Yup bij normaal gekoelde producten mag het wel.quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:23 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Gek, waar ik werkte mocht dat echt niet hoor. Er ligt me iets bij van 12 minuten tot een kwartier.
[..]
Met sommige artikelen kan ik het me voorstellen, maar groente is niet erg diefstalgevoelig.
[..]
Ik zet mezelf niet voor lul, ik weiger gewoon te betalen voor dit soort gebrek aan service en klantvriendelijkheid. Er zijn nog genoeg winkels die mijn geld willen hebben en wel bereid zijn er ook iets voor te geven.
En dat ze me aanwijzen of herkennen laat me echt siberisch. Dat personeel hier is toch achterlijk. Ze wisten niet eens wat vanillestokjes waren. "Zijn dat een soort koekjes of zo?".
[..]
Dan kunnen ze ofwel bijbakken of de leveringsaantallen aanpassen. Ik weet hoe een broodafdeling werkt en het laatste uur zonder brood zitten is gewoon dom. Dat kost je ook geld. Beter vijf broden weggooien aan het eind van de avond (overigens zal een bedrijf als AH vast nog wel retourrechten hebben afgesproken) dan van zeven tot acht geen brood verkopen denk ik. Dus al je klanten 'dwingen' brood te kopen bij de concurrent... Daarom geef ik dus mijn mandje lekker aan het personeel, want ik ga echt niet eerst spullen kopen bij hun en dan naar de concurrent voor brood... Als ik toch in de rij moet, doe ik dat liever maar één keer, dus dat kost ze dan soms een hoop omzet.
Waarom?quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:27 schreef Bill_Board het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: print deze brief uit en laat AH je uitlachen![]()
[ afbeelding ]
Uit ervaring moet ik zeggen dat ze overal super moeilijk over doen, en alles eraan doen om er onderuit te komenquote:Op woensdag 17 juni 2009 22:32 schreef Rowinvd het volgende:
[..]
Waarom?
Enigste wat nu wel het geval zou moeten zijn is dat er een Makro in dezelfde plaats zit, en dat je een originele folder nodig hebt.
Dan kun je er in ieder geval nog 3 gratis krijgen, maar wie weet dat ze het gewoon nog met 6 producten doen.
Ligt er maar net aan met welke medewerker je te maken krijgt, en welke AH
Met zo een printbon van de Makro ernaast kom je al wel wat stelliger over ja.quote:Op woensdag 17 juni 2009 23:14 schreef jeroen4488 het volgende:
Pizza's klopt inderdaad. vandaag het zelfde truckje uitgehaald!
1 malig 4,87 ¤ bij makro pizza's gekocht, vervolgens 18 gratis pizza's bij AH gehaald.
dus nog geen 5 euro voor 21 pizza's, had nog wel wat andere AH's langs gekunt maar de vriezer was vol... helaas....
zie de foto's:
De bon van de makro
[ afbeelding ]
drie eerlijk betaalde pizza's van de makro
[ afbeelding ]
gratis pizza's van onze vrienden bij de AH
[ afbeelding ]
3gekocht en 18 gratis... niet genoeg ? hahahquote:Op woensdag 17 juni 2009 23:18 schreef DJMarcel.nl het volgende:
[..]
Met zo een printbon van de Makro ernaast kom je al wel wat stelliger over ja.
Maarre 21 pizzas ??
18, je mag max.6 toch ?quote:Op woensdag 17 juni 2009 23:25 schreef jeroen4488 het volgende:
[..]
3gekocht en 18 gratis... niet genoeg ? hahah
Daar moet je niet vreemd van opkijken hoor. Wij hebben vaak genoeg gehad dat mensen zoiets belachelijks jattenquote:Op woensdag 17 juni 2009 22:23 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Gek, waar ik werkte mocht dat echt niet hoor. Er ligt me iets bij van 12 minuten tot een kwartier.
Inmiddels even opgezocht, volgens de HACCP-richtlijnen mag AGF maximaal (!) een half uur buiten de koeling. Dan hebben we het nog niet over bederfelijke waar zoals vlees of eiersalade.
[..]
Met sommige artikelen kan ik het me voorstellen, maar groente is niet erg diefstalgevoelig.
[..]
Wij hebben zelf een buurtsuper en ik kan me best voorstellen dat soms het brood op is. Wanneer het een zelfstandige ondernemer is, wil hij het liefst zo weinig mogelijk weggooien. Het kost hem gewoon geld. Geloof me een ondernemer en dan heb ik het dus niet over zo'n bedrijfsleider, verkoopt liever een brood minder dan dat hij er één weggooit. Bij ons is het brood meestal ook rond 4 uur 's middags op. (wij hebben geen koopavond op vrijdags na) Al begrijp ik dat het in de randstad waarschijnlijk anders werkt dan bij ons maar oké. Wij lossen dit dan op door mensen diepvriesbrood aan te bieden, dat van de vorige dag is en meteen is ingevroren. Doet de AH daar niet aan? Overigens is het verkopen van brood zo vreemd als je je maar kan bedenken. Je bestelt twee keer evenveel brood. De ene dag houd je de helft over, de andere dag ben je al het brood al ver voordat de winkel gesloten is erdoorheen. Dit lossen wij dus op met door het te laten invriezen.quote:Ik zet mezelf niet voor lul, ik weiger gewoon te betalen voor dit soort gebrek aan service en klantvriendelijkheid. Er zijn nog genoeg winkels die mijn geld willen hebben en wel bereid zijn er ook iets voor te geven.
En dat ze me aanwijzen of herkennen laat me echt siberisch. Dat personeel hier is toch achterlijk. Ze wisten niet eens wat vanillestokjes waren. "Zijn dat een soort koekjes of zo?".
[..]
Dan kunnen ze ofwel bijbakken of de leveringsaantallen aanpassen. Ik weet hoe een broodafdeling werkt en het laatste uur zonder brood zitten is gewoon dom. Dat kost je ook geld. Beter vijf broden weggooien aan het eind van de avond (overigens zal een bedrijf als AH vast nog wel retourrechten hebben afgesproken) dan van zeven tot acht geen brood verkopen denk ik. Dus al je klanten 'dwingen' brood te kopen bij de concurrent... Daarom geef ik dus mijn mandje lekker aan het personeel, want ik ga echt niet eerst spullen kopen bij hun en dan naar de concurrent voor brood... Als ik toch in de rij moet, doe ik dat liever maar één keer, dus dat kost ze dan soms een hoop omzet.
Ja? en? Dan krijg je enkel nog het verschil terugquote:Op woensdag 17 juni 2009 23:19 schreef -Kadev- het volgende:
Voor volgende week zie ik best wel wat mogelijkheden voor de LAPG, veel grote merken in de aanbieding.
appeltaartjes!!!!quote:Op woensdag 17 juni 2009 23:39 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja? en? Dan krijg je enkel nog het verschil terug
Nee daar doet de AH niet aan, wij hebben altijd wel brood op voorraad maar daar moet je gewoon geduld voor hebben dan, of je belt een uurtje van te voren.quote:Op woensdag 17 juni 2009 23:38 schreef Waffle het volgende:
[..]
Daar moet je niet vreemd van opkijken hoor. Wij hebben vaak genoeg gehad dat mensen zoiets belachelijks jatten![]()
[..]
Wij hebben zelf een buurtsuper en ik kan me best voorstellen dat soms het brood op is. Wanneer het een zelfstandige ondernemer is, wil hij het liefst zo weinig mogelijk weggooien. Het kost hem gewoon geld. Geloof me een ondernemer en dan heb ik het dus niet over zo'n bedrijfsleider, verkoopt liever een brood minder dan dat hij er één weggooit. Bij ons is het brood meestal ook rond 4 uur 's middags op. (wij hebben geen koopavond op vrijdags na) Al begrijp ik dat het in de randstad waarschijnlijk anders werkt dan bij ons maar oké. Wij lossen dit dan op door mensen diepvriesbrood aan te bieden, dat van de vorige dag is en meteen is ingevroren. Doet de AH daar niet aan? Overigens is het verkopen van brood zo vreemd als je je maar kan bedenken. Je bestelt twee keer evenveel brood. De ene dag houd je de helft over, de andere dag ben je al het brood al ver voordat de winkel gesloten is erdoorheen. Dit lossen wij dus op met door het te laten invriezen.
Verder retourrecht yeah right. Retourrecht heb je alleen wanneer iets verkeerd is als het binnen komt.
Om hier even op terug te komen, dit is onmogelijk.quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:23 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Inmiddels even opgezocht, volgens de HACCP-richtlijnen mag AGF maximaal (!) een half uur buiten de koeling. Dan hebben we het nog niet over bederfelijke waar zoals vlees of eiersalade.
Volledige vergoeding gaat gewoon nog steeds door, we hebben nog steeds geen berichten ontvangen dat het zou stoppen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 23:39 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja? en? Dan krijg je enkel nog het verschil terug
Wat doe je er nog dan? Ik werk zelf ook bij de AH, krijg geen vast contract, ze hebben liever 16 jarige kassasletjes dan een goede kassier, daarom naai ik de AH nu ook met deze actie.quote:Op woensdag 17 juni 2009 23:45 schreef Lolque het volgende:
[..]
Om hier even op terug te komen, dit is onmogelijk.
Als de vrachtwagen binnenkomt staan er gemiddeld 55 containers in, daar kan je er 10 vanaf trekken (zuivel containers/melk roll-ins) maar de rest moet gesplitst worden.
Je krijgt niet kaas bij kaas op een container, je krijgt alles door elkaar.
Op 1 container staan bijv; Salades, Kaas, Vleeswaren, Gekoeld brood.
En dat moet allemaal uit elkaar getrokken worden.
Als je dan met maximaal 2 man staat om dat allemaal te doen ben je zeker nog 30 minuten bezig.
Sterker nog, de 45minuten regel word aan de laars gelapt over het algemeen, de meeste afdelingen worden tijdelijk buiten de koelcel gezet terwijl er iemand aan het vullen is.
Simpel zat omdat de AH te gierig is om grotere koelcellen aan te schaffen.
De AH is als klant misschien soms zuur, maar als medewerker is het meestal 100x klote.
Dat klopt, maar ik ben een 19 jaar oude teamleider, mij hadden ze graag gehouden.quote:Op woensdag 17 juni 2009 23:48 schreef Fosfolipide het volgende:
[..]
Wat doe je er nog dan? Ik werk zelf ook bij de AH, krijg geen vast contract, ze hebben liever 16 jarige kassasletjes dan een goede kassier, daarom naai ik de AH nu ook met deze actie.
Het is mogelijk als het management en medewerkers het maar belangrijk vinden. Helaas is dat niet altijd het gevalquote:Op woensdag 17 juni 2009 23:45 schreef Lolque het volgende:
[..]
Als de vrachtwagen binnenkomt staan er gemiddeld 55 containers in, daar kan je er 10 vanaf trekken (zuivel containers/melk roll-ins) maar de rest moet gesplitst worden.
Als je dan met maximaal 2 man staat om dat allemaal te doen ben je zeker nog 30 minuten bezig.
Sterker nog, de 45minuten regel word aan de laars gelapt over het algemeen, de meeste afdelingen worden tijdelijk buiten de koelcel gezet terwijl er iemand aan het vullen is.
De AH is als klant misschien soms zuur, maar als medewerker is het meestal 100x klote.
Tuurlijk hebben ze liever meisjes van 16 en geen vast contract. 16 jarigen zijn namelijk veel en dan ook veel goedkoper om achter de kassa te hebben. Verder zijn 16 jarigen ook prima in staat om achter de kassa te zitten. Oké misschien niet iedereen, maar er zijn er genoeg. Ik weet niet of je een jongen of een meisje bent, maar als je een jongen bent. Ze hebben het liefst een meisje achter de kassa, omdat dat op de één of andere manier beter beter staat. Als je een meisje bent, als je een vast contract krijgt, kunnen ze je er niet uit krijgen. En als er één ding is waar een ondernemer niet op zit te wachten is wel dat je zwangerschap krijgt. Het zijn allemaal extra kosten waar een ondernemer niet op zit te wachten. Ondernemer zijn van een supermarkt is namelijk niet bepaald het makkelijkste.quote:Op woensdag 17 juni 2009 23:48 schreef Fosfolipide het volgende:
[..]
Wat doe je er nog dan? Ik werk zelf ook bij de AH, krijg geen vast contract, ze hebben liever 16 jarige kassasletjes dan een goede kassier, daarom naai ik de AH nu ook met deze actie.
Ja maar het staat niet in de folder, je moet ze kopen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 00:02 schreef MaddoxX het volgende:
Maar ehh in de folder van Makro is de pizza goedkoper? Dan heb ik morgen wat te doen
vandaag heb ik de pizza's gehaald, was nog maximaal 6 per klant.quote:Op woensdag 17 juni 2009 23:57 schreef Cyan het volgende:
Dus je moet nu met kassabon van de concurrent in de buurt (waarop je dat artikel hebt afgerekend) + een folder (in dezelfde actieperiode als AH) van diezelfde concurrent in de buurt naar Albert Heijn waar je hetzelfde artikel moet afrekenen en dan krijg je maximaal 3 artikelen gratis? Of je krijgt het verschil terug?
Ja ik ook! Maar het mag dus alleen een folder zijn van een winkel in de buurt? En wat telt dan als een winkel in de buurt?quote:Op donderdag 18 juni 2009 00:05 schreef Chinless het volgende:
maar ff concreet, wat is nu nog te scoren en met welke folder?
want cola heb ik bijv nog wel nodig en om nu weer 12 topics terug te lezen.
Slim opgelost!quote:Op donderdag 18 juni 2009 00:05 schreef jeroen4488 het volgende:
[..]
vandaag heb ik de pizza's gehaald, was nog maximaal 6 per klant.
Normaal is een folder genoeg en heb je geen kassebon van andere winkel nodig alleen in dit geval ging dat helaas niet omdat de makro de prijzen had verlaag en dit nog niet in de folder staat alleen in de online folder. en helaas mogen printjes en kopies niet meer vandaar dat ik het zo heb opgelost....
Ik heb gelukkig een makro pasjequote:Op donderdag 18 juni 2009 00:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja maar het staat niet in de folder, je moet ze kopen.
Kleine moeite, groot plezier inderdaad.quote:Op donderdag 18 juni 2009 00:05 schreef jeroen4488 het volgende:
[..]
vandaag heb ik de pizza's gehaald, was nog maximaal 6 per klant.
Normaal is een folder genoeg en heb je geen kassebon van andere winkel nodig alleen in dit geval ging dat helaas niet omdat de makro de prijzen had verlaag en dit nog niet in de folder staat alleen in de online folder. en helaas mogen printjes en kopies niet meer vandaar dat ik het zo heb opgelost....
Elke supermarkt in jou gemeente...quote:Op donderdag 18 juni 2009 00:07 schreef Cyan het volgende:
[..]
Ja ik ook! Maar het mag dus alleen een folder zijn van een winkel in de buurt? En wat telt dan als een winkel in de buurt?
[..]
Slim opgelost!
Dat van die maximaal 6 artikelen per klant staat trouwens nog gewoon op de Albert Heijn site.
Dan is het logistiek gewoon niet op orde.quote:Op woensdag 17 juni 2009 23:45 schreef Lolque het volgende:
[..]
ik ben 19 en dat scheelt 2 euro per uur, je wilt niet weten hoe groot de kasverschillen bij ons wel niet zijnquote:Op donderdag 18 juni 2009 00:00 schreef Waffle het volgende:
[..]
Tuurlijk hebben ze liever meisjes van 16 en geen vast contract. 16 jarigen zijn namelijk veel en dan ook veel goedkoper om achter de kassa te hebben. Verder zijn 16 jarigen ook prima in staat om achter de kassa te zitten. Oké misschien niet iedereen, maar er zijn er genoeg. Ik weet niet of je een jongen of een meisje bent, maar als je een jongen bent. Ze hebben het liefst een meisje achter de kassa, omdat dat op de één of andere manier beter beter staat. Als je een meisje bent, als je een vast contract krijgt, kunnen ze je er niet uit krijgen. En als er één ding is waar een ondernemer niet op zit te wachten is wel dat je zwangerschap krijgt. Het zijn allemaal extra kosten waar een ondernemer niet op zit te wachten. Ondernemer zijn van een supermarkt is namelijk niet bepaald het makkelijkste.
Ik ken verhalen van 16-jarigen (die al tijdenlang bij de AH werkten) gedwongen werden om 'er even een maand/maanden mee te stoppen' omdat AH ze weigerden het contract te verlengen. Zo begon de "contracttelling" weer opnieuw.quote:Op donderdag 18 juni 2009 00:32 schreef Fosfolipide het volgende:
[..]
ik ben 19 en dat scheelt 2 euro per uur, je wilt niet weten hoe groot de kasverschillen bij ons wel niet zijn
Dat doen wij ook. Drie maanden er uit en dan begint de telling overnieuw. Mensen voor vast aannemen is meestal gewoon te riskant.quote:Op donderdag 18 juni 2009 00:39 schreef DJMarcel.nl het volgende:
[..]
Ik ken verhalen van 16-jarigen (die al tijdenlang bij de AH werkten) gedwongen werden om 'er even een maand/maanden mee te stoppen' omdat AH ze weigerden het contract te verlengen. Zo begon de "contracttelling" weer opnieuw.
Gewoon bij Albert Heijn.
Klopt, ik vroeg of ik dat ook niet kon doen, maar nee dat kon nietquote:Op donderdag 18 juni 2009 00:39 schreef DJMarcel.nl het volgende:
[..]
Ik ken verhalen van 16-jarigen (die al tijdenlang bij de AH werkten) gedwongen werden om 'er even een maand/maanden mee te stoppen' omdat AH ze weigerden het contract te verlengen. Zo begon de "contracttelling" weer opnieuw.
Gewoon bij Albert Heijn.
Het is zonde dat sommige filialen zo werken, ze verpesten het imago van de filialen die wel gewoon met personeel om kunnen gaan.quote:Op donderdag 18 juni 2009 00:39 schreef DJMarcel.nl het volgende:
[..]
Gewoon bij Albert Heijn.
Doet Mac Donalds bijvoorbeeld ook, echter heb ik door en foutje wel een vast contract gekregenquote:Op donderdag 18 juni 2009 00:39 schreef DJMarcel.nl het volgende:
[..]
Gewoon bij Albert Heijn.
Ach ik ben de 20 gepasseerd, werk nog in een supermarkt, terwijl ik aan mijn HBO bezig ben.quote:Op donderdag 18 juni 2009 00:50 schreef MaddoxX het volgende:
Wie wilt er nou werken op zn 20ste bij een fucking supermarktdan ben je wel heel erg laag gezonken
Dat het niet op orde is weet ik al lang, maarja wat wou ik eraan doen?quote:Op donderdag 18 juni 2009 00:26 schreef sexymofo het volgende:
[..]
Dan is het logistiek gewoon niet op orde.
Laat die knuppels op het DC/de DC's het goed of redelijk splitsen.
AGF is de tofste afdeling die er is binnen een supermarkt, en HACCP is fok!ing belangrijk.
Wil jij een claim aan je neus krijgen door meuk die te lang ongekoeld heeft gestaan iemand ziek heeft gemaakt? Dan moet je dit pikken, maar er zijn wettelijke regels over de temperatuur waarop zooi moet aankomen, Hoe je moet reageren als dit niet klopt (terugkoelen of weg pleuren (temp. gerelateerd)), en hoe hoog die hele leuke lieve boetes zijn.
Vlees/zav/stuks door elkaar, dat kan, dat is een afdeling.
Groente, en gesneden door elkaar ZEER onwenselijk, maar dit kan.
Zuivel producten zijn ook een afdeling.
Vlees en groente MAG ook niet door elkaar.
En zelfs bij de groente zijn er van die mafkezen die rustig bananen en gesneden groente door elkaar willen gooien op 1 container, maar bananen wil je juist NIET koelen, terwijl de gesneden onder de 7 graden moet blijven. Zet de logistiek managers maar eens aan het werk, dit soort zaken oplossen is de essentie van hun werk, x chaufeurs op x vrachtwagens voor x ritten kan elke klapjosti plannen.
(geen AH parttimer, maar wel zeer geirriteerd door het onbenul van de logistiek op dit soort vlakken)(als parttimer elders, en jij praat het goed)
Jij snapt er werkelijk niets van he? Jij bent typisch het soort klant wat door je eigen gedrag totaal geen service meer krijgt.quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:58 schreef Maeghan het volgende:
[..]
AH Krabbendijkestraat (R'dam). Doodsverwensingen gaan me te ver, maar platbranden mag best.![]()
Inmiddels gedraag ik me daar net zo vriendelijk als het personeel. Als er wéér iets op is (en dat is vaak) en ik moet weer naar een andere winkel, dan geef ik gewoon m'n mandje aan de dichtstbijzijnde medewerker en ga ik weg. Ik ga het echt niet meer terug zetten, ik blijf niet bezig. Of je moet iets hebben en dan hebben ze nog maar één verlept kruidenpotje. En er is gewoon altijd wel iets volledig normaals op. Zwarte peper in potjes, rode peper, groente (met name uit de aanbieding), vlees (met name uit de aanbieding), brood hoef je een uur voor sluitingstijd niet meer te komen halen (en dan bedoel ik niet dat er alleen nog witbrood ligt of luxe puntjes, nee gewoon echt niks meer). Maar ja, verder heb ik hier ook niet megaveel keus. De Aldi hier is helemaal een drama. Ik weet dat rijen daar gewoon zijn, maar hier zijn ze echt extreem lang en het personeel gaat rustig met een bekende staan praten, naast jou, terwijl jij nummer 15 in de rij bent of zo en die man wel dood kan schieten. Ja, doodsverwensingen gaan me te ver, maar met keiharde actie is niks mis natuurlijk. En bij de Plus werkt m'n voormalige baas die ik wel kan neerschieten én platbranden, laat staan dat ik een cent uit wil geven in zijn prutwinkel (met ijsbergsla van E2,29 per krop en aardbeien voor 3,99 -- flikker op zeg!).
Zo, dat is er uit =P
Precies wat ik al zei, iedereen kent haar ondertussen al in het filiaal, 1 grote clan het AH personeel.quote:Op donderdag 18 juni 2009 08:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Jij snapt er werkelijk niets van he? Jij bent typisch het soort klant wat door je eigen gedrag totaal geen service meer krijgt.
Het is volgende week voorbij. Dan krijg je alleen nog maar het verschil terugquote:Op donderdag 18 juni 2009 08:39 schreef jeroen4488 het volgende:
Gaat er iemand vandaag nog pizza's halen? ik ben benieuwd!
Zelf moet ik helaas werken en de pizza's die ik nu heb krijg ik toch ook al niet op![]()
Het zou mooi zijn als er volgende week iets leuks te halen is wat niet in de vriezer hoeft en een beetje houdbaar is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |