Volgens jou moeten ze eerst trouwen zeker?quote:Op maandag 15 juni 2009 23:12 schreef Pieter-utd het volgende:
Dat kinderen de beschikking krijgen over een webcam en vrij internet
Wat een bullshitquote:Op maandag 15 juni 2009 23:13 schreef Queque het volgende:
[..]
Volgens jou moeten ze eerst trouwen zeker?
dus verbieden tot 18quote:Op maandag 15 juni 2009 23:14 schreef Pieter-utd het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Dit is toch niet goed voor kinderen man, kijk die reacties eronder..
Nee maar op zijn minst toezicht van ouders, die kinderen weten niet wat ze doenquote:
Dat was briljantquote:Op maandag 15 juni 2009 23:18 schreef Pieter-utd het volgende:
[..]
Nee maar op zijn minst toezicht van ouders, die kinderen weten niet wat ze doen
Deze jongen heeft ook geen leven meer
(moet zeggen dat het wel heel grappig was)
En de ouders? free to go?quote:Op maandag 15 juni 2009 23:20 schreef Galenus het volgende:
Och. Over vijf jaar verkoopt ze haar kontje achter het Centraal Station, en koopt ze crack in plaats van make-up.
Overigens mogen mijns inziens stokslagen worden gegeven aan dit baggerkind. Veel.
Slechte jeugd gehad?quote:Op maandag 15 juni 2009 23:30 schreef LXIV het volgende:
Er is -in eerste instantie- helemaal niks mis met kinderen. Ook niet in 2009. Kinderen zijn gewoon kinderen zoals ze altijd al geweest zijn.
Als er iets met ze fout gaat, dan is het de schuld van de ouders en de maatschappij. Want dat kind weet niet beter dan wat het aangereikt krijgt.
Als ouders nooit thuis zijn, carriére, carriére, hun schuldgevoel afkopen met chips, geld en cadeautjes en die kinderen vervolgens met onbeperkt snoep en chips de hele dag voor de televisie en/of het internet hangen dan gaat het fout met ze ja. Dat noemen we ook wel: verwaarlozing.
Wanneer 90% van de opvoeding bepaald wordt door interactieve media dan hebben die ouders een steek laten vallen.
Maar precies dezelfde kinderen zouden schatten kunnen zijn wanneer ze wel wat aandacht, liefde en discipline gekregen hadden. De school kan dat niet alleen af.
Dat verklaart nog steeds niet waarom ze geen wenkbrauwen heeftquote:Op maandag 15 juni 2009 23:30 schreef LXIV het volgende:
Er is -in eerste instantie- helemaal niks mis met kinderen. Ook niet in 2009. Kinderen zijn gewoon kinderen zoals ze altijd al geweest zijn.
Als er iets met ze fout gaat, dan is het de schuld van de ouders en de maatschappij. Want dat kind weet niet beter dan wat het aangereikt krijgt.
Als ouders nooit thuis zijn, carriére, carriére, hun schuldgevoel afkopen met chips, geld en cadeautjes en die kinderen vervolgens met onbeperkt snoep en chips de hele dag voor de televisie en/of het internet hangen dan gaat het fout met ze ja. Dat noemen we ook wel: verwaarlozing.
Wanneer 90% van de opvoeding bepaald wordt door interactieve media dan hebben die ouders een steek laten vallen.
Maar precies dezelfde kinderen zouden schatten kunnen zijn wanneer ze wel wat aandacht, liefde en discipline gekregen hadden. De school kan dat niet alleen af.
zo een lange tekst geschreven en dan met een zin zijn hele reactie kwijt. chapeau!quote:Op maandag 15 juni 2009 23:34 schreef Siniti het volgende:
[..]
Dat verklaart nog steeds niet waarom ze geen wenkbrauwen heeft
quote:
Heul niet alles is ethisch bepaald alle probleemjongeren komt niet door opvoeding maar door hun afstamming!!11!111quote:Op maandag 15 juni 2009 23:39 schreef servus_universitas het volgende:
[..]Hij heeft gewoon gelijk. Kinderen zijn kinderen, maar hun gedrag is afhankelijk van de wereld waarin zij terecht komen. Klagen over deze kinderen is zinloos omdat het slechts symptoombeklag is. Het werkelijke probleem blijft echter onbelicht. Het werkelijke probleem bestaat onder andere uit gebrekkig ouderschap, dat weer wordt veroorzaakt door een gebrekkige samenleving.
quote:
Natuurlijk is de wereld niet zwart-wit en zijn er inderdaad meer factoren die kunnen leiden tot een problematisch kind, maar we hebben het hier over de omgevingsfactor en die valt zeer zeker niet te verwaarlozen. Ik vind het in ieder geval bijzonder kras dat kinderen de dupe worden van het onvermogen van volwassenen om de wereld eens op orde te krijgen. Maar dat onvermogen is een feit. Das Ende aller Dinge.quote:Op maandag 15 juni 2009 23:42 schreef Siniti het volgende:
[..]
Heul niet alles is ethisch bepaald alle probleemjongeren komt niet door opvoeding maar door hun afstamming!!11!111
Toch leuk dat je er serieus op ingaatquote:Op maandag 15 juni 2009 23:48 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Natuurlijk is de wereld niet zwart-wit en zijn er inderdaad meer factoren die kunnen leiden tot een problematisch kind, maar we hebben het hier over de omgevingsfactor en die valt zeer zeker niet te verwaarlozen. Ik vind het in ieder geval bijzonder kras dat kinderen de dupe worden van het onvermogen van volwassenen om de wereld eens op orde te krijgen. Maar dat onvermogen is een feit. Das Ende aller Dinge.
Ja, mij ook. We zijn het dus eigenlijk eens. Ik had niet door dat je sarcastisch was.quote:Op maandag 15 juni 2009 23:50 schreef Siniti het volgende:
[..]
Toch leuk dat je er serieus op ingaat
Maar lijkt mij logisch dat de opvoeding 10x zoveel invloed heeft als afkomst.
Wilders had zo mijn reactie kunnen gevenquote:Op maandag 15 juni 2009 23:52 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Ja, mij ook. We zijn het dus eigenlijk eens. Ik had niet door dat je sarcastisch was.
Afkomst/ cultuur/ opvoeding, hebben toch wel wat met elkaar te makenquote:Op maandag 15 juni 2009 23:50 schreef Siniti het volgende:
[..]
Toch leuk dat je er serieus op ingaat
Maar lijkt mij logisch dat de opvoeding 10x zoveel invloed heeft als afkomst.
Je snijdt een zeer interessant vraagstuk aan. Maar het probleem dat zich direct al aandient is de vraag wie tot dat selectief gezelschap behoort en wie dat bepaalt. Hoe zou een willekeurig selectief gezelschap dat recht heeft op voortplanting kunnen worden gerechtvaardigd?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:16 schreef Heathen. het volgende:
Ik ben er voor dat er alleen een selectief gezelschap kinderen mag krijgen.
En hoe zou je dat ooit in stand kunnen houden?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:24 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Je snijdt een zeer interessant vraagstuk aan. Maar het probleem dat zich direct al aandient is de vraag wie tot dat selectief gezelschap behoort en wie dat bepaalt. Hoe zou een willekeurig selectief gezelschap dat recht heeft op voortplanting kunnen worden gerechtvaardigd?
Ik denk dat je het andersom moet zien; bij wie valt het recht weg?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:24 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Je snijdt een zeer interessant vraagstuk aan. Maar het probleem dat zich direct al aandient is de vraag wie tot dat selectief gezelschap behoort en wie dat bepaalt. Hoe zou een willekeurig selectief gezelschap dat recht heeft op voortplanting kunnen worden gerechtvaardigd?
Ach binnenkort leven we toch in een toekomst waar vruchtbaarheid binnen een seconde weer uitgeschakeld of ingeschakeld is.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:29 schreef Siniti het volgende:
[..]
En hoe zou je dat ooit in stand kunnen houden?
Vanaf de geboorte mannen en vrouwen scheiden en naar mannen- en vrouwensteden deporteren, waarna zij zich mogen inschrijven om te neuken met elkaar, waar alleen de mooiste mannen en vrouwen toestemming krijgen?
Of we worden allemaal cyborgquote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:32 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Ach binnenkort leven we toch in een toekomst waar vruchtbaarheid binnen een seconde weer uitgeschakeld of ingeschakeld is.
Maar waarom dan? Ik snap wel waar je naartoe wilt, maar het is nogal wat (vind ik) om een mens de reproductie te ontzeggen. De drang om te reproduceren is één van de meest elementaire drijfveren.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 00:31 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Ik denk dat je het andersom moet zien; bij wie valt het recht weg?
En dan ga ik eerst maar eens voor een makkelijke optie; mensen met kinderen en een uitkering.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |