abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70488943
goed, lijkt erop dat 1 transfer eindelijk afgerond is, einde geruchten wat dat betreft
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_70494414
Dat is gelukkig al één soap minder. Nu op zoek naar een degelijke rechtsbuiten
pi_70501819
Wat een verschil in interpretatie tussen de VI, meestal wel goed op de hoogte van de gang van zaken en het AD, waar Ajax-watcher Maarten Wijffels - kan deze eikel nog wel serieus worden genomen - voor de zoveelste keer vergeten is om zijn Ajax-bril af te zetten.

Dit is het verhaal uit de VI over de mislukte onderhandelingen met Munsterman:

Twente komt er met Ajax en HSV niet uit over Elia
29/06/2009 22:59

EXCLUSIEF - De onderhandelingen die FC Twente maandagavond met zowel Ajax als Hamburger SV voerde over een transfer van Eljero Elia, zijn op niets uitgelopen.

Als er deze week geen nieuwe bewegingen op de transfermarkt zijn meldt de 22-jarige linkeraanvaller zich vrijdag op de training bij FC Twente.

De Amsterdammers kregen maandagochtend nul op rekest toen ze weigerden hun eerdere bod van acht miljoen euro op Elia te verhogen. Wel wil Ajax de transfersom in twee in plaats van vier jaarlijkse termijnen voldoen. De Enschedese club is pas bereid vanaf een bod van negen miljoen euro zonder betalingstermijnen over een transfer van Elia te praten.

In de avonduren onderhandelde ook een vijfmans-delegatie van Hamburger SV onder aanvoering van voorzitter Bernd Hoffman met Twente-preses Joop Munsterman. Ook de Duitse club verliet Enschede met lege handen omdat ze bij lange na niet aan de vraagprijs voor Elia wilde voldoen.

De linkerspits verkondigde na de bekerfinale tegen Heerenveen zijn laatste wedstrijd voor FC Twente te hebben gespeeld. ‘Ik heb in mijn hoofd al afscheid genomen van de club, ja’, aldus Elia maandag. ‘Maar als er verder niets verandert, meld ik me vrijdag op de training. Als het moet speel ik ook wedstrijden voor FC Twente.’

Elia verlengde in de winterstop nog zijn contract bij FC Twente tot medio 2013.

En dan hier het verhaal uit het AD van die Wijffels. Let op de verschillen:

Ajax en Twente oneens over Elia
Het gesprek tussen Ajax en FC Twente over Eljero Elia heeft geen doorbraak opgeleverd. Beide clubs spraken gisteren in Enschede over het bod van Ajax dat sinds midden vorige week op tafel ligt.

FC Twente-aanvaller Eljero Elia. FOTO PRO SHOTS
FC Twente blijft op het standpunt dat het meer dan de geboden acht miljoen euro voor de 22-jarige aanvaller wil.

Ajax vindt zijn bod echter reëel en hoog genoeg. Het lijkt er op dat Eljero Elia zelf een transfer naar Amsterdam zal moeten bevechten. De aanvaller zat vorige week al om de tafel met Twente-voorzitter Joop Munsterman.

Elia stelt dat Munsterman eerder gemaakte afspraken schendt en hij heeft al gedreigd na zijn vakantie (die tot 4 juli duurt) niet meer te verschijnen op de training van Twente. Ook Hamburger SV wil de neo-international van Oranje, maar de Duitse club biedt nog geen hoger bedrag dan Ajax.

Vooral de laatste regels zijn natuurlijk weer typerend: dat bericht verscheen vorige week alleen in het AD en nu blijkt dat Elia zich gewoon op de training meldt als er nog geen akkoord is met een club. Over stemmingmakerij gesproken. Waarom lees ik ook niet in het AD dat het bod van HSV gewoon een aanfluiting was. Waarschijnlijk nog minder dan de 8 miljoen die Ajax heeft geboden.

i
pi_70504775
waar maak je je druk om. En echt, het AD als Ajax krant bestempelen, wat zit er in die mest in het Twentse? Kan nooit goed zijn.
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
pi_70505005
Een uitspraak van Elia dat hij na 4 juli gewoon weer traint, terwijl een ander blad met uitspraken van hem komt dat hij niet meer bij Twente verschijnt vind ik toch aardig van elkaar verschillen... is vrij opmerkelijk te noemen.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 09:25:12 #256
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70505270
"FC Twente kan maar niet wennen aan de nieuwe status van Ajax."
  dinsdag 30 juni 2009 @ 09:27:24 #257
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70505324
'Als Ajax me écht wil hebben, dan zal de club de transfersom in één keer moeten betalen aan FC Twente.'

Elia in de Tubantia van vandaag.
pi_70506629
Ja, maar Tubantia schijnt weer een rode krant te zijn
Ik wacht geduldig het nieuws af... voorlopig lijkt niks meer op waarheid te berusten
  dinsdag 30 juni 2009 @ 10:48:11 #259
39338 poehej
Tukker in hart en nieren.
pi_70507471
Ik hoop dat het gezeik een keer snel afgelopen is..
pi_70507494
Cisse dus blijkbaar op weg naar Feyenoord.
pi_70507795
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 09:13 schreef Mark-Hgl het volgende:
Een uitspraak van Elia dat hij na 4 juli gewoon weer traint, terwijl een ander blad met uitspraken van hem komt dat hij niet meer bij Twente verschijnt vind ik toch aardig van elkaar verschillen... is vrij opmerkelijk te noemen.
* ReMcOrE is het met Mark eens...
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 10:19 schreef Mark-Hgl het volgende:
Ik wacht geduldig het nieuws af... voorlopig lijkt niks meer op waarheid te berusten
QFT
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:05:05 #262
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_70508006
Ik vind het ook normaal dat je in 1x aftikt. Spelers op afbetaling verpatsen zou ik niet doen.
Voorbeeld van problemen is Alves transfer. Heerenveen moet nog 7 miljoen krijgen van een club in noodweer. Nou zal Ajax dat laatste niet overkomen maar ik vind dat alles wat je wilt kopen je alleen moet kopen als je het geld ervoor hebt liggen....
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_70508280
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:05 schreef fuckbuddy het volgende:
Ik vind het ook normaal dat je in 1x aftikt. Spelers op afbetaling verpatsen zou ik niet doen.
Voorbeeld van problemen is Alves transfer. Heerenveen moet nog 7 miljoen krijgen van een club in noodweer. Nou zal Ajax dat laatste niet overkomen maar ik vind dat alles wat je wilt kopen je alleen moet kopen als je het geld ervoor hebt liggen....
Zo werkt het niet in de grote mannen voetbalwereld.
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:29:08 #264
39338 poehej
pi_70508829
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:13 schreef Chr1st1aan het volgende:

[..]

Goh denk je alles gehad te hebben komt hij ook nog eens wat posten

Hoi Christiaan
pi_70508897
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 09:27 schreef Prosac het volgende:
'Als Ajax me écht wil hebben, dan zal de club de transfersom in één keer moeten betalen aan FC Twente.'

Elia in de Tubantia van vandaag.
En dit ook:
quote:
Maar voor de houding van FC Twente heeft Elia weinig begrip. 'Als ik zou bijtekenen, zou Twente me in de zomer verkopen, zo is me verteld. Dat was ook de reden dat ik een nieuw contract heb getekend. Maar die beloftes komen ze nu niet na. Ze willen het onderste uit de kan en doen overal moeilijk over. Als ik dit allemaal van te voren had geweten, had ik nooit bijgetekend'.
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:32:38 #266
39338 poehej
pi_70508946
Ja en daar heeft ie ook groot gelijk in.
pi_70508958
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:29 schreef poehej het volgende:

[..]

Goh denk je alles gehad te hebben komt hij ook nog eens wat posten

Hoi Christiaan
Ja kan slecht tegen onzin

dinsdag 30 juni 2009 @ 11:34:01 #268
39338 poehej
pi_70508995
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:32 schreef Chr1st1aan het volgende:

[..]

Ja kan slecht tegen onzin

Welke onzin?
pi_70509058
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:34 schreef poehej het volgende:

[..]

Welke onzin?
Dat men verwacht bij dit soort bedragen dat dit in 1 keer "zo even betaald wordt".
8 9 10 miljoen is voor Nederlandse begrippen nog steeds een über bedrag, dat Ajax zo dom is geweest om 16,5 miljoen af te tikken bij Heerenveen doet daar niks voor onder. Dat gebeurd ook niet snel een tweede keer.

Ajax moet Elia niet eens meer kopen, laat Twente maar mooi met een speler zitten die flink kan cashen door niet te vertrekken maar wel ongelukkig is. En spelers gaan dit soort praktijken van Munsterman niet vergeten, stiekem tekent Twente hun eigen doodvonnis op deze manier.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:42:24 #270
39338 poehej
pi_70509276
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:36 schreef Chr1st1aan het volgende:

[..]

Dat men verwacht bij dit soort bedragen dat dit in 1 keer "zo even betaald wordt".
8 9 10 miljoen is voor Nederlandse begrippen nog steeds een über bedrag, dat Ajax zo dom is geweest om 16,5 miljoen af te tikken bij Heerenveen doet daar niks voor onder. Dat gebeurd ook niet snel een tweede keer.

Ajax moet Elia niet eens meer kopen, laat Twente maar mooi met een speler zitten die flink kan cashen door niet te vertrekken maar wel ongelukkig is. En spelers gaan dit soort praktijken van Munsterman niet vergeten, stiekem tekent Twente hun eigen doodvonnis op deze manier.
Achzo. Nouja ik vind het wel normaal dat het in 1 keer betaald wordt ja. 8 mil over 4 termijnen kan Twente niks mee.

Wanneer gaan we weer eens naar Molly's
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:43:29 #271
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_70509327
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:13 schreef Chr1st1aan het volgende:

[..]

nee daar spreekt men pas van transfers als we starten vanaf 20miljoen.
Zoals de deal tussen Huntelaar en Real Madrid bijv.
Maar 8 miljoen moet je gewoon aftikken.
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_70509371
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:42 schreef poehej het volgende:

[..]

Achzo. Nouja ik vind het wel normaal dat het in 1 keer betaald wordt ja. 8 mil over 4 termijnen kan Twente niks mee.

Maar zo werkt het in de internationale voetballerij meestal wel.
Ajax krijgt het bedrag van Huntelaar ook niet in een keer net zoals dat met Zlatan.
Twente hoeft daar inderdaad niet aan mee te doen maar dan zal het ook minder snel een speler voor een groot bedrag verkopen.
pi_70509436
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:43 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

nee daar spreekt men pas van transfers als we starten vanaf 20miljoen.
Zoals de deal tussen Huntelaar en Real Madrid bijv.
Maar 8 miljoen moet je gewoon aftikken.
Onzin, niet in Nederland. Maargoed deze kansloze discussie ga ik niet eens aan, blijkbaar beseffen heel veel mensen nog niet wat realistisch is in NEDERLAND qua transfers(waarde)
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:42 schreef poehej het volgende:

[..]

Kijk iedereen wílt het, maar het is gewoon niet realistisch dat is het hem. Dat 4 termijnen veel is ben ik het wel met je eens.

Euh, wanneer heb je tijd?
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:48:05 #274
39338 poehej
pi_70509522
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:46 schreef Chr1st1aan het volgende:

[..]

Onzin, niet in Nederland. Maargoed deze kansloze discussie ga ik niet eens aan, blijkbaar beseffen heel veel mensen nog niet wat realistisch is in NEDERLAND qua transfers(waarde)
[..]

Kijk iedereen wílt het, maar het is gewoon niet realistisch dat is het hem. Dat 4 termijnen veel is ben ik het wel met je eens.

Vanavond moet ik werken, morgen heb ik hele dag feest, donderdag moet ik werken, vrijdag ga ik naar de efteling met irene en zaterdag heb ik als het goed is niks te doen. Zaterdag? . Misschien dat Timo ook wel mee wil/kan.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:50:51 #275
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_70509614
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:46 schreef Chr1st1aan het volgende:

[..]

[..]

Ach die hebben net Vermaelen verkocht voor 15 miljoen aan Arsenal, dus ik zie het probleem niet.
Ik snap dat het wel makkelijker is als je het in delen mag betalen maar Twente schiet er geen reet mee op.

Een key-speler weg en maar "2"miljoen in handen, wat koop je dan ervoor terug voor die 2?
Of zeg je dan tegen een club "Ja maar ik krijg nog 6 a 7 miljoen van Ajax!".

Werkt toch niet
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:54:59 #276
67174 Dos37
Come on Twente
pi_70509772
bovendien moet Twente ook nog geld afstaan aan de gemeente Enschede. Dus als je vier jaar lang alleen 1 miljoen krijgt schiet het niet op.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:56:57 #277
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_70509842
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:54 schreef Dos37 het volgende:
bovendien moet Twente ook nog geld afstaan aan de gemeente Enschede. Dus als je vier jaar lang alleen 1 miljoen krijgt schiet het niet op.
Amen, dat is nu mijn punt...
Dan kan je zelf niet gaan investeren, of zaken afbetalen. Je schiet er infeite geen reet mee op.
Ja! Je bent een van de beste basisspelers kwijt
  dinsdag 30 juni 2009 @ 12:59:27 #278
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70511675
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:36 schreef Chr1st1aan het volgende:

[..]
En spelers gaan dit soort praktijken van Munsterman niet vergeten, stiekem tekent Twente hun eigen doodvonnis op deze manier.
Denk ik niet. Spelers zullen nog met alle liefde voor Twente tekenen, misschien met wat extra zekerheden in het contract, maar Twente gaat hier echt niet kapot van.
pi_70516877
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:59 schreef Prosac het volgende:

[..]

Denk ik niet. Spelers zullen nog met alle liefde voor Twente tekenen, misschien met wat extra zekerheden in het contract, maar Twente gaat hier echt niet kapot van.
Hierdoor gaan ze zeker wel grote talenten mislopen, laten we wel zijn zou jij bji twente tekenen?
geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt, en nee ik ben geen talent dus aan mij mis je niks
pi_70517499
Gelukkig komen talenten op toptrainers af. En toptrainers komen af op vasthoudende voorzitters die hun talenten niet graag laten gaan. Waardoor die toptrainers een topteam neer kunnen zetten. En dat topteam kampioen kan worden. Wat de talenten weer top vinden.

Eénmaal zullen wij de Kampioen zijn!
pi_70517503
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 15:52 schreef biertank het volgende:

[..]

Hierdoor gaan ze zeker wel grote talenten mislopen, laten we wel zijn zou jij bji twente tekenen?
geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt, en nee ik ben geen talent dus aan mij mis je niks
Nicky Kuiper heeft net een contract voor 5 jaar getekent
pi_70517576
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 16:11 schreef Sieps het volgende:

[..]

Nicky Kuiper heeft net een contract voor 5 jaar getekent
uitzondering bevestigen de regel
pi_70518113
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 16:11 schreef Merson het volgende:
Gelukkig komen talenten op toptrainers af. En toptrainers komen af op vasthoudende voorzitters die hun talenten niet graag laten gaan. Waardoor die toptrainers een topteam neer kunnen zetten. En dat topteam kampioen kan worden. Wat de talenten weer top vinden.

Eénmaal zullen wij de Kampioen zijn!
Amen
pi_70518180
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:59 schreef Prosac het volgende:

[..]

Over zijn geheel gezien heeft deze hele soap en de afgelopen transfers Twente echt geen goed gedaan hoor; met Ten Hag, met Kuiper, met Cisse; etc.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 16:38:40 #285
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_70518325
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 16:33 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Over zijn geheel gezien heeft deze hele soap en de afgelopen transfers Twente echt geen goed gedaan hoor; met Ten Hag, met Kuiper, met Cisse; etc.
Pardon?
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 16:45:38 #286
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_70518496
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 16:33 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Och.. spelers komen ook nog altijd met alle liefde naar een Ajax of Feyenoord terwijl het daar ook al jaren niet echt geweldig gaat.
pi_70518547
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 16:38 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Pardon?
Ik denk dat de handelswijze van Munsterman tov Ten Hag en PSV niet de meeste nette is geweest, los van de stap van Ten Hag. Mocht Twente in de komende tijd een keer wat nodig hebben van PSV, steun in iets of hulp met iets of wat dan ook, dan zullen Reker en co daar niet heel erg toereikend in zijn, als wanneer Ten Hag gewoon weg was gegaan.

Een voorcontract tekenen en laag bieden (weet ie notabene uit eigen ervaring) wordt ook niet heel erg gewaardeerd in de voetbalwereld, zoals Twente bij Cisse heeft gedaan; de hele zaak Kuiper is ook niet helemaal 100% schoon heb ik het idee. En dan hebben we het nu nog niet eens gehad over Elia en Arnautovic, waarin elke betrokkene van de kopende partij en zaakwaarnemers niet heel erg tevreden is over de gang van zaken. En dan kan je zeggen; lekker boeiend allemaal - maar het zijn uiteindelijk wel invloedrijke mensen die je op ten duur altijd toch weer nodig zal hebben.

En nee, dit is geen verhaal dat je geen ambitie moet hebben en bij grote clubs alleen maar ja en amen moet zeggen; maar je hebt principes en je hebt principes. Je kan op een gegeven moment ook gewoon water bij de wijn doen, zonder je ambities te verloochenen of een enorme knieval te maken.

Ik denk dat wanneer je Elia en Arnautovic zonder problemen voor 15+ miljoen aan Inter en HSV zou verkopen, je misschien deze zomer een stapje terug doet, om er daarna weer twee volle naar voren te kunnen doen; ipv nu een hoop stennis schoppen, een hoop randzaken, een hoop gedoe en dan een speler houden waarmee je de volgende transferperiode exact hetzelfde gezeur gaat krijgen.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 19:22:43 #288
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_70522865
Arnautovic naar Inter voor 9 miljoen volgens Gazzetta della Sport.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  dinsdag 30 juni 2009 @ 19:24:23 #289
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_70522911
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 19:22 schreef 9christensen het volgende:
Arnautovic naar Inter voor 9 miljoen volgens Gazzetta della Sport.
dan hebben ze er knappe prijs voor betaald.
Precies goed...
pi_70523148
Zijn beoogde opvolger ook net gepresenteerd bij Lazio.

pi_70523883
weet niet wat ik allemaal moet geloven van de geruchten, dus is een beetje lastig om een 'goede' mening te vormen over dit alles...
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_70524011
Hij zou de eerste twee maanden op huurbasis moeten gaan spelen...
pi_70527780
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 19:24 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

dan hebben ze er knappe prijs voor betaald.
Precies goed...
Ben benieuwd of het in termijnen is.
pi_70527860
nu.nl meld huur voor een jaar
pi_70529265
Huur dus.. die Munsterman ook. Kan je lang gaan ruzie zoeken maar als een speler niet voor je wil spelen heb je totaal geen enkele macht meer.
pi_70532678
9mil en een clausule van wat %en, Arnautovic blij. Enschede blij.
pi_70532778
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 23:56 schreef DirkZz het volgende:
9mil en een clausule van wat %en, Arnautovic blij. Enschede blij.
Alleen wel pas volgend jaar (eventueel) binnen.
pi_70533019
Gaat Twente ook nog wat halen?
pi_70533121
we hebben Rukavytjsa en Rendla nog achter de hand.

Rendla zou nog een groter talent zijn dan Arnautovic, maar hij heeft helaas 2x een zware blesure gehad. Benieuwd wat daar nog van komt.

Trouwens, met fret rutten is het ook over:
http://www.vakp.nl/actueel/verbannen-uit-het-twente-land.html
pi_70533196
Wat een verschrikkelijk trieste actie zeg. Klasseloos.
Ik weet het ook niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')