Het draait allemaal om omzet, ze moeten wel.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:45 schreef ASroma het volgende:
[..]
de eindredacteur bepaalt wat men laat zien. Als de eindredacteur geen ethiek kent en goedkoop wil scoren omdat hij zo kijkcijfers trekt ligt het dus echt bij de media zelf. Ok je zou kunnen zeggen dat ze wel moeten omdat ze anders geen bestaansrecht kennen (kijkcijfers hebben).
Slechte smoes.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het draait allemaal om omzet, ze moeten wel.
of niet kijk het gezapige sfeertje bij de NOSquote:Op zondag 21 juni 2009 12:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het draait allemaal om omzet, ze moeten wel.
Ik leef in een microsfeer, ik word eerlijk gezegd niet warm of koud van alles dat er elders in de wereld gebeurt.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:48 schreef FloydP het volgende:
[..]
Zonder de media zou jij nooit hebben geweten dat Saddam Hoessein een gekke massamoordenaar was. Als een tiran je onderdrukt dan zou jij ook willen dat de wereldmedia aandacht geven aan jouw zaak, want dat is nog je laatste hoop, zodat de wereld weet dat jij lijdt en dat er hulp komt voor de onderdrukten.
Voor jou nog even een keertje:quote:De media hebben de Iraakse invasie van Koeweit, de genocide begaan door de Serviërs, en de massamoorden van Saddam niet verzonnen. Sommige media zijn selectief, dat klopt wel, maar dit verandert niets aan het feit dat de conflicten die ze belichten niet bestaan en 'hoaxen' zijn.
Ohja, en Bush is mijn opa.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:52 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik leef in een microsfeer, ik word eerlijk gezegd niet warm of koud van alles dat er elders in de wereld gebeurt.
Dus als ik niet had geweten wie Saddam Hoessein is, had het mij helemaal niks uitgemaakt.
[..]
Voor jou nog even een keertje:
1. Op alle voorpagina's stond het bericht dat Irakeze soldaten couveusebabietjes in Koeweit hadden vermoord. Dit verzonnen bericht was de aanleiding voor de 1e Golfoorlog.
2. Op alle voorpagina's stonden foto's van servische Nazikampen met uitgemergelde gevangenen achter prikkeldraad wat de aanleiding was voor oorlog en bombardementen op Servië. Later zijn deze nepfoto's ontmaskerd door Thomas Deichmann. Het kamp bleek een open verzamelplaats voor zwervers en het camerateam stond juist achter een stuk kippegaas dat gereedschap moest beschermen.
Gast ga lekker googelen, iedereen die 30 jaar en ouder is en het nieuws gevolgd heeft, weet hoe het zit.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:54 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ohja, en Bush is mijn opa.
Zonder bron kan ik ook van alles beweren.
Jij hebt makkelijk praten, maar wat als Saddam de leider van Nederland was, dan zou je ook wel willen dat andere landen je te hulp schieten.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:52 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik leef in een microsfeer, ik word eerlijk gezegd niet warm of koud van alles dat er elders in de wereld gebeurt.
Dus als ik niet had geweten wie Saddam Hoessein is, had het mij helemaal niks uitgemaakt.
So what? Het was een gerechtvaardigde oorlog, Saddam was degene die was begonnen met misdaden te plegen. Dat het verhaal over couveusebabietjes was verzonnen doet daar niets aan af.quote:Voor jou nog even een keertje:
1. Op alle voorpagina's stond het bericht dat Irakeze soldaten couveusebabietjes in Koeweit hadden vermoord. Dit verzonnen bericht was de aanleiding voor de 1e Golfoorlog.
Same here. Dat een deel van het verhaal is verzonnen om 'support' te genereren voor een oorlog tegen een massamoordenaar betekent niet gelijk dat die massamoordenaars lieverdjes waren en genaaid zijn door de evil media.quote:2. Op alle voorpagina's stonden foto's van servische Nazikampen met uitgemergelde gevangenen achter prikkeldraad wat de aanleiding was voor oorlog en bombardementen op Servië. Later zijn deze nepfoto's ontmaskerd door Thomas Deichmann. Het kamp bleek een open verzamelplaats voor zwervers en het camerateam stond juist achter een stuk kippegaas dat gereedschap moest beschermen.
Mooi, bedankt.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:47 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
http://www.ireport.com/docs/DOC-277430
Ik weet het niet, het is wel erg hypothetisch.... maar in dat geval: misschien had ik dat niet erg gevonden als hij leider was geweest.quote:Op zondag 21 juni 2009 12:57 schreef FloydP het volgende:
[..]
Jij hebt makkelijk praten, maar wat als Saddam de leider van Nederland was, dan zou je ook wel willen dat andere landen je te hulp schieten.
[..]
Als je iedereen zou doden die misdaden zou plegen, dan blijven er maar verdomd weinig mensen over op aarde.quote:So what? Het was een gerechtvaardige oorlog, Saddam was degene die was begonnen met misdaden te plegen. Dat het verhaal over couveusebabietjes was verzonnen doet daar niets aan af.
[..]
Dat vind jij, er zijn nog genoeg aanhangers van Slobo en Sadam die er heel anders over denken.quote:Saddam en Milosevic hebben hun verdiende loon gekregen.
Vond je dat beter klinken dan "Maar Saddam is helemaal niet de leider van Nederlandquote:Op zondag 21 juni 2009 13:02 schreef JohnDope het volgende:
Ik weet het niet, het is wel erg hypothetisch.... maar in dat geval: misschien had ik dat niet erg gevonden als hij leider was geweest.
Nee hoor, want er leefden legio mensen onder Saddam die het goed hadden.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:06 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Vond je dat beter klinken dan "Maar Saddam is helemaal niet de leider van Nederland" en heb je het daarom aangepast?
Ik mis in dit soort theorieën altijd het stukje waarin het hele volk omgekocht wordt om zich op straat af te laten schieten.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik heb een analyse gevonden die de mogelijke invloed van de CIA in dit hele gebeuren aanhaalt.
-knip-
Makkelijk praten enzo.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:02 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik weet het niet, het is wel erg hypothetisch.... maar in dat geval: misschien had ik dat niet erg gevonden als hij leider was geweest.
De Irakezen en Serviërs zijn niet uitgeroeid, hun leiders wel.quote:Als je iedereen zou doden die misdaden zou plegen, dan blijven er maar verdomd weinig mensen over op aarde.
Waarom zijn die mensen aanhangers van massamoordenaars:quote:Dat vind jij, er zijn nog genoeg aanhangers van Slobo en Sadam die er heel anders over denken.
En Slobo kan je overigens niet op 1 lijn zetten met Saddam.
Met alle respect, maar jullie reality-kijkers hebben dit moment belangrijk gemaakt.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:11 schreef SeLang het volgende:
Toch jammer dat een topic waarin een belangrijk historisch moment wordt gevolgd meteen weer wordt overgenomen door trollen
Dat is inderdaad jammer. Normaal gesproken kun je dat (zoals gisteren) gewoon negeren en doorgaan met het laatste nieuws posten, maar zoals eerder al vermeld is het nu gewoon een werkdag dus het echt belangrijke nieuws van vandaag zal nog wel een paar uur op zich laten wachten.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:11 schreef SeLang het volgende:
Toch jammer dat een topic waarin een belangrijk historisch moment wordt gevolgd meteen weer wordt overgenomen door trollen
Dit is niet makkelijk, maar zo is het gewoon.quote:
Een leider uitroeien is 1 van de ergste dingen die je een volk kan aan doen.quote:De Irakezen en Serviërs zijn niet uitgeroeid, hun leiders wel.
[..]
Of het zijn gewoon normale burgers die mee doen met de samenleving en een prima microsfeer hadden.quote:Waarom zijn die mensen aanhangers van massamoordenaars:
1) Ze verdienden geld en hadden macht onder hun bewind.
2) Ze zijn gehersenspoeld door de media.
Ik ben in mijn leven een aantal Serven tegen gekomen en die waren allemaal zwaar positief over Slobo.quote:p.s, je zegt dat je Slobo niet op 1 lijn zetten met Saddam kunt zetten... hoe weet je dat eigenlijk? Via de evil media gehoord zeker
Met alle respect? Je noemt deze volksopstand onbelangrijk maar dan wel met alle respect?quote:Op zondag 21 juni 2009 13:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Met alle respect, maar jullie reality-kijkers hebben dit moment belangrijk gemaakt.
Ik weet niet precies hoe twitter werkt. Zie alleen die berichtjes verschijnen. RT is ReTwitteren ofzo? Zijn dat dan berichtjes van anderen die naar persiankiwi doorgestuurd worden?quote:Op zondag 21 juni 2009 06:01 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Persiankiwi is al een paar uur uit de lucht , net als iranbaan... op twitter wordt een hoop ge RT'd maar er komt weinig nieuws naar buiten.
Het ziet er vreselijk en echt uit, maar het blijft een kort internet filmpje.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:21 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Met alle respect? Je noemt deze volksopstand onbelangrijk maar dan wel met alle respect?
..
..
Laten we dit met alle respect negeren:
Precies ja.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik heb een analyse gevonden die de mogelijke invloed van de CIA in dit hele gebeuren aanhaalt.
Ik ben er zelf niet van overtuigd dat dit allemaal waar is maar vind het wel de moeite waard om te plaatsen omdat het weer een heel ander perspectief geeft.
Het begon met het Iraanse volk die het belangrijk genoeg vond om onze aandacht te vragen en zich begon te roeren. Toen alle media werd verboden en het regime zich klaarmaakte om hard in te grijpen, vonden veel mensen dat ze zoveel mogelijk aandacht moesten geven hieraan.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:15 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Met alle respect, maar jullie reality-kijkers hebben dit moment belangrijk gemaakt.
Nee, jij hebt makkelijk praten omdat jij nooit onder zo iemand hebt moeten leven. De mensen in dit topic die jij voor reality-kijkers uitmaakt hebben dat wel en zij weten beter dan jou wat zich afspeelt in dat soort landen.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:18 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dit is niet makkelijk, maar zo is het gewoon.
Jouw vraag was eerder "makkelijk" praten.
Vreemd dat Hitler's dood goed heeft uitgepakt voor de Duitsers.quote:Een leider uitroeien is 1 van de ergste dingen die je een volk kan aan doen.
Mensen die het geen probleem vinden om anderen te onderdrukken vanwege hun etniciteit/religie, en dus prima kunnen fungeren in zo'n samenleving onder een massamoordenaar... tuig dus.quote:Of het zijn gewoon normale burgers die mee doen met de samenleving en een prima microsfeer hadden.
Hangt er van af wat voor Serven dat zijn en hoe zij geprofiteerd hebben van Slobo. Zo zal een Koerd en en een sjiiet anders antwoorden op de vraag of Saddam goed was dan een Arabische soenniet. Maar nogmaals: dit doet niets af aan het feit dat Saddam en Milosevic massamoordenaars waren, en als je een fan van die criminelen bent (no matter hoe goed hij voor jou etniciteit/stroming was) dan ben en blijf je tuig imho.quote:Ik ben in mijn leven een aantal Serven tegen gekomen en die waren allemaal zwaar positief over Slobo.
Ik vind die mensen sowieso hypocriet, want het maakt natuurlijk niks uit wie er van die 2 aan de touwtjes gaat trekken.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:29 schreef Py het volgende:
[..]
Het begon met het Iraanse volk die het belangrijk genoeg vond om onze aandacht te vragen en zich begon te roeren. Toen alle media werd verboden en het regime zich klaarmaakte om hard in te grijpen, vonden veel mensen dat ze zoveel mogelijk aandacht moesten geven hieraan.
Ja, vind je het gek als er geen journalisten mogen filmen!quote:Op zondag 21 juni 2009 13:24 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het ziet er vreselijk en echt uit, maar het blijft een kort internet filmpje.
Ik ben klaar met jou.quote:Net zoals dit:
Bron? Wie meldt dit, Twitter?quote:Op zondag 21 juni 2009 13:31 schreef Py het volgende:
Alle buschauffeurs hebben zich trouwens solidair verklaard met de demonstranten en zijn gaan staken.
En hier een andere camera:quote:Op zondag 21 juni 2009 13:21 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Met alle respect? Je noemt deze volksopstand onbelangrijk maar dan wel met alle respect?
..
..
Laten we dit met alle respect negeren:
Ik zag de link al staan, ja.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:31 schreef Py het volgende:
Alle buschauffeurs hebben zich trouwens solidair verklaard met de demonstranten en zijn gaan staken.
Geef nou maar eerlijk toe dat jij na het zien van dat filmpje ook geloofde dat dat meisje echt die tattoeages in haar gezicht had laten zetten.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:34 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Ja, vind je het gek als er geen journalisten mogen filmen!![]()
[..]
Ik ben klaar met jou.
Daar gaat de demonstratie al lang niet meer om.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:34 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik vind die mensen sowieso hypocriet, want het maakt natuurlijk niks uit wie er van die 2 aan de touwtjes gaat trekken.
Volgens mij is het dat iemand op twitter een berichtje van bijvoorbeeld PersianKiwi doorstuurt naar alle volgers van zijn/haar eigen profiel. Zover als ik het begrijp dan.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:22 schreef Py het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe twitter werkt. Zie alleen die berichtjes verschijnen. RT is ReTwitteren ofzo? Zijn dat dan berichtjes van anderen die naar persiankiwi doorgestuurd worden?
R.I.Pquote:
Welkom tussen de boze anti-Ahmadinejad users.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:35 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Geef nou maar eerlijk toe dat jij na het zien van dat filmpje ook geloofde dat dat meisje echt die tattoeages in haar gezicht had laten zetten.
quote:Op zondag 21 juni 2009 13:36 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Volgens mij is het dat iemand op twitter een berichtje van bijvoorbeeld PersianKiwi doorstuurt naar alle volgers van zijn/haar eigen profiel. Zover als ik het begrijp dan.
Weer wat geleerdquote:Op zondag 21 juni 2009 13:38 schreef Disana het volgende:
RT betekent ReTweet. In email heet het een forward of 'doorgestuurd'.
JIJ JIJ JIJ JIJ JIJquote:Op zondag 21 juni 2009 13:39 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Welkom tussen de boze anti-Ahmadinejad users.
Hier heerst de onderbuik. Men heeft een standpunt in genomen, en daar valt niet van af te wijken. Men gelooft in deze topicreeks alles, blind, zonder ook dan maar 1x de bron of echtheid van een stemmingmakend bericht, foto of filmpje te verifieren. Elk Twitter-berichtje wordt voor waarheid aangenomen. Alles wat men voor ogen krijgt is waar, en feitelijk zo gebeurd. Er valt niet over in discussie te gaan want dan wordt men boos. Zeer kenmerkend voor de onderbuikmening.
Ik kom niet uit die cultuur, maar ik kan mezelf goed aanpassen en ik sluit niet uit dat ik een prima microsfeer zou kunnen hebben als ik onder Saddam zou moeten leven.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:33 schreef FloydP het volgende:
[..]
Nee, jij hebt makkelijk praten omdat jij nooit onder zo iemand hebt moeten leven. De mensen in dit topic die jij voor reality-kijkers uitmaakt hebben dat wel en zij weten beter dan jou wat zich afspeelt in dat soort landen.
[..]
Er is nooit een lijk gevonden. En volgens de verhalen heeft hij zelfmoord gepleegd, dus dat is iets anders.quote:Vreemd dat Hitler's dood goed heeft uitgepakt voor de Duitsers.
[..]
Dat ligt er helemaal aan.quote:Mensen die het geen probleem vinden om anderen te onderdrukken vanwege hun etniciteit/religie, en dus prima kunnen fungeren in zo'n samenleving onder een massamoordenaar... tuig dus.
[..]
Zegt iemand die zelf nooit in Iran is geweest en daar ook het leven niet heeft meegemaakt.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:39 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Hier heerst de onderbuik. Men heeft een standpunt in genomen, en daar valt niet van af te wijken. Men gelooft in deze topicreeks alles, blind, zonder ook dan maar 1x de bron of echtheid van een stemmingmakend bericht, foto of filmpje te verifieren. Elk Twitter-berichtje wordt voor waarheid aangenomen. Alles wat men voor ogen krijgt is waar, en feitelijk zo gebeurd. Er valt niet over in discussie te gaan want dan wordt men boos. Zeer kenmerkend voor de onderbuikmening.
http://narcosphere.narcon(...)kers-join-resistancequote:
Disana had hem ook al geplaatst zie ik netquote:The Autobus Workers Union of Iran (Sendikaye Sherkat Vahed, in Farsi) has just made the following declaration (translated for The Field by Iraj Omidvar):
In recent days we have witnessed the passionate presence of millions of women and men, the old and the young, and ethnic and religious minorities in Iran, people who want their government to recognize their most basic right, the right to freely, independently, and transparently elect, a right that in most societies around the world is not only recognized officially but for whose protection no effort is neglected.
In the current situation, we witness threats, arrests, killings, and naked persecution, which threaten to grow in dimension and lead to the shedding of innocent people's blood thus bringing a rise in popular protests and not in their decline.
;
Iranian society is facing a deep political and economic crisis. Million-strong protests, which have manifested themselves with a silence that is replete with meaning, have become a pattern that is growing in area and dimension, a growth that demands a response from any responsible person and organization.
The Autobus Workers Union in an announcement issued before the elections declared, "in the absence of the freedom for political parties, our organization is naturally deprived of a social institution that can protect it."
"Workers of the Autobus Workers Union consider their social involvement and political activity to be the certain right of each member of society and furthermore believe that workers across Iran as long as they submit the platforms of presidential candidates and a practical guarantee about campaign slogans can choose to participate or not participate in elections."
The fact that the demands of the vast majority of Iranian society go far beyond those of unions is obvious to all, and in the previous years we have emphasized that until the principle of the freedom to organize and to elect is not materialized, any talk of social freedom and labor union rights will be a farce.
Given these facts, the Autobus Workers Union places itself alongside all those who are offering themselves in the struggle to build a free and independent civic society. The union condemns any kind of suppression and threats.
To recognize labor-union and social rights in Iran, the international labor organizations have declared the Fifth of Tir (June 26) the international day of support for imprisoned Iranian workers as well as for the institution of unions in Iran. We want that this day be viewed as more than a day for the demands of labor unions to make it a day for human rights in Iran and to ask all our fellow workers to struggle for the trampled rights of the majority of the people of Iran.
With hope for the spread of justice and freedom,
Autobus Workers Union
Je hebt weinig gemist, op de Nos kwamen ze niet verder dan wat vage twitterberichten en youtube filmpjes.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
Paar dagen het nieuws niet zo gevolgd. Echt erg wat daar gebeurd zeg.
Zoals je zelf doet, door niet bij te lezen maar klakkeloos aan te nemen dat alles wel van twitter zal komen:quote:Op zondag 21 juni 2009 13:39 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Hier heerst de onderbuik. Men heeft een standpunt in genomen, en daar valt niet van af te wijken.
http://narcosphere.narcon(...)kers-join-resistancequote:In recent days we have witnessed the passionate presence of millions of women and men, the old and the young, and ethnic and religious minorities in Iran, people who want their government to recognize their most basic right, the right to freely, independently, and transparently elect, a right that in most societies around the world is not only recognized officially but for whose protection no effort is neglected.
In the current situation, we witness threats, arrests, killings, and naked persecution, which threaten to grow in dimension and lead to the shedding of innocent people's blood thus bringing a rise in popular protests and not in their decline.
;
Iranian society is facing a deep political and economic crisis. Million-strong protests, which have manifested themselves with a silence that is replete with meaning, have become a pattern that is growing in area and dimension, a growth that demands a response from any responsible person and organization.
The Autobus Workers Union in an announcement issued before the elections declared, "in the absence of the freedom for political parties, our organization is naturally deprived of a social institution that can protect it."
"Workers of the Autobus Workers Union consider their social involvement and political activity to be the certain right of each member of society and furthermore believe that workers across Iran as long as they submit the platforms of presidential candidates and a practical guarantee about campaign slogans can choose to participate or not participate in elections."
The fact that the demands of the vast majority of Iranian society go far beyond those of unions is obvious to all, and in the previous years we have emphasized that until the principle of the freedom to organize and to elect is not materialized, any talk of social freedom and labor union rights will be a farce.
Given these facts, the Autobus Workers Union places itself alongside all those who are offering themselves in the struggle to build a free and independent civic society. The union condemns any kind of suppression and threats.
To recognize labor-union and social rights in Iran, the international labor organizations have declared the Fifth of Tir (June 26) the international day of support for imprisoned Iranian workers as well as for the institution of unions in Iran. We want that this day be viewed as more than a day for the demands of labor unions to make it a day for human rights in Iran and to ask all our fellow workers to struggle for the trampled rights of the majority of the people of Iran.
With hope for the spread of justice and freedom,
Autobus Workers Union
Hier heerst met name het meeleven met de Iraniërs die doodstrijd leveren voor een beetje vrijheidquote:Op zondag 21 juni 2009 13:39 schreef Chooselife het volgende:
[..]
quote:Op zondag 21 juni 2009 13:46 schreef Py het volgende:
[..]
Hier heerst met name het meeleven met de Iraniërs die doodstrijd leveren voor een beetje vrijheid
De mensen die de televisiekijker alles laten geloven, verdienen wel veel credits vind ik.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:39 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |