abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70427137
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 16:41 schreef heiden6 het volgende:
Wat ik me trouwens afvroeg, als ik een speler train voor een andere positie, dan staat er dat dit 10% van de current wordload bedraagt. Betekent dit dat er minder intensief op andere dingen getraind wordt, en dus de ontwikkeling van een speler kan vertragen?

Ik train namelijk al mijn spelers continu om naar andere plekken, dus op een gegeven moment kunnen al mijn linksbuitens ook (als dat nodig is) ingezet worden op rechts, en andersom. Zelfde geldt voro de backs. DC's train ik afhankelijk van de stats standaard om naar DL, DR of DM; DM's train ik om naar DC, DR, DL, etc. en mijn spitsen wil ik ook op de AMC-postie kwijt kunnen in en noodgeval.

Dit maakt het makkelijk om te wisselen, te schuiven in het elftal en soms blijkt een centrale verdediger als back bijna net zo goed uit de voeten te kunnen als op zijn oorspronkelijke plek.

Maar het is dus niet de bedoeling dat dit ervoor zorgt dat hun stats minder snel groeien. Weet iemand of dit zo is?
Ja dat klopt. Een andere positie kost die 10% en een special ook nog eens 10%. Dan houd je dus ook maar of 80% of 90% over voor de normale training.
Ook is het handiger om te zorgen dat je een brede selectie hebt zodat je geen heel elftal hoeft om te gooien in het geval van een blessure. Als je dan 7 wissels hebt, kun je iedere positie wel dekken met hooguit 1 omzetting in een elftal.
pi_70427478

Ik ben dus die Rotterdamse ploeg.

Haverkort was de scheidsrechter, en die ken ik toevallig IRL en nu ook in FM.
Hoi.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 17:40:57 #278
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_70428755
Kutvoorzitter

en

Bod van Barcelona kon ik wel weigeren, maar dat was ongeveer gelijk aan dat van Arsenal maar dan met termijnen, Arsenal kwam gewoon met 50.000.000 ineens.

Allebei basisspelers en heb dus straks een paar dagen en ongeveer 100 miljoen om 2 vervangers te halen . Het Rich in Richmond is nu wel van toepassing .

edit: Fleck blijft, contract van Valencia was niet goed genoeg voor meneer
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_70428932
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 16:47 schreef John_Gotti het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Een andere positie kost die 10% en een special ook nog eens 10%. Dan houd je dus ook maar of 80% of 90% over voor de normale training.
Ook is het handiger om te zorgen dat je een brede selectie hebt zodat je geen heel elftal hoeft om te gooien in het geval van een blessure. Als je dan 7 wissels hebt, kun je iedere positie wel dekken met hooguit 1 omzetting in een elftal.
Kort samengevat bestaat een training uit 100% en als je een speler om schoolt naar een andere positie gaat er 10% van zijn training af.. Waar ik me in deze FM ook weer zeer aan erger is dat de spelers niet gauw hun nieuwe positie onder de knie krijgen, ben nu al meer dan 1,5 jaar aan het trainen met sommige spelers.
Zet ze ook altijd op hun nieuwe positie neer...

Merkten jullie ook een verschil dat als je 1e seizoen er bijvoorbeeld op hebt zitten, dat het 2e seizoen veel trager gaat qua spel.. Mijn laptop heeft het moeilijker om het spel te trekken
pi_70429147
EINDELIJK
Na vorig jaar in de halve finale door Arsenal gestopt te worden nu dan de revanche.

Tevens voor de 2de keer de beker & en een ongekend seizoen wat mijn 4 titel oprij betekende (uit 5 seizoenen).

Voor een groot deel gaat mijn dank uit naar:

Tevens met zulke statistieken en spelers kom je ook ver:

Nu kijken wie ik deze zomer ga verliezen.
Mijn linkercentrale verdediger, Vermaelen, gaat zeker weg. Hij wil graag vertrekken en mag dan nu ook.
Mijn roulatiespits, Saivet, gaat weg mits er genoeg geld op tafel komt. Ik mik op 45 miljoen, maar 37.5 met 15% volgende verkoop is ook goed.
Mijn wissel DMC is al verkocht en vertrekt dus zeker.
Voor de rest is er interesse voor bijna mijn gehele selectie en kwamen er al biedingen binnen op mijn AML/AMR/AMC/DMC/beide DC's/alle 3 ST's/Diverse talente en belangrijke wissels.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 17:56:06 #281
168255 J.Herrer
pi_70429244
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 17:46 schreef poiuytr het volgende:
Merkten jullie ook een verschil dat als je 1e seizoen er bijvoorbeeld op hebt zitten, dat het 2e seizoen veel trager gaat qua spel.. Mijn laptop heeft het moeilijker om het spel te trekken
Jup, komen natuurlijk ook elk jaar 1000 regens bij enzo
Daarom selecteer ik altijd maximaal 3 competities, anders trekt mijn pc dat niet meer als ik 10 seizoenen ofzo verder ben

@ bovenstaande met Richmond... heb je een screen van die Ali nogwat?
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
pi_70429279
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 17:46 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Kort samengevat bestaat een training uit 100% en als je een speler om schoolt naar een andere positie gaat er 10% van zijn training af.. Waar ik me in deze FM ook weer zeer aan erger is dat de spelers niet gauw hun nieuwe positie onder de knie krijgen, ben nu al meer dan 1,5 jaar aan het trainen met sommige spelers.
Zet ze ook altijd op hun nieuwe positie neer...
Klopt. Maar het leren van een nieuwe positie verschilt per speler en hangt van verborgen waarden af.
quote:
Geen last van, misschien volgende keer een kleinere database gebruiken.
Er komen namelijk meer regens bij dan dat er spelers stoppen. Ook word er data/geschiedenis bewaard waar je een een vorig seizoen nog niet mee te maken had.
pi_70429708
Regen die een goede Target Man kan worden, al speel ik zelf niet met een target man op dit moment. Hij is alleen nog redelijk sloom.

pi_70431054
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 17:56 schreef J.Herrer het volgende:

[..]

Jup, komen natuurlijk ook elk jaar 1000 regens bij enzo
Daarom selecteer ik altijd maximaal 3 competities, anders trekt mijn pc dat niet meer als ik 10 seizoenen ofzo verder ben
Heb ook maar 3 competities geselecteerd, we zullen wel zien..
Binnenkort toch nieuwe laptop nodig
pi_70431806
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 19:01 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Heb ook maar 3 competities geselecteerd, we zullen wel zien..
Binnenkort toch nieuwe laptop nodig
Dat denk ik ook dan, maar als het werkt werkt het.

Ik draai altijd op 11 competities. De beschikbare competities niveaus verschillen.
Nu totaal 21 competities, maar soms meer. Alleen desktop geeft natuurlijk wat meer mogelijkheden als een laptop.
  Moderator zaterdag 27 juni 2009 @ 21:47:36 #286
42184 crew  DaMart
pi_70435020
Zo, na een half jaar ben ik ook weer eens gaan spelen. Ben een nieuw spel begonnen, met Vitesse. Erg handig, zo'n transferbudget van niks, maar we gaan eens kijken waar het schip strandt .
  zaterdag 27 juni 2009 @ 22:04:51 #287
185115 Juk
Misschien
pi_70435390
Ik had voor het nieuwe seizoen een transferbudget van 38 miljoen

Na de verkoop van mijn überverdediger (onhoudbaar geworden) voor 21 miljoen + 30% van de volgende verkoop en mijn spits die weg wilde voor 13 miljoen had ik ineens zo'n 60 miljoen uit te geven.
Voor dit bedrag heb ik een vervanger gehaald voor mijn centrale verdediger, een nieuwe rechtsback en een spits. Vooral de spits vind ik een mooie aankoop. Hij koste dan ook 29 miljoen.
Met al die transferbedragen uiteraard ook alle records gebroken op dat gebied.

Nu ben ik opzoek naar de toekomst. Heb al 5 spelers binnen die volgens mijn scouts het helemaal gaan maken. Ik ben van plan om er minimaal 11 te halen, ze allemaal in mijn reserves te gooien en te kijken waar het schip strand.
The only thing I fear is my MoM
pi_70442014
Mijn eerste seizoen in de Serie A met Figline gaat tot nu toe voorspoedig.
Na 28 wedstrijden sta ik op een zeer verdienstelijke 12e plaats. Maar gezegd moet worden dat de ploegen allemaal dicht op elkaar staan. Twee nederlagen en de stand ziet er echt heel anders uit.

In de winterstop heb ik de nodige spelers verkocht. Supertalent Barbosa heeft de harmonie in de ploeg vanaf dag één dusdanig verziekt, dat ik genoodzaakt was om hem te verkopen. Jammer, want het talent druipt er van af, alleen met zijn houding keerde zowat de halve spelersgroep zich tegen hem.
Daarnaast heb ik verschillende spelers verkocht die bij mij niet aan de bak kwamen(Abenzoar, Puri, Palmiteri) of simpelweg niet goed genoeg waren(Pit, Mulder, Wijnaldum). Parma was overigens nogal koopziek door twee spelers van me te kopen, een First Option op een talent te nemen én een keeper voor volgend seizoen vast te leggen
Daarnaast heb ik mijn elftal versterkt met vier spelers. Davide Marzola is een mega-talent op het middenveld, Siragusa een goede verdediger en Dainelli behoeft geen verdere uitleg. Topverdediger. Was ook nodig, want vooral verdedigend stond het allemaal maar matig.
Aankoop vier, Ryan Janssen, is een zeer groot 16-jarig talent, aanvaller.

Davide Marzola:

Mijn sterspelers zijn zonder enige twijfel Mascio en Jonas Rodriguez Ekani. Al heel vroeg in mijn game had ik Ekani gescout bij Pescara. Hij was spotgoedkoop, maar ik had helaas geen geld om hem aan te trekken. Voor amper 65k vertrok hij naar Brescia, maar ik ben hem blijven volgen. Toen ik de kans had om hem aan te trekken heb ik dat uiteraard gedaan, en dat is echt een gouden greep gebleken. Hij scoort vrijwel nooit, maar grossiert in assists. Echt een zeer belangrijke speler voor mijn huidige elftal.

En Mascio...tja, een 'neppe' speler, aangezien hij IRL niet bestaat, maar wát een held zeg. Kreeg een bod van 9 miljoen, maar hij wilde gewoon bij Figline blijven

Mijn opstelling:

Voor komend seizoen heb ik alvast de volgende spelers weten vast te leggen:
pi_70443862
quote:
Op zondag 28 juni 2009 10:09 schreef Winski05 het volgende:
Mijn eerste seizoen in de Serie A met Figline gaat tot nu toe voorspoedig.
Na 28 wedstrijden sta ik op een zeer verdienstelijke 12e plaats. Maar gezegd moet worden dat de ploegen allemaal dicht op elkaar staan. Twee nederlagen en de stand ziet er echt heel anders uit.
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]

In de winterstop heb ik de nodige spelers verkocht. Supertalent Barbosa heeft de harmonie in de ploeg vanaf dag één dusdanig verziekt, dat ik genoodzaakt was om hem te verkopen. Jammer, want het talent druipt er van af, alleen met zijn houding keerde zowat de halve spelersgroep zich tegen hem.
Daarnaast heb ik verschillende spelers verkocht die bij mij niet aan de bak kwamen(Abenzoar, Puri, Palmiteri) of simpelweg niet goed genoeg waren(Pit, Mulder, Wijnaldum). Parma was overigens nogal koopziek door twee spelers van me te kopen, een First Option op een talent te nemen én een keeper voor volgend seizoen vast te leggen
Daarnaast heb ik mijn elftal versterkt met vier spelers. Davide Marzola is een mega-talent op het middenveld, Siragusa een goede verdediger en Dainelli behoeft geen verdere uitleg. Topverdediger. Was ook nodig, want vooral verdedigend stond het allemaal maar matig.
Aankoop vier, Ryan Janssen, is een zeer groot 16-jarig talent, aanvaller.

Davide Marzola:

Mijn sterspelers zijn zonder enige twijfel Mascio en Jonas Rodriguez Ekani. Al heel vroeg in mijn game had ik Ekani gescout bij Pescara. Hij was spotgoedkoop, maar ik had helaas geen geld om hem aan te trekken. Voor amper 65k vertrok hij naar Brescia, maar ik ben hem blijven volgen. Toen ik de kans had om hem aan te trekken heb ik dat uiteraard gedaan, en dat is echt een gouden greep gebleken. Hij scoort vrijwel nooit, maar grossiert in assists. Echt een zeer belangrijke speler voor mijn huidige elftal.

En Mascio...tja, een 'neppe' speler, aangezien hij IRL niet bestaat, maar wát een held zeg. Kreeg een bod van 9 miljoen, maar hij wilde gewoon bij Figline blijven

Mijn opstelling:
[ link | afbeelding ]

Voor komend seizoen heb ik alvast de volgende spelers weten vast te leggen:
Ik dacht al Wijnaldum niet goed genoeg , maar je hebt het over de andere Wijnaldum.
Goede aankoop Wijnaldum, en Rossi ook. Succes met de doorstoot naar de subtop/europees.
  zondag 28 juni 2009 @ 12:20:19 #290
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_70443962
quote:
Op zondag 28 juni 2009 10:09 schreef Winski05 het volgende:
Figline verhaal
Leuk man! Mooie spelers ook Mascio is echt een god.

Vandaag een hele dag vrij en geen Wimbledon: FM
-link verwijderd, niet terugplaatsen-
pi_70444130
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 15:51 schreef J.Herrer het volgende:

[..]

http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=19635

Met deze tactiek werd ik kampioen met H'veen
Focking niet normaal, geniale tactiek zeg. Ik win bijna alles, alleen tegen de echt grote clubs verlies ik (nipt)!
  zondag 28 juni 2009 @ 12:54:41 #292
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_70444723
Eindelijk een tactiek die werkt!
pi_70445494
quote:
Op zondag 28 juni 2009 12:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Focking niet normaal, geniale tactiek zeg. Ik win bijna alles, alleen tegen de echt grote clubs verlies ik (nipt)!
Je eigen taktiek maken is toch veel leuker, dat is de uitdaging. Ach ieder haalt zijn plezier weer op een andere manier uit FM.
pi_70445718
quote:
Op zondag 28 juni 2009 13:31 schreef John_Gotti het volgende:

[..]

Je eigen taktiek maken is toch veel leuker, dat is de uitdaging. Ach ieder haalt zijn plezier weer op een andere manier uit FM.
Ja, maar na 2 dagen kutten met tactieken die niet werken is het een verademing om je ook op alle andere facetten te kunnen richten; training, scouting, financieen etc.
  zondag 28 juni 2009 @ 14:33:09 #295
168255 J.Herrer
pi_70446967
Die Portugese tweede divisie is wel een heel gedoe zeg

Eerst een 1e ronde (gewoon een competitie met 26 teams), daarna een 2e ronde met de beste 6 teams uit de 1e ronde (wtf heeft het dan voor zin om kampioen te worden, kun je net zo goed 6e eindigen en daarna geloof ik nog een 3e ronde/playoffs tegen de kampioenen van regio A,B en C en als je die wint promoveer je pas
pi_70446991
Normaal als je spelers indient voor het volgend seizoen CL hoef je spelers onder de 21 niet te selecteren omdat deze automatisch mee mogen doen, nu had ik een speler die 20 is en niet ingeschreven..
Krijg nu bericht dat ie graag verkocht wou worden omdat hij geen CL mag spelen van mij
  zondag 28 juni 2009 @ 14:45:49 #297
168255 J.Herrer
pi_70447251

Mijn architect op het middenveld.. wat een fucking held
Ik vind het echt prachtig dat zulke belabberde spelers toch belangrijk voor je kunnen zijn
  zondag 28 juni 2009 @ 14:51:42 #298
185115 Juk
Misschien
pi_70447397
quote:
Op zondag 28 juni 2009 14:45 schreef J.Herrer het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn architect op het middenveld.. wat een fucking held
Ik vind het echt prachtig dat zulke belabberde spelers toch belangrijk voor je kunnen zijn
Ik heb dat nu ook met 2 spelers, 1 ervan was zelfs player of the year van de supporters.
Hoewel ik nu bakken met geld over heb ga ik ze niet vervangen, deze spelers heb ik allebei gehaald bij mijn aanstelling en hebben dus het hele traject van bijna failliet tot bijna Europees voetbal meegemaakt en ze zijn gewoon meegegroeid met het niveau.
The only thing I fear is my MoM
pi_70447835

Nu heb ik nog een transferbudget van bijna 49 miljoen over, ik zit 510K p/w onder mijn loonbudget, en heb een balans van 132 miljoen. Financieel sta ik er dus zeer goed voor.

foutje, Suarez speelt normaal op rechts en Elia is wissel. Al varieert dat nogal, omdat er op de rechts en links heel wat meters gemaakt moeten worden.

[ Bericht 15% gewijzigd door John_Gotti op 28-06-2009 15:22:26 ]
pi_70452317
Hieronder screentje van mijn aankopen van dit seizoen:

Boucher: Is zeer talentvolle keeper die even goed als Reina kan worden.
Fiorillo: Is als back-up doelman gehaald omdat mijn andere 2 reserve keepers niet genoeg talent hadden en al aardig op leeftijd zijn.
Rossi: Heb nu op links Babel staan me standin Riera heb ik verkocht omdat ik hem te sloom vond en niet goed uit de voeten kwam op links, Rossi heeft het talent om veel beter te worden dan Babel al is
Santon: Gebruik ik ook als backup speler voor de rechtsback, deze jongen is op de rechtsback even goed als Diarra!
Van der Waal: Gekocht voor mijn -18 Elftal, hij heeft het talent om nog beter te worden Carragher!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')