abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70245418
quote:
Op maandag 22 juni 2009 10:26 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik jaloers op jou? Hooguit op die betonnen plaat voor je hoofd. Denk eens na. Je koopt een auto van een jaar of 10 oud en zo'n 2 ton op de teller. Versnellingsbakken zijn een niet al te sterk punt en dan wil je er een turbo op gaan bouwen. Waarom moet ieder topic waar jij in verschijnt veranderen in "Ja moet je even dit en dat aanpassen en dan zus en zo blabla 50 pk extra blablablabla turbo dit dat smoke achterlichten zus zo JDM-style vroemvroem".
Ik qoute me laatste punt:
quote:
Hele belangrijke tip, wat je laterna toch zal beleven is Koppelingsplaat en de brakke versnellingsbakken van de SDI
Dus nogsteeds een betonneplaat voor me hoofd..?? Eerder voor jou ogen
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 22 juni 2009 @ 10:36:50 #47
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_70245572
quote:
Op maandag 22 juni 2009 10:29 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ik qoute me laatste punt:
[..]

Dus nogsteeds een betonneplaat voor me hoofd..?? Eerder voor jou ogen
TS zoekt een niet al te dure auto, en vervolgens wil jij er een turbo + alle benodigdheden op gaan schroeven. En dan ook maar gelijk even een versnellingsbakje wisselen. Kun je net zo goed gelijk een TDI kopen. Niet iedereen heeft er de behoefte aan om alles aan z'n auto te verbouwen. Begrijp dat nou eens. Niet iedereen heeft zin om z'n tijd te verdoen aan kansloze projecten.

En schrijf eens fatsoenlijk Nederlands als je serieus genomen wilt worden.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 22 juni 2009 @ 10:46:59 #48
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_70245785
Kan je een SDI niet gewoon op slaolie laten rijden?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_70268100
TS ziet in mijn excel modelletje wat autorijden per jaar zoal kost, en heeft accuut besloten van de aanschaf af te zien
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_70269107
TS, Heb je al berekend hoe veel je kwijt bent voor een auto op gas met joun kilometers?
Ik denk zelf dat je dan goedkoper uitbent als met diesel.. Wegenbelasting is namelijk maar een beetje duurder als een benzine auto en lpg is hier 0,46 euro.. Okay, het verbruik ligt iets hoger (mijn 206 1.4 met 50 liter lpg tank haalt zo'n 450-500 km op 1 tank.) en het onderhoud schijnt wat duurder te zijn, maar daar heb ik nog niets van gemerkt. (auto is uit 2006 en heeft inmiddels 105.000 km op de teller)

Voor 3000,- kan je volgens mij best wel een goede Volvo op gas vinden, die dingen zijn haast niet stuk te krijgen...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_70295198
Ben even weggeweest
quote:
Op maandag 22 juni 2009 21:04 schreef Bartholomeus het volgende:
TS ziet in mijn excel modelletje wat autorijden per jaar zoal kost, en heeft accuut besloten van de aanschaf af te zien
Ik ben nog even aan het kijken. Maar waar baseer jij je onderhoudskosten op? Ik geloof dat een diesel minder onderhoud heeft als een benzinebak. Een vriend heeft een diesel en die zegt dat et minder onderhoud heeft.
Dus als ik die gelijk zet (alles kost hetzelfde, behalve motoronderdelen, want > diesel en benzine verschillen) dan kom ik aardig op weg om goedkoper uit te wezen. Het is maar net afwegen..


Berekening met Google Earth, routeberekening. Dit is wat ik echt zal afleggen .

School, 3x in de week
6x12,5 = 75km
Stage, 2x in de week
9,5x4=38km
Werk, 2x in de week
8x4=32

Dat is 145km in de week, dus 580km in de maand.
Zat ik er even 220km naast .. Maar dat is zonder zomaar rondtouren, of even naar Zandvoort dat even 40km heen en weer is. Maar dat zal niet zo vaak gebeuren.
Als het goed is, en ik krijg mijn nieuwe stage, krijg ik mijn reiskosten ook nog een vergoed . Dan bespaar ik 156km in de maand en zakt het naar 424km per maand (tenzij ze alle brandstof vergoeden, maar daar gaan we niet van uit, toch ).

580 it is, en ik denk dat ik toch beter voor benzine ga . Alleen die benzineprijs zit me zo tegen. En ja, ik kijk tegen het totaalplaatje aan Incl belasting, verzekering. etc. Het tanken maakt het minder leuk
quote:
Op maandag 22 juni 2009 21:30 schreef Marco001 het volgende:
TS, Heb je al berekend hoe veel je kwijt bent voor een auto op gas met joun kilometers?
Ik denk zelf dat je dan goedkoper uitbent als met diesel.. Wegenbelasting is namelijk maar een beetje duurder als een benzine auto en lpg is hier 0,46 euro.. Okay, het verbruik ligt iets hoger (mijn 206 1.4 met 50 liter lpg tank haalt zo'n 450-500 km op 1 tank.) en het onderhoud schijnt wat duurder te zijn, maar daar heb ik nog niets van gemerkt. (auto is uit 2006 en heeft inmiddels 105.000 km op de teller)

Voor 3000,- kan je volgens mij best wel een goede Volvo op gas vinden, die dingen zijn haast niet stuk te krijgen...
Ik zal eens kijken, maar denk niet dat ik er 3000 euro voor dok, want ik zal geen 1500 euro in 2 jaar besparen Tegen die tijd wil ik toch wel een redelijk nieuwe bak hebben, misschien rij ik daarmee wel op LPG .


* Sjibble berekent wat ie nou echt kwijt is via bart zn excel-sheet
Let op: Bij 580 kilometer per maand, zonder onderhoudskosten.


Benzine:112¤
Diesel: 122¤
Omslagpunt: 800km/m

En met onderhoudskosten (Benzine 500¤, Diesel 700¤ )

Benzine:141¤
Diesel: 163¤
Omslagpunt: 1500km/m

Als je tabel klopt met echte kosten, lig ik er niet echt wakker van eerlijk gezegd..
Waar baseerde je de onderhoudskosten op? Want ik hoor sommigen zeggen dat een diesel zelfs minder onderhoud nodig heeft..

[ Bericht 3% gewijzigd door Sjibble op 23-06-2009 17:54:16 ]
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  dinsdag 23 juni 2009 @ 17:54:54 #52
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_70296278
alstu voor de goede tip
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_70296648
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:54 schreef gohan16 het volgende:
alstu voor de goede tip


Maar idd, zoals bart zegt. Bij dit soort bakkies kan ik beter naar de aanschafprijs en de staat waarin de auto verkeerd kijken. Dat ik een tientje duurder uit ben ga ik niet wakker van liggen.
Maar als mijn nieuwe werkplek de reiskosten tussen werk en huis vergoedt is het 20 euro verschil.
95 benzine tegenover 115 diesel (dan reken ik de onderhoudskosten mee, zonder is het benzine 117, diesel 143).
De benzineprijs zal toch harder stijgen als de dieselprijs? Kan ik in dat geval niet beter een diesel halen?
Het enige lullige is dat ik er in de vakantie niet zo heel veel mee zal rijden, dus zal dat me wel echt extra kosten aan een diesel..

K ben radeloos, benzine of diesel?
Feiten afwegen.
Onderhoud? Stijging brandstofprijzen? Betrouwbaarheid? Voor en nadelen van Benzine en Diesel sowieso?
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_70297036
nadeel van diesel;

turbo kan kapot gaan => extreem duur
lijnpomp kan eraan gaan => vrij duur

alles wat verder kapot kan gaan aan een benzine kan ook kapot gaan aan een diesel. Zéker als je zo'n oude wagen koopt zou ik daar ook op letten, je moet maar 1x een kapotte turbo hebben en je betaalt nogmaals 1000 tot 1500¤ voor de herstelling. Lijnpomp kapot zit je al snel aan 500à1000¤...
Bij benzine heb je beiden niet, dus de kans dat die defect gaan is iets kleiner Op zo'n oude benzine zit er waarschijnlijk nog een carburator (zou je moeten bekijken); die gaan normaalgezien gewoon niet kapot.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  dinsdag 23 juni 2009 @ 18:22:47 #55
227210 1UP
Upperdeupperdeup!
pi_70297071
Ik heb zelf door Van Vught Tuning hetzelfde laten doen, een turbo op de SDI laten monteren.
En dan uit mijn hoofd ( het is alweer een aantal jaar geleden dat ik het heb laten doen) wat ik heb laten doen was:
turbo
uitlaatspruitstuk
verstuivers van een 110 pk'er (optioneel)
andere ECU (optioneel) / dan anders wel de chip aanpassen
EGR afgesloten
en je zult ook zeker je koppeling moeten vervangen, die vreet je binnen 3 maanden op. Zelf heb ik ook gelijk een versnellingsbak vervangen door ook 1 van een 110 pk TDI (bakcode onglipt me nu even) Het rijdt wel fijner met meer vermogen en dan een wat langere versnellingen.
en dan zullen ook wel wat slangetjes etc aangepast/ verandert worden, maar dat is maar kleinigheidjes
Intercooler kun je laten monteren maar is niet direct nodig, heb het zelf ook (nog) niet.
Uitlaat heb ik destijds ook niks geks aan verandert, inmiddels wel.
Voor de rest weet ik niet meer wat verder aangepast is destijds.

Het is relatief niet zo heel moeilijk om er een turbo erop te laten zetten, maar er zit nog wel wat werk in..
En voor alle critici , al dat spul wat erop gemonteert is, is 2dehands en ik rijdt er al meerdere jaren prima mee rond, 2dehands hoeft dus niet direct slecht te wezen.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 18:23:30 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_70297087
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:21 schreef Athmozz het volgende:
nadeel van diesel;

turbo kan kapot gaan => extreem duur
SDI heeft geen turbo
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_70297360
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:07 schreef Sjibble het volgende:

[..]



Maar idd, zoals bart zegt. Bij dit soort bakkies kan ik beter naar de aanschafprijs en de staat waarin de auto verkeerd kijken. Dat ik een tientje duurder uit ben ga ik niet wakker van liggen.
Maar als mijn nieuwe werkplek de reiskosten tussen werk en huis vergoedt is het 20 euro verschil.
95 benzine tegenover 115 diesel (dan reken ik de onderhoudskosten mee, zonder is het benzine 117, diesel 143).
De benzineprijs zal toch harder stijgen als de dieselprijs? Kan ik in dat geval niet beter een diesel halen?
Het enige lullige is dat ik er in de vakantie niet zo heel veel mee zal rijden, dus zal dat me wel echt extra kosten aan een diesel..

K ben radeloos, benzine of diesel?
Feiten afwegen.
Onderhoud? Stijging brandstofprijzen? Betrouwbaarheid? Voor en nadelen van Benzine en Diesel sowieso?

Onderhoudskosten zijn ervaringsgewijs, 3 jaar mijn golf TDI tegen de audi A3 1.6 benzine van m'n broertje. Betrouwbaarheid ligt vooral aan staat van onderhoud en hoe het ding in z'n leven behandeld is, daar is werkelijk geen zinnig woord over te zeggen. Diesel heeft minder feitelijk onderhoud nodig, maar de onderdelen zijn duurder, dus in totaal kost het gewoon meer. Zoals iemand anders ook al zei: is gas geen optie? Ik heb het niet voor niks ook maar alvast in het modelletje ingebouwd
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_70297689
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:33 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Onderhoudskosten zijn ervaringsgewijs, 3 jaar mijn golf TDI tegen de audi A3 1.6 benzine van m'n broertje. Betrouwbaarheid ligt vooral aan staat van onderhoud en hoe het ding in z'n leven behandeld is, daar is werkelijk geen zinnig woord over te zeggen. Diesel heeft minder feitelijk onderhoud nodig, maar de onderdelen zijn duurder, dus in totaal kost het gewoon meer. Zoals iemand anders ook al zei: is gas geen optie? Ik heb het niet voor niks ook maar alvast in het modelletje ingebouwd
Maar spreken we dan niet over een redelijk dure golf? Mijn ma heeft een Fiesta uit 1991 en in 3 jaar is er niks aan gebeurt behalve dat de ruitenwisservloeistoftank ( ) lek was en de remschoenen vervangen moesten worden. Eigenlijk is er veeeeel langer als 3 jaar niks geks mee gebeurt.
Wat ging er bij jou stuk of werd er vervangen?
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_70298043
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

SDI heeft geen turbo
hij heeft het nu toch over een TDI kopen?

Als je moet kiezen tussen SDI of benzine dan is wel heel simpel; pak gewoon die benzine
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_70298396
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 19:04 schreef Athmozz het volgende:

[..]

hij heeft het nu toch over een TDI kopen?

Als je moet kiezen tussen SDI of benzine dan is wel heel simpel; pak gewoon die benzine
Om welke reden moet ik de benzine dan nemen?
Ik prefereer toch wel diesel, aangezien ik het fijner vindt rijden als een benzinebak. Het is wel een beetje duurder, maar het maakt het tanken leuker en de rijplezier gaat er niet van af. Want hoe meer ik rij, hoe goedkoper het tegenover een benzinebak wordt. Maar zal goed nadenken over de kosten, onderhoud e.d.
Ik koop niet zomaar een auto natuurlijk .
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_70299018
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 19:17 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Om welke reden moet ik de benzine dan nemen?
Ik prefereer toch wel diesel, aangezien ik het fijner vindt rijden als een benzinebak. Het is wel een beetje duurder, maar het maakt het tanken leuker en de rijplezier gaat er niet van af. Want hoe meer ik rij, hoe goedkoper het tegenover een benzinebak wordt. Maar zal goed nadenken over de kosten, onderhoud e.d.
Ik koop niet zomaar een auto natuurlijk .
Je weet dat die generatie SDI motortjes nogal wat herrie schoppen? En dat die polo's nou niet echt bekend staan om hun denderende geluidsisolatie? Zullen we het nu nog eens over rijplezier hebben?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 19:43:50 #62
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_70299253
Ruim genomen rij je 10.000 kilometer per jaar. Dan is het absoluut onzin om een diesel te nemen. Vroeger lag het omslagpunt rond de 20.000 á 25.000 kilometer per jaar. Je kan mij niet wijs maken dat het nu ongeveer rond de 10.000 kilometer zal liggen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_70299368
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 19:43 schreef fathank het volgende:
Ruim genomen rij je 10.000 kilometer per jaar. Dan is het absoluut onzin om een diesel te nemen. Vroeger lag het omslagpunt rond de 20.000 á 25.000 kilometer per jaar. Je kan mij niet wijs maken dat het nu ongeveer rond de 10.000 kilometer zal liggen.
Afschrijving is een belangrijke factor in dat omslagpunt, en de humor is nou net dat met dergelijke oude auto's de afschrijving nagenoeg 0 is, aangezien iets dat zowat niks waard is, moeilijk nog minder waard kan worden. En al zou ie 'm over 20.000km aan poeier rijden, dan is de afschrijving in beide gevallen 10 cent de kilometer. Let wel, in beide gevallen, dus dat verandert niks aan het omslagpunt.

Overigens ben ik geheel met je eens dat de TS voor dat geld beter voor een benzineautootje kan gaan kijken, maar blijkbaar wil hij dat zelf nog niet horen ofzo
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_70302312
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 19:17 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Om welke reden moet ik de benzine dan nemen?
Ik prefereer toch wel diesel, aangezien ik het fijner vindt rijden als een benzinebak. Het is wel een beetje duurder, maar het maakt het tanken leuker en de rijplezier gaat er niet van af. Want hoe meer ik rij, hoe goedkoper het tegenover een benzinebak wordt. Maar zal goed nadenken over de kosten, onderhoud e.d.
Ik koop niet zomaar een auto natuurlijk .
met welke diesel vergelijk je dan? Ik rijd zelf ook liever met mijn dieselmotor (2.0 blokje met 136pk), maar als ik met de combo'tjes rijd (1.3cdti's) dan hààt ik het echt dat het diesels zijn. Kutmotors met een gigantisch turbogat, als je erin komt dan krijg je bijna een whiplash, je moet je gas naar de 2000 toeren duwen voor je kan vertrekken want gewoon op de koppelign vallen die dingen stil...

Diesels zijn goed, maar dan moet je toch minimaal naar een recente 1600 of een oudere 2000 gaan, anders heb je ook niet de "luxe" van veel koppel laag in de toeren te hebben hoor.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_70305765
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:21 schreef Athmozz het volgende:
alles wat verder kapot kan gaan aan een benzine kan ook kapot gaan aan een diesel.
De bougies niet...

Verder snap ik niet waarom mensen überhaupt SDI's kopen. Toch niet vanwege mogelijk hoge kosten bij een kapotte turbo bij een TDI?

[ Bericht 1% gewijzigd door lyolyrc op 23-06-2009 22:22:09 (foutje) ]
pi_70305878
lagere aanschafprijs
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_70307154
Ik spaar door, koop een Polo voor tussen de 1500 en 1800 euro die er goed uitziet en weinig heeft gelopen. Tevens is dat het nieuwere model uit 1998 (die nog steeds van buiten op de 1995 model lijkt).
Gewoon een benzinebak .

Maar maak me gewoon zorgen of die benzineprijs niet snoeihard omhoog gaat en de dieselprijs lekker op zijn euro'tje blijft hangen. Zo ergerlijk als dat gebeurt
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_70309509
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 22:52 schreef Sjibble het volgende:
Ik spaar door, koop een Polo voor tussen de 1500 en 1800 euro die er goed uitziet en weinig heeft gelopen. Tevens is dat het nieuwere model uit 1998 (die nog steeds van buiten op de 1995 model lijkt).
Gewoon een benzinebak .

Maar maak me gewoon zorgen of die benzineprijs niet snoeihard omhoog gaat en de dieselprijs lekker op zijn euro'tje blijft hangen. Zo ergerlijk als dat gebeurt
Als de prijzen stijgen of dalen dan is dat (hoofdzakelijk) onder invloed van de olieprijs. Lees: als benzine goedkoper wordt, dan diesel ook. En als benzine duurder wordt, dan diesel ook. Alleen, door de verschillende percentages belasting, wordt benzine sneller duur dan diesel, maar ook sneller weer goedkoop. Kortom, het zal nooit zo zijn dat benzine ineens veel duurder wordt, en diesel minder. Sterker nog, gezien het huidige milieubeleid zie ik eerder gebeuren dat ze de belasting op diesel nog verder verhogen, waardoor het nog later rendabel wordt om diesel te rijden.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  woensdag 24 juni 2009 @ 08:32:31 #69
182073 invine
blablabla etc.
pi_70312734
Ik geloof dat bij 10.000km pas omslag punt van gas ligt..

Maar het heeft 3 pagina's geduurd en je ziet eindelijk in dat een benzine beter is en een benzine rijd (in mijn ogen) altijd nog sportiever dan een diesel.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  woensdag 24 juni 2009 @ 13:57:10 #70
200017 QrisS
Chauvinist tot in de kist!
pi_70322962
SDI is langzamer, maakt meer lawaai en is minder zuinig dan een TDI.
Bij het inbouwen van een turbo zal je zeer veel moeten aanpassen, een turbo moet namelijk leidingen hebben voor de aan / afvoer van de olie, die aansluitingen zitten niet op je normale motorblok dus die zal je erop moeten lassen ofzo. Je zal je uitlaat moeten veranderen, want er moet namelijk een turbo tussen. En als je wat aan je turbo wilt hebben zou ik ook een intercooler inbouwen waarbij je weer de nodige slangen en natuurlijk de intercooler zelf moet inbouwen.

En dan heb ik het nog niet gehad over de sensors en instellingen die veranderd moeten worden om ervoor te zorgen dat je auto uberhaubt weet dat hij een turbo heeft ipv het ding te negeren of zelfs in noodloop over te gaan...

Kortom: doorsparen voor een TDI want het geld dat je anders in een turbo inbouw duwt ben je er toch aan kwijt
pi_70335564
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:32 schreef invine het volgende:
en een benzine rijd (in mijn ogen) altijd nog sportiever dan een diesel.
bij gelijke cilinderinhoud wel.

Als je kijkt naar gelijke kosten rijd je met een diesel natuurlijk véél sportiever. Sportief rijden met m'n 316i 112pk leverde een verbruik van 1 op 6 op, sportief rijden met mijn 320d 136pk (dus meer vermogen mee) levert een verbruik van 1 op 10...

Het verschil is bij sportief rijden nog groter dan bij kalm rijden, dus als je sportief gaat rijden raad ik je zeker een turbodiesel aan (maar goed, dan koop je je geen polo natuurlijk)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_70339622
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:57 schreef QrisS het volgende:
SDI is langzamer, maakt meer lawaai en is minder zuinig dan een TDI.
Niet alles is daar van waar imho. Langzamer is logisch, meer lawaai. Zit imho niet veel verschil in als ze gebaseerd zijn op de zelfde generatie motor. De Golf IV variant TDI (90) pk van m'n pa, was minder zuinig dan m'n Caddy 1.9 SDI. En dat lag niet aan z'n rijstijl want het is net zo'n rustige rijder als ik. Vermogen kost nou eenmaal brandstof.
  woensdag 24 juni 2009 @ 22:44:13 #73
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_70342005
neem een gewone diesel, zonder turbo en sjit. Geen pomp, geen turbo, scheelt allemaal alweer
pi_70342560
Ik ga nog wel op vakantie naar duitsland. Nou is de terugreis geen probleem, die ticket kost toch geen hol.
Een auto kopen is wel makkelijk, MAAR.

Hoe zit het met de douane?
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_70343034
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 20:06 schreef Athmozz het volgende:

[..]

bij gelijke cilinderinhoud wel.

Als je kijkt naar gelijke kosten rijd je met een diesel natuurlijk véél sportiever. Sportief rijden met m'n 316i 112pk leverde een verbruik van 1 op 6 op, sportief rijden met mijn 320d 136pk (dus meer vermogen mee) levert een verbruik van 1 op 10...

Het verschil is bij sportief rijden nog groter dan bij kalm rijden, dus als je sportief gaat rijden raad ik je zeker een turbodiesel aan (maar goed, dan koop je je geen polo natuurlijk)
Je moet veel kilometers maken wil dit verhaaltje opgaan in Nederland. Een 316i tegenover een 320d (beide uit bijvoorbeeld 1999) levert een verschil van ¤ 650 in de motorrijtuigenbelasting op. De tarieven zijn ongeveer ¤ 550 voor de 316i tegenover ongeveer ¤ 1200 voor de 3320d. Qua verzekering zal je voor de diesel ook nog duurder uit zijn. Dat verschil moet je dan allemaal goedmaken met de lagere prijs voor dieselbrandstof.

De Nederlandse overheid haat diesels, helaas.
pi_70343578
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 23:11 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Je moet veel kilometers maken wil dit verhaaltje opgaan in Nederland. Een 316i tegenover een 320d (beide uit bijvoorbeeld 1999) levert een verschil van ¤ 650 in de motorrijtuigenbelasting op. De tarieven zijn ongeveer ¤ 550 voor de 316i tegenover ongeveer ¤ 1200 voor de 3320d. Qua verzekering zal je voor de diesel ook nog duurder uit zijn. Dat verschil moet je dan allemaal goedmaken met de lagere prijs voor dieselbrandstof.

De Nederlandse overheid haat diesels, helaas.
Ze willen evenwicht in brandstofsoorten.
In andere landen betaal je evenveel voor de auto's, net als voor de benzine en diesel.
In dat soort landen rijdt dan ook iedereen een diesel..
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_70343962
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 22:44 schreef gateway het volgende:
neem een gewone diesel, zonder turbo en sjit. Geen pomp, geen turbo, scheelt allemaal alweer
Een gewone diesel heeft geen pomp..??
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_70344413
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 23:28 schreef Sjibble het volgende:

[..]

Ze willen evenwicht in brandstofsoorten.
In andere landen betaal je evenveel voor de auto's, net als voor de benzine en diesel.
In dat soort landen rijdt dan ook iedereen een diesel..
Dat is de officiële verklaring. Net als dat slappe fijnstofexcuus.

Mij lijkt het aannemelijker dat de overheid geld wil verdienen aan de automobilist. Door vast te stellen hoeveel de gemiddelde auto rijdt, is er gemakkelijk vast te stellen hoe hoog accijnzen en motorrijtuigenbelasting moeten zijn om gemiddeld het streefbedrag te halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')