quote:HAVO
quote:TS
Tevens mijn eerste postquote:TS faalt episch
Dat mag iedere school zelf bepalen.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 18:26 schreef Djahani het volgende:
Het is toch zo dat als je boven de zoveel gemiddeld staat, docenten niks te zeggen hebben?
Bij ons is dat tenminste zo. 7.0 en hoger betekent niveau hoger.
Omdat hij blijkbaar niet weet dat je na het behalen van je P naar de uni mag, maar dat kunjij hem wel vertellen als dat de reden zou zijn.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 18:27 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Dat mag iedere school zelf bepalen.
Maar waarom wil je dan zo graag vwo doen, ts?
Hoe meer scholen afgerekend worden op slagingspercentages, hoe meer ze op dit soort dingen zullen overgaan. Vooral scholieren geen kans geven, da's slecht voor je statistieken.quote:
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 18:24 schreef Ethanolic het volgende:
Dus ik probeer dat argument te weerleggen met het tegenargument "Ken je na gaan wat voor een cijfers ik zou halen met een juiste werkhouding."
Dat kan bij lang niet elke studie.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 18:29 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Omdat hij blijkbaar niet weet dat je na het behalen van je P naar de uni mag, maar dat kunjij hem wel vertellen als dat de reden zou zijn.
Waarom? Je kan je probleem aanmelden, vaak in september nog (in de eerste paar collegeweken).quote:Op zaterdag 20 juni 2009 18:29 schreef Djahani het volgende:
En trouwens, de toppunt van domheid is om je niet aan te melden voor het HBO als het nog niet zeker is dat je naar VWO mag.
Inderdaad, dat kan niet bij de studie die ik wil doen.quote:
Ja dat had ik inderdaad wel gedaan als ik dit eerder had gehoord. Ik dacht dat ik het nog twee jaar moest doen dus ik deed maar rustig aan.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 18:28 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Dus nu kan je 100% geen VWO meer doen op die school? Ik zou kéihard gaan rellen.
Dreigen met molotovcocktails, dan gaan ze wel overstag.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 18:51 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ja dat had ik inderdaad wel gedaan als ik dit eerder had gehoord. Ik dacht dat ik het nog twee jaar moest doen dus ik deed maar rustig aan.
Hij vertelt het ook echt de dag na dat ik geslaagd ben.
Ik kwam er zelf pas achter in de laatste week van de zomervakantie.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 18:51 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ja dat had ik inderdaad wel gedaan als ik dit eerder had gehoord. Ik dacht dat ik het nog twee jaar moest doen dus ik deed maar rustig aan.
Hij vertelt het ook echt de dag na dat ik geslaagd ben.
Maar is er echt geen kans meer op je eigen school?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 18:49 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Inderdaad, dat kan niet bij de studie die ik wil doen.
Ik ga inderdaad maandag bellen voor een alternatieve school, waarschijnlijk wordt het het VAVO.
Nee, juist 1 docent zei dat ik het wel kon!quote:Op zaterdag 20 juni 2009 18:58 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Maar is er echt geen kans meer op je eigen school?
Ik zou nog wat door gaan zeiken, want het is toch belachelijk dat je met zo'n cijferlijst geen vwo mag doen door 1 docent
1 woord, 4 lettersquote:Op zaterdag 20 juni 2009 18:56 schreef Ziewoarut het volgende:
Mensen die HAVO hebben gedaan en toch naar de UNI willen en dit gaan doen door nog 2 jaar VWO erachter te plakken en dus 2 jaar een hoop dingen leren die ze voor 50% het jaar erna toch weer mogen vergeten![]()
Kan je veel beter doen door op je HBO opleiding gewoon na 1 jaar even je P te halen, dan bespaar je je één jaar, heb je al wat studie ervaring en daardoor een voorsprong op de andere eerstejaars studenten die direct van de middelbare afkomen.
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 18:43 schreef doubleyouteaare het volgende:
Andere school, word je waarschijnlijk zonder problemen toegelaten.
Excuses, laat het dan een post zijn voor alle andere mongolen die een studie gaan doen waarbij dit niet kanquote:
oh vereerd gelezenquote:Op zaterdag 20 juni 2009 18:59 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Nee, juist 1 docent zei dat ik het wel kon!
Dus de overige 6 logen.
Nee dat valt in principe wel mee. Ik praatte wel veel omdat ik me gewoon het hele jaar verveelde. Ik ben ook niet zo op mijn bekkie gevallen. Heb inderdaad dus in de eerste paar jaar dingen uitgehaald waardoor ik een naampje had. Die onjuiste werkhouding komt vooral door het feit dat ik er dus echt geen flikker aan heb gedaan dit jaar.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:04 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
oh vereerd gelezen![]()
Maar ouwhoer je veel in de les ofzo dat docenten je niet mogen?
Geen excusesquote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:04 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
Excuses, laat het dan een post zijn voor alle andere mongolen die een studie gaan doen waarbij dit niet kan.
Weer een gevalletje niet lezen.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:17 schreef griekjeee het volgende:
Waarom zou je dat ook in godsnaam willen doen?Haal je p en stap dan over op het WO
Vanaf het begin op HAVO. Ik mocht in het tweede overstappen op VWO echter, spijt dat ik dit niet gedaan heb.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:16 schreef phpmystyle het volgende:
Ts, wat voor niveau deed jij voor HAVO dan? Of ben je meteen op havo begonnen..
En je leeftijd is nu is? I.v.m het toelaten op vavo, is een minimum leeftijd aangekoppeld.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:20 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Weer een gevalletje niet lezen.
[..]
Vanaf het begin op HAVO. Ik mocht in het tweede overstappen op VWO echter, spijt dat ik dit niet gedaan heb.![]()
Ik zou er in zijn geheel nog eens goed over denken. Wat wil je later bijvoorbeeld met je diploma's gaan doen, weet je dat al?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:20 schreef Ethanolic het volgende:
Vanaf het begin op HAVO. Ik mocht in het tweede overstappen op VWO echter, spijt dat ik dit niet gedaan heb.![]()
Wha, naar die K*K school wou ik bijna heen, dikke afrader.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:26 schreef Ravage het volgende:
Zit er niet zoiets bij je in de buurt?
http://www.alfa-college.n(...)bid/581/Default.aspx
Je kunt ook onder de minimumleeftijd komen door met je oude school te overleggen, maar ik ga ervan uit dat TS de 18 al gepasseerd is en dat er geen verdere problemen te verwachten zijn.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En je leeftijd is nu is? I.v.m het toelaten op vavo, is een minimum leeftijd aangekoppeld.
Ik ben 18.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En je leeftijd is nu is? I.v.m het toelaten op vavo, is een minimum leeftijd aangekoppeld.
Dan lijkt het mij niets meer dan logisch dat ie niet wordt toegelaten op z'n VO school.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:31 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je kunt ook onder de minimumleeftijd komen door met je oude school te overleggen, maar ik ga ervan uit dat TS de 18 al gepasseerd is en dat er geen verdere problemen te verwachten zijn.
Waarom?quote:
Lul niet zo dom, iemand die 7s en 8en haalt op de havo zonder al te veel moeite te doen, kan het vwo makkelijk aan.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 20:20 schreef Fortitudo het volgende:
typisch een gevalletje van een havo scholiertje die denkt het beter te weten dan de docenten. je bent gewoon te dom. face it.
slotje bitte
Bij zijn opleiding kun je niet met een P naar WO (wat ik trouwens ook een belachelijke regel vind)quote:Op zaterdag 20 juni 2009 21:35 schreef Muzz_ het volgende:
Je hebt niets aan VWO behalve het vak Wiskunde B1 of A1,2.
Ga gewoon HBO doen en haal in één keer je P en volg naast je HBO nog een cursus Wiskunde op VWO niveau om zo vlekkeloos mogelijk naar het WO te kunnen. Neem meteen ook een opleiding die goed aansluit op je WO studie, heb je vaak ook nog eens een voorsprong op reguliere VWO'ers.
Wat is er nou belachelijk aan? Bij veel studies is het gewoon een geschikte vooropleiding, al vind ik het vreemd dat ze geen eisen stellen met welke P je instroomt.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 21:49 schreef Seam het volgende:
[..]
Bij zijn opleiding kun je niet met een P naar WO (wat ik trouwens ook een belachelijke regel vind)
Wat hij misschien wel weet is dat je met VWO een veel hogere kans van slagen hebt op de universiteit dan met HAVO plus de P.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 18:29 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Omdat hij blijkbaar niet weet dat je na het behalen van je P naar de uni mag, maar dat kunjij hem wel vertellen als dat de reden zou zijn.
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:19 schreef ufopiloot het volgende:
Doe geen moeite, VWO is niks waard. Universiteit is 3 keer kut. Ga gewoon HBO doen, veel leuker.
Dat komt vaak door het gebrek aan wiskunde kennis.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:15 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Wat hij misschien wel weet is dat je met VWO een veel hogere kans van slagen hebt op de universiteit dan met HAVO plus de P.
Geen mening, uit onderzoek gebleken. Bron ergens in de afgelopen maanden wel ergens op internet terug te vinden.
Wow, nog niet eens de helft van de Vwo'ers haalt in zijn eerste jaar een HBO Pquote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:28 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Dat komt vaak door het gebrek aan wiskunde kennis.
Uit onderzoek is gebleken dat HBO P'ers met voldoende wiskunde kennis evenveel kans maken als reguliere VWO'ers.
[ afbeelding ]
Bron
75% versus 74%
WO P niet HBO Pquote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:31 schreef Seam het volgende:
[..]
Wow, nog niet eens de helft van de Vwo'ers haalt in zijn eerste jaar een HBO P__!!!!
Oke, my badquote:
Welkom in de zesjescultuur, 'ach dat vak kan ik volgend jaar wel doen'quote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:02 schreef Seam het volgende:
[..]
Oke, my badHoewel dat net zo triest blijft.
Ach dankzij die instelling heb ik wel onmiddellijk een baan na mijn studie vanwege een veel beter CV dan anderen.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:07 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Welkom in de zesjescultuur, 'ach dat vak kan ik volgend jaar wel doen'
´Ik moet een 4,8 halen om een 5,5 te staan.´quote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:07 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Welkom in de zesjescultuur, 'ach dat vak kan ik volgend jaar wel doen'
Tsja ze willen me blijkbaar gewoon niet meer. ^^quote:
Gewoon zeggen dat je gemotiveerd genoeg bent, genoeg capaciteiten hebt, en ambitie om de Uni te gaan doen hebt.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:35 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Tsja ze willen me blijkbaar gewoon niet meer. ^^
Misschien wel beter, weer eens wat nieuws.
En als je echt niet willen, moet je er nog wel een keer langs gaan en een ruit ingooien.quote:Op zondag 21 juni 2009 18:28 schreef JoaC het volgende:
[..]
Gewoon zeggen dat je gemotiveerd genoeg bent, genoeg capaciteiten hebt, en ambitie om de Uni te gaan doen hebt.
Ik wist niet eens dat ze je konden weigeren. Heb zelf ook na de Havo VWO gedaan, cijfers vergelijkbaar en idd 2 vingers in den neusch. Het is wel een redelijk shock als je ineens weer SO's hebt en dat soort praktijken. Op het VWO eigenlijk niets uitgevoerd maar met zelfs betere cijfers geëindigd. Wel hoop gezeik van leraren gehad dat ik met mijn instelling nooit mijn huidige studie aan zou kunnen, hoop nog steeds op een reünie om eens wat mensen in hun gezicht uit te lachen..quote:Op zondag 21 juni 2009 14:35 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Tsja ze willen me blijkbaar gewoon niet meer. ^^
Misschien wel beter, weer eens wat nieuws.
Urineren op een bureau kan ook een vergelijkbare voldoening geven.quote:Op zondag 21 juni 2009 18:35 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
En als je echt niet willen, moet je er nog wel een keer langs gaan en een ruit ingooien.
Het niveau van het vwo is ook echt niet veel hoger dan van de havo, je hebt dan zelfs een voorsprong op veel medeleerlingen, omdat jij veel 5vwo stof al op 5havo hebt gehad.quote:Op zondag 21 juni 2009 18:41 schreef Bolter het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat ze je konden weigeren. Heb zelf ook na de Havo VWO gedaan, cijfers vergelijkbaar en idd 2 vingers in den neusch. Het is wel een redelijk shock als je ineens weer SO's hebt en dat soort praktijken. Op het VWO eigenlijk niets uitgevoerd maar met zelfs betere cijfers geëindigd. Wel hoop gezeik van leraren gehad dat ik met mijn instelling nooit mijn huidige studie aan zou kunnen, hoop nog steeds op een reünie om eens wat mensen in hun gezicht uit te lachen..
Zit je nou te trollen of heb je echt het topic niet gelezen?quote:Op zondag 21 juni 2009 18:45 schreef Aestivate het volgende:
VWO duurt 2 jaar aangezien je niet in examenjaar mag beginnen. Gewoon HBO P halen in 1 jaar kun je gelijk op Uni beginnen. Waarom is dat geen optie? Je kunt je nog tot 31 augustus aanmelden voor vrijwel elke HBO opleiding op elke Hogeschool.
Bij welke opleiding kan dat nou niet?quote:Op zondag 21 juni 2009 19:30 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Zit je nou te trollen of heb je echt het topic niet gelezen?
quote:Op zondag 21 juni 2009 19:41 schreef Leevancleef het volgende:
Middelbare schoolleraren... Incompetente, asociale horken zijn het. Zelfs Geert Wilders beschikt over meer compassie dan de gemiddelde middelbare schooldocent.
TS, ga lekker een paar jaar vrijwilligerswerk doen in het buitenland, of iets anders constructiefs. Het maakt niet uit, als je er maar voor zorgt dat je in je vrije tijd veel leest en zo je horizon verbreedt. Als je eenmaal 21 bent doe je vervolgens een colloquium doctum, en dan zit je op de universiteit. Heb je het VWO niet voor nodig
Dat gaat een keer anders worden, let maar op.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:11 schreef Seam het volgende:
[..]
Ach dankzij die instelling heb ik wel onmiddellijk een baan na mijn studie vanwege een veel beter CV dan anderen.
Ik zal ze maar niet allemaal opnoemen. Maar hier een aantal voorbeelden. Aardwetenschappen, Biologie, Biomedische Wetenschappen, Geneeskunde, Economie, Informatica, Tandheelkunde, Wiskunde. Noem maar op.quote:Op zondag 21 juni 2009 19:44 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Bij welke opleiding kan dat nou niet?
Als TS al zo zeker weet dat hij die studie wil doen, wat alleen kan met VWO, had hij maar wat meer inzet moeten tonen om óf in jaar 2 VWO te doen óf nu VWO te doen, door een serieuze indruk bij de docenten achter te laten.
Doe niet zo triest, normaal gesproken zou je naar je HAVO altijd VWO er achteraan kunnen doen, dat zijn school hem die kans niet geeft slaat gewoon nergens op.quote:Op zondag 21 juni 2009 19:44 schreef Aestivate het volgende:
Als TS al zo zeker weet dat hij die studie wil doen, wat alleen kan met VWO, had hij maar wat meer inzet moeten tonen om óf in jaar 2 VWO te doen óf nu VWO te doen, door een serieuze indruk bij de docenten achter te laten.
economie kan wel, dat heb ik zelf gedaanquote:Op zondag 21 juni 2009 19:56 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Ik zal ze maar niet allemaal opnoemen. Maar hier een aantal voorbeelden. Aardwetenschappen, Biologie, Biomedische Wetenschappen, Geneeskunde, Economie,8 Informatica, Tandheelkunde, Wiskunde. Noem maar op.
Ts kan Vwo trouwens wel in 1 jaar doen. Vanwege zijn Havo diploma heeft hij vrijstellingen voor vakken zoals Anw, Maatschappijleer algemeen deel en Geschiedenis algemeen deel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |