abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70720202
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:59 schreef Xcalibur het volgende:
Ik weet niet wat Apache daarmee te maken heeft?
Kan me niet herinneren daar ooit wel eens een upload limiet gezien te hebben...
Apache en IIS hebben dat wel degelijk hoor. En maar goed ook. Apache heeft de limit standaard op 2 MB en IIS op 4 MB. Dat limiet zit er voor een reden.

Overigens ben ik sowieso niet zo'n voorstander van grote bestanden uploaden middels HTTP. Daar is dat protocol simpelweg (nog) niet voor bedoeld en het is ook erg gebrekkig. Al is 3 MB niets bijzonders.
pi_70720600
Nou, dat limiet ben ik dan nog nooit tegengekomen kennelijk... ?
Dat HTTP d'r niet voor bedoeld is is natuurlijk zo, maar een fatsoenlijk alternatief in je browser is er ook niet echt....

Ik heb nu nog nachtmerries van die filemanager die m'n baas per se voor z'n klanten wilde om dingen te uploaden... want FTP was te ingewikkeld ... bestanden van 100+ mb, wat een gezeik was dat
pi_70720766
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:21 schreef Tuvai.net het volgende:

Overigens ben ik sowieso niet zo'n voorstander van grote bestanden uploaden middels HTTP. Daar is dat protocol simpelweg (nog) niet voor bedoeld en het is ook erg gebrekkig. Al is 3 MB niets bijzonders.
Misschien dat een betere upload nog komt in http 4.0, maar ik reken er niet op. Ik ken situaties waar men 100+ MB via http wil uploaden.
pi_70721013
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:21 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Apache en IIS hebben dat wel degelijk hoor. En maar goed ook. Apache heeft de limit standaard op 2 MB en IIS op 4 MB. Dat limiet zit er voor een reden.

't Gaat om foto's te uploaden, die groter kunnen zijn dan 2 mb. Ik heb mn hostingsbedrijf gevraagd of ze hem even willen opkrikken naar 10 MB (want dat kan toch?)
pi_70721158
dat zou geen probleem moeten zijn
ik heb em standaard op 50mb staan, 10mb wil je nog wel eens nodig hebben....
pi_70722279
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:40 schreef Xcalibur het volgende:
dat zou geen probleem moeten zijn
ik heb em standaard op 50mb staan, 10mb wil je nog wel eens nodig hebben....
Heb met .htaccess wat gedaan, nu doet ie t
pi_70722633
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:32 schreef Light het volgende:

[..]

Misschien dat een betere upload nog komt in http 4.0, maar ik reken er niet op. Ik ken situaties waar men 100+ MB via http wil uploaden.
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:29 schreef Xcalibur het volgende:
Nou, dat limiet ben ik dan nog nooit tegengekomen kennelijk... ?
Dat HTTP d'r niet voor bedoeld is is natuurlijk zo, maar een fatsoenlijk alternatief in je browser is er ook niet echt....

Ik heb nu nog nachtmerries van die filemanager die m'n baas per se voor z'n klanten wilde om dingen te uploaden... want FTP was te ingewikkeld ... bestanden van 100+ mb, wat een gezeik was dat
Ik heb zelf ook ooit zo'n rotprojectje op het werk gehad waar de opdrachtgevers en mijn werkgevers, ondanks mijn beargumenteerde tegenadvies en raad, per sé een uploadsysteem wilden hebben voor bestanden tussen de 1 en 4 GB, dat middels een webaplicatie werkte. Dat is naderhand natuurlijk een dik fiasco geworden.
pi_70723219
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:12 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

[..]

Ik heb zelf ook ooit zo'n rotprojectje op het werk gehad waar de opdrachtgevers en mijn werkgevers, ondanks mijn beargumenteerde tegenadvies en raad, per sé een uploadsysteem wilden hebben voor bestanden tussen de 1 en 4 GB, dat middels een webaplicatie werkte. Dat is naderhand natuurlijk een dik fiasco geworden.
4GB uploaden via http.... lekker... er zijn wel halve oplossingen waarbij je in ieder geval nog een soort van progress bar hebt, maar het blijft behelpen.
pi_70723372
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:25 schreef Light het volgende:

[..]

4GB uploaden via http.... lekker... er zijn wel halve oplossingen waarbij je in ieder geval nog een soort van progress bar hebt, maar het blijft behelpen.
Ik had daar inderdaad al een nette uploadprogress extension voor geïnstalleerd want ik had gewoon toegang op de server waar het hele goedje zich af moest spelen. Zo'n progress bar is leuk, maar blijft eye candy. Bij de minste of geringste interruptie van je verbinding is je upload naar de filistijnen, of je nou 3GB ver was of niet.
pi_70723590
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:29 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Ik had daar inderdaad al een nette uploadprogress extension voor geïnstalleerd want ik had gewoon toegang op de server waar het hele goedje zich af moest spelen. Zo'n progress bar is leuk, maar blijft eye candy. Bij de minste of geringste interruptie van je verbinding is je upload naar de filistijnen, of je nou 3GB ver was of niet.
En je had er zeker ook een functie bij ingebouwd dat er bij het bereiken van de 1GB grens een 25% kans is dat de webserver (Apache ofzo) een restart krijgt. Oh, da's lullig, upload weg
pi_70723626
Herkenbaar dit
pi_70724509
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:29 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Hoe moet je dan aan een klant uitleggen die bijna niks van pc's weet hoe hij een foto moet uploaden?
pi_70725782
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 00:01 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Hoe moet je dan aan een klant uitleggen die bijna niks van pc's weet hoe hij een foto moet uploaden?
Het ging hier niet over foto's, maar over video bestanden van 3 tot 4 GB. Dat was NADAT ze al 'gehakt' waren, want de oorspronkelijke bestanden waren groter dan 30 GB. Deze bestanden moesten onder bepaalde mensen verdeeld worden, en de situatie was toen al dat men de bestanden op een lokale FileServer deden zetten middels FTP en iedereen hier dus aan kon. Het ging met name om dat laatste, dat beter beveiligd moest worden. Iets met accounts zodat alleen maar de mensen die iets met de filmpjes te maken hadden, deze konden downloaden.

Mijn voorstel was toen om een applicatie te maken met een kleine database op de achtergrond t.b.v. accounts en rechten, dat middels het FTP protocol de bestanden deed verwerken. Maar nee, dat was veel te omslachtig, uitgebreid, enzovoorts. Het moest en ZOU middels een webapplicatie moeten. Tja, ik kon op handen en voeten gaan staan. Het MOEST nou eenmaal zo. Het is achteraf natuurlijk een 'helaas pindakaas'-verhaal geworden.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 juli 2009 @ 08:59:28 #269
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70729085
Voor die AJAX progressbars die ik tegenkom lijkt het alsof je een extensie op de server moet installeren?
pi_70729125
Ja, die progressbars die echt zeggen wat er gebeurt heb ik ooit nooit zo begrepen....
Als ik ze al gebruik is het meestal gewoon een oneindig loopende gif
pi_70729139
Jep, daarvoor moet je APC of uploadprogress hebben draaien.
pi_70729203
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:01 schreef Xcalibur het volgende:
Ja, die progressbars die echt zeggen wat er gebeurt heb ik ooit nooit zo begrepen....
Als ik ze al gebruik is het meestal gewoon een oneindig loopende gif
Het principe is op zich vrij simpel: je gaat een bestand uploaden en in de headers van de upload geeft je browser al mee hoe groot het totale bestand is. Zo'n extensie als APC of uploadprogress uploaden het bestand naar een aparte map op je server. Tevens geef je vanuit je browser een unieke key mee voor die specifieke upload (die key genereer je server-side zodra je het formulier laadt).

Vervolgens ga je met AJAX eens in de zoveel tijd een request naar de server sturen, waarbij je de unieke upload-key mee stuurt. Aangezien je nog steeds op dezelfde HTML pagina blijft zolang de upload loopt, heb je ook nog steeds toegang tot die key middels JavaScript. APC/uploadprogress kijkt vervolgens hoe groot het bestand op de server reeds is en hoe groot het zou moeten zijn. Op basis daarvan wordt het percentage weergegeven. De verwachte tijd die het nog duurt wordt berekend op basis van de timestamp van het bestand op de server en de huidige tijd.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 juli 2009 @ 09:16:42 #273
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70729388
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:02 schreef HuHu het volgende:
Jep, daarvoor moet je APC of uploadprogress hebben draaien.
Ok, dus bij shared hosting is de kans relatief klein dat ze het hebben draaien
pi_70729434
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:16 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja. En hostingproviders staan er ook niet echt om te springen om extensions te installeren.
pi_70729688
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:16 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik dacht dat één van de twee standaard werd meegeleverd met nieuwere PHP-versies, maar dat zou je even moeten navragen bij je hoster dan.
pi_70733798
hey, ik wou m'n inlog uitbreiden met een tijd ban maar nu wil ik een variabele meegeven $fout;

dus ik dacht return $fout; maar de vraag is hoe kan ik dit true maken? en de foutmelding mee geven ?
1
2
3
4
5
6
<?php
if(userBanned($_POST['gebruikersnaam']))
{

//krijg parameter $fout van userBanned binnen uit functions.
}
?>

functie :

sql

als 1 rij gevonden is return $fout; in het kort en dat werkt met return true; alleen die fout moet ook mee
Redacted
pi_70733858
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:06 schreef HuHu het volgende:

[..]

Het principe is op zich vrij simpel: je gaat een bestand uploaden en in de headers van de upload geeft je browser al mee hoe groot het totale bestand is. Zo'n extensie als APC of uploadprogress uploaden het bestand naar een aparte map op je server. Tevens geef je vanuit je browser een unieke key mee voor die specifieke upload (die key genereer je server-side zodra je het formulier laadt).

Vervolgens ga je met AJAX eens in de zoveel tijd een request naar de server sturen, waarbij je de unieke upload-key mee stuurt. Aangezien je nog steeds op dezelfde HTML pagina blijft zolang de upload loopt, heb je ook nog steeds toegang tot die key middels JavaScript. APC/uploadprogress kijkt vervolgens hoe groot het bestand op de server reeds is en hoe groot het zou moeten zijn. Op basis daarvan wordt het percentage weergegeven. De verwachte tijd die het nog duurt wordt berekend op basis van de timestamp van het bestand op de server en de huidige tijd.
Waarom heb je hier dan een serverside extentie voor nodig?
Alleen om de filesize van het bestand te checken? Maar dat kan toch ook gewoon met PHP?
pi_70733890
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:56 schreef cablegunmaster het volgende:
hey, ik wou m'n inlog uitbreiden met een tijd ban maar nu wil ik een variabele meegeven $fout;

dus ik dacht return $fout; maar de vraag is hoe kan ik dit true maken? en de foutmelding mee geven ?
[ code verwijderd ]

functie :

sql

als 1 rij gevonden is return $fout; in het kort en dat werkt met return true; alleen die fout moet ook mee
que?
pi_70733965
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:57 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Alleen om de filesize van het bestand te checken? Maar dat kan toch ook gewoon met PHP?
Omdat je als het ware bestandsgegevens gaat uitlezen van bestanden die nog in het uploadproces zitten, oftewel in de PHP temporary directory staan. Daarbij word tijdens het uploaden een tijdelijk tekstbestandje aangemaakt (eveneens in de PHP temp dir) met meerdere gegevens dan alleen de bestandsgrootte, zoals bijvoorbeeld het aantal bytes reeds geupload, datum start upload, etcetera.
pi_70734472
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

que?
de functie checkt of er een rij bestaat. als de rij niet bestaat gaat de code door en is hij ingelogd
als hij wel bestaat komt er een foutmelding alleen wou ik wat variabele meegeven uit de functie dus ik dacht
om een query te besparen, haal op wat je toch al eerder ophaalt.
1
2
3
<?php
return $fout;
?>

maar dan toont hij de foutmelding niet want hij komt niet tussen die haakjes terecht.
dus eigenlijk wilde ik
1
2
3
4
<?php
return true;
return 
$fout;
?>

kan dat? :P
Redacted
pi_70734544
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:57 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Omdat het niet kan in PHP . De upload stuurt eerst de header met de grootte, de unieke key en daarna het bestand en dan wordt er geüpload. Wil je middels PHP de key registreren in het geheugen, om zo de voortgang qua grootte en tijd bij te houden, dan gaat dat niet. PHP-code wordt pas uitgevoerd nadat het bestand volledig is geüpload.
pi_70734580
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:17 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

de functie checkt of er een rij bestaat. als de rij niet bestaat gaat de code door en is hij ingelogd
als hij wel bestaat komt er een foutmelding alleen wou ik wat variabele meegeven uit de functie dus ik dacht
om een query te besparen, haal op wat je toch al eerder ophaalt.
[ code verwijderd ]

maar dan toont hij de foutmelding niet want hij komt niet tussen die haakjes terecht.
dus eigenlijk wilde ik
[ code verwijderd ]

kan dat?
Je kunt maar één ding tegelijk returnen, want na een return stopt je methode. Je moet de fout dan eerst globaal opslaan, zodat je er later weer bij kunt.
pi_70736249
Je kan eventueel een array returnen lijkt me.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 juli 2009 @ 14:00:53 #284
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_70737909
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 13:12 schreef raptorix het volgende:
Ja dat kan
pi_70737950
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 13:12 schreef raptorix het volgende:
Nog beter is om alleen het resultaat te returnen en bij fouten een Exception te throwen.
pi_70738045
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 14:02 schreef HuHu het volgende:

[..]

Nog beter is om alleen het resultaat te returnen en bij fouten een Exception te throwen.
Dat dus. En een array retourneren werkt ook prima. Dat doe ik overigens alleen in mijn SQL query methodes. Dan zorg ik dat ik een array terug krijg met de Identity, Error nummer en Error Message van de betreffende query.
pi_70739957
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 14:02 schreef HuHu het volgende:

[..]

Jup dat vind ik ook mooier, en liefst dan een log functionaliteit gebruiken om de error in weg te schrijven. Enige tijd terug heb ik een RSS feed gemaakt op me error log, dat vond ik toch wel een heel cool concept
  dinsdag 7 juli 2009 @ 16:29:53 #288
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_70744555
Ik heb het onderstaande script met pijn en moeite bij elkaar gesprokkeld door de vele hulp die ik via diverse wegen heb gekregen, waarvoor dank voor diegenen die meelezen!

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
$sms = substr($cut[2],0,160);

// filter email

if (stripos($sms, "DOORLATEN1") !== false || stripos($sms, "DOORLATEN2") !== false || stripos($sms, "NIET DOORLATEN1") === false && stripos($sms, "NIET DOORLATEN2") === false && stripos($sms, "NIET DOORLATEN3") === false) {

// send email

mail

}

Het script doet het volgende:

Laat alle tekst door naar de mailfunctie, behalve als er "NIET DOORLATEN1" , "NIET DOORLATEN2", of "NIET DOORLATEN3" in voorkomt. Komen die woorden echter voor wanneer er óók "DOORLATEN1" of "DOORLATEN2" in de tekst zit, dan moet de tekst alsnog naar de mailfunctie doorgelaten worden.

Werkt allemaal fijn, maar ik besefte pas later dat ik het filteren ook heel anders aan had kunnen pakken, wat meer mijn voorkeur heeft:

Alleen tekst doorlaten waarin een bepaald woord zit. Dit in tegenstelling tot het huidige script die alles doorlaat als er geen "NIET DOORLATEN1, 2 of 3 in de tekst zit. Daarna controleren of er twee woorden (NIET DOORLATEN1 of 2) in de doorgelaten tekst zit. Als twee woorden er niet in zitten, dan de tekst doorlaten.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_70745761
Ik snap niet echt wat je bedoeld
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:49:48 #290
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_70756055
Heb het al opgelost.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_70778294
Weet iemand waarom dit niet werkt in mysql 4 :? (werkt wel in mysql 5)

1
2
3
<?php
DELETE FROM table ORDER BY date ASC LIMIT 100
?>
..///
pi_70778400
quote:
ORDER BY can be used with DELETE beginning with MySQL 4.0.0.

From MySQL 4.0, you can specify multiple tables in the DELETE statement to delete rows from one or more tables depending on a particular condition in multiple tables. However, you cannot use ORDER BY or LIMIT in a multiple-table DELETE.
Zou gewoon moeten werken dus.
  woensdag 8 juli 2009 @ 14:26:05 #293
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_70778861
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 14:13 schreef wipes66 het volgende:
Weet iemand waarom dit niet werkt in mysql 4 (werkt wel in mysql 5)
[ code verwijderd ]
Wat is de foutmelding die je krijgt?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_70779238
#1064 - You have an error in your SQL syntax near 'ORDER BY date ASC LIMIT 100' at line 1

Ik heb echt geen idee waar het verder aan zou kunnen liggen
..///
pi_70779272
De kolomnaam date is een reserved word, die moet tussen backticks staan:

1DELETE FROM table ORDER BY `date` ASC LIMIT 100
pi_70779586
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 14:36 schreef HuHu het volgende:
[ code verwijderd ]

Ja dat is het eerste waar ik aan dacht. Maar sorteren op id, of de naam van 'date' veranderen levert de zelfde foutmelding op...
..///
pi_70779755
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 14:36 schreef HuHu het volgende:
[ code verwijderd ]
Volgens mij is DATE een van de reserved words die je wel als kolomnaam mag gebruiken zonder backticks.
  woensdag 8 juli 2009 @ 20:00:08 #298
85919 Likkende_Lassie
Doe eens wat aan je ondertitel
pi_70790359
Ik wil het volgende op een site zetten:

Een kaart van Nederland, met daaronder een zoekveld waar je een plaatsnaam kan invullen, vervolgens wordt er dan een pin geplaatst op de kaart.

Natuurlijk is het leuk als ik dit met google maps kan doen, echter weet ik niet of google maps het ondersteund (en ik kan hier ook niets over vinden) om andere landen weg te filteren en alleen Nederland te laten staan oid.

Iets wat ik wel heb geprobeer, een overlay over de maps van google met een NL kaart. Maar misschien weet iemand betere oplossingen?
pi_70790596
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 20:00 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Ik wil het volgende op een site zetten:

Een kaart van Nederland, met daaronder een zoekveld waar je een plaatsnaam kan invullen, vervolgens wordt er dan een pin geplaatst op de kaart.

Natuurlijk is het leuk als ik dit met google maps kan doen, echter weet ik niet of google maps het ondersteund (en ik kan hier ook niets over vinden) om andere landen weg te filteren en alleen Nederland te laten staan oid.

Iets wat ik wel heb geprobeer, een overlay over de maps van google met een NL kaart. Maar misschien weet iemand betere oplossingen?
Euh, neem eens een kijkje naar de Google Map API voor de mogelijkheden, zou ik zeggen.
pi_70790682
Sowieso als je dit met GIS data buiten google om gaat doen, kost je dit klauwen vol met geld, paar jaar terug een implementatie gedaan, waar we alleen gemeente en provincie grenzen kochten, en daar betaal je al snel 1000 euro voor. Wat je kan doen is dat er alleen op nederlandse plaatsnamen gezocht kan worden, het is niet heel moeilijk om een lijstje te vinden van alle nederlandse plaatsen/gemeenten (CBS data kan je het wel vinden vermoed ik)
  woensdag 8 juli 2009 @ 20:21:18 #301
85919 Likkende_Lassie
Doe eens wat aan je ondertitel
pi_70791149
Met de API van google maps heb ik behoorlijk wat ervaring
Ook al volledig gebouwd voor een sub-pagina, daar is i dan bijna fullscreen.

Het alleen zoeken op Nederlandse plaatsnamen is ook geen probleem, aangezien deze in een eigen database zitten.

Maarja, ik wil eigenlijk alleen Nederland laten zien, en niet de rest. Inzoomen en het verplaatsen van de kaart heb ik al uitgeschakeld, alleen zie je dan nog wel Belgie en Duitsland. Wie weet kan ik die met wit inkleuren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')