quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:26 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
http://www.defensie.nl/la(...)erste_LAN_machtparty
Zaterdagochtend om 6.00 uur kunnen ze bijvoorbeeld meedoen aan ochtendreveil met gymnastiek.
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)n_Uruzgan?source=rss Uruzganquote:Waar was dat?
afghanistanquote:Op donderdag 18 juni 2009 15:26 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
http://www.defensie.nl/la(...)erste_LAN_machtparty
Zaterdagochtend om 6.00 uur kunnen ze bijvoorbeeld meedoen aan ochtendreveil met gymnastiek.
[..]
Waar was dat?
Jij slaapt zaterdag om 0600 toch nog niet?quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:29 schreef Etcetera het volgende:
[..]Tof
![]()
Euh, nee
Er was sprake van mensen die iets hadden van 'dan willen we om 6u ook de stormbaan over' en toen ging het van 'ja dan nemen we megafoons mee en maken iedereen wakker' maar er is a) geen stormbaan en b) die megafoons belanden dan op plekken waar bij normale mensen de zon niet schijnt hoor
Tenminste, dat is wat ik heb begrepen ^_^
Oh, niets aan de hand dus.quote:
Ja welquote:Op donderdag 18 juni 2009 15:33 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Jij slaapt zaterdag om 0600 toch nog niet?![]()
Wat is hetquote:En ik zie wel dat jullie zaterdag blauwe hap eten.![]()
[..]
Neuh niet echtquote:Oh, niets aan de hand dus.
Dan heeft jullie organisatie verkeerde afspraken gemaakt met de defensie keuken. Die hebben het net andersom staan.quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:35 schreef Etcetera het volgende:
Wat is hetIk heb begrepen vrijdag rijstmaaltijd, zaterdag pastamaaltijd
De kleurcodering van licht en fosfor granaten lijken, zeker in het donker, erg op elkaar. Maar goed afgeschoten kan het geen kwaad en levert zelfs meer licht op als een lichtgranaat.quote:Neuh niet echt
Ben benieuwd naar defensieprakkiequote:Invulling diner:
Vrijdag pasta maaltijd
Zaterdag rijst maaltijd
Altijd goed.quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:40 schreef Etcetera het volgende:
Nee je hebt gelijk, ik heb het verkeerd onthouden![]()
[..]
Ben benieuwd naar defensieprakkie
Normaal is er op elk defensie complex bij de eetzaal en messes een oplaadpunt. Maar omdat Coevorden een Mob complex is durf ik geen garantie te geven.quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:43 schreef Etcetera het volgende:
Dat wist ik alHeb vandaag m'n chipknip opgeladen met 20 euro, en ik krijg nog borg terug die ik kan uitgeven bij de snackkar (kunnen we wel contant betalen)
Mooi dat ik jou nog spreekKan je je chipknip op het terrein opladen? Of weet je dat ook niet
En het is wel luxe voor jullie ingericht zeg. Gewone bedden ipv veldbedjes. *kuch* watjes *kuch*quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:47 schreef Etcetera het volgende:
Ach, als de nood aan de man kom, tuf ik even naar Coevorden, ook niet zo'n ramp
quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:49 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
En het is wel luxe voor jullie ingericht zeg. Gewone bedden ipv veldbedjes. *kuch* watjes *kuch*
Met oordopjes zal de slaapzaal geen probleem zijn.quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:51 schreef Etcetera het volgende:
[..]Dit is wat dat betreft de meest luxe lan ooit hoor
Normaal is het slapen op luchtbedden
Ik kan overigens nog kiezen of ik bij de crew ga liggen (bij Pitt) of in de slaapzaal. Maar de crew slaapt in tenten, en dat schijnt toch redelijk fris te zijn - wel op veldbedden though
Er wordt idd wat afgesnurkt door sommigenquote:Op donderdag 18 juni 2009 15:53 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Met oordopjes zal de slaapzaal geen probleem zijn.![]()
Slaapt de crew in eigen of Defensie tenten?
Yep dat zijn de NL boogtenten. Maar zo te zien zijn er geen kachels bij aanwezig. Dan worden die tenten gauw erg klam.quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:56 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Er wordt idd wat afgesnurkt door sommigen![]()
En ze slapen in Amerikaanse(?) legertenten, geloof van defensie zelf
[ afbeelding ]
Dan zeker niet. Maar hou er rekening mee dat, als je in een boogtent gaat slapen, je spullen en kleding smorgens erg klam kunnen zijn.quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:58 schreef Etcetera het volgende:
Idd geen kachels voor zover ik weetVolgens mij hebben we met CZ dit jaar ook een boogtent voor de pc's, maar die draaien toch dag en nacht, heb je geen kachel meer nodig
Ga ik ook doen denk ikquote:Op donderdag 18 juni 2009 16:06 schreef Cobra4 het volgende:
Wat ik ook wel leuk vind is dat jullie op de LAN de militaire simulatie apparatuur kunnen proberen.
Mijn moeder kookt altijd zoutloos, maar ik zal het onthoudenquote:En nog een tip mbt het eten. Omdat er voor een grote groep gekookt gaat worden zal het eten misschien iets flauwer zijn dan je normaal zelf eet. Vergeet dus niet, als je langs de lijn loopt, wat peper, zout en sambal mee te nemen.Of neem zelf een klein flesje tabasco mee.
quote:
Heb je nog steeds die knalbakken op kerosine in zo'n tent staan normaal gesproken?quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:57 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Yep dat zijn de NL boogtenten. Maar zo te zien zijn er geen kachels bij aanwezig. Dan worden die tenten gauw erg klam.
Gelukkig niet meer. Die waren alleen maar goed om water op te koken en je wenkbrauwen kwijt te raken bij het aansteken.quote:Op donderdag 18 juni 2009 16:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Heb je nog steeds die knalbakken op kerosine in zo'n tent staan normaal gesproken?
Het zal niet...quote:
Beter...quote:Op donderdag 18 juni 2009 16:20 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Gelukkig niet meer. Die waren alleen maar goed om water op te koken en je wenkbrauwen kwijt te raken bij het aansteken.
Er zijn nu heteluchtkachels. Die staan gelukkig buiten de tent en circuleren warme lucht door de tent.
Aanzetten en 5 minuten later is de tent warm.
No problem, als ik er niet in pas qua structuur, dan skip je me maar.quote:Op donderdag 18 juni 2009 16:24 schreef Etcetera het volgende:
Ik was je wel aan het opzoeken, maar toen kwam er wat tussendoor![]()
Het 3 vaten systeem ligt ook overboord. Men is er achtergekomen dat het misschien toch niet echt goed werkt.quote:Op donderdag 18 juni 2009 16:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Beter...
Ik heb die knalbakken nog wel meegemaakt en als de kerosine druppelaar iets te ruim stond, dan had je 's nachts soms de schrik van je leven als zo'n ding zowat explodeerde en de schoorsteen er afvloog.
Sommigen dachten dan dat de vijand de aanval had ingezet...
Het 3 vaten systeem, bestaat dat ook niet meer dan?
Zelfde laken een pak was dat altijd...
Deze structuur is juist heerlijk makkelijk aan te passen/aan te vullenquote:Op donderdag 18 juni 2009 16:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
No problem, als ik er niet in pas qua structuur, dan skip je me maar.
Schept dan ook geen verplichtingen voor mij...
Ik heb thuis nog steeds van die Esbit-aanmaakblokjes liggen uit mijn diensttijd...quote:Op donderdag 18 juni 2009 16:29 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Het 3 vaten systeem ligt ook overboord. Men is er achtergekomen dat het misschien toch niet echt goed werkt.
Zelfde mbt de messtins. Die worden haast niet meeer gebruikt. Men is bang voor de aluminium schilfers die los kunnen komen als je er met een lepel in bezig bent.
Geloof het of niet; 95% van de tijd eet men nu in het veld met plastic borden en bestek.
Esbit is ook al verboden, schadelijk dampen enzo. Hadden ze eerder moeten zeggen. Jaren lang er met mijn smoel boven gehangen tijdens het koken.quote:Op donderdag 18 juni 2009 16:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb thuis nog steeds van die Esbit-aanmaakblokjes liggen uit mijn diensttijd...
Kwam ze laatst nog tegen in de schuur, leek me destijds handig voor het aanmaken van de vuurkorf.
Van die voerblikken van Struik en noodrantsoenen met crackers, mini pakjes smeerkaas en poeder voor het aanmaken van enorm zure limonade zal je dan waarschijnlijk ook niet meer hebben?
Het is inmiddels geluktquote:Op donderdag 18 juni 2009 16:44 schreef LadyBlack het volgende:
Kun je de tekst of het plaatje niet groter maken Tim? Dan kun je misschien makkelijker selecteren
NESquote:Op donderdag 18 juni 2009 15:06 schreef Nesle het volgende:
Ik ben niet gebeld..... dus ik ben GESLAAGD!![]()
Nu aan de champagne en naar school voor de cijfers!
Aan de deur nog welquote:Op donderdag 18 juni 2009 16:51 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik had net niet 1, niet 2, maar DRIE verkopers aan de deur van de Nederlandse Energie Maatschappij. Verteld dat ik net een nieuw jaarcontact heb, het prima bevalt en geen idee heb hoeveel ik nu betaal
Ja ik heb hem wel zelf geļnstalleerd hoorquote:Op donderdag 18 juni 2009 16:52 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ahhhh meteen in gebruik gekregen, nice
maarja sowieso is goedkoop niet altijd beterquote:Op donderdag 18 juni 2009 16:58 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik heb mijn energiemaatschappij genomen omdat we die in mijn vorige huis ook hadden. Een van die huisgenoten was best wel een krent dus ik ben er maar van uit gegaan dat deze het goedkoopste isHad helemaal geen zin om uitgebreid onderzoek te gaan doen
Grootste probleem dat je kan hebben bij een andere stroomleverancier is problemen met de administratie. Ik heb nog niet van een storing gehoord waar jij wel last van hebt, maar je buren met een andere leverancier niet. Wat bij tv en internet wel voor kan komenquote:Op donderdag 18 juni 2009 17:04 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
maarja sowieso is goedkoop niet altijd beter
zeggen ze altijdquote:Op donderdag 18 juni 2009 17:21 schreef LadyBlack het volgende:
Gelukkig deden ze niet moeilijk en moet het zo helemaal goedkomen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |