ik wi hier nog even op reageren, aangezien ik dus nu ook aan de nuvaring zit en het idee heb dat dit invloed heeft op mijn stemming...quote:Op woensdag 17 juni 2009 14:17 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Omdat ik het idee had dat de hormonen een negatief effect hadden op mijn stemming en libido. Daarom was ik een tijd geleden al overgestapt van de pil naar de Nuvaring (waarvan later bleek dat hij eigenlijk evenveel hormonen in je bloed brengt, maar dat wisten ze toen nog niet) maar toen kreeg ik weer migraine die ik eerst niet had, dus nu ga ik maar helemaal stoppen met hormonen en kijken of dat helpt.
Iemand van het leukstetaartenforum had veel te veel of zo, d'r man had te veel meegenomen uit Engeland. Voor een euro is echt belachelijk goedkoop. Ik betaalde bij de apotheek 65 cent voor 5 gram, en dat vond ik al niet duur.quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:20 schreef Mini_rulez het volgende:
Voor 1 euro?Waar haal je dat vandaan?
Nouja, de huisarts die ik een paar weken geleden sprak zei dat de Nuvaring in elk geval een stuk meer hormonen in het bloed brengt dan ze oorspronkelijk dachten. Een paar jaar terug dachten ze dat de Nuvaring echt een methode met weinig hormonen was, zoals de Mirena ofzo, maar dat valt dus tegen. Ik heb verder niet doorgevraagd omdat ik juist met de Nuvaring ging stoppen, dus als je het zeker wilt weten kun je het denk ik beter aan je eigen huisarts vragen, of iemand anders die er verstand van heeft.quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:25 schreef cyclechick het volgende:
[..]
ik wi hier nog even op reageren, aangezien ik dus nu ook aan de nuvaring zit en het idee heb dat dit invloed heeft op mijn stemming...
Is dat echt zo, dat ik nu net zoveel hormonen krijg als met de pil?
Ja, dat ik al best veel dagen ben wakker geworden met het gevoel dat ik wil huilen en mijn hoofd de hele dag onder de deken wil verstoppenquote:Op woensdag 17 juni 2009 17:28 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Nouja, de huisarts die ik een paar weken geleden sprak zei dat de Nuvaring in elk geval een stuk meer hormonen in het bloed brengt dan ze oorspronkelijk dachten. Een paar jaar terug dachten ze dat de Nuvaring echt een methode met weinig hormonen was, zoals de Mirena ofzo, maar dat valt dus tegen. Ik heb verder niet doorgevraagd omdat ik juist met de Nuvaring ging stoppen, dus als je het zeker wilt weten kun je het denk ik beter aan je eigen huisarts vragen, of iemand anders die er verstand van heeft.
Is er bij jou dan iets veranderd sinds je ermee begonnen bent?
het zit erop! dat is fijn! en ook mooi dat het meeviel. Mag je nu ook nog een paar dagen iets niet? (je haar natmaken of wassen ofzo?)quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:22 schreef motorbloempje het volgende:
ok
ik heb tijdens het wachten ook nog even een medepatient correct gediagnosticeerd. Als ik bij de politie geweigerd word en Engels niets voor me blijkt, dan word ik maar huisarts, dat kan ik wel denk ik
Maar omdat ik hem diagnosticeerde en constateerde dat het van dusdanige ernst was heb ik hem voor laten gaan, waardoor ik pas om kwart voor 5 aan de beurt was
Details..: http://www.huidinfo.nl/erysipel.html
Maar, toen was dit trillende rietje aan de beurt. De injectie voelde ik geen ene flikker van en ondanks dat ik van de rest ook niets voelde, behalve wat naar beneden stromend bloed, was ik echt een trillend rietje. En maar ratelen tegen die man over z'n beroep, en over kappers en haar en het invlechten van de hechtingsdraad'Mode'.
Viel het allemaal wel mee
dus
maar er groeit er nog een, die is nu nog te kleindus over 2 a 3 jaar mag ik weer.. ik heb de beste man alvast een fijne kerst en een gelukkig nieuw jaar gewenst, ervanuitgaande dat ik er de rest van 't jaar niet meer kom
Hm, dat is niet fijn nee! Wat had je hiervoor dan?quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:31 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ja, dat ik al best veel dagen ben wakker geworden met het gevoel dat ik wil huilen en mijn hoofd de hele dag onder de deken wil verstoppenen ik ben juist een actief persoon dat het liefste vrolijk is, en meestal ook wel het positieve van situaties inziet,. dus dit sombere gejengel past niet bij me
![]()
en ik heb continu een klein beetje bloedverlies en buikkrampen![]()
maar mirena durf ik echt NOOIT te laten zetten, tenzij volledige verdoving
Verkapte -kijkmijeenseengroothuishebben-patsermodusquote:Op woensdag 17 juni 2009 17:32 schreef ElisaB het volgende:
O, hai
Ik haat koken en ik kan het ook niet (omdat ik er een hekel aan heb). Ons huis is groot genoeg voor een meet (bij mooi weer kunnen we vast wel 30 man kwijt). Nu wil ik geen meet thuis, maar ik wilde het toch maar even gezegd hebben. Ook zou ik waarschijnlijk niet komen, omdat jullie allemaal leuker zijn dan ik.
Prikken en snijden is eng. Het is dat ik graag een stoer wijf ben, want anders liet ik zulke dingen nooit doen bij mezelf.
Tot slot zou ik ook nodig eens voor het baarmoederhalsonderzoek (3*woordwaarde) moeten.
Ow ja, ik heb geen hoofdpijn meer. Nu ja, bijna geen...
Hi lievjens
de verdoving werkt nog 2 uur als 't goed is, maar het schijnt geen pijn meer te gaan doen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dus het viel mee, moblo. Mooi! Mag je wel gewoon douchen en zo? Heb je nog napijn?
De pil, en ik heb bijna spijt dat ik ben gestopt, want daar was ik al sinds mijn 16e aan, dus merkte er niks meer van, alleen dat het blijkbaar iets met mn libido deed, ik heb wel meer zin in sex sinds ik ben gestopt.quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:33 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Hm, dat is niet fijn nee! Wat had je hiervoor dan?
Als je van tevoren wat pijnstillers neemt is het ook al aardig verdoofd hoor.
Nee, niet erbij, 'in plaats van'quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:34 schreef Viking84 het volgende:
MoBlo!.
Wil je Engels erbij gaan doen als de politie niets wordt?.
Ik heb het ook een half jaartje gedaan en het was heel erg leuk. Maar ja, dan moet je wel leuke docenten hebben hè
.
Ja hoorquote:Op woensdag 17 juni 2009 17:33 schreef Mini_rulez het volgende:
Als je van tevoren wat pijnstillers neemt is het ook al aardig verdoofd hoor.
O wat zonde! Je bent zo ver gekomen! Laat je je nu niet teveel leiden door enkele negatieve resultaten?quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nee, niet erbij, 'in plaats van'![]()
Ga dit jaar (komend studiejaar) kijken of 't wat is, zodat ik, mocht ik afgewezen worden bij de politie, al tijdwinst heb op 'hoe nu verder', aangezien ik heb geaccepteerd dat ik te dom ben voor Informatiekunde
Mijn - hele lieve vrouwelijke- huisarts had een soort kleiner formaat, van perspex leek het. Die was helemaal niet zo naar als de gewone!quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:39 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja hoor.
Nog niet genoeg iig. Voelt niet echt lekker, zo'n eendebek daarbinnen.
Ook niet bij een vrouwelijke gynaecoloog? Wat je nu hebt lijkt me ook geen pretje.quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:37 schreef cyclechick het volgende:
[..]
De pil, en ik heb bijna spijt dat ik ben gestopt, want daar was ik al sinds mijn 16e aan, dus merkte er niks meer van, alleen dat het blijkbaar iets met mn libido deed, ik heb wel meer zin in sex sinds ik ben gestopt.
en mirena plaatsen, gaat niet om de pijn, maar om 't feit dat ik mijn vajayjay niet zomaar laat zienuberhaupt laat ik me nooit onderzoeken als ik meer dan een sok uitmoet. vage fobie
neequote:Op woensdag 17 juni 2009 17:42 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ook niet bij een vrouwelijke gynaecoloog? Wat je nu hebt lijkt me ook geen pretje.
Viking: dat niet nee, maar het hoeft ook niet lekker te zijn, als het maar draaglijk is.
Pijnstillers verdoven ook niet in de zin dat je niks meer voelt, daar zijn ze niet voor bedoeld. Je tastzenuwen enzo blijven gewoon werken.
ik ben niet verquote:Op woensdag 17 juni 2009 17:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
O wat zonde! Je bent zo ver gekomen! Laat je je nu niet teveel leiden door enkele negatieve resultaten?
Ik weet niet of het wel zo verstandig is om dan Engels te gaan doen. Je moet natuurlijk kiezen waar je hart ligt, maar het is niet echt gemakkelijk om een baan te vinden als letterenstudent en een supergoeie baan zul je ook al niet vinden. Kijk maar naar mij.
Correct me if I'm wrong btw.
ik heb ook de nuvaring gebruikt.. ging uhm 1.5 jaar ongeveer prima.. en daarna kreeg ik er opeens mega veel last van.. enorme stemmingswisselingen en op een gegeven moment was ik zelfs constant depri...quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:25 schreef cyclechick het volgende:
[..]
ik wi hier nog even op reageren, aangezien ik dus nu ook aan de nuvaring zit en het idee heb dat dit invloed heeft op mijn stemming...
Is dat echt zo, dat ik nu net zoveel hormonen krijg als met de pil?
Ohh kwakkie toch! ik kan me heel goed voorstellen hoe gefrustreerd en woedend je dan kan worden.. misschien is het ook wel even goed om dit te voelen, om gemotiveerd te blijven om die 10k er weer af te krijgen. De aanhouder wint echt, en houd je nette patroon vol, probeer te blijven bewegen en trust me, dan gaat het er echt wel vanaf! ik denk dat het ook juist nu een goed moment is om naar een psych te gaan, het klinkt alsof je nu echt op een tweesprong staat: doorgaan zoals altijd, of duidelijk een andere weg inslaan en werken aan vanalles en nog wat. volgens mij ben jij wel zo;n beetje klaar om die nieuwe weg in te slaan, of niet?quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:46 schreef kwakveense het volgende:
gofter... ik heb net heel hard zitten huilen omdat ik me zo dik en lelijk voelde (iets met een galajurk korter maken wat niet helemaal nooit gelukt is, en die jurk doorpassen en je beseffen dat ie 9 kilo geleden een stuk mooier zat)
alles leuk en aardig hoor, die complimenten van mensen als je afgevallen bent, over dat je er veel beter uitziet enzo... maar nu ik dus weer 10 kilo zwaarder ben en nog "maar" 6/7 kilo ben afgevallen van de 17 voel ik me zo ontzettend lelijk en naar... ik vond mezelf ook vreselijk op de "oude" foto's en nu ben ik gewoon weer bijna hetzelfde...
en t stomme is dat het er gewoon niet af gaat. ik heb nette lijstjes de laatste tijd volgens mij, bijna constant, n ik schommel maar tussen de 88 en 90... verdomme... ik ben zó boos... het was er zó makkelijk weer aan gegeten, echt niet grappig...
Lijkt me lastig om te hebben zeg... Misschien wordt het nog wel beter als je lichaam eraan went.quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:45 schreef cyclechick het volgende:
[..]
nee![]()
Vroeger bij de schoolarts weigerde ik altijd al om mijn tshirt uit te trekken en toen ik vorig jaar naar de fysiotherapeut moest was het ook weer een lekker ouderwets drama. ik WEET dat het dikke vette aanstellerij is, maar ik KAN me er gewoon echt niet overheen zetten. best jammer, en hopelijk heb ik nooit iets ernstigs want dan denk ik dat ik mezelf gewoon dood laat gaan
stoppen, dat is precies wat ik ook had (zonder bloedverlies en buikkramp.. )quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:31 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ja, dat ik al best veel dagen ben wakker geworden met het gevoel dat ik wil huilen en mijn hoofd de hele dag onder de deken wil verstoppenen ik ben juist een actief persoon dat het liefste vrolijk is, en meestal ook wel het positieve van situaties inziet,. dus dit sombere gejengel past niet bij me
![]()
en ik heb continu een klein beetje bloedverlies en buikkrampen![]()
maar mirena durf ik echt NOOIT te laten zetten, tenzij volledige verdoving
dat dusquote:Op woensdag 17 juni 2009 17:50 schreef ColdFeet het volgende:
Kwak, rustigZelfs met 100 kilo ben je lief en mooi, first of all. En dat het af en toe even langzaam gaat is rot en demotiverend, maar geen reden om op te geven
Kom op, goedzittend (al dan niet corrigerend) ondergoed onder de jurk, haar mooi, mooie make-upjes en je bent een date waar mannen alleen maar van durven dromen
De huisartsassistente had gezegd dat ik het zo'n twee maanden moest aanzien, zit nu op 3 weken, dus als het over 5 weken niet beter is, stop ik gewoon weer, en dan zien we wel weer verder hoe en wat.quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:49 schreef progje het volgende:
[..]
ik heb ook de nuvaring gebruikt.. ging uhm 1.5 jaar ongeveer prima.. en daarna kreeg ik er opeens mega veel last van.. enorme stemmingswisselingen en op een gegeven moment was ik zelfs constant depri...
Ben tot met de nuvaring gestopt en heb 1 maand even niks meer gebruikt en voelde me na 5 dagen al langzaam aan weer mezelf worden
vandaag weet ik t effe niet... ik zie er zo tegenop om zo hard aan mezelf te moeten werken... ik weet niet of ik t nóg een keer kan, zoveel moeite doen om die kilo's kwijt te raken... waar doe ik t voor? (ik weet waar kt voor doe, maar zo voelt het nu) mijn motivatie voor zo ongeveer alles is nu 0,0 (weet ook niet waar dat ineens vandaan komt, ik begon de dag vrolijk en hij is omgeslagen in een "ik kan niks en ik wil niks" dag)... ik moet er niet aan dénken om te moeten sporten...zo ontzettend stom vind ik het... ik hoop dat ik bij de psych weer met een beetje graven wat zelf-liede en motivatie om dingen te doen die ik niet leuk vind vind...quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:50 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ohh kwakkie toch! ik kan me heel goed voorstellen hoe gefrustreerd en woedend je dan kan worden.. misschien is het ook wel even goed om dit te voelen, om gemotiveerd te blijven om die 10k er weer af te krijgen. De aanhouder wint echt, en houd je nette patroon vol, probeer te blijven bewegen en trust me, dan gaat het er echt wel vanaf! ik denk dat het ook juist nu een goed moment is om naar een psych te gaan, het klinkt alsof je nu echt op een tweesprong staat: doorgaan zoals altijd, of duidelijk een andere weg inslaan en werken aan vanalles en nog wat. volgens mij ben jij wel zo;n beetje klaar om die nieuwe weg in te slaan, of niet?
het gaat uiteindelijk maar indirect om die kilos, belangrijkste is dat je jezelf lief en mooi gaat vinden, dan komen die kilo's vanzelf!quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:53 schreef kwakveense het volgende:
[..]
vandaag weet ik t effe niet... ik zie er zo tegenop om zo hard aan mezelf te moeten werken... ik weet niet of ik t nóg een keer kan, zoveel moeite doen om die kilo's kwijt te raken... waar doe ik t voor? (ik weet waar kt voor doe, maar zo voelt het nu) mijn motivatie voor zo ongeveer alles is nu 0,0 (weet ook niet waar dat ineens vandaan komt, ik begon de dag vrolijk en hij is omgeslagen in een "ik kan niks en ik wil niks" dag)... ik moet er niet aan dénken om te moeten sporten...zo ontzettend stom vind ik het... ik hoop dat ik bij de psych weer met een beetje graven wat zelf-liede en motivatie om dingen te doen die ik niet leuk vind vind...
ik ga even op de bank liggen nu denk ik...ik wil niet een froukje-jank topic maken...
Veel plezier! Ik ga zo ook, maar dan binnen!quote:
hier hebben we t al eerder over gehad denk ikquote:Op woensdag 17 juni 2009 17:57 schreef cyclechick het volgende:
[..]
het gaat uiteindelijk maar indirect om die kilos, belangrijkste is dat je jezelf lief en mooi gaat vinden, dan komen die kilo's vanzelf!
Wat ga je doen voor sporten? kun je inderdaad niet beter gewoon een lekkere grote wandeling of fietstocht maken door een gebied waar het ergens mooi is? beweging hoeft niet perse superintensief te zijn, een actieve levensstijl heeft waarschijnlijk net zoveel gezondheidsvoordelen als echt sporten. het allerbelangrijkste blijft toch echt dat je het leuk vindt, zodat het vol te houden is.
je kunt een hele hoop en dat weet je zelf ook, je bent een hartstikke tof wijf en ook met 10 kilo meer ben je net zo mooi en tof!
Hm, er zit vast iets in de lucht vandaag. Ik zit nu ook mistroostig aan het bierquote:Op woensdag 17 juni 2009 17:56 schreef kwakveense het volgende:
lees net jullie reacties. jullie zijn lief![]()
het is gewoon een een grote verzameling van me niet goed genoeg voelen, over en voor vanalles. ik hoop dat het snel over is...
Je baat is dat je even buiten bent, je hoofd kunt leegmaken en daardoor kunt ontstressen, uberhaupt dat je beweegt (ongeacht of het nou training is of niet) en dat het dus gezond is!quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:02 schreef kwakveense het volgende:
[..]
hier hebben we t al eerder over gehad denk ikmaar ik vind alle vormen van beweiging stom. op het moment dat ik voel dat ik geen conditie heb word ik depressief van sporten. en dat gedlt dus voor alle vormen van sport en daardoor wordt die conditie ookniet beter...
ik heb geen puf, geen zin en geen tijd om lange stukken te lopenof fietsen
ik probeer soms hard te lopen, alleen al omdat dat relatief snel voorbij is....
maar ik moet me er zó toe zetten dat op het moment dat ik geen energie heb om me goed te voelen ik dat niet voor elkaar krijg. naar de posrtschool hetzelfde verhaal: als ik me zo voel als nu krijg ik me uberhaupt de deur niet uit.
echt een lichte paniek grijpt me bij de keel bij het idee aan sporten als ik een bui heb als nu. dus het is echt even een onderwerp waar ik niet over wil nadenken op een dag als vandaag.
op een dag dat ik me goed voel kan ik mezelf soms wel naar de sportschool of mn hardloopschoenen in slepen. een lang stuk fietsen vind ik zonde van mn tijd (want die basis condiite daarvoor heb ik al en dus kost het veel tijd voor relatief weinig baat)
kt is t enige dat ik "well leuk" vind. maar ik heb er net weer een drie maanden abbo opziten bij t sportcentrum en ik ben welgeteld 1 keer wezen sportenquote:Op woensdag 17 juni 2009 18:05 schreef progje het volgende:
Kwak heb je wel eens krachttraining gedaan ?
Het enige wat je daar voelt is pijnlijke spieren
En vaak als je een oefening doet en je kan ff niet meer, wacht je heel even en ga je weer verder...
ik kan er soms echt een kick van krijgen als ik uit eindelijk toch de oefening afkrijg
En het is heel anders vermoeid raken, dan vermoeid zijn door conditie tekort
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |