abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70213588
Ik ben net thuis van een dag metal, maar 150 unconfirmed dead? Minstens 30+? Ik ben ervan overtuigd dat onderhandelen goed is, spreken is goed, maar dit regime, dit kan niet erkend worden.
  zondag 21 juni 2009 @ 04:23:19 #134
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70213721
Die beelden doen mij inderdaad ook erg pijn. En dan met dit nummer (Dobare misazamat vatan) op de achtergrond hou ik mijn tranen ook niet meer tegen:

Dobare Misazamat vatan: I will build you again home (my country)

Lyrics:

I will build you again home (my country)
Although with brick that was made from my soul
I put column for your roof
Although with my bones
Again i say your beauty
According to the desire of your youth
Again i clean blood from u
With my tears
Although i have died 100 years ago
I stand on my grave
I kill enemy with my horror yell
Although i am old but
If i would have chance to learn
I start youth
Along with my youth

[ Bericht 34% gewijzigd door AryaMehr op 21-06-2009 04:44:35 ]
  zondag 21 juni 2009 @ 06:01:02 #135
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_70213916
quote:
Op zondag 21 juni 2009 02:42 schreef Py het volgende:
Persiankiwi twittert sinds een half uur weer. Heeft een heftige dag gehad zo te lezen
(van onder naar boven lezen qua tijd)
[..]

Persiankiwi is al een paar uur uit de lucht , net als iranbaan... op twitter wordt een hoop ge RT'd maar er komt weinig nieuws naar buiten.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 21 juni 2009 @ 06:55:29 #136
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_70213951
Ik lees net op een Twitter link dat de Nederlandse ambassade in Teheran afgesloten is bij pro regerings militia die geprobeert hebben de ambassade in brand te steken..

link hier
pi_70213953
N.a.v. de video eerder:

mannen die een stervende vrouw aanraken in het openbaar. Mag dat ineens in Iran? Meen me iets te herrinneren van een brandende meisjes-kostschool waarvan de poorten op slot gedaan werden.
pi_70213955
quote:
Op zondag 21 juni 2009 06:55 schreef rechtsedirecte het volgende:
Ik lees net op een Twitter link dat de Nederlandse ambassade in Teheran afgesloten is bij pro regerings militia die geprobeert hebben de ambassade in brand te steken..

link hier
Dat wij daar uberhaupt een ambassade hebben is al iets opmerkelijks.
  zondag 21 juni 2009 @ 07:03:28 #139
230721 The.Apple
Future, Vision, Respect, Life
pi_70213959
quote:
Op zondag 21 juni 2009 06:57 schreef indahnesia.com het volgende:
N.a.v. de video eerder:

mannen die een stervende vrouw aanraken in het openbaar. Mag dat ineens in Iran? Meen me iets te herrinneren van een brandende meisjes-kostschool waarvan de poorten op slot gedaan werden.
dat waren baji en niet "het volk" de religeuze politie zeg maar.

en een Arts mag dat zoiezo...
Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
pi_70213971
ah.. okay. Da's duidelijk. Jammer dat geen baat had voor deze jongedame.
pi_70213975
Overigens vind ik het frappant dat het woord baji het begin is van het Indonesische woord 'bajingan' (ba-dji-ngan) wat zoveel betekent als 'vuile hond'.. whehe..
  zondag 21 juni 2009 @ 07:21:29 #142
230721 The.Apple
pi_70213978
quote:
Op zondag 21 juni 2009 07:19 schreef indahnesia.com het volgende:
Overigens vind ik het frappant dat het woord baji het begin is van het Indonesische woord 'bajingan' (ba-dji-ngan) wat zoveel betekent als 'vuile hond'.. whehe..
sorry type fout Basji
er moet nog een S tussen.
Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
  zondag 21 juni 2009 @ 07:25:23 #144
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_70213982
volgen er nog meer mensen hier twitter?
  zondag 21 juni 2009 @ 07:26:41 #145
230721 The.Apple
pi_70213985
quote:
Op zondag 21 juni 2009 07:25 schreef rechtsedirecte het volgende:
geen twitter,

wel http://iran.whyweprotest.net/
  zondag 21 juni 2009 @ 07:32:34 #146
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_70213991
bedankt voor de link, het lijkt er op dat het internet de "barricade van de achterhoede" is geworden
pi_70214391
quote:
Op zondag 21 juni 2009 07:25 schreef rechtsedirecte het volgende:
Ik volg het op huffingtonpost

http://www.huffingtonpost(...)-viole_n_215189.html
pi_70214571
quote:
Op zondag 21 juni 2009 02:25 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

tanks??
quote:
Tanks roll into Tehran

This is a reliable website that confirms this in Farsi, I had this translated to English by an Iranian I trust.

Also many sources on twitter (#Iranelection, #Tehran) state tanks going into Tehran supporting the regime. And more importantly no sources on twitter state that these are false reports. False reports have many stating that.

Many on twitter sources say they personally confirm this - that basij and tanks are everywhere in Tehran, breaking into people's homes, killing them in their homes and those on the street.

This is frightening to hear this going on during the night there. There is a march towards central Tehran, and in my opinion tanks are likely sent to stop that. And it's the middle of the night as well. Incredible!

Tomorrow the opposition urge all Iranian's to go on strike.

If the oil workers strike in the South West where all the oil is, then that shuts down the regimes supply of finances. Protests in the town of Abadan nearby are encouraging signs.

If the world boycotts Iranian oil that would also give the same result. Although Russia and China are main buyers so impossible to cripple the regime by this.

Same with the UN - Russia, China will veto a resolution.

Things getting out of hand, hope Obama has a hidden tough backbone. We expected the regime to hold a last ditch stand to attempt to gain back control. Unfortunately this is only leading to more bloodshed.

Hospitals still dangerous and basij killing injured patients who go there. European embassies still taking in patients. How long before the regime shuts these down and even closes airports? In my opinion could be in the next few hours.

That would mean nowhere for injured people to go. They are being forced into revolution.

It may be time for Brown to get a backbone and plan something with Israel to take out this regime sooner rather than later before 1000's or millions die. 100's were killed today, surely that's enough!

Does Obama have the guts to do something about this!
http://iran.whyweprotest.(...)oll-into-tehran.html
pi_70214584
tanks OMG
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_70214593
ik geloof het trouwens niet.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  zondag 21 juni 2009 @ 10:10:16 #151
167923 appelsjap
All the above
pi_70214709
quote:
Op zondag 21 juni 2009 09:55 schreef Caesu het volgende:
ik geloof het trouwens niet.
Nja je weet niet wat dit regime er voor over heeft om de macht (en geld) te behouden.
Op vrijdag 11 september 2009 18:32 schreef jogy het volgende:
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  zondag 21 juni 2009 @ 10:30:12 #152
38311 Piaf
Geel = !Geyl! = Geel
pi_70214937
Zit op die site van Twitter (met #iranianelection als 'kanaal')

Dat zijn 100 entries per 2 minuten... komt dat allemaal uit Iran? of kan iedereen berichten op die pagina knallen?

* Piaf is een leek.. weet niet veel van twitter af, vond het altijd maar simpel gedoe... nu klaarblijkelijk wel handig!
  zondag 21 juni 2009 @ 10:38:39 #153
97934 ASroma
Flamboyant
pi_70215059
in irak hebben heeft ieder huishouden een ak-47 thuis, hoe zit dat in Iran hebben ze daar ook allerlei wapens thuis?
  zondag 21 juni 2009 @ 10:40:42 #154
167923 appelsjap
All the above
pi_70215086
quote:
Op zondag 21 juni 2009 10:38 schreef ASroma het volgende:
in irak hebben heeft ieder huishouden een ak-47 thuis, hoe zit dat in Iran hebben ze daar ook allerlei wapens thuis?
in Iran is het ontzettend moeilijk om aan wapens te komen. Nog moeilijker dan in NL.
Ik ben zo trots op je dat ik je in brons wil gieten, in de achtertuin wil zetten met een tuinslang door je mond als appelsjapfontein.
  zondag 21 juni 2009 @ 10:48:54 #155
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_70215220
quote:
Op zondag 21 juni 2009 10:38 schreef ASroma het volgende:
we weten allemaal nog de beelden van een Iraakse boer die met zijn AK-47 een Stealth Bommenwerper uit de lucht heeft geschoten.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  zondag 21 juni 2009 @ 10:54:51 #156
97934 ASroma
Flamboyant
pi_70215320
quote:
Op zondag 21 juni 2009 10:40 schreef appelsjap het volgende:

[..]

in Iran is het ontzettend moeilijk om aan wapens te komen. Nog moeilijker dan in NL.
hmmm kay. Nou zodra deze dames dus in actie komen is het allemaal zo afgelopen.

zondag 21 juni 2009 @ 11:51:01 #157
167923 appelsjap
All the above
pi_70216301
quote:
Iran is full of rumors - but the army is NOT on the streets - not against the people - no tanks yet - #Iranelection
Tot zover mooi.
pi_70216394
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 17:26 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Aah, maar als het een Belgische krant is moeten ze betalen...

Je lult jezelf alleen maar verder vast. Geef nou maar gewoon toe dat het een stompzinnige opmerking was, dan kunnen we weer ontopic.
Dat is onzin, want een land heeft gewoon het recht om buitenlandse journalisten het land uit te zetten.

En sowieso wat is het nut van de media in dit conflict:? Het enige dat de media in het verleden in dit soort conflicten heeft weten te bereiken is dat door hun berichtgeving een conflict escaleerde tot een heel groot drama / oorlog.
"Mensen die tegen Israėl zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 21 juni 2009 @ 11:56:49 #160
167923 appelsjap
All the above
pi_70216423
quote:
Op zondag 21 juni 2009 11:55 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat is onzin, want een land heeft gewoon het recht om buitenlandse journalisten het land uit te zetten.

En sowieso wat is het nut van de media in dit conflict Het enige dat de media in het verleden in dit soort conflicten heeft weten te bereiken is dat door hun berichtgeving een conflict uitliep op een heel groot drama / oorlog.
Ja maar dan voldoe je niet aan democratie / vrijheid van meningsuiting, en je hebt dan met censuur te maken.
pi_70216465
quote:
Op zondag 21 juni 2009 11:56 schreef appelsjap het volgende:

[..]

Ja maar dan voldoe je niet aan democratie.
Dus jij hebt liever dat de media het iran-conflict laten escaleren tot een oorlog
"Mensen die tegen Israėl zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_70216531
quote:
Op zondag 21 juni 2009 11:58 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dus jij hebt liever dat de media het iran-conflict laat escaleren tot een oorlog

Voor de omzet binnen de media-wereld zou een escalerend conflict uiteraard ongekend goed zijn, maar ik bedoel dus menselijk gezien.
Sinds wanneer heb jij het zo op de Iraniėrs?

Het enige wat ik me in jouw geval kan bedenken is dat het je niet aanstaat dat Iran nu in een ander daglicht komt te staan. Want verder heb ik nooit enige sympathie bij jou kunnen ontdekken jegens het Iraanse volk.
pi_70216539
Over de macht van de media heb je overigens gelijk.
pi_70216626
quote:
Op zondag 21 juni 2009 12:01 schreef IHVK het volgende:

[..]

Sinds wanneer heb jij het zo op de Iraniėrs?

Het enige wat ik me in jouw geval kan bedenken is dat het je niet aanstaat dat Iran nu in een ander daglicht komt te staan. Want verder heb ik nooit enige sympathie bij jou kunnen ontdekken jegens het Iraanse volk.
Ik probeer dus ook te zeggen, dat de kijkers/lezers die dit nieuws op de voet volgen, eigenlijk dus verantwoordelijk zijn als er straks een oorlog uit breekt.

Overigens zijn Iranezen geen marokkanen.
En wie er ook de dienst uit maakt in Iran, maakt niet uit, ze komen echt niet in een ander daglicht te staan.
Het is dezelfde situatie als Obama/Bush, ander poppetje, volk is tevreden en kan weer verder slapen, maar in feite verandert er helemaal niks.
pi_70216627
CNN kiest gewoon duidelijk partij in dit conflict trouwens.
pi_70216670
quote:
Op zondag 21 juni 2009 12:05 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik probeer dus ook te zeggen, dat de mensen die dit nieuws op de voet volgen, eigenlijk dus verantwoordelijk zijn als er straks een oorlog uit breekt.

Overigens zijn Iranezen geen marokkanen.
En wie er ook de dienst uit maakt in Iran, maakt niet uit, ze komen echt niet in een ander daglicht te staan.
Ja Marokko heeft ook genoeg intellectuelen. Onzin dus.

En ik vind het toch wel een heel erge beschuldiging mensen die het volgen verantwoordelijk stellen. En volgens mij is de geest allang uit de fles als ik CNN zie.
pi_70216701
quote:
Op zondag 21 juni 2009 12:07 schreef IHVK het volgende:
En ik vind het toch wel een heel erge beschuldiging mensen die het volgen verantwoordelijk stellen. En volgens mij is de geest allang uit de fles als ik CNN zie.
De kijker is verantwoordelijk.

Want als de kijker zich niet zou interesseren voor dit soort zaken, dan hoeft de media ook niet het conflict op te stoken zodat ze nog mooier nieuws kunnen brengen (en waardoor dus een conflict situatie escaleert zoals het ging in Koeweit, Joegoslavie, Irak, etc, etc), waarmee ze de kijker/lezer kunnen vermaken.
pi_70216725
Statement van Mousavi... volgens mij net uitgebracht!

http://different-ways.co.cc/?p=332
pi_70216744
quote:
Op zondag 21 juni 2009 12:08 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Want als de kijker zich niet zou interesseren voor dit soort zaken, dan hoeft de media ook niet het conflict op te stoken zodat ze nog mooier nieuws kunnen brengen (en waardoor dus een conflict situatie escaleert zoals het ging in Koeweit, Joegoslavie, Irak, etc), waarmee ze de kijker/lezer kunnen vermaken.
Je kan beter pannenkoeken gaan bakken, jij houdt wel van de zaken omdraaien
  zondag 21 juni 2009 @ 12:10:23 #170
167923 appelsjap
All the above
pi_70216759
quote:

[..]

Want als de kijker zich niet zou interesseren voor dit soort zaken, dan hoeft de media ook niet het conflict op te stoken zodat ze nog mooier nieuws kunnen brengen (en waardoor dus een conflict situatie escaleert zoals het ging in Koeweit, Joegoslavie, Irak, etc), waarmee ze de kijker/lezer kunnen vermaken.
Dus volgens jou zou alleen een land zelf nieuws mogen brengen? Dus in dit geval mag alleen de pro-regime/pro-ANejad staatsomroep nieuws verspreiden?
pi_70216766
quote:

[..]

Want als de kijker zich niet zou interesseren voor dit soort zaken, dan hoeft de media ook niet het conflict op te stoken zodat ze nog mooier nieuws kunnen brengen (en waardoor dus een conflict situatie escaleert zoals het ging in Koeweit, Joegoslavie, Irak, etc, etc), waarmee ze de kijker/lezer kunnen vermaken.
Pffff

Dus jij en ik zijn verantwoordelijk voor de dood van die jongedame?

Sorry hoor, maar als de media zouden opstoken dan zijn ze gewoon keihard zelf verantwoordelijk.
pi_70216771
quote:
Op zondag 21 juni 2009 12:05 schreef IHVK het volgende:
CNN kiest gewoon duidelijk partij in dit conflict trouwens.
Next stop: Rocket Science!

OMG wat een ontdekking.
pi_70216777
quote:
Op zondag 21 juni 2009 12:09 schreef -Beer- het volgende:

[..]

Je kan beter pannenkoeken gaan bakken, jij houdt wel van de zaken omdraaien
Laten we eerlijk wezen, zonder de media en hun hoaxen/leugens was er nooit een oorlog in Koeweit, Joegoslavie, Irak, etc etc geweest.
En de realitysoap kijker is daar verantwoordelijk voor, want de media lieten alleen maar zien, wat jullie wilden zien.
pi_70216800
En Irak gaat ook weer lekker. Erfenis van decennia Amerikaanse bemoeienis. Beide landen.
pi_70216874
quote:
Op zondag 21 juni 2009 12:11 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Laten we eerlijk wezen, zonder de media en hun hoaxen/leugens was er nooit een oorlog in Koeweit, Joegoslavie, Irak, etc etc geweest.
Dus voordat 'de media' bestond waren er, volgens jou, geen oorlogen?
pi_70216896
quote:
Op zondag 21 juni 2009 12:15 schreef -Beer- het volgende:

[..]

Dus voordat 'de media' bestond waren er, volgens jou, geen oorlogen?
Tuurlijk waren er wel oorlogen. Oorlog voeren is een primaire eigenschap van de mens en dat zal altijd zo blijven.

Maar tegenwoordig is het de media die een conflict tot een oorlog laten escaleren en dat was vroeger niet zo.

[ Bericht 1% gewijzigd door JohnDope op 21-06-2009 12:22:09 ]
pi_70217016
Nu rustig in Teheran volgens CNN.
  † In Memoriam † zondag 21 juni 2009 @ 12:22:12 #178
137949 Disana
pi_70217060
quote:
Op zondag 21 juni 2009 12:20 schreef IHVK het volgende:
Nu rustig in Teheran volgens CNN.
'... but eerily quiet.'

Hier http://www.youtube.com/user/iranbanoo1 een aantal video's van gisteren.
pi_70217086
quote:
Op zondag 21 juni 2009 12:16 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Tuurlijk waren er wel oorlogen. Oorlog voeren is een primaire eigenschap van de mens en dat zal altijd zo blijven.

Maar tegenwoordig is het de media die een conflict tot een oorlog laten escaleren en dat vroeger niet zo.
Zijn het dan ook de media die bijvoorbeeld de problemen met Marokkaanse hangjongeren laten escaleren, om zo meer te verdienen?? Schandalig trouwens dat buitenlandse media daar ook van profiteren, alles zou naar de Telegraaf toe moeten.

pi_70217095
quote:
Op zondag 21 juni 2009 12:22 schreef Disana het volgende:

[..]

'... but eerily quiet.'

Hier http://www.youtube.com/user/iranbanoo1 een aantal video's van gisteren.
Op de NOS gebruiken ze van die obscure twitteraccounts als serieuze bronvermelding.
pi_70217140
quote:
Op zondag 21 juni 2009 12:23 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Zijn het dan ook de media die bijvoorbeeld de problemen met Marokkaanse hangjongeren laten escaleren, om zo meer te verdienen?? Schandalig trouwens dat buitenlandse media daar ook van profiteren, alles zou naar de Telegraaf toe moeten.

Aan het marokkanen probleem valt niks te verdienen in verhouding tot het groot gemaakte iraanse conflict.
  zondag 21 juni 2009 @ 12:27:37 #182
78918 SeLang
Black swans matter
pi_70217215
Zondag is een gewone werkdag in Iran. Demonstraties komen normaal pas aan het eind van de middag op gang.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_70217221
quote:
Op zondag 21 juni 2009 12:16 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Maar tegenwoordig is het de media die een conflict tot een oorlog laten escaleren en dat vroeger niet zo.
Je zegt zelf dat er dus sowieso wel oorlog zal zijn ongeacht over er media bestaat of niet. De, in theorie objectieve, media rapporteert enkel wat er gaande is waardoor andere mensen op de hoogte zijn wat er gebeurt zoals bijvoorbeeld nu in Teheran. Tuurlijk is de media nooit geheel objectief, maar een staat die negeert dat er honderdduizenden mensen op straat betogen is dat ook niet.

Zo te lezen reken jij ook twitter tot de media. Maar je kan het ook zien van een moderne manier van communicatie, en in dit geval een van de weinige manieren van communicatie. Als je daar tegen bent, vind je dan dat men dan maar alles voor zichzelf moet houden en zich niet moet bemoeien met de autoriteit van de staat?
pi_70217225
quote:
Op zondag 21 juni 2009 12:27 schreef SeLang het volgende:
Zondag is een gewone werkdag in Iran. Demonstraties komen normaal pas aan het eind van de middag op gang.
Staat het bier al koud?
pi_70217278
quote:
Op zondag 21 juni 2009 12:24 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Aan het marokkanen probleem valt niks te verdienen in verhouding tot het groot gemaakte iraanse conflict.
Vraag dat maar aan de telegraaf.
  † In Memoriam † zondag 21 juni 2009 @ 12:31:35 #186
137949 Disana
pi_70217330
Vakbond busvervoer solidair:

http://narcosphere.narcon(...)kers-join-resistance

"Given these facts, the Autobus Workers Union places itself alongside all those who are offering themselves in the struggle to build a free and independent civic society. The union condemns any kind of suppression and threats."
pi_70217376
quote:
Op zondag 21 juni 2009 12:27 schreef -Beer- het volgende:

[..]

Je zegt zelf dat er dus sowieso wel oorlog zal zijn ongeacht over er media bestaat of niet. De, in theorie objectieve, media rapporteert enkel wat er gaande is waardoor andere mensen op de hoogte zijn wat er gebeurt zoals bijvoorbeeld nu in Teheran. Tuurlijk is de media nooit geheel objectief, maar een staat die negeert dat er honderdduizenden mensen op straat betogen is dat ook niet.
Ik zal even jouw geheugen opfrissen

1. Op alle voorpagina's stond het bericht dat Irakeze soldaten couveusebabietjes in Koeweit hadden vermoord. Dit verzonnen bericht was de aanleiding voor de 1e Golfoorlog.
2. Op alle voorpagina's stonden foto's van servische Nazikampen met uitgemergelde gevangenen achter prikkeldraad wat de aanleiding was voor oorlog en bombardementen op Serviė. Later zijn deze nepfoto's ontmaskerd door Thomas Deichmann. Het kamp bleek een open verzamelplaats voor zwervers en het camerateam stond juist achter een stuk kippegaas dat gereedschap moest beschermen.
etc etc.
quote:
Zo te lezen reken jij ook twitter tot de media. Maar je kan het ook zien van een moderne manier van communicatie, en in dit geval een van de weinige manieren van communicatie. Als je daar tegen bent, vind je dan dat men dan maar alles voor zichzelf moet houden en zich niet moet bemoeien met de autoriteit van de staat?
Iedereen kan een twitteraccount openen en niemand weet wie er achter zit, dus dat kan je niet serieus nemen.

En voor de duidelijkheid, ik ben niet tegen de media, want die laten alleen maar zien wat de kijker wil zien.
  zondag 21 juni 2009 @ 12:34:26 #188
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_70217411
Mijn God, de NOS heeft echt afgedaan, zeg.

Amateurs.
pi_70217458
quote:
Op zondag 21 juni 2009 12:29 schreef IHVK het volgende:

[..]

Vraag dat maar aan de telegraaf.
Het marokkanen conflict is trouwens een omgekeerde situatie, want legio mensen hebben al decennia lang last van die lui, maar het verschijnt pas de laatste jaren in de media.

De situatie Darfur geeft ook wel een goed inzicht over de marktwerking binnen de media, want daar gebeuren nogsteeds de meest afschuwelijke dingen, alleen de realitysoapkijker wil dat niet zien, dus dat verkoopt niet en daarom hoor je er helemaal nooit wat over in de media.

[ Bericht 9% gewijzigd door JohnDope op 21-06-2009 12:41:43 ]
  zondag 21 juni 2009 @ 12:42:05 #190
97934 ASroma
Flamboyant
pi_70217649
ik ben het met johndope eens over de macht van de media. Echter het gaat me te ver de kijkers hier op aan te spreken, ondanks dat de media juist vecht om deze kijkcijfers. Dus de moraal ligt echt bij de media.
pi_70217655
quote:
Op zondag 21 juni 2009 12:35 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het marokkanen conflict is trouwens een omgekeerde situatie, want legio mensen hebben al decennia lang last van die lui, maar het verschijnt pas de laatste jaren in de media.
Darfur is een zelfde soort situatie, daar gebeuren nogsteeds de meest afschuwelijke dingen op deze wereld, alleen de realitykijker wil dat niet zien, dus dat verkoopt niet, dus daarom hoor je er helemaal nooit wat over in de media.
Jij gebruikt echt een Wilders tactiek trouwens. Eerst een paar absurde dingen roepen voor de aandacht en dan het debat bepalen. Overigens heb je deels gelijk, een piepklein deel dan.
pi_70217685
quote:
Op zondag 21 juni 2009 12:42 schreef ASroma het volgende:
ik ben het met johndope eens over de macht van de media. Echter het gaat me te ver de kijkers hier op aan te spreken, ondanks dat de media juist vecht om deze kijkcijfers. Dus de moraal ligt echt bij de media.
Nee de kijker is eindverantwoordelijk, want als de kijker dit soort nieuws zou negeren, zou de media er niet meer over berichten.
pi_70217703
quote:
Op zondag 21 juni 2009 12:33 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik zal even jouw geheugen opfrissen

1. Op alle voorpagina's stond het bericht dat Irakeze soldaten couveusebabietjes in Koeweit hadden vermoord. Dit verzonnen bericht was de aanleiding voor de 1e Golfoorlog.
2. Op alle voorpagina's stonden foto's van servische Nazikampen met uitgemergelde gevangenen achter prikkeldraad wat de aanleiding was voor oorlog en bombardementen op Serviė. Later zijn deze nepfoto's ontmaskerd door Thomas Deichmann. Het kamp bleek een open verzamelplaats voor zwervers en het camerateam stond juist achter een stuk kippegaas dat gereedschap moest beschermen.
etc etc.
[..]

Iedereen kan een twitteraccount openen en niemand weet wie er achter zit, dus dat kan je niet serieus nemen.

En voor de duidelijkheid, ik ben niet tegen de media, want die laten alleen maar zien wat de kijker wil zien.
2 voorbeelden zonder bron. Moet ik maar gewoon van je aannemen dat de media de grootste oorzaak was voor beide conflicten?

In Iran nemen duizenden mensen twitter serieus en het werkt blijkbaar. Dat twitter werkt als een soort geleider en accelerator van het conflict ben ik met je eens. Maar dat is nu eenmaal communicatie, zonder communicatie gebeurt er niks.
pi_70217714
quote:
Op zondag 21 juni 2009 12:42 schreef IHVK het volgende:

[..]

Jij gebruikt echt een Wilders tactiek trouwens. Eerst een paar absurde dingen roepen voor de aandacht en dan het debat bepalen. Overigens heb je deels gelijk, een piepklein deel dan.
De enige die absurd in dit verhaal is, is de realitysoapkijker die zelf niet door heeft dat die een realitysoapkijker is.
  zondag 21 juni 2009 @ 12:45:03 #195
97934 ASroma
Flamboyant
pi_70217728
quote:
Op zondag 21 juni 2009 12:43 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nee de kijker is eindverantwoordelijk, want als de kijker dit soort nieuws zou negeren, zou de media er niet meer over berichten.
de eindredacteur bepaalt wat men laat zien. Als de eindredacteur geen ethiek kent en goedkoop wil scoren omdat hij zo kijkcijfers trekt ligt het dus echt bij de media zelf. Ok je zou kunnen zeggen dat ze wel moeten omdat ze anders geen bestaansrecht kennen (kijkcijfers hebben).
  zondag 21 juni 2009 @ 12:45:30 #196
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_70217744
quote:
Op zondag 21 juni 2009 12:43 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nou, mooi, dan negeer jij de opstand toch? Wij blijven het bloedvergieten volgen. Dag!
pi_70217767
quote:
Op zondag 21 juni 2009 12:44 schreef -Beer- het volgende:

[..]

2 voorbeelden zonder bron. Moet ik maar gewoon van je aannemen dat de media de grootste oorzaak was voor beide conflicten?

Daar hoef ik natuurlijk geen bron voor te noemen, want dat is algemeen bekend.
quote:
In Iran nemen duizenden mensen twitter serieus en het werkt blijkbaar. Dat twitter werkt als een soort geleider en accelerator van het conflict ben ik met je eens. Maar dat is nu eenmaal communicatie, zonder communicatie gebeurt er niks.
Het is niet geloofwaardig, omdat mensen die iran willen destabiliseren ook gewoon een twitteraccount openen en dat vol plempen met desinformatie.
  zondag 21 juni 2009 @ 12:46:54 #198
121168 _Qmars_
Mannetje.
pi_70217786
Flikker op hier te trollen.... echt; gaat nergens meer over. Over media, omgekeerde conflicten...wtf. Ga in KLB huilen.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')