abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71100027
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 18:53 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Je hoeft ook niet per se 30+ te zijn. De een realiseert zich sneller dat hij/zij een bepaald probleem heeft dan een ander. Hou er wel rekening mee dat je hersenen nog in ontwikkeling zijn als je de twintig niet bent gepasseerd. Ook of je op jezelf woont kan meespelen. Probably_on_pcp schrijft ook ergens dat zijn periode in het buitenland veel betekende voor zijn functioneren.

Ik ben zelf trouwens 28, dus ook geen 30-plusser.
Ik ben 22 Beetje onzin om er een leeftijd aan vast te plakken. Spiritualiteit is iets wat je aan spreekt, of niet aanspreekt en zoiets als dit, leven in het nu, kun je als je het mij vraagt niet vroeg genoeg mee beginnen.
pi_71102943
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 16:34 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

Flinke zit hoor, succes
Ja vandaar dat ik er ook geen tijd bij heb gezet, zo van "ga vanavond even alle delen lezen"

En ik word "pas" volgend jaar 30, maar als ik mezelf dus in een hokje moet gooien zie ik mezelf meer als dertiger omdat ik nog maar een aantal maandjes als twintiger heb.
Hoe dan ook, 20, 30, gewoon leuk om nog met "jongeren" te praten hierover.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  † In Memoriam † maandag 20 juli 2009 @ 16:30:15 #103
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_71153222
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 18:59 schreef wapwip het volgende:

[..]

Ik ben 22 Beetje onzin om er een leeftijd aan vast te plakken. Spiritualiteit is iets wat je aan spreekt, of niet aanspreekt en zoiets als dit, leven in het nu, kun je als je het mij vraagt niet vroeg genoeg mee beginnen.
Ik ben 19. Ik woon inderdaad nog bij mijn ouders en ben van plan binnen een half jaar alleen of met een vriend te wonen. Dus wie weet dat dat nog deuren opent . Al ben ik met enige regelmaat een maand alleen thuis (als ik al thuis ben..)
:')
  maandag 20 juli 2009 @ 23:22:52 #104
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_71165436
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 18:59 schreef wapwip het volgende:

[..]

Ik vind alleen de term "spiritualiteit" altijd een beetje afschrikken, dan moet ik altijd denken aan van die overgebleven hippies met gebatikte kleren aan Daarom zou ik dit boek uit mezelf nu niet gauw gekocht hebben omdat het in die categorie wordt ondergebracht. Zelf zou ik het boek meer onder psychologie zetten, maar aan de andere kant is het op sommige punten wel weer wat zweveriger dan het gemiddelde psychologieboek.

Ik vind het ook wel interessant om hierover te discussiėren met leeftijdsgenoten (of in elk geval in dezelfde leeftijdscategorie) met mijn vrienden kan ik zoiets niet echt bespreken, die vinden het al gauw onzin. Ik vind het ook wel prettig om te zien dat ik niet de enige ben met dit "probleem"
Don't let my username fool you...
  woensdag 22 juli 2009 @ 05:44:54 #105
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_71203976
quote:
Op maandag 22 juni 2009 22:18 schreef frenkck het volgende:
tvp
+1
Ja, met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakbegaafd
pi_71219070
quote:
Op maandag 20 juli 2009 23:22 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik vind alleen de term "spiritualiteit" altijd een beetje afschrikken, dan moet ik altijd denken aan van die overgebleven hippies met gebatikte kleren aan Daarom zou ik dit boek uit mezelf nu niet gauw gekocht hebben omdat het in die categorie wordt ondergebracht. Zelf zou ik het boek meer onder psychologie zetten, maar aan de andere kant is het op sommige punten wel weer wat zweveriger dan het gemiddelde psychologieboek.

Ik vind het ook wel interessant om hierover te discussiėren met leeftijdsgenoten (of in elk geval in dezelfde leeftijdscategorie) met mijn vrienden kan ik zoiets niet echt bespreken, die vinden het al gauw onzin. Ik vind het ook wel prettig om te zien dat ik niet de enige ben met dit "probleem"
Het boek is inderdaad wel meer richting psychologie, de schrijver daarintegen is meer een spiritueel persoon. Maar het licht natuurlijk ook erg dicht bij elkaar in dit geval. En ultimately maakt het natuurlijk geen bal uit hoe je het noemt, als je je er in kunt vinden is het goed

Ik gebruik het heel veel voor me werk, zodat ik me 100% kan concentreren op wat ik op dat moment aan het doen ben en dat helpt enorm goed
  donderdag 23 juli 2009 @ 20:38:34 #107
30785 Syndicate
Pure euphoria!
pi_71262283
Ik lees dit topic voor het eerst en heb het ook niet helemaal gelezen dus wie weet is het al langsgekomen, maar waar het in de OP op neerkomt is exact hetzelfde als wat je met een goede dosis LSD of ander psychedelica zult ervaren: het ego is nep. Het ego gaat in een goede trip dan ook geheel stuk, een zogenaamde ego-dood. Dat is een zeer bevrijdende ervaring. Wil verder geen drugs promoten, maar iig wel thumbs up voor dit topic!
Henry darling! Mary told me the police are looking for you. What have you done?
If you must know, ACID!
Op donderdag 10 maart 2011 00:44 schreef -Will- het volgende:
*-Will- wil later wel een house met een garage in de jungle
pi_71263663
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 20:38 schreef Syndicate het volgende:
Ik lees dit topic voor het eerst en heb het ook niet helemaal gelezen dus wie weet is het al langsgekomen, maar waar het in de OP op neerkomt is exact hetzelfde als wat je met een goede dosis LSD of ander psychedelica zult ervaren: het ego is nep. Het ego gaat in een goede trip dan ook geheel stuk, een zogenaamde ego-dood. Dat is een zeer bevrijdende ervaring. Wil verder geen drugs promoten, maar iig wel thumbs up voor dit topic!
Ghehe.. wellicht dat het besef met drugs wat harder doorkomt en wat langer blijft hanger..

Wat ik heb bemerkt, is vooral dat het idee al vrij snel duidelijk wordt (het ego is nep), maar dat je toch telkens weer terugvalt. Je denkt kleine stapjes voorwaarts te maken, totdat je op een gegeven moment merkt hoe egoistisch je toch stiekem weer bezig was - en je jezelf dus voor de gek hebt gehouden.

Wat dat betreft vind ik de eenvoud van het boekje mooi en tegelijkertijd een drempel opwerpen. Als het allemaal zo simpel is, waarom doe ik dan zo moeilijk? En ik besef maar al te goed dat dit aan mij ligt. En onze 'soort' maatschappij is ook niet echt happig op egoloze zielen
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  † In Memoriam † donderdag 23 juli 2009 @ 21:23:51 #109
pi_71263672
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 20:38 schreef Syndicate het volgende:
Ik heb een keer paddo's gebruikt, midden in een mooi bos hier in de buurt waar veel te zien is. iIk herken veel van die dag ook wel enigzins terug als ik heel diep in het nu probeer te gaan. Behalve dan dat ik met mijn vrienden urenlang ongelofelijk heb lopen lallen over de grootste onzin.
pi_71311774
tvp voor later...
pi_71527508
Merk dat ik het allemaal wil blijven analyseren.. toch weer te veel denken..
Wellicht eens een cursus meditatie gaan volgen of zo.. of gewoon iets meer naar buiten
  † In Memoriam † zondag 2 augustus 2009 @ 23:27:53 #112
pi_71552328
Hey, terug van vakantie maar ga morgen terug, moest even langs verjaardag van mijn oma en ff langs mijn huis. Ik heb met een vriend en een vriendin op vakantie een 'hour of power' gedaan een paar dagen, ademhalingsoefeningen en dingen uit de kracht van het nu lezen bediscussiėren. En wat mediteren en een pauze met een frissen duik in een meer. . Met z'n allen is het weer een heel ander verhaal, valkuil is alleen dat je de hele tijd gaat lopen discussiėren over tijd en ruimte enz. waardoor de kern verloren gaat.
pi_71558523
Ik weet niet zo goed wat het bij mij is, maar heb heel sterk het idee dat ik heel makkelijk in mijn gedachten terugval. Dat ik moeite moet doen om niet in mezelf te gaan zitten.. toch maar eens wat minder filosoferen
  † In Memoriam † maandag 3 augustus 2009 @ 12:03:55 #114
pi_71560474
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 10:56 schreef Boswachtertje het volgende:
Ik weet niet zo goed wat het bij mij is, maar heb heel sterk het idee dat ik heel makkelijk in mijn gedachten terugval. Dat ik moeite moet doen om niet in mezelf te gaan zitten.. toch maar eens wat minder filosoferen
Filosoferen blijft misschien nog wel de grootste valkuil
pi_71561077
Je geest vraagt je altijd om af te zien voor later. "Als ik eenmaal verhuist ben, dan....", "Als ik eenmaal ander werk heb dan...." Maar later komt nooit, want tegen die tijd is er wel weer een ander ding waarvoor je geest je vraagt af te zien.
pi_71564436
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 12:03 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Filosoferen blijft misschien nog wel de grootste valkuil
Inderdaad, daar ben ik nu meer en meer achter aan het komen.. heel leuke bezigheid, maar moet niet te ver gaan.. want dan brengt het niets meer (dan gedachten)..
  maandag 3 augustus 2009 @ 17:59:56 #117
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_71569760
De laatste tijd gaat het bij mij boven verwachting goed, terwijl er toch een aantal behoorlijke tegenslagen zijn (geweest). Mijn baan kwijt. Operatie waardoor ik een tijdje amper kan lopen.
Ik moet zeggen dat ik er behoorlijk rustig onder ben gebleven. Ben er zelf verbaasd over dat mn hoofd niet op hol is geslagen.
Ik zelf zie het als dat ik de situatie volledig accepteer zoals ie is.
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_71595317
Is de stem in je hoofd de stem van je verstand of van je ziel/geest?
Ik denk van je verstand, maar als ik niet meer naar die stem luister moet ik dan alles op gevoel doen?

Of zijn er 2 stemmen 1 van het verstand en 1 van je ziel/geest ?
pi_71600275
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 17:59 schreef NouMooiNiet het volgende:

Ik zelf zie het als dat ik de situatie volledig accepteer zoals ie is.
Ik heb sinds een aantal weken nu het gevoel dat ik dingen accepteer zoals ze zijn en dat geeft heel veel rust. "Alles is zoals het is" voel ik nu tot in m'n tenen, terwijl ik het voorheen een irritante uitdrukking vond, feitelijk is het logisch ja (uiteraard is het nu zoals het is), maar nog kon ik het niet zo voelen Het irriteerde als ik me in hele moeilijke situaties bevond waar ik zelf weinig invloed op uit kon oefenen.
Nu kan ik nog uren piekeren over (ernstige) dingen, tóch voel ik dat alles nu in m'n leven is zoals het is en nu moet zijn. Een acceptatie...
Ik voel het beide naast elkaar, terwijl het eerst alleen maar onrust en piekeren was.
Het is fijn als je alles los kunt laten, omdat het zoveel meer rust schept en ook een helder denkvermogen in moeilijk situaties, zo ver ben ik nog niet, maar zo'n acceptatie over het hier- en nu vind ik toch wel fijn.
Ook beleef je dingen daardoor meer "in het nu".
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 15:19 schreef logicc123 het volgende:
Is de stem in je hoofd de stem van je verstand of van je ziel/geest?
Ik denk van je verstand, maar als ik niet meer naar die stem luister moet ik dan alles op gevoel doen?

Of zijn er 2 stemmen 1 van het verstand en 1 van je ziel/geest ?
Volgens mij heb je 2 stemmen, voor zover je het stemmen wilt noemen

Verstand is heel rationeel (vaak) en gevoel gaat het (soms/vaak) verstand ver ver ver voorbij
Dat wisselt elkaar af of komt tegelijk... uiteraard afhankelijk van de situatie of de stemming waar je je in bevindt.
Als ik over me zelf spreek voel ik die dingen gewoon door elkaar heen.
pi_71604844
Ik heb aangezien ik sinds kort weer heel geintresseerd ben geraakt in dit onderwerp, gewoon soms hele discussies met mezelf, waarbij ik tegen mezelf zeg BEK DICHT waarbij ik dus tegen het nadenken praat
pi_71615086
Gisteren heb ik dat boek uitgelezen.
Ik vond het eerlijk gezegd niet het meest heldere boek wat over dit soort onderwerpen geschreven is.

Is dat 'in de praktijk'-boek een goede aanvulling of niet?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_71620624
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 08:39 schreef Biancavia het volgende:
Ik vond het eerlijk gezegd niet het meest heldere boek wat over dit soort onderwerpen geschreven is.
Mee eens. Vond dat er ook een aantal onderwerpen bij betrokken werden die ik niet van belang vond, o.a. over het geloof.
pi_71620823
quote:

Ik heb dat 'in de praktijk' boek, maar ben pas net in het "gewone" boek begonnen
In de winkel heb ik ze een beetje proberen te vergelijken en ik vond dat het praktijk-boek handig omdat er veel meer dingen zijn die (zoals het woord uiteraard al zegt) in de praktijk toe te passen zijn.
Het "gewone" boek heeft veel theorie en uitleg, veel lange verhalen, het praktijkboek een hoop beknopte dingen.
Dus voor mij leek het wel wat, wat extra materie om mee te kunnen werken. (En het kost ook maar iets van 12,- euro als ik me niet vergis, dus als het niks is, is het maar zo'n kleine investering geweest).

Maar het kan ook best zijn dat het voor iemand anders geen waarde heeft uiteraard... uit het gewone boek kun je immers ook veel halen.
pi_71622988
quote:

Welke boeken heb jij dan gelezen die je helderder vond?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_71658114
Tvp. Gelijk de vraag welk boek jullie aanraden. De 'gewone' versie, of die in de praktijk? Vooral dat stemmetje in je hoofd komt me zo bekend voor. De afgelopen maanden hebben bij mij alleen in het teken gestaan van afstuderen. Nu het afgelopen is lijk ik alleen maar in een groot zwart gat gekomen te zijn. Het malen, en denken, over je toekomstige werk, je verdere leven, etc. Alles wat je volgens mij herkent in het 'vooruit denken'.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')