abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 juni 2009 @ 04:07:13 #1
240156 Limey
Sassenach
pi_70213610
Wat is Nederland toch een achterlijk land. Je kunt niet eens boodschappen doen in de meeste gemeenten op zondag.

Ik weet ook wel, dat er geen echte steden zijn in Nederland, maar dat je niet eens kunt winkelen buiten het dorp Amsterdam en het gehucht Rotterdam, dat is toch een schande, zelfs daar is het een drama. Zelfs avond/nacht winkels zijn in Nederland vaak taboe. Onzin. Winkels open 24/7, vooral supermarkten en eetgelegenheden
"Now that's no way for a kid to be wastin his time, readin' that long-haired gobbledegook"
Foghorn Leghorn
  zondag 21 juni 2009 @ 04:08:31 #2
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_70213620
tjah, ik vind het niet gek.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIEŽTAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  zondag 21 juni 2009 @ 04:10:23 #3
240156 Limey
Sassenach
pi_70213637
quote:
Op zondag 21 juni 2009 04:08 schreef rulerofdeath het volgende:
tjah, ik vind het niet gek.
Waarom niet? Ik wel.
"Now that's no way for a kid to be wastin his time, readin' that long-haired gobbledegook"
Foghorn Leghorn
pi_70213639
quote:
Op zondag 21 juni 2009 04:07 schreef Limey het volgende:
Wat is Nederland toch een achterlijk land. Je kunt niet eens boodschappen doen in de meeste gemeenten op zondag.

Ik weet ook wel, dat er geen echte steden zijn in Nederland, maar dat je niet eens kunt winkelen buiten het dorp Amsterdam en het gehucht Rotterdam, dat is toch een schande, zelfs daar is het een drama. Zelfs avond/nacht winkels zijn in Nederland vaak taboe. Onzin. Winkels open 24/7, vooral supermarkten en eetgelegenheden
In Almere ( ) zijn alle AH's dagelijks tot 22 uur open en ook ALLE feest en zondagen (1e kerstdag enc)
Hier in Rotterdam hebben we sinds kort een avondwinkel. Best relaxed dat je ff bier kan gaan scoren of als je wc papier vergeten bent
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  zondag 21 juni 2009 @ 04:12:47 #5
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_70213653
Best relaxed om ff bier te scoren idd, maar toen ik bij de plaatselijke avondwinkel ¤ 9 voor een sixpack Heineken moest afrekenen moest ik toch even slikken.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_70213655
Ja idd, winkels dicht op Zondag Stomme christelijke zondagsrust kutwet
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_70213661
quote:
Op zondag 21 juni 2009 04:12 schreef Hukkie het volgende:
Best relaxed om ff bier te scoren idd, maar toen ik bij de plaatselijke avondwinkel ¤ 9 voor een sixpack Heineken moest afrekenen moest ik toch even slikken.
Ja écht he

Ze hebben hier wel LIDL bier ( 1 euro voor een gekoelde halve liter) Sommige soorten zijn best te doen.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  zondag 21 juni 2009 @ 04:16:55 #8
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_70213679
quote:
Op zondag 21 juni 2009 04:14 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Ja écht he

Ja man, je weet toch. Normaal 5 euro in de winkel, daar 9 euro.
Ik loop hier geen knollen voor citroenen te verkopen
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  zondag 21 juni 2009 @ 04:17:10 #9
148588 rulerofdeath
pi_70213680
quote:
Op zondag 21 juni 2009 04:10 schreef Limey het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik wel.
nou, omdat je ook wel op tijd je boodschappen kunt doen en als je dan bier tekort komt, kun je wel een of andere biertaxi bellen.

ik vind het voor het personeel van de gamma al belachelijk dat ze op die halve feestdagen los zijn.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
  zondag 21 juni 2009 @ 04:23:22 #10
240156 Limey
Sassenach
pi_70213722
quote:
Op zondag 21 juni 2009 04:17 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

nou, omdat je ook wel op tijd je boodschappen kunt doen en als je dan bier tekort komt, kun je wel een of andere biertaxi bellen.

ik vind het voor het personeel van de gamma al belachelijk dat ze op die halve feestdagen los zijn.
Lulkoek. Die kansloze figuren zonder diploma's in fabrieken moeten ook avond/nacht/weekend dienst draaien
Foghorn Leghorn
pi_70213736
quote:

[..]

Dan ga je toch lekker een andere baan zoeken.

Dit is hetzelfde als zeiken over sigarettenrook in de horeca(oh... wacht )
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
  zondag 21 juni 2009 @ 04:31:43 #12
148588 rulerofdeath
pi_70213755
quote:
Op zondag 21 juni 2009 04:23 schreef Limey het volgende:

[..]

Lulkoek. Die kansloze figuren zonder diploma's in fabrieken moeten ook avond/nacht/weekend dienst draaien
ja, maar diegene die in de gamma werken zijn studenten of lui die net geslaagd zijn (hoofdzakelijk). Ik had van de gamma nooit verwacht dat die op 2e pinksterdag e.d. open waren. dus als ik er zou werken, had ik dat ook niet gedacht. maar van diegene die er werken, wordt wel ineens verwacht dat ze op die dagen werken.

maja, ik heb gewoon scheit aan de 24/7 industrie. dan gaan we de kant op van 'ik leef om te werken' ipv 'ik werk om te leven'.
  zondag 21 juni 2009 @ 04:33:03 #13
148588 rulerofdeath
pi_70213761
quote:
Op zondag 21 juni 2009 04:24 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Dan ga je toch lekker een andere baan zoeken.
ik werk er niet
quote:
Dit is hetzelfde als zeiken over sigarettenrook in de horeca(oh... wacht )
tjah, ik heb nog nooit gezeik erover gehoord (behalve op het forum).
  zondag 21 juni 2009 @ 04:34:04 #14
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_70213765
Je kan bijna overal boodschappen doen hoor, nee, niet als je in Urk woont nee. Maar overal in de buurt is wel wat open.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  zondag 21 juni 2009 @ 04:34:52 #15
148588 rulerofdeath
pi_70213768
tjah, ik woon in twente, en dat wil ik ook nog zo houden

ik ben slapen
  zondag 21 juni 2009 @ 04:35:48 #16
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_70213771
quote:
Op zondag 21 juni 2009 04:34 schreef rulerofdeath het volgende:
tjah, ik woon in twente,
Daar hebben ze nog een schillenboer.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_70213928
Ik rij dan ff naar Deventer/Apeldoorn. Daar zijn veel supermarkten open op zondag van 16.00 uur tot 19.00 uur of 20.00 uur. Heb ik tenminste ook nog wat te doen op die door God vergeten in te vullen saaie zondag.
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
pi_70213932
Mensen die nooit uit nederland zijn geweest vinden het normaal.
pi_70214226
quote:

[..]

Gooi dan die winkels ook op zaterdag dicht en weet je wat, doe ook de woensdagmiddag maar, dan kan de bedrijfsleider lekker bij zijn kinderen zijn die dan ook vrij zijn. Boodschappen doen kun je ook wel op andere tijden...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 21 juni 2009 @ 09:12:15 #20
162543 MooieLuL
er is maar één lul zo mooi
pi_70214264
dat zal wel weer wennen worden als ik dalijk in Nederland ben, dat beperkte gedoe.
ja echt...tjeck Feaubeaux! :')
pi_70214325
Je bent Den Haag nog vergeten, daar zijn ze winkels ook open op zondag. Maar ben het wel met je eens, 24u p/d shoppen is wel relaxed.
  zondag 21 juni 2009 @ 09:34:10 #22
32490 etidoc
sarcasm of the apocalypse
pi_70214409
Werken in een winkel is niet te combineren met een gezinsleven. Als de overheid die mensen hun verplichte vrije dagen ook nog zou afpakken dan zullen er zoveel afhaken dat de meeste winkels helemaal zullen moeten sluiten of compleet draaien op scholieren/studenten (wat weer afbreuk zou doen aan de kwaliteit).

En ja, ik heb 18 jaar in diverse takken van de detailhandel gewerkt als bedrijfsleider.
En aangezien mijn vrouw er niet meer tegenkon dat ik 's morgens om 6.00 wegging en om 21.30 thuiskwam en mijn kinderen zich af begonnen te vragen wie die man toch was die 's zondags het vlees kwam snijden ben ik ermee genokt en werk nu lekker van maandag tot vrijdag op kantoor.
1984 is real now ! Beware of your own elected government.
  zondag 21 juni 2009 @ 09:35:46 #23
32490 etidoc
sarcasm of the apocalypse
pi_70214430
TS slechte klacht dus : tenzij je zelf in een winkel staat kun je je boodschappen best wel op een andere tijd kopen. Kun je dit niet inplannen dan ben je zelf niet het grootste lampje he
1984 is real now ! Beware of your own elected government.
  zondag 21 juni 2009 @ 09:38:39 #24
52636 M2theC
You designed yourself
pi_70214449
quote:
Op zondag 21 juni 2009 04:07 schreef Limey het volgende:

Dat is te danken aan een aantal politieke partijen (je kunt wel raden welke), ze willen de huidige openingstijden zelfs aanpakken. Dit omdat ze denken dat de winkels al te vaak open zijn. En je raad het al, al helemaal op zondag. Momenteel maken gemeenten gebruik van een toerisme regeling. Verklaren ze zichzelf als toeristisch dan mogen ze extra winkeltijd invoeren. Dit laatste willen ze dus aanpakken. Echter, een toerisme kunnen ze niet zo goed defineren, dus hoe ze het aan willen pakken is nog niet zeker.

Het CBL en het HBD (en veel winkeliers) pleiten juist voor het langer openblijven. Dit omdat het past bij deze tijd, er behoefte aan is vanuit de consument en omdat het afschaffen een substantieel aantal banen zal kosten.

Gelukkig ziin er ook gewoon winkels die er gewoon schijt aan hebben. Deze gaan zelfs na een uitspraak van de rechter gewoon weer open op zondag.
There's a valuable lesson learned, so it evens it up for me. When the grass is cut, the snakes will show.
  zondag 21 juni 2009 @ 09:50:47 #25
204963 Kankerkachelsverkopert
2 halen, 3 betalen!
pi_70214553
Ik ga zo een frikandelbroodje halen bij de AH.
pi_70214570
quote:
Op zondag 21 juni 2009 09:34 schreef etidoc het volgende:
Werken in een winkel is niet te combineren met een gezinsleven. Als de overheid die mensen hun verplichte vrije dagen ook nog zou afpakken dan zullen er zoveel afhaken dat de meeste winkels helemaal zullen moeten sluiten of compleet draaien op scholieren/studenten (wat weer afbreuk zou doen aan de kwaliteit).

En ja, ik heb 18 jaar in diverse takken van de detailhandel gewerkt als bedrijfsleider.
En aangezien mijn vrouw er niet meer tegenkon dat ik 's morgens om 6.00 wegging en om 21.30 thuiskwam en mijn kinderen zich af begonnen te vragen wie die man toch was die 's zondags het vlees kwam snijden ben ik ermee genokt en werk nu lekker van maandag tot vrijdag op kantoor.
Er zijn veel meer beroepen die 24/7 draaien en hebben die allemaal last van jouw persoonlijke probleem? Nee, ook in een 24/7 economie kun je prima afspraken maken over hoe lang en wanneer je werkt. Dat het bij jou, of mogelijk in het geheel in de supermarkt branche slecht geregeld is, zou geen reden moeten zijn om winkels dan maar op zondag dicht te laten.

Zelf werk ik al 12 jaar in een 24/7 bedrijfstak en ben even vaak, zelfs vaker vrij dan de 9 to 5 kantoor medewerker. Helaas betekent dat dat soms mijn weekend begint op zondag, maar ik dan geen boodschappen kan doen, omdat om een of andere reden de winkels dan dicht zijn (in sommige gemeentes)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_70214684
Dat is nu de 24 uurs kenniseconomie waar het kabinet het altijd over heeft.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  zondag 21 juni 2009 @ 10:08:36 #28
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_70214696
Boehoe, één dag van de zeven dagen niet kunnen winkelen. Wat een drama. Aan de andere kant van de wereld komen dagelijks kinderen om van de honger, maar hier kunnen we één dag van de week niet winkelen.
pi_70214722
quote:
Op zondag 21 juni 2009 10:08 schreef servus_universitas het volgende:
Boehoe, één dag van de zeven dagen niet kunnen winkelen. Wat een drama. Aan de andere kant van de wereld komen dagelijks kinderen om van de honger, maar hier kunnen we één dag van de week niet winkelen.
Dan moeten ze daar de winkels maar op zondag open doen.
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_70214725
quote:
Op zondag 21 juni 2009 10:08 schreef servus_universitas het volgende:
Wat een dooddoener Met die redenering kun je ALLES goedpraten Het is nog eens een drogreden ook. Dus omdat het nog erger kan, mag er niets over gezegd worden?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  zondag 21 juni 2009 @ 10:14:26 #31
Profeta Pluriforma
pi_70214751
quote:
Op zondag 21 juni 2009 10:11 schreef Seneca het volgende:

[..]

Wat een dooddoener Met die redenering kun je ALLES goedpraten Het is nog eens een drogreden ook. Dus omdat het nog erger kan, mag er niets over gezegd worden?
Je mag er alles over zeggen wat je wilt. Ik geef alleen mijn mening wanneer ik zeg dat ik het een vorm van aanstelleritis vind. Het is de zoveelste huiluiting van de verwende westerling die nooit tevreden is.
  zondag 21 juni 2009 @ 10:15:08 #32
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_70214758
Te hoge uitkeringen
Te veel invloed zwartekousen kerk.
Overigens vind ik zondag wel een aardige dag om eens niet te shoppen, maar eens wat nuttigs te doen.
.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_70214774
De reden is dat er in Nederland snachts en op zondagen te weinig mensen actief zijn. Het zou alleen maar verlies opleveren voor winkels die 24/7 open zouden zijn.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_70214784
quote:
Op zondag 21 juni 2009 10:14 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Je mag er alles over zeggen wat je wilt. Ik geef alleen mijn mening wanneer ik zeg dat ik het een vorm van aanstelleritis vind. Het is de zoveelste huiluiting van de verwende westerling die nooit tevreden is.
Mwah, na die topics van jou over dat het zo treurig is gesteld met onze onderwijssysteem vind ik dat nogal hypocriet. Aan de andere kant van de wereld sterven kinderen van de honger, en jij maakt je druk over het curriculum van de universiteit.
pi_70214796
quote:
Op zondag 21 juni 2009 10:17 schreef Seneca het volgende:

[..]

Mwah, na die topics van jou over dat het zo treurig is gesteld met onze onderwijssysteem vind ik dat nogal hypocriet. Aan de andere kant van de wereld sterven kinderen van de honger, en jij maakt je druk over het curriculum van de universiteit.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_70214806
quote:
Op zondag 21 juni 2009 10:18 schreef Flashwin het volgende:

[..]

zondag 21 juni 2009 @ 10:20:48 #37
170377 Beetlebum
freelance alcoholist
pi_70214821
je loopt gewoon te blaten omdat je Vaderdag vergeten bent en nu aangewezen bent op het kopen van een doosje 'merci' bij het tankstation...
Niet iedereen is slim genoeg om z'n eigen domheid te bevatten...
  zondag 21 juni 2009 @ 10:21:50 #38
Profeta Pluriforma
pi_70214830
quote:
Op zondag 21 juni 2009 10:17 schreef Seneca het volgende:

[..]

Was ik dat? In ieder geval zie ik niet het verband tussen die twee. Het verband tussen enerzijds de wens om zeven dagen in de week te kunnen consumeren en anderzijds constructief bezig zijn door het niveau van het onderwijs te verbeteren. In het eerste geval betreft het een individueel nut (of behoeftebevrediging) en in het tweede geval betreft het vooral ook een maatschappelijk nut.
  zondag 21 juni 2009 @ 10:22:03 #39
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_70214833
quote:
Op zondag 21 juni 2009 10:11 schreef sinadO het volgende:

[..]

Dan moeten ze daar de winkels maar op zondag open doen.
Ja want dan kunnen ze bijvoorbeeld zo'n maaltijd van Knorr gaan kopen.
pi_70214856
quote:
Op zondag 21 juni 2009 10:21 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Was ik dat? In ieder geval zie ik niet het verband tussen die twee. Het verband tussen enerzijds de wens om zeven dagen in de week te kunnen consumeren en anderzijds constructief bezig zijn door het niveau van het onderwijs te verbeteren. In het eerste geval betreft het een individueel nut (of behoeftebevrediging) en in het tweede geval betreft het vooral ook een maatschappelijk nut.
Corrigeer me als ik het fout heb, maar voor zover mij bekend leidt meer consumeren tot meer omzet voor bedrijven, wat op zijn beurt weer leidt tot meer werkgelegenheid en meer investeringen in research en development. Het betekent ook nog eens dat ik niet langer doordeweeks vrij hoef te nemen, omdat de winkels normaalgesproken gesloten zijn op de tijden dat ik niet hoef te werken, wat op zijn beurt dus weer tot een efficientere besteding van tijd leidt.

Overigens kun je die redenering ook omdraaien. Voor zover ik weet is er geen enkel maatschappelijk nut aan het voor iedereen instellen van een verplichte vrije dag. Dat is puur gebaseerd op het individueel nut van een kleine groep gelovigen.

Voor alle duidelijkheid, ik heb geen enkel probleem met het idee dat mensen het recht hebben op een vrije dag, maar wel met het feit dat dit voor iedereen per se op zondag moet zijn. Laat Christenen lekker vrij houden op zondag, dan doe ik dat wel op woensdag (wat voor mij het beste uitkomt).
pi_70214876
Deze regeling is ook gewoon onzinnig. Al die wetten die zijn verzonnen door religieuze popie jopies mogen van mij wel even aangepast worden.

Zelfs hier in het strenggelovige midden oosten zijn de winkels gewoon op vrijdag (weekend/Islamitische rustdag) open van 2 tot 10.
Cool story, Hansel.
  zondag 21 juni 2009 @ 10:33:20 #42
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_70214982
Hier in het dorp Eindhoven zijn er meerdere 24/7 winkels, of iig open op de tijden dat anderen gesloten zijn.
/-=]
|o-0
~~~`
  zondag 21 juni 2009 @ 10:36:04 #43
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_70215015
quote:
Op zondag 21 juni 2009 10:24 schreef Seneca het volgende:

[..]

Corrigeer me als ik het fout heb, maar voor zover mij bekend leidt meer consumeren tot meer omzet voor bedrijven, wat op zijn beurt weer leidt tot meer werkgelegenheid en meer investeringen in research en development. Het betekent ook nog eens dat ik niet langer doordeweeks vrij hoef te nemen, omdat de winkels normaalgesproken gesloten zijn op de tijden dat ik niet hoef te werken, wat op zijn beurt dus weer tot een efficientere besteding van tijd leidt.
De Nederlandse bevolking krijgt geen verhoging van inkomsten als de winkels op zondag open zijn, dus de besteding zal op de zondag wellicht toenemen, maar dat gaat ten koste van mensen die op bijv. zaterdag of woensdag gaan shoppen of van een andere sector.
Voor de macro economie maakt dit geen verschil, voor de winkeliers an sich wel.
/-=]
|o-0
~~~`
pi_70215101
quote:
Op zondag 21 juni 2009 10:33 schreef DeWaasheid het volgende:
Hier in het dorp Eindhoven zijn er meerdere 24/7 winkels, of iig open op de tijden dat anderen gesloten zijn.
Er zijn avondwinkels daar maar 24/7? Noem er eens een dan.
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
  zondag 21 juni 2009 @ 10:44:51 #45
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_70215158
quote:
Op zondag 21 juni 2009 10:41 schreef sinadO het volgende:

[..]

Er zijn avondwinkels daar maar 24/7? Noem er eens een dan.
Die in de Hoogstraat noemt zich 24/7, maar ik twijfel eraan of dat zo is. Iig op de 'normale uren' wanneer anderen gesloten zijn is ie open. Dwz tot laat 's avonds, zondag, feestdagen, etc. Volgens mij issie juist dicht wanneer anderen open zijn.
/-=]
|o-0
~~~`
pi_70215179
quote:
Op zondag 21 juni 2009 10:44 schreef DeWaasheid het volgende:

[..]

Die in de Hoogstraat noemt zich 24/7, maar ik twijfel eraan of dat zo is. Iig op de 'normale uren' wanneer anderen gesloten zijn is ie open. Dwz tot laat 's avonds, zondag, feestdagen, etc. Volgens mij issie juist dicht wanneer anderen open zijn.
Er zit er toch ook eentje in Woensel? Die is ook enkel 's avonds open.
  zondag 21 juni 2009 @ 11:08:20 #47
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_70215539
quote:
Op zondag 21 juni 2009 10:16 schreef Flashwin het volgende:
De reden is dat er in Nederland snachts en op zondagen te weinig mensen actief zijn. Het zou alleen maar verlies opleveren voor winkels die 24/7 open zouden zijn.
Waarom denk je dat mensen minder actief zijn op zondag? Omdat er geen flikker te doen is, juist ja.
Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Skylark. het volgende:
Nu je op de webcam door Elia met "Ryan ik wil je pijpen" en door Giovanni van Bronckhorst met "LAKITU LAKITU" gequote wordt leg ik me nederig aan je voeten. _O_
  zondag 21 juni 2009 @ 11:12:15 #48
Profeta Pluriforma
pi_70215601
quote:
Op zondag 21 juni 2009 11:08 schreef Lakitu het volgende:

[..]

Waarom denk je dat mensen minder actief zijn op zondag? Omdat er geen flikker te doen is, juist ja.
Het zegt al voldoende dat de enige activiteit waar jij voldoening uit haalt winkelen is. Kom op zeg, verruim je blik eens, er valt op zondag genoeg te beleven.
  zondag 21 juni 2009 @ 11:16:25 #49
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_70215672
quote:
Op zondag 21 juni 2009 11:12 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Het zegt al voldoende dat de enige activiteit waar jij voldoening uit haalt winkelen is. Kom op zeg, verruim je blik eens, er valt op zondag genoeg te beleven.
Ik heb het niet over het winkelen opzich. De straten zijn leeg, er is niks op tv enz.

En vertel, wat valt er allemaal te beleven?
Nu je op de webcam door Elia met "Ryan ik wil je pijpen" en door Giovanni van Bronckhorst met "LAKITU LAKITU" gequote wordt leg ik me nederig aan je voeten. _O_
  zondag 21 juni 2009 @ 11:22:18 #50
Profeta Pluriforma
pi_70215766
quote:

[..]

Ik betwijfel of het op zondag open zijn van winkel een substantiële positieve bijdrage levert aan de economie en daarmee indirect aan de maatschappij. Net als Flashwin geloof ik niet dat het leidt tot verhoogde consumptie. Niet in Nederland althans. Los daarvan moeten we eens afstappen van het idee dat alles moet draaien om economisch nut en efficiency. Er is meer in de wereld.
quote:
Overigens kun je die redenering ook omdraaien. Voor zover ik weet is er geen enkel maatschappelijk nut aan het voor iedereen instellen van een verplichte vrije dag. Dat is puur gebaseerd op het individueel nut van een kleine groep gelovigen.

Voor alle duidelijkheid, ik heb geen enkel probleem met het idee dat mensen het recht hebben op een vrije dag, maar wel met het feit dat dit voor iedereen per se op zondag moet zijn. Laat Christenen lekker vrij houden op zondag, dan doe ik dat wel op woensdag (wat voor mij het beste uitkomt).
Het geloof heeft er wat mij betreft niets mee te maken. Ik vind het meer een kwestie van een gezonde terughoudendheid jegens het consumentisme dat al bezit heeft genomen van zoveel van onze ruimte. Dat kan alleen wanneer de vrije dag collectief wordt georganiseerd, anders verliest het aan betekenis.
pi_70215854
quote:
Op zondag 21 juni 2009 11:22 schreef servus_universitas het volgende:
Los daarvan moeten we eens afstappen van het idee dat alles moet draaien om economisch nut en efficiency. Er is meer in de wereld.

Eens, maar het is mijns inziens veel te laat om er nog wat aan te kunnen doen.
pi_70215885
Inderdaad lastig als je geen nog geen vaderdagcadeau hebt weten in te slaan De volgende keer er toch maar even wat eerder aan denken
Een groot man met een klein hartje
pi_70215980
quote:
Op zondag 21 juni 2009 10:16 schreef Flashwin het volgende:
Nee, mensen zijn weinig actief omdat er geen flikker open is.
Bij mij in de buurt (R'dam) is de Bas vd Heijden op zondag gesloten, de straat is zo goed als dood. Verderop is de C1000 open en het is daar op zondag net zo druk als op vrijdag/zaterdag.
Het centrum is open en op zondag is het ALTIJD druk daar.
  zondag 21 juni 2009 @ 11:36:41 #54
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_70216005
quote:
Op zondag 21 juni 2009 11:34 schreef Asgard het volgende:

[..]

Nee, mensen zijn weinig actief omdat er geen flikker open is.
Bij mij in de buurt (R'dam) is de Bas vd Heijden op zondag gesloten, de straat is zo goed als dood. Verderop is de C1000 open en het is daar op zondag net zo druk als op vrijdag/zaterdag.
Het centrum is open en op zondag is het ALTIJD druk daar.
Dit dus, zoals ik zei.
  zondag 21 juni 2009 @ 11:52:43 #55
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_70216338
Whahaaa TS woont in een extremistisch achtergesteld land waar winkeliers niet vrij zijn om hun eigen werktijden te bepalen

Zodadelijk ga je me nog vertellen dat je in cafe's niet mag roken en soms betalen moet voor de W.C.....
pi_70216637
quote:
Op zondag 21 juni 2009 11:52 schreef Buschetta het volgende:
Whahaaa TS woont in een extremistisch achtergesteld land waar winkeliers niet vrij zijn om hun eigen werktijden te bepalen

Zodadelijk ga je me nog vertellen dat je in cafe's niet mag roken en soms betalen moet voor de W.C.....
Een groot man met een klein hartje
pi_70217642
quote:

Cool story, Hansel.
  zondag 21 juni 2009 @ 13:28:54 #58
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_70218925
quote:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')