lul maar wat, er bestaat natuurlijk altijd een kans
Dan nam ik het dus iets te letterlijk. Maar dat was onder andere gebaseerd op dat artikel van een tijdje terug met daarin dat Alex wel zn grenzen zou willen verleggen, etc. etc.
pi_70492201
quote:
Arctic Monkeys are pleased to announce the first single from their new album 'Humbug' will be 'Crying Lightning'.

'Crying Lightning' will receive it's worldwide, exclusive first radio play on Monday 6th July on Zane Lowe's Radio 1 show. The single will then be available digitally via iTunes from midnight that night. Physical versions of 'Crying Lightning' will be available on the 17th August. More details to follow.

Ik vind het echt meer dan een prima singel, eigenlijk gewoon perfect. En ik denk ook dat veel mensen moeite hebben het uit hun hoofd te krijgen, het is niet voor niets dat 'by the end of the song, everbody was singing along'
pi_70492362
  maandag 29 juni 2009 @ 21:11:51 #112
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_70492412
Over een week nieuw officiëel AM-materiaal . Voor het eerst sinds Teddy Picker ofzo ?
pi_70492418
pi_70492430
apollo
  maandag 29 juni 2009 @ 21:13:04 #115
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_70492464
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:12 schreef hallo-daar het volgende:
apollo
Daar zat niets nieuws tussen toch? Of je moet live-opnames als nieuw materiaal beschouwen.
pi_70492470
die hoes maakt wel sense qua tekst
pi_70492494
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:13 schreef Merkie het volgende:

[..]

Daar zat niets nieuws tussen toch? Of je moet live-opnames als nieuw materiaal beschouwen.
ja ik interpreteerde het woord 'nieuw' wat anders
  maandag 29 juni 2009 @ 21:14:36 #118
192683 AMDB
Visionair.
pi_70492525
Omg, dit artwork is véél mooier dan die van het album, vind deze geweldig
  maandag 29 juni 2009 @ 21:14:55 #119
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_70492537
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:06 schreef hallo-daar het volgende:

[..]

Ik vind het echt meer dan een prima singel, eigenlijk gewoon perfect. En ik denk ook dat veel mensen moeite hebben het uit hun hoofd te krijgen, het is niet voor niets dat 'by the end of the song, everbody was singing along'
Nice.

B-sides dus pas vanaf 17 augustus neem ik aan?
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:12 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]
Tof. Wel apart dat ze dat nieuwe logo dus niet gebruiken?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_70493024
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:13 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ze hebben "Diamonds Are Forever" natuurlijk in januari 2008 uitgebracht, maar dit is inderdaad het eerste nieuwe eigen materiaal sinds de "Teddy Picker"-single.
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:14 schreef TC03 het volgende:

Tof. Wel apart dat ze dat nieuwe logo dus niet gebruiken?
Deze gebruiken ze ook op de albumhoes.
Stay on my arm, you little charmer
  maandag 29 juni 2009 @ 21:30:49 #121
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_70493207
Heeft Matt voor niks uren zitten tekenen .
pi_70493578
beter worden die lepra b-sides en bonustracks binnenkort bekend gemaakt
  maandag 29 juni 2009 @ 21:40:37 #123
53267 TC03
pi_70493625
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:26 schreef tim. het volgende:

Deze gebruiken ze ook op de albumhoes.
Dat klopt.
pi_70494677
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:40 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat klopt.
Ja . Dat (toch wel) lelijke logo wordt dus alleen op de website gebruikt. De eerste twee logo's blijven het mooiste.

"Crying Lightning" vind ik trouwens een matig nummer. De overeenkomsten tussen "Go-Kart" en "Very Ape" zijn er niet voor niets: Arctic Monkeys willen met "Humbug" (en nu helemaal met "Crying Lightning" als single) hun oude fans kwijt, net als Nirvana met "In Utero". Dat zou wel tof zijn, maar dat gaat nooit lukken, met een Smiths of Cobain en een huilende hallo-daar als gevolg .
pi_70494819
quote:
Op maandag 29 juni 2009 22:03 schreef tim. het volgende:

[..]

"Crying Lightning" vind ik trouwens een matig nummer. De overeenkomsten tussen "Go-Kart" en "Very Ape" zijn er niet voor niets: Arctic Monkeys willen met "Humbug" (en nu helemaal met "Crying Lightning" als single) hun oude fans kwijt, net als Nirvana met "In Utero". Dat zou wel tof zijn, maar dat gaat nooit lukken, met een Smiths of Cobain en een huilende hallo-daar als gevolg .
heh, wat bedoel je nou precies?
  maandag 29 juni 2009 @ 22:07:49 #126
192683 AMDB
Visionair.
pi_70494850
quote:
Op maandag 29 juni 2009 22:03 schreef tim. het volgende:

[..]

Ja . Dat (toch wel) lelijke logo wordt dus alleen op de website gebruikt. De eerste twee logo's blijven het mooiste.

Ik heb ook sterk het idee dat ze af willen van het britpop imago dat (onterecht) nog aan ze hangt. Ik vind het wel een leuke ontwikkeling. Vind zelf Crying Lightning een heel erg sterk nummer, qua tekst dan. De muziek is tof maar nog in de live show nog niet heel geniaal. Zou het niet erg vinden als er wat indiekids afvallen als fans, al denk ik dat de meeste ze toch verafgoden, dat zag je ook wel bij de redelijke populariteit van TLSP, wat toch stukken serieuzere muziek was die indiekids normaal niet zouden luisteren.
pi_70495162
Ik denk eerder dat ze muziek maken die ze gewoon leuk vinden en daarna denken, 'ahh chill, we gaan zo een beetje af van ons britpop imago'
  maandag 29 juni 2009 @ 23:31:05 #128
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_70498790
quote:
Op maandag 29 juni 2009 22:14 schreef hallo-daar het volgende:
Ik denk eerder dat ze muziek maken die ze gewoon leuk vinden en daarna denken, 'ahh chill, we gaan zo een beetje af van ons britpop imago'
Lijkt me ook een meer logische volgorde...
pi_70498889
quote:
Op maandag 29 juni 2009 22:07 schreef hallo-daar het volgende:

[..]

heh, wat bedoel je nou precies?
Ik bedoel dat ik "Crying Lightning" niet een hitgevoelig en makkelijk in het gehoor liggend liedje vind. Bij de vorige albums vond ik de singles dat wel hebben. Ik gaf aan dat Arctic Monkeys misschien minder populair willen zijn, daarom kiezen ze misschien een wat zwaarder nummer als "Crying Lightning" als single.
In 1993 bracht Nirvana "In Utero" uit, ze hoopten hiermee de hype te stoppen, die ongekend hoog was opgelopen na de release van het album "Nevermind" in 1991. Ze werden echter nog populairder (dit klopt niet helemaal), en Kurt Cobain pleegde zelfmoord.
The Smiths gingen door ruzie uit elkaar.
Ik bedoel dus dat Arctic Monkeys kunnen gaan stoppen na de tegenvallende verwachtingen (voor hen) die ze hadden met "Humbug". Ik plaatste een " " omdat ik dit niet zie gebeuren (in ieder geval niet vanwege de populariteit). Ze spelen gewoon de muziek die ze leuk vinden, het is geen bewuste keuze om fans kwijt te raken, denk ik.

O ja, waarom ik Nirvana er bijhaalde:

en
quote:
Op maandag 29 juni 2009 22:07 schreef AMDB het volgende:

[..]

Ik heb ook sterk het idee dat ze af willen van het britpop imago dat (onterecht) nog aan ze hangt. Ik vind het wel een leuke ontwikkeling. Vind zelf Crying Lightning een heel erg sterk nummer, qua tekst dan. De muziek is tof maar nog in de live show nog niet heel geniaal. Zou het niet erg vinden als er wat indiekids afvallen als fans, al denk ik dat de meeste ze toch verafgoden, dat zag je ook wel bij de redelijke populariteit van TLSP, wat toch stukken serieuzere muziek was die indiekids normaal niet zouden luisteren.
Ik vind het ook wel een leuke ontwikkeling, maar vind het wel jammer als ze niet meer van die perfecte popnummers maken. Zij waren de enige band van de nieuwe lichting 'Britpop' die echt in alles perfect waren . Die hardere nieuwe nummers zijn goed, maar ik vind dat minder knap, er is meer van dat soort muziek die ook goed is. Die typische "Whatever People Say I Am, That's What I'm Not"-muziek is veel nageaapt, maar nooit geëvenaard. "Favourite Worst Nightmare" is gewoon een genre op zichzelf, daar kan ik niks over zeggen.
Kortom, ik verwacht niet zoveel van "Humbug" als van "FWN" in 2007. En deze verwachting is gebaseerd op één nummer: "Crying Lightning" .
  dinsdag 30 juni 2009 @ 07:19:58 #130
230345 conobram
is neit lam
pi_70503856
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:12 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een foeilelijk artwork!
pi_70511471
quote:
Die wil ik eigenlijk wel hebben
Jammer dat ie 15 pond is.

Crying Lightning artwork vind ik maar ruaar. Wel goede keuze als single
pi_70513424
quote:
Op maandag 29 juni 2009 23:33 schreef tim. het volgende:

[..]

Ik bedoel dat ik "Crying Lightning" niet een hitgevoelig en makkelijk in het gehoor liggend liedje vind. Bij de vorige albums vond ik de singles dat wel hebben. Ik gaf aan dat Arctic Monkeys misschien minder populair willen zijn, daarom kiezen ze misschien een wat zwaarder nummer als "Crying Lightning" als single.
In 1993 bracht Nirvana "In Utero" uit, ze hoopten hiermee de hype te stoppen, die ongekend hoog was opgelopen na de release van het album "Nevermind" in 1991. Ze werden echter nog populairder (dit klopt niet helemaal), en Kurt Cobain pleegde zelfmoord.
The Smiths gingen door ruzie uit elkaar.
Ik bedoel dus dat Arctic Monkeys kunnen gaan stoppen na de tegenvallende verwachtingen (voor hen) die ze hadden met "Humbug". Ik plaatste een " " omdat ik dit niet zie gebeuren (in ieder geval niet vanwege de populariteit). Ze spelen gewoon de muziek die ze leuk vinden, het is geen bewuste keuze om fans kwijt te raken, denk ik.

Ik vind het ook wel een leuke ontwikkeling, maar vind het wel jammer als ze niet meer van die perfecte popnummers maken. Zij waren de enige band van de nieuwe lichting 'Britpop' die echt in alles perfect waren . Die hardere nieuwe nummers zijn goed, maar ik vind dat minder knap, er is meer van dat soort muziek die ook goed is. Die typische "Whatever People Say I Am, That's What I'm Not"-muziek is veel nageaapt, maar nooit geëvenaard. "Favourite Worst Nightmare" is gewoon een genre op zichzelf, daar kan ik niks over zeggen.
Kortom, ik verwacht niet zoveel van "Humbug" als van "FWN" in 2007. En deze verwachting is gebaseerd op één nummer: "Crying Lightning" .

Oke, nu snap ik het huilende hallo-daar gedeelte
Toch klinken nummers zoals Rape Me, All Apologies, Heart-shaped Box, Pennyroyal tea, Serve the Servants, Francine-farme-settleblahlah nog best commercieel en 'safe' voor Nirvana's doen. En op nevermind had je ook nummers zoals 'territorial pissing'. Daarom vind ik dat Nirvana toen niet echt veranderde, dus de vergelijking met Nirvana en Arctic Monkeys snap ik niet helemaal (op go-kart en very ape na). Nirvana maakte altijd al lekkere takke-herrie. Wat dat betreft zijn the Arctic Monkeys wel veel meer aan het veranderen. Toch vind ik Crying Lightning ook nog best klant-vriendelijk klinken, hij klinkt stukken 'viezer' natuurlijk, maar dat refrein vind ik eigenlijk hartstikke melodieus en prettig klinken (dat is wat ik zo geweldig aan het nummer vind). We zullen zien wat de massa vindt....
  dinsdag 30 juni 2009 @ 17:17:25 #133
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_70519488
Vind de art van de single niet zo tof (de live-versie van Crying Lightning is ook nog niet helemaal doorgedrongen), maar die van Humbug zelf is wel stijlvol. Heeft wel wat. Boven alles ben ik gewoon erg benieuwd naar wat ze er van gaan bakken deze keer. De tijden dat ik Limewire afspeurde na die ene b-side of demo zijn wel voorbij, maar het begint toch wel een béétje te kriebelen.
pi_70519753
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 13:54 schreef hallo-daar het volgende:

[..]

Oke, nu snap ik het huilende hallo-daar gedeelte
Toch klinken nummers zoals Rape Me, All Apologies, Heart-shaped Box, Pennyroyal tea, Serve the Servants, Francine-farme-settleblahlah nog best commercieel en 'safe' voor Nirvana's doen. En op nevermind had je ook nummers zoals 'territorial pissing'. Daarom vind ik dat Nirvana toen niet echt veranderde, dus de vergelijking met Nirvana en Arctic Monkeys snap ik niet helemaal (op go-kart en very ape na). Nirvana maakte altijd al lekkere takke-herrie. Wat dat betreft zijn the Arctic Monkeys wel veel meer aan het veranderen. Toch vind ik Crying Lightning ook nog best klant-vriendelijk klinken, hij klinkt stukken 'viezer' natuurlijk, maar dat refrein vind ik eigenlijk hartstikke melodieus en prettig klinken (dat is wat ik zo geweldig aan het nummer vind). We zullen zien wat de massa vindt....
Haha . Die nummers zijn inderdaad niet heel hard en verschillend van de "Nevermind"-nummers. De verandering die Arctic Monkeys doormaken is veel groter, inderdaad.
De vergelijking tussen Nirvana en Arctic Monkeys gaat natuurlijk niet om de muziek, maar om hun omgang met populariteit.

Ik vind het artwork van "Crying Lightning" wel aardig, maar helaas de lelijkste hoes van ze tot nu toe.

NME noemt de single trouwens een "comeback single" .
  dinsdag 30 juni 2009 @ 17:47:36 #135
192683 AMDB
Visionair.
pi_70520331
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 17:25 schreef tim. het volgende:

[..]

Haha . Die nummers zijn inderdaad niet heel hard en verschillend van de "Nevermind"-nummers. De verandering die Arctic Monkeys doormaken is veel groter, inderdaad.
De vergelijking tussen Nirvana en Arctic Monkeys gaat natuurlijk niet om de muziek, maar om hun omgang met populariteit.

Ik vind het artwork van "Crying Lightning" wel aardig, maar helaas de lelijkste hoes van ze tot nu toe.

NME noemt de single trouwens een "comeback single" .
Ik vind het 1 van de mooiste, maar hij past misschien beter bij TLSP.
pi_70522942
Een tweet van Zane Lowe, om een beeld van "Humbug" te krijgen :
quote:
Gee what could this possibly be?
edit: Het is "Crying Lightning".

[ Bericht 2% gewijzigd door tim. op 30-06-2009 19:43:19 ]
  dinsdag 30 juni 2009 @ 19:40:35 #137
230345 conobram
is neit lam
pi_70523380
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 19:25 schreef tim. het volgende:
[..]

Ik weet het niet zeker.
Wie gaat er even een bezoekje aan die knakker brengen?
  donderdag 2 juli 2009 @ 22:28:42 #138
230345 conobram
is neit lam
pi_70594521
De heren staan vandaag trouwens weer op het podium! dus wie weet wat filmpjes morgen?
pi_70595118
quote:
[..]

Lol.
Ik weet eigenlijk niet of ik de live filmpjes op youtube wil zien.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 02:11:42 #140
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_70600144
Ik heb nog nooit een goed filmpje van Crying Lightning gehoord, het enige dat ik weet is hoe "Cryling Lightning" als lyric gezongen wordt maar verder weet ik niets over hoe het nummer klinkt, kan dus niet wachten tot maandag .
pi_70600256
Zo, de zon is weer verdwenen: Daar ben ik dan .

Nou, maandag Zane Lowe, "Crying Lightning" als single, hadden we het toch al weken bij het juiste eind. Saai hoor, zo blijven er ook weinig verrassingen over . Blijf er bij wat ik eerder heb gezegd: De song zoals ze hem in januari hebben gespeeld mist een climax, en heeft een voorspelbare spanningsboog. De kracht van de meeste songs van ze is dat ze uitdagend klinken. Vanaf de eerste luisterbeurt vond ik dat dit totaal ontbreekt bij deze track, en zelfs de hook klinkt verveeld. Maandag maar even afwachten. Wel vaag dat-ie eerst enkel als digital download uitkomt, en dan pas vlak voor de album-release als échte single.

En wat een fucking lelijke hoes. Heeft Matt met Paint lopen spelen ofzo? Sommige dingen kun je beter uit handen geven... Aan de andere kant, nu ik het een tweede keer bekijk, zo erg is het nu ook weer niet .
quote:
Op maandag 29 juni 2009 20:31 schreef hallo-daar het volgende:

[..]

Dan nam ik het dus iets te letterlijk. Maar dat was onder andere gebaseerd op dat artikel van een tijdje terug met daarin dat Alex wel zn grenzen zou willen verleggen, etc. etc.
Dat doet-ie nu toch ook met zijn eigen band ? En hij heeft ook nog altijd z'n succesvolle side-project, waar zeker een vervolg op gaat komen in de toekomst.
quote:
Op maandag 29 juni 2009 21:30 schreef Merkie het volgende:
Heeft Matt voor niks uren zitten tekenen .
Dat was het logo, toch?
quote:
[..]

Haha, de bekende dubbel dichtgeplakte doodskoppen-promo's van tegenwoordig . En da's zonder twijfel de single, ja. No chance in the world dat ze een journalist een "hard copy" van het album hebben gegeven. Dat gebeurd nu pas één week voor release. Hopelijk schieten de Japanners dus op met rippen, zodat we vóór Lowlands nog kunnen genieten .
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 22:28 schreef conobram het volgende:
De heren staan vandaag trouwens weer op het podium! dus wie weet wat filmpjes morgen?
Ik weet eigenlijk niet of ik de setlist van deze nieuwe festival-ronde wel wil weten. Straks spelen ze een golden oldie, en is het geen verrassing meer op Lowlands... Maar goed, het is onmogelijk om 2 maanden lang alle kanalen te omzeilen, dus we zullen het van de week wel weten . Het optreden in Polen is wel dramatisch verlopen, 60.000 man stond klaar, maar 2 keer viel het geluid volledig weg en stonden ze te spelen op luchtgitaren alsof ze weer op LCCC stonden. Het zal geen beste eerste gig van de tour zijn geweest...
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 02:11 schreef Merkie het volgende:
Ik heb nog nooit een goed filmpje van Crying Lightning gehoord, het enige dat ik weet is hoe "Cryling Lightning" als lyric gezongen wordt maar verder weet ik niets over hoe het nummer klinkt, kan dus niet wachten tot maandag .
Ik baal nu ook dat ik de live-versie al gedetailleerd uit mijn hoofd ken. Denk dat de productie van de single wel een beetje meer indruk maakt. Of in ieder geval, dat hoop ik .
pi_70609890
quote:
The Sheffield band played four new songs set for their soon-to-be reelased third album 'Humbug' – forthcoming single 'Crying Lightning', set opener 'Pretty Visitors', 'Potion Approaching' and 'Secret Door'.
http://www.arcticmonkeysu(...)-by-technical-hitch/

Potion Approaching = Go-kart confirmed

/edit
OH EN
http://www.amazon.com/Crying-Lightning/dp/B002FU2IPI/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=dmusic&qid=1246578665&sr=8-1
Crying Lightning preview

/edit2

Wtf, klinkt vet

[ Bericht 19% gewijzigd door Xrenity op 03-07-2009 13:26:50 ]
pi_70610642
Woooow, die setlist
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik las gisteren al iets over "Only Ones Who Know", maar toen dacht ik: "Nee, dat is te mooi om waar te zijn". Eindelijk . En wat te denken van de toegift . Ik dacht al dat we die eindelijk live konden gaan horen, nu John Ashton het vijfde live-lid is.
pi_70610761
Zo, ze zijn de nummers van de vorige 2 albums wel totaal aan het vernieuwen, zeg. In Australië zat ook al in elk nummer iets nieuws. Dit arrangement van "Circus" is wel erg goed, zeg.
quote:
Damn, ik wist het wel... Dit is weer ouderwets goosebumps . Ik hoorde in de live-versie die harmonieën al min of meer op die manier in mijn hoofd, dat is ook een grote verbetering.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 13:53:39 #145
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_70611102
Geen Teddy Picker, Dancing Shoes of A Certain Romance?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_70611255
Nee, die hebben ze toch al 10 jaar in hun setlist staan . Hoor veel keer liever nieuwe songs, die ze nog met een beetje passie kunnen spelen.

"Only Ones Who Know", precies zoals ik gehoopt had . Dacht niet dat het ooit ging gebeuren. Maar hoop alleen dat het Lowlands-publiek niet gaat meeklappen .
  vrijdag 3 juli 2009 @ 13:58:11 #147
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_70611290
Geen Teddy Picker is wel verrassend, maar die andere nummers zijn al genoeg gespeeld.
pi_70611621
Hehe, zie die zonnenbrillen-parade. En John Ashton lijkt een erg goede toevoeging. "Pretty Visitors":

Hier compleet het nieuwe arrangement van "This House Is A Circus":

Totale vernieuwing van "Fluorescent Adolesecent". Ze spelen het zelfs een toonsoort lager. Geluid valt later weer weg:

"Crying Lightning", harmonieën nu ook live. Zeer sterke aanvulling:

vrijdag 3 juli 2009 @ 14:16:26 #149
53267 TC03
pi_70612085
Ik vind de verandering van This House Is A Circus niet echt een verbetering, de eerste 2,5 minuut dan. Die zonnebrillen vind ik ook een beetje .
  vrijdag 3 juli 2009 @ 14:19:17 #150
53267 TC03
pi_70612208
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:41 schreef Aisumasen het volgende:
Woooow, die setlist
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik las gisteren al iets over "Only Ones Who Know", maar toen dacht ik: "Nee, dat is te mooi om waar te zijn". Eindelijk . En wat te denken van de toegift . Ik dacht al dat we die eindelijk live konden gaan horen, nu John Ashton het vijfde live-lid is.
Top inderdaad. Gaat John Ashton ook mee op de clubtour? Ja toch?
pi_70615961
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 14:16 schreef TC03 het volgende:
Ik vind de verandering van This House Is A Circus niet echt een verbetering, de eerste 2,5 minuut dan. Die zonnebrillen vind ik ook een beetje .
Tja, kan me wel voorstellen dat je in een band zit, in Polen bent, en denkt he zullen we voor de grap allemaal een zonnebril op doen vandaag
pi_70616445
Ik vind CL best wel lekker klinken hoor . Ik loop dan ook niet al een half jaar gare youtube versies te luisteren dus wellicht scheelt dat .
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_70616485
Die song is dan ook al een half jaar in perfecte soundboard-kwaliteit te beluisteren .
  vrijdag 3 juli 2009 @ 16:26:26 #154
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_70616837
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 16:17 schreef Aisumasen het volgende:
Die song is dan ook al een half jaar in perfecte soundboard-kwaliteit te beluisteren .
Nah. De audio-track is enorm laag qua volume. Een versie is wel normaal qua volume, maar dit is dan de overstuurde versie van de zojuist genoemde. Mwoah. Clipping
  vrijdag 3 juli 2009 @ 16:39:12 #156
53267 TC03
pi_70617379
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 16:36 schreef Aisumasen het volgende:

Ik doel op deze opname?
Deze versie beter qua beeld, maar dat terzijde.

pi_70617475
Hm ja, maar was alleen even om aan te tonen dat er een goede soundboard-opname te vinden is .
  vrijdag 3 juli 2009 @ 16:53:54 #158
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_70617891
Uhu, maar het klinkt erg vlak omdat de audio zwaar opgekrikt is. Desalniettemin prima luisterbaar!
pi_70618102
Dat zal je helaas vaak houden met een TV-opname. Ik heb steeds geluisterd naar de lossless rip van de video, maar die was helaas mono. Scheelt dat we nu ook niet nog eens weken naar een radio-rip hoeven te luisteren, want hij komt gelijk uit op iTunes .
  vrijdag 3 juli 2009 @ 17:46:24 #160
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_70619569
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 16:59 schreef Aisumasen het volgende:
Scheelt dat we nu ook niet nog eens weken naar een radio-rip hoeven te luisteren, want hij komt gelijk uit op iTunes .
Dat is wel beter ja! Ik weet nog wel dat ik Temptation.. een hele tijd voor de release heb moeten horen met aankondiging en crappy geluid
pi_70619692
Ja, of "Plastic Tramp" met tag in het intro en ergens verderop in het nummer, en "Brianstorm" met aankondiging door het intro, "Sequels" met gepraat door het einde, de single-versie van "Dancefloor" in crappy kwaliteit, etc. . Ik weet nog goed dat ik helemaal klaar zat voor de radio-première van "Standing Next To Me", en ik na die 2 minuten zwaar teleurgesteld was... Boy, do I was wrong .
pi_70619877
Heb trouwens de OP al een tijdje terug geupdate. Het is echt een waslijst, maar wel handig voor de mensen die precies willen weten wat op welke release is uitgebracht . Zoals ik nu ook vermeld heb dat Humbug een digipack én jewelcase CD gaat krijgen, net zoals bij de vorige 2 albums.
pi_70621554
Die Andrew Brady probeert het ook overal: ArcticmonkeysPoland.

Dat geklap bij "Only Ones Who Know" duurt gelukkig maar even (doet me aan dat Franse tv-programma denken ). Zou tof zijn als ze die nummers met Ashton de hele tour spelen.
pi_70623251
Nieuw filmpje wat we nog niet kennen achter de 'secret door': http://www.arcticmonkeys.com/sd.php Het intro van "Dangerous Animals".
pi_70623277

"Secret Door" live. Ik ga niet luisteren . John Ashton speelt live nu ook gitaar.

edit: Wow, klinkt fantastisch! .
pi_70623827
Go-Kart is dus Potion Approaching geworden?
pi_70623986
Zijn stem klinkt heel anders op die Open'er festivalfilmpjes, of ligt dat aan mij/kwaliteit filmpjes ?
  vrijdag 3 juli 2009 @ 20:28:12 #168
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_70624520
Het is wel duidelijk dat als je fan bent van de snelle/actievere Arctic Monkeys tracks, je de nieuwe plaat waarschijnlijk minder gaat vinden
  vrijdag 3 juli 2009 @ 20:47:45 #169
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_70625199
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 20:28 schreef Haunter het volgende:
Het is wel duidelijk dat als je fan bent van de snelle/actievere Arctic Monkeys tracks, je de nieuwe plaat waarschijnlijk minder gaat vinden
Mwoah, Go-Kart (Potion Approaching nu?) en Pretty Visitors zijn toch aardig in de lijn van FWN vind ik, qua actievere tracks. Op FWN had je ook Only Ones Who Knows, Fluorescent Adolescent en 505 als rustigere nummers.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 21:03:51 #170
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_70625666
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 20:47 schreef Merkie het volgende:

[..]

Mwoah, Go-Kart (Potion Approaching nu?) en Pretty Visitors zijn toch aardig in de lijn van FWN vind ik, qua actievere tracks. Op FWN had je ook Only Ones Who Knows, Fluorescent Adolescent en 505 als rustigere nummers.
Go-Kart vind ik nou niet bepaald snel, heavy en langzaam zou ik eerder gebruiken. Pretty Visitors zelfde verhaal. Het is allemaal wat steviger en langzamer vergeleken met FWN, en wat mij betreft een stuk volwassener.

Enige echte overeenkomst is het terugkomende en catchy riffje, nouja... riff.
pi_70626388
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 20:28 schreef Haunter het volgende:
Ben ik blij dat ik altijd meer van de melodieuzere Turner-nummers was .
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 18:58 schreef tim. het volgende:
Die Andrew Brady probeert het ook overal: ArcticmonkeysPoland.

Dat geklap bij "Only Ones Who Know" duurt gelukkig maar even (doet me aan dat Franse tv-programma denken ). Zou tof zijn als ze die nummers met Ashton de hele tour spelen.
Ik verwacht het wel, ja! Altijd een soort van ehh...wens geweest om ze dat nummer live te horen spelen. Nooit verwacht, toch gekomen.

Andrew Brady... En ik mocht de AM forumleden geen triangeljosti's noemen ?
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 20:13 schreef Markeerstift het volgende:
Zijn stem klinkt heel anders op die Open'er festivalfilmpjes, of ligt dat aan mij/kwaliteit filmpjes ?
Hij is geleidelijk aan 'gevoeliger' gaan zingen, en gebruikt in deze nummers veel meer van zijn 'vocal range'.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 21:43:02 #172
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_70626811
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 21:29 schreef Aisumasen het volgende:
[..]

Hij is geleidelijk aan 'gevoeliger' gaan zingen, en gebruikt in deze nummers veel meer van zijn 'vocal range'.
Thanks to TLSP? Ik denk het wel Op TAOTU hoor ik meer een zanger Alex Turner dan op de Arctic Monkeys platen.
pi_70626931
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 21:43 schreef Haunter het volgende:

[..]

Thanks to TLSP? Ik denk het wel Op TAOTU hoor ik meer een zanger Alex Turner dan op de Arctic Monkeys platen.
De eerste keer dat het mee opviel was op de akoestische opname van "Riot Van" uit de zomer van 2006. Hij zingt die (voor ons kenners, haha ) zo anders dan op de opname van één jaar eerder. Mijn favoriete opname van het nummer. Ok, misschien samen met de live-versie.

En ik denk dat je gelijk hebt over TLSP . Zijn zang op bijvoorbeeld "In The Heat Of The Morning" was 'spot on' tijdens hun concerten, luister maar eens naar de hoge noten op de live-opnames.
pi_70647370
"505" wordt ook al in een lagere toonsoort gespeeld :

Het draagt wel perfect bij aan de donkere sfeer van de hele performance en (waarschijnlijk) het album. Wat een geniale versie op deze manier, echt prachtig! Alex gebruikt z'n stem op een totaal andere manier dan op de studio-versie. De geluidseffecten vlak voor de climax zijn ook tof. Het beluisteren waard .
pi_70648051
Shit, wat vet
Wil ze echt nog wel een keer live zien zo

/edit

Misschien wel de beste opname van Pretty Visitors tot nu toe.

Klinkt ook nog vet zonder die intro.

[ Bericht 27% gewijzigd door Xrenity op 04-07-2009 19:01:07 ]
  zaterdag 4 juli 2009 @ 18:55:55 #176
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_70648146
Ik heb steeds bij het horen van de release date van de single en album in Augustus iets van: fuck, duurt lang... maar eigenlijk is het over een maandje al
  zaterdag 4 juli 2009 @ 23:34:53 #177
192683 AMDB
Visionair.
pi_70654541
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 18:51 schreef Xrenity het volgende:
Shit, wat vet
Wil ze echt nog wel een keer live zien zo

/edit

Misschien wel de beste opname van Pretty Visitors tot nu toe.

Klinkt ook nog vet zonder die intro.
Fucking geniaal, fu-cking ge-niaal!
  zaterdag 4 juli 2009 @ 23:43:20 #178
53267 TC03
pi_70654726
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 19:51 schreef Aisumasen het volgende:

"Secret Door" live. Ik ga niet luisteren . John Ashton speelt live nu ook gitaar.

edit: Wow, klinkt fantastisch! .
Die edit.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 23:59:16 #179
192683 AMDB
Visionair.
pi_70655151
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 23:43 schreef TC03 het volgende:

[..]

Die edit.
Ik wist dat die ging komen toen ik las "ik ga niet luisteren"

Aisumasen, wees een vent en zeg voortaan gelijk dat je jezelf toch niet in kan houden!
  zondag 5 juli 2009 @ 00:01:23 #180
53267 TC03
pi_70655214
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 23:59 schreef AMDB het volgende:

[..]

Ik wist dat die ging komen toen ik las "ik ga niet luisteren"

Aisumasen, wees een vent en zeg voortaan gelijk dat je jezelf toch niet in kan houden!
Net zoals met TLSP, hij zou echt de gelekte versie niet luisteren. Volgens mij had hij het album al beluisterd voordat de eerste noot was opgenomen. Maar ach, ieder z'n zwakte.
pi_70658157
Dat was de grap...
pi_70658292
Setlist afgelopen avond in Tsjechië was hetzelfde, enkel "Ritz" ontbrak. Ik wilde serieus afreizen om ze nu al te zien, maar toen ik er achter kwam dat het een ordinair openluchtconcert was heb ik dat maar gelaten voor wat het was .
pi_70665781
Is er nog nieuws over 'Potion Approaching' (go-kaaarrrrt...)
pi_70667900
Het zijn van die subtiele veranderingen, maar "Crying Lightning" is nu echt 10 keer beter. Vette solo, beter intro, minder oppervlakkige zang, etc. En ik denk dat ze naar me geluisterd hebben na mijn kritiek over de ontbrekende climax :

zondag 5 juli 2009 @ 17:44:02 #185
53267 TC03
pi_70673378
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 18:26 schreef Aisumasen het volgende:
"505" wordt ook al in een lagere toonsoort gespeeld :

Het draagt wel perfect bij aan de donkere sfeer van de hele performance en (waarschijnlijk) het album. Wat een geniale versie op deze manier, echt prachtig! Alex gebruikt z'n stem op een totaal andere manier dan op de studio-versie. De geluidseffecten vlak voor de climax zijn ook tof. Het beluisteren waard .
Het lijkt wel alsof de bas ook veel meer aanwezig is, maar dat kan ook gewoon door deze opname komen. Het klinkt wel donkerder inderdaad.
pi_70680170
quote:
Op zondag 5 juli 2009 13:52 schreef hallo-daar het volgende:
Is er nog nieuws over 'Potion Approaching' (go-kaaarrrrt...)
Ja, "Potion Approaching" is de nieuwe titel van "Go Kart". Één van de Franse fanclub-mensen was gisterenavond aanwezig in Tsjechië, en ik vroeg hem of hij opnames gemaakt had. Hij was dat van plan, maar was z'n microfoon-adapter vergeten . En verder zei hij dus dat "Potion Approaching" de nieuwe titel van "Go Kart" is. Blijven zo weinig nummers over die we nog niet kennen .
pi_70681182
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:04 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ja, "Potion Approaching" is de nieuwe titel van "Go Kart". Één van de Franse fanclub-mensen was gisterenavond aanwezig in Tsjechië, en ik vroeg hem of hij opnames gemaakt had. Hij was dat van plan, maar was z'n microfoon-adapter vergeten . En verder zei hij dus dat "Potion Approaching" de nieuwe titel van "Go Kart" is. Blijven zo weinig nummers over die we nog niet kennen .
Helaas. Eerlijk gezegd vind ik de Go-Kart (die we kennen) niet heeeel fantastisch, gewoon 'vet' en niet meer. Had dus liever een nieuwe song gehad, maar ach.
pi_70681316
Wacht maar tot je de album-versie hoort !
pi_70681360
Nick is trouwens jarig
pi_70686814
Waarschijnlijk weer 3 B-kanten, "Crying Lightning" komt namelijk in augustus op 7" én 10" vinyl uit.
pi_70688734
quote:
Op zondag 5 juli 2009 15:07 schreef Aisumasen het volgende:
Het zijn van die subtiele veranderingen, maar "Crying Lightning" is nu echt 10 keer beter. Vette solo, beter intro, minder oppervlakkige zang, etc. En ik denk dat ze naar me geluisterd hebben na mijn kritiek over de ontbrekende climax :

Laat aub eens een keer een kapper langskomen bij de band want het haar van Alex ziet echt niet uit.
Nummer klinkt wel vet, maar wacht ff af met "intensief" luisteren als de uiteindelijke versie beschikbaar is.
Nog 1 maandje wachten dus...
pi_70688804
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:04 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

En hier nog een bevestiging, in de vorm van een crappy filmpje:

En ook:

Erg veel slechte recensies over de eerste 2 optredens, trouwens. Wel het gebruikelijke "geen contact met publiek"-verhaal, maar toch...

[ Bericht 14% gewijzigd door Aisumasen op 06-07-2009 01:32:31 ]
pi_70693726
Vanavond om 7pm uk time Crying Lightning in de show van Zane Lowe op radio 1
pi_70696696
Ik vind Potion Approaching wel echt heel erg vet

Dangerous Animals ook overigens
  Admin maandag 6 juli 2009 @ 15:59:06 #196
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_70703904
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:19 schreef El_jefe07 het volgende:
Vanavond om 7pm uk time Crying Lightning in de show van Zane Lowe op radio 1
Alex Turner is ook te gast voor een babbeltje.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 6 juli 2009 @ 17:29:51 #197
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_70707499
Zou 'ie live z'n haar laten knippen?
pi_70708229
Niks niet gelekt

[ Bericht 31% gewijzigd door KdR op 06-07-2009 17:56:11 ]
  maandag 6 juli 2009 @ 17:55:09 #199
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_70708558
NICE . Zou het wel editten.
pi_70708615
youtube versie komt eraan! dat mag wel toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')