abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70258351
Ik vraag me af wat eigenlijk beter is. Wat zijn precies de voor en nadelen van een koop of huurwoning. Zelf heb ik een huurwoning, ideaal als je na een paar jaar weer weg wil.
  maandag 22 juni 2009 @ 17:03:27 #2
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
  maandag 22 juni 2009 @ 17:03:54 #3
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_70258384
Voordeel van huren is iig dan je geen bizar grote lening voor een bizar lange tijd aangaat
pi_70258414
voordeel van kopen is dat je je geld niet zomaar weggooit maar een mooie som kapitaal opbouwt over een langere termijn...
  maandag 22 juni 2009 @ 17:05:50 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_70258438
Daar is nog een recent topic over:

Kopen vs Huren
The love you take is equal to the love you make.
pi_70258452
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:05 schreef Lienekien het volgende:
Daar is nog een recent topic over:

Kopen vs Huren
Thanks voor de tip
pi_70258521
Altijd kopen.

Huren is kapitaalsvernietiging . Daarnaast zijn er vaak beperkingen als het gaat om verbouwen enz.
Wel kijken wát je koopt. Als je niet handig bent moet je dus niet een relatief oud huis kopen waarin veel moet gebeuren.....

Tenzij je natuurlijk een flinke slok gespaard hebt. Perfecte tijd om nu iets (onder de 300 k ) te kopen.
  maandag 22 juni 2009 @ 17:12:07 #8
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_70258657
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:07 schreef Newyorkuni22 het volgende:
Altijd kopen.

Huren is kapitaalsvernietiging . Daarnaast zijn er vaak beperkingen als het gaat om verbouwen enz.
Wel kijken wát je koopt. Als je niet handig bent moet je dus niet een relatief oud huis kopen waarin veel moet gebeuren.....

Tenzij je natuurlijk een flinke slok gespaard hebt. Perfecte tijd om nu iets (onder de 300 k ) te kopen.
Verbouwen in een huurwoning is tegenwoordig relatief vrij, dus dat valt wel mee hoor die beperking
En kopen kan ook kapitaalsvernietiging zijn, als je nu een huis koopt is er geen enkele garantie dat de waarde zal stijgen. Daarnaast, niet iedereen kan een koopwoning betalen. De hypotheek vast wel, maar vervolgens komen daar allerlei andere kosten bij die je als huurder niet hebt, zoals onderhoud of levensverzekeringen. Ook heb je in geval van werkeloosheid een buffer nodig om je lasten van je koophuis te kunnen blijven betalen, in geval van een huurwoning vraag je huursubsidie aan als de werkeloosheid te lang duurt.

Ik vind dat kopen of huren dus geheel situatie afhankelijk is. Het opbouwen van kapitaal vind ik geen argument om een woning te kopen, met name in de huidige markt.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_70259318
Ik snap dat niet, dat er altijd wel iemand roept huren is altijd verkeerd.
Ik heb een huurwoning maar ik mag verbouwen.Als alles maar voldoet aan de juiste normen etc.
Ik weet dat mijn huurhuis niet veel in prijs stijgt, maar een max procent met jaar.
Geen Vereniging Van eigenaren.
Problemen hoef ik niet zelf op te lossen.

Als ik weg wil hoef ik me geen zorgen te maken over een eventuele hypotheek en het niet kwijtraken van mijn huis. Een huurhuis is tenslotte makkelijk op te zetten.
Het is maar net hoelang je in een huis wil blijven.

Wil je ergens 30 jaar blijven dan is kopen wel handig. weet je niet hoe lang je ergens zult blijven dan is huren erg makkelijk.
pi_70259474
Kopen is handig als je ergens minimaal 5 jaar wilt blijven wonen en zelf een beetje handig bent of een goed netwerk hebt van handige mensen. Aan een koophuis moet nl. meestal wel wat gedaan worden qua onderhoud.
Verder is het een ideale manier om, op de lange termijn, kapitaal op te bouwen, terwijl je met huren je geld min of meer weggeeft aan de eigenaar en je er naast woonrecht niets voor terugkrijgt.
Een koopwoning brengt meer lasten met zich mee maar daar staat tegenover dat je hypotheekrente aftrek hebt wat je kan gebruiken als extra spaarpotje.
Voor een zelfde oppervlak huis betaal je aan huur meestal meer dan als je zou kopen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 22 juni 2009 @ 17:54:27 #11
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_70260006
Huren is helemaal niets mis mee en je mag inderdaad veel doen in een huurwoning.
Tegenwoordig hoef je het zelfs niet eens meer in de oude staat terug te brengen.
Geld weggooien vind ik ook zo'n onzin, je woont toch riant voor je geld (althans ik wel )

En nog zo'n heerlijk voordeel is dat als er iets kapot is je de woningbouwvereniging op
kunt bellen het wordt gerepareerd en je ziet er geen rekening van. Heerlijk

In mijn vorige appartement moest vanwege een lekkage bij de bovenburen onze gehele vloer
eruit en hadden ze alle tegels van de wanden gehaald. Nieuwe kleuren mocht ik zelf kiezen,
kosten ¤ 0,- In mijn huidige appartement heb ik per ongeluk een brandplek in het aanrechtblad
gemaakt, alles is gerepareerd, kosten ¤ 0,- Mijn douchekop was aan vervanging toe en omdat
ik diezelfde graag wilde hebben belde ik de woningbouw waar zij hem vandaan hadden, krijg
ik te horen dat ook dat gratis wordt vervangen. Hoort bij het servicepakket à ¤ 15,- p/m dat ik heb.

Huizenbezitters draaien overal zelf voor op, tis maar waar je de voorkeur aan geeft natuurlijk.

En wat betreft het kapitaal dat je hebt met je huis voor 'later', ik hoop gewoon als ik oud ben
op een knus seniorenwoninkje dat ik natuurlijk huur en dan hoef ik niet eerst mijn huis "op
te eten" Daarbij spaar ik nu voor een pensioen om toch ook nog iets te besteden te hebben.

Huren gewoon
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  maandag 22 juni 2009 @ 18:22:14 #12
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_70260939
kopen in deze tijd met huizenprijzen die dalen lijkt mij persoonlijk geen goede keus. Kopen kan voordelen hebben omdat het een snellere stijging van je kapitaal is. Alleen dat kapitaal zit vast en kan je niets mee doen. Huren heeft het voordeel dat je zelf niet hoeft te investeren in je huis en deze bij houden maar de concequentie is wel dat je niet altijd bepaalde dingen kan kiezen die je anders wel zou kiezen.
Where's my fear???
  maandag 22 juni 2009 @ 18:48:45 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70262018
Kopen. Huis wordt eigendom en dus een kapitaal. Huren is kapitaalvernietiging. Daarnaast krijg je bij kopen ook nog eens HRA, wat kopen van een gelijkwaardige woning (bij mij in de omgeving althans) goedkoper maakt dan huren.

Daarnaast veel vrijheid met verbouwen. En de kosten van de verbouwign verdienen zicht terug in een waardestijging van het huis als het goed is.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_70267583
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:12 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Verbouwen in een huurwoning is tegenwoordig relatief vrij, dus dat valt wel mee hoor die beperking
En kopen kan ook kapitaalsvernietiging zijn, als je nu een huis koopt is er geen enkele garantie dat de waarde zal stijgen. Daarnaast, niet iedereen kan een koopwoning betalen. De hypotheek vast wel, maar vervolgens komen daar allerlei andere kosten bij die je als huurder niet hebt, zoals onderhoud of levensverzekeringen. Ook heb je in geval van werkeloosheid een buffer nodig om je lasten van je koophuis te kunnen blijven betalen, in geval van een huurwoning vraag je huursubsidie aan als de werkeloosheid te lang duurt.

Ik vind dat kopen of huren dus geheel situatie afhankelijk is. Het opbouwen van kapitaal vind ik geen argument om een woning te kopen, met name in de huidige markt.
Noem mij eens een verhuurder die het jouw toestaat een nieuwe keuken , badkamer enz te installeren . Vaak kan dit wel , echter regelt de verhuurder dat en ga je elke maand extra huur betalen . Ook krijg je jaarlijks een verhoging van de huurprijs van een x aantal % dan nog je servicekosten en ga zo maar door.
Tegen werkeloosheid kun je je tegenwoordig prima verzekeren en je krijgt als je een vaste baan hebt sowieso de eerste 12 maanden gewoon ziektegeld
Plus als jij een dure huurwoning hebt en je moet eruit omdat je het niet kunt betalen denk je nu echt dat je binnen een maand een nieuwe (goedkope) huurwoning hebt? Je moest eens weten wat een wachtlijsten.

.En dan nog? Als je alles wat je doet moet beredeneren van stel nu dat....... Dan kun je het beste maar gewoon bij pa en ma blijven wonen en zo min mogelijk buiten komen want owjee stel dat.....

Trouwens is met de huidige markt TOT 300k niets aan de hand. Alleen in het midden-hoog en het hoge segment vallen er klappen. Er is geen enkele indicatie dat de huizenmarkt binnenkort in het midden/laag segment ook gaat omvallen.

Verder weet je met huren in ieder geval zeker dat je geen kapitaal opbouwt . Weet niet wat de jaarlijkse verhoging van de huur dit jaar was? Procentje of 3? Reken eens uit over 10 jaar. Betaal je dus 30 % meer huur mensen.

Je kunt trouwens ook een appartement kopen waar niet of nauwelijks onderhoud aan dient te gebeuren als je bang bent voor hoge onderhoudskosten.

Nogmaals als je iets koopt waar je lang kunt blijven zitten krijg je uiteindelijk altijd winst. Zolang geld bestaat is er inflatie daardoor stijgen de lonen , en zolang de lonen stijgen zullen (uiteindelijk) de huizenprijzen ook blijven stijgen
pi_70267728
quote:
Op maandag 22 juni 2009 20:52 schreef Newyorkuni22 het volgende:

Noem mij eens een verhuurder die het jouw toestaat een nieuwe keuken , badkamer enz te installeren .
Dat is dus echt onzin.
Ja ik mag een nieuwe keuken etc plaatsen, ik mag zelfs een muur metselen in de woonkamer.
En ik mag ook de badkamer opnieuw laten betegelen, nieuwe kranen etc.
Hebben ze geen enkele moeite mee.
  maandag 22 juni 2009 @ 20:58:09 #16
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_70267815
nadeel huurhuis: hij is niet van jou.

nadeel koophuis: over 3 jaar is hij maar 40% waard van wat het nu is....
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_70267869
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:07 schreef Newyorkuni22 het volgende:

Er staat niks fatsoenlijks te koop voor onder de 3 ton
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_70267892
quote:
Op maandag 22 juni 2009 20:56 schreef MamsX het volgende:

[..]

Dat is dus echt onzin.
Ja ik mag een nieuwe keuken etc plaatsen, ik mag zelfs een muur metselen in de woonkamer.
En ik mag ook de badkamer opnieuw laten betegelen, nieuwe kranen etc.
Hebben ze geen enkele moeite mee.
Totdat je de huur opzegt en erachter komt dat de woning in de respectievelijke oorspronkelijke staat dient te worden opgelevert . Dan heb jij best wel een probleem
pi_70268035
quote:
Op maandag 22 juni 2009 20:59 schreef Newyorkuni22 het volgende:

Totdat je de huur opzegt en erachter komt dat de woning in de respectievelijke oorspronkelijke staat dient te worden opgelevert . Dan heb jij best wel een probleem
Dat hoef ik dus niet.
pi_70268036
Huren is te duur. Kopen is goedkoper. Voor 50 euro minder p/m een 2x zo groot huis.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_70268057
quote:
Op maandag 22 juni 2009 20:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

In Wassenaar of Blaricum vast niet nee. De rest van Nederland wel.
pi_70268064
quote:
Op maandag 22 juni 2009 20:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

hey randstadfokker: NL is groter dan alleen amsterdam.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_70268124
Ik wil nog niet in de randstad wonen als ik er geld bij krijg
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_70268136
quote:
Op maandag 22 juni 2009 21:02 schreef MamsX het volgende:

[..]

Dat hoef ik dus niet.
Dus als jij een knalroze badkamer en een Paarse keuken met groene stippen in je woning monteert dan gaat de verhuurder op het moment dat jij de huur opzegt hier geen punt van maken?

Ik vind het knap hoor
pi_70268171
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:32 schreef MamsX het volgende:
Ik snap dat niet, dat er altijd wel iemand roept huren is altijd verkeerd.
Ik heb een huurwoning maar ik mag verbouwen.Als alles maar voldoet aan de juiste normen etc.
Ik weet dat mijn huurhuis niet veel in prijs stijgt, maar een max procent met jaar.
Geen Vereniging Van eigenaren.
Problemen hoef ik niet zelf op te lossen.

Als ik weg wil hoef ik me geen zorgen te maken over een eventuele hypotheek en het niet kwijtraken van mijn huis. Een huurhuis is tenslotte makkelijk op te zetten.
Het is maar net hoelang je in een huis wil blijven.

Wil je ergens 30 jaar blijven dan is kopen wel handig. weet je niet hoe lang je ergens zult blijven dan is huren erg makkelijk.
Je huurhuis moet je in dezelfde staat weer opleveren als dat het was toen je er in ging. Met een huurhuis moet je genoeg problemen alsnog zelf oplossen (Glas, verstoppingen, etc). Je huurwoning heeft ook een vereniging van Eigenaren, alleen zul je daar weinig mee te maken hebben als huurder, je mag niet meestemmen en je huisbaas beslist dus alles. Je huur stijgt, je hypotheek niet. Het geld dat je aan huur betaald, ben je kwijt, hop weg de prullenbak in. Het geld dat je in je koopwoning steekt krijg je weer terug bij de verkoop van de woning.
La derecha oprime, la izquierda libera
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')