En de financiële backing van de Telegraaf.quote:
't zijn twee totaal verschillende sites, met een andere insteek. Ik kan me goed indenken dat Danny hier helemaal niet op zit te wachten, al dat gedoe met een rechtszaak, zowel persoonlijk als financieel.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:43 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De redactie van GS heeft wél lef. Het zijn mijn vrienden niet, maar ze durven wel dingen.
Zo'n tutorial kan aanzetten tot ongewenst gedrag, of dat in ieder geval in de hand werken. Natuurlijk weten de mensen hier (en mensen die met de internetcultuur bekend zijn), dat het allemaal nergens op slaat en totaal niet serieus te nemen is. Maar anderen zien dat niet. En vanuit hun perspectief kan ik dan best begrijpen dat het ze (in dit geval justitie, of degenen die justitie hebben ingeschakeld) choqueert en tot de conclusie komen actie te ondernemen. In hoeverre verzet bieden problemen op zou leveren weet ik niet, maar ik zou het er niet op wagen gezien het onzingehalte van de topic.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:52 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Maar dat is toch onmogelijk? Wat zou de aanklacht dan zijn? Ik zie echt niks strafbaars.
Wie weet gaat dat nog gebeuren. Regulering van het internet is slechts een kwestie van tijd.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:00 schreef Lakitu het volgende:
Ik weiger dit te geloven eigenlijkAnders zouden zo'n beetje alle hosseltopics over 14-jarige smatjes ook gesloten moeten worden.
Nog meer censuur..en nog meer beperktheden op onze vrijheid. Men waar is the limit.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:12 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Wie weet gaat dat nog gebeuren. Regulering van het internet is slechts een kwestie van tijd.
Zouden er ook grenzen bestaan aan het praktiseren van vrijheid, denk je? Zou vrijheid een vrijbrief zijn tot het doen en laten wat je maar wilt?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nog meer censuur..en nog meer beperktheden op onze vrijheid. Men waar is the limit.
Binnen de wet, en in dat topic stond zo ver ik me kan herinneren niks onwettigs.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:24 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Zouden er ook grenzen bestaan aan het praktiseren van vrijheid, denk je? Zou vrijheid een vrijbrief zijn tot het doen en laten wat je maar wilt?
De wet is vooral een kader en geen zwart-wit scheiding tussen wat wel en niet mag. Zoals ik al zei kan ik mij voorstellen dat zo'n topic (die nota bene wordt gepresenteerd zijnde een tutorial, dus een handleiding hoe een zeker doel te bereiken) kan worden uitgelegd als het oproepen tot loverboy-gedrag.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:31 schreef Thieske het volgende:
[..]
Binnen de wet, en in dat topic stond zo ver ik me kan herinneren niks onwettigs.
Die moet je even uitleggenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:24 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Zouden er ook grenzen bestaan aan het praktiseren van vrijheid, denk je? Zou vrijheid een vrijbrief zijn tot het doen en laten wat je maar wilt?
Troll.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:21 schreef Thieske het volgende:
Komende verkiezingen weer allemaal Christen Unie stemmen.
Wat ik je eigenlijk vroeg was jouw definitie van vrijheid. Wat is vrijheid? Is vrijheid alleen echt vrijheid wanneer het geen grenzen kent? Dat lijkt mij in deze wereld onmogelijk, omdat dat zou leiden tot situaties waarin de vrijheid van de één de vrijheid van de ander verdringt. Vrijheid kent altijd grenzen. Is het niet omdat deze vanuit de wet 'kunstmatig' worden opgelegd, dan wel vanuit de natuurlijke orde.quote:
Al zou justitie dat weten, dat zou niets afdoen aan het feit dat het mogelijk bepaald ongewenst gedrag in de hand werkt. FOK! is geen besloten forum. Het is openbaar en dus leesbaar voor niet-leden. En NJ wijst al op het feit dat mensen hier terecht komen via Google. Via Google kan iedereen die plannen in die richting heeft dus een handleiding op FOK! vinden over hoe een loverboy te worden. Daar gaat het om, denk ik.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:35 schreef phpmystyle het volgende:
Nee tuurlijk niet! Maar justitie weet toch zelf ook wel dat Fok! een jongeren site is, waar dit soort dingen bediscussieerd worden. En dan kunnen ze er op de donder op in gaan dat er dit soort dingen ook besproken worden. Daarbij dit was een ''lollige'' how to, maar het was niet aanzetten tot.
Ja zoals Koninginnedag.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 16:35 schreef Afwazig het volgende:
Je zou toch haast denken dat ze wel betere dingente doen hebben
Denk nu pas opgemerkt. Maar ik ga slapenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:32 schreef Schanulleke het volgende:
Dit topic bestond toch al eeuwen? Waarom dan nu opeens die spierballen van justitie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |