Ik ben 22quote:Op zaterdag 18 juli 2009 18:53 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet per se 30+ te zijn. De een realiseert zich sneller dat hij/zij een bepaald probleem heeft dan een ander. Hou er wel rekening mee dat je hersenen nog in ontwikkeling zijn als je de twintig niet bent gepasseerd. Ook of je op jezelf woont kan meespelen. Probably_on_pcp schrijft ook ergens dat zijn periode in het buitenland veel betekende voor zijn functioneren.
Ik ben zelf trouwens 28, dus ook geen 30-plusser.
Ja vandaar dat ik er ook geen tijd bij heb gezet, zo van "ga vanavond even alle delen lezen"quote:
Ik ben 19. Ik woon inderdaad nog bij mijn ouders en ben van plan binnen een half jaar alleen of met een vriend te wonen. Dus wie weet dat dat nog deuren opentquote:Op zaterdag 18 juli 2009 18:59 schreef wapwip het volgende:
[..]
Ik ben 22Beetje onzin om er een leeftijd aan vast te plakken. Spiritualiteit is iets wat je aan spreekt, of niet aanspreekt en zoiets als dit, leven in het nu, kun je als je het mij vraagt niet vroeg genoeg mee beginnen.
Ik vind alleen de term "spiritualiteit" altijd een beetje afschrikken, dan moet ik altijd denken aan van die overgebleven hippies met gebatikte kleren aanquote:Op zaterdag 18 juli 2009 18:59 schreef wapwip het volgende:
[..]
Ik ben 22Beetje onzin om er een leeftijd aan vast te plakken. Spiritualiteit is iets wat je aan spreekt, of niet aanspreekt en zoiets als dit, leven in het nu, kun je als je het mij vraagt niet vroeg genoeg mee beginnen.
Het boek is inderdaad wel meer richting psychologie, de schrijver daarintegen is meer een spiritueel persoon. Maar het licht natuurlijk ook erg dicht bij elkaar in dit geval. En ultimately maakt het natuurlijk geen bal uit hoe je het noemt, als je je er in kunt vinden is het goedquote:Op maandag 20 juli 2009 23:22 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik vind alleen de term "spiritualiteit" altijd een beetje afschrikken, dan moet ik altijd denken aan van die overgebleven hippies met gebatikte kleren aanDaarom zou ik dit boek uit mezelf nu niet gauw gekocht hebben omdat het in die categorie wordt ondergebracht. Zelf zou ik het boek meer onder psychologie zetten, maar aan de andere kant is het op sommige punten wel weer wat zweveriger dan het gemiddelde psychologieboek.
Ik vind het ook wel interessant om hierover te discussiėren met leeftijdsgenoten (of in elk geval in dezelfde leeftijdscategorie) met mijn vrienden kan ik zoiets niet echt bespreken, die vinden het al gauw onzin. Ik vind het ook wel prettig om te zien dat ik niet de enige ben met dit "probleem"
Ghehe.. wellicht dat het besef met drugs wat harder doorkomt en wat langer blijft hanger..quote:Op donderdag 23 juli 2009 20:38 schreef Syndicate het volgende:
Ik lees dit topic voor het eerst en heb het ook niet helemaal gelezen dus wie weet is het al langsgekomen, maar waar het in de OP op neerkomt is exact hetzelfde als wat je met een goede dosis LSD of ander psychedelica zult ervaren: het ego is nep. Het ego gaat in een goede trip dan ook geheel stuk, een zogenaamde ego-dood. Dat is een zeer bevrijdende ervaring. Wil verder geen drugs promoten, maar iig wel thumbs up voor dit topic!
Ik heb een keer paddo's gebruikt, midden in een mooi bos hier in de buurt waar veel te zien is. iIk herken veel van die dag ook wel enigzins terug als ik heel diep in het nu probeer te gaan. Behalve dan dat ik met mijn vrienden urenlang ongelofelijk heb lopen lallen over de grootste onzin.quote:Op donderdag 23 juli 2009 20:38 schreef Syndicate het volgende:
Ik lees dit topic voor het eerst en heb het ook niet helemaal gelezen dus wie weet is het al langsgekomen, maar waar het in de OP op neerkomt is exact hetzelfde als wat je met een goede dosis LSD of ander psychedelica zult ervaren: het ego is nep. Het ego gaat in een goede trip dan ook geheel stuk, een zogenaamde ego-dood. Dat is een zeer bevrijdende ervaring. Wil verder geen drugs promoten, maar iig wel thumbs up voor dit topic!
Filosoferen blijft misschien nog wel de grootste valkuilquote:Op maandag 3 augustus 2009 10:56 schreef Boswachtertje het volgende:
Ik weet niet zo goed wat het bij mij is, maar heb heel sterk het idee dat ik heel makkelijk in mijn gedachten terugval. Dat ik moeite moet doen om niet in mezelf te gaan zitten.. toch maar eens wat minder filosoferen
Inderdaad, daar ben ik nu meer en meer achter aan het komen.. heel leuke bezigheid, maar moet niet te ver gaan.. want dan brengt het niets meer (dan gedachten)..quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:03 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Filosoferen blijft misschien nog wel de grootste valkuil
Ik heb sinds een aantal weken nu het gevoel dat ik dingen accepteer zoals ze zijn en dat geeft heel veel rust. "Alles is zoals het is" voel ik nu tot in m'n tenen, terwijl ik het voorheen een irritante uitdrukking vond, feitelijk is het logisch ja (uiteraard is het nu zoals het is), maar nog kon ik het niet zo voelenquote:Op maandag 3 augustus 2009 17:59 schreef NouMooiNiet het volgende:
Ik zelf zie het als dat ik de situatie volledig accepteer zoals ie is.
Volgens mij heb je 2 stemmen, voor zover je het stemmen wilt noemenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 15:19 schreef logicc123 het volgende:
Is de stem in je hoofd de stem van je verstand of van je ziel/geest?
Ik denk van je verstand, maar als ik niet meer naar die stem luister moet ik dan alles op gevoel doen?
Of zijn er 2 stemmen 1 van het verstand en 1 van je ziel/geest ?
Mee eens. Vond dat er ook een aantal onderwerpen bij betrokken werden die ik niet van belang vond, o.a. over het geloof.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 08:39 schreef Biancavia het volgende:
Gisteren heb ik dat boek uitgelezen.
Ik vond het eerlijk gezegd niet het meest heldere boek wat over dit soort onderwerpen geschreven is.
Ik heb dat 'in de praktijk' boek, maar ben pas net in het "gewone" boek begonnenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 08:39 schreef Biancavia het volgende:
Ik vond het eerlijk gezegd niet het meest heldere boek wat over dit soort onderwerpen geschreven is.
Is dat 'in de praktijk'-boek een goede aanvulling of niet?
Welke boeken heb jij dan gelezen die je helderder vond?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 08:39 schreef Biancavia het volgende:
Is dat 'in de praktijk'-boek een goede aanvulling of niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |