Ik ga het volgende zeggen:quote:Volgens mij zou je het volgende moeten kunnen realiseren.
Kosten per maand
Hypotheek netto ¤ 484.50
Servicekosten ¤ 125.00
Gas en licht ¤ 140.00 75
Water ¤ 20.00
Inboedel/aansprakelijkheids/rechtsbijstand/auto verzekering ¤ 71.65
Ziektekosten ¤ 100.00 90
Gemeentelijke belastingen ¤ 60.00
Rijnland ¤ 15.00
Huishoud kosten ¤ 300.00 250
Kleding ¤ 75.00 50
Telefoon ¤ 30.00
Kabel TV ¤ 16.25
Internet ¤ 19.95
Lenzen ¤ 19.95
Auto belasting ¤ 31.00
Benzine ¤ 60.00
Onderhoud auto ¤ 50.00
Medische voorzieningen ¤ 10.00
Onvoorziene uitgaven ¤ 50.00
Ontspanning ¤ 100.00
kado's ¤ 10.00
Dat verbruik ik ook ongeveer per maand in een appartementje met dubbel glasquote:Op donderdag 18 juni 2009 19:47 schreef Espex het volgende:
Gas en licht 140 euro per maand terwijl je alleen bent? Moet niet altijd alles en elk licht elke dag aan laten hoor... maar oke.
Ow dat kan wel maar dan woon je net als ik in een goedkoop appartement van 100.000,-quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:02 schreef captainkid het volgende:
Toch debiel dat iemand met een leuk loon (1900 netto!) al niet eens fatsoenlijk alleen kan wonen.
Ik zou gaan huren als ik jou was. Scheelt je die servicekosten (toch?) en gemeentebelastingen.
En volgens mij ben je nog wel een stapel belastingen vergeten (milieu, riool ofzo)
Ik ben volgens mij maar 50 euro per maand kwijt ofzo. Mijn huis is gewoon erg goed geisoleerd en ik laat geen apparaten onnodig aan staan, heb overal spaarlampen in en ben ook gewoon weinig thuis.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:46 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat verbruik ik ook ongeveer per maand in een appartementje met dubbel glas(maar ik leef wat dat betreft dan ook niet zo zuinig) Maar ik snap ook niet hoe iemand maar 75 euro per maand aan gas en licht kwijt kan zijn, dan zit je dus in de winter te vernikkelen van de kou? Als je alleen woont gaan di energiekosten niet ineens door de helft, die lamp brandt toch en niet ineens maar voor de helft.
Ik heb echt een schijthekel aan kou... En ik ben vrij vaak thuis, spaarlampen kunnen maar in een paar fittingen die sowieso niet vaak aan zijn en voor sfeerverlichting zijn spaarlampen toch echt niet geschikt. (en niet fatsoenlijk dimbaar, of je moet dimmers kopen met een prijs waardoor die hele besparing geen zin heeft) Maar 50 euro per maand? Zijn de vaste kosten niet alleen al meer?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:08 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik ben volgens mij maar 50 euro per maand kwijt ofzo. Mijn huis is gewoon erg goed geisoleerd en ik laat geen apparaten onnodig aan staan, heb overal spaarlampen in en ben ook gewoon weinig thuis.
Als ik in de winter de verwarming aanzet, dan staat ie op 19 ofzo. En zet het ding ook vooral zeker een uur voordat je naar bed gaat lager.
Het is echt niet nodig om in de winter in een korte broek in huis te kunnen lopen.
Ik ben 70 euro in de maand kwijt dus het kan wel op zich hoor maar 50 is wel erg laag idd maar wel haalbaar als je bv geen energieslurpende desktop hebt staan zoals ikquote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:35 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik heb echt een schijthekel aan kou... En ik ben vrij vaak thuis, spaarlampen kunnen maar in een paar fittingen die sowieso niet vaak aan zijn en voor sfeerverlichting zijn spaarlampen toch echt niet geschikt. (en niet fatsoenlijk dimbaar, of je moet dimmers kopen met een prijs waardoor die hele besparing geen zin heeft) Maar 50 euro per maand? Zijn de vaste kosten niet alleen al meer?
Dan moet je ook niet zeiken over hoge kosten.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:35 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik heb echt een schijthekel aan kou... En ik ben vrij vaak thuis, spaarlampen kunnen maar in een paar fittingen die sowieso niet vaak aan zijn en voor sfeerverlichting zijn spaarlampen toch echt niet geschikt. (en niet fatsoenlijk dimbaar, of je moet dimmers kopen met een prijs waardoor die hele besparing geen zin heeft) Maar 50 euro per maand? Zijn de vaste kosten niet alleen al meer?
Ja, die heb ik dus wel staan, inclusief 26" én 19" monitorquote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:41 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik ben 70 euro in de maand kwijt dus het kan wel op zich hoor maar 50 is wel erg laag idd maar wel haalbaar als je bv geen energieslurpende desktop hebt staan zoals ik
Laten we gewoon maar zeggen dat ik het knap vind hoe goedkoop jij uit kunt zijn met je energie en dat ik het je niet na doequote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:59 schreef Liejannuh het volgende:
Ik zit echt niet met een dekentje over de bank ofzo in de winter. Maak je maar geen zorgen.
Ik wil je wel uitleggen hoe ik het doe hoor, maar daar is dit topic nou niet echt voor geschikt.
En een gezonde VVE dan krijg je ook hoge service kosten maar later nooit gezeik omtrent onderhoud omdat daar ook een potje voor wordt aangemaakt.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:37 schreef Jumparound het volgende:
appertement met lift mogelijk? dan krijg je hoge service kosten
Vaak is de inleg bij een jonge VvE, dus bij nieuwbouw, ook wat hoger, aangezien ze toch een vorm van een buffer moeten hebben als er onvoorziene kosten zijn. Vaak zie je dan dat er na verloop van tijd een verlaging komt, of dat de inleg een xx aantal jaren bevroren wordt. Een lift is niet per definitie een item wat de kosten omhoog jaagt, een wat ouder pand met veel asbest om de ketels heen is ook een klap geld kwijt voor het verwijderen, door nieuwe arbo regels mogen CV-monteurs geen onderhoud meer plegen op dat soort systemen zonder extra maatregelen ter persoonlijke bescherming.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:37 schreef Jumparound het volgende:
appertement met lift mogelijk? dan krijg je hoge service kosten
Lift valt bij ons wel mee (complex van 30 appartementen, met lift uit 1974) Kwestie van generieke besturing er in plaatsen, heb je ook ineens véél meer keuze qua onderhoudsbedrijven, de lift leveranciers zijn hier echt schandalig duur mee.. Maar je kan er inderdaad ook dikke pech mee hebben ja..quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:30 schreef Jumparound het volgende:
Een lift draagt relatief veel bij aan de Servicekosten hoorDuur in onderhoud en verzekering...
En dat van die buffer klopt ook natuurlijk, alleen kan je je afvragen waarom er zo snel een buffer moet worden aangelegd aangezien er ook garantie zit op vrijwel alles waar de VVE voor verantwoordelijk is
Naar mijn weten is dat sinds enkele jaren verplicht. Een VVE moet een X-bedrag aan geld hebben staan. (Net als dat ze sinds vorig jaar/dit jaar ingeschreven moeten zijn bij de KVK)quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:30 schreef Jumparound het volgende:
En dat van die buffer klopt ook natuurlijk, alleen kan je je afvragen waarom er zo snel een buffer moet worden aangelegd aangezien er ook garantie zit op vrijwel alles waar de VVE voor verantwoordelijk is
Ik vind het juist weinig als dat het totaalbedrag is voor vakanties, uitstapjes, sport, uitgaan, etc. Alleen al voor vakanties kom ik op een veelvoud hiervan.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:22 schreef Metro2005 het volgende:
Wat ik vind is dat je veel te veel uitgeeft aan nutteloze dingen, als je op jezelf gaat wonen moet je keuzes maken en dan is 100 euro per maand ontspanning best veel
Valt dat ook niet onder de NHG?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik vind het juist weinig als dat het totaalbedrag is voor vakanties, uitstapjes, sport, uitgaan, etc. Alleen al voor vakanties kom ik op een veelvoud hiervan.
Aangezien het huis gekocht wordt op één inkomen, is het wellicht ook verstandig om te kijken naar een arbeidsongeschiktheidsverzekering, zodat je je maandlasten nog kunt betalen als je niet meer kunt werken.
Volgens mij niet maar verschillende hypotheek aanbieders geven je wel 0.1% korting als je een inkomsten terugval arbeidsongeschiktheids verzekering erbij afsluit.quote:
Dat is gewoon geregeld, niet nodig om er nog op in te gaan.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:50 schreef Phuturistixxx het volgende:
Hoe the fuck krijg je in je eentje tegenwoordig een hypotheek met een nettosalaris van 1900,- euro...
Iets op of onder de ton?
met 1900 netto zit je volgens mij rond de 3000 bruto. Dan kan je met NHG 180.000 - 190.000 ¤ lenen. Daar kan je wel wat voor kopen hoorquote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:50 schreef Phuturistixxx het volgende:
Hoe the fuck krijg je in je eentje tegenwoordig een hypotheek met een nettosalaris van 1900,- euro...
Iets op of onder de ton?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |