In de rebound nog wel. Wat een held was het die middag.quote:Op maandag 22 juni 2009 11:14 schreef kevin6188 het volgende:
Ik was blijer met de 2-1 tegen PSV toen.
quote:Op maandag 22 juni 2009 11:00 schreef Nashje het volgende:
[..]
Hoe vergaat het dat andere brekebeentje in Roemenie eigenlijk?
Ik zal z'n naam noemen voordat iedereen 'm is vergeten. Nicolae Mitea. Jaja. Held himself.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | seizoen club wedstrijden doelpunten competitie 2002/03 Dinamo Boekarest 9 0 Roemenie 2003/04 Ajax 23 7 Eredivisie 2004/05 Ajax 21 2 Eredivisie 2005/06 Ajax 1 0 Eredivisie 2006/07 Ajax 8 2 Eredivisie 2007/08 Ajax 0 0 Eredivisie Totalen: 62 11 |
Kijk dat ook op een echte site...quote:Op maandag 22 juni 2009 11:40 schreef Black-Death het volgende:
[ code verwijderd ]
Van VI.nl, waar ook staat dat ie nog steeds bij Ajax speelt. Dat is natuurlijk niet zo, maar heeft ie nog geen nieuwe club dan?
Mooi stukje over Bob.quote:'Happen naar adem bij Bobby Haarms'
22/06/2009 10:30
Hoe zwaar zo'n hersteltraining van Bobby Haarms nou eigenlijk was, vroeg ik halverwege de jaren negentig aan ervaringsdeskundige Jari Litmanen. 'Je moet het zelf hebben meegemaakt om het te weten', antwoordde de Fin en hij lachte er onheilspellend bij.
Enkele jaren later was het zover. Ajax nodigde een groepje journalisten uit om een zogeheten Bobby-training te ondergaan. Enerzijds verheugden we ons erop. Haarms was niet alleen geliefd bij spelers, collega-trainers en supporters; ook persvertegenwoordigers liepen met hem weg. Daarvoor hoefde hij niets anders te doen dan zichzelf te zijn. Open en vriendelijk in de omgang, bloedfanatiek als hij op het veld stond. Vooral met die laatste karaktertrek zouden we ondubbelzinnig kennis gaan maken. Dat was iets waar wij, matig tot zeer matig getrainde journalisten, ons anderzijds niet bepaald op verheugden. Op weg naar het trainingsveld naast de door hem zo verfoeide Arena, vroeg ik Haarms of hij De Bank bij de training ging betrekken.
Hij begreep meteen dat ik niet op de toenmalige shirtsponsor doelde, maar op de houten bank die een essentieel onderdeel vormde van zijn hersteltrainingen. Op de voorkant van het boek over zijn leven, Tussen hemel en hok, zie je Frank Rijkaard over die bank heen springen, opgejaagd door Haarms. Natuurlijk stond De Bank op het programma en alleen bij de gedachte al grinnikte hij grimmig.
Een uur later had ik het antwoord op de vraag die ik jaren eerder aan Litmanen stelde. Het braken stond me nader dan het lachen. Compleet afgebeuld hapte ik liggend in het gras naar adem, toen Haarms naast me kwam staan en vroeg 'Gaat het een beetje, snuit?' Ik wilde iets terug zeggen, maar er kwam geen geluid uit mijn gortdroge mond. 'Ik hoor het al', glimlachte Haarms. 'Voor jou voorlopig nog geen Champions League.' Het was de eerste keer dat hij me snuit noemde. Het klonk me prettig in de oren, met de hem typerende tongval en dat schorre stemgeluid. En het had iets te betekenen, hoorde ik later van een speler die het weten kon. 'Je bent bij Bobby niet zomaar een snuit', vertelde Patrick Kluivert eens in Barcelona. 'Daar moet je wat voor doen. Kapot gaan tijdens een training met hem, bijvoorbeeld.'
Het viel me in die tijd op hoe vaak ex-spelers van Ajax in het buitenland naar Haarms vroegen. De Amsterdamse kliek bij het Barcelona van Louis van Gaal, Edgar Davids in Turijn, Nwankwo Kanu in Londen, Clarence Seedorf in Milaan, Edwin van der Sar in Manchester; vroeg of laat kwam het gesprek op hun oude club en altijd vielen dan de twee zelfde namen. Geen vragen over de voorzitter of de trainer of de directeur, nee, iedereen wilde weten hoe het met Bobby en Sjakie ging. Haarms dus, en materiaalman Sjakie Wolfs, die november vorig jaar zou overlijden. Dat waren de mannen die het diepst in de spelersharten zaten. Vanwege hun clubtrouw en hun pure karakters vooral, eigenschappen waarnaar het in de voetbaljungle steeds langer zoeken is.
Het was daarom niet verwonderlijk dat een flink aantal ex-spelers, samen met duizenden supporters, onlangs aanwezig was bij de emotionele afscheidsplechtigheid voor Haarms op jeugdcomplex De Toekomst. En zijn loyaliteit en staat van dienst waren tot ver buiten Amsterdam doorgedrongen, bleek uit de persoonlijke condoleancebrief van FIFA-baas Sepp Blatter waaruit algemeen directeur Rik van den Boog voordroeg. Maar de mooiste woorden had Haarms zeven maanden geleden zelf al gesproken. Na de uitvaart van Sjakie Wolfs zei De Goede Beul, toen al ernstig ziek: 'Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit Onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan-ie behoorlijk aan de bak.'
Aan dat laatste hoeft niemand te twijfelen.
Simon Zwartkruis
Laten we het hopen dat heel Ajax + de ArenA op de schop gaat. Triest moment, maar wel het beste moment om dingen in gang te zetten.quote:Op maandag 22 juni 2009 11:52 schreef Prosac het volgende:
Mooi stukje inderdaad.. op een of andere manier lees ik erin dat er nu na de dood van Haarms een nieuw Ajax zal zijn, of in elk geval een nieuwe periode..
Alsof de allerlaatste clubman verdwenen is.
Maar Blind heeft niet dezelfde statuur als een Haarms natuurlijk.quote:Op maandag 22 juni 2009 11:55 schreef kevin6188 het volgende:
Daar lijkt het ook wel op, helaas. Gelukkig is Blind er nog. Een van de laatsten.
Zeker een mooi stukje.quote:
Klopt, maar wel een clubman waar velen nog een voorbeeld aan kunnen nemen.quote:Op maandag 22 juni 2009 12:00 schreef Prosac het volgende:
[..]
Maar Blind heeft niet dezelfde statuur als een Haarms natuurlijk.
Ik kan wel respect hebben voor het feit dat hij ondanks verguist te zijn in zijn laatste periode als trainer, toch weer terug wou keren bij de club toen hem dat gevraagd werd.quote:Op maandag 22 juni 2009 12:03 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Klopt, maar wel een clubman waar velen nog een voorbeeld aan kunnen nemen.
Hij had bij Sparta een Ajax-clausule in zijn contract laten opnemen. Ondanks alles. Zegt genoeg.quote:Op maandag 22 juni 2009 12:06 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ik kan wel respect hebben voor het feit dat hij ondanks verguist te zijn in zijn laatste periode als trainer, toch weer terug wou keren bij de club toen hem dat gevraagd werd.
Blind is ook een echte Ajacied. En hij weet, ondanks wat er gebeurd, dat de supporters áltijd achter hem staan. Blind mag zeker in het rijtje Haarms worden gezet. Ik hoop zo hard dat Daley precies dezelfde richting gaat, maar ben bang dat hij het niet gaat redden.quote:Op maandag 22 juni 2009 12:06 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ik kan wel respect hebben voor het feit dat hij ondanks verguist te zijn in zijn laatste periode als trainer, toch weer terug wou keren bij de club toen hem dat gevraagd werd.
Blind was ook geen fantastische voetballer, maar mentaliteit e.d. hebben hem zo hoog gebrachtquote:Op maandag 22 juni 2009 12:18 schreef Nashje het volgende:
[..]
Blind is ook een echte Ajacied. En hij weet, ondanks wat er gebeurd, dat de supporters áltijd achter hem staan. Blind mag zeker in het rijtje Haarms worden gezet. Ik hoop zo hard dat Daley precies dezelfde richting gaat, maar ben bang dat hij het niet gaat redden.
quote:In dat kader zal Ajax dit seizoen tijdens trainingen ook gebruik maken van een zendersysteem (gps) dat de activiteiten van de spelers in kaart brengt: zoals het aantal afgelegde meters en het aantal korte en lange sprints.
Definitieve rugnummers worden toch pas bekend gemaakt in de richting van het eerste duel? Want lijkt me nu niet erg logisch aangezien er nog spelers komen en gaan.quote:Op maandag 22 juni 2009 12:39 schreef Frankz0rz het volgende:
Op foto's van de binnentraining vanochtend (op ajax.nl) heeft Kennedy nog steeds rugnummer 7Maar iedereen heeft er nog dezelfde
Daar kan dus een streep door, al had ik ook wel verwacht dat het rond zou komen.quote:Transfer Pranjic eindelijk rond
Geschreven op maandag, 22 juni om 12:44
Na weken van steggelen heeft Danijel Pranjic eindelijk zijn gewenste droomtransfer definitief te pakken. Maandag meldt SC Heerenveen op de eigen website dat het tot een akkoord is gekomen met Bayern München over de afkoopsom voor de Kroatisch international. Hij zal voor drie seizoenen gaan tekenen bij de Duitse grootmacht.
Ja, Ajax had veel eerder moeten zijn. Dom.quote:Op maandag 22 juni 2009 13:05 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Daar kan dus een streep door, al had ik ook wel verwacht dat het rond zou komen.
Kassa. Das ruim 4 miljoenquote:Massimo Moratti, de preses van Internazionale, schat de kans op vijftig procent dat Ibrahimovic naar FC Barcelona vertrekt. De Italiaanse club wil minimaal 85 miljoen euro ontvangen voor de Zweedse aanvaller.
Ajax ontvangt zo'n vijf procent van de mogelijke transfersom.
Is dat altijd een bedrag van rond de 5%? Dus ook bij een eventueel vertrek van Sneijder, Huntelaar en Van der Vaart?quote:
Dat had ik gisteren al gehoord via msn. Jammer maar helaas.quote:Op maandag 22 juni 2009 13:05 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Daar kan dus een streep door, al had ik ook wel verwacht dat het rond zou komen.
Mooi zo, die zou niet passen bij Ajaxquote:Op maandag 22 juni 2009 13:05 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Het zal Twente eens niet zijnquote:Op maandag 22 juni 2009 13:41 schreef Frankz0rz het volgende:
Leonardo in de belangstelling van Twente, Malaga, Hoffenheim en StuttgartAldus VZ.
Arnautovic gaat trouwens waarschijnlijk voor 9 miljoen naar Inter, en dan durft Monsterman 12 miljoen te vragen voor Elia?quote:
Ik krijg steeds meer een Calimero gevoel bij Twentequote:Op maandag 22 juni 2009 13:46 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Arnautovic gaat trouwens waarschijnlijk voor 9 miljoen naar Inter, en dan durft Monsterman 12 miljoen te vragen voor Elia?
Ajaxquote:Contractverlenging Toby Alderweireld
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Toby Alderweireld (2-3-1989) over de verlenging van zijn contract dat liep tot en met 30 juni 2010. De nieuwe en verbeterde verbintenis met de 20-jarige verdediger loopt tot en met 30 juni 2014 en gaat in per 1 juli 2009.
Alderweireld maakte in de winterstop de overstap naar de A-selectie van Ajax nadat hij het seizoen was begonnen in Jong Ajax. De verdediger maakte zijn debuut in het eerste elftal op 18 januari 2009 in de Eredivisiewedstrijd tegen NEC (2-4). Tot nu toe kwam hij 8 keer in actie voor de hoofdmacht.
Alderweireld speelde twee interlands voor het Belgisch nationaal elftal.
Dan moet t bestuur van Ajax ook maar eens moeilijk gaan doen en de hoofdprijs vragen aan Twente.quote:
Aan een directe concurrent vraag je natuurlijk altijd meer, Einstein.quote:Op maandag 22 juni 2009 13:46 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Arnautovic gaat trouwens waarschijnlijk voor 9 miljoen naar Inter, en dan durft Monsterman 12 miljoen te vragen voor Elia?
Aissati en Urby hebben nog niet opgedrukt?quote:Herstel- en conditietrainer René Wormhoudt laat Ismaïl Aissati en Urby Emanuelson zien hoe de eerste oefening uitgevoerd moet worden. Keeper Kenneth Vermeer kijkt toe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |