abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 juni 2009 @ 22:08:05 #126
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_70113221
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:54 schreef Pieter-utd het volgende:

[..]

Nee het was een beetje kort door de bocht, maar ik zie zo vaak dat bijvoorbeeld een zwaar verwend kind in de supermarkt of in de kantine van de voetbal begint te huilen omdat ze niet krijgt wat ze wil.

Eerst zegt de ouder dat het kind niet zal krijgen wat ze wil. Dan begint het kind harder te huilen en zie je de ouder steeds meer mee gaan met de wens van het kind. Dat gaat net zo lang door dat het kind zijn zin krijg.

Daar erger ik me gewoon aan en denk geef dat kind is een tik dat het leert dat het niet alles krijgt in plaats van een verwend nest maken van het kind
Je kan het ook gewoon negeren. Zo laat ik Dean altijd krijsend in het gangpad liggen van de supermarkt . En rennen dat ie dan doet, als ik eenmaal bij de kassa ben
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 17 juni 2009 @ 22:08:37 #127
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_70113242
Die reclame ook.. schitterend!
  woensdag 17 juni 2009 @ 22:10:23 #128
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_70113314
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 22:08 schreef Vivi het volgende:

[..]

Je kan het ook gewoon negeren. Zo laat ik Dean altijd krijsend in het gangpad liggen van de supermarkt . En rennen dat ie dan doet, als ik eenmaal bij de kassa ben

Werkt hier ook
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 17 juni 2009 @ 22:10:49 #129
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_70113330
Oh, en tegen starende mensen zeggen ik dan gewoon "Dat doet ie anders NOOOOOIT hoor "

M.a.w. die kunnen mijn bevallige rug op .
  woensdag 17 juni 2009 @ 22:10:58 #130
11682 Moonah
Jolie femme
pi_70113335
quote:

[..]

Je kan het ook gewoon negeren. Zo laat ik Dean altijd krijsend in het gangpad liggen van de supermarkt .
Ik ben echt heel blij dat (tot nu toe.....) boodschappen doen met Thies eigenlijk altijd erg gezellig is.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 17 juni 2009 @ 22:11:59 #131
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_70113381
Niets mis met een kopnoot of tik.
Jengelende kinderen en ouders die dan discussieren met hun kinderen, idioten.
Als je niet ophoud met huilen krijg je een reden om te huilen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 17 juni 2009 @ 22:12:23 #132
139316 Pieter-utd
Art Vandelay
pi_70113400
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 22:00 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Zit wat in maar bekijk het eens uit oogpunt van die ouder. Als hij/zij een tik verkoopt kan het maar zo zijn dat iemand anders zich er mee gaat bemoeien, de politie belt voor kindermishandeling en weet ik veel wat nog meer. Kinderen zijn buitenshuis altijd anders dan in hun eigen omgeving en het hoeft dus helemaal niet zo te zijn dat zo'n kind geen regels weet. Het kan enorm ongemakkelijk zijn voor ouders als hun kind de boel op stelten zet of zijn zin wil doordrijven. Er zijn zo veel aspecten die meespelen dat zo maar makkelijk 'Geef dat kind es een tik!' of 'Waag het niet dat kind een tik te geven!' ook wel weer heel erg gemakkelijk is.

Moet eerlijk toegeven, ik ben van de uitgebreide jengel-negeermodus en houdt dat goed vol. Uiteindelijk kan ie gewoon echt vergeten wat ie wil, we gaan gewoon naar huis als hij zo aan het jengelen blijft.
Dat is zeker waar. Tegenwoordig is het inderdaad niet meer geaccepteerd om een kind een tik te geven en ik denk ook dat veel mensen over je heen vallen als je het inderdaad doet.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik een soort situatie als dat heb meegemaakt. Ik werkte toen nog in een winkel en een moeder en een kind rekende iets bij mij af. Ik gaf dat kind een snoepje (pepermuntje oid). vervolgens kreeg dat kind en tik omdat hij geen dankuwel zei. Toen zei ik nog tegen die moeder ' maakt niet uit hoor '. Vervolgens werd ze kwaad op mij dat ik niet met haar opvoeding moest bemoeien . Dat vond ik zelf ook wel ver gaan.
  woensdag 17 juni 2009 @ 22:13:09 #133
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_70113440
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 22:10 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik ben echt heel blij dat (tot nu toe.....) boodschappen doen met Thies eigenlijk altijd erg gezellig is.
Hij ramt zeker ook niet met zijn minikarretje tegen de achillespezen van de vakkenvullers?
  Moderator woensdag 17 juni 2009 @ 22:13:56 #134
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_70113471
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 22:00 schreef Phuturistixxx het volgende:

[..]

En wat nou als ze niet in hun kamer willlen blijven? Of op de gang? JOUW kinderen zullen dat waarschijnlijk niet doen, maar wat nu bij ouders wiens kinderen dat WEL doen
Samara probeerde wel eens uit de gang te lopen, dan zette ik haar gewoon weer terug.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 17 juni 2009 @ 22:13:57 #135
139316 Pieter-utd
Art Vandelay
pi_70113473
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 22:06 schreef Moonah het volgende:

[..]

Als zo'n ouder gewoon consequent zou zijn in de opvoeding, zou zo'n tik helemaal niet nodig zijn.
Ja, maar je ziet gewoon heel vaak dat ouders dat niet kunnen en het kind maar geven wat ze willen zodat ze hun mond houden
  woensdag 17 juni 2009 @ 22:14:06 #136
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_70113478
Jij kijkt teveel naar Eddie Murphy Pietverdriet
  woensdag 17 juni 2009 @ 22:15:07 #137
45206 Pietverdriet
pi_70113515
quote:

[..]

Uitlachen wil het ook nog wel eens doen
  woensdag 17 juni 2009 @ 22:16:05 #138
45206 Pietverdriet
pi_70113564
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 22:14 schreef Koosje het volgende:
Jij kijkt teveel naar Eddie Murphy Pietverdriet
Eddie had net zo een moeder als ik
  woensdag 17 juni 2009 @ 22:16:14 #139
139316 Pieter-utd
Art Vandelay
pi_70113570
quote:

[..]

woensdag 17 juni 2009 @ 22:16:51 #140
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_70113598
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 22:13 schreef Pieter-utd het volgende:

[..]

Ja, maar je ziet gewoon heel vaak dat ouders dat niet kunnen en het kind maar geven wat ze willen zodat ze hun mond houden
Dat is wat jij ziet maar dat hoeft niet ook thuis van toepassing te zijn. Veel mensen maken zich er liever wat gemakkelijker vanaf als ze buitenshuis zijn met kinderen en daar maken kinderen ook heel erg misbruik van. Die van mij kan de pot op wat dat betreft.
Zo vaak als we dan weer die dikke M zien staan langs de kant van de weg en hij de rest van de rit achterop of achterin blehrt om een 'Melkesjeek'. Op een gegeven moment zal het wel een keer ophouden. Lijkt me niet dat ie dat op zijn 16e nog doet.
I'm so glamourous I piss glitter!
  Moderator woensdag 17 juni 2009 @ 22:18:35 #141
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_70113686
quote:

[..]

Maar waarom zou het kind slaan dan de oplossing zijn?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 17 juni 2009 @ 22:21:07 #142
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_70113790
Ik heb eens een televisieprogramma gezien waarin een experiment werd uitgevoerd, volwassen mannen moesten in hun schuur of whatever lekker met hun hobby bezig gaan, iig iets waar ze helemaal in op gingen, en dan ineens, werden ze onverwacht, zonder tekst en uitleg, uit die situatie gesleurd en in een auto gezet, niet wetende waar ze heen gingen. De gevoelens die die mannen kregen waren van een immense frustratie en onmacht. En toch is dat precies hetzelfde wat heel veel ouders doen met hun kinderen....ze rukken ze zonder aankondiging uit hun spel om ze mee te sleuren naar de supermarkt of vul zelf maar wat in. Logisch dat een kind daar dreinerig of boos op reageert.

Ik ben ervan overtuigd dat Dean zo flexibel en meegaand is omdat ik continue tegen hem praat en uitleg wat we gaan doen, ook vantevoren zodat hij zich kan voorbereiden en niet abrupt uit een voor hem plezierige situatie gerukt wordt.

En soms als ie door blijft dreinen zeg ik gewoon "Zo gaat het gebeuren en nu ophouden". Maar dat is echt maar heel sporadisch nodig.
  woensdag 17 juni 2009 @ 22:23:18 #143
139316 Pieter-utd
Art Vandelay
pi_70113889
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 22:18 schreef senesta het volgende:

[..]

Maar waarom zou het kind slaan dan de oplossing zijn?
Omdat ik denk dat het een heel duidelijk signaal is. Ik wil niet zeggen dat elke keer als je kind huilt of even zeurt dat je hem gelijk maar moet slaan. Maar je kind wat geven om hem stil te houden lijkt mij ook geen goeie manier. Maar zoals hierboven gezegd zou je kunnen beginnen met negeren, maar als dat niet helpt, dan vind ik een tik niet erg
pi_70113981
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 22:00 schreef Phuturistixxx het volgende:

[..]

En wat nou als ze niet in hun kamer willlen blijven? Of op de gang? JOUW kinderen zullen dat waarschijnlijk niet doen, maar wat nu bij ouders wiens kinderen dat WEL doen
en waarom zou slaan hier dan wél een oplossing bieden? ik ben echt verbaasd over hoeveel waarde er blijkbaar door heel veel mensen aan die tik gehecht wordt. net of 't een soort toverspreuk is die je kind ineens braaf tovert. nee hoor, ook daar kan een kind aan wennen en zelfs nog veel vervelender van worden. en dan ga je er als ouder misschien nog maar eens een schepje bovenop doen, om 't gewenste effect te bereiken.

de grootste misvatting is volgens mij dat je je kind even pijn moet doen om het te leren dat er grenzen zijn. dat hoeft echt niet, het leert er voldoende van als je heel duidelijk bent over waar die grenzen liggen. die duidelijkheid kun je echt op heel veel andere manieren laten blijken.

ik denk ook heus niet dat een keer een tik zo'n ramp is, maar het tot standaard middel verheffen vind ik al behoorlijk ver gaan. ik heb wel eens een tik uitgedeeld en schrok daar zelf behoorlijk van, dat was bepaald niet wat ik van plan was geweest 'als ik later moeder was'. heb mezelf toen opgelegd om er, mocht zo'n situatie zich nog eens voordoen, minimaal een waarschuwing aan vooraf te laten gaan. dus iets als 'luister, als je dit nog een keer doet dan krijg je een tik'. en dat heeft blijkbaar voor mij precies de benodigde controle ingebouwd, waardoor het sindsdien vrijwel niet meer is voorgekomen. (ik kan me de laatste keer niet meer heugen in elk geval).

een heel mooi lied waar ik aan moet denken bij dit onderwerp is van Loudon Wainwright III
  woensdag 17 juni 2009 @ 22:25:45 #145
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_70114001
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 22:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Uitlachen wil het ook nog wel eens doen
, Mijn zoontje heeft nog steeds zo'n irritante fopspeen waar ie soms om zeurt, dus laatst vond hier deze conversatie plaats:

*melodramatische toon* "Mamaaaa? Foppieeiiieieieei? Ik wil Foppiieeeiiieehh "

Ikke [insert nog vreselijkere dramatische toon alsof liggend op sterfbed] "Foppieieieieiieieei, FOPPIIIIEEEHHHH "

Dean: ":D Nee mama. Zo doet ik niet, Ik doet [lichterlijk minder dramatische toon] Foppiiiieeeh " Sjo. Toch? "

pi_70114025
De sporadische keren dat mijn vader mij en mijn broertje een tik gaf, hadden we het ook verdiend. Bijv. vechten, of constant ergens aankomen wat niet mocht. Gewoon *tik* op die broek, en dan had je wel zoiets van *oewww, trekt door,toch maar niet meer doen."

Mijn vader had ook de gave om maar naar ons te "kijken" als we iets deden wat niet door de beugel kon, dat we vanzelf zoiets hadden van "laten we maar ophouden, voordat die kolenschoppen weer tevoorschijn komen."

Natuurlijke autoriteit over hun kinderen bij ouders, dat mis ik tegenwoordig. Ouders kiezen er voor met hun kind in debat te gaan...
  woensdag 17 juni 2009 @ 22:26:43 #147
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70114045
Ik vind dat je een kind zo nu en dan een niet te harde opvoedende tik mag geven, daar denken sommigen anders over.

Helaas zullen we het nooit eens worden, daarom kan dit topic gewoon dicht

:-)
  woensdag 17 juni 2009 @ 22:28:13 #148
11682 Moonah
Jolie femme
pi_70114120
quote:

[..]

Kijk, en dáár zijn we bij de onmacht achter de tik, die in het begin van dit topic werd weggehoond.
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 22:13 schreef Vivi het volgende:

[..]

Hij ramt zeker ook niet met zijn minikarretje tegen de achillespezen van de vakkenvullers?
Neuh, ik voed hem op.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_70114267
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 22:28 schreef Moonah het volgende:

[..]

Kijk, en dáár zijn we bij de onmacht achter de tik, die in het begin van dit topic werd weggehoond.
Nou, nee hoor. Wat een onzin.

Als ik een tik uitdeel, dan doe ik dat bewust.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 17 juni 2009 @ 22:32:03 #150
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_70114268
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 22:28 schreef Moonah het volgende:

[..]

[..]

Neuh, ik voed hem op.
Zou dat het zijn? Nou zeg, daar ga ik dan ook eens aan beginnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')