abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70130031
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:39 schreef Shitney het volgende:

[..]

Het was geen opmerking die bedoeld was om mensen monddood te maken. Slechts om een in mijn ogen misvatting over hoe ontwikkeld kinderen van een bepaalde leeftijd zijn weg te nemen. Het is pertinent niet waar dat pas in de puberteit kinderen een seksuele ontwikkeling doormaken, dat begint juist al vanaf de kleuterleeftijd. Zal er wel even een bron bij gaan zoeken, want ik ben eigenlijk best kwaad dat ik nu beticht wordt van mijn eigen kinderen traumatiseren als argument om een gearresteerde pedofiel de hand boven het hoofd te houden. Wie denk je wel niet dat je bent, sicko? Hoe ziek ben je als je een pedofiel die zich aan 98 kinderen heeft verlekkerd met meer begrip en coulance benadert dan een ouder die alleen maar iets recht wil zetten over de geestelijke ontwikkeling van kinderen?

http://www.peuterplace.nl/peuter/seksuele-opvoeding.htm Dit is een linkje waar vrij helder in beschreven staat hoe de seksuele ontwikkeling van kinderen verloopt, en daarin wordt de leeftijd van 6 genoemd waarop kinderen wat introverter worden.
Ik benader niemand die kinderen misbruikt met coulance. Dus ook niet de ouders die hun kinderen beschadigen in hun hysterische verontwaardiging. Zoals jij dus. (Ja, niet kunnen plassen als er anderen bij zijn is echte psychologische schade, en aangezien je er zo trots op bent dat je je kind zo goed begeleid ben jij de enige verdachte voor het aanbrengen van die schade).
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:03:21 #162
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_70130173
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:52 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Daar schuilt overigens doorgaans het grote gevaar, kijk uit voor vreemde mannen/vrouwen terwijl (ik typ dit zeker voor de 30e keer in NWS) de meeste incestslachtoffers juist (jarenlang) ernstig misbruikt worden door familie, vrienden/kennissen.
Eens, dat was ook de belangrijkste boodschap van mijn gesprek. Dat boeven er niet uitzien als boeven op televisie, maar juist heel gewoon net als mama en papa en opa en oma en tante truus en ome piet en de juf etcetera. En dat ook mensen die je kent dingen kunnen doen die je niet fijn vindt. En dat je dat altijd moet vertellen.

Ook belangrijk is volgens mij om je kinderen te leren dat ze alleen leuke geheimen hoeven te bewaren en dat ze geheimen waar ze bang of verdrietig van worden altijd aan mama of papa of de juf mogen vertellen en dat er dan niemand boos wordt. Vergeten mensen denk ik ook vaak, dat "het is een geheim" heilig is voor kleine kinderen.
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:03:48 #163
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_70130185
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:58 schreef Shitney het volgende:

[..]

Vanaf een jaar of 3 gaan peuters en kleuters vanzelf beseffen dat er een verschil is tussen mannen en vrouwen en beginnen ze dat ook heel spannend te vinden. Mijn zoontjes wilden toen ook altijd met mij douchen en zaten vol vragen over mijn lichaam, wilden ze naar mijn borsten kijken en naar mijn vagina enzo. En ook aan mij laten zien dat zij een piemel hadden. Mijn kleutertje vindt mijn tampons ook het einde, en wil dan weten waarom jongens dat niet hoeven te gebruiken.
Volgens mij staat dat los van hoe de volwassenen om hen heen ermee omgaan. De meeste kinderen van die leeftijd masturberen volgens mij ook. Van mijn jongste weet ik dat hij weet dat het een lekker gevoel is als "je piemel omhoog gaat" omdat hij dat zegt, maar ik heb hem nog nooit zien masturberen. Ik weet van sommige vrienden dat hun kinderen het wel middenin de kamer doen, die van mij deden dat nooit, ondanks dat ik daar geen moeite mee zou hebben of het raar zou vinden. Vandaar dat ik denk dat het vrij normaal is dat kinderen zelf aanvoelen dat hun seksualiteit iets van henzelf is. (Volgens mij kan ik me dat van mezelf ook herinneren, dat dat iets was wat ik stiekem deed of er in ieder geval een privé plek voor opzocht. Net zoals je met je vriendjes ook zelf aanvoelde dat je in de bosjes moest gaan doktertje spelen, en niet midden op het schoolplein. Je wist volgens mij uit jezelf dat dat iets "geheims" was, ik kan me in ieder geval niet herinneren dat me dat ooit verteld is en mijn eigen ouders zijn naturisten).
kinderen van 3 die mastruberen? ik moet ze nog tegen komen hoor
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_70130207
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus, maar niet vertellen dat ze niet met vreemde mannen mee moeten gaan, omdat anders te gemakkelijk de eigen familieleden onterecht vertrouwen?
Het betekent dat kinderen niet alleen gewaarschuwd moeten worden tegen 'vreemde mannen' (waar zijn de vrouwen trouwens), maar dat ze weerbaar moeten worden gemaakt tegen bepaalde situaties. En dat dat OOK inhoudt dat ze weerbaar moeten zijn in het gezin, met al die bekende volwassenen die er OOK rondlopen en die de grens nog ongestrafter over kunnen gaan dan een zwemleraar die wat foto's heeft gemaakt (het enige wat tot nu toe is bewezen).
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:04:38 #165
3542 Gia
User under construction
pi_70130221
Je beschadigt je kind als je het leert dat volwassenen ze niet zomaar mogen betasten?
Je beschadigt je kind als je het leert dat het netjes is om bepaalde lichaamsdelen privé te houden?
Ouders dienen hun kinderen te leren dat bloot heel gewoon is, heel mooi en dat je moet genieten van lichamen van anderen, zoveel mogelijk. Want alleen dat is de juiste manier.

Oh, want de arme pedofiel moet toch de mogelijkheid hebben om zich te kunnen verlekkeren aan die kinderlijfjes, zonder dat die kinderen hier iets slechts in zien.

Zoiets?
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:06:51 #166
3542 Gia
User under construction
pi_70130288
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:03 schreef Qwea het volgende:

[..]

kinderen van 3 die mastruberen? ik moet ze nog tegen komen hoor
Zelf geen kinderen zeker?

Mijn oudste zat met zijn twee jaar buiten, 's zomers, met een zwembroekje aan, piemeltje eruit en spelen maar. En ja hoor, het dingetje werd stijf!! Dacht zelfs even dat hij door een wesp was gestoken!
pi_70130299
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:04 schreef Gia het volgende:
Je beschadigt je kind als je het leert dat volwassenen ze niet zomaar mogen betasten?
Je beschadigt je kind als je het leert dat het netjes is om bepaalde lichaamsdelen privé te houden?
Ouders dienen hun kinderen te leren dat bloot heel gewoon is, heel mooi en dat je moet genieten van lichamen van anderen, zoveel mogelijk. Want alleen dat is de juiste manier.

Oh, want de arme pedofiel moet toch de mogelijkheid hebben om zich te kunnen verlekkeren aan die kinderlijfjes, zonder dat die kinderen hier iets slechts in zien.

Zoiets?
Niet kunnen plassen in aanwezigheid van anderen is psychologische schade, hoe je het wendt of keert.
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:07:09 #168
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_70130307
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:59 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik benader niemand die kinderen misbruikt met coulance. Dus ook niet de ouders die hun kinderen beschadigen in hun hysterische verontwaardiging. Zoals jij dus. (Ja, niet kunnen plassen als er anderen bij zijn is echte psychologische schade, en aangezien je er zo trots op bent dat je je kind zo goed begeleid ben jij de enige verdachte voor het aanbrengen van die schade).
Ik zei niet dat mijn kind niet kan plassen, eikel. Ik zei dat me op is gevallen dat mijn kind dingen zegt als "dan kan die meneer mijn piemel zien" als hij in de bosjes staat te plassen. Waar hij dat een jaar geleden nog zonder gene midden in de kamer zou doen, kijkt hij nu eerst om zich heen of gaat echt "in de bosjes" staan. Hij plast er geen druppel minder om, hij wil alleen niet meer dat iedereen zomaar zijn piemel ziet. En van mij mag dat. Net zoals hij 3 jaar geleden van mij ook midden in de supermarkt zijn broek naar beneden mocht trekken om te laten zien dat hij een piemel had. Dat doen kinderen nu eenmaal.
Does it lead you home?
When you're all alone
  † In Memoriam † donderdag 18 juni 2009 @ 14:07:45 #169
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_70130326
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:03 schreef Shitney het volgende:

En dat ook mensen die je kent dingen kunnen doen die je niet fijn vindt. En dat je dat altijd moet vertellen.
Wat als het kind het helemaal niet als *niet fijn* heeft ervaren
Je begeeft je nu namelijk in de gevarenzone met deze opmerking.

Aan de ene kant zeg je dat kinderen al heel vroeg kunnen ervaren dat het fijn is om aan hun geslachtsdelen te frutten en aan de andere kant is het niet fijn
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:07:52 #170
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_70130334
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:07 schreef HiZ het volgende:

[..]

Niet kunnen plassen in aanwezigheid van anderen is psychologische schade, hoe je het wendt of keert.
Dat is ook helemaal niet aan de orde, lul.
Does it lead you home?
When you're all alone
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:09:56 #171
3542 Gia
User under construction
pi_70130403
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:07 schreef HiZ het volgende:

[..]

Niet kunnen is iets anders dan niet willen. Er is niks raars aan als een jong kind liever in een wc-hokje wil plassen dan in een pisbak tussen allemaal vreemden. Dat gaat vanzelf weer over als ze ouder worden.

Laat kinderen toch gewoon ontwikkelen hoe ze zelf willen. Je hoeft toch niet een bepaalde seksuele vrijheid op te dringen vanaf hun geboorte!!
pi_70130428
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Als mensen altijd naakt lopen, dan weten kinderen niet beter. Maar in onze maatschappij zien kinderen dat mensen allemaal kleding dragen en dat bepaalde lichaamsdelen niet getoond worden in het openbaar.
Dat hoef je ze echt niet expliciet te vertellen!!
Nee, duh, dat zien ze, maar die schaamte is dus niet natuurlijk, dat komt door hoe wij in deze samenleving met primaire en secundaire geslachtskenmerken omgaan.
quote:
Hoe je verder binnenshuis met naaktheid omgaat is voor iedereen persoonlijk. Daar is geen goed of fout in. Als ouders hun kinderen de privacy gunnen om alleen te badderen vanaf een bepaalde leeftijd, dan is dat geen traumatiseren of zo. Je geeft ze daarmee bepaalde normen en waarden mee, die je zelf als goed ziet.
Dat anderen het normaal vinden om binnenshuis met een bungelende piemel en dito tieten rond te lopen, moeten ze ook zelf weten.

Maar om te gaan beweren dat het niet erg is als een zwemleraar kinderen betast, bekijkt of bloot fotografeert en dat een eventueel trauma eerder het gevolg is van een opvoeding waarbij bloot als slecht gezien wordt, slaat werkelijk nergens op.
Dat heb ik ook nooit beweerd, alleen dat de schaamte imo is aangeleerd en er niet zou zijn als we allemaal naakt rond zouden rennen.
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:58 schreef Shitney het volgende:

[..]

Vanaf een jaar of 3 gaan peuters en kleuters vanzelf beseffen dat er een verschil is tussen mannen en vrouwen en beginnen ze dat ook heel spannend te vinden. Mijn zoontjes wilden toen ook altijd met mij douchen en zaten vol vragen over mijn lichaam, wilden ze naar mijn borsten kijken en naar mijn vagina enzo. En ook aan mij laten zien dat zij een piemel hadden. Mijn kleutertje vindt mijn tampons ook het einde, en wil dan weten waarom jongens dat niet hoeven te gebruiken.
Volgens mij staat dat los van hoe de volwassenen om hen heen ermee omgaan. De meeste kinderen van die leeftijd masturberen volgens mij ook. Van mijn jongste weet ik dat hij weet dat het een lekker gevoel is als "je piemel omhoog gaat" omdat hij dat zegt, maar ik heb hem nog nooit zien masturberen. Ik weet van sommige vrienden dat hun kinderen het wel middenin de kamer doen, die van mij deden dat nooit, ondanks dat ik daar geen moeite mee zou hebben of het raar zou vinden. Vandaar dat ik denk dat het vrij normaal is dat kinderen zelf aanvoelen dat hun seksualiteit iets van henzelf is. (Volgens mij kan ik me dat van mezelf ook herinneren, dat dat iets was wat ik stiekem deed of er in ieder geval een privé plek voor opzocht. Net zoals je met je vriendjes ook zelf aanvoelde dat je in de bosjes moest gaan doktertje spelen, en niet midden op het schoolplein. Je wist volgens mij uit jezelf dat dat iets "geheims" was, ik kan me in ieder geval niet herinneren dat me dat ooit verteld is en mijn eigen ouders zijn naturisten).
Door de manier waarop wij volwassenen ermee omgaan. Als iedereen naakt loopt, is er niks geheims aan en ben je met 3 jaar al geheel gewend aan de verschillen.
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:11:00 #173
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_70130445
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Zelf geen kinderen zeker?

Mijn oudste zat met zijn twee jaar buiten, 's zomers, met een zwembroekje aan, piemeltje eruit en spelen maar. En ja hoor, het dingetje werd stijf!! Dacht zelfs even dat hij door een wesp was gestoken!
krijgen we het weer hoor " zelf geen kinderen zeker?"

Nee, idd zelf geen kinderen. Mijn zussen daar in tegen elk 2. Dus ik weet waar ik over lul.
pi_70130457
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Niet kunnen is iets anders dan niet willen. Er is niks raars aan als een jong kind liever in een wc-hokje wil plassen dan in een pisbak tussen allemaal vreemden. Dat gaat vanzelf weer over als ze ouder worden.

Laat kinderen toch gewoon ontwikkelen hoe ze zelf willen. Je hoeft toch niet een bepaalde seksuele vrijheid op te dringen vanaf hun geboorte!!
Je hoeft ze ook niet vanaf hun 1e een soort pleinvrees aan te praten. Boehoe mannen met snoepjes, terwijl niemand het kind waarschuwt voor ome Jan.
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:11:48 #175
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_70130477
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:07 schreef Shitney het volgende:

[..]

Ik zei niet dat mijn kind niet kan plassen, eikel. Ik zei dat me op is gevallen dat mijn kind dingen zegt als "dan kan die meneer mijn piemel zien" als hij in de bosjes staat te plassen. Waar hij dat een jaar geleden nog zonder gene midden in de kamer zou doen, kijkt hij nu eerst om zich heen of gaat echt "in de bosjes" staan. Hij plast er geen druppel minder om, hij wil alleen niet meer dat iedereen zomaar zijn piemel ziet. En van mij mag dat. Net zoals hij 3 jaar geleden van mij ook midden in de supermarkt zijn broek naar beneden mocht trekken om te laten zien dat hij een piemel had. Dat doen kinderen nu eenmaal.
Lekker volwassen kom je over Je doet je nick wel eer aan zeg
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:11:51 #176
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_70130479
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:07 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Aan de ene kant zeg je dat kinderen al heel vroeg kunnen ervaren dat het fijn is om aan hun geslachtsdelen te frutten en aan de andere kant is het niet fijn
Ja, dat kunnen ze ervaren, dat het fijn is om aan hun EIGEN piemel te zitten. Of om samen met een ander kind aan ELKAARS piemels te zitten. Maar als ome Piet eraan zit, vinden ze het misschien niet fijn. Sterker nog, ik ga ervan uit dat de meeste kinderen dat niet fijn vinden, anders hadden incestslachtoffers er vast niet zulke heftige traumas van. En in die gevallen, als iemand iets doet wat je niet fijn vindt, ook al zeggen ze tegen je dat je het wel fijn moet vinden, en ook al vindt je vriendje het wel fijn, kom je lekker naar mama. Dat was de boodschap en daar ga ik me niet voor verontschuldigen. Het moet niet gekker worden zeg, dat je je moet schamen dat je je kinderen leert dat niemand iets van ze hoeft te verlangen wat ze zelf niet fijn vinden. De omgekeerde wereld ten top.
Does it lead you home?
When you're all alone
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:12:55 #177
3542 Gia
User under construction
pi_70130515
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:07 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Op een bepaalde leeftijd krijgen kinderen, meestal dus, een bepaalde gene en dan vinden ze het niet fijn dat anderen ze bloot zien en zeker niet aanraken. Die andere zal dan zeggen dat dit een geheim spelletje is en dat ze er niet over mag praten.

Ik vind het goed van Shitney, zoals zij beschrijft hoe haar kinderen zijn, dat ze dit op deze manier vertelt.

Verder is seksueel misbruik ook niet goed te praten als het kind het wel fijn vindt.
pi_70130567
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:07 schreef Shitney het volgende:

[..]

Dat is ook helemaal niet aan de orde, lul.
Goh, het is kennelijk niet fijn als een losse opmerking volledig wordt doorgetrokken naar zijn uiterste consequentie en als je daar op wordt afgerekend in plaats van wat je werkelijk bedoelde he?

Misschien zou je het relativeringsvermogen dat je van anderen eist ook zelf aan moeten zetten voor je begint te blaten over 'oh the poor children'. Naast de opgeklopte hysterie weten we zilch komma nul over wat die man heeft gedaan. Ja hij zat aan kinderen. Big fucking shit als je geen onderscheid meer maakt tussen het contact dat normaal is in een individuele zwemles en een verkrachting. Er zijn foto's ja, maar weet jij wat er op die foto's staat? Ik niet in ieder geval, wat ik wel weet is dat het voor iemand die zwemles geeft niet zo heel erg moeilijk moet zijn om foto's van naakte kinderen te maken zonder dat die kinderen het zelfs maar merken. Wat ik ook weet is dat hij het jaren achtereen ongemerkt heeft gedaan, wat er eerder op wijst dat de uiteindelijke daden dichter liggen bij mijn voorlopige theorieën dan bij jouw hysterie waarin hij kennelijk dagelijks een half dozijn 6 jarige meisjes heeft verkracht.
  † In Memoriam † donderdag 18 juni 2009 @ 14:15:30 #179
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_70130620
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:11 schreef Shitney het volgende:

[..]

Ja, dat kunnen ze ervaren, dat het fijn is om aan hun EIGEN piemel te zitten. Of om samen met een ander kind aan ELKAARS piemels te zitten. Maar als ome Piet eraan zit, vinden ze het misschien niet fijn. Sterker nog, ik ga ervan uit dat de meeste kinderen dat niet fijn vinden, anders hadden incestslachtoffers er vast niet zulke heftige traumas van. En in die gevallen, als iemand iets doet wat je niet fijn vindt, ook al zeggen ze tegen je dat je het wel fijn moet vinden, en ook al vindt je vriendje het wel fijn, kom je lekker naar mama. Dat was de boodschap en daar ga ik me niet voor verontschuldigen. Het moet niet gekker worden zeg, dat je je moet schamen dat je je kinderen leert dat niemand iets van ze hoeft te verlangen wat ze zelf niet fijn vinden. De omgekeerde wereld ten top.
Als ome Jan zijn ding in nichtje van 4 steekt doet dat idd hardstikke zeer maar als Benno.L een paar foto's maakt of kinderen aanraakt (wat bij zwemlessen niet echt ongewoon is) dan heeft dat kind er zéér weinig schade van hoor.
Dan, als Ome Jan het kind streelt en het kind denkt *hey da's lekker* dan HOEFT dat kind er geen nadelige dingen aan over te houden totdat mamma zegt dat dat vies/eng/misdadig/gevaarlijk etc is.
  donderdag 18 juni 2009 @ 14:16:04 #180
3542 Gia
User under construction
pi_70130643
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:11 schreef Qwea het volgende:

[..]

krijgen we het weer hoor " zelf geen kinderen zeker?"

Nee, idd zelf geen kinderen. Mijn zussen daar in tegen elk 2. Dus ik weet waar ik over lul.
Maar daar ben je niet altijd bij. Verder zullen die ook niet tegen jou vertellen dat hun zoon met zijn piemel speelt, of misschien mogen die kinderen dat wel helemaal niet.

Maar geloof me, zat kinderen die dat op die leeftijd wel doen. En waarschijnlijk jouw neefjes en nichtjes ook.

Meisjes schuren dan met hun kruis over een armleuning van een bank, bijvoorbeeld, omdat dat lekker is.
Jongens gaan vaak openlijk met hun piemel zitten spelen. Tot ze verteld wordt dat dat niet netjes is. En ook dat moeten ouders zelf weten of ze dat wel of niet zo zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')