quote:Op vrijdag 19 juni 2009 01:09 schreef Aanvoerder het volgende:
Gaat er nog iemand kijken bij Ajax Amsterdam - Ajax Kaapstad?Kunnen we meteen ff scouten.

Zondag 4 juli om 16:00. Kaarten kosten 10 Euro om te staan en 15 voor zitplaatsen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 01:20 schreef _Mike_ het volgende:
Wanneer is die wedstrijd Aanvoerder?

Waar kan je de kaarten halen? Bij de ingang of online?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 01:25 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Zondag 4 juli om 16:00. Kaarten kosten 10 Euro om te staan en 15 voor zitplaatsen.

Ja maar Ben Sahar, k weet het niet hoor. Denk toch niet echt de (vleugel)spits waar we naar op zoek zijn.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 03:15 schreef twi het volgende:
Als Suarez zou vertrekken, zou de komst van Elia natuurlijk wel een welkome zijn. Sahar had ik graag zien komen. Liever Berg, maar voor die drie mijoen kan je best een jonge en op het oog sterke en balvaste jongen gebruiken.

quote:Je zou na de zomer toch gaan meelopen bij Ajax A1 van Frank de Boer?
Patrick Kluivert: ,,Een maandje terug heb ik inderdaad Danny Blind (manager technische zaken bij Ajax, red.) opgebeld. Toen hebben we het gehad over een stage van drie maanden bij de A1. Maar omdat Frank de Boer al een assistent heeft, zouden we dan met drie man op het veld komen te staan. Van mijn docenten op de cursus Coach Betaald Voetbal moet ik de komende drie maanden laten zien dat ik het coachen onder de knie heb. Ik voorzie dat er bij PSV daarvoor meer ruimte ligt. Daarom heb ik een andere keuze gemaakt.’’

quote:Op vrijdag 19 juni 2009 08:37 schreef Voltreffer het volgende:
Nogmaal voor de zeeuwse ajaxcied onder ons:
Jong Ajax belegt van 12 Juli tot 17 Juli een trainingskamp in het zeeuwse Oostkapelle. Ze trainen op maandag (1x), dinsdag (2x ?), woensdag (2x ?) en donderdag (1x) waarna donderdag avond de wedstrijd Oostkapelle 1 - Jong Ajax zal worden gespeeld.
Toegang tot de trainingen is gratis, voor de wedstrijd zal een (kleine) entree prijs gelden.
Nu dus de corecte informatie. Iemand enig idee met wat Jong Ajax word aangevuld? Want op de site van Ajax zie ik maar een mannetje op 10 / 12 in de selectie zitten.

quote:

Omdat Suarez 10 gele kaarten per seizoen pakt en Sulejmani ook weleens geblesseerd is. Verder is Elia op dit moment veel beter dan Sulejmani.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:32 schreef 122448 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat we nou met Elia moeten als we Sulejmani, Suarez en Aissati hebben?

Aldus Voetbalzone.quote:'Ik mis een echte leider bij het huidige Ajax'
Geschreven op vrijdag, 19 juni om 08:17
Interview door Qasim Hakim
AMSTERDAM - Hij is nog altijd even ziek van een nederlaag als in zijn actieve loopbaan. Het kost hem een dag om het verdriet te verwerken naar eigen zeggen. Als rasechte Ajacied zullen zijn traanklieren de afgelopen voetbaljaargang de nodige overuren hebben gemaakt. "Tegenwoordig hebben de spelers na een uur weer een lach op hun gezicht en maken ze zich druk over welk restaurant er bezocht moet worden voor het avondeten." Niemand speelde zoveel duels voor de recordlandskampioen. Mister Ajax, Sjaak Swart, maakte vooral furore begin jaren zeventig toen de in verval geraakte Nederlandse grootmacht drie seizoenen achter elkaar de 'Cup met de Grote Oren' naar de hoofdstad bracht. "Toen stonden er gewoon nog acht Amsterdamse jongens in de basis", maakt de oud-international maar eens te meer duidelijk.
In Soccerworld, het sportcafé pal naast de hoofdingang van Amsterdam ArenA, legt de coryfee meteen de vinger op de zere plek. Niet iedereen past binnen de Ajax-cultuur volgens de geboren en getogen Amsterdammer. Onder bewind van de Amsterdamse generaal Rinus Michels maakten ‘schoffies’ uit Mokum als Swart, Johan Cruijff, Ruud Krol en Piet Keizer de dienst uit. De Amsterdamse brutaliteit, het welbekende gogme, had de overhand. Tegenwoordig zijn spelers uit de buurt van de eigen hoofdstad op één hand tellen, met een mentaliteitsverandering als gevolg. "Ik mis een echte leider die de lijnen uitzet en de boel bij elkaar houd. In onze tijd liepen er wel drie of vier van die gasten rond. Begrijp me niet verkeerd. Het is niet per definitie zou dat je uit de regio Amsterdam moet komen om voor Ajax te voetballen, maar veel spelers weten niet wat het inhoud om voor deze club te spelen. Ze zijn niet opgegroeid met de manier van voetballen die Ajax zo kenmerkt. Iedere tegenstander is tot op het bot gemotiveerd om van ons te winnen. Dat is altijd zo geweest en zal ook altijd zo blijven. Daar moet je als ploeg op ingesteld zijn."
"Ajax staat voor pressievoetbal, meteen druk zetten op de laatste linie. Het is dan belangrijk dat alle elf spelers hun taak uitvoeren. Dat heb ik dit seizoen niet gezien. Zelfs niet tegen De Graafschap. Hun centrale verdediger, Joost Volmer, kon de bal van zijn doelman gewoon rustig aannemen en oprukken richting het middenveld, waar ze ook mochten voetballen! Hierdoor hebben we ook veel te veel doelpunten tegen gekregen. Dat mag en kan niet gebeuren. Ajax was dit seizoen elke uitwedstrijd bereid voor een nederlaag. Niemand wilde voor een ander lopen. Ronduit teleurstellend."
De zaakwaarnemer Swart, hij noemt zichzelf liever een begeleider, weet als geen ander dat de wereld van het voetbal evolueert. Jonge, beloftevolle voetballers kiezen steeds sneller voor het grote geld. Op zeer korte termijn wordt de overgang van Thomas Vermaelen naar Arsenal beklonken. Eén van de weinige spelers die het Ajax-spelletje , zonder gekweekt te zijn in de vijver van De Toekomst, onder de knie heeft als een wiskundige de stelling van Pythagoras. De voormalige rechtsbuiten is er echter wel debet aan dat de Belgische verdediger een miljoenentransfer naar Londen gaat maken. Swart is werkzaam voor Essel Sports, het kantoor van oud-profvoetballer Sören Lerby. Hoofd Opleidingen Jan Olde Riekerink wees vorige week in een interview met Vrij Nederland met een beschuldigende vinger richting zaakwaarnemers die enkel oog hebben voor het verdienen van geld aan transfers. "Ik doe mijn werk naar eer en geweten. Neem Jordy Brouwer. Die kon een voor hem lucratieve transfer naar Liverpool maken. Ik had liever gehad dat hij bij Ajax was gebleven. Maar Jordy wilde zelf per sé naar Engeland. Wie ben ik dan om hem tegen te houden? Daar had Ajax voor moeten zorgen. Jongens als Rafael van der Vaart, Wesley Sneijder en John Heitinga begeleid ik al vanaf de tijd dat ze nog pubers waren. Ik ben iedere dag bezig met het begeleiden van spelers. Het gaat erom dat ik ‘mijn’ jongens zie groeien als voetballer. Daar krijg ik nog altijd kippenvel van. Het gaat mij er niet om dat ik nu geld verdien aan Vermaelen. Van mij mag hij nog een paar jaar bij Ajax blijven, maar dan zullen ze er wel iets tegenover moeten zetten. Ajax verdient toch ook geld als ze hem verkopen?"
Ajax heeft de laatste jaren de nodige euro’s opgestreken door de transfers van Ryan Babel, John Heitinga, Wesley Sneijder en Klaas-Jan Huntelaar. Het verdiende geld werd door de ‘afdeling inkoop’ gespendeerd aan buitenlandse spelers als Miralem Sulejmani, Oleguer en Dario Cvitanich die hun beloftes nog niet hebben ingelost. Met het vertrek van Vermaelen verdwijnt er weer een Nederlandstalige speler. Swart spreekt over een communicatieprobleem vanwege de vele nationaliteiten binnen de ploeg. "Voordat ze elkaar begrijpen ben je een jaar verder. Spelers als Luis Suárez en Sulejmani zijn hartstikke goede voetballers. Maar de laatste heeft afgelopen seizoen niet laten zien hoe goed hij is." De geruchten deden de ronde dat de Serviër zich eenzaam zou voelen en daardoor het nachtleven in is gedoken. Marco van Basten verwees dit echter naar het rijk der fabelen. "Maar waar rook is, is vuur. Je hebt te maken met verschillende persoonlijkheden binnen de selectie. Ik denk dat Marco dat heeft onderschat. Zo’n jongen als Miralem had troost nodig. Rinus Michels zou vroeger op z’n fiets zijn gestapt om te kijken in welke kroeg hij zat."
Waar Van Basten zijn eigen lijn trok was het volgens Swart verstandiger geweest om als beginnende trainer af en toe tips aan te nemen van mensen die al langer meelopen. "Dan denk ik uiteraard aan iemand als Cruijff. Toen Johan zelf in de jaren tachtig trainer was van Ajax heb ik hem aangespoord om Arnold Mühren te halen. Het was allemaal binnen vijf minuten beklonken." De oud-international vindt dat er te weinig middelen uit de kast worden gehaald om spelers zover te krijgen zich in het roodwitte tricot te hijsen. "Ajax heeft op dit moment juist een type Rafael van der Vaart of Sneijder nodig. Iemand die een steekpass kan geven, de boel opjaagt in de goede zin van het woord en een doelpunt kan maken. Twee jaar geleden konden ze Luca Modric halen." Maar een club als Ajax kan toch niet opboksen tegen het geld van de Premier League? "Nee, dat klopt. Maar als Ajax een gesprek aangaat met een toekomstige ster dan doen ze er goed aan om mensen als Cruijff of Dennis Bergkamp mee te nemen. Dat zijn persoonlijkheden met een duidelijke boodschap en de juiste visie. Deze personen kunnen een speler over de streep trekken om eerst bij Ajax te gaan voetballen en daarna pas de stap naar Engeland, Italië of Spanje te maken. Nu zie je dat zo'n jongen als Modric het bijzonder moeilijk heeft bij Tottenham Hotspur."
De nummer tien die Swart voor ogen heeft behoort tot het uitstervende ras, net zoals de vleugelspits, uitgerust met een geoliede passeerbeweging en de haarfijne voorzet. "Ajax hanteert nog wel het 4-3-3 systeem, maar niet ‘des Ajax’. Er wordt met de punt naar achter gevoetbald in plaats van met de punt naar voor. Daarom krijgen de tegenstanders ook zo veel ruimte. Als je met een aanvallende middenvelder speelt kun je sneller druk zetten en de bal veroveren. Nu kreeg een ploeg als FC Volendam zelfs ruimte om hun eigen spel te spelen. Het doet me ook pijn dat ik nauwelijks nog een ouderwetse links- en rechtsbuiten zie. Je ziet steeds meer spelers die aan de ‘verkeerde’ kant spelen en naar binnen trekken." Rappe vleugelaanvallers als Jesper Gronkjaer en Andy van der Meyde waren de laatste der mohikanen aan beide zijden. Swart heeft echter wel hoop voor de toekomst. "In de jeugd lopen een paar goede buitenspelers. Maar je op specifieke zaken met ze gaan trainen. Ik heb twee jaar lang na iedere training geoefend op een betere voorzet. Dag in, dag uit. Het zijn hele simpele dingen, maar je moet er wel tijd en ruimte voor maken."
Ondanks zijn valse start heeft Sulejmani volgens Swart alles in huis om uit te groeien tot een gevreesd wapen op de linkerflank, mits hij de juiste begeleiding krijgt. Met de komst van Martin Jol hoopt Swart dat spelers als de Servische miljoenenaankoop een hoger rendement gaan halen. "Ik ken Martin heel goed. Hij was als voetballer al een hele gedisciplineerde jongen. Hij heeft het vermogen om spelers beter te maken en een goed elftal neer te zetten. Martin is iemand die de kwaliteiten van iedere speler kent, zowel bij zijn eigen club als daarbuiten." Swart hoopt dan ook dat Jol ook nog twee of drie aankopen doet. Volgens de coryfee heeft zijn club een linksback, een nummer tien en een spits nodig. Zijn compagnon Lerby behartigt onder andere de zaken van Groningen-spits Marcus Berg. De Zweed maakt indruk op het EK onder 21. "Ajax weet dat we hem in huis hebben. AZ en diverse buitenlandse clubs zijn zeer geïnteresseerd in Marcus, maar van Ajax heb ik nog niks vernomen."
Ook Rafael van der Vaart en Wesley Sneijder laten hun zaken regelen via de levende legende. Met de komst van Kaká en Cristiano Ronaldo lijken zij overbodig te worden bij Real Madrid. Voor een terugkeer naar hun jeugdliefde is het echter te vroeg. "Nee, deze jongens zullen net zoals Frank Rijkaard op latere leeftijd terugkeren naar Ajax." Waar ligt de toekomst van deze Oranje-internationals? Sneijder wordt door de media in verband gebracht met Internazionale. "Dat is niet aan de orde. Wesley en Inter passen sowieso niet bij elkaar. Ze willen zich trouwens allebei bewijzen onder de nieuwe trainer van Real Madrid. Ik heb vernomen dat Manuel Pellegrini zeer gecharmeerd is van beide heren." Toen de Chileen trainer was van Villarreal wilde hij Van der Vaart naar de keramiekstad halen, zo liet de Heemskerker onlangs weten.
De handy rinkelt in de binnenzak van het hemelsblauwe colbert. "Ik zit nog in een interview. Ja, ik ga zo meteen wel even naar het trainen kijken." Swart excuseert en vertelt dat Jol momenteel nog in Zweden is. "Ajax moet meer gaan scouten in Scandinavië. Dat zijn gedisciplineerde spelers die ook snel de Nederlandse taal beheersen. Daar valt nog winst te halen. Ze moeten eens een voorbeeld nemen aan clubs als FC Groningen, landskampioen AZ, FC Twente en SC Heerenveen."
De hemel is grijs boven de kolossale voetbaltempel. De herinneringen aan het mislukte seizoen liggen nog vers in het geheugen. Honderd meter verderop spoelen een handvol godenzonen, waaronder Ismail Aissati en Jan Vertonghen, in de stromende regen de hoog opgelopen frustraties van zich af. Vanaf nu is het vizier gericht op de nieuw voetbaljaargang. Een zevental Ajacieden wordt in De Toekomst onder handen genomen door A2-trainer Gerrie Vink. Swart steekt zijn wijsvinger in de lucht. "Eén van hen is Jan-Arie van der Heijden. Die voorspel ik een gouden toekomst. Hij is net hersteld van een zware blessure. Het is een genot om hem te zien voetballen. Toen Jan-Arie met Jong Ajax tegen de reserves van Feyenoord speelde kreeg hij een publiekswissel en daarop een staande ovatie. Die jongen legt je een bal over veertig meter op de stropdas. En er lopen bij Ajax in de jeugdopleiding nog genoeg beloftes rond. Dat zit wel snor." En heeft Swart ook weer een goed gevoel bij het huidige vlaggenschip? Kan er onder leiding van Jol weer een serieuze gooi naar het kampioenschap worden gedaan? Swarts diepbruine ogen vlammen. "Ajax is ieder jaar titelkandidaat. Deze club zal altijd aan de top blijven!"

Ik ben bang dat een boel Fokkers het daar mee eens zullen zijnquote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:38 schreef Rejected het volgende:
[..]
Omdat Suarez 10 gele kaarten per seizoen pakt en Sulejmani ook weleens geblesseerd is. Verder is Elia op dit moment veel beter dan Sulejmani.

Vast wel.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:02 schreef Dvm86 het volgende:
Krijgt Vermaelen nog een officieel afscheid?

Sulejmani heeft natuurlijk heel veel potentie, maar in hoeverre zich dat zal ontpoppen is de vraag.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:44 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ik ben bang dat een boel Fokkers het daar mee eens zullen zijn![]()
Van mij mag Elia (mits niet te duur) komen , maar dan ook graag een extra spits (Berg of iets dergelijks) , een 10 (Honda) en een LB (mensen hebben het hier over ene Obracadaveric of zoiets) en misschien nog wel een CV.
Maar ja , kost allemaal wel een boel geld

Het rare is dat Munsterman andersom net zo triest doet met Cisse/Roda. Het is ook geen toeval meer dat er bij iedere transfer waar Twente bij betrokken is, in of uitgaand, een partij gezeik is. Is helemaal niet nodig. Je moet je plek kennen, zeker als je met je speler afspraken maakt. Dat Elia dan uiteindelijk niet naar HSV vertrekt maar naar Ajax, dat is dan maar zo. Had je op dat gebied ook maar afspraken moeten maken.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:13 schreef Nashje het volgende:
Elia is zeker een aanwinst, maar niet voor dat bedrag. Munsterman kan mooi de tievus krijgen. 6 miljoen vragen aan HSV die ze niet kunnen betalen, en wij zeker 12 miljoen dokken.
Ik rem zeker niet voor Joop Munsterman.

Ja en Suarez zet je er ook in voor Suarez, dus dat argument slaat nergens op. Elia hoeft niet te komen eerst verdomme is een linksback en dan mogen ze Elia wel halen voor max 8 miljoen. Maar haal hem liever niet.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:38 schreef Rejected het volgende:
[..]
Omdat Suarez 10 gele kaarten per seizoen pakt en Sulejmani ook weleens geblesseerd is. Verder is Elia op dit moment veel beter dan Sulejmani.

Beters vliegt jong servie er vanavond uit, zodat de transfer van Obradovic kan worden afgerondquote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:21 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Ja en Suarez zet je er ook in voor Suarez, dus dat argument slaat nergens op. Elia hoeft niet te komen eerst verdomme is een linksback en dan mogen ze Elia wel halen voor max 8 miljoen. Maar haal hem liever niet.

Haaretzquote:It is hard to ignore the progress Aviram Baruchyan has made at Beitar Jerusalem in recent years, especially last season under then-coach Itzhak Shum. He finished the 2007/08 campaign with eight goals and three assists. With one regular season game left this year, he has one fewer goal but has still supplied the goods, more or less. Tonight, he also has the chance to salvage the State Cup for his team, which failed to win its third straight Premier League title.
The question then is why this young, talented player cannot make the desired transition from being just another good player to a leader when the chips are down. Where is the leadership expected of someone at his level?
Advertisement
"His problem is that he still thinks like a kid," says Sergei Tartiak, who was Shum's assistant. "He enjoys having his spot on the roster, but he's not the kind to take responsibility."
Tartiak says Baruchyan would rather hide behind the leading players.
At the end of last season, Baruchyan had the prospect of playing in Belgium. Anderlecht was interested in the player and even sent a scout to Israel. Tartiak says Baruchyan sought his advice, and he counseled the young midfielder not to go to Europe. "At 80 percent of his potential he doesn't need to play in Belgium - he can go straight to the more elite leagues, but I have to admit he still hasn't fulfilled his potential at Beitar Jerusalem," he says. "If I were in his place, I still wouldn't rush off to leave."
Beitar officials assert that Baruchyan's game improved this year, but find it hard to identify any progress on the mental level. Eitan Mizrahi, who was on the coaching staff this season, says, "The problem is that all too often you feel there are periods of time when he suddenly disappears from matches and doesn't always have his head in the game."
Mizrahi believes that if Baruchyan wants to reach the highest levels of European soccer he must work on this issue, on his approach to the game and on his attitude. "He has enormous talent, but the mental part is a bit lacking," he says. "He has to pick himself up and show more seriousness and professionalism to reach the top of Europe. His problem is typical of Israeli culture and mentality."
Despite all the disappointment from the fact that Baruchyan has not taken a leadership role upon himself, Beitar officials say they will do everything possible to keep him with the club next season. They say they are aware that Spanish clubs are interested in him, and some wanted to give him the captain's ribbon in hopes that the honor would influence the player, who grew up in the club.
The problem is that his release clause is worth 1.2 million euros, an amount that chairman Itzik Kornfein needs like oxygen for next season. Thus, for Baruchyan tonight is probably the last chance to leave behind something after all, in the form of the State Cup. For that to happen, he will have to lift his game a level, something he has struggled to do all season.

Real Amsterdamquote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:15 schreef Urquhart het volgende:
Ik moest eerder denken aan Koninklijke Football Club Ajax

Thomasquote:Het heeft even geduurd, maar voor verdediger Thomas Vermaelen is het een droom die uitkomt. De verdediger maakt van Ajax de overstap naar de Engelse club Arsenal. De Belg zal vandaag (vrijdag, red.) medisch gekeurd worden en zal daarna een meerjarig contract tekenen. Arsenal betaald ongeveer twaalf miljoen euro.
"Het is ongelooflijk", vertelt de verdediger tegenover Gazet van Antwerpen. "Arsenal is een van de grootste clubs ter wereld. Dit is iets om heel trots op te zijn. Anderzijds blijf ik er ook kalm onder. Hoe mooi het ook is, ik zal daar moeten presteren. Met wie, tegen wie ik speel, dat laat ik allemaal opzij liggen. Ik heb inmiddels vernomen dat ze heel veel wedstrijden van mij bij Ajax hebben bekeken."
"Hun scouting was zelfs zo zorgvuldig dat ze me ook op training zijn komen bekijken. Tijdens mijn vakantie in Mauritius heb ik ook Arsène Wenger even aan de lijn gehad. Hij zei dat hij graag had dat ik zou komen en dat hij hoopte dat het zo snel mogelijk werd afgehandeld", vertelt Vermaelen.
"De manier van spelen in Engeland heb ik altijd geweldig gevonden", vertelt Vermaelen over de Engelse competitie. "Het was al van jongs af mijn favoriete competitie. Altijd hoog tempo, nooit saai. Voor de fanss is het ook sport nummer één en dat voel je aan alles. Toen we met Ajax tegen Aston Villa speelden, raakte ik er nog meer van onder de indruk. En ja, ik was toch wel wat fan van Arsenal, want ze brengen altijd mooi voetbal."
"Met druk ben ik opgegroeid bij Ajax. Daar kan ik wel mee omgaan. Het zal toch op het veld moeten gebeuren. Het is veel geld. We zullen wel zien of ik dat geld waard ben. Ik ben er niet bang voor. Ik heb die keuze gemaakt en ik ga ervoor. Maar het wordt afwachten natuurlijk. Ik zal me wel moeten aanpassen. Ik ga ervoor", besluit Vermaelen.

quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:21 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Ja en Suarez zet je er ook in voor Suarez, dus dat argument slaat nergens op. Elia hoeft niet te komen eerst verdomme is een linksback en dan mogen ze Elia wel halen voor max 8 miljoen. Maar haal hem liever niet.

Omdat Suarez een betere speler is dan Elia en belangrijker voor het team is. Dat is hetzelfde Cvitanich voor Huntelaar. Mits je bedoelt als hij geschorst is voor back-up.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:38 schreef Rejected het volgende:
[..]
Elia voor Suarez? Waarom slaat dan argument nergens op als ik vragen mag?

Suarez is bij Ajax een betere speler geworden.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:43 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Omdat Suarez een betere speler is dan Elia en belangrijker voor het team is. Dat is hetzelfde Huntelaar voor Cvitanich. Mits je bedoelt als hij geschorst is voor back-up.

quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:43 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Omdat Suarez een betere speler is dan Elia en belangrijker voor het team is. Dat is hetzelfde Huntelaar voor Cvitanich. Mits je bedoelt als hij geschorst is voor back-up.

Jij zegt Suarez pakt 100 gele kaarten onder een bericht dat Elia moet komen. Dan krijg ik het gevoel dat je liever Elia op de plek van Suarez zet zodat je minder kaarten te pakken hebt. En nee natuurlijk liever niet Kennedy. Maar Elia is lang niet prioriteit 1. En voor meer dan 8 miljoen hoeft hij van mij niet te komenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:51 schreef Rejected het volgende:
[..]
Second best hè, jij kiest liever voor een jeugdspeler of een Leonardo/Kennedy? Als je Elia dit seizoen hebt zien spelen... Oh my!

Mwah je hebt dan verdedigend en aanvallend lengte bij stilstaande situaties.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:17 schreef toma het volgende:
Lengte is echt overrated. Het gaat er om dat je goede voetballers hebt. Dat er toevallig een paar niet boven de 1,70 uitsteken op het middenveld heeft niets te maken met de kwaliteit ervan.

Op drie posities is lengte erg belangrijkquote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:19 schreef Chadi het volgende:
[..]
Mwah je hebt dan verdedigend en aanvallend lengte bij stilstaande situaties.

Op zich maakt het inderdaad niet heel veel uit. Maar het wordt wel een probleem als op bijna elke positie een kleine speler staat, zoals bij Ajax. Dus er mogen wel wat kleine spelers zijn en dan maakt het ook niet zoveel uit op welke positie, maar niet teveel.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:25 schreef toma het volgende:
[..]
Op drie posities is lengte erg belangrijk
1. Diepe spits:
Moet voorzetten in kunnen koppen en bij corners of vrije trappen kopsterk zijn en de verdedigers aan de kant kunnen zetten.
2. Verdedigers:
Hetzelfde als bij de diepe spits alleen moet hij de bal juist niet in het net werken
3. Keepers:
Spreekt voor zich.
Voor alle andere posities is het niet belangrijk of spelers lengte hebben.

Ja mensen vergeten volgens mij dat Vermaelen weg is...quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:17 schreef biertank het volgende:
fuk elia, we hebben verdedigers nodig, verdedigers! en 8mil doe ff normaal.

Fysiek (lengte en kracht) is toch echt wel heel erg belangrijk in het huidige voetbal. Uiteraard gaat het allereerst om kwaliteit, maar alleen maar kabouters is echt wel een nadeel, zeker als je niet de echte wereldtoppers kunt halen!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:17 schreef toma het volgende:
Lengte is echt overrated. Het gaat er om dat je goede voetballers hebt. Dat er toevallig een paar niet boven de 1,70 uitsteken op het middenveld heeft niets te maken met de kwaliteit ervan.

Hier ookquote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:39 schreef denthemen het volgende:
Denk dat ik nog wel even bij Ajax - Ajax CT ga kijken

Obradovic speelt volgens mij in Servie ofzo? Niet in Zweden toch?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:48 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Jol dus in Zweden. Obradovic bekijken?Edit: en Berg?

EK onder 21quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:52 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Obradovic speelt volgens mij in Servie ofzo? Niet in Zweden toch?

Elia is wel een klasbak en is z'n geld wel waard. Maar zulke spelers hebben we niet nodig. Pure overbodige luxe.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:54 schreef DJ_Ryow het volgende:
neeeee geen Elia aub!! Elia is een speler die lekker meedraait in een goed lopend team. absoluut geen 8 miljoen waard. Suarez is een speler waar het talent van afdruipt. totaal geen vergelijking.

quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:55 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Stom want seizoen is overal over

100% true.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:57 schreef toma het volgende:
[..]
Elia is wel een klasbak en is z'n geld wel waard. Maar zulke spelers hebben we niet nodig. Pure overbodige luxe.

gast, Sahar is fysiek echt wel in orde hoor.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:42 schreef TIM-846 het volgende:
Waarom in godsnaam Sahar?? Dat is ook een voetballer waarvan je er tachtig in een dozijn hebt.. Weer geen speler met een beetje fysiek

Nou, competitie is in alle landen af geen wedstrijden op het moment. Verbeter me als ik het fout hebquote:

Inderdaad. Die is fysiek juist best sterkquote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:04 schreef Gabbylicious het volgende:
[..]
gast, Sahar is fysiek echt wel in orde hoor.

Ja... dus? Ik zie het verband tussen een competitie en EK onder 21 niet. Confederations Cup is toch ook bezigquote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:05 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Nou, competitie is in alle landen af geen wedstrijden op het moment. Verbeter me als ik het fout heb

En als Suarez een week voor het einde van de transferperiode verkocht wordt, schreeuwen we allemaal moord en brand over hoe achterlijk het wel niet is dat er geen vervanger gehaald is voor hem en kan er uiteindelijk alsnog de hoofdprijs voor een of andere lapzwans betaald worden.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:57 schreef toma het volgende:
[..]
Elia is wel een klasbak en is z'n geld wel waard. Maar zulke spelers hebben we niet nodig. Pure overbodige luxe.

Suarez vertrekt niet, geloof me. Ik weet het 100% zeker.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:07 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
En als Suarez een week voor het einde van de transferperiode verkocht wordt, schreeuwen we allemaal moord en brand over hoe achterlijk het wel niet is dat er geen vervanger gehaald is voor hem en kan er uiteindelijk alsnog de hoofdprijs voor een of andere lapzwans betaald worden.

Misschien moet je de quotes er boven ook ff lezenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:06 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ja... dus? Ik zie het verband tussen een competitie en EK onder 21 niet. Confederations Cup is toch ook bezig.

Dat heb ik gedaan. Maar wat vind je dan zo precies zo stom?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:08 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Misschien moet je de quotes er boven ook ff lezen.

Niks, maar iemand zei Jol naar Zweden toen dacht ik van waarom daar speelt Obradovic toch niet? Maar daar is dus EK in Zweden maar ik had er niet aan gedacht dat de competitie overal over is en ik vond het stom dat ik dat vergeten wasquote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:18 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan. Maar wat vind je dan zo precies zo stom?

100!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:59 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Jij zegt Suarez pakt 100 gele kaarten onder een bericht dat Elia moet komen. Dan krijg ik het gevoel dat je liever Elia op de plek van Suarez zet zodat je minder kaarten te pakken hebt. En nee natuurlijk liever niet Kennedy. Maar Elia is lang niet prioriteit 1. En voor meer dan 8 miljoen hoeft hij van mij niet te komen

Voor de plank wordt volledig geraakt topicquote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:07 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
En als Suarez een week voor het einde van de transferperiode verkocht wordt, schreeuwen we allemaal moord en brand over hoe achterlijk het wel niet is dat er geen vervanger gehaald is voor hem en kan er uiteindelijk alsnog de hoofdprijs voor een of andere lapzwans betaald worden.

Ja maar jij bedoelt dus dat Elia bankzitter wordquote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:58 schreef Rejected het volgende:
[..]
100!![]()
Ik denk dat ik vrij duidelijk was over het feit dat Elia welkom is omdat we altijd schorsingen en blessures hebben.
Dat iemand op de bank moet zitten, tja tis ons aller Ajax hè.

Operatie kansloos.quote:Ajax gaat opnieuw een poging wagen om Bojan Krkic (foto, links) te huren van FC Barcelona. De achttienjarige aanvaller staat tevens in de belangstelling van Valencia, Almería en Getafe. Dat meldt het Spaanse dagblad Sport.
Krkic wordt gezien als één van de grootste talenten van Spanje. In de afgelopen twee seizoenen maakte de spits in 47 wedstrijden twaalf doelpunten, maar kan bij Barcelona nog niet op een basisplaats rekenen. In maart bracht Sport al naar buiten dat Ajax komende zomer opnieuw pogingen gaat ondernemen om Krkic naar Amsterdam te halen. Tijdens de afgelopen winterstop wilde de Amsterdamse club hem ook al huren van Barcelona, maar die poging had geen succes. (YK

Hij bedoelt dat het stom is om te denken dat Obradovic in Servië voetbalt, aangezien het seizoen overal is afgelopen en dus ook in Servie.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:18 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan. Maar wat vind je dan zo precies zo stom?

quote:Ajax wil Rob Witschge behouden
AJAX Na het afwijzen van een functie als internationaal scout hoopt Ajax een andere passende functie voor Rob Witschge te vinden. Dat zegt algemeen directeur Rik van den Boog zaterdag in Sportclub 1890 van RTV Noord-Holland.
"Hij is een jongen van Ajax. Alleen als we er functioneel niet uitkomen dan zullen we afscheid nemen." Witschge was afgelopen seizoen assistent van trainer Marco van Basten.
Volgens Van den Boog is er nog geen sprake van de komst van Zeljko Petrovic naar Amsterdam. Jol begint maandag de eerste training met zijn broer Cock en John van 't Schip als assistenten.

Je bent de eerste die het zegt.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:22 schreef Mr_DG het volgende:
Beter investeren ze het geld in een verdediger als Onyewu of Granqvist, en geen Elia.

Een vertrek van Van Basten was 'in principe' ook niet aan de orde.quote:

Als je serieus bent kan je best nuttig reageren Barca. Helemaal mee eens hoor. Dat Sahar het bij Graafschap niet heel opvallend deed wil weinig zeggen. Hij moet gewoon veel ballen krijgen. Hij heeft alles om een goede spits te worden. Fysiek sterk, balvast, goede lengte. Met een Suarez en Aissati om hem heen heb ik wel vertrouwen in hem.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:31 schreef Barca het volgende:
Of lengte belangrijk is? Hebben jullie de Voetbal International (artikel Kabouteracademie) niet gelezen? Nu is de V.I. verder een baggerblaadje maar dat artikel was wel zinvol (vind ik).
Sahar zou zich kunnen ontwikkelen tot een hele bruikbare speler. Nu nog niet zo duur lijkt me. Kijk, als je geen geld hebt (of wilt besteden aan) voor spelers als Beerens en Elia, dan hopen op ontwikkeling van spelers als Sahar (die je dan wel moet kopen) of Sarpong.
Heeft ons clubje zich al gemeld in Rotterdam?

Juistquote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:16 schreef Dvm86 het volgende:
Baruchyan: 1,2 miljoen
Sahar: 1,5 miljoen
Sharbini: 2,5 miljoen
Onyewu: 0
Centrumspits eventueel huren

Heu, onze rasoptimist en zonnetje in huis tegelijk!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:16 schreef TerroRobbie het volgende:
Bij dat bericht van Krkic hoeven ze elk jaar alleen de datum te veranderen

Sahar heeft Espanyol al 3 miljoen gekost, dan dacht jij dat Ajax hem voor 1,5 miljoen kon halen?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:16 schreef Dvm86 het volgende:
Baruchyan: 1,2 miljoen
Sahar: 1,5 miljoen
Sharbini: 2,5 miljoen
Onyewu: 0

Optie tot koop op Bojan? Haha, hoeveel geld denk je dat Ajax heeft? Ajax kan Bojan echt nooit betalen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:31 schreef bloodysunday het volgende:
Leuk die Bojan Krkic, kans acht ik klein om hem te huren. Probeer optie tot koop in het contract te zetten (zal wel niet lukken) anders heb je vrij weinig aan een huur speler

Espanyol heeft een miljoen over voor Sahar, Ajax meer...quote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:30 schreef Prosac het volgende:
[..]
Sahar heeft Espanyol al 3 miljoen gekost, dan dacht jij dat Ajax hem voor 1,5 miljoen kon halen?![]()
Oneywu, die gaat naar de Premier League, is alleen nog de vraag welke club hem uiteindelijk het beste salaris voorlegt.

Andersom. Ajax heeft 3 geboden, terwijl Espanyol hem voor 1,5 koopt.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:30 schreef Prosac het volgende:
[..]
Sahar heeft Espanyol al 3 miljoen gekost, dan dacht jij dat Ajax hem voor 1,5 miljoen kon halen?![]()
Oneywu, die gaat naar de Premier League, is alleen nog de vraag welke club hem uiteindelijk het beste salaris voorlegt.

Dan moet ik gewoon beter lezen dus.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:38 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Andersom. Ajax heeft 3 geboden, terwijl Espanyol hem voor 1,5 koopt.

Op het moment zal Bojan echt nog niet kapitalen kosten hoorquote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:36 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Optie tot koop op Bojan? Haha, hoeveel geld denk je dat Ajax heeft? Ajax kan Bojan echt nooit betalen.

Natuurlijk kan Ajax Bojan betalen. Al komen ze een paar miljoen tekort, dan is dat zo opgelost. Dan dumpen we Sno, Luque, Rommedahl en Kennedy gewoon bij jullie.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:36 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Optie tot koop op Bojan? Haha, hoeveel geld denk je dat Ajax heeft? Ajax kan Bojan echt nooit betalen.

Ja, daar zal Barcelona mee akkoord gaanquote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:31 schreef bloodysunday het volgende:
Probeer optie tot koop in het contract te zetten

Wellicht te proberenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:43 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Ja, daar zal Barcelona mee akkoord gaan

HAHAHHAHAHA leukerdje dezequote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:42 schreef Cyberia18 het volgende:
Natuurlijk kan Ajax Bojan betalen. Al komen ze een paar miljoen tekort, dan is dat zo opgelost. Dan dumpen we Sno, Luque, Rommedahl en Kennedy gewoon bij jullie.

Terugkoopclausule.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:43 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Ja, daar zal Barcelona mee akkoord gaan

quote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:48 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Probeer dan gelijk even Vermeer, Sno en Leonardo te ruilen met Messi.

Dan kan je hem net zo goed huren want dan ben je hem kwijt op het moment dat Barca hem terug wil.quote:

Messi is nog meer waard dan de complete selectie van Feyenoord, PSV, Ajax en AZ samenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:48 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Probeer dan gelijk even Vermeer, Sno en Leonardo te ruilen met Messi.

Mwah vind ik niet, je kan wellicht een clausule in het contract stoppen dat betrekking heeft tot terugkoop.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:52 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Bijna net zo realistisch als een optie tot koop op Krkic.

Dan verschillen we daarin duidelijk van mening. Ik vind het huren van Krkic al onrealistisch in de oren klinken, als Barca-zijnde zou ik hem lekker in Spanje stallen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:53 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Mwah vind ik niet, je kan wellicht een clausule in het contract stoppen dat betrekking heeft tot terugkoop.

-edit-quote:

Ik ben sowieso niet voor huren van spelers. Maar als je het dan toch doet, probeer er dan een soort van clausule in te proppen dat je er nog wat aan hebt voor in de toekomst.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:54 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Dan verschillen we daarin duidelijk van mening. Ik vind het huren van Krkic al onrealistisch in de oren klinken, als Barca-zijnde zou ik hem lekker in Spanje stallen.

En jij denkt dat Krkic wel zin heeft om in Nederland te gaan ballen? Als die verkocht wordt heeft hij de clubs voor het uitzoeken hoor.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:55 schreef BliksemSchigt het volgende:
Die Giovani dos Santos ging trouwens ook maar voor 6 miljoen van Barca naar Spurs, dus een dergelijk bedrag is ook niet helemaal onrealistisch voor Bojan. Zeker niet als Guardiola helemaal niks met hem moet.

Bojan is nog een ruwe diamant. Hij is te goed voor Barcelona B, maar te licht voor het eerste elftal.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:55 schreef BliksemSchigt het volgende:
Die Giovani dos Santos ging trouwens ook maar voor 6 miljoen van Barca naar Spurs, dus een dergelijk bedrag is ook niet helemaal onrealistisch voor Bojan. Zeker niet als Guardiola helemaal niks met hem moet.

quote:‘Het kan goed dat Elia alsnog voor HSV kiest’
Geschreven op vrijdag, 19 juni om 14:29
Nu de onderhandelingen tussen Ajax en FC Twente in een impasse lijken te zijn geraakt, liggen er voor andere clubs mogelijk weer kansen om Eljero Elia in te lijven. De rappe buitenspeler gaf zelf eerder al aan het Duitse Hamburger SV een interessante optie te vinden, maar na het vertrek van Martin Jol werd het even stil vanuit de Duitse havenstad. De club lijkt echter weer volop terug in de race om de Voorburger.
Die Rothosen willen de gelederen voor komend seizoen versterken, en hebben naast Elia ook de Albaniër Lorik Cana van Olympique Marseille op het oog. Volgens technisch directeur Dietmar Beiersdorfer zal er ‘op korte termijn’ nieuws naar buiten worden gebracht omtrent de twee doelwitten. Het Hamburger Abendblatt weet echter te melden dat de kans op de komst van Elia een stuk groter is dan die van Cana.
Klaus Vink, één van de personen die de belangen van de 22-jarige aanvaller behartigt, reageert in die krant op de geruchten. “Eljero wil op een international niveau spelen bij een club die in een betere competitie dan de Nederlandse voetbalt. Hamburger SV heeft wederom interesse getoond en is een uitstekend voorbeeld van zo’n type club. Het is goed mogelijk dat Eljero besluit naar Hamburg te gaan.”
De komende dagen hoeft er echter nog geen nieuws verwacht te worden van de speler, die eerder aangaf de starre onderhandelingspositie van Twente-voorzitter Joop Munsterman te hekelen. “Wij zullen de komende week de beslissing wereldkundig maken”, aldus Vink. “En HSV is één van de eerste clubs die wij laten weten wat het geworden is.”

Misschien. Denk dat het afhangt van welk perspectief hij bij die andere clubs zal hebben en wat Ajax hem wil bieden.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:59 schreef Kopbal het volgende:
[..]
En jij denkt dat Krkic wel zin heeft om in Nederland te gaan ballen? Als die verkocht wordt heeft hij de clubs voor het uitzoeken hoor.

Er is altijd wel een club in Europa waar hij meer krijgt betaald en hij ook een garantie heeft op een basisplek mocht hij verkocht worden, en dan speelt hij sowieso in een sterkere competitie.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 16:01 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Misschien. Denk dat het afhangt van welk perspectief hij bij die andere clubs zal hebben en wat Ajax hem wil bieden.
Als hij bij Ajax als basisspeler wordt gehaald en hij denkt zich beter te kunnen ontwikkelen dan bij Getafe; waarom niet?

Voor 15 miljoen verkoopt Barcelona Bojan echt niet hoor, hij is simpelweg een groot talent in Barça. Jaartje verhuren aan Ajax, zou leuk zijn voor Ajax. Dan hoeven we ook geen centrumspits meer te halen. Optie tot koop is onhaalbaar.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:39 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Op het moment zal Bojan echt nog niet kapitalen kosten hoor

quote:"Standard spreekt met Ajax over Defour"
van onze sportredactie
Steven Defour staat opnieuw nadrukkelijk in de belangstelling van Ajax. De Belg leeft bij Standard Luik in onmin met trainer Laszlo Bölöni en mag vertrekken bij de regerend landskampioen.
Op Sclessin zouden inmiddels de eerste gesprekken tussen beide clubs zijn gevoerd. Enkele jaren geleden toonde Ajax reeds eerder belangstelling voor Defour. Voor welk bedrag de international mag vertrekken, is niet bekend.

quote:
Denk dat de stap naar Ajax voor Defour niet groot genoeg is, helaas.quote:The Standard Liege midfielder is tempted by the prospect of both Liverpool and Villa, but Paul Stefani insists a deal is not yet in place.
"There has been a lot of interest, but Standard have yet to receive any official bids," he told Nieuwsblad.

Maakt geen reet uit hoor.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:00 schreef TheJanitor het volgende:
Dacht dat Vermaelen vandaag rond zou komen? Maar nu is de beurs weer gesloten

Zijn contract zal wel verlopen op 1 juli? Officieel staat ie nog onder contract bij Ajaxquote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:03 schreef BliksemSchigt het volgende:
Leonardo gaat maandag gewoon meetrainen volgens Ajax Life - dat is ook raar.
Moet ie een soort van stage afwerken voor Jol?.

Liever Duitser dan amsterdammer.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:12 schreef Deval het volgende:
Elia zou een goede speler zijn, maar toch wel weer toevallig dat die Duitsers die Amsterdammers op de rails moeten helpen.

quote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:31 schreef need2009 het volgende:
[..]
Liever Duitser dan amsterdammer.
Voor de rest. ELIA 12 MILJOEN. Dokken of wegwezen!!! Niet blijven zeuren.
Denk dat onze Joop zucht en denkt, als ie naar z'n nummermelder kijkt, heb je die wanbetalers ook weer.

Lees het, jammer vond het wel een aardige invaller. Had graag gezien dat hij basisplaats waardig was maarja dat zit er helaas niet in.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:29 schreef BliksemSchigt het volgende:
Volgens RTV NH is Leonardo wel per direct weg.

Leonardo was een geweldige invaller. Volgens Leonardo zelf dan, aangezien er bij zijn invalbeurten behalve Leonardo zelf helemaal niemand in het veld stond. Zelfs geen tegenstanders.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:43 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Lees het, jammer vond het wel een aardige invaller. Had graag gezien dat hij basisplaats waardig was maarja dat zit er helaas niet in.

Nou, laat Obradovic dan maar snel bevestigd worden, voordat er hier weer paniek in de tent uitbreekt. Oleguer zal wel snel volgen naar Galatasaray, waarna die centjes weer besteed kunnen worden aan een Boulahrouz. Dan een kleine fooi richting Chelsea voor Sahar en dan is de selectie wat mij betreft prima.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:44 schreef Silenus het volgende:
Vermaelen voor 12 miljoen naar Arsenal. (10 vast en 2 variabel)

Ja, of het aantal wedstrijden wat 'ie speelt ofzo. Ben bang dat we naar die 2 miljoen kunnen fluiten.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:51 schreef BliksemSchigt het volgende:
2 miljoen variabel? Hopelijk niet gebaseerd op dat Arsenal kampioen wordt.

Zal wel weer prestatiegericht zijnquote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:51 schreef BliksemSchigt het volgende:
2 miljoen variabel? Hopelijk niet gebaseerd op dat Arsenal kampioen wordt.

quote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:05 schreef Frankz0rz het volgende:
Ik had liever gezien dat Obradovic al binnen was voordat Vermaelen weg ging eigenlijk.Nu is het maar weer afwachten of Obradovic daadwerkelijk zijn woorden nakomt en bij Ajax tekent. Doet hij dat niet zitten wij alweer met de gebakken peren

Hoe goed ken jij Obradovic eigenlijk?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:05 schreef Frankz0rz het volgende:
Ik had liever gezien dat Obradovic al binnen was voordat Vermaelen weg ging eigenlijk.Nu is het maar weer afwachten of Obradovic daadwerkelijk zijn woorden nakomt en bij Ajax tekent. Doet hij dat niet zitten wij met de gebakken peren

Vermaelen zou sowieso gaan, en die zou echt niet blijven als we Obradovic niet weten te strikken.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:05 schreef Frankz0rz het volgende:
Ik had liever gezien dat Obradovic al binnen was voordat Vermaelen weg ging eigenlijk.Nu is het maar weer afwachten of Obradovic daadwerkelijk zijn woorden nakomt en bij Ajax tekent. Doet hij dat niet zitten wij met de gebakken peren

quote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:05 schreef Frankz0rz het volgende:

Heet Obradovic gezegd bij Ajax te tekenen dan?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:05 schreef Frankz0rz het volgende:

Hij heeft gezegd graag naar Ajax te komenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:07 schreef Prosac het volgende:
[..]
Heet Obradovic gezegd bij Ajax te tekenen dan?

Ook als de andere clubs die rondom hem genoemd worden zich melden?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:09 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Hij heeft gezegd graag naar Ajax te komen

Van wat ik gelezen heb wel ja. Hij zou zijn carrière rustig willen opbouwen en niet gelijk naar de absolute top willen gaan.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:11 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ook als de andere clubs die rondom hem genoemd worden zich melden?

Kan wel, maar dan worden ze 2de.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:15 schreef Gruning3r het volgende:
Ik hoop persoonlijk niet dat Ajax achter Granqvist aan gaat.
Liever kopen ze heel FC Twente leeg

Lol, Vermaelen.quote:“I have had a good taste of the Champions League during my time with Ajax and this is something I am looking forward to experiencing again with Arsenal."

Uiteraard. Ik hoop dat hij het goed gaat doen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:35 schreef Rumille het volgende:
Het beste voor Vermaelen, heeft zich altijd ingezet voor Ajax

Het is nooit goed he?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:46 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Had liever Kennedy als eerst weg zien gaan

Vooral ook omdat het een kwestie van tijd is. Alsof Kennedy volgend jaar dertig wedstrijden speelt.quote:

Wat doen de aankopen van dat jaar er nu nog toe?quote:

Staan er nog een paar onder contract.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat doen de aankopen van dat jaar er nu nog toe?

Misschien omdat er nog een paar bij Ajax spelenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat doen de aankopen van dat jaar er nu nog toe?

Ja, dat begrijp ik. Maar ook een hele berg niet, dus ik snap niet zo wat dat er nog toe doet. Liever vooruit kijken. Het is rustig rond Ajax en dat blijf ik heerlijk vinden.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:04 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Staan er nog een paar onder contract.

Als hij daar nou nog op zou doelenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:06 schreef sjimz het volgende:
[..]
Misschien omdat er nog een paar bij Ajax spelen

Livestream?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:22 schreef sjimz het volgende:
Obradovic komt er nu in tegen Wit Rusland.

Site van de UEFA, geloof ik.quote:

Ik schakel net pas in.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:26 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Site van de UEFA, geloof ik.
Hoe speelt Sulejmani?

Was uiteraard gelulquote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:25 schreef Nashje het volgende:
[..]
Gewoon gelul Radegast. Zoals 90% van alle geruchten.
Heb je overigens dat overzicht al af?

Dat is Tosic, die al een miljoenentransfer heeft verdiend naar Manchester Unitedquote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:30 schreef Felon het volgende:
Nummer 11 is ook wel een aardige speler, weet niet hoe hij heet. Leuke buitenspeler. Viel me vorige wedstrijd van Jong Servië ook al op.

Nee, want dan wordt Da_Sandman boos dat zijn posts weer ten onrechte verwijderd zijn.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:32 schreef Nashje het volgende:
[..]
Nou sjimz, haal de bezem er maar weer doorheen.

Nee, maar één ding is me wel een beetje opgevallen. Met Sno binnen de lijnen verliest Ajax niet snel.quote:

quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:36 schreef Radegast het volgende:
[..]
Nee, maar één ding is me wel een beetje opgevallen. Met Sno binnen de lijnen verliest Ajax niet snel.

Tegen Willem II de enige wedstrijd?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:36 schreef Radegast het volgende:
[..]
Nee, maar één ding is me wel een beetje opgevallen. Met Sno binnen de lijnen verliest Ajax niet snel.

11 wedstrijden..quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:39 schreef sjimz het volgende:
[..]
Tegen Willem II de enige wedstrijd?
Zoveel heeft hij toch ook niet gespeeld?

Groningen-uit ook. Tegen Heracles en Twente ging het dan wel ok.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:39 schreef sjimz het volgende:
[..]
Tegen Willem II de enige wedstrijd?
Zoveel heeft hij toch ook niet gespeeld?

Serieus?!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:45 schreef Nashje het volgende:
Zag net Jol in beeld tijdens de wedstrijd Belarus - Servie.

Voor Miralem?quote:

Dick Jol was daar met z'n vrouw jaquote:

De enige dick hier die ik zie ben jij Nashje.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:48 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dick Jol was daar met z'n vrouw ja. Hij houdt van U21-toernooien en is liefhebber van het land Zweden.

OBRA-FUCKIN-DOVIC!!!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:48 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Voor Miralem?Of toch... iemand anders.

Als ik Dick ben, ben jij Cockquote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:49 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
De enige dick hier die ik zie ben jij Nashje.

Klootzakquote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:48 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dick Jol was daar met z'n vrouw ja. Hij houdt van U21-toernooien en is liefhebber van het land Zweden.

Wat wil je? Die jongen speelde afgelopen wedstrijd nog niet vanwege een blessure. Best begrijpelijk dat hij nu niet de sterren van de hemel speelt.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:11 schreef sjimz het volgende:
De enige opvallende actie van Obradovic was zijn gele kaart voor mekkeren.
Maar goed, hopelijk kan hij nog meer dan dat want heb hem nog niet vaker een wedstrijd zien spelen.

Daarom beoordeel ik hem nog niet daarop.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:13 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Wat wil je? Die jongen speelde afgelopen wedstrijd nog niet vanwege een blessure. Best begrijpelijk dat hij nu niet de sterren van de hemel speelt.

Hoe kan een speler die Ajax niet beter maakt het gaan maken bij een Engelse topclub vraag ik me dan af?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:56 schreef N.i.c.k het volgende:
en toch sluit ik niet uit dat Vermaelen in Londen de stap op den duur wel kan maken. Juiste begeleiding, en een ervaren rot naast zich. (al weet ik niet precies wie dat moet zijn daar).
Zijn verhaal bij Ajax vond ik in elk geval wel redelijk over. Hij was niet slecht, maar maakte Ajax ook niet beter.

dat leg ik toch uit.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:57 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Hoe kan een speler die Ajax niet beter maakt het gaan maken bij een Engelse topclub vraag ik me dan af?

Waarom niet? Hij komt in een mooie aanval terecht met oa Aissati en Suarez. Ballen en aanvoer krijgt ie wel itt bij Graafschap. Daarnaast kan Jol iets smeden én heeft een oogje voor talent.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:08 schreef Frankz0rz het volgende:
Sahar is al naar Espanyol denk/vrees ik. Ik vind hem wel een leuk voetballertje.. Maar ik denk niet dat hij er gelijk zou staan bij Ajax.

Dat idee heb ik gewoon, Sahar is ook pas 19.. Misschien dat hij in een beter draaiende aanval wel veel goals kan maken, maar vooralsnog denk ik niet dat hij komtquote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:09 schreef Nashje het volgende:
[..]
Waarom niet? Hij komt in een mooie aanval terecht met oa Aissati en Suarez. Ballen en aanvoer krijgt ie wel itt bij Graafschap. Daarnaast kan Jol iets smeden én heeft een oogje voor talent.

quote:Miralem Sulejmani is niet geheel ongeschonden uit het EK-21 duel tussen Jong Servië en Jong Wit Rusland gekomen. De Ajacied liep in de slotfase een hoofdwond op, zag Sportweek.
De bloedende wond moest worden verbonden, waardoor de spits de slotfase van het duel met een tulband op speelde.

Ik heb het bericht verwijderd toen de edit er nog niet stond.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:01 schreef kevin6188 het volgende:
Ging bij beide momenten best wel uit mijn dak.
Moet een mod niet mijn edit waar niks mis mee is wijzigen.

Nah, maakt niet uit. Beter te snel dan te laat.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:02 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik heb het bericht verwijderd toen de edit er nog niet stond.

Hij had zo zn momenten ja. Maar dit is typisch een voetballer die het teamproces verstoord naar mijn mening. Ik weet dat ik daar slecht over kan oordelen en ik dat eigenlijk ook niet moet doen, maar ik doe het tochquote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:16 schreef TAV74 het volgende:
Leo weg, ik vind het prima. Blijft voor mij een net-niet voetballer waar we niet beter van worden. Maar eerlijk is eerlijk: hij had absoluut zijn momenten!

Ik vind heel het shirt er zo toch eigenlijk een stuk minder uitzien. Een badge was veel mooier geweest. Daarnaast zit er weer totaal geen model in het shirt. Maar ach, ik ben ondertussen niets anders gewend van Adidas. Baggertroep.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:02 schreef Frankz0rz het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind die letters maar niks. Waarom niet gewoon een mooie vierkant lettertype? Dit is echt lelijk imo.

Hij heeft vandaag getekend bij Ajax.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:40 schreef Enchanter het volgende:
Hoe zit het nou eigenlijk met die Sahar , komt 'ie nou wel of is 'ie al naar Espanyol ?

quote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:16 schreef TAV74 het volgende:
Leo weg, ik vind het prima. Blijft voor mij een net-niet voetballer waar we niet beter van worden. Maar eerlijk is eerlijk: hij had absoluut zijn momenten!

Vaag. Moet je even de contactpagina zoeken. Als je daar bent moet je alt en F4 indrukken. Dan zie je het. Doe maar eensquote:

Mensen die fan zijn van DragonballZ (quote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:59 schreef BliksemSchigt het volgende:
Plaag die jongen eens niet zo.

quote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:02 schreef Frankz0rz het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind die letters maar niks. Waarom niet gewoon een mooie vierkant lettertype? Dit is echt lelijk imo.

Die letters zijn in 1 woord: VERSCHRIKKELIJK! Straalt totaal geen klasse uit, het enige wat het heeft is een hoog Looney Tunes gehaltequote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:02 schreef Frankz0rz het volgende:
[ afbeelding ]
Altijd onzinning en toch weer nietquote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:20 schreef BansheeBoy het volgende:
Ajax doet er goed aan Ben Sahar weer te koppelen aan de Amsterdamse diaspora. Een speler met veel potentie. Ik denk dat hij echt kan uitblinken in een team met o.a. Aissati en Suarez.
Hoe komt het dat ik nog nergens hoor over interesse in de Saur en de Moun?²

Verstandig die edit.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 00:17 schreef Mr_DG het volgende:
Volgend jaar Leidseplein.![]()
[ afbeelding ]
Hoop ik![]()

je kan morgen ook naar het leidseplein hoor. het is niet afgesloten ofzo.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 00:17 schreef Mr_DG het volgende:
Volgend jaar Leidseplein.![]()
[ afbeelding ]
Hoop ik![]()

Aldus het AD.quote:HSV zit op de eerste rij
ENSCHEDE - HSV is de belangrijkste gegadigde om Eljero Elia over te nemen van FC Twente. Volgens voorzitter Joop Munsterman van de club uit Enschede willen de Duitsers een hogere afkoopsom betalen dan Ajax
Elia wilde aanvankelijk al naar HSV, maar door het vertrek van trainer Martin Jol naar Ajax veranderde zijn perspectief enigszins. De intenties van de club uit de Duitse Hanzestad zijn echter onveranderd gebleven: ook de nieuwe oefenmeester Bruno Labbadia, zelf ooit een creatieve aanvaller, is gecharmeerd van Elia en wil hem graag aan de selectie toevoegen, als opvolger van de naar Bayern München vertrokken Ivica Olic.
Volgens Joop Munsterman heeft HSV een hoger bod op Elia gedaan dan Ajax. De voorzitter van FC Twente noemt de acht miljoen die de Amsterdammers boden ‘een belediging’. Naar verluidt zou Ajax de betaling over de vier contractjaren hebben willen spreiden.
,,Een club als Ajax kan maar niet wennen aan de nieuwe realiteit van FC Twente,’’ zegt Munsterman. ,,Wij zijn een volwaardige handelspartner geworden, laten ons door niemand meer afschepen met een fooi.’’
Dat hij de voorbije week onbereikbaar zou zijn geweest voor Ajax, zoals directeur Henri van der Aat van de Amsterdamse club gisteren in deze krant beweerde, noemt Munsterman een ‘klinkklare leugen’. ,,Ik ben weliswaar druk bezet, maar luister elke dag mijn voicemail af en daar stond geen Ajax op,’’ countert hij. ,,Ook mijn secretaresse heeft niemand van Ajax aan de lijn gehad. Als de noodzaak zo hoog was geweest om contact met ons te krijgen, hadden ze ook mijn collega’s Aldo van der Laan of Jan van Halst kunnen bellen. Is allemaal niet gebeurd. Met die meneer Van der Aat heb ik überhaupt nog nooit gesproken, dus waar heeft die man het over?’’
Volgens Munsterman probeert Ajax zich met een smoesje te verschuilen achter het in zijn ogen te lage bod. ,,Iets anders kan ik er ook niet van maken.’’
Ook Edson Braafheid hield onlangs een bittere nasmaak over aan de onderhandelingen met de Amsterdammers. De linksback van FC Twente had zijn keuze voor Ajax eigenlijk al gemaakt, maar dat gevoel veranderde in de loop van de gesprekken met de clubleiding. Braafheid voelde zich niet serieus genomen.
,,Het laatste gesprek gaf een ronduit slecht gevoel. Het ging over bepalingen in het contract. Mijn vader ervoer dat ook zo.’’ Toen Bayern München zich meldde, koos Braafheid voor een avontuur bij de Duitse grootmacht.

Ik wens ze er in Eindhoven veel plezier mee. Vind die lange slungel namelijk helemaal niets.quote:Orlando Engelaar zal zijn carrière voortzetten bij PSV, dit meldt VI.nl. Hiermee troeven de Eindhovenaren het Griekse Panathinaikos en Ajax af. De middenvelder tekent een contract voor drie of vier jaar. PSV betaald ongeveer vier miljoen euro aan Schalke 04.
De 29-jarige middenvelder stond eerder in de belangstelling van Panathinaikos en Ajax. De Griekse club, waar Henk ten Cate trainer is, kon de middenvelder bijna binnenhalen. Echter, Engelaar verkoos een hereniging met trainer Fred Rutten.

Idd.. Ajax moet eens stoppen met spelers van Twente halen, enige die ik zou willen zien is Douglas, mja die komt toch niet.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 08:49 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Ik wens ze er in Eindhoven veel plezier mee. Vind die lange slungel namelijk helemaal niets.

Laat hem dat maar doen bij Willem IIquote:Op zaterdag 20 juni 2009 09:45 schreef luckiejo het volgende:
http://fohlen-hautnah.de/(...)asek_nach_amsterdam/
Galásek: 'Ik wil mijn carrière afsluiten bij Ajax'

quote:Martin Jol weer serieus werk gaan maken van de komst van Khalid Boulahrouz naar Ajax. De verdediger staat momenteel onder contract bij VfB Stuttgart en sprak onlangs nog de wens uit om ook volgend jaar in de Bundesliga actief te zijn, maar Jol wil desondanks een poging wagen bij de mandekker. Boulahrouz moet de verdediging van Ajax, die na het vertrek van Thomas Vermaelen naar het Engelse Arsenal behoorlijk verzwakt is, van de nodige agressie voorzien. (Hamburger Morgenpost)

Welkom in de voetbalwereld. Alsof Ajax meewerkte toen Valencia 15 miljoen bood voor Sneijder, nergens las ik dat Sneijder ook een keuze had.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 01:31 schreef kevin6188 het volgende:
Het gaat Munsterman om geld, geld, geld. Nergens lees ik terug dat Elia zelf ook een keuze heeft.
Maargoed, ik ga slapen.

Oh noes. Not againquote:

Maar 8 miljoen is toch gewoon een mooi bedrag voor iemand die 1 jaar goed presteert? We bieden toch geen 4 miljoen? 8 miljoen is dan ook veruit het hoogste bedrag dat Twente ooit heeft ontvangen.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 10:40 schreef Prosac het volgende:
[..]
Welkom in de voetbalwereld. Alsof Ajax meewerkte toen Valencia 15 miljoen bood voor Sneijder, nergens las ik dat Sneijder ook een keuze had.
Kom op zeg, zo werkt het gewoon. Als Arsenal was gekomen met een bod van 4 miljoen voor Vermaelen was Ajax toch ook niet akkoord gegaan omdat Vermaelen zo graag naar die club wil.
Als Liverpool morgen met een bod van 20 miljoen komt voor Suarez, waar Ajax 25 wil, ga je dan ook klagen dat het bij Ajax alleen maar om geld gaat en dat Suarez zelf ook nog een stem in de transfer moet hebben?

5 miljoen was toch ook een mooi bedrag voor een verdediger die onderdeel was van een van de zwakste defensies in de Ajaxhistorie?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:15 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Maar 8 miljoen is toch gewoon een mooi bedrag voor iemand die 1 jaar goed presteert? We bieden toch geen 4 miljoen? 8 miljoen is dan ook veruit het hoogste bedrag dat Twente ooit heeft ontvangen.

Daar klopt geen hol van denk ik. Tijdje geleden postte iemand hier ook al dat bericht in de Hamburger Morgenpost, maar dat bericht verwijst naar Nederlandse media, die nergens iets melden over dat.quote:

Rutten is wel erg weg van Engelaarquote:Op zaterdag 20 juni 2009 08:49 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Ik wens ze er in Eindhoven veel plezier mee. Vind die lange slungel namelijk helemaal niets.

Hoop doet leven!quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:23 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Daar klopt geen hol van denk ik. Tijdje geleden postte iemand hier ook al dat bericht in de Hamburger Morgenpost, maar dat bericht verwijst naar Nederlandse media, die nergens iets melden over dat.

quote:'HSV biedt meer voor Elia dan de fooi van Ajax'
20/06/2009 11:15
Hamburger SV heeft zich bij FC Twente gemeld voor de overname van Eljero Elia. Volgens voorzitter Joop Munsterman ligt het bedrag dat de Duitse club voor de aanvaller wil betalen aanmerkelijk hoger dan het bod van Ajax.
HSV had al eerder belangstelling voor Elia, maar die interesse stamde uit de periode dat Martin Jol nog trainer was in Hamburg. De coach stapte eind mei over naar Ajax en daarmee leek de transfer van Elia naar HSV van de baan. Ajax deed onlangs een bod van acht miljoen euro op de aanvaller.
Munsterman vertelde aan het Algemeen Dagblad dat de Duitsers zich toch in Enschede hebben gemeld en dat zij een serieuzere kandidaat zijn voor de overnamen van Elia dan Ajax. 'Een club als Ajax kan maar niet wennen aan de nieuwe realiteit van FC Twente. Wij zijn een volwaardige handelspartner geworden, laten ons door niemand meer afschepen met een fooi.'
Munsterman reageerde ook op de verwijten van Ajax-directeur Henri van der Aat, die vrijdag zijn irritatie uitsprak over de onbereikbaarheid van de FC Twente-voorzitter. 'Ik luister elke dag mijn voicemail af en daar stond Ajax niet op. Ook mijn secretaresse heeft niemand van Ajax aan de lijn gehad. Als de noodzaak zo hoog was geweest, hadden ze ook mijn collega's Aldo van der Laan of Jan van Halst kunnen bellen. Is allemaal niet gebeurd. Met die meneer Van der Aat heb ik überhaupt nog nooit gesproken, dus waar heeft die man het over?'

Raar bericht. Eerst zeggen dat psv Ajax heeft afgetroefd, om vervolgens te melden dat Ajax in een eerder stadium belangstelling toonde voor Engelaar.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 08:49 schreef Dvm86 het volgende:
[..]

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |