quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:45 schreef themauster het volgende:[..]
juist ik luister nu niet maar ik weet niet of het ook over werkende mensen gaat zo ja ik ga geen vrijwilligerswerk naast mijn werk. ik heb ook nog een huishouden en ook mijn rust nodig dus verplichten moeten ze niet mee aankomen

quote:
Op maandag 15 juni 2009 22:47 schreef Timo20 het volgende:[..]
Exactemundo. Daarbij (en dan ben ik misschien kort zichtig ofzo) maar ik snap mensen die vrijwilligerswerk doen echt niet. In de tijd dat je vrijwilligerswerk doet kun je ook een betaalde baan hebben

Mèn... Zonder werkende mensen die vrijwilligerswerk doen kunnen, bij wijze van klein voorbeeldje, alle sportclubs de deuren wel sluiten. Over wat er dan met de zorg en, ik noem maar wat, het lager onderwijs gebeurt wil ik niet eens nadenken. Zonder vrijwilligers gieren de kosten nog verder de pan uit, wat je weer gaat merken in jouw besteedbaar inkomen. Lijkt me niet de bedoeling.
Een soort van sociale dienstplicht lijkt me helemaal geen gek idee. Ten eerste los je er het heersende vrijwilligerstekort mee op en ten tweede kan vrijwilligerswerk erg leuk zijn! Wat je ook doet, je ontvangt altijd een stukje waardering (hoe klein ook) èn het geeft jezelf een goed gevoel om iets te hebben kunnen betekenen voor de medemens. Althans, zo ervaar ik het. Anders zou ik het niet al bijna 20 jaar volhouden.