Staat er dan niet Ronaldo op z'n shirt?quote:Op maandag 15 juni 2009 12:49 schreef Klopkoek het volgende:
Het kan ook minder extreem. Sommige voetballers laten bijvoorbeeld hun voornaam op het shirt zetten. Beroemde voorbeelden daarvan zijn: Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro, Ronaldo Luis Nazário de Lima, Romário de Souza Faria en Raúl González Blanco. Een Nederlands voorbeeld kan ik niet zo snel bedenken.
Gezien alleen al het aantal Ronaldo's in jouw OP, schat ik in dat de reden vaak gezocht moet worden in het zich willen onderscheiden van alle andere Ronaldo's op hetzelfde continent...quote:Op maandag 15 juni 2009 12:49 schreef Klopkoek het volgende:
2) Waarom verzinnen voetballers überhaupt een artiestennaam en waarom zie je dat vooral bij Brazilianen gebeuren? Zou het echt waar zijn dat het aanpassen van je voetbalnaam je kansen als voetballer vergroot?
Bij Nani moet ik altijd aan een ambulancesirene denkenquote:Op maandag 15 juni 2009 12:55 schreef pfaf het volgende:
Portugezen hebben gewoon onmogelijke namen.
En Nani vind ik overigens de meest mislukte. Lijkt net een babykreet.
Nani betekent oma in veel talen. Nog grappiger.quote:Op maandag 15 juni 2009 12:56 schreef sjimz het volgende:
[..]
Bij Nani moet ik altijd aan een ambulancesirene denken
Niet geheel onlogisch met zo'n speler die vaak moord en brand schreeuwt als hij maar net geraakt wordt
quote:Op maandag 15 juni 2009 13:00 schreef sjimz het volgende:
Je hebt ook nog een speler met de voetbalnaam Ice Cream.
http://en.wikipedia.org/wiki/Osa_Guobadia
quote:Op maandag 15 juni 2009 13:05 schreef B.E.D het volgende:
Maradonna.
Die heeft zich vernoemd naar die zangeres Madonna
Het is alleen Maradona.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:05 schreef B.E.D het volgende:
Maradonna.
Die heeft zich vernoemd naar die zangeres Madonna
Dat klopt geloof ik ja. Maar dan nog zijn ze niet erg consequent. Het is wel Xavi en Raul, maar dan ook David Villa en Sergio Ramos.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:05 schreef Gordon_Shumway het volgende:
In Spanje heb je toch ook een iets andere 'regeling' als het om achternamen gaat? Met de achternaam van je vader én moeder of zo?
Misschien dat Spanjaarden daardoor met een voornaam spelen.
Ja of Marco Aurélio die zich verturkst heeft naar Mehmet Aurelioquote:Op maandag 15 juni 2009 13:09 schreef Dj_Day-V het volgende:
In Turkije heb je dat ook. Arda Turan, Nihat Kahveci, Rüştü Reçber, Semih Şentürk, Tuncay Şanlı, Sabri Sarıoğlu, Volkan Demirel, enz
Maar de volledige naam van Villa is David Villa Sanchez. En volgens wikipedia hoort er bij Sergio Ramos ook nog Garcia achter. En Silva heet dan weer David Jimenez Silva.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:09 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Dat klopt geloof ik ja. Maar dan nog zijn ze niet erg consequent. Het is wel Xavi en Raul, maar dan ook David Villa en Sergio Ramos.
Ik kan er wel eentje bedenken die bij een Nederlandse club speelt: Roda speler Jamaique Vandamme, die speelt met "Jamaique" op zijn shirt.quote:Op maandag 15 juni 2009 12:49 schreef Klopkoek het volgende:
Een Nederlands voorbeeld kan ik niet zo snel bedenken.
Valt toch wel mee die belachelijke achternamen?quote:Op maandag 15 juni 2009 12:59 schreef Kn0x het volgende:
In het geval van de Brazilianen is het wel duidelijk. Veel namen zijn hetzelfde of ze hebben belachelijk lange achternamen die niet op shirts passen. Een makkelijke opvallende naam zorgt er dan voor dat je eerder gezien wordt. Ik noem een voorbeeld Hulk.
Is dat Jimenez onderdeel van de voor of achternaam? Want Ruud van Nistelrooy heet officieel ook Rutgerus Johannes Martinus van Nistelrooij.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:11 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Maar de volledige naam van Villa is David Villa Sanchez. En volgens wikipedia hoort er bij Sergio Ramos ook nog Garcia achter. En Silva heet dan weer David Jimenez Silva.
Ik bedoelde meer dat die laatste twee dan wel wat met hun achternaam doen, en Xavi en Raul niet. Misschien gewoon te weinig ruimte op het shirtquote:Op maandag 15 juni 2009 13:11 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Maar de volledige naam van Villa is David Villa Sanchez. En volgens wikipedia hoort er bij Sergio Ramos ook nog Garcia achter. En Silva heet dan weer David Jimenez Silva.
Volgens mij van de achternaam. Zijn vader heette dan Voornaam-Jimenez-tweede achternaam en zijn moeder Voornaam-Silva-tweede achternaam.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Is dat Jimenez onderdeel van de voor of achternaam? Want Ruud van Nistelrooy heet officieel ook Rutgerus Johannes Martinus van Nistelrooij.
Haha ja, weinig consequent.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:14 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer dat die laatste twee dan wel wat met hun achternaam doen, en Xavi en Raul niet. Misschien gewoon te weinig ruimte op het shirt
Dit is wel een leuke voor je:quote:Op maandag 15 juni 2009 13:17 schreef Klopkoek het volgende:
Weet iemand misschien hoe het achternaamsysteem werkt in Brazilië? Dat kan een hoop verklaren allicht.
Zag laatst geleden op TV dat in Arabische taalgebieden je geboortestreek automatisch in je achternaam komt te staan :p
Daardoor wordt ie zo lang
Gioquote:Op maandag 15 juni 2009 12:49 schreef Klopkoek het volgende:
Een Nederlands voorbeeld kan ik niet zo snel bedenken.
En op videoquote:Op maandag 15 juni 2009 12:54 schreef sjimz het volgende:
Vagner Love, omdat hij zoveel vrouwen heeft versleten
Dan vind ik het bij Gio toch beter klinken.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:43 schreef Mark-Hgl het volgende:
Martin Pieckenhagen schiet me ook te binnen, noemt zich "Piecke":
[ afbeelding ]
Zou er ooit een Braziliaan komen met Dildo achterop zijn shirt?quote:Op maandag 15 juni 2009 13:03 schreef DemonCleaner het volgende:
De Braziliaanse international Dodo vond ik ook altijd wel een mooie
Macbeth Mao Sibayaquote:Op maandag 15 juni 2009 20:33 schreef tong80 het volgende:
Frank Snoeks had het gisteren over een speler die 2 bijzondere voornamen had.
De ene was Mao de andere ben ik vergeten. Iemand ?
Cocu in Frankrijk en de Goeij in Polen schijnen ook leuk te zijn.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:30 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Zou er ooit een Braziliaan komen met Dildo achterop zijn shirt?
Kan die samen met Joop van Dalen een radioshow maken.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:43 schreef Mark-Hgl het volgende:
Martin Pieckenhagen schiet me ook te binnen, noemt zich "Piecke":
[ afbeelding ]
Van Daelen bedoel je.quote:Op maandag 15 juni 2009 22:16 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Kan die samen met Joop van Dalen een radioshow maken.
Wat is De Goeij in Polen? Cocu is iets als de bedrogen echtgenoot dacht ik.quote:Op maandag 15 juni 2009 22:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Cocu in Frankrijk en de Goeij in Polen schijnen ook leuk te zijn.
Goeij is lul in het Pools of Russisch geloof ik. Gullit was zijn vaders naam. Dil heette zijn moeder.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 04:50 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Wat is De Goeij in Polen? Cocu is iets als de bedrogen echtgenoot dacht ik.
OP geeft eigenlijk alleen maar Brazilianen of Portugezen als voorbeeld. Gullit was gewoon zijn moeder's naam toch?
Pieckenhagen was duurder om shirts te bedrukkenquote:Op maandag 15 juni 2009 14:02 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Dan vind ik het bij Gio toch beter klinken.
'Piecke'
Zeer enge man dat.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:42 schreef Ungeheuer het volgende:
Niet dat het op zijn shirt stond, maar deze meneer stond beter bekend als Das Ungeheuer.
[ afbeelding ]
Carsten Jancker
Die wil geen Cruijff op zn shirt?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 02:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
Van Daelen bedoel je.
Vergeten we Jordy niet ?
Heeft er wel iets mee te maken ja.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:50 schreef Radegast het volgende:
[..]
Komt omdat hij in Japan voetbalde, en die Jappen hem op Lou Ferigno vonden lijken toch?
Slap aftreksel van de echte Das Ungeheuer, namelijk Horst Hrubesch!!quote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:42 schreef Ungeheuer het volgende:
Niet dat het op zijn shirt stond, maar deze meneer stond beter bekend als Das Ungeheuer.
Of enthousiast Too Gay roept als Tugay een actie maakte.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:02 schreef tong80 het volgende:
Ook altijd leuk om te horen als een Engelse verslaggever de naam Kuntz noemt.
Toen Dick van Dijk scoorde in 1971 voor Ajax op Wembley, schreeuwde de Engelsman :quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:07 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Of enthousiast Too Gay roept als Tugay een actie maakte.
Ja, die speelde o.a. bij Galatasaray.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:58 schreef mr_anonimous het volgende:
Er was toch ook een Braziliaan die Capone heette?
Noemde hij 'm dan ook Dick of the Dijk?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Toen Dick van Dijk scoorde in 1971 voor Ajax op Wembley, schreeuwde de Engelsman :
'Lul van de lesbienne scoort.'
Interesse, plus het geluk makkelijk te kunnen onthouden. Wel handig voor quizjes, daar worden ook vaak bijnamen gevraagd en dus ook dit soort namen. En volgens mij zijn deze spelers, misschien op de Zuid-Afrikanen na, toch ook niet zo heel onbekend?quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:29 schreef Klopkoek het volgende:
Hoe kom je aan die kennis Methodmich? Allemaal namen waar ik nooit van gehoord heb
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |