quote:De Hortus Botanicus in Leiden beleeft dit jaar spannende tijden. Op het moment staan namelijk twee zogenoemde penisplanten op het punt om te gaan bloeien.
Verwacht wordt dat de eerste reuzenaronskelk deze zondagavond in volle bloei te zien is.
"We hebben het geluk dat er nog een kleine bij is, die waarschijnlijk ook uit gaat komen", zegt de directeur van de plantentuin, Paul Kessler. Naar verwachting zal de kleine penisplant over een week of drie gaan bloeien.
Webcam
Vanaf vandaag kunnen liefhebbers de fallusachtige planten via een webcam in de gaten houden. Zondag is de hortus ook 's nachts geopend, tijdens het midzomernachtfeest; 21 juni is de langste dag van het jaar.
De Hortus heeft veertien reuzenaronskelken. De tropische plant staat maar zelden in bloei. Vorig jaar bloeide er voor het eerst in vijf jaar eentje in Leiden. Toen kwamen daar 5000 bezoekers op af.
Onaangename geur
Op het moment dat de plant gaat bloeien, stoot de bloem een erg onaangename geur uit, vergelijkbaar met rottend vlees. De reuzenaronskelk bloeit meestal als het donker is.
Het is misschien raar hoor, maar stel dat die lasagne echt niet goed smaakt. Is hij dan nog steeds gelukt of kom je dan op deze woorden terug?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:04 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind de TT stom.
Maarrr de lasagne is gelukt en staat nu in de oven! Hopen dat 'ie nu ook goed smaakt!
Dat geeft niet. Op je bord en in je maag wordt het toch weer een zooitjequote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:07 schreef Viking84 het volgende:
Ja dé lasagne.
Ingewikkeld hoor, die recepten: laagje vellen, laagje tomatensaus, laagje courgette, laagje ricottamengsel, laagje vellen, laagje tomatensaus, laagje courgette... etc. Ik ben 't nu alweer kwijt.
Ja, dat zat ik me ook al te bedenken iddquote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:06 schreef neen het volgende:
[..]
Het is misschien raar hoor, maar stel dat die lasagne echt niet goed smaakt. Is hij dan nog steeds gelukt of kom je dan op deze woorden terug?
Niet? Tssquote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb er geen meetlat naast gehouden Vik. Denk 3 - 5 mm, ofzo
Begin Juli is er weer een dancetour en eind Juli zijn er concerten in de prinsetuin van ik weet niet wat. En je kunt nog wel naar die plasticbierglazentent.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:23 schreef Totziens het volgende:
Succes CC![]()
Zeg Neen, leeuwardenkenner..is er daar nog wat leuks te doen eind Juli?
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:55 schreef neen het volgende:
Wat een taalgebruik hier zeg. Ik zal voor jullie bidden.
Alle bladeren? Had je gewoon van die voorgekookte uit een pakje? Waren ze allemaal en helemaal bedekt met saus?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:34 schreef Viking84 het volgende:
Wtf.
Lasagne een half uur in de oven gehad en de alles is gaar, maar de bladeren zijn nog hard. What went wrong?
Nu eten we dus maar lasagne zonder bladeren.
Zo'n pakje van Grand Italia.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Alle bladeren? Had je gewoon van die voorgekookte uit een pakje? Waren ze allemaal en helemaal bedekt met saus?
Einde recept:'......leg hierop weer lasagnevellen en tomatensaus, een derde van de courgette en de overige vellen. Verdeel de rest van de courgette over de bovenkant en bestrooi met de rest van de kaas.'quote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:43 schreef DevilsAndDust het volgende:
Je hebt toch niet afgesloten met een laag bladen?
Whihihiiiiiiiiiiiiiiiiiiihihihi.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:40 schreef ElisaB het volgende:
OMFG; piem0ls in de tiet0l*
Zie je 'm, voel je 'm, hebbie 'm door
Nou niet zacht genoegquote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:50 schreef Greys het volgende:
Maar dan zijn de vellen binnenin wel gewoon zacht toch?
Jawel het maakt wél uit. Want nu moet ik ook nog eens een vrouw zoeken die kan koken. Alsof ik niet al genoeg eisen hebquote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:52 schreef motorbloempje het volgende:
Vik is gewoon een kookn00b
maar dat maakt niet uit
je hebt mij toch?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Jawel het maakt wél uit. Want nu moet ik ook nog eens een vrouw zoeken die kan koken. Alsof ik niet al genoeg eisen heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |