abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70152937
onhandige islamiet
morslim
  Donald Duck held vrijdag 19 juni 2009 @ 00:22:10 #227
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_70152940
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:20 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat zeg ik, zie post onder je. Maar jij leest ook mee? Gezellig topic dit.
Komt trouwens van die allochtone cabaretier he. Niet dat ze gaan denken dat je het zelf zo briljant hebt verzonnen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 19 juni 2009 @ 00:22:22 #228
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_70152945
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:19 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

De eerste twee zijn de namen van religies, dat laatste is een aanhanger.
dus dat zou eigenlijk is-lam worden
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_70152957
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:21 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

En jouw constante 'tokkie' geroep dan.
Pff, Tokkie is gewoon een benaming voor een bepaalde groep mensen. Ik reduceer niemand tot een object, wat o.a. ExTec wel doet door mensen een hoofddoek te noemen.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 00:22:54 #230
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_70152958
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Bush wordt zovaak voor alles wat vuil is uitgemaakt.
Wilders evenzo.

Hoor ik je nooit over.

Je mag iemand noemen zoals je zelf wil.
Het is wel een klein beetje anders als mensen zich verkiesbaar stellen. Al zou ik uitschelden dan nog steeds niet toestaan. Balkenende 'Harry Potter' noemen wel, ook al is dat triest.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_70152960
Ik vind dit echt een aapjes kijken topic. Stiekem leuk vinden, maar eigenlijk is het gewoon dom.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 00:23:30 #232
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_70152966
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:19 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Nee, sukkel, het is eigenlijk is-lam, maar dat komt niet goed uit in die grap.
maakt niet uit, isla-mietje dekt de lading veel beter. Sukkel
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_70152980
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:22 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Komt trouwens van die allochtone cabaretier he. Niet dat ze gaan denken dat je het zelf zo briljant hebt verzonnen.

(Niet het bewuste stukje trouwens)
  Donald Duck held vrijdag 19 juni 2009 @ 00:24:12 #234
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_70152981
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:22 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Pff, Tokkie is gewoon een benaming voor een bepaalde groep mensen. Ik reduceer niemand tot een object, wat o.a. ExTec wel doet door mensen een hoofddoek te noemen.
Je bedoelt er net zo goed iets neerbuigends mee.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 19 juni 2009 @ 00:25:03 #235
248844 Bowlingbal
pi_70152997
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:13 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Bepaal jij dat?
Vandaag zag ik nog een oma met een hoofddoek, waarvan ik niet zeker wist of dat nu met de Islam te maken had.
quote:

[..]

Als je zegt hoofddoek, weet iedereen over wat voor soort figuren we het hebben en blijkens dit bericht klopt het ook dus wat wil je nou?
Dat je mensen gewoon mensen noemt, in plaats van ze te noemen naar een kledingstuk. Een klein beetje fatsoen. Lijkt me niet teveel gevraagd, van een zogenaamde superieure cultuur.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  vrijdag 19 juni 2009 @ 00:26:12 #236
188345 Py
op zich
pi_70153014
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:20 schreef IHVK het volgende:

[..]

Het is gewoon een heel onzinnige gedachte.
Gewoon in het algemeen.

Velen willen dit voorval maar al te graag aan de islam linken. Voelen ze zich weer veiliger in hun omhulsel van vooroordelen.
Jij begon over jihad. Later las ik dat het een streng islamitisch gezin is. Nou en ze gooien stenen en lopen met messen te zwaaien en terroriseren de spelende kinderen.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 00:26:13 #237
248844 Bowlingbal
pi_70153015
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:24 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dan zij wij het er iig over eens dat het neerbuigend is.
- Donald Love
  vrijdag 19 juni 2009 @ 00:26:36 #238
248844 Bowlingbal
pi_70153023
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:22 schreef IHVK het volgende:
Ik vind dit echt een aapjes kijken topic. Stiekem leuk vinden, maar eigenlijk is het gewoon dom.
Voor vandaag vind ik het idd wel mooi geweest.
- Donald Love
pi_70153028
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:24 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ik had het over ontmenselijking door het reduceren van personen tot een object.
pi_70153035
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 20:31 schreef Barbaaf het volgende:
1. Dus de reactie van goed Hollandse autochtonen is dus de ruiten ingooien en naar binnen dringen? Ik dacht dat beschaafde mensen dan naar de politie zouden stappen? Tokkies dus, van hetzelfde niveau als waar deze Irakezen van beticht worden.

2. Bijzonder betrouwbare bron, zo'n anonieme buurman, terwijl je toch zou denken dat een krant als de Telegraaf niet zou nalaten het te vermelden.

Nee, nu heb je me overtuigd dat deze hardwerkende Nederlanders de juiste actie hebben ondernomen tegen deze vuige moslims...
Naar de politie stappen, helpt niet. Die doen geen reet en komen (meestal) pas in actie als het te laat is en de boel al hevig geëscaleerd is. Ik keur het zeker niet goed dat mensen het recht in eigen handen nemen en ik vind ook dat de daders daarvoor moeten worden bestraft, maar ik kan me aan de andere kant wel iets bij voorstellen hoe het zo ver heeft kunnen komen.
pi_70153050
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:26 schreef Py het volgende:

[..]

Jij begon over jihad. Later las ik dat het een streng islamitisch gezin is. Nou en ze gooien stenen en lopen met messen te zwaaien en terroriseren de spelende kinderen.
Ja doei.

Hier ga ik niet eens op in.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 00:28:20 #242
248844 Bowlingbal
pi_70153063
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:27 schreef isogram het volgende:

[..]

Naar de politie stappen, helpt niet. Die doen geen reet en komen (meestal) pas in actie als het te laat is en de boel al hevig geëscaleerd is. Ik keur het zeker niet goed dat mensen het recht in eigen handen nemen en ik vind ook dat de daders daarvoor moeten worden bestraft, maar ik kan me aan de andere kant wel iets bij voorstellen hoe het zo ver heeft kunnen komen.
Als je niet tevreden bent over de aanpak van de politie, kun je gewoon als burger naar Justitie stappen hoor. Dat mag in Nederland.
- Donald Love
  vrijdag 19 juni 2009 @ 00:29:01 #243
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_70153074
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:25 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Vandaag zag ik nog een oma met een hoofddoek, waarvan ik niet zeker wist of dat nu met de Islam te maken had.
[..]
EN lady gaga blijkt een hermafrodiet!
quote:
Dat je mensen gewoon mensen noemt, in plaats van ze te noemen naar een kledingstuk. Een klein beetje fatsoen. Lijkt me niet teveel gevraagd, van een zogenaamde superieure cultuur.
Oh, waarom wil jij dan zo graag "irakeze" aan het woordje vrouw toevoegen?
#allmightygod
  vrijdag 19 juni 2009 @ 00:34:36 #244
188345 Py
op zich
pi_70153164
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:27 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ja doei.

Hier ga ik niet eens op in.
jammer
pi_70153220
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:24 schreef Meh7 het volgende:
Hoi, even een vraagje, wat vinden jullie van Wilders?
Is het al eens in je opgekomen dat sommige mensen het gedrag van hun asociale buren op een gegeven moment ook een keer spuugzat kunnen zijn ZONDER dat ze meteen op Wilders stemmen of ZONDER dat de nationaliteit van de asociale buren terzake doet?

Je hebt echt een ziekelijke PVV-obsessie of niet? Het begint zo onderhand echt knap irritant te worden. Wat hier gebeurt, heeft verdomd weinig met de PVV te maken. Het gaat om buren die zich misdragen en de buurt pikt dat na verloop van tijd niet meer. Dat jij er een moslim-PVV-kwestie van wil maken, is vooral jouw probleem. Zoals je kunt lezen in de toelichting, zijn ook Turken de dupe van het gedrag van deze Irakese familie. Ik keur geweld en stenen gooien niet goed, maar als ik de verhalen zo zie en hoor, kan ik me goed voorstellen dat die buren het een keertje spuugzat zijn.
pi_70153303
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:38 schreef isogram het volgende:

[..]

Is het al eens in je opgekomen dat sommige mensen het gedrag van hun asociale buren op een gegeven moment ook een keer spuugzat kunnen zijn ZONDER dat ze meteen op Wilders stemmen of ZONDER dat de nationaliteit van de asociale buren terzake doet?
Ik merk bij jou toch een bepaalde bias, waarom zouden de asociale buren de tokkies in de buurt niet kunnen zijn? Misschien waren die Irakezen de pesterijen wel zat.
quote:
Je hebt echt een ziekelijke PVV-obsessie of niet? Het begint zo onderhand echt knap irritant te worden.
Mijn "obsessie" is lang niet zo groot als de obsessie die veel mensen tegenwoordig over Marokkanen of moslims hebben. Als er iets knap irritant is, is dat het wel.
quote:
Wat hier gebeurt, heeft verdomd weinig met de PVV te maken.
Als die tokkies ervoor uit zouden komen dat ze op de PVV stemmen, dan weet ik tenminste hoe laat het is, vandaar mijn vraag.
quote:
Ik keur geweld en stenen gooien niet goed, maar als ik de verhalen zo zie en hoor, kan ik me goed voorstellen dat die buren het een keertje spuugzat zijn.
Ik keur het niet goed, maar... Maar! Het is veelzeggend dat in dit geval de "maar" wel uit de kast getrokken wordt, maar als de zaken anders zouden liggen, die "maar" niet tevoorschijn gehaald zou worden. Typisch!

Verder was die PVV-toespeling helemaal niet zo serieus bedoeld.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 00:50:20 #247
188345 Py
op zich
pi_70153399
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:34 schreef Py het volgende:

[..]

jammer
Ik bedoel dus dat het best een vorm van fundamentalistisch en intolerant gedrag kan zijn geweest van de Irakese, islamitische familie. En zolang ze niemand echt neersteken kan de politie niets doen. Maar er kan wel een onleefbare situatie onstaan.
Maar die mensen hebben wel vrijheid van godsdienst. Dus ze moeten daar gewoon kunnen wonen. Het artikel in de OP zegt niet voor niets dat het een "zeer gecompliceerde zaak" is.

Dus niet letterlijk "JIHAAAAD op die keinder" maar wel iets als gevolg van hun geloof. Kan toch, IHVK?
pi_70153415
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:50 schreef Py het volgende:
Dus niet letterlijk "JIHAAAAD op die keinder" maar wel iets als gevolg van hun geloof. Kan toch, IHVK?
Wat bijvoorbeeld?
  vrijdag 19 juni 2009 @ 00:51:53 #249
188345 Py
op zich
pi_70153433
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:51 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Wat bijvoorbeeld?
zie de tekst ervoor
pi_70153463
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:51 schreef Py het volgende:

[..]

zie de tekst ervoor
Ja, ok, maar hoe uit dat conflict in verschillen tussen godsdiensten zich nou? M.a.w. wat heeft hun geloof er mee te maken? Ik zou niet eens weten waar mijn buren in geloven.
pi_70153481
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:44 schreef Meh7 het volgende:
Ik merk bij jou toch een bepaalde bias, waarom zouden de asociale buren de tokkies in de buurt niet kunnen zijn? Misschien waren die Irakezen de pesterijen wel zat.
Ik beveel je deze post nog eens aan: Irakees gezin vlucht uit eigen huis na burenruzie
quote:
Mijn "obsessie" is lang niet zo groot als de obsessie die veel mensen tegenwoordig over Marokkanen of moslims hebben. Als er iets knap irritant is, is dat het wel.
Het frappante is alleen dat je ZELF die obsessie in de hand werkt, door de PVV erbij te betrekken en een moslim/Marokkanen-sausje over dit verhaal te gieten. Want daar ben je op uit: Je wilt dat de "tokkies" zeggen dat ze PVV stemmen, zodat jouw plaatje, jouw versie van de werkelijkheid klopt.

Zoals je kunt lezen, waren ook Turkse buren (grote kans dat het moslims zijn) het slachtoffer van het gedrag van deze Irakezen. Het is dus geen moslims versus autochtonen. Het is asocialen versus buurt.
quote:
Ik keur het niet goed, maar... Maar! Het is veelzeggend dat in dit geval de "maar" wel uit de kast getrokken wordt, maar als de zaken anders zouden liggen, die "maar" niet tevoorschijn gehaald zou worden. Typisch!
De "maar" is de kanttekening die ik plaats en die vloeit voort uit hoe ik tegen de situatie aankijk. Als ik lees dat die lui met messen rondzwaaien, kinderen bedreigen en met heet water overgieten, kan ik me er iets bij voorstellen dat op een bepaald moment de maat vol is bij de buren,

Duidelijk is in elk geval dat deze mensen niet zijn weggepest omdat ze zijn wie ze zijn, maar dat er duidelijk het nodige aan vooraf is gegaan. Ze spelen slachtoffer in de media, maar uit alles blijkt dat ze zelf ook geen schone handen hebben.

Ik wind me dan ook liever op over het feit dat mensen uit wijken worden weggepest puur om wie ze zijn, zonder dat ze ook maar iets misdaan hebben, zoals het lesbische stel uit de Utrechtse wijk Zuilen. Maar dat verhaal ken je vast niet, of wel?
pi_70153484
Oh, wacht ik heb het tegen Py, het is slechts een kwestie voor tijd, voordat "UVRM" betrokken zal worden in de discussie.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 00:54:50 #253
188345 Py
op zich
pi_70153500
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:54 schreef Meh7 het volgende:
Oh, wacht ik heb het tegen Py, het is slechts een kwestie voor tijd, voordat "UVRM" betrokken zal worden in de discussie.
Hij hangt in de lucht
  vrijdag 19 juni 2009 @ 00:56:16 #254
188345 Py
op zich
pi_70153528
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:52 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ja, ok, maar hoe uit dat conflict in verschillen tussen godsdiensten zich nou? M.a.w. wat heeft hun geloof er mee te maken? Ik zou niet eens weten waar mijn buren in geloven.
Lees de OP. De buren hielden zich bijv. niet aan de islamitische kledingvoorschriften.
pi_70153543
quote:
Als die tokkies ervoor uit zouden komen dat ze op de PVV stemmen, dan weet ik tenminste hoe laat het is, vandaar mijn vraag.
Waarom, zodat je nog meer je eigen fantasie kan voeden? Alle PVV stemmers zijn natuurlijk Tokkies, en als deze mensen dat zijn dan hoeven we verder ook geen aandacht te besteden aan hun kant van het verhaal.
quote:
Die maar heeft ie even voor het gemak van jouw broeders geleend. "Ik keur de aanslagen niet goed, maar..."
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_70153568
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:53 schreef isogram het volgende:

[..]

Ik beveel je deze post nog eens aan: Irakees gezin vlucht uit eigen huis na burenruzie
Hoe weet je of dat de (objectieve) waarheid is? Daar komt jouw bias weer om de hoek kijken.
quote:
Het frappante is alleen dat je ZELF die obsessie in de hand werkt, door de PVV erbij te betrekken en een moslim/Marokkanen-sausje over dit verhaal te gieten. Want daar ben je op uit: Je wilt dat de "tokkies" zeggen dat ze PVV stemmen, zodat jouw plaatje, jouw versie van de werkelijkheid klopt.
Dat beeld is ook deels bevestigd doordat de PVV de grootste partij was in Zoetermeer tijdens de Europese verkiezingen. Mijn vraag was dus niet geheel onterecht.
quote:
De "maar" is de kanttekening die ik plaats en die vloeit voort uit hoe ik tegen de situatie aankijk. Als ik lees dat die lui met messen rondzwaaien, kinderen bedreigen en met heet water overgieten, kan ik me er iets bij voorstellen dat op een bepaald moment de maat vol is bij de buren,

Duidelijk is in elk geval dat deze mensen niet zijn weggepest omdat ze zijn wie ze zijn, maar dat er duidelijk het nodige aan vooraf is gegaan. Ze spelen slachtoffer in de media, maar uit alles blijkt dat ze zelf ook geen schone handen hebben.
Zie mijn eerste opmerking. Je gaat er nu vanuit dat die post van fazant de gehele waarheid omvat.
pi_70153589
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:56 schreef Py het volgende:

[..]

Lees de OP. De buren hielden zich bijv. niet aan de islamitische kledingvoorschriften.
Dus die familie speelde een soort van Iraanse modepolitie in de buurt? Uit het niets zomaar?
Geloofwaardigheid -1
  vrijdag 19 juni 2009 @ 01:01:49 #258
188345 Py
op zich
pi_70153600
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 01:00 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dus die familie speelde een soort van Iraanse modepolitie in de buurt? Uit het niets zomaar?
Geloofwaardigheid -1
Iraakse
pi_70153610
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 01:01 schreef Py het volgende:

[..]

Iraakse
Maar daar hebben ze geen modepolitie, dan klopt mijn voorbeeld niet.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 01:04:16 #260
188345 Py
op zich
pi_70153638
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 01:02 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Maar daar hebben ze geen modepolitie, dan klopt mijn voorbeeld niet.
En het kwam niet uit het niets. Het kwam omdat de buren er als sletten bij liepen en dat is niet goed voor hun kinderen om tegen aan te moeten kijken.
pi_70153664
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 01:04 schreef Py het volgende:

[..]

En het kwam niet uit het niets. Het kwam omdat de buren er als sletten bij liepen en dat is niet goed voor hun kinderen om tegen aan te moeten kijken.
Dan nog spreek je niet zomaar mensen aan op hun kledingstijl. Lijkt mij eerder dat in een woordenwisseling dat ook ter sprake is gekomen. Zo van "jij hebt een gekke theedoek op je hoofd", "nee, jij dan, met je hoerenkleding" oid.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 01:14:59 #262
188345 Py
op zich
pi_70153769
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 01:06 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dan nog spreek je niet zomaar mensen aan op hun kledingstijl. Lijkt mij eerder dat in een woordenwisseling dat ook ter sprake is gekomen. Zo van "jij hebt een gekke theedoek op je hoofd", "nee, jij dan, met je hoerenkleding" oid.
Mja dat is puur jouw fantasie en die strookt niet met hoe ik het verhaal lees en de filmpjes zie.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 06:31:17 #263
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_70155163
TVP, grappige relreacties
Laffe huichelaar
pi_70157079
Het geruzie schijnt van 2 kanten te komen er staan zelfs filmpjes van op internet..
Dus niks alleen maar zielig Irakees gezin..

http://www.telegraaf.nl/b(...)nternet_gezet__.html
  vrijdag 19 juni 2009 @ 10:25:06 #265
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_70158574
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 00:59 schreef Meh7 het volgende:

Zie mijn eerste opmerking. Je gaat er nu vanuit dat die post van fazant de gehele waarheid omvat.
Natuurlijk liegt een poster die een verhaaltje afdraait dat niet in jouw straatje past, that goes without saying.

En je kan wel blijven komen met: we weten het niet! en dat klopt, maar blijkbaar heb je niet door dat niet weten ook totaal geen bewijs is voor jou lezing

Dan is wat rest de beelden.

En die spreken boekdelen, over wie er met bakstenen gooit en over wie er met messen staat te zwaaien

En natuurlijk moeten we van jou van alles 'erbij' gaan bedenken

Maar dat gaan we niet doen, maak het maar hard.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 10:27:06 #266
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70158634
zo te lezen hebben die irakezen het er zelf naar gemaakt en is dit geen zuiver geval van discriminatie. misschien dat ze zich prettiger voelen in hun thuisland?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_70158970
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 10:25 schreef ExTec het volgende:

Dan is wat rest de beelden.

Die beelden die toevallig geen audio bevatten? Het geen geen beelden van een beveiligingscamera, maar opname door 1 v/d partijen. Er is geen video-opname vanuit de andere kant. Wat jij hebt is een krantenartikel die poogt twee kanten van het verhaal te beschrijven en daarnaast een eenzijdige voorstelling van zaken van één van de partijen.

We hebben ook in de andere beelden kunnen zien hoe "lief" die kinderen spelen. Het gooien van een meisje in de sloot tegen haar zin in, die ze niet van plan was hier neer te zetten.

Maar, het waren volgens de Telegraaf moslims, dus zitten ze sowieso fout, he, ExTec. Ik zeg in ieder geval "we weten het niet", jij bent er allang al over uit.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 10:47:43 #268
6484 ExTec
pi_70159181
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 10:39 schreef Meh7 het volgende:

Maar, het waren volgens de Telegraaf moslims, dus zitten ze sowieso fout, he, ExTec. Ik zeg in ieder geval "we weten het niet", jij bent er allang al over uit.
Zeker, want dat gebrek aan audio gaan die beelden van de hoofddoek met mes niet 'doen verdwijnen'.

En jij bent er ook allang over uit. De buurt heeft het gedaan, zijn immers 'tokkies'.

En ik ga ook niet doen alsof allerhande ongerelateerde video's van spelende kinderen ineens 'relevant' zijn.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 10:59:31 #269
33189 RM-rf
1/998001
pi_70159542
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 10:27 schreef zoalshetis het volgende:
zo te lezen hebben die irakezen het er zelf naar gemaakt en is dit geen zuiver geval van discriminatie. misschien dat ze zich prettiger voelen in hun thuisland?
wat is 'een zuiver geval van discriminatie' ...?

of discriminatie de achtergrond zou zij n is per definitie geheel irrelevant tov de vraag of er strafbare feiten zijn begaan....
als iemand een ruit ingooit omdat hij zn buurman vindt stinken, is het verder weinig anders dan wanneer hij dat doet omdat hij vind dat alle turken stinken en zn buurman ook een turk is ...

'discriminatie' is zo'n woordje dat er maar al te graag bijgesleept wordt, door beide kanten maar kan verder genegeerd worden... het gaat er om welke strafbare feiten gepleeegd zijn.... daarbij moet ik nog steeds erkennen dat ik niet het idee heb dat die mensen hier zulke zware overtredingen begaan hebben... het vernielen van een woning door het ingooien van alle ruiten vindt ik dan een stuk afkeurenswaardiger.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Moderator vrijdag 19 juni 2009 @ 11:00:41 #270
8781 crew  Frutsel
pi_70159576
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 09:28 schreef Michelle_2 het volgende:
Het geruzie schijnt van 2 kanten te komen er staan zelfs filmpjes van op internet..
Is dat niet met alle ruzies zo dan?
pi_70159990
De beelden maken niet echt veel duidelijk behalve dan dat het lijkt alsof niemand daar iets nuttigs doet behalve op straat hangen, de buren filmen, waterballonen gooien, stenen gooien en met een mes in de deuropening staan .
  vrijdag 19 juni 2009 @ 11:17:35 #272
6484 ExTec
pi_70160040
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 11:15 schreef MrX1982 het volgende:
De beelden maken niet echt veel duidelijk behalve dan dat het lijkt alsof niemand daar iets nuttigs doet behalve op straat hangen, de buren filmen, waterballonen gooien, stenen gooien en met een mes in de deuropening staan .
Nee, het is geen Lorne Green's New Wilderness, welke alles indebt beschouwd, nee.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 11:28:57 #273
6484 ExTec
pi_70160375
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 11:00 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Is dat niet met alle ruzies zo dan?
It takes 2 to party, dat is onmiskenbaar zo, maar we kunnen ook lezen dat een turks gezin slachtoffer werd van dit tuig.

Dan mag je toch wel rustig het 'razzzisme' argument terzijde schuiven.

En dat de NL pers/politiek het niet dorst om een dader aan te wijzen, what else is new.
pi_70160960
Jammer, helaas gebeurt dit andersom ook. Mischien tijd om die tokkiewijk eens flink op de schop te gooien.
Cool story, Hansel.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 12:17:26 #275
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_70161928
Erg dom om je buren te discrimineren( in een tokkie wijk ) als je in hun land te gast bent.

Wat mij betreft : eigen schuld dikke bult. Hoop dat 't een goede waarschuwing is voor de rest. Geloven doe maar thuis en je valt er niemand mee lastig.

Voor alle duidelijkheid : nee ik vind het beslist niet fatsoenlijk om de ruiten bij deze mensen in te gooien.
Maar ik vind wel dat ze zich erg misdragen hebben als ze openlijk kritiek hadden op de manier waarop wij ons willen kleden. Als ze zich niet willen aanpassen kunnen ze idg wél zo fatsoenlijk zijn om te zwijgen....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_70163114
Meh7 krijgt een dezer dagen nog een zenuwinzinking van het Fok! forum. Overigens loop je wel heel schijnheilig één kant te verdedigen en probeer je alles van de andere kant kapot te relativeren of negeren. Heldhaftig, maar kansloos.
pi_70163215
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 12:52 schreef Hamilcar het volgende:
Meh7 krijgt een dezer dagen nog een zenuwinzinking van het Fok! forum.
Ik vond dit juist een best grappig topic. Ik heb zelfs nog een beetje internet-detective gespeeld door o.a. het filmpje te vinden waarin een meisje tegen haar zin in, de sloot in gegooid wordt door de tokkies in deze buurt.
pi_70163284
Mensen die messentrekkende mensen verdedigen
pi_70163312
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 12:57 schreef Scorpie het volgende:
Mensen die messentrekkende mensen verdedigen
Mensen die ruiteningooiende tokkies verdedigen.
pi_70163574
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:06 schreef Slappy het volgende:

[..]

Nergens aandacht voor dit soort terrorisme Voor straf moeten we allemaal Zoetemeer boycotten.En zijn er al Kamervragen gesteld aan Pvv over extreem rechts die onschuldigen wegjaagt
We hebben geen idee wat het verhaal er achter is, dus echt conclusies trekken over schuldign en onschuldigen gaat niet.
pi_70163716
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 12:55 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ik vond dit juist een best grappig topic. Ik heb zelfs nog een beetje internet-detective gespeeld door o.a. het filmpje te vinden waarin een meisje tegen haar zin in, de sloot in gegooid wordt door de tokkies in deze buurt.
Link?
Cool story, Hansel.
pi_70163811
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:11 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Link?

Rond 1:00 wil ze eruit, en geeft ze aan dat ze geen diploma heeft, maar ook dat is niet genoeg voor de tokkies uit de buurt.

http://www.youtube.com/user/PrinSeCss

+ sfeerimpressie van de buurt:

vrijdag 19 juni 2009 @ 13:14:27 #283
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70163815
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:07 schreef McKillem het volgende:

[..]

We hebben geen idee wat het verhaal er achter is, dus echt conclusies trekken over schuldign en onschuldigen gaat niet.
ideeën genoeg.
pi_70163959
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:14 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Rond 1:00 wil ze eruit, en geeft ze aan dat ze geen diploma heeft, maar ook dat is niet genoeg voor de tokkies uit de buurt.

http://www.youtube.com/user/PrinSeCss

+ sfeerimpressie van de buurt:

Typische tokkie-achterbuurt . Maar ik dacht eigenlijk dat een van de Irakezen in de sloot werd gegooid, maar blijkbaar is het gewoon een snolletje uit de buurt.
Cool story, Hansel.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:19:35 #285
6484 ExTec
pi_70164003
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 12:52 schreef Hamilcar het volgende:
Meh7 krijgt een dezer dagen nog een zenuwinzinking van het Fok! forum. Overigens loop je wel heel schijnheilig één kant te verdedigen en probeer je alles van de andere kant kapot te relativeren of negeren. Heldhaftig, maar kansloos.
Dat soort posters hebben in de praktijk een beperkte lifespan.

En ik weet waar ik het over heb. Heb er door de jaren heen hier al zat zien komen en gaan.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:19:48 #286
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70164012
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:18 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Typische tokkie-achterbuurt . Maar ik dacht eigenlijk dat een van de Irakezen in de sloot werd gegooid, maar blijkbaar is het gewoon een snolletje uit de buurt.
een vet frikandellensnolletje.
pi_70164034
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:19 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat soort posters hebben in de praktijk een beperkte lifespan.

En ik weet waar ik het over heb. Heb er door de jaren heen hier al zat zien komen en gaan.
Meh7: geregistreerd op: woensdag 10 september 2003 @ 17:24
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:21:09 #288
16715 Mylene
*schatje*
pi_70164056
Wat zou Frans Bromet gezegd hebben?
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:22:18 #289
6484 ExTec
pi_70164094
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:14 schreef Meh7 het volgende:

'Diploma' voor water waar je tot in je middel instaat

Maar kun je de relevantie van dat filmpje uitleggen? Ik zie niet in op welke manier het zich verhoud tot de topic at hand.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:23:03 #290
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70164116
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:20 schreef Meh7 het volgende:

[..]

je profileert je onder deze accountnaam pas een paar maanden. wie was je eerst eigenlijk?
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:23:09 #291
6484 ExTec
pi_70164120
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:20 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat klopt, je bent niet nieuw, maar zo aktief als dat je tegenwoordig bent, was je niet altijd
pi_70164141
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 12:17 schreef deedeetee het volgende:
Erg dom om je buren te discrimineren( in een tokkie wijk ) als je in hun land te gast bent.
Cut the crap . Ze wonen al 10 jaar hier. Dat jij het dan nog gasten noemt, die vooral moeten doen wat de gastheer zegt.

Tokkie.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:24:55 #293
6484 ExTec
pi_70164176
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:21 schreef Mylene het volgende:
Wat zou Frans Bromet gezegd hebben?
Dat was die linkse goochem, die een keer een ontluikend filmpje maakte over hoe zijn kinderen een oor aangenaaid werden rond nieuwjaar door de nogal ethnofiele amsterdamse politie, is het niet?

Geen idee of de beste man sinds dat incident ook daadwerkelijk wakker is geworden.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:25:17 #294
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70164188
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:23 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Cut the crap . Ze wonen al 10 jaar hier. Dat jij het dan nog gasten noemt, die vooral moeten doen wat de gastheer zegt.

Tokkie.
zelfs na tien jaar storen ze zich nog aan mensen die zich anders kleden. misschien goed om hen vrij te laten en terug te sturen naar het fantastische irak?
pi_70164299
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:25 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zelfs na tien jaar storen ze zich nog aan mensen die zich anders kleden. misschien goed om hen vrij te laten en terug te sturen naar het fantastische irak?
We weten nog niet wat er nou wel of niet waar is in het hele verhaal. Die mishandelng geloof ik niet zo, maar dat ze daar missiewerk voor de Islam doen ook niet.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:29:45 #296
6484 ExTec
pi_70164335
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:23 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat klopt, je bent niet nieuw, maar zo aktief als dat je tegenwoordig bent, was je niet altijd
En in het verlengde daarvan natuurlijk; hou je het zo lang vol op dit niveau?

Ik denk: nee. En wederom, ik heb goedpraters zoals jij vaak zien komen en gaan.

OF jij geeft er op den duur de brui aan, OF jij ontwikkeld je een kant op die je hier onhoudbaar maakt, in welk geval: ban.

En ik kan het zeker mis hebben, maar ik baseer me dus op 'prestaties uit het verleden'
pi_70164463
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:29 schreef ExTec het volgende:

[..]

En in het verlengde daarvan natuurlijk; hou je het zo lang vol op dit niveau?

Ik denk: nee. En wederom, ik heb goedpraters zoals jij vaak zien komen en gaan.

OF jij geeft er op den duur de brui aan, OF jij ontwikkeld je een kant op die je hier onhoudbaar maakt, in welk geval: ban.

En ik kan het zeker mis hebben, maar ik baseer me dus op 'prestaties uit het verleden'
Meh7 verweert zichzelf anders nog kranig, zonder te veel op de man te spelen of te gaan schelden. Hij is een volhouder zo te zien.
Cool story, Hansel.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:34:30 #298
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70164514
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:33 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Meh7 verweert zichzelf anders nog kranig, zonder te veel op de man te spelen of te gaan schelden.
zegt niks over de levensduur van meh7.
pi_70164562
ExTec, ik vind het leuk om te discussiëren. Het gaat mij geenszins om het "goedpraten", ik kan mij wel ergeren aan eenzijdige bash-topics. Het enige in wat jij een punt kan hebben is dat "Meh7", nogal beladen raakt. Misschien moet ik wat kloons aanmaken.

OT:
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:28 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

We weten nog niet wat er nou wel of niet waar is in het hele verhaal. Die mishandelng geloof ik niet zo, maar dat ze daar missiewerk voor de Islam doen ook niet.
Het zal waarschijnlijk ergens in het midden liggen inderdaad.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 13:36:36 #300
33189 RM-rf
1/998001
pi_70164588
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 13:25 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

is het niet iets heel erg 'nederlandse volksbuurt-achtigs' om commentaar te hebben op hoe iemand anders zich kleedt, of zijn uiterlijk?

Niemans is gedwongen om zich ook aan te passen aan de mening van anderen (anderszijds kan het wel de omgang makkelijk maken als mensen zich aan elkaar 'aanpassen' ) .. maar een mening hebben over anderen, hun uiterlijk, hun gedrag mag iedereen gewoon hebben én uitten.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')