quote:Op zaterdag 20 juni 2009 01:46 schreef chevere het volgende:
Woorden brengen iets over, getallen zijn daarin waardeloos.
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 09:58 schreef gnomaat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(Wat was het gezegde ook weer, een plaatje zegt meer dan eh... heel veel woorden)
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 09:58 schreef gnomaat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(Wat was het gezegde ook weer, een plaatje zegt meer dan eh... heel veel woorden)
Schitterendquote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:06 schreef RemcoDelft het volgende:
Besides, random numbers are too important to be left to chance.
Wat dacht je van autoquote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:16 schreef chevere het volgende:
Heren wetenschappers. Hoe kan dat als er een snelheidsverschil zou zijn?
Nope.quote:Of zijn alle snelheden inderdaad elkaars gelijke?
Niets dan hulde en lof voor jullie uitleg. Maar ik vrees dat het parels voor de zwijnen is. Want met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid voorspel ik dat Rude geen ene kloot van dat verhaal begrijpt, noch daar enige moeite voor zal doen.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:20 schreef Haushofer het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat Rude van Iblis zijn uitleg vindtEn natuurlijk van het feit dat wat daar staat ook precies overeenkomt met wat je meet, zowel kwantitatief als kwalitatief.
Dat zou in elk geval genoeg motivatie moeten zijn om de zaak even goed door te nemen![]()
Dat klopt, maar het is op zich wel een interessant probleem. Er zijn vast wel meer mensen die erover nadenken, en het feit dat de kinetische energie afhankelijk is van je referentiestelsel is denk ik niet direct zonneklaar voor iedereen. En de manier van formuleren maakt dit een beetje een strikvraag. Het leuke is echter, dat als je het uitwerkt, dat het prima uitkomt met je intuïtie.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:28 schreef gnomaat het volgende:
Niets dan hulde en lof voor jullie uitleg. Maar ik vrees dat het parels voor de zwijnen is. Want met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid voorspel ik dat Rude geen ene kloot van dat verhaal begrijpt, noch daar enige moeite voor zal doen.
Vermoedelijk komt er iets als "ach, jullie met je getalletjes, kijk toch eens verder dan je neus lang is!" (daarbij z'n kop in het zand stekend voor het feit dat jullie verhaal volledig correct voorspelt wat er gebeurt, kwalitatiet en kwantitatief).
Jullie hebben het fout omdat jullie enkel in getalletjes en grote denken. Julie begrijpen niet wat een oneindigheid is.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:20 schreef Haushofer het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat Rude van Iblis zijn uitleg vindtEn natuurlijk van het feit dat wat daar staat ook precies overeenkomt met wat je meet, zowel kwantitatief als kwalitatief.
Dat zou in elk geval genoeg motivatie moeten zijn om de zaak even goed door te nemen
Discussies met jou zijn oneindig.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:36 schreef chevere het volgende:
[..]
Julie begrijpen niet wat een oneindigheid is.
Je hebt het fout, want je gebruikt getallen.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:36 schreef chevere het volgende:
[..]
Jullie hebben het fout omdat jullie enkel in getalletjes en grote denken.
(...)
2 bastenen met beide een bewicht van 1gk op wieltjes rijden 20 km/u in tegengestelde richting, en knallen op elkaar.
Wedden dat de hoeveelheid energie die vrijkomt gelijk is indien je 1steen van1gg met 20km/u op een vastliggende steen van 1kg laat botsen?
Maar ja, vaststaande de muur van 20kg het dezelfde massa als een vatliggende steen van 1kg. Daarom ligt hij dus ook vast. ( er zit een addertje in deze uitleg..)
Helaas, ik heb het zojuist geprobeerd, en wat Haushofer en Iblis hadden uitgerekend klopt exact in de praktijk. Sorry, je hebt het fout!quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:36 schreef chevere het volgende:
Jullie hebben het fout omdat jullie enkel in getalletjes en grote denken.
Einstein: "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, although I'm not sure about the former."quote:Julie begrijpen niet wat een oneindigheid is.
Da's goed, voor hoeveel? Tienduizend euro?quote:2 bastenen met beide een bewicht van 1gk op wieltjes rijden 20 km/u in tegengestelde richting, en knallen op elkaar.
Wedden dat de hoeveelheid energie die vrijkomt gelijk is indien je 1steen van1gg met 20km/u op een vastliggende steen van 1kg laat botsen?
Met "addertje" bedoel je al die taalfouten van je en een kromme zinsconstructie waardoor de betekenis mij ontgaat?quote:Maar ja, vaststaande de muur van 20kg het dezelfde massa als een vatliggende steen van 1kg. Daarom ligt hij dus ook vast. ( er zit een addertje in deze uitleg..)
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:50 schreef gnomaat het volgende:
[..]
Helaas, ik heb het zojuist geprobeerd, en wat Haushofer en Iblis hadden uitgerekend klopt exact in de praktijk. Sorry, je hebt het fout!
[..]
Einstein: "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, although I'm not sure about the former."
[..]
Da's goed, voor hoeveel? Tienduizend euro?
[..]
Met "addertje" bedoel je al die taalfouten van je en een kromme zinsconstructie waardoor de betekenis mij ontgaat?
Voor de goede orde: Je bedoelt dus met 'vast' een steen die b.v. onderdeel van een muur uitmaakt? En die dus, in tegenstelling van een losliggende steen, redelijkerwijs niet door één persoon door middel van spierkracht n beweging gebracht kan worden?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:36 schreef chevere het volgende:
Ik volg het nog niet helemaal: Wie wint er nu precies als er meer energie vrijkomt?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:05 schreef chevere het volgende:
[..]
Die staat! 10.000 Euro..
als er meer energie vrijkomt waaneer een baksteen van 1kg met 20km/u op een vast muurtje botst, dan dat 2 bakstenen van beide 1kg met 20km/u ( beide gaan 20km/u) op elkaar botsen.
( in het geval dat ik win, hoef je mij niets te betalen )
an offer you can't refuse![]()
Nee, je zei:quote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:05 schreef chevere het volgende:
als er meer energie vrijkomt waaneer een baksteen van 1kg met 20km/u op een vast muurtje botst, dan dat 2 bakstenen van beide 1kg met 20km/u ( beide gaan 20km/u) op elkaar botsen.
En ik vermoed dat de hoeveelheid energie die bij de botsing op het muurtje vrijkomt kleiner is (namelijk half zo groot, maar ik zal je niet vermoeien met getallen).quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:36 schreef chevere het volgende:
Wedden dat de hoeveelheid energie die vrijkomt gelijk is indien...
ex falso sequitur quodlibetquote:( in het geval dat ik win, hoef je mij niets te betalen )
Dat klopt, de vastliggende steen zit muurvast aan de aarde ( hintquote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:09 schreef Iblis het volgende:
[..]
Voor de goede orde: Je bedoelt dus met 'vast' een steen die b.v. onderdeel van een muur uitmaakt? En die dus, in tegenstelling van een losliggende steen, redelijkerwijs niet door één persoon door middel van spierkracht n beweging gebracht kan worden?
En als ik gelijk heb, wat staat er voor jou tegenover? ( geld hoef ik niet)quote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:14 schreef gnomaat het volgende:
[..]
Nee, je zei:
[..]
En ik vermoed dat de hoeveelheid energie die bij de botsing op het muurtje vrijkomt kleiner is (namelijk half zo groot, maar ik zal je niet vermoeien met getallen).
[..]
ex falso sequitur quodlibet
(in het geval dat ik win, stuur ik je mijn rekening nr wel)
Wat bedoel je met 'vrijkomen' want energie komt nooit vrij, het wordt in andere vormen van energie omgezet. Je bedoelt de afname van kinetische energie, of wat precies?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:16 schreef chevere het volgende:
En het gaat niet om een mate van verplaatsing van de steen na de klap, maar puur om de hoevelheid energie die vrijkomt.
Kracht uitdrukken op een massa is overigens een neologisme. Ik denk dat je uitoefenen bedoelt?quote:je drukt immers kracht uit op een massa. In beide gevallen zal de weegschaal hetzelfde gewicht/kracht meten.
Gewoon heel eenvoudig de kracht van de impact.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:18 schreef Iblis het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'vrijkomen' want energie komt nooit vrij, het wordt in andere vormen van energie omgezet. Je bedoelt de afname van kinetische energie, of wat precies?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |