Je bent gewoon in gesprek met je innerlijke ik, je geweten of iets in die richting. Geen probleem om daar mee te praten...quote:
Het wordt erger als die personen je leven over nemen...quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:08 schreef Amelie83 het volgende:
het is niet echt praten met mezelf... ik voel me echt zielig soms als ik weer eens een heel scenario heb afgespeeld ... Ik voel dan net of ik geen leven heb maar alles in mijn hoofd wil beleven wat ik graag zou willen meemaken...
Ik zeg dikwijls tege mezelf dak er mee moet stoppe maar da gaat gewoon niet :-) Er blijve altijd mensen kome (klinkt raar ik weet het) en die vrage dan of het met me gaat...
Vond de bedenking van "rare gewoonte" al wel fijn uitgangspunt..
ben al wel blij dak niet de enige ben...
lees op?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:09 schreef IHVK het volgende:
waarom wil je ermee stoppen?
heb je er last van?
quote:Op maandag 15 juni 2009 23:51 schreef Amelie83 het volgende:
Vroeger stoorde me dit niet echt maar hoe ouder ik word hoe vervelender ik dit vind! Ik begin me af te vragen of ik nu gek ben??? Ik word echt gewoon helemaal gek van mezelf..
Ja ik las het.quote:
Oh mijn god, ik ga het nog een keer proberen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:23 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja ik las het.
Maar het lijkt meer dat ze zich ervoor schaamt wat anderen erover denken dan dat ze er echt persoonlijk last van heeft.
Ik heb eerder het idee dat ze het zelf wel leuk vind om te doen, en dan moet je ermee doorgaan. Als je echter persoonlijk er last van heb en met enorme spijt loopt nadat je het gedaan hebt kan je misschien er iets aan gaan doen.
quote:Op maandag 15 juni 2009 23:51 schreef Amelie83 het volgende:
Vroeger stoorde me dit niet echt maar hoe ouder ik word hoe vervelender ik dit vind! Ik begin me af te vragen of ik nu gek ben??? Ik word echt gewoon helemaal gek van mezelf..
Whehehehequote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:12 schreef Amelie83 het volgende:
ik vind het soms raar.. en beetje zielig
Zeker als ik in de auto bezig ben en andere mense zien me mijn uitleg doen met gebaren en al bij...![]()
Of ik sta in de badkamer tege de spiegel iets uit te spele en mijn vriend ziet me bezig... ni zo fijn...
*zuchtquote:Op dinsdag 16 juni 2009 13:12 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Oh mijn god, ik ga het nog een keer proberen.
[..]
Ja idd.. zoiets heb ik ook.. volgens mij moet je dan een klein beetje binnenmens zijn ofzo..quote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:37 schreef NoralyZ het volgende:
Ik doe het ook. Niet met gebaren enzo, maar ik voer wel gesprekken met anderen. Het werkt inderdaad als een soort voorbereiding, of verwerking van een gesprek/gebeurtenis die eerder heeft plaatsgevonden.
Ook als ik bijvoorbeeld boos op iemand ben (nah, niet echt boos, maar geirriteerd of een beetje pissig) reageer ik dat af door in mn hoofd die persoon te laten weten wat ik ervan vind.. en dan is het weer oke (als het om iets kleins gaat, dan).
Ik vind het niet raar hoor. Volgens mij doet iedereen dat.
Check. Volgens mij is het ook redelijk normaal om gesprekken en scenario's in je hoofd te laten afspelen. Ik had ooit ergens gelezen dat de hersenen bij elk klein ding die je doet of aan denkt -onbewust- de complete waslijst van mogelijkheden en de daarbij behorende voor en tegens afloopt. Ik denk dat die 'gesprekken' die je voert best wel eens het product kunnen zijn van een hele cascade aan associaties die je daar onbewust bij hebt.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:00 schreef IHVK het volgende:
Ikzelf heb dat ook wel eens maar nooit hardop.
Het is zelfs zo dat je onbewust hetzelfde doet als wat je anderen ziet doen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 00:01 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Check. Volgens mij is het ook redelijk normaal om gesprekken en scenario's in je hoofd te laten afspelen. Ik had ooit ergens gelezen dat de hersenen bij elk klein ding die je doet of aan denkt -onbewust- de complete waslijst van mogelijkheden en de daarbij behorende voor en tegens afloopt. Ik denk dat die 'gesprekken' die je voert best wel eens het product kunnen zijn van een hele cascade aan associaties die je daar onbewust bij hebt.
En zo nu en dan komt er ook nog wat bruikbaars uit dat dagdromen.
Edit: ah, ik zie dat Sisko ook al zoiets gepost heeft. My bad
Haa! Ik had net een gesprek met jou in mn hoofd!quote:Op woensdag 17 juni 2009 03:22 schreef Dartanion het volgende:
Jullie zijn allemaal KNETTER GEK. Ik adviseer je dan ook dringend om met gezwinde spoed geestelijkehulp te zoeken!
nou, gezien het idee dat wij dit allemaal (met veel plezier) wel doen en jij als enige niet denk ik dat jij degene bent die knettergek isquote:Op woensdag 17 juni 2009 03:22 schreef Dartanion het volgende:
Jullie zijn allemaal KNETTER GEK. Ik adviseer je dan ook dringend om met gezwinde spoed geestelijkehulp te zoeken!
Volgens mij zijn hier voornamelijk vrouwen die zich erin herkennenquote:Op woensdag 17 juni 2009 15:52 schreef Waag-hals het volgende:
Mannen schijnen dit vaker te doen. Schijnt iets te maken hebben met onze beperkte aanleg voor communicatie. Niets vreemds aan.
Ik overleg wel eens dingen met mezelf, voor de buitenwereld niet anders..quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:12 schreef Amelie83 het volgende:
ik vind het soms raar.. en beetje zielig
Zeker als ik in de auto bezig ben en andere mense zien me mijn uitleg doen met gebaren en al bij...![]()
Of ik sta in de badkamer tege de spiegel iets uit te spele en mijn vriend ziet me bezig... ni zo fijn...
Ik doe het ook, echter nooit hardop. Wat moeten de mensen wel niet denken mochten ze per ongeluk toch een gesprek opvangen?quote:Op woensdag 17 juni 2009 02:46 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ik doe het stil in gezelschap, en hardop zodra ik weet dat niemand mee kan luisteren
Zoals het gros van de mensen dat doet
Een schizofreen is nooit alleen!quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:41 schreef Green1 het volgende:
Dit komt me zo herkenbaar voorHet is zelfs zo, dat als ik een gesprek heb gehad bij een psychiater, waar ik soms op controlle kom, dat ik dan vrij weinig (durf ?) te zeggen, maar dit dan later, als ik in bed doe, in mijn hoofd wel doe.
Dus dat ik dan in mijn hoofd 'vertel' aan die psych, dat ik in mijn hoofd soms (gesprekken wil ik het niet echt noemen, maar het neigt er wel naar) gesprekken heb. Maar dat is dus in mijn hoofd, want ik durf dat gewoon niet te vertellen't Is een beetje een viceuze cirkel.. net alsof je met een camera een televisie filmt, en dat beeld dan tegelijkertijd op dezelfde televisie afspeelt...
![]()
En het is niet alleen met dat, maar gewoon met vanallesgek word ik er van.. (of ik ben het al
)
Maar ik praat ook eigenlijk vrij weinig tot nooit.. en heb geen vrienden e/d.. dus dat heeft er er ook mee te maken.. dat dat dan een soort van automatisch gaat. Zwaar irritant..
Oh, en het is bij mij in mijn hoofd. Absoluut niet hardop zoals ik bij anderen lees.
Het klinkt net als een soort onzekerheid..over bepaalde gesprekken die je heb gevoerd, misschien?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:37 schreef Amelie83 het volgende:
bwa het is een beetje van beide... persoonlijk heb ik er geen last van maar ik weet gewoon dat het geen normaal ding is om te doen... Als ik bij mijn vrienden ben dan ben ik volledig normaal; ook de normale wereld en "mijn" wereld kan ik perfect scheiden
het is gewoon weten dat je volledig opgaat in je eigen fantasietjes die me deden afvragen of alle draadjes wel juist zijn afgesloten.
Denk ook wel dat het voor een stuk verwerking is van een gesprek (meestal zeg ik dan ook mijn gedacht tegen die mensen, wat ik in het echt niet heb gedaan. Dan zeg ik ze wat ik ze WEL wilde zeggen)
Is toch goed juist?quote:Ook voer ik op manier gesprekken om mijn gevoelens te uiten.
ik zal erover nadenken.quote:Op woensdag 17 juni 2009 03:22 schreef Dartanion het volgende:
hahaquote:Op zondag 21 juni 2009 11:01 schreef Ridocar het volgende:
Herkenbaar
Ik dacht dat ik de enige was, daarbij probeerde ik mij ook voor te stellen hoe anderen hun tijd invullen als ze alleen zijn. Zouden ze dan niets doen, of gewoon nadenken? Ik heb nooit gedacht dat anderen, net als ik, ook hun fantasieën zouden gebruiken als rollenspel.
Want het is net een rollenspel, meestal met scenarios van spannende aankomende gebeurtenissen. Daarbij probeer ik alle mogelijke scenario's uit tot er eentje is die goed voelt voor mij.
Soms ben ik ook bang dat ik dan hardop sta/loop/zit te praten met iemand in de buurt, of dat een of andere camera mij zou registreren... Tot nu toe is het (volgens mij) nog nooit overkomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |