abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70317229
De box hier is net mini speelland, ik zet haar niet in de box voor straf ofzo. Ik spreek haar streng toe dat wat ze doet ongewenst is.
Dat ze moet ophouden met gillen, etc. gaat ze door dan praat ik haar kalm. Als het echt een driftbui is dus.

Bij niet luisteren en na waarschuwen gaat ze maar even lekker wat anders doen.
Naar bed bijvoorbeeld want vaak als ze niet luistert is ze moe.

Maar ze is echt heel gevoelig, en ze luistert soms zelfs te goed!

Ik was met mijn moeder bij de V&D en xeleste had bedacht dat ze ging spelen met de dop.
Mijn moeder zei nee. (daar heb ik haar goed op aan gesproken want mijn moeder mag niet beslissen wat mag! en al helemaal niet als ik er bij zit.)
Dus ik zei maar lieve X je mag wel spelen hoor met de dop. Oma dacht dat het niet mocht maar dat mag wel.
Ze zat 10 minuten heel geschrokken, want ze snapte niet dat ze niet met de dop mocht spelen.
Ze durft hem dan ook echt niet aan te raken.. Want het mag tenslotte niet van oma.

Nee is voor haar nu nog echt nee dus.
Inclusief geschrokken bekkie, en tril lipje
pi_70317509
aahw ook helemaal geschrokken omdat oma zegt dat het niet mag

Bij Dana hangt t ook van dr bui af en waar t om gaat. Als ze over de grond kruipt en ze gaat richting iets waar ze niet aan mag komen, dan roep ik haar en zeg "niet aankomen he, dat is van mama/papa/is vies/ doet pijn) en dan schud ze nee en draait zich om.

Maar vooral als ze in dr stoel zit en ze wilt iets hebben wat op tafel ligt (eten of drinken meestal ) dan is t feest. Of als ik niet met dr met de wheelybug wil rijden

Dan wijst ze eerst naar mij en dan naar hetgeen ze wilt hebben en hoe bozer ze word hoe dwingerder ze wijst ghihi
pi_70318039
Ooh ja dat is bij x ook zo. Ze weet dat ze sommige dingen niet mag doen en als ik dan nee zeg dan zegt ze bah.

Ook als iets op elkaar lijkt en ze er van uit gaat dat het dus wel mag.
Zoals haar teletubbieboek daar mag ze mee doen wat ze wilt. heeft ze mijn nieuwe boek te pakken en ik zeg nee voorzichtig dan is dat even gek voor haar. Logisch ook.

En soms heb ik haar streken niet door, en als ik dan wel nee zeg dan is ze ook in paniek.
Want het mocht toch? Je moet bij X direct nee roepen Anders snapt ze het niet.
Ik lijk daardoor denk ik soms wel heel streng. Maar zo werkt het wel.
Maar als het iets is wat ze eerst wel mocht en daarna niet, zoals de dop dan is ze in paniek.

Ik ben heel consequent en dat weet ze..

Ze weet enorm goed wat ze aan me heeft, en binnen mijn regels mag wel een boel.
Vies worden, gek doen een boel mag, mocht ze later onder de modder thuiskomen is dat geen probleem.
Zo mocht ik vroeger met water spelen binnen, prima hoor meid dat is leuk met je bootje binnen.
Daar ben ik dan weer heel makkelijk in.

Maar regels zijn hier regels.. En dat snapt ze.

Ik weet ook wel dat er een moment komt dat ze me uit gaat testen.
Maar ze weet nu al goed wat mag, en als ze nu de duidelijkheid heeft en ik nu uitleg waarom iets niet mag.
Hoop ik dat ze in de toekomst ook snapt waarom ik nee zeg, en dat een nee daarom ook een nee blijft
pi_70318263
Ja ik merk idd ook wel dat consequent zijn wel snel resultaat heeft

Ik geloof dat de oma's mij soms ook wel streng vinden en mijn vriend ook...maar eej ze mag een hele hoop, maar er zijn grenzen
pi_70318742
Maar nu leg je de basis, als ze nu geen nee leert heb je straks een helse opvoed taak.
Altijd maar alles door de vingers zien werkt gewoon niet.

Laatst was ik ergens aan het eten met x tijdens het winkelen.
Ze draaide zich achterom in de eetstoel, en dan half staan. steeds rechtzetten en duidelijk gemaakt dat ze normaal moest zitten. ze luistert dan en gaat braaf normaal zitten.. Maar toch deed ze het weer.
Na 3 keer was ik het zat. Heb ik haar zelf goed neer gezet en toch wel erg boos duidelijk gemaakt dat ze normaal op de stoel moet zitten dat het gevaarlijk is als je ondersteboven en diagonaal op je stoel gaat staan.

En de mensen keken me aan, hoorde iemand zeggen ach dat kind is zo klein die wiebelt gewoon..
Maar ik ben degene die naar de ehbo kan gaan als het mis gaat en ze van de stoel valt..
Prima dat van andere mensen het kind wel gevaarlijk mag gaan zitten maar van mij niet.
(ik ben dan wel zo lief dat ik haar stoel best wil omdraaien dat ze die kant op kan kijken .. maar ze moet wel netjes blijven zitten )
pi_70320128
Chris begint nog steeds te huilen als je nee zegt.. Of als ik nee tegen mijn man zeg
Maar ik geloof wel dat je gewoon goed naar je kind moet kijken. Hier werken dingen die voor anderen niet werken. De ene keer zijn we nogal consequent en direct (toen hij krabte direct nee zeggen en op de grond zetten). Of juist weer makkelijk (bij een drift/drama bui oppakken en rustig troosten ipv laten uitbrullen). Je vind vanzelf dingen die werken. Iedereen zijn keuze..

Wat bla ook zegt:
Doorsnee kan er een hoop in huis. Maar er zijn gewoon grenzen..
pi_70320236
Ja als ze echt een driftbui heeft voelt ze zich onbegrepen, dan pak ik haar vast en praat en knuffel ik haar rustig.
En leg uit wat ik bedoel. en waarom ik het zo bedoel.
Maar als ze gewoon lastig is kan ze dat vergeten
pi_70320455
hihi ja ik ken dat soort blikken wel als we door de winkel lopen en ze mag niet aan het ijzertje van het winkelwagentje knagen

Dana mag van mij trouwens best omgekeerd in de stoel zitten...als ze maar blijft zitten

Maar idd je legt nu de basis en juist daarom vind ik het soms wel eens lastig. Ik zie dan al hele scenarios voor me van een kind dat krijsend op de vloer ligt in de winkel omdat ze haar zin niet krijgt hihi.
naja komt wel goed...ik doe mijn best in elk geval
  woensdag 24 juni 2009 @ 13:08:45 #59
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_70321270
Pff ja laatst bij Ikea... Linde kreeg haar zin niet en dus ging ze uitgebreid op de grond liggen gillen. Uhhhh je doet je best maar, maar mama loopt gewoon even door. Mocht je meewillen, dan ben je van harte welkom. Gaat er natuurlijk weer zo'n oervervelende bejaarde bijstaan met de opmerking: "Nou kom dan maar bij mij wonen hoor als je mama weggaat" Overigens is Linde nooit zo snel weer bij me geweest
pi_70321954
Ook al zo'n lekkere situatie stiemie.. Ik trek me ook niet zoveel aan van anderen dan. Maar Chris is ook (nog) niet zo heftig in zijn reactie.
Handig zo'n oudje die je kindje weer in het gareel brengt
pi_70322322
hihi dat is wel handig ja, zo'n oudje die je kind de stuipen op t lijf jaagt
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:34:31 #62
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_70326412
Ja al was het niet helemaal de bedoelde uitwerking van de oma hoor Die was best wat gekrenkt daarna.

Vanmorgen liep Linde met mijn vriend een trapje op en mijn vriend zei voor de grap bij de eerste tree "een". Telt Linde daarna gewoon zo netjes verder tot vijf! Na vijf was ze 'm wel even kwijt, want toen kwam negen, maar ik vond het zo knap van mijn kleine meisje
  woensdag 24 juni 2009 @ 22:29:30 #63
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_70341394
2 stuck dabei, bittesehr!
En van harte met de verjaardagen!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_70348011
Thnx , zo sta je bovenaan het lijstje en zo sta je weer onderaan
pi_70348430
Welkom verse dreumesjes
Fake it till you make it...
  donderdag 25 juni 2009 @ 11:08:39 #66
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70352329
Junah en Dana, welkom hier!
krijgen we verjaardagspics te zien?

stiemie, wel effectief, bemoeiende oma's bij de ikea

eli heeft het weer in zijn bol om alleenmaar te lusiteren als we gaan dreigen met straf (die zeker komt, dat weet hij). best irritant. je kan roepen tot je een ons weegt, en als je dan zegt: "als je nu niet komt, krijg je straf!" dan komt hij wel. of luistert hij nog niet en krijgt hij dus straf (even wegzetten), maar toch.
pff, zo'n sfeer wil je toch niet in huis?

tis vast een faaaaasssseeeee!!!!!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_70353373
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 11:08 schreef DaviniaHR het volgende:
Junah en Dana, welkom hier!
krijgen we verjaardagspics te zien?
maar pas na zondag aangezien dan dr "echte" feestje is

aahw dat lijkt me idd niet leuk als je steeds moet "dreigen"
pi_70356325
Nieuwe dreumesjes

Iemand nog iets van Ethan en Jellyrose gehoord dat laatste tijd?

Hier een lief jochie dat ons tegenwoordig voor het slapengaan papa en mama tegelijk wil knuffelen. Dus bij de een op de arm, en dan wordt de ander er bij getrokken. Heerljk zo'n afsluiter van de dag. Dan kan er nog zoveel gebeurd zijn op een dag. Dat maakt alles weer goed
pi_70357382
Hier wordt om vanalles gepiept, gejammerd en gehuild.
En icm mn rondfladderende hormonen kan ik daar heel slecht tegen... .

Heerlijk DF
pi_70357856
Nijna, hier ook zo'n humeurtje. Een dag of 2/3 al. Zou het de warmte zijn?
Hier geen hormonen, maar kan zelf ook niet goed tegen de warmte. Straks met de pootjes in het kleine zwembadje
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:09:51 #71
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_70358670
Wij zouden gisterochtend naar het openluchtzwembad vertrekken. Toen we er bijna waren begon ze ineens als een malle te krijsen achterin de auto. We zijn gelijk gestopt en toen ik haar uit het stoeltje pakte was ze gloeiend heet . We zijn gelijk omgekeerd en thuis bleek ze 39 graden koorts te hebben. Dit is de eerste keer dat ze zulke hoge koorts heeft, echt zielig is dat zeg .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_70358906
Ooh wat naar, heel veel beterschap gewenst. En hoe is het nu?
pi_70359182
beterschap voor Lilah
pi_70359941
oh Lilah.. Ook echt last van de koorts? of zit haar wat anders dwars?
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:23:55 #75
14746 k_i_m
pi_70361236
Ik weet het niet. Ik had het idee dat het van tandjes komt. Er staan 4 hoektanden op knappen en ze heeft ook hele vieze luiers. Maar echte koorts heeft ze nog niet gehad van tanden, dus ik denk dat het toch wat anders is. Toch nog knap, de eerste zetpil met 15 maanden .
In my life
Why do I smile
pi_70362050
Hoektanden zijn nare dingen hoor.. Hier gingen de voortanden zonder gedoe, die waren er opeens. Maar verder achterin geeft toch wat meer ellende. Ook soms met koorts en veel meer last bij het eten/drinken.

Niet slecht, pas met 15 maanden de eerste zetpil. De meesten hebben ze al wel gehad door de inenteing (denk ik)
pi_70362528
Lilah, gauw maar weer opknappen... Netjes 15 mnd eerste zetpil .

DF, ik vermoed dat het deels frustratie van Mirte is over het niet kunnen zeggen wat ze wil. Maar het is ook gewoon drammen omdat ze het ergens niet mee eens is bijvoorbeeld.
Warmte ben ik ook geen fan van, maar goed daar doe je ook weer zo weinig aan. En het badje heb ik nog niet kunnen vinden in de schuur (waar die volgens lief echt zou moeten liggen...)
pi_70362679
Nijna, hier lijkt het ook samen te vallen met het beginnen van praten. Hij probeert steeds meer te praten. Maar geen kip die hem verstaat. En dan kijken de mensen mij hoopvol aan.. Tsja, ik verstond er net zo weinig van

Wel pakt hij nu heel snel nieuwe woordjes op. Vorige week duurde het nog een halve dag met sommige dingen. Vanochtend in een dierenboek kwam de twiet-twiet en de gak-gak er bijna direct uit nadat ik het had gezegd.
pi_70363647
Ja heel herkenbaar. Het wordt hier ook al ewl steeds verstaanbaarder moet ik zeggen. Maar nog lang niet al haar volzinnen kan ik vertalen hoor... Ze loopt ook al dagen over oma te vertellen, maar wat ze dan over oma zegt... geeeeen idee.
pi_70370120
Leuk, kindjes die beginnen te praten
Ik weet nog wel van Dana's nichtje dat niemand dr in t begin verstond, hele verhalen en je kon alleen maar gokken wat ze bedoelde

Dana heeft door hoe ze moet lopen ze is nog niet stabiel genoeg dus moet wel alletwee dr handjes vasthouden, maar t ziet er zo schattig uit
pi_70370458
Leuk Bla, Nog even en ze loopt zo de hele kamer door.

X die loopt net zoals ik in mijn zwangerschap liep door de bekkeninstabiliteit
pi_70370818
Ja, ik zie t al helemaal voor me

ghihi charmant dus
  donderdag 25 juni 2009 @ 21:51:21 #83
14746 k_i_m
pi_70373233
Hoe lang mag je eigenlijk paracetamol geven? Ik zit een beetje met het weekend in mijn maag, of ik morgen nog de dokter moet bellen of dat het ook maandag zou kunnen als ze dan nog koorts heeft. Toen ik net thuiskwam gloeide ze weer de pan uit en had ze 39,7. Nu loopt koorts altijd 's avonds wat op en aangezien ze gewoon goed gegeten en gedronken heeft maak ik me nog steeds niet verschrikkelijk zorgen. Maar hoeveel dagen "mag" ze koorts en dus ook een zetpil hebben? .
In my life
Why do I smile
  donderdag 25 juni 2009 @ 21:55:28 #84
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_70373414
Kindjes 'mogen' 3 dagen koorts hebben. Als ze suf is/wordt of ze drinkt niet meer goed of ze voelt zich duidelijk erg rot ondanks paracetamol zou ik contact opnemen met desnoods de weekenddienst.
Beterschap voor het wijfke
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_70373965
ze mag idd best 3 dagen koorts hebben, en zolang ze goed drinkt en alert is mag het zelfs wat langer duren. Voor kindjes schijnt 39.7 niet eens belachelijk hoog te zijn maar hebben ze eerder hoge koorts ivm klein lichaampje...dat is tenminste wat ze mij op de huisartsenpost zeiden.
Ze mag dan dus ook gewoon een zetpil...als je de dagelijkse hoeveelheid maar niet overschreid.
pi_70374451
idd, 3 dagen koorts zonder dokter. Maar dan moeten ze wel helder blijven, goed drinken (eten niet eens perse). Zetpillen mogen ook zolang. Maar liever niet als het niet nodig is, dus 's ochtends niet als de koorts niet zo hoog is, en dan later in de dag wel weer. Scheelt weer met de maximum dosis..

Misschien morgen de huisarts bellen? Je kunt altijd overleggen over de situatie en of hij het een bezoekje voor het weekend waard vind?

Hier net een leuk "1e praatje"..
Chris was aan het spelen met blokken op de vensterbank, en 1 van die blokken valt op zijn voet. Hij komt dus huilend naar me toe, en ik zet hem op mijn schoot..
Dan vraag ik "waar is de au, op die voet?"..
Chris schud nee" daar boem" en wijst naar de vloer bij de vensterbank
pi_70384923
hihi Chris

Hoe is t vandaag met Lilah Kim?
  vrijdag 26 juni 2009 @ 09:24:45 #88
14746 k_i_m
pi_70386105
Vanochtend om 5 uur 38,7, nu zo te voelen iets gezakt. Maar ik mocht vanmiddag nog tussendoor bij de huisarts, dus ik zal het wel horen . Ze zit nu schooltv te kijken .
In my life
Why do I smile
  vrijdag 26 juni 2009 @ 09:27:16 #89
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_70386171
Hoe gaat het nu met Lilah? Hopelijk knapt ze snel wat op! Ah net langs elkaar heen. Fijn dat je bij de huisarts langs kunt komen! Zeker zo vlak voor het weekend.

Deepfreeze Linde wil ook altijd even aanwijzen en vertellen waar ze gevallen is Zo schattig dan.

[ Bericht 17% gewijzigd door Stiemie op 26-06-2009 09:37:03 ]
pi_70386187
fijn dat je toch nog even bij de huisarts terecht kunt. Ik ga ook niet graag een weekend in als ze koorts hebben enzo. Hopen dat de koorts straks helemaal weg is
  vrijdag 26 juni 2009 @ 10:08:32 #91
14746 k_i_m
pi_70387254
Ja, dat zou helemaal mooi zijn. Maar ik ben allang blij, want ik heb er echt een schurfthekel aan als je tien miljoen telefoontjes moet plegen om bij gods gratie ergens 4 dorpen verderop naar een huisartsenpost te mogen gaan .
In my life
Why do I smile
pi_70387389
ja idd, laatste keer belde ik omdat dana 39.9 koorts had en voor mijn gevoel veel te hangerig was. vraagt die muts die ik aan de telefoon krijg nadat ik het verhaal had uitgelegd "en waarom belt u precies"
  vrijdag 26 juni 2009 @ 12:23:20 #93
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70391934
Chris, wat lief!
Gister zaten we in de tuin te eten, op een gegeven moment zegt eli uit het niks: "vitje" (of iets wat er op lijkt) n welja, op de achtergrond hoorde je een vliegtuig!
En 2 minuten later weer: "vitje!"

Goed, he? Mijn kleine man leert al lange woorden!

En ik heb gister weer nieuwe dvd'tjes gekocht, dus we gaan dit weekend even "Eli, the musical" opnemen.
Het repertoire:
- Visje, visje
- Poesje mauw (waarschijnljk tot aan mauw, waarna visje, visje ingezet zal moeten worden
- In de maneschijn
- Klap eens in je handjes
- Papegaaitje leef je nog

ik heb er zin in
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 18:33:46 #94
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_70403686
jen heeft ook last van de warmte. Zelfs geen patatjes. Nou ze zal niet meteen omkomen van de honger en vanmiddag heeft ze wel haar boterham op. Wat is het warm he?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_70406635
Ja, vies warm en klam. Gisteravond wilde mevrouw tussen 9 en half 11 niet slapen van de warmte... .

Kim, hoe gaat t met Lilah?
pi_70408052
Hier heeft ze ook goed last van de warmte.
Ik had haar al in bed liggen maar ze wou echt niet slapen en gleed haar bed uit van het zweten.
Dus nu heb ik een lieve dreumes naast me die gezellig hele verhaaltjes vertelt en vrolijk verder speelt.
Ze heeft deze week een heel nieuw brabbelwoordjes repertoire.
En ik merk ook dat ze dezelfde dingen bedoelt alleen ik heb geen idee wat
  vrijdag 26 juni 2009 @ 21:18:00 #97
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_70408208
nou ze ligt hier. Lekker met alles open, de slaapkamer is nu wel te doen. Maar we hebben ook nog even buiten gezeten om af te koelen.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 21:33:18 #98
14746 k_i_m
pi_70408619
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 20:22 schreef Nijna het volgende:
Ja, vies warm en klam. Gisteravond wilde mevrouw tussen 9 en half 11 niet slapen van de warmte... .

Kim, hoe gaat t met Lilah?
Ze had net nog maar 37,6 . Volgens de dokter was het een luchtweginfectie. Zou met een dag of 5 weer over moeten zijn, zolang ze goed at en dronk was er gelukkig niks aan de hand .
In my life
Why do I smile
  vrijdag 26 juni 2009 @ 21:45:12 #99
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_70409011
gelukkig kim. Ik word er altijd een beetje eng van als kindjes zo hoge koorts hebben met dat warme weer.
pi_70409379
Fijn dat de koorts gezakt is Toch nog een beetje beterschap voor Lilah!

Ik pak net X uit haar box. En ik vraag; "heb je leuk gespeeld?"
Zegt X: Speelt..
En ik weet zeker dat ik het goed heb gehoord.
En ze begon te vertellen, een heel verhaal met af en toe hetzelfde brabbel woord.

Dus ik begon even later weer over spelen en wat ze had gedaan.
En weer vertelde ze zo goed als hetzelfde..
Tijd om een ontcijfering cursus te gaan volgen dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')