abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72612812
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:34 schreef BoNi het volgende:

[..]

Je zou toch met de auto naar Zutphen kunnen gaan en daar op de trein stappen?
Nou ik denk dat het gewoon auto wordt. Van Zutphen naar Apeldoorn is een half uur, Nijmegen - Zutphen 50 minuten, en dan moet ik alsnog van het stadion naar station. Dus zoveel tijdswinst zal daar niet in zitten.
pi_72612894
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:40 schreef Pikkedief het volgende:

[..]

Nou ik denk dat het gewoon auto wordt. Van Zutphen naar Apeldoorn is een half uur, Nijmegen - Zutphen 50 minuten, en dan moet ik alsnog van het stadion naar station. Dus zoveel tijdswinst zal daar niet in zitten.
Nijmegen uitkomen was een groot drama. Ik heb 1 uur over 900 m gedaan omdat er een strook op de snelweg afgesloten was. Maar misschien gooien ze die vanavond wel open.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  donderdag 10 september 2009 @ 13:45:21 #253
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_72612937
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:39 schreef DrowningMan het volgende:
even een vraagje voor de mensen die er gisteren waren,
hoe streng zijn ze met fotoapparatuur?
Oja, en mijn ouders gaan later dan wij, om een uur of half8 pas; zouden ze dan veel file hebben?
Had zelf geen fototoestel bij me, maar volgens mij lieten ze de gewone compacte toestellen gewoon toe.

Afhankelijk van waar ze vandaan moeten komen is de kans groot dat je ouders het niet gaan redden als ze om half 8 weggaan:
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmegen/5491261/Lange-files-op-weg-naar-Coldplay-.ece?start=3&sort=asc
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:40 schreef Pikkedief het volgende:

[..]

Dat ligt eraan hoe laat je weggaat (voor de heenweg iig).....
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
  donderdag 10 september 2009 @ 13:46:27 #254
53851 BoNi
pi_72612961

[ Bericht 100% gewijzigd door BoNi op 10-09-2009 13:47:58 (- je moet ook wijzigen in plaats van quoten :')) ]
Schitterend!
pi_72613060
quote:
Oja, en mijn ouders gaan later dan wij, om een uur of half8 pas; zouden ze dan veel file hebben?
Zowiezo "the usual", formaatje IXUS en zo is geen probeem.
Ik zag om een gegeven moment iemand naast met staan met een digitale spigel reflex camera met behoorlijk zoomlens, ik kom 300 of zo.

Toen ik naar buiten lieo zag ik een appart hokje voor het ophalen van in beslag genomen goeden. Dat is dus goed geregeld.
pi_72614511
Hoe moeilijk doen ze over het meenemen van eigen consumpties? En ik weet dat op Livenation verzocht wordt geen eigen consumpties mee te nemen, maar zijn ze coulant?
pi_72614590
GODVERDOMME GE-WEL-DIG!

Wát een show.
We stonden nog geen 5 m van het podium, ik zag Chris een paar keer van heel dichtbij.

Alleen Bat for Lishes en de pendelbussen waren zeer kut.
  donderdag 10 september 2009 @ 16:06:01 #258
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_72614761
quote:
Op donderdag 10 september 2009 15:54 schreef NvM het volgende:
Hoe moeilijk doen ze over het meenemen van eigen consumpties? En ik weet dat op Livenation verzocht wordt geen eigen consumpties mee te nemen, maar zijn ze coulant?
Flesjes water e.d. mogen mee naar binnen, maar dan wel zonder dop ( ).. Verder had een vriendin van me gewoon pannenkoeken in haar tas zitten, en dat ging ook prima!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  donderdag 10 september 2009 @ 16:11:10 #259
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_72614908
quote:
Alle soorten compactcamera's mogen mee naar binnen. Pas als je er andere lenzen op kunt zetten zijn ze verboden. Zoomsterkte e.d. maakt niets uit.
bron: beveiligingsmedewerker naast het podium
It's Time To Shine
pi_72615018
Zometeen ook even kijken.
ga gelukkig met de trein maar zo ik kan lezen zijn de pendelbussen ook zwaar ruk?

hoever is het eigenlijk rijden , station naar goffertpark?
pi_72615152
Wij hebben twee uur gewacht voor de pendelbussen, niet doen dus.
pi_72615201
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:18 schreef Beaudelaire het volgende:
Wij hebben twee uur gewacht voor de pendelbussen, niet doen dus.
wat is de afstand dan?
is het te lopen?
bedoel 2 uur wachten is wel erg ruk ja
anders maar taxi nemen :S
pi_72615282
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:20 schreef streamzondernaam het volgende:

[..]

wat is de afstand dan?
is het te lopen?
De afstand tussen het park en parkeerplaatsen C en D is erg lang.
  † In Memoriam † donderdag 10 september 2009 @ 16:23:42 #264
128220 Peter6000
pi_72615298
De rij bij de pendelbussen was wel lang, maar er reden er best wel veel.
Was denk ik een half uurtje wachten (om 1930), zeker geen 2 uur hoor.

Op de terugweg verliep het wat minder prettig, omdat mensen het nodig vonden erg te duwen.
Kwam omdat er toen geen rij was.

Die live-cd klinkt trouwens goed, staan 9 nummers op.
  donderdag 10 september 2009 @ 16:23:57 #265
53851 BoNi
pi_72615308
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:20 schreef streamzondernaam het volgende:

[..]

wat is de afstand dan?
is het te lopen?
Routedetails
Vertrekadres
:
Stationsplein , Nijmegen (NL, 6512)
Bestemming
:
Goffertweg , Nijmegen (NL, 6532)
Afstand

Reistijd
0:28
Vertrek
16:30
Aankomst
16:58
Schitterend!
pi_72615324
De terugweg was een ramp, heenweg ging snel.

Dat is misschien wel nuttige informatie.
  donderdag 10 september 2009 @ 16:29:10 #267
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_72615470
Wat een fantastisch optreden! Echt zooooo naice!
  donderdag 10 september 2009 @ 16:31:14 #268
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_72615535
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:24 schreef Beaudelaire het volgende:
De terugweg was een ramp, heenweg ging snel.

Dat is misschien wel nuttige informatie.
Jup

Heenweg konden we meteen instappen, terug zijn we maar gaan lopen (klein half uurtje) naar het station
It's Time To Shine
pi_72615601
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:23 schreef Peter6000 het volgende:
De rij bij de pendelbussen was wel lang, maar er reden er best wel veel.
Was denk ik een half uurtje wachten (om 1930), zeker geen 2 uur hoor.

Op de terugweg verliep het wat minder prettig, omdat mensen het nodig vonden erg te duwen.
Kwam omdat er toen geen rij was.

Die live-cd klinkt trouwens goed, staan 9 nummers op.
Hoort het bij die CD dat de naamgeving van de nummers niet klopt?
Bij mij namelijk als voorbeeld: Life In Technicolor = Glass Of Water
  † In Memoriam † donderdag 10 september 2009 @ 16:40:48 #270
128220 Peter6000
pi_72615865
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:33 schreef R4m0n_46 het volgende:

[..]

Hoort het bij die CD dat de naamgeving van de nummers niet klopt?
Bij mij namelijk als voorbeeld: Life In Technicolor = Glass Of Water
Ja, nu je het zegt.

Wat slordig.
pi_72615877
we zien wel hoe het loopt
kom circa 7 uur in nijmegen aan
heenreis verwacht ik geen problemen idd.

terug waarschijnlijk wel. maar we zullen het zien. ben morgen vrij dus maakt allemaal niet zoveel uit
pi_72615922
deterugwe was inderdaad een ramp ja . We volgden de mensenmassa, vanuit de uitgangspoorten rechts en opeens ging de helft links en de helft rechts. We zagen nergens borden ofzo , maar gingen dus rechts en later bleek dat rechts naar de parkeerplaatsen ging. We zagen continu volle pendelbussn voorbij rijden maar dat ....pad naar de parkeerplaatsen in wel een kilometer lang ofzo en helemaal afgezet!! Dus we konden er ook nog niet uit om terug te lopen naar de pendelbussen
! NIET rechtsaanhouden dus als je een bus moet hebben!! Toen we weindelijk, een uur later, in een bus zaten, waren we te laat op het station voor de laatste trein venlo en de laatse eindhoven konden we alleen halen via 'shertogenbosch. In Eindhoven opgehaald door een zeer vriendelijke collega en om 3 uur was ik thuis (in Venlo).
Maar het concert was in één woord G-E-W-E-L-D-I-G!!!!!!!!!! Echt man, de lichteffecten, de muziiek en natuurlijk die paar seconden dat ik Chris heb gezien!! Echt te gek!!
Als je meteen links aanhoudt voor de bussen ben je best wel redelijk snel op het station voor welke trein je ook moet hebben, natuurlijk niet binnen een half uur maar een uurtje misschien anderhalf moet lukken.
  donderdag 10 september 2009 @ 16:47:35 #273
53851 BoNi
pi_72616073
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:42 schreef zoetekauwtje het volgende:
deterugwe was inderdaad een ramp ja . We volgden de mensenmassa, vanuit de uitgangspoorten rechts en opeens ging de helft links en de helft rechts. We zagen nergens borden ofzo , maar gingen dus rechts en later bleek dat rechts naar de parkeerplaatsen ging. We zagen continu volle pendelbussn voorbij rijden maar dat ....pad naar de parkeerplaatsen in wel een kilometer lang ofzo en helemaal afgezet!! Dus we konden er ook nog niet uit om terug te lopen naar de pendelbussen
! NIET rechtsaanhouden dus als je een bus moet hebben!! Toen we weindelijk, een uur later, in een bus zaten, waren we te laat op het station voor de laatste trein venlo en de laatse eindhoven konden we alleen halen via 'shertogenbosch. In Eindhoven opgehaald door een zeer vriendelijke collega en om 3 uur was ik thuis (in Venlo).
Maar het concert was in één woord G-E-W-E-L-D-I-G!!!!!!!!!! Echt man, de lichteffecten, de muziiek en natuurlijk die paar seconden dat ik Chris heb gezien!! Echt te gek!!
Als je meteen links aanhoudt voor de bussen ben je best wel redelijk snel op het station voor welke trein je ook moet hebben, natuurlijk niet binnen een half uur maar een uurtje misschien anderhalf moet lukken.
Dat was inderdaad dat pad waar de hele meute als een grote groep vee doorheen moest
Wij moesten wel naar de auto, maar zijn linksom gelopen, om de hekken heen en konden toen oversteken en op ons gemak richting de auto.
Schitterend!
pi_72616747
Zelfs op de fiets was het een ramp. Het was gewoon file fietsen.
Ik ben een meisje =)
pi_72618073
Vond het best wel tegenvallen, ben ook bij het concert in Ahoy geweest en dat was vele malen beter. Om 4 uur vertrokken maar door een ongeluk onderweg (waarbij ik helaas zelf betrokken was) en de files pas om 2045 echt in het park, zou me niks verbazen als ik 500m van het podium stond. Je kunt het via de schermen wel volgen maar dan is het net alsof je met 60.000 man naar een dvd staat te kijken..

Zo'n enorm terrein heeft gewoon geen sfeer, maar als je vooraan stond kan ik best begrijpen dat het prima was
pi_72619597
Wij waren echt binnen een kwartier de stad uit. Alleen gelijk bij de uitgang van het park was het even chaos.
  donderdag 10 september 2009 @ 18:42:45 #277
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_72619708
Hoe zag het tijdschema eruit gister?
  donderdag 10 september 2009 @ 18:55:18 #278
53851 BoNi
pi_72620092
Wordt één van beide concerten nog uitgezonden of komt er een DVD van de tour uit?
Schitterend!
pi_72620777
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:29 schreef BoNi het volgende:

[..]

Hoe ben je naar het station gegaan vanaf het Goffertpark?
Die rijen voor de bussen waren bijna onmenselijk
Met de bus. Stond er binnen 5 minuten in
Stond bijna helemaal links, daar ging 't best snel!
  donderdag 10 september 2009 @ 19:21:02 #280
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_72621024
Het was echt supervet!
quote:
Op donderdag 10 september 2009 18:55 schreef BoNi het volgende:
Wordt één van beide concerten nog uitgezonden of komt er een DVD van de tour uit?
Goede vraag, ben ik ook wel benieuwd naar

[ Bericht 8% gewijzigd door Tomasso op 10-09-2009 20:01:23 ]
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_72621554
Ik zit hier in de trein met allemaal mensen die naar Coldplay gaan...nouja willen... de trein is kapot en staan nu al bijna een uur in een weiland voor 3bergen-zeist, gaat nog zeker een half uur duren(de monteur is onderweg met de trein ) Gister ookal zo'n gedoe met het verkeer in nijmegen...en nu deze fratsen...gaat lekker
Bram! Boterham!
  † In Memoriam † donderdag 10 september 2009 @ 19:39:30 #282
128220 Peter6000
pi_72621616
quote:
Pop met een krulletje
MUZIEK, Pablo Cabenda

Nijmegen - De band speelt goed in Nijmegen, maar het voelt toch een beetje als ‘correct’.

Coldplay heeft een net verworven status te consolideren. Sinds het vorig jaar uitgekomen album Viva La Vida Or Death And All His Friends, en grootscheepse marketing is Coldplay gegroeid tot stadionband. Zorgvuldig gekweekt, dat wel, door platenmaatschappij EMI. Maar het is een wankele status, temeer omdat de jongens van Coldplay niet bepaald het prototype zijn van de rockgoden die heersen op duizenden vierkante meters grasveld en met een stuk dijbeen boven de geluidsmonitor hun fans in katwzijm kunnen laten vallen. Voorman Chris Martin vraagt liever beleefd hoe iedereen het maakt, en zegt alleraardigst ‘Dank je wel’ na elk applaus.

Het kan, met zachte kracht het publiek naar je hand zetten. In het Goffertpark in Nijmegen – goed gevuld, niet uitverkocht – is de show naar een minimum teruggebracht. Coldplay wil indruk maken met hun liedjes en de op ritme gesneden video’s dienen alleen ter illustratie.

Na het eerste nummer geeft de regen zich gewonnen en neemt de band het overtuigend over. In Clocks roept Martins tedere falset golvend op het repetitief pianolijntje een milde bedwelming op en met de percussie en strijkers in Viva La Vida straalt de band een uitbundig gevoel van welbehagen uit.

In die twee uitersten is Coldplay op zijn best. Daartussen in grijpt de band wel vaak terug op een idioom dat teveel als een comfortzone en recept is gaan dienen ofwel ‘Uitwaaierende galm en hoe daar een ritme onder te plaatsen’. Lost van Viva is zo’n kandidaat voor stadionklapper. De ingrediënten zijn er: het meezwaai midtempo, de brede akkoorden op kerkorgel: alles om het nummer uit te laten tot groeien tot een hoogmis van publieksparticipatie. En live groeit Lost ook, groter, groots zelfs, maar echt meeslepend wordt het nooit.

Ja, de band speelt uiterst strak en heel goed. Maar bij Coldplay live voelt ‘goed’ bijna aan als synoniem voor correct – het soort waar je een krulletje voor zet. De band maakt nergens grote uitglijers, behalve dan misschien bij een behoorlijk voortsukkelende versie van Yellow. Martin danst uitbundig op de catwalk tot diep in het publiek en doet alles wat je redelijkerwijs van een voorman van een stadionband mag verwachten, maar blijft qua charisma steken op het niveau sympathieke jongen van de postkamer. De bravoure, het lef om je van je sokken te blazen of tot in het diepst van je ziel te raken, ontbreekt. En dat in de wetenschap dat de band hoogstwaarschijnlijk alles heeft gegeven. Sympathiek heet dat.

http://www.volkskrant.nl/(...)op_met_een_krulletje
Mwah "Goed gevuld, niet uitverkocht" is toch een beetje een understatement voor de 2 keer 60.000 bezoekers. En "de voortsukkelende versie van Yellow" heb ik anders beleefd. En ik was bij sommige mooie liedjes best wel ontroerd.

Eigenlijk was het enige wat me tegenstond de grootschaligheid (al had dat ook wel iets speciaals), en het daaruitvolgende videoscherm-volgen.
Maar dat hoort nu eenmaal bij zo`n populaire band.
pi_72621653
quote:
Op donderdag 10 september 2009 19:37 schreef lj_lightning het volgende:
Ik zit hier in de trein met allemaal mensen die naar Coldplay gaan...nouja willen... de trein is kapot en staan nu al bijna een uur in een weiland voor 3bergen-zeist, gaat nog zeker een half uur duren(de monteur is onderweg met de trein ) Gister ookal zo'n gedoe met het verkeer in nijmegen...en nu deze fratsen...gaat lekker
Jezus dan voel je je kut!
pi_72622053
Ik was er gister. Was echt waanzinnig! We stonden in het voorste vak, dus van muziek die niet goed stond hadden wij geen last. Ook konden we ook alles zien en Chris zat bij het nummer The Hardest Part praktisch voor ons. De sfeer was echt geweldig De vlindertjes, de ballonen

Aan het voorprogramma was alleen geen flikker, maar daar kwamen we ook niet voor.
pi_72622904
The Flaming Lips vond ik toch best tof.
pi_72623013
Vlindertjes, ballonetjes, allemaal al gezien op de Rock Werchter 2009, kopie van de festival optredens dus. Wat een uitmelkers...
pi_72623206
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:18 schreef kreuk050 het volgende:
Vlindertjes, ballonetjes, allemaal al gezien op de Rock Werchter 2009, kopie van de festival optredens dus. Wat een uitmelkers...
Wat dat betreft is het net een musical, die is ook elke avond hetzelfde, tot de lichaamsbewegingen aan toe.
Alleen gooit Coldplay soms een ander liedje in de setlist.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_72624182
Wel een mooie musical
pi_72624476
quote:
Op donderdag 10 september 2009 18:42 schreef Evil_Koekje het volgende:
Hoe zag het tijdschema eruit gister?
Van gister (weet niet meer precies wanneer Flaming Lips begon, waren iig om 20.00 klaar):
15.00u Deuren open
18.15u Bats for Lishes
19.30u Flaming Lips
21.00u Coldplay

Voor nu:
15.00u Deuren open
18.30u Miss Montreal
19.30u White Lies
21.00u Coldplay
pi_72624660
Gaaf concert was het gisteren! Ik stond zo'n 3 meter rechts van de linker uitloper van het podium waardoor we Chris goed konden zien (als ie onze kant op liep) en ook van de lichtshow konden genieten.

De bass vond ik iets te overstuurd klinken, maar misschien was dat de plek waar ik stond.
Verder was het ietsjes minder dat er vier ADHD gozers voor ons stonden die zelfs op de rustige nummers helemaal pogo-end uit hun dak gingen

De Flaming Lips waren ook waanzinnig. Van hun muziek heb ik weinig mee gekregen, maar ze weten we hoe ze een show neer kunnen zetten! Bravo!

Ikzelf had er spijt van dat ik niet een fotocamera mee had genomen. Ook ik had iemand gezien met een aardige Nikon Spiegelreflex toeter, dus vroeg me af wat nu exact de regels zijn m.b.t. fotoapperatuur (iemand een linkje met de regels?). Ik heb nog geprobeerd met m'n telefoon foto's te maken, maar ter vergeefs... allemaal lekker blurrie, te donker of overbelicht... Is het iemand wel gelukt mooie foto's te maken (hint: posten!)

Viva la vida
pi_72628856
Tu-tu-tu Tuu tuu TUu TU
pi_72629683

RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
pi_72629722
pi_72629757
Wow, prachtige foto's!
Die laatste is echt heel erg gaaf.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_72630102
Gave foto's, neem aan dat ze van gister zijn (of je moet wel heel snel zijn)
pi_72630902
quote:
Op donderdag 10 september 2009 23:20 schreef R4m0n_46 het volgende:
Gave foto's, neem aan dat ze van gister zijn (of je moet wel heel snel zijn)
Klopt, is van de 9de.
Die laatste is eigenlijk mislukt, hij had scherp moeten zijn maar het resultaat was toch nog apart geworden, in een positieve zin.
pi_72631873
Alweer ruim 20 minuten terug. Met de auto 'n prima parkeerplek gevonden (in 2e instantie) en binnen no-time uit Nijmegen gekomen. Weinig van alle verkeersdrukte meegemaakt, volgens mij vertrok iedereen richting 't noorden

Mooi concert, maar ik miste 't "knusse" wat ik vorig jaar in Keulen wel voelde, ik vind Coldplay meer 'n zaalband. Mede ook omdat je achter je mensen de hele avond hoort zwammen over koetjes en kalfjes (waarom betaal je in godsnaam 70,- voor 'n avond bijkletsen? ), of mensen die echt ladderzat lopen te roepen dat er vals gespeeld wordt (en nee, niet één keer). Of dat er bij de toegift 'n groepje voor je neus gaat staan discussiëren of ze 't nog af gaan kijken en dan na 't eerste nummer van de toegift toch besluiten om "al" te gaan.

Van mij mag 't max aantal bezoekers best teruggebracht worden naar 20 duizend of zo, en dat alle huisvrouwtjes, etc maar gewoon thuisblijven. Dat volk snapt echt (vaak) niet hoe ze zich moeten gedragen op zo'n moment

Sorry, 't was voor m'n gevoel nationale ergerdag en dat gaat bij mij ten koste van 't luister- en kijkplezier
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_72632426
Ik vond het vorig jaar in Keulen ook veel mooier. Dit was gewoon te massaal.
Tenminste, wij stonden iets voor het midden en hadden dus last van de wind die door de muziek heen waaide. En we hebben er 1,5 uur over gedaan om van Arnhem naar Nijmegen te komen ivm de file's
Neemt niet weg dat ik wel genoten heb
  vrijdag 11 september 2009 @ 01:41:40 #299
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_72632728
gewoon alternatieve route gezocht dwars door de betuwe en op de heenweg in 2 uur geparkeerd op ca. 10 minuten lopen van het park (rustige kant). terug in 1 uur en 15 minuten terug bij omgeving amersfoort.
concert zelf:
miss montreal was aardig, ze heeft een goeie strot maar teveel voortkabbelende liedjes
white lies was echt top, zang kwam ook beter uit de verf dan op lowlands. en ik geloof dat iedereen het erg kon waarderen. ik hou wel erg van hun muziek.

coldplay zelf. geluid was prima, we stonden ten hoogte van de geluidstoren. later verder naar de zijkant gegaan om meer ruimte te krijgen.
ik vond het aardig om de intermezzo's in het publiek te hebben (akoestische nummers) maar het haalde wel even de vaart uit het optreden. wat dat betreft was het top dat daarna Politik werd ingezet.
Helaas Square one gemist, sowieso weinig van X&Y gehoord. Ook Speed of Sound niet.
clocks versie wel eens veel beter gehoord.
het had inderdaad niet de magie van gelredome 2005, of nog beter, bnn secret melkweg 2005. daarvoor is de goffert te groot en ligt de nadruk meer op gezellig...
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_72633060

Nu pas thuis (OV + taxi ).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')