Na de openingszin dacht ik toch juist aan deze topic: Na / naarquote:Op maandag 15 juni 2009 18:01 schreef Hoogstaande het volgende:
Na aanleiding van dit topic dacht ik dat het misschien wel leuk was voor een centraal topic van Donald Duck!
Gefixt, sorry hoorquote:Op maandag 15 juni 2009 18:04 schreef Iblis het volgende:
[..]
Na de openingszin dacht ik toch juist aan deze topic: Na / naarVerder: Carl Barks.
Heb ook nog hele oude ducks liggen. Sommige zelfs uit de jaren '70!quote:Op maandag 15 juni 2009 18:10 schreef Hoogstaande het volgende:
Ik heb thuis hele jaargangen liggen uit de tijd van mn vader en moeder!
Ik vind persoonlijk de Jonge jaren van Oom Dagobert echt briljant!
Dat ene verhaal waarbij hij zo kwaad wordt op zo'n gokboot van McSnekke en die twee masten naar beneden trok is echt mijn all-time favoriet!
Vond dat er zo heldhaftig uitzien!
Manipulerende bitch inderdaad.quote:Op maandag 15 juni 2009 18:54 schreef ASSpirine het volgende:
Ik denk ook dat haast iedereen een grafhekel heeft aan Katrien
Donald rules
Ik had altijd vooral een hekel aan Guus Gelukquote:Op maandag 15 juni 2009 18:54 schreef ASSpirine het volgende:
Donald rules
Ook sinds 92, mooi jaar om te beginnen met de DDquote:
Ja van de Ducks uit de jaren '70 hebben mij ouders nog een stapeltje liggen, die hebben van die voorplaten met een effen achtergrond en ook niet zo'n glad papier.quote:Op maandag 15 juni 2009 18:29 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Heb ook nog hele oude ducks liggen. Sommige zelfs uit de jaren '70!
Toen kwamen de verhalen nog vooral uit de VS.
Klopt. Zijn een stuk ruwer, verkreukelen en breken een stuk sneller. Gelukkig vergelen ze niet snel, dat dan weer welquote:Op maandag 15 juni 2009 19:24 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ja van de Ducks uit de jaren '70 hebben mij ouders nog een stapeltje liggen, die hebben van die voorplaten met een effen achtergrond en ook niet zo'n glad papier.
Guus Geluk.quote:Op maandag 15 juni 2009 19:19 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik had altijd vooral een hekel aan Guus Geluk.
Al jaren geen Donald Duck meer gelezen, trouwens, maar heb nog wel wat jaargangen uit de jaren '90 hier liggen.
Katrien Duckquote:Op maandag 15 juni 2009 18:54 schreef ASSpirine het volgende:
Donald rules
Klopt dat waren echt leuke verhalenquote:Op maandag 15 juni 2009 21:19 schreef Hoogstaande het volgende:
[..]
Vind het trouwens ook jammer dat er steeds minder Bolderbast ruzie's zijn, die vond ik ook altijd erg leuk
Geweldig jaquote:Op maandag 15 juni 2009 18:10 schreef Hoogstaande het volgende:
Dat ene verhaal waarbij hij zo kwaad wordt op zo'n gokboot van McSnekke en die twee masten naar beneden trok is echt mijn all-time favoriet!
En dat de vleugel uit het raam vliegt (met de pianist er nog aan als ik me niet vergisquote:Op maandag 15 juni 2009 18:10 schreef Hoogstaande het volgende:
Nee, heb die toen tweedehands gekochtquote:Op maandag 15 juni 2009 22:15 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Geweldig jaHeb je ook dat geluksdubbeltje dat je toen bij zo'n aflevering kreeg? Uit 1997, want dat staat er op
Ja inderdaad, echt geniaalquote:Op maandag 15 juni 2009 23:09 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
En dat de vleugel uit het raam vliegt (met de pianist er nog aan als ik me niet vergis). En dan ook dat droge commentaar erbij "Hoe de vleugel eruit vloog was lastiger te verklaren...").
Donald Duck
Don Rosa
Carl Barks
Ohwja.. McSnekke was hem aan het pesten met de brief van zijn vader waarin stond dat de moeder van Dagobert was overleden. En toen ging ik flink door het lint.quote:Op maandag 15 juni 2009 23:09 schreef InTrePidIvity het volgende:
En dat de vleugel uit het raam vliegt (met de pianist er nog aan als ik me niet vergis). En dan ook dat droge commentaar erbij "Hoe de vleugel eruit vloog was lastiger te verklaren...").
Je leeft wel heel erg meequote:Op maandag 15 juni 2009 23:50 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Ohwja.. McSnekke was hem aan het pesten met de brief van zijn vader waarin stond dat de moeder van Dagobert was overleden. En toen ging ik flink door het lint.
Krent Bami Lof, Peperbus Grijperquote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:33 schreef Arn0 het volgende:
Dit was ook geweldig vond ik:
[ afbeelding ]
hét bewijs dat de Donald Duck niet alleen voor kinderen isquote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:33 schreef Arn0 het volgende:
[ afbeelding ]
Jammer dat je nu verraadt dat je Paaskonijn bentquote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:33 schreef Arn0 het volgende:
[ afbeelding ]
Heb hier een zooi van 1956-1964 en vanaf `64 bijna alles. En het verveelt nooit.quote:Op maandag 15 juni 2009 18:29 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Heb ook nog hele oude ducks liggen. Sommige zelfs uit de jaren '70!
Toen kwamen de verhalen nog vooral uit de VS.
Jammer dat er van Keno Don Rosa nooit iets in de wekelijkse Duck staat.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:59 schreef Meursault het volgende:
Ik vind de verhalen van Dagobert Duck meestal wel goed. De wat beter uitgewerkte en beter getekende verhalen. Onder andere Keno Don Rosa schrijft die verhalen.
Laatst las ik nog Strijd om de Sampo.![]()
[ afbeelding ]
Briljant, ja.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:33 schreef Arn0 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik las ook alleen de Donald Duck Extra. Ik vond de verhalen daarvan over het algemeen beter.quote:Op maandag 22 juni 2009 23:24 schreef Broodboor het volgende:
[..]
Jammer dat er van Keno Don Rosa nooit iets in de wekelijkse Duck staat.
Welk verzamelalbum is dat? Is er een nieuw album uitgekomen met Don Rosa verhalen?quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:41 schreef Jivis het volgende:
Zag dat verzamelalbum ook liggen, lijkt me echt tof.
Zag het in een stripwinkel liggen... weet niet of het nieuw is, was een verzamelalbum met strips en aantekeningen erin. Engelstalig overigens.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:21 schreef JedaiNait het volgende:
[..]
Welk verzamelalbum is dat? Is er een nieuw album uitgekomen met Don Rosa verhalen?
Let op: dat is de Companion. Daarin staat een heleboel achtergrondinfo en misschien ook een paar strips, maar het is geen verzamelalbum. Het verzamelalbum heet gewoon The Life And Times Of Scrooge McDuck en is een stuk lastiger te krijgen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:33 schreef Jivis het volgende:
[..]
Zag het in een stripwinkel liggen... weet niet of het nieuw is, was een verzamelalbum met strips en aantekeningen erin. Engelstalig overigens.
deze is het.
Ahja, inderdaad. Originele zal deze wel zijn dan... die is heel wat prijziger.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:42 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Let op: dat is de Companion. Daarin staat een heleboel achtergrondinfo en misschien ook een paar strips, maar het is geen verzamelalbum. Het verzamelalbum heet gewoon The Life And Times Of Scrooge McDuck en is een stuk lastiger te krijgen.
Even verder gezocht:quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:54 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ahja, inderdaad. Originele zal deze wel zijn dan... die is heel wat prijziger.
Ik kan van de week wel eens proberen te zoeken, die jaargangen moeten ergens te vinden zijn (als het goed is)quote:Op woensdag 8 juli 2009 07:07 schreef DrewAndrews het volgende:
Wie heeft jaargangen 1992 of 1997 nog thuis liggen?
Ik kan me nog goed herinneren dat er in 1 van die jaargangen een 3-delige leesverhaal over een jongen die het geheim van zijn oom / opa ontdekt. En die jongen wordt vervolgens gekidnapt. Van welke jaargang is dit precies en welke nummer blad?
Je zou mij echt plezier maken als je het gevonden hebt
Voer de code eens hier in: http://coa.inducks.org/quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:04 schreef Zero2Nine het volgende:
Waar komen de verhalen met een J in de code vandaan?
Bedankt! Het blijken Italiaanse verhalen te zijn, misschien is het wel een I, maar dan wat anders geschreven.quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:08 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Voer de code eens hier in: http://coa.inducks.org/
Misschien Japan? Is het een soort manga-stijl?
Puur gebaseerd op die ene pagina kan ik het nu niet echt een mooie tekenstijl vinden. Vooral Dagobert op die vergroting ziet er niet uit.quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:25 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Bedankt! Het blijken Italiaanse verhalen te zijn, misschien is het wel een I, maar dan wat anders geschreven.
http://coa.inducks.org/story.php?c=I+TL+2534-3&search= Heb er eentje ingevoerd en die werd ook gevonden. Grappig om de originele titel te zien.
De 313 heeft in pockets wel vaker een afwijkende kleur (gele omlijsting van de grille, blauwe motorkap), kijk maar in pocket 119. Het verhaal dat jij noemt heeft het, maar het eerste verhaal van de pocket ook.quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:04 schreef Zero2Nine het volgende:
Waar komen de verhalen met een J in de code vandaan?
Deze ben ik tegen gekomen in een aantal pockets (o.a. 3, 96 en 119) en zijn toch wel anders dan de verhalen in het weekblad. Ten eerste is de inkleuring van Donalds auto wat anders (blauw, rood en geel) maar de strips vallen ook wel op doordat er wat creatiever met de kaders wordt omgespronken en er veel actie in zit. Ook zijn de verhaallijnen vrij apart.
Je hebt gelijk het eerste verhaal is een D-verhaal en daar is het ook.quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:49 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
De 313 heeft in pockets wel vaker een afwijkende kleur (gele omlijsting van de grille, blauwe motorkap), kijk maar in pocket 119. Het verhaal dat jij noemt heeft het, maar het eerste verhaal van de pocket ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |