abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70217818
quote:
Op zondag 21 juni 2009 12:45 schreef ASroma het volgende:

[..]

de eindredacteur bepaalt wat men laat zien. Als de eindredacteur geen ethiek kent en goedkoop wil scoren omdat hij zo kijkcijfers trekt ligt het dus echt bij de media zelf. Ok je zou kunnen zeggen dat ze wel moeten omdat ze anders geen bestaansrecht kennen (kijkcijfers hebben).
Het draait allemaal om omzet, ze moeten wel.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_70217903
quote:
Op zondag 21 juni 2009 12:48 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Slechte smoes.
  zondag 21 juni 2009 @ 12:52:13 #203
97934 ASroma
Flamboyant
pi_70217923
quote:
Op zondag 21 juni 2009 12:48 schreef JohnDope het volgende:

[..]

of niet kijk het gezapige sfeertje bij de NOS
pi_70217924
quote:
Op zondag 21 juni 2009 12:48 schreef FloydP het volgende:

[..]

Zonder de media zou jij nooit hebben geweten dat Saddam Hoessein een gekke massamoordenaar was. Als een tiran je onderdrukt dan zou jij ook willen dat de wereldmedia aandacht geven aan jouw zaak, want dat is nog je laatste hoop, zodat de wereld weet dat jij lijdt en dat er hulp komt voor de onderdrukten.
Ik leef in een microsfeer, ik word eerlijk gezegd niet warm of koud van alles dat er elders in de wereld gebeurt.
Dus als ik niet had geweten wie Saddam Hoessein is, had het mij helemaal niks uitgemaakt.
quote:
De media hebben de Iraakse invasie van Koeweit, de genocide begaan door de Serviërs, en de massamoorden van Saddam niet verzonnen. Sommige media zijn selectief, dat klopt wel, maar dit verandert niets aan het feit dat de conflicten die ze belichten niet bestaan en 'hoaxen' zijn.
Voor jou nog even een keertje:
1. Op alle voorpagina's stond het bericht dat Irakeze soldaten couveusebabietjes in Koeweit hadden vermoord. Dit verzonnen bericht was de aanleiding voor de 1e Golfoorlog.

2. Op alle voorpagina's stonden foto's van servische Nazikampen met uitgemergelde gevangenen achter prikkeldraad wat de aanleiding was voor oorlog en bombardementen op Servië. Later zijn deze nepfoto's ontmaskerd door Thomas Deichmann. Het kamp bleek een open verzamelplaats voor zwervers en het camerateam stond juist achter een stuk kippegaas dat gereedschap moest beschermen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 21 juni 2009 @ 12:54:43 #205
167923 appelsjap
All the above
pi_70218000
quote:
Op zondag 21 juni 2009 12:52 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik leef in een microsfeer, ik word eerlijk gezegd niet warm of koud van alles dat er elders in de wereld gebeurt.
Dus als ik niet had geweten wie Saddam Hoessein is, had het mij helemaal niks uitgemaakt.
[..]

1. Op alle voorpagina's stond het bericht dat Irakeze soldaten couveusebabietjes in Koeweit hadden vermoord. Dit verzonnen bericht was de aanleiding voor de 1e Golfoorlog.

2. Op alle voorpagina's stonden foto's van servische Nazikampen met uitgemergelde gevangenen achter prikkeldraad wat de aanleiding was voor oorlog en bombardementen op Servië. Later zijn deze nepfoto's ontmaskerd door Thomas Deichmann. Het kamp bleek een open verzamelplaats voor zwervers en het camerateam stond juist achter een stuk kippegaas dat gereedschap moest beschermen.
Ohja, en Bush is mijn opa.
Zonder bron kan ik ook van alles beweren.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
pi_70218053
quote:
Op zondag 21 juni 2009 12:54 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Ohja, en Bush is mijn opa.
Zonder bron kan ik ook van alles beweren.
Gast ga lekker googelen, iedereen die 30 jaar en ouder is en het nieuws gevolgd heeft, weet hoe het zit.

Marketingtechnisch gezien, waren dit trouwens wel erg geniale marketingstunts
pi_70218089
quote:
Op zondag 21 juni 2009 12:52 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Jij hebt makkelijk praten, maar wat als Saddam de leider van Nederland was, dan zou je ook wel willen dat andere landen je te hulp schieten.
quote:
So what? Het was een gerechtvaardigde oorlog, Saddam was degene die was begonnen met misdaden te plegen. Dat het verhaal over couveusebabietjes was verzonnen doet daar niets aan af.
quote:
Same here. Dat een deel van het verhaal is verzonnen om 'support' te genereren voor een oorlog tegen een massamoordenaar betekent niet gelijk dat die massamoordenaars lieverdjes waren en genaaid zijn door de evil media.

Saddam en Milosevic hebben hun verdiende loon gekregen.
  † In Memoriam † zondag 21 juni 2009 @ 12:57:44 #208
137949 Disana
pi_70218092
quote:
Op zondag 21 juni 2009 12:47 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

http://www.ireport.com/docs/DOC-277430
Mooi, bedankt.
  zondag 21 juni 2009 @ 13:00:16 #209
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_70218163
Mensen die het belang van journalistiek niet inzien.

Ga anders inderdaad ff een KLB-topic openen over die dekselse verslaggevers die sinds de Krim-oorlog alles hebben verpest.

BACK ON TOPIC GRAAG!
pi_70218175
Ik heb een analyse gevonden die de mogelijke invloed van de CIA in dit hele gebeuren aanhaalt.

Ik ben er zelf (nog) niet van overtuigd dat dit allemaal waar is maar vind het wel de moeite waard om te plaatsen omdat het weer een heel ander perspectief geeft.

Are the Iranian Protests Another US Orchestrated “Color Revolution?”

A number of commentators have expressed their idealistic belief in the purity of Mousavi, Montazeri, and the westernized youth of Terhan. The CIA destabilization plan, announced two years ago (see below) has somehow not contaminated unfolding events.

The protests have the hallmarks of the CIA orchestrated protests in Georgia and Ukraine. It requires total blindness not to see this.

The claim is made that Ahmadinejad stole the election, because the outcome was declared too soon after the polls closed for all the votes to have been counted. However, Mousavi declared his victory several hours before the polls closed. This is classic CIA destabilization designed to discredit a contrary outcome. It forces an early declaration of the vote. The longer the time interval between the preemptive declaration of victory and the release of the vote tally, the longer Mousavi has to create the impression that the authorities are using the time to fix the vote. It is amazing that people don’t see through this trick.

As for the grand ayatollah Montazeri’s charge that the election was stolen, he was the initial choice to succeed Khomeini, but lost out to the current Supreme Leader. He sees in the protests an opportunity to settle the score with Khamenei. Montazeri has the incentive to challenge the election whether or not he is being manipulated by the CIA, which has a successful history of manipulating disgruntled politicians.

There is a power struggle among the ayatollahs. Many are aligned against Ahmadinejad because he accuses them of corruption, thus playing to the Iranian countryside where Iranians believe the ayatollahs’ lifestyles indicate an excess of power and money. In my opinion, Ahmadinejad’s attack on the ayatollahs is opportunistic. However, it does make it odd for his American detractors to say he is a conservative reactionary lined up with the ayatollahs.

Commentators are “explaining” the Iran elections based on their own illusions, delusions, emotions, and vested interests. Whether or not the poll results predicting Ahmadinejad’s win are sound, there is, so far, no evidence beyond surmise that the election was stolen. However, there are credible reports that the CIA has been working for two years to destabilize the Iranian government.

On May 23, 2007, Brian Ross and Richard Esposito reported on ABC News: “The CIA has received secret presidential approval to mount a covert “black” operation to destabilize the Iranian government, current and former officials in the intelligence community tell ABC News.”

On May 27, 2007, the London Telegraph independently reported: “Mr. Bush has signed an official document endorsing CIA plans for a propaganda and disinformation campaign intended to destabilize, and eventually topple, the theocratic rule of the mullahs.”

A few days previously, the Telegraph reported on May 16, 2007, that Bush administration neocon warmonger John Bolton told the Telegraph that a US military attack on Iran would “be a ‘last option’ after economic sanctions and attempts to foment a popular revolution had failed.”

On June 29, 2008, Seymour Hersh reported in the New Yorker: “Late last year, Congress agreed to a request from President Bush to fund a major escalation of covert operations against Iran, according to current and former military, intelligence, and congressional sources. These operations, for which the President sought up to four hundred million dollars, were described in a Presidential Finding signed by Bush, and are designed to destabilize the country’s religious leadership.”

The protests in Tehran no doubt have many sincere participants. The protests also have the hallmarks of the CIA orchestrated protests in Georgia and Ukraine. It requires total blindness not to see this.

Daniel McAdams has made some telling points. For example, neoconservative Kenneth Timmerman wrote the day before the election that “there’s talk of a ‘green revolution’ in Tehran.” How would Timmerman know that unless it was an orchestrated plan? Why would there be a ‘green revolution’ prepared prior to the vote, especially if Mousavi and his supporters were as confident of victory as they claim? This looks like definite evidence that the US is involved in the election protests.

Timmerman goes on to write that “the National Endowment for Democracy has spent millions of dollars promoting ‘color’ revolutions . . . Some of that money appears to have made it into the hands of pro-Mousavi groups, who have ties to non-governmental organizations outside Iran that the National Endowment for Democracy funds.” Timmerman’s own neocon Foundation for Democracy is “a private, non-profit organization established in 1995 with grants from the National Endowment for Democracy (NED), to promote democracy and internationally-recognized standards of human rights in Iran.”

http://www.infowars.com/a(...)ed-color-revolution/

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 21-06-2009 13:37:27 ]
pi_70218238
quote:
Op zondag 21 juni 2009 12:57 schreef FloydP het volgende:

[..]

Jij hebt makkelijk praten, maar wat als Saddam de leider van Nederland was, dan zou je ook wel willen dat andere landen je te hulp schieten.
[..]
Ik weet het niet, het is wel erg hypothetisch.... maar in dat geval: misschien had ik dat niet erg gevonden als hij leider was geweest.
quote:
So what? Het was een gerechtvaardige oorlog, Saddam was degene die was begonnen met misdaden te plegen. Dat het verhaal over couveusebabietjes was verzonnen doet daar niets aan af.
[..]
Als je iedereen zou doden die misdaden zou plegen, dan blijven er maar verdomd weinig mensen over op aarde.
quote:
Saddam en Milosevic hebben hun verdiende loon gekregen.
Dat vind jij, er zijn nog genoeg aanhangers van Slobo en Sadam die er heel anders over denken.
En Slobo kan je overigens niet op 1 lijn zetten met Saddam.
  zondag 21 juni 2009 @ 13:06:56 #212
256363 ZoKanIkHetOok
pi_70218349
quote:
Op zondag 21 juni 2009 13:02 schreef JohnDope het volgende:

Ik weet het niet, het is wel erg hypothetisch.... maar in dat geval: misschien had ik dat niet erg gevonden als hij leider was geweest.

Vond je dat beter klinken dan "Maar Saddam is helemaal niet de leider van Nederland " en heb je het daarom aangepast?
pi_70218375
quote:
Op zondag 21 juni 2009 13:06 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Vond je dat beter klinken dan "Maar Saddam is helemaal niet de leider van Nederland " en heb je het daarom aangepast?
Nee hoor, want er leefden legio mensen onder Saddam die het goed hadden.
  zondag 21 juni 2009 @ 13:11:43 #214
78918 SeLang
Black swans matter
pi_70218472
Toch jammer dat een topic waarin een belangrijk historisch moment wordt gevolgd meteen weer wordt overgenomen door trollen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 21 juni 2009 @ 13:12:48 #215
188345 Py
op zich
pi_70218501
quote:
Op zondag 21 juni 2009 13:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik heb een analyse gevonden die de mogelijke invloed van de CIA in dit hele gebeuren aanhaalt.

-knip-
Ik mis in dit soort theorieën altijd het stukje waarin het hele volk omgekocht wordt om zich op straat af te laten schieten.
Dat er achter de schermen een hoop gebeurd, en dat verschillende machten hun invloed proberen aan te wenden is ontegenzeggelijk waar. En dat zijn ook de (ex-)communistische regimes (China, Rusland) die Khamenei en zijn beleid steunen.
pi_70218553
quote:
Op zondag 21 juni 2009 13:02 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Makkelijk praten enzo.
quote:
Als je iedereen zou doden die misdaden zou plegen, dan blijven er maar verdomd weinig mensen over op aarde.
De Irakezen en Serviërs zijn niet uitgeroeid, hun leiders wel.
quote:
Dat vind jij, er zijn nog genoeg aanhangers van Slobo en Sadam die er heel anders over denken.
En Slobo kan je overigens niet op 1 lijn zetten met Saddam.
Waarom zijn die mensen aanhangers van massamoordenaars:
1) Ze verdienden geld en hadden macht onder hun bewind.
2) Ze zijn gehersenspoeld door de media.

p.s, je zegt dat je Slobo niet op 1 lijn kunt zetten met Saddam... hoe weet je dat eigenlijk? Via de evil media gehoord zeker
pi_70218567
quote:
Op zondag 21 juni 2009 13:11 schreef SeLang het volgende:
Toch jammer dat een topic waarin een belangrijk historisch moment wordt gevolgd meteen weer wordt overgenomen door trollen
Met alle respect, maar jullie reality-kijkers hebben dit moment belangrijk gemaakt.
  zondag 21 juni 2009 @ 13:15:46 #218
256363 ZoKanIkHetOok
pi_70218583
quote:
Op zondag 21 juni 2009 13:11 schreef SeLang het volgende:
Dat is inderdaad jammer. Normaal gesproken kun je dat (zoals gisteren) gewoon negeren en doorgaan met het laatste nieuws posten, maar zoals eerder al vermeld is het nu gewoon een werkdag dus het echt belangrijke nieuws van vandaag zal nog wel een paar uur op zich laten wachten.
pi_70218634
quote:
Op zondag 21 juni 2009 13:14 schreef FloydP het volgende:

[..]

Makkelijk praten enzo.
[..]
Dit is niet makkelijk, maar zo is het gewoon.
Jouw vraag was eerder "makkelijk" praten.
quote:
De Irakezen en Serviërs zijn niet uitgeroeid, hun leiders wel.
[..]
Een leider uitroeien is 1 van de ergste dingen die je een volk kan aan doen.
quote:
Waarom zijn die mensen aanhangers van massamoordenaars:
1) Ze verdienden geld en hadden macht onder hun bewind.
2) Ze zijn gehersenspoeld door de media.
Of het zijn gewoon normale burgers die mee doen met de samenleving en een prima microsfeer hadden.
quote:
p.s, je zegt dat je Slobo niet op 1 lijn zetten met Saddam kunt zetten... hoe weet je dat eigenlijk? Via de evil media gehoord zeker
Ik ben in mijn leven een aantal Serven tegen gekomen en die waren allemaal zwaar positief over Slobo.
  zondag 21 juni 2009 @ 13:21:42 #220
256363 ZoKanIkHetOok
pi_70218722
quote:
Op zondag 21 juni 2009 13:15 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Met alle respect, maar jullie reality-kijkers hebben dit moment belangrijk gemaakt.
Met alle respect? Je noemt deze volksopstand onbelangrijk maar dan wel met alle respect?

..

..

Laten we dit met alle respect negeren:

zondag 21 juni 2009 @ 13:22:52 #221
188345 Py
op zich
pi_70218751
quote:
Op zondag 21 juni 2009 06:01 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Persiankiwi is al een paar uur uit de lucht , net als iranbaan... op twitter wordt een hoop ge RT'd maar er komt weinig nieuws naar buiten.
Ik weet niet precies hoe twitter werkt. Zie alleen die berichtjes verschijnen. RT is ReTwitteren ofzo? Zijn dat dan berichtjes van anderen die naar persiankiwi doorgestuurd worden?
pi_70218798
quote:
Op zondag 21 juni 2009 13:21 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Met alle respect? Je noemt deze volksopstand onbelangrijk maar dan wel met alle respect?

..

..

Het ziet er vreselijk en echt uit, maar het blijft een kort internet filmpje.

Net zoals dit:

Overigens dat Nederlanders slimmer zijn dan Belgen gaat niet meer op na deze hoax
pi_70218905
quote:
Op zondag 21 juni 2009 13:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Ik ben er zelf niet van overtuigd dat dit allemaal waar is maar vind het wel de moeite waard om te plaatsen omdat het weer een heel ander perspectief geeft.
Precies ja.

Zo zit het volgens mij ook. Lekker doorzichtig spelletje weer van onze "vrienden" de Yankees.

Mijn nederige mening binnen deze topicreeks. Was al een tijdje bekend trouwens.
  zondag 21 juni 2009 @ 13:29:53 #224
188345 Py
op zich
pi_70218953
quote:
Op zondag 21 juni 2009 13:15 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het begon met het Iraanse volk die het belangrijk genoeg vond om onze aandacht te vragen en zich begon te roeren. Toen alle media werd verboden en het regime zich klaarmaakte om hard in te grijpen, vonden veel mensen dat ze zoveel mogelijk aandacht moesten geven hieraan.
  zondag 21 juni 2009 @ 13:31:41 #225
188345 Py
op zich
pi_70218998
Alle buschauffeurs hebben zich trouwens solidair verklaard met de demonstranten en zijn gaan staken.
pi_70219034
quote:
Op zondag 21 juni 2009 13:18 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dit is niet makkelijk, maar zo is het gewoon.
Jouw vraag was eerder "makkelijk" praten.
Nee, jij hebt makkelijk praten omdat jij nooit onder zo iemand hebt moeten leven. De mensen in dit topic die jij voor reality-kijkers uitmaakt hebben dat wel en zij weten beter dan jou wat zich afspeelt in dat soort landen.
quote:
Een leider uitroeien is 1 van de ergste dingen die je een volk kan aan doen.
Vreemd dat Hitler's dood goed heeft uitgepakt voor de Duitsers.
quote:
Of het zijn gewoon normale burgers die mee doen met de samenleving en een prima microsfeer hadden.
Mensen die het geen probleem vinden om anderen te onderdrukken vanwege hun etniciteit/religie, en dus prima kunnen fungeren in zo'n samenleving onder een massamoordenaar... tuig dus.
quote:
Ik ben in mijn leven een aantal Serven tegen gekomen en die waren allemaal zwaar positief over Slobo.
Hangt er van af wat voor Serven dat zijn en hoe zij geprofiteerd hebben van Slobo. Zo zal een Koerd en en een sjiiet anders antwoorden op de vraag of Saddam goed was dan een Arabische soenniet. Maar nogmaals: dit doet niets af aan het feit dat Saddam en Milosevic massamoordenaars waren, en als je een fan van die criminelen bent (no matter hoe goed hij voor jou etniciteit/stroming was) dan ben en blijf je tuig imho.

Ik blijf verder ontopic als je het niet erg vindt.
pi_70219048
quote:
Op zondag 21 juni 2009 13:29 schreef Py het volgende:

[..]

Het begon met het Iraanse volk die het belangrijk genoeg vond om onze aandacht te vragen en zich begon te roeren. Toen alle media werd verboden en het regime zich klaarmaakte om hard in te grijpen, vonden veel mensen dat ze zoveel mogelijk aandacht moesten geven hieraan.
Ik vind die mensen sowieso hypocriet, want het maakt natuurlijk niks uit wie er van die 2 aan de touwtjes gaat trekken.
  zondag 21 juni 2009 @ 13:34:39 #228
256363 ZoKanIkHetOok
pi_70219066
quote:
Op zondag 21 juni 2009 13:24 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het ziet er vreselijk en echt uit, maar het blijft een kort internet filmpje.

Ja, vind je het gek als er geen journalisten mogen filmen!
quote:
Ik ben klaar met jou.
pi_70219069
quote:
Op zondag 21 juni 2009 13:31 schreef Py het volgende:
Alle buschauffeurs hebben zich trouwens solidair verklaard met de demonstranten en zijn gaan staken.
Bron? Wie meldt dit, Twitter?
  zondag 21 juni 2009 @ 13:35:22 #230
167923 appelsjap
All the above
pi_70219079
quote:
Op zondag 21 juni 2009 13:21 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

..

..

En hier een andere camera:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  zondag 21 juni 2009 @ 13:35:23 #231
256363 ZoKanIkHetOok
pi_70219080
quote:
Op zondag 21 juni 2009 13:31 schreef Py het volgende:
Ik zag de link al staan, ja.

Mooi nieuws.
pi_70219089
quote:
Op zondag 21 juni 2009 13:34 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Ja, vind je het gek als er geen journalisten mogen filmen!
[..]

Ik ben klaar met jou.
Geef nou maar eerlijk toe dat jij na het zien van dat filmpje ook geloofde dat dat meisje echt die tattoeages in haar gezicht had laten zetten.
  zondag 21 juni 2009 @ 13:36:01 #233
188345 Py
op zich
pi_70219101
quote:
Op zondag 21 juni 2009 13:34 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik vind die mensen sowieso hypocriet, want het maakt natuurlijk niks uit wie er van die 2 aan de touwtjes gaat trekken.
Daar gaat de demonstratie al lang niet meer om.
Het "dood aan Khamenei" weerklinkt inmiddels luidt door de straten van Iran.
pi_70219115
quote:
Op zondag 21 juni 2009 13:22 schreef Py het volgende:

[..]

Ik weet niet precies hoe twitter werkt. Zie alleen die berichtjes verschijnen. RT is ReTwitteren ofzo? Zijn dat dan berichtjes van anderen die naar persiankiwi doorgestuurd worden?
Volgens mij is het dat iemand op twitter een berichtje van bijvoorbeeld PersianKiwi doorstuurt naar alle volgers van zijn/haar eigen profiel. Zover als ik het begrijp dan.
pi_70219125
Paar dagen het nieuws niet zo gevolgd. Echt erg wat daar gebeurd zeg.
  zondag 21 juni 2009 @ 13:37:27 #236
32273 Reza-impreza
Amstel beer
pi_70219148
quote:
Op zondag 21 juni 2009 13:35 schreef appelsjap het volgende:

[..]

En hier een andere camera:
R.I.P
| ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^|
| who gives a fuck-truck | '|""";.., ___.
|_... _ ... _11:11__ = = = | = _|__|..., ]
"(@ )'(@ )" " " " * | (@ )(@ )* * * * * (@ )
  † In Memoriam † zondag 21 juni 2009 @ 13:38:02 #237
137949 Disana
pi_70219165
RT betekent ReTweet. In email heet het een forward of 'doorgestuurd'.
pi_70219208
quote:
Op zondag 21 juni 2009 13:35 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Geef nou maar eerlijk toe dat jij na het zien van dat filmpje ook geloofde dat dat meisje echt die tattoeages in haar gezicht had laten zetten.
Welkom tussen de boze anti-Ahmadinejad users.

Hier heerst de onderbuik. Men heeft een standpunt in genomen, en daar valt niet van af te wijken. Men gelooft in deze topicreeks alles, blind, zonder ook dan maar 1x de bron of echtheid van een stemmingmakend bericht, foto of filmpje te verifieren. Elk Twitter-berichtje wordt voor waarheid aangenomen. Alles wat men voor ogen krijgt is waar, en feitelijk zo gebeurd. Er valt niet over in discussie te gaan want dan wordt men boos. Zeer kenmerkend voor de onderbuikmening.
  zondag 21 juni 2009 @ 13:39:36 #239
256363 ZoKanIkHetOok
pi_70219214
quote:
Op zondag 21 juni 2009 13:34 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Eén pagina terug.
  zondag 21 juni 2009 @ 13:41:30 #240
188345 Py
op zich
pi_70219254
quote:
Op zondag 21 juni 2009 13:36 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Volgens mij is het dat iemand op twitter een berichtje van bijvoorbeeld PersianKiwi doorstuurt naar alle volgers van zijn/haar eigen profiel. Zover als ik het begrijp dan.
quote:
Op zondag 21 juni 2009 13:38 schreef Disana het volgende:
RT betekent ReTweet. In email heet het een forward of 'doorgestuurd'.
Weer wat geleerd
  zondag 21 juni 2009 @ 13:42:10 #241
256363 ZoKanIkHetOok
pi_70219269
quote:
Op zondag 21 juni 2009 13:39 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Hier heerst de onderbuik. Men heeft een standpunt in genomen, en daar valt niet van af te wijken. Men gelooft in deze topicreeks alles, blind, zonder ook dan maar 1x de bron of echtheid van een stemmingmakend bericht, foto of filmpje te verifieren. Elk Twitter-berichtje wordt voor waarheid aangenomen. Alles wat men voor ogen krijgt is waar, en feitelijk zo gebeurd. Er valt niet over in discussie te gaan want dan wordt men boos. Zeer kenmerkend voor de onderbuikmening.
JIJ JIJ JIJ JIJ JIJ

JIJ bent degene met wie niet in discussie valt te gaan.

Iedereen die niet gelooft in de uitslag die de Iraanse overheid heeft uitgeroepen is volgens jou een CNN-hoer.
pi_70219303
quote:
Op zondag 21 juni 2009 13:33 schreef FloydP het volgende:

[..]

Nee, jij hebt makkelijk praten omdat jij nooit onder zo iemand hebt moeten leven. De mensen in dit topic die jij voor reality-kijkers uitmaakt hebben dat wel en zij weten beter dan jou wat zich afspeelt in dat soort landen.
[..]
Ik kom niet uit die cultuur, maar ik kan mezelf goed aanpassen en ik sluit niet uit dat ik een prima microsfeer zou kunnen hebben als ik onder Saddam zou moeten leven.
En laten we eerlijk wezen, er waren genoeg mensen die het goed hadden onder Saddam
quote:
Vreemd dat Hitler's dood goed heeft uitgepakt voor de Duitsers.
[..]
Er is nooit een lijk gevonden. En volgens de verhalen heeft hij zelfmoord gepleegd, dus dat is iets anders.
quote:
Mensen die het geen probleem vinden om anderen te onderdrukken vanwege hun etniciteit/religie, en dus prima kunnen fungeren in zo'n samenleving onder een massamoordenaar... tuig dus.
[..]
Dat ligt er helemaal aan.
Ik heb zelf ook bijvoorbeeld jarenlang onder de terreur van de linkse kerk moeten leven. Op een gegeven moment wen je daar gewoon aan.
  zondag 21 juni 2009 @ 13:43:29 #243
167923 appelsjap
All the above
pi_70219304
quote:

[..]

Zegt iemand die zelf nooit in Iran is geweest en daar ook het leven niet heeft meegemaakt.
  zondag 21 juni 2009 @ 13:43:48 #244
188345 Py
op zich
pi_70219313
quote:
Op zondag 21 juni 2009 13:34 schreef Chooselife het volgende:

[..]

http://narcosphere.narcon(...)kers-join-resistance
quote:
The Autobus Workers Union of Iran (Sendikaye Sherkat Vahed, in Farsi) has just made the following declaration (translated for The Field by Iraj Omidvar):

In recent days we have witnessed the passionate presence of millions of women and men, the old and the young, and ethnic and religious minorities in Iran, people who want their government to recognize their most basic right, the right to freely, independently, and transparently elect, a right that in most societies around the world is not only recognized officially but for whose protection no effort is neglected.

In the current situation, we witness threats, arrests, killings, and naked persecution, which threaten to grow in dimension and lead to the shedding of innocent people's blood thus bringing a rise in popular protests and not in their decline.

;
Iranian society is facing a deep political and economic crisis. Million-strong protests, which have manifested themselves with a silence that is replete with meaning, have become a pattern that is growing in area and dimension, a growth that demands a response from any responsible person and organization.

The Autobus Workers Union in an announcement issued before the elections declared, "in the absence of the freedom for political parties, our organization is naturally deprived of a social institution that can protect it."

"Workers of the Autobus Workers Union consider their social involvement and political activity to be the certain right of each member of society and furthermore believe that workers across Iran as long as they submit the platforms of presidential candidates and a practical guarantee about campaign slogans can choose to participate or not participate in elections."

The fact that the demands of the vast majority of Iranian society go far beyond those of unions is obvious to all, and in the previous years we have emphasized that until the principle of the freedom to organize and to elect is not materialized, any talk of social freedom and labor union rights will be a farce.

Given these facts, the Autobus Workers Union places itself alongside all those who are offering themselves in the struggle to build a free and independent civic society. The union condemns any kind of suppression and threats.

To recognize labor-union and social rights in Iran, the international labor organizations have declared the Fifth of Tir (June 26) the international day of support for imprisoned Iranian workers as well as for the institution of unions in Iran. We want that this day be viewed as more than a day for the demands of labor unions to make it a day for human rights in Iran and to ask all our fellow workers to struggle for the trampled rights of the majority of the people of Iran.

With hope for the spread of justice and freedom,

Autobus Workers Union
Disana had hem ook al geplaatst zie ik net
pi_70219338
quote:
Op zondag 21 juni 2009 13:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
Paar dagen het nieuws niet zo gevolgd. Echt erg wat daar gebeurd zeg.
Je hebt weinig gemist, op de Nos kwamen ze niet verder dan wat vage twitterberichten en youtube filmpjes.
  † In Memoriam † zondag 21 juni 2009 @ 13:44:55 #246
137949 Disana
pi_70219343
quote:

[..]

Hier heerst de onderbuik. Men heeft een standpunt in genomen, en daar valt niet van af te wijken.
Zoals je zelf doet, door niet bij te lezen maar klakkeloos aan te nemen dat alles wel van twitter zal komen:

zondag 21 juni 2009 @ 13:46:04 #247
256363 ZoKanIkHetOok
pi_70219379
quote:
In recent days we have witnessed the passionate presence of millions of women and men, the old and the young, and ethnic and religious minorities in Iran, people who want their government to recognize their most basic right, the right to freely, independently, and transparently elect, a right that in most societies around the world is not only recognized officially but for whose protection no effort is neglected.

In the current situation, we witness threats, arrests, killings, and naked persecution, which threaten to grow in dimension and lead to the shedding of innocent people's blood thus bringing a rise in popular protests and not in their decline.

;

Iranian society is facing a deep political and economic crisis. Million-strong protests, which have manifested themselves with a silence that is replete with meaning, have become a pattern that is growing in area and dimension, a growth that demands a response from any responsible person and organization.

The Autobus Workers Union in an announcement issued before the elections declared, "in the absence of the freedom for political parties, our organization is naturally deprived of a social institution that can protect it."

"Workers of the Autobus Workers Union consider their social involvement and political activity to be the certain right of each member of society and furthermore believe that workers across Iran as long as they submit the platforms of presidential candidates and a practical guarantee about campaign slogans can choose to participate or not participate in elections."

The fact that the demands of the vast majority of Iranian society go far beyond those of unions is obvious to all, and in the previous years we have emphasized that until the principle of the freedom to organize and to elect is not materialized, any talk of social freedom and labor union rights will be a farce.

Given these facts, the Autobus Workers Union places itself alongside all those who are offering themselves in the struggle to build a free and independent civic society. The union condemns any kind of suppression and threats.

To recognize labor-union and social rights in Iran, the international labor organizations have declared the Fifth of Tir (June 26) the international day of support for imprisoned Iranian workers as well as for the institution of unions in Iran. We want that this day be viewed as more than a day for the demands of labor unions to make it a day for human rights in Iran and to ask all our fellow workers to struggle for the trampled rights of the majority of the people of Iran.

With hope for the spread of justice and freedom,

Autobus Workers Union
https://www.ina-newsagency.com/Report-Details.aspx?reportId=2330&back=0&type=3
  zondag 21 juni 2009 @ 13:46:16 #248
188345 Py
op zich
pi_70219387
quote:

[..]

Hier heerst met name het meeleven met de Iraniërs die doodstrijd leveren voor een beetje vrijheid
  zondag 21 juni 2009 @ 13:46:59 #249
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_70219410
quote:
Op zondag 21 juni 2009 13:46 schreef Py het volgende:

[..]

Hier heerst met name het meeleven met de Iraniërs die doodstrijd leveren voor een beetje vrijheid
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_70219428
quote:

[..]

De mensen die de televisiekijker alles laten geloven, verdienen wel veel credits vind ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')