Dat is het zeker, ze hebben ook juist goed gedaan door niet te gaan.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:15 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Mousavi is vandaag overigens ook niet bij de Guardian Council geweest, he.
Lijkt me ook een redelijk duidelijke fuck you aan het adres van de machthebbers.
Er zijn niet alleen demonstraties in Teheran, maar ook in steden als: Mashad, Esfahan, Tabriz, Shiraz, Ahwaz, Kermanshah, Babol, Ardebil en nog meer steden. Ze vormen wel degelijk een correcte afspiegeling van de Iraanse maatschappij.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:18 schreef Leevancleef het volgende:
Ik denk dat de hervormingsgezindheid in Iran schromelijk wordt overdreven. In de Nederlandse media spitst de berichtgeving zich negen van de tien keer toe op rijke, stedelijke jongeren. Die jongeren mogen dan hervormingsgezind en anti-Ahmadinejad zijn, maar ze vormen geen correcte afspiegeling van de Iraanse maatschappij.
Die jongeren vormen wel tussen de 60 en 70% van de bevolking, hoor.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:18 schreef Leevancleef het volgende:
Ik denk dat de hervormingsgezindheid in Iran schromelijk wordt overdreven. In de Nederlandse media spitst de berichtgeving zich negen van de tien keer toe op rijke, stedelijke jongeren. Die jongeren mogen dan hervormingsgezind en anti-Ahmadinejad zijn, maar ze vormen geen correcte afspiegeling van de Iraanse maatschappij.
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 15:35 schreef Py het volgende:
Die ontploffingen zijn bij het mausoleum van Khomeini, de vader van de Islamitische Revolutie.
Zou me niets verbazen als dat door het regime zelf is gedaan om vervolgens de demonstranten een oorlogsdaad in de schoenen te kunnen schuiven en zo een reden te hebben om de hele boel kort en klein te kunnen slaan.
NBC's Ann Curry tweets: "Iran state tv claims explosion at tomb of revered Ayatollah Khomeini. Would incite anger against protesters. Is it true? ... Remember Iran govt is the only source of this explosion report. NO independent confirmation and misinformation is dangerous."quote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:17 schreef DrWolffenstein het volgende:
According to people on the ground, Iranian State TV Reported on the blast BEFORE it actually went off. #IranElection #gr88
http://twitter.com/AzzieCapazzi
Ja, maar in de kranten en op tv gaat het niet zomaar over de jongeren, maar veelal over een select groepje rijke, stedelijke jongeren. Dat is iets heel anders.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:24 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Die jongeren vormen wel tussen de 60 en 70% van de bevolking, hoor.
Ik denk ook dat (in ieder geval hier in dit topic) niemand ontkent dat een groot deel van de de bevolking ook conservatief is, maar er zijn absoluut net zo veel, zo niet meer Iraniërs hervormingsgezind. Oók onder ouderen. Oók een aantal mullahs die mee hebben gelopen met de protesten. Oók ontzettend veel vrouwen die bij deze verkiezing hoop zagen op verbetering. Etc.
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:17 schreef DrWolffenstein het volgende:
According to people on the ground, Iranian State TV Reported on the blast BEFORE it actually went off. #IranElection #gr88
http://twitter.com/AzzieCapazzi
Nou en? Oude beelden van die dag met een nieuwe ondertitel? Dit bewijst niets en is ook offtopic.quote:
Pure speculatie natuurlijk, maar als ze de oppositie in diskrediet willen brengen, zou dit wel een mooie methode zijn...quote:
Het is een vaakgebruikte techniek. Maar ik vraag me af wat ze dan te winnen hebben hiermee, tenzij ze echt wanhopig zijn.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:24 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
De regering blaast zichzelf op om Mousavi de schuld te geven. Yeah right!
Of hebben ze een varken kleren aangetrokken en volgestopt met explosieven?
Volgens mij is er ook gewoon rook van de aanslag op de andere toren (achter de presentatrice) te zien. Dus wat dit 'bewijst' is me niet duidelijk.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:36 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Nou en? Oude beelden van die dag met een nieuwe ondertitel? Dit bewijst niets en is ook offtopic.
Het instorten van 7WTC werd per ongeluk een half uur te vroeg gemeld. Hoe konden ze weten dat het ging instorten? Je ziet idd het stof van 1WTC en 2WTC, zogenaamd ingestort door vliegtuigbrandstof, maar 7WTC stond nog uren overeind.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:40 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Volgens mij is er ook gewoon rook van de aanslag op de andere toren (achter de presentatrice) te zien. Dus wat dit 'bewijst' is me niet duidelijk.
Vaakgebruikt en toch trappen er steeds weer mensen in. Even afwachten dusquote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:39 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het is een vaakgebruikte techniek. Maar ik vraag me af wat ze dan te winnen hebben hiermee, tenzij ze echt wanhopig zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |