@kwak: Met die cornflakes heb je wel gelijk ja, ik eet ze zelf bijvoorbeeld na het (duur)sporten als eerste ontbijt en dan is het ideaal (voor mij) omdat het snel wordt opgenomen (hoge GI), het de verzuring tegen gaat van de spieren en het gooit m'n insulinewaardes omhoog waardoor de suiker weer in energie omgezet wordt.
En het vult m'n glycogeen waardes weer aan, wat de sportdrank overigens ook prima doet.
Tuurlijk zijn opties als havermout, brinta en échte muesli beter dan de cornflakes voor een doorsnee afvaller en daar geef ik je dan ook gewoon gelijk in, foutje van mijn kant.
Overigens bevat mijn melk meer 'schadelijke' zaken als mijn cornflakes, geen idee of de doorsnee Kellogs ook zo 'gezond' is trouwens.

Oja en het idee dat jouw slecht leek was ook geen directe tip aan de poster, meer in z'n algemeenheid en daar hoef je echt geen hardcore trainer voor te zijn hoor.
En er zit een simpele logica achter trouwens, zodra je lichamelijk actief bent is je lichaam gevoeliger voor insuline, na inspanning hebben de spiercellen veel minder insuline nodig, doordat je de koolhydraten naar binnen werkt na die inspanning stromen de toegenomen suikers in je bloedbaan de spiercellen in waardoor deze sneller weer de voorraad energie aanvullen.
Spiercellen maken nieuwe eiwitten pas aan zodra ze over voldoende suikers beschikken, geef je die met simpele suikers dan bevoorderd dat je spiergroei en dat is weer positief voor je metabolisme enz en hoeft echt niet alleen te 'werken' bij zwaar afgetrainde atleten.

Buiten dat helpt het je immuumsysteem (geen stijging van cortisol) en het verminderd je spierafbraak.
Overigens ben ik ook hierbij met je eens dat je beter de gezonde varianten naar binnen kunt werken (pasta, rijst, banaan of whatever.
De aardbeien vertragen trouwens de opname van de suikers, zelfde verhaal met grapefruit.
Verder ben ik het ook met je eens, bedankt voor de aanvulling.