Ik ga liever een keer per jaar extra op vakantie. Ieders prioriteiten liggen anders.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 13:15 schreef Verstreujem het volgende:
Nou en? Als je later genoeg verdient ga je toch niet een pauper-rijtjeshuis huren, maar koop je gewoon een fatsoenlijk huis. Nergens last van
Ik volg hem even niet. Dus omdat er HRA bestaat bepaald de overheid hoe ik mijn geld ga besteden?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 15:11 schreef Weltschmerz het volgende:
De overheid bepaalt al jaren hoe je je geld moet besteden en dat je een groot deel daarvan aan wonen moet uitgeven. Dat stelsel heet de hypotheekrente-aftrek.
Ja dat dacht ik ook en waarom dan nog meer regels?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:45 schreef Dlocks het volgende:
Huursubsidie is toch al afhankelijk van het inkomen
Ja, als ik mijn geld wil uitgeven aan een boot en het prima vind om in een bescheiden appartementje te wonen, dan komt de overheid mij financieel straffen en me via mijn portemonnee vertellen dat ik veel meer ruimte voor mezelf moet opeisen en mezelf moet vastketenen aan een bank.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 15:37 schreef sanger het volgende:
Ik volg hem even niet. Dus omdat er HRA bestaat bepaald de overheid hoe ik mijn geld ga besteden?
Hoe dan? Ook op een klein appartement krijg je HRA namelijk.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 15:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, als ik mijn geld wil uitgeven aan een boot en het prima vind om in een bescheiden appartementje te wonen, dan komt de overheid mij financieel straffen en me via mijn portemonnee vertellen dat ik veel meer ruimte voor mezelf moet opeisen en mezelf moet vastketenen aan een bank.
Niet als je het huurt (arbeidsmobiliteit anyone?) en als het een koopwoning is en het is niet duur, dan betaal relatief veel meer belasting dan iemand die wel veel ruimte in beslag wil nemen.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 15:52 schreef sanger het volgende:
Hoe dan? Ook op een klein appartement krijg je HRA namelijk.
Dat is waar, maar dan moet de overheid veel meer woningen laten bouwen, dus meer landbouwgrond ter beschikking stellen voor woningbouw aan particulieren, zowel koop als huurquote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:09 schreef capricia het volgende:
De huurprijzen moeten gewoon door de markt bepaald worden. Net Als de prijs van een koopwoning.
Als mensen niet meer dan pakweg 20% van hun inkomen aan wonen willen besteden moet dat hun eigen keuze zijn. Het is natuurlijk waanzin om goedkopere woningen te slopen om er (een kleiner aantal) dure voor in de plaats te zetten zodat men min of meer gedwongen wordt om duurder te wonen. We gaan toch ook geen worst doordraaien omdat we per se willen dat 2xmodaal biefstuk eet? En zeker niet als er algeheel een tekort aan vlees is.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:15 schreef ouderejongere het volgende:
Jarenlang zijn goedkope huurwoningen afgebroken, zogenaamd omdat ze in een slechte wijk stonden. In plaats daarvan zijn vrije sectorwoningen of woningen aan de top van de sociale sector gebouwd.
Als alleenstaande is een eigen woning niet te betalen en met deze onzekere arbeidsmarkt begin ik er ook niet aan.
* de huizenprijzen stijgen al 20 jaar 5 tot 10 x sneller dan de loonontwikkeling. De overheid moet in deze tijd de vrije markt zijn gang laten gaan zodat huizen weer betaalbaar worden voor starters.
* de vermogenscheck bij aanvraag van een uitkering moet worden afgeschaft. Een werkloze wíl helemaal geen tijd besteden aan het verkopen van zijn woning, maar aan het vinden van een nieuwe baan.
* er moeten veel meer betaalbare woningen komen, desnoods breek je dure woningen af die de komende jaren door vergrijzing en crisis leeg komen te staan.
Dat betekend dat er te weinig goedkope huizen worden gebouwt.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
tuhvuhpeh.
Ik ben 1 van die mensen die veel te goedkoop wonen.
Ergens vind ik het wel logisch zo'n plan. Want ik (wij) kan veel meer uitgeven aan wonen dan ik nu doe. En iemand die het geld écht niet heeft en alleen mijn soort huisjes kan betalen, moet nu langer wachten dan noodzakelijk als al die mensen als ik gewoon door zouden stromen.
Dan moet je dat lekker doen.quote:Maar als ik door wil stromen wil ik omhoog doorstromen en niet naar een gelijkwaardige of mindere woning en daar dan meer voor gaan betalen. En dan blij moeten zijn omdat je dan wel een koophuis hebt...
En dan hele theorieen over waardeopbouw en bladiebla.
Mijn huur is nu minder dan wat menigeen aan pure rente betaal en daarnaast spaar ik wat anderen aan aflossing zouden kwijt zijn.
Dus ik vind het vooralsnog wel zo aantrekkelijk om gewoon lekker te blijven zitten!
waarom moet er bepaald worden hoeveel geld je aan wonen uit moet geven?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:45 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Met een hoog inkomen kun je geen huurwoning krijgen met een lage huur. Probleem is dat het salaris van mensen omhoog gaat maar ze toch in een goedkope huurwoning blijven hangen.
In dat licht is het plan redelijk logisch. Blijf je toch zitten, ga je meer betalen en verhuis je vanzelf wel naar een duurdere (en betere) huurwoning. Zo komt de goedkope huurwoning weer vrij voor laag betaalden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |