abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 juni 2009 @ 23:29:26 #51
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70274703
Hier nog een DD lezer. Het begon allemaal toen ik de oude jaargangen van m'n vader bij Opa en Oma had gevonden. Helaas kwam ik er véél te laat achter dat Oma alle exemplaren die een beetje kapot waren weg gooide, en toen waren ze al vrijwel allemaal verdwenen...

Ik ben nog van plan een keer een mooie versie van de verhalen van Barks of Don Rosa te kopen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_70274893
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 23:33 schreef Arn0 het volgende:
Dit was ook geweldig vond ik:
[ afbeelding ]
Briljant, ja.
pi_70276007
quote:
Op maandag 22 juni 2009 23:24 schreef Broodboor het volgende:

[..]

Jammer dat er van Keno Don Rosa nooit iets in de wekelijkse Duck staat.
Ik las ook alleen de Donald Duck Extra. Ik vond de verhalen daarvan over het algemeen beter.

Ik zit er over te denken een verzamelalbum van Don Rosa aan te schaffen.
"Everything we are, we are when we're alone."
pi_70301102
Verzamelaar van de Dagobert en Donald albums meldt zich.
pi_70320445
Hier nog een. Ben inmiddels geen lid meer trouwens, de verhalen in het wekelijkse blad vond ik op het laatst veel te veel op elkaar lijken. Maar de albums van Don Rosa lees ik nog regelmatig, heb ze ook bijna allemaal. Briljant artiest is dat.

Zag dat verzamelalbum ook liggen, lijkt me echt tof .

Gisteren ook even die glossy gekocht. Leuk concept, van mij mag er een tweede nummer komen. Vraag me alleen af hoe lang het leuk blijft en veel had weinig met Donald te maken .

Oh, vind Mau Heymans (die vaak de stripjes op de achterkant doet) ook echt een held trouwens. Goed in de lijn van Carl Barks .
Amen.
pi_70323806
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 12:41 schreef Jivis het volgende:
Zag dat verzamelalbum ook liggen, lijkt me echt tof .
Welk verzamelalbum is dat? Is er een nieuw album uitgekomen met Don Rosa verhalen?
pi_70324220
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:21 schreef JedaiNait het volgende:

[..]

Welk verzamelalbum is dat? Is er een nieuw album uitgekomen met Don Rosa verhalen?
Zag het in een stripwinkel liggen... weet niet of het nieuw is, was een verzamelalbum met strips en aantekeningen erin. Engelstalig overigens.

edit:
deze is het
.

[ Bericht 7% gewijzigd door Jivis op 24-06-2009 14:40:54 ]
Amen.
  woensdag 24 juni 2009 @ 14:42:36 #58
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70324487
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:33 schreef Jivis het volgende:

[..]

Zag het in een stripwinkel liggen... weet niet of het nieuw is, was een verzamelalbum met strips en aantekeningen erin. Engelstalig overigens.

deze is het
.
Let op: dat is de Companion. Daarin staat een heleboel achtergrondinfo en misschien ook een paar strips, maar het is geen verzamelalbum. Het verzamelalbum heet gewoon The Life And Times Of Scrooge McDuck en is een stuk lastiger te krijgen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_70324951
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:42 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Let op: dat is de Companion. Daarin staat een heleboel achtergrondinfo en misschien ook een paar strips, maar het is geen verzamelalbum. Het verzamelalbum heet gewoon The Life And Times Of Scrooge McDuck en is een stuk lastiger te krijgen.
Ahja, inderdaad. Originele zal deze wel zijn dan... die is heel wat prijziger.
Amen.
  woensdag 24 juni 2009 @ 14:56:40 #60
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70325033
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 14:54 schreef Jivis het volgende:

[..]

Ahja, inderdaad. Originele zal deze wel zijn dan... die is heel wat prijziger.
Even verder gezocht:

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Life_and_Times_of_Scrooge_McDuck
Er staan dus wel volledige strips in, een aantal later toegevoegde delen om precies te zijn: deel 0, 3B, enzovoorts. Kan dus toch wel leuk zijn, maar ik wil natuurlijk het origineel eigenlijk
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_70328984
Oh die, die heb ik wel eens zien liggen (beide delen), maar aangezien ik alle verhalen al compleet heb (in het Nederlands) heb ik die niet meegenomen (waren volgens mij 20 euro per deel).

Maar inderdaad wel erg mooi om te hebben!
pi_70767943
Wie heeft jaargangen 1992 of 1997 nog thuis liggen?

Ik kan me nog goed herinneren dat er in 1 van die jaargangen een 3-delige leesverhaal over een jongen die het geheim van zijn oom / opa ontdekt. En die jongen wordt vervolgens gekidnapt. Van welke jaargang is dit precies en welke nummer blad?

Je zou mij echt plezier maken als je het gevonden hebt
pi_70798538
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 07:07 schreef DrewAndrews het volgende:
Wie heeft jaargangen 1992 of 1997 nog thuis liggen?

Ik kan me nog goed herinneren dat er in 1 van die jaargangen een 3-delige leesverhaal over een jongen die het geheim van zijn oom / opa ontdekt. En die jongen wordt vervolgens gekidnapt. Van welke jaargang is dit precies en welke nummer blad?

Je zou mij echt plezier maken als je het gevonden hebt
Ik kan van de week wel eens proberen te zoeken, die jaargangen moeten ergens te vinden zijn (als het goed is)
Herinner me anders per pm nog even!
All management is Strategic Management.
  donderdag 9 juli 2009 @ 12:04:26 #64
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_70808046
Waar komen de verhalen met een J in de code vandaan?

Deze ben ik tegen gekomen in een aantal pockets (o.a. 3, 96 en 119) en zijn toch wel anders dan de verhalen in het weekblad. Ten eerste is de inkleuring van Donalds auto wat anders (blauw, rood en geel) maar de strips vallen ook wel op doordat er wat creatiever met de kaders wordt omgespronken en er veel actie in zit. Ook zijn de verhaallijnen vrij apart.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  donderdag 9 juli 2009 @ 12:08:41 #65
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70808179
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 12:04 schreef Zero2Nine het volgende:
Voer de code eens hier in: http://coa.inducks.org/

Misschien Japan? Is het een soort manga-stijl?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 9 juli 2009 @ 12:25:05 #66
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_70808711
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 12:08 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Voer de code eens hier in: http://coa.inducks.org/

Misschien Japan? Is het een soort manga-stijl?
Bedankt! Het blijken Italiaanse verhalen te zijn, misschien is het wel een I, maar dan wat anders geschreven.
http://coa.inducks.org/story.php?c=I+TL+2534-3&search= Heb er eentje ingevoerd en die werd ook gevonden. Grappig om de originele titel te zien.
---
  donderdag 9 juli 2009 @ 14:58:03 #67
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70814213
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 12:25 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Bedankt! Het blijken Italiaanse verhalen te zijn, misschien is het wel een I, maar dan wat anders geschreven.
http://coa.inducks.org/story.php?c=I+TL+2534-3&search= Heb er eentje ingevoerd en die werd ook gevonden. Grappig om de originele titel te zien.
Puur gebaseerd op die ene pagina kan ik het nu niet echt een mooie tekenstijl vinden. Vooral Dagobert op die vergroting ziet er niet uit.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 9 juli 2009 @ 17:49:55 #68
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_70820555
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 12:04 schreef Zero2Nine het volgende:

Deze ben ik tegen gekomen in een aantal pockets (o.a. 3, 96 en 119) en zijn toch wel anders dan de verhalen in het weekblad. Ten eerste is de inkleuring van Donalds auto wat anders (blauw, rood en geel) maar de strips vallen ook wel op doordat er wat creatiever met de kaders wordt omgespronken en er veel actie in zit. Ook zijn de verhaallijnen vrij apart.
De 313 heeft in pockets wel vaker een afwijkende kleur (gele omlijsting van de grille, blauwe motorkap), kijk maar in pocket 119. Het verhaal dat jij noemt heeft het, maar het eerste verhaal van de pocket ook.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  donderdag 9 juli 2009 @ 19:35:48 #69
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_70823930
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 17:49 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

De 313 heeft in pockets wel vaker een afwijkende kleur (gele omlijsting van de grille, blauwe motorkap), kijk maar in pocket 119. Het verhaal dat jij noemt heeft het, maar het eerste verhaal van de pocket ook.
Je hebt gelijk het eerste verhaal is een D-verhaal en daar is het ook.
---
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')