Thanks voor de tipquote:Op maandag 22 juni 2009 17:05 schreef Lienekien het volgende:
Daar is nog een recent topic over:
Kopen vs Huren
Verbouwen in een huurwoning is tegenwoordig relatief vrij, dus dat valt wel mee hoor die beperkingquote:Op maandag 22 juni 2009 17:07 schreef Newyorkuni22 het volgende:
Altijd kopen.
Huren is kapitaalsvernietiging . Daarnaast zijn er vaak beperkingen als het gaat om verbouwen enz.
Wel kijken wát je koopt. Als je niet handig bent moet je dus niet een relatief oud huis kopen waarin veel moet gebeuren.....
Tenzij je natuurlijk een flinke slok gespaard hebt. Perfecte tijd om nu iets (onder de 300 k ) te kopen.
Noem mij eens een verhuurder die het jouw toestaat een nieuwe keuken , badkamer enz te installeren .quote:Op maandag 22 juni 2009 17:12 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Verbouwen in een huurwoning is tegenwoordig relatief vrij, dus dat valt wel mee hoor die beperking
En kopen kan ook kapitaalsvernietiging zijn, als je nu een huis koopt is er geen enkele garantie dat de waarde zal stijgen. Daarnaast, niet iedereen kan een koopwoning betalen. De hypotheek vast wel, maar vervolgens komen daar allerlei andere kosten bij die je als huurder niet hebt, zoals onderhoud of levensverzekeringen. Ook heb je in geval van werkeloosheid een buffer nodig om je lasten van je koophuis te kunnen blijven betalen, in geval van een huurwoning vraag je huursubsidie aan als de werkeloosheid te lang duurt.
Ik vind dat kopen of huren dus geheel situatie afhankelijk is. Het opbouwen van kapitaal vind ik geen argument om een woning te kopen, met name in de huidige markt.
quote:Op maandag 22 juni 2009 20:52 schreef Newyorkuni22 het volgende:
Noem mij eens een verhuurder die het jouw toestaat een nieuwe keuken , badkamer enz te installeren .![]()
Er staat niks fatsoenlijks te koop voor onder de 3 tonquote:Op maandag 22 juni 2009 17:07 schreef Newyorkuni22 het volgende:
Tenzij je natuurlijk een flinke slok gespaard hebt. Perfecte tijd om nu iets (onder de 300 k ) te kopen.
Totdat je de huur opzegt en erachter komt dat de woning in de respectievelijke oorspronkelijke staat dient te worden opgelevert . Dan heb jij best wel een probleemquote:Op maandag 22 juni 2009 20:56 schreef MamsX het volgende:
[..]
Dat is dus echt onzin.
Ja ik mag een nieuwe keuken etc plaatsen, ik mag zelfs een muur metselen in de woonkamer.
En ik mag ook de badkamer opnieuw laten betegelen, nieuwe kranen etc.
Hebben ze geen enkele moeite mee.
quote:Op maandag 22 juni 2009 20:59 schreef Newyorkuni22 het volgende:
Totdat je de huur opzegt en erachter komt dat de woning in de respectievelijke oorspronkelijke staat dient te worden opgelevert . Dan heb jij best wel een probleem
In Wassenaar of Blaricum vast niet nee. De rest van Nederland wel.quote:Op maandag 22 juni 2009 20:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Er staat niks fatsoenlijks te koop voor onder de 3 ton
hey randstadfokker: NL is groter dan alleen amsterdam.quote:Op maandag 22 juni 2009 20:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Er staat niks fatsoenlijks te koop voor onder de 3 ton
Dus als jij een knalroze badkamer en een Paarse keuken met groene stippen in je woning monteert dan gaat de verhuurder op het moment dat jij de huur opzegt hier geen punt van maken?quote:
Je huurhuis moet je in dezelfde staat weer opleveren als dat het was toen je er in ging. Met een huurhuis moet je genoeg problemen alsnog zelf oplossen (Glas, verstoppingen, etc). Je huurwoning heeft ook een vereniging van Eigenaren, alleen zul je daar weinig mee te maken hebben als huurder, je mag niet meestemmen en je huisbaas beslist dus alles. Je huur stijgt, je hypotheek niet. Het geld dat je aan huur betaald, ben je kwijt, hop weg de prullenbak in. Het geld dat je in je koopwoning steekt krijg je weer terug bij de verkoop van de woning.quote:Op maandag 22 juni 2009 17:32 schreef MamsX het volgende:
Ik snap dat niet, dat er altijd wel iemand roept huren is altijd verkeerd.
Ik heb een huurwoning maar ik mag verbouwen.Als alles maar voldoet aan de juiste normen etc.
Ik weet dat mijn huurhuis niet veel in prijs stijgt, maar een max procent met jaar.
Geen Vereniging Van eigenaren.
Problemen hoef ik niet zelf op te lossen.
Als ik weg wil hoef ik me geen zorgen te maken over een eventuele hypotheek en het niet kwijtraken van mijn huis. Een huurhuis is tenslotte makkelijk op te zetten.
Het is maar net hoelang je in een huis wil blijven.
Wil je ergens 30 jaar blijven dan is kopen wel handig. weet je niet hoe lang je ergens zult blijven dan is huren erg makkelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |