Voor de zoveelste tijd kijk ik nu naar Flodder. Ik heb deze film al minstens honderd keer gezien, en nog ontdek ik nieuwe dingen. De film zit dan ook briljant in elkaar. Ondanks dat de film al bijna 25 jaar oud is, is deze nog steeds up to date. Ook nu blijken dure villa's onverkoopbaar, en is de nood onder huurders hoog.
Maar goed, ik zag de film voor het eerst toen ik acht was. In 1988 was deze voor het eerst op tv, en uiteraard nam mijn pa deze op. Zonder commercials tussendoor, dat kon toen nog. Als mijn ouders ff weg waren, spoelde ik elke keer naar de garagescène. Dit stukje was dan ook helemaal grijs gedraaid.
En ieder jaar dat deze film op tv kwam, heb ik hem gezien. Ik heb hem nu al drie jaar op mijn HDD-recorder staan, en ik kan het niet over mijn hart verkrijgen deze te deleten. Sterker nog, ik kijk er minimaal eens per maand naar. Overdag quoten collega's en ik de leukste stukjes op het werk. Hilariteit alom natuurlijk.
Nog ff een paar memorabele scènes:
Nog een paar scènes/qoutes, waar ik helaas geen filmpjes van kan vinden:
"Hij heb ook altijd wat. Nou, zet hem maar effe in de zon dan ken die droge!"
"Hier?"
"Juist hier!"
"Dag mevrouw Flodder, hoe maakt u het?"
"Kwestie van gisten"
En een van der allermooisten: Kolonel Wim Kruisman in de tank, en schiet ermee op het huis van Flodder. Eerst glijdt hij uit:"Oeps" En dan BOEM!, gat in de tennisbaan. Dan draait hij de geschutskoepel, dan BOEM en lacht hij "Hahahahahaha!" En die grijns die hij erbij trekt, geweldig!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen.
Tuinbeeld kopen?