quote:Een kamercommissie, bestaande uit leden van CDA, PvdA, SP en VVD, is van mening dat er een einde moet komen aan het onbetaald downloaden van films, games en muziek. Naast uploaden, moet volgens de kamercommissie ook het downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal strafbaar gesteld worden.
Volgens de commissie ziet men het als een sport om de nieuwste films zo snel mogelijk via internet binnen te halen, liefst voor deze in de bioscoop te zien zijn. Ook het downloaden van muziek zou de spuigaten uitlopen.
In navolging van een uitspraak door de Haagse rechtbank, die in een individuele zaak oordeelde dat downloaden voor eigen gebruik wel strafbaar zou zijn, wil de commissie dat de ministers Hirsch Ballin van Justitie en Van der Hoeven van Economische Zaken hard gaan optreden tegen het omzeilen van auteursrechten. De strafbaarstelling zou in moeten gaan zodra er een legaal alternatief voor het downloaden is. De kamercommissie is bovendien van mening dat ouders aansprakelijk gesteld moeten worden als minderjarigen de fout in gaan.
quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:44 schreef Lakitu het volgende:
Ik wil hier eigenlijk geeneens woorden aan vuil maken, dit volstaat gewoon:
Ik ook, BK. Ik ook.quote:
Omgekeerde wereld!quote:FTD, de grootste Nederlandstalige community van Usenet-enthousiastelingen, heeft antipiraterijstichting Brein gedagvaard vanwege haar uitlatingen dat FTD illegaal zou zijn. Via het FTD-platform informeren gebruikers van Usenet elkaar over de nieuwste films en muziek die ze op het downloadnetwerk zien. Brein beschuldigt FTD van het "faciliteren van illegaal uploaden" en noemt FTD's activiteiten zelfs "zonder meer strafbaar". FTD eist een publieke rectificatie van deze uitlating en wil bovendien een verklaring van de rechter dat zij gewoon legaal handelt.
ik wou dat ik kankercomissie lasquote:
Brein is een leugenachtige fascistische corrupte lobby-groep en dient onmiddelijk verboden te worden!quote:
quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:53 schreef Heathen. het volgende:
Eerste volwaardig goede topic van Lakitu. En dat voor een amsterdammer
quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:56 schreef Lakitu het volgende:
Je zal toch maar bij Brein werken, trouwens. Hoe erg faal je dan in het leven, wtf.
Wat is het verschil met een willekeurige politieagent of parkeerwachterquote:Op woensdag 17 juni 2009 11:56 schreef Lakitu het volgende:
Je zal toch maar bij Brein werken, trouwens. Hoe erg faal je dan in het leven, wtf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |