Je kan het ook gewoon negeren. Zo laat ik Dean altijd krijsend in het gangpad liggen van de supermarktquote:Op woensdag 17 juni 2009 21:54 schreef Pieter-utd het volgende:
[..]
Nee het was een beetje kort door de bocht, maar ik zie zo vaak dat bijvoorbeeld een zwaar verwend kind in de supermarkt of in de kantine van de voetbal begint te huilen omdat ze niet krijgt wat ze wil.
Eerst zegt de ouder dat het kind niet zal krijgen wat ze wil. Dan begint het kind harder te huilen en zie je de ouder steeds meer mee gaan met de wens van het kind. Dat gaat net zo lang door dat het kind zijn zin krijg.
Daar erger ik me gewoon aan en denk geef dat kind is een tik dat het leert dat het niet alles krijgt in plaats van een verwend nest maken van het kind
quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:08 schreef Vivi het volgende:
[..]
Je kan het ook gewoon negeren. Zo laat ik Dean altijd krijsend in het gangpad liggen van de supermarkt. En rennen dat ie dan doet, als ik eenmaal bij de kassa ben
![]()
Ik ben echt heel blij dat (tot nu toe.....) boodschappen doen met Thies eigenlijk altijd erg gezellig is.quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:08 schreef Vivi het volgende:
[..]
Je kan het ook gewoon negeren. Zo laat ik Dean altijd krijsend in het gangpad liggen van de supermarkt.
Dat is zeker waar. Tegenwoordig is het inderdaad niet meer geaccepteerd om een kind een tik te geven en ik denk ook dat veel mensen over je heen vallen als je het inderdaad doet.quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:00 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Zit wat in maar bekijk het eens uit oogpunt van die ouder. Als hij/zij een tik verkoopt kan het maar zo zijn dat iemand anders zich er mee gaat bemoeien, de politie belt voor kindermishandeling en weet ik veel wat nog meer. Kinderen zijn buitenshuis altijd anders dan in hun eigen omgeving en het hoeft dus helemaal niet zo te zijn dat zo'n kind geen regels weet. Het kan enorm ongemakkelijk zijn voor ouders als hun kind de boel op stelten zet of zijn zin wil doordrijven. Er zijn zo veel aspecten die meespelen dat zo maar makkelijk 'Geef dat kind es een tik!' of 'Waag het niet dat kind een tik te geven!' ook wel weer heel erg gemakkelijk is.
Moet eerlijk toegeven, ik ben van de uitgebreide jengel-negeermodus en houdt dat goed vol. Uiteindelijk kan ie gewoon echt vergeten wat ie wil, we gaan gewoon naar huis als hij zo aan het jengelen blijft.
Hij ramt zeker ook niet met zijn minikarretje tegen de achillespezen van de vakkenvullers?quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:10 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik ben echt heel blij dat (tot nu toe.....) boodschappen doen met Thies eigenlijk altijd erg gezellig is.![]()
Samara probeerde wel eens uit de gang te lopen, dan zette ik haar gewoon weer terug.quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:00 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
En wat nou als ze niet in hun kamer willlen blijven? Of op de gang? JOUW kinderen zullen dat waarschijnlijk niet doen, maar wat nu bij ouders wiens kinderen dat WEL doen
Ja, maar je ziet gewoon heel vaak dat ouders dat niet kunnen en het kind maar geven wat ze willen zodat ze hun mond houdenquote:Op woensdag 17 juni 2009 22:06 schreef Moonah het volgende:
[..]
Als zo'n ouder gewoon consequent zou zijn in de opvoeding, zou zo'n tik helemaal niet nodig zijn.
Uitlachen wil het ook nog wel eens doenquote:Op woensdag 17 juni 2009 22:08 schreef Vivi het volgende:
[..]
Je kan het ook gewoon negeren. Zo laat ik Dean altijd krijsend in het gangpad liggen van de supermarkt. En rennen dat ie dan doet, als ik eenmaal bij de kassa ben
![]()
Eddie had net zo een moeder als ikquote:Op woensdag 17 juni 2009 22:14 schreef Koosje het volgende:
Jij kijkt teveel naar Eddie Murphy Pietverdriet
quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:08 schreef Vivi het volgende:
[..]
![]()
Dat is wat jij ziet maar dat hoeft niet ook thuis van toepassing te zijn. Veel mensen maken zich er liever wat gemakkelijker vanaf als ze buitenshuis zijn met kinderen en daar maken kinderen ook heel erg misbruik van. Die van mij kan de pot op wat dat betreft.quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:13 schreef Pieter-utd het volgende:
[..]
Ja, maar je ziet gewoon heel vaak dat ouders dat niet kunnen en het kind maar geven wat ze willen zodat ze hun mond houden
Maar waarom zou het kind slaan dan de oplossing zijn?quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:13 schreef Pieter-utd het volgende:
[..]
Ja, maar je ziet gewoon heel vaak dat ouders dat niet kunnen en het kind maar geven wat ze willen zodat ze hun mond houden
Omdat ik denk dat het een heel duidelijk signaal is. Ik wil niet zeggen dat elke keer als je kind huilt of even zeurt dat je hem gelijk maar moet slaan. Maar je kind wat geven om hem stil te houden lijkt mij ook geen goeie manier. Maar zoals hierboven gezegd zou je kunnen beginnen met negeren, maar als dat niet helpt, dan vind ik een tik niet ergquote:Op woensdag 17 juni 2009 22:18 schreef senesta het volgende:
[..]
Maar waarom zou het kind slaan dan de oplossing zijn?
en waarom zou slaan hier dan wél een oplossing bieden? ik ben echt verbaasd over hoeveel waarde er blijkbaar door heel veel mensen aan die tik gehecht wordt. net of 't een soort toverspreuk is die je kind ineens braaf tovert. nee hoor, ook daar kan een kind aan wennen en zelfs nog veel vervelender van worden. en dan ga je er als ouder misschien nog maar eens een schepje bovenop doen, om 't gewenste effect te bereiken.quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:00 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
En wat nou als ze niet in hun kamer willlen blijven? Of op de gang? JOUW kinderen zullen dat waarschijnlijk niet doen, maar wat nu bij ouders wiens kinderen dat WEL doen
quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Uitlachen wil het ook nog wel eens doen
Kijk, en dáár zijn we bij de onmacht achter de tik, die in het begin van dit topic werd weggehoond.quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:13 schreef Pieter-utd het volgende:
[..]
Neuh, ik voed hem op.quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:13 schreef Vivi het volgende:
[..]
Hij ramt zeker ook niet met zijn minikarretje tegen de achillespezen van de vakkenvullers?
Nou, nee hoor. Wat een onzin.quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:28 schreef Moonah het volgende:
[..]
Kijk, en dáár zijn we bij de onmacht achter de tik, die in het begin van dit topic werd weggehoond.
Zou dat het zijn?quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:28 schreef Moonah het volgende:
[..]
Kijk, en dáár zijn we bij de onmacht achter de tik, die in het begin van dit topic werd weggehoond.
[..]
Neuh, ik voed hem op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |