Nou voor mij begon het dat ik het raar vond, dat ineens iedereen vroeg: Maar wanneer gaat het subforum open dan? En ik geen idee had waar ze het over hadden. Ik vind Bart geen leuk figuur, dus alles wat hij post, las ik eigenlijk niet of met een half oog. Dus het hele bunkergebeuren heb ik maar met een half oog gevolgd en wat ik las, vond ik de moeite niet en vergat ik meteen. Maar tòt de boel hier begon te hyperen, had ik dus dat hele bunkergedoe totáál niet serieus genomen maar ineens out of the blue (voor mij dan) kwam daar een subforum voor
Ik heb nog in die SC gevraagd wáár dan, want ik had echt geen idee. Maar dat hele onzinnige geneuzel zou een programma worden
Nee maar, een programma terwijl het voor míj eigenlijk zo klaar als een klontje was: Dit is niks!
Een paar prutsers, het is niet eens op TV! Een programma is voor mij 'iets op TV'.
Maar goed, een subforum en het eerste wat ik lees zijn ALLE mods en wie er hier ook maar een kleurtje heeft, tiept bijna zn vingers eraf om maar posts te genereren in dat forum. Dat kwam voor mij zo sneu over, belachelijk. Jarenlange RLS, je ziet er geen hond, geen mod komt hier posten (behalve die er al posten vóór ze mod zijn) en ineens is iedereen opgetrommelt.
TOB is een maand voordat het begon open gegaan en wat ik meekrijg is dat de bunker zelf nog niet klaar is, er worden fokkers gevraagd om te komen helpen en wat iedereen als 'charmant' bestempelt vind ik gewoon een treurige boel. Het is niet klaar, en als je dan toch een écht programma wil maken, zorg dan dat het écht is. En dan ook écht echt. Maar oké, voor mij hoeft het niet dus ik neem er gewoon afstand van.
Ik lees dan in CUL een bizar topic over madenkoekjes en wie daar een recept voor heeft. Want dat mag in de bunker. Je mag mensen pesten, en maar zien hoelang ze dat volhouden. Ik vond het al niets, maar nu wilde ik het niet eens meer proberen leuk te gaan vinden. Zelf ben ik jarenlang gepest en dus nogal allergisch voor dit soort praktijken. En ookal is het vrijwillig, ik kots op dit soort dingen. Maar het idee dat users de macht over de deelnemers kan krijgen, stijgt sommigen naar het hoofd schijnbaar.
Voor mij is het duidelijk: ze rommelen maar wat aan en het concept is: Speel de baas over de deelnemers, er zijn geen grenzen. Nou, fijn maar ik wil er niets mee te maken hebben.
Wat lastig is, want het gros van deze SC gaat naar TOB. Ik heb er geen problemen mee, ik blijf lekker hier. Maar soms kan ik wel uit mn vel springen, als er hier weer over TOB gesproken wordt. Ophoeren met je TOB, dáár heb je een heel subforum voor, ga daar afspraken maken en laat mij verschoond van die bunker.
Nou heb ik later wat terug gelezen en blijkt het helemaal legerachtig te zijn, geweldig. Bart die autoritair moet doen, ik vind het tenenkrommend om te lezen zelfs, doe normahaal
Dat is voor de rest dus wat Fann zegt. Fok is er bij betrokken, zonder Fok geen bunker.
Oh en dan: als je niet naar de bunker kijkt ben je niet flexibel, alsof iedereen MOET kijken. Kom eerst eens met een leuk concept, misschien wil ik dan wel kijken.
Nu blijken er dus dingen scheef gelopen te zijn, Danny was er zelfs mee gestopt ofzo, nou wat een succes.
Voor mij is het nog steeds niet echt, en kan ik het ook niet serieus nemen. Ik vind het stom. Dat is eigenlijk mijn enige stelling, ik vind het stom. Dus ik kijk niet. En ga ook niet posten in TOB.
En straks TOB 2. Hoera.
Screw them.
We're going home.