Wie zegt dat voor het ontstaan van intelligentie intelligentie is vereist dan?quote:Op zaterdag 13 juni 2009 19:12 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Dus: hoe kun je het allereerste begin verklaren, de allereerste levensvorm en de allereerste vorm van intelligentie, als voor het tot stand komen van intelligentie, juist intelligentie vereist is. Een computer zet zichzelf ook niet in elkaar op een schroothoop, dus waarom zou dit, in een andere vorm, dan wel hebben plaatsgevonden aan het "begin van de wereld"?
Je verhaal is simpelweg gebaseerd op onwaarheid. Er zijn wel degelijk mutaties waargenomen, simpel zat.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 19:13 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Die dan graag nog een keer, met in je antwoord graag een onomstotelijk bewijs voor macro-evolutie en niet een reactie als: "het is heus wel ergens een keer in een laboratorium bewezen!"
Kijk, dat is het enige dat ik even wilde horen, aangezien beweerd werd dat de evolutietheorie bewezen is.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 19:21 schreef Fortune_Cookie het volgende:
De evolutietheorie is niet onomstotelijk bewezen.
Bewijs God.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 19:25 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Kijk, dat is het enige dat ik even wilde horen, aangezien beweerd werd dat de evolutietheorie bewezen is.
Waarvoor dank!
Dat was dan een domme bewering. De evolutietheorie als geheel is niet bewezen maar wel zeer aannemelijk op grond van de bewezen feiten die er zijnquote:Op zaterdag 13 juni 2009 19:25 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Kijk, dat is het enige dat ik even wilde horen, aangezien beweerd werd dat de evolutietheorie bewezen is.
Waarvoor dank!
Dat was het ookquote:Op zaterdag 13 juni 2009 19:27 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Dat was dan een domme bewering. De evolutietheorie als geheel is niet bewezen maar wel zeer aannemelijk op grond van de bewezen feiten die er zijn
Ik heb nergens gezegd dat er bewijs was voor God. Men zei wel dat er bewijs wasvoor de evolutietheorie. Geen sluitend.quote:
Tja, een beetje geklooi met definities.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 19:25 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Waarvoor dank!
Maar een theorie waarvan de basis ontbreekt, of niet strookt met de theorie zelf, is ook niet geheel logisch. Wat een beetje mijn probleem is met het begrijpen van de evolutietheoriequote:Op zondag 14 juni 2009 23:00 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Tja, een beetje geklooi met definities.
een theorie is per definitie niet 100% bewezen. Dat neemt niet niet weg dat een voor 99,9% bewezen theorie net zo zwak is als een uit de duim gezogen theorie. Alleen doordat de wetenschap zelf al stelt dat iets niet voor 100% bewezen kan zijn zeggen sommigen dat een theorie als de evolutietheorie niet waar is of niet waarschijnlijk. Die mensen hadden beter moeten opletten bij wetenschapsfilosofie.
dat een theorie ruimte heeft voor interpretatie wil helemaal niks zeggen voor de validatie van theorie B.
Dat is dan eerder het niet kennen van de evolutietheorie van jouw kant de de gaten in de theorie zelf.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:03 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Maar een theorie waarvan de basis ontbreekt, of niet strookt met de theorie zelf, is ook niet geheel logisch. Wat een beetje mijn probleem is met het begrijpen van de evolutietheorie
Volgens mij lees ik me aardig in, maar vertelquote:Op zondag 14 juni 2009 23:05 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dat is dan eerder het niet kennen van de evolutietheorie van jouw kant de de gaten in de theorie zelf.
Welke basis ontbreekt er? Wat is niet geheel logisch?quote:Op zondag 14 juni 2009 23:03 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Maar een theorie waarvan de basis ontbreekt, of niet strookt met de theorie zelf, is ook niet geheel logisch. Wat een beetje mijn probleem is met het begrijpen van de evolutietheorie
De evolutietheorie is in zoverre theorie als dat de theorie van zwaartekracht een theorie is....In de wetenschappelijke wereld is de evolutietheorie dan ook onomstreden, alleen in religieuze kringen wordt de theorie nog betwist.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 19:25 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Waarvoor dank!
De theorie is gebaseerd op logische en bewijsbare zaken, maar het allereerste begin, de allereerste vorm van leven is èn niet logisch, èn niet te bewijzen. Zoals iemand al eerder zei, de theorie geeft aan hoe leven zich heeft ontwikkeld, en niet hoe het is ontstaan. Terwijl dàt nou juist een essentieel punt is.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:07 schreef intraxz het volgende:
[..]
Welke basis ontbreekt er? Wat is niet geheel logisch?Noem eens wat DUIDELIJKE voorbeelden
![]()
nou ja, als je zegt dat het een theorie is waarvan een basis ontbreekt of zelfs tegenstrijdig is met de theorie zelf, ja begrijp je de theorie niet. Ik vraag mij dan af hoe je weet waar en wat voor gaten er zitten als je niet weet wat de theorie is?quote:Op zondag 14 juni 2009 23:07 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Volgens mij lees ik me aardig in, maar vertel
De evolutietheorie geeft geen verklaring over het ontstaan van het leven, maar alleen over het proces van verandering na het onstaan van het eerste leven.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:12 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
De theorie is gebaseerd op logische en bewijsbare zaken, maar het allereerste begin, de allereerste vorm van leven is èn niet logisch, èn niet te bewijzen. Zoals iemand al eerder zei, de theorie geeft aan hoe leven zich heeft ontwikkeld, en niet hoe het is ontstaan. Terwijl dàt nou juist een essentieel punt is.
quote:Op zondag 14 juni 2009 23:12 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
De theorie is gebaseerd op logische en bewijsbare zaken, maar het allereerste begin, de allereerste vorm van leven is èn niet logisch, èn niet te bewijzen. Zoals iemand al eerder zei, de theorie geeft aan hoe leven zich heeft ontwikkeld, en niet hoe het is ontstaan. Terwijl dàt nou juist een essentieel punt is.
nee, het verklaard wel waarom jij de basis niet begrijpt.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:12 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Toch zijn er genoeg wetenschappers, en zelfs evolutionisten, die de evolutietheorie niet als onomstreden beschouwen.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:08 schreef Matthiasvz het volgende:
[..]
De evolutietheorie is in zoverre theorie als dat de theorie van zwaartekracht een theorie is....In de wetenschappelijke wereld is de evolutietheorie dan ook onomstreden, alleen in religieuze kringen wordt de theorie nog betwist.
Evolution is a fact in the sense of it being overwhelmingly validated by the evidence. Frequently evolution is said to be a fact in the same way as the Earth revolving around the Sun is a fact.[15][16] The following quotation from H. J. Muller, "One Hundred Years Without Darwin Are Enough" explains the point.
There is no sharp line between speculation, hypothesis, theory, principle, and fact, but only a difference along a sliding scale, in the degree of probability of the idea. When we say a thing is a fact, then, we only mean that its probability is an extremely high one: so high that we are not bothered by doubt about it and are ready to act accordingly. Now in this use of the term fact, the only proper one, evolution is a fact.[3]
http://en.wikipedia.org/wiki/Evolution_as_theory_and_fact
En ja, opzich is evolutie niet tegenstrijdig met een eventuele schepping, aangezien de theorie niks claimt over het onstaan van het eerste leven. Het is wel tegenstrijdige met de Bijbelse schepping, aangezien het tegenstrijdig is met de claim dat de aarde 6000 jaar oud is etc.
Tuurlijk twijfel je aan je eigen theorieen, verbeteringen enzo, en anders google maar ff the enlighted (iets wat ik bij geschiedenis had, weet het nederlandse zo niet) .quote:Op zondag 14 juni 2009 23:15 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Toch zijn er genoeg wetenschappers, en zelfs evolutionisten, die de evolutietheorie niet als onomstreden beschouwen.
En dat laatste vind ik dus moeilijk te accepteren
Mijn punt is dat het ergens begonnen moet zijn. Er moet simpelweg een eerste levensvorm zijn geweest. Maar die is met evolutie niet te verklaren, terwijl de wetenschap er juist zo op hamert dat dingen te bewijzen en te verklaren moeten zijn, voor ze als waarheid kunnen worden aangenomen. Waarom wordt dat goddeloze begin dan wel aangenomen, als de theorie daar geen bewijs voor levert? Waarom wordt de theorie uberhaupt aangenomen, als de basis ontbreekt?quote:Op zondag 14 juni 2009 23:13 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
nou ja, als je zegt dat het een theorie is waarvan een basis ontbreekt of zelfs tegenstrijdig is met de theorie zelf, ja begrijp je de theorie niet. Ik vraag mij dan af hoe je weet waar en wat voor gaten er zitten als je niet weet wat de theorie is?
Je denkt toch niet dat de evolutietheorie de verklaring van leven op aarde is?
Voor een voorbeeld voor het ontstaan van soorten: Op een eilandeje voor de kust van Ecuador, Isla de la plata, leven vogels die veranderen in een ander soort in een relatief korte tijd.
Er is vrijwel geen enkele serieuze wetenschapper die de theorie van evolutie ontkent. Misschien dat er een paar randfiguren zijn, maar het overgrote deel van de wetenschap neemt evolutie als een feit.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:15 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Toch zijn er genoeg wetenschappers, en zelfs evolutionisten, die de evolutietheorie niet als onomstreden beschouwen.
En dat laatste vind ik dus moeilijk te accepteren, dat er wel beweringen worden gedaan, maar de basis hiervoor compleet ontbreekt.
In de Bijbel wordt niets beweerd over de oudheid van de aarde, dit is wat de mens ervan maakt
Dus volgens jou heeft de evolutietheorie geen verklaring voor hoe het leven is ontstaan, enkel voor hoe het zich ontwikkelt?quote:Op zondag 14 juni 2009 23:14 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
nee, het verklaard wel waarom jij de basis niet begrijpt.
De evolutietheorie verklaart niet het leven op aarde. Veel gelovigen weten dit niet en hebben toch kritiek op de theorie dat het niet klopt. Het is namelijk ook niet een punt wat door de evolutietheorie wordt geclaimd.
quote:Op zondag 14 juni 2009 23:20 schreef Afwazig het volgende:
Kan het gristentuig zichzelf even verwijderen van het forum? Ik word er impotent van
Helemaal correct!quote:Op zondag 14 juni 2009 23:20 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Dus volgens jou heeft de evolutietheorie geen verklaring voor hoe het leven is ontstaan, enkel voor hoe het zich ontwikkelt?
Ik ben benieuwd naar de cijfersquote:Op zondag 14 juni 2009 23:20 schreef Matthiasvz het volgende:
[..]
Er is vrijwel geen enkele serieuze wetenschapper die de theorie van evolutie ontkent. Misschien dat er een paar randfiguren zijn, maar het overgrote deel van de wetenschap neemt evolutie als een feit.
Het ontstaan het leven moet je helemaal los zien van de theorie van evolutie. De evolutietheorie doet totaal geen voorspellingen over het eerste ontstaan van leven. Het zijn twee verschillende concepten. Net zoals de theorie van zwaartekracht geen voorspellingen doet over het ontstaan van het heelal. Wil je nu ook zeggen dat je de theorie van zwaartekracht betwijfelt?
Het ontstaan van verschillende soorten zou wel een bewijs voor macro evolutie zijn....En een diergroep is geen bestaande (wetenschappelijke) term, dus wat bedoel je daar precies mee?quote:Op zondag 14 juni 2009 23:18 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Het ontstaan van verschillende soorten binnen een bepaalde diergroep, lijkt me geen bewijs voor macro-evolutie.
Ik heb een paar posts hierboven al aangegeven dat de theorie van evolutie niet in strijd is met een eventuele schepping.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:22 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar de cijfers
Indien het enkel een verklaring is voor de ontwikkeling, dan hoeft het nogmaals niet in strijd te zijn met het scheppingsverhaal.
Vogels die veranderen in een ander soort vogels, maar nog steeds vogels zijn en niet ineens paarden, vind ik niet echt een bewijs voor macro-evolutie.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:22 schreef Matthiasvz het volgende:
[..]
Het ontstaan van verschillende soorten zou wel een bewijs voor macro evolutie zijn....En een diergroep is geen bestaande (wetenschappelijke) term, dus wat bedoel je daar precies mee?
Waar staat dat eigenlijk in de bijbel?quote:Op zondag 14 juni 2009 23:08 schreef Matthiasvz het volgende:
[..]
De evolutietheorie is in zoverre theorie als dat de theorie van zwaartekracht een theorie is....In de wetenschappelijke wereld is de evolutietheorie dan ook onomstreden, alleen in religieuze kringen wordt de theorie nog betwist.
Evolution is a fact in the sense of it being overwhelmingly validated by the evidence. Frequently evolution is said to be a fact in the same way as the Earth revolving around the Sun is a fact.[15][16] The following quotation from H. J. Muller, "One Hundred Years Without Darwin Are Enough" explains the point.
There is no sharp line between speculation, hypothesis, theory, principle, and fact, but only a difference along a sliding scale, in the degree of probability of the idea. When we say a thing is a fact, then, we only mean that its probability is an extremely high one: so high that we are not bothered by doubt about it and are ready to act accordingly. Now in this use of the term fact, the only proper one, evolution is a fact.[3]
http://en.wikipedia.org/wiki/Evolution_as_theory_and_fact
En ja, opzich is evolutie niet tegenstrijdig met een eventuele schepping, aangezien de theorie niks claimt over het onstaan van het eerste leven. Het is wel tegenstrijdige met de Bijbelse schepping, aangezien het tegenstrijdig is met de claim dat de aarde 6000 jaar oud is etc.
quote:Op zondag 14 juni 2009 23:24 schreef Synthesist het volgende:
ik wil nog wel een keer naar de EO jongerendag om een mooie gristenchick te scoren. snel trouwen, en ontmaagden uiteraard.
nee, je begrijpt niet wat evolutie zegtquote:Op zondag 14 juni 2009 23:18 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Mijn punt is dat het ergens begonnen moet zijn. Er moet simpelweg een eerste levensvorm zijn geweest. Maar die is met evolutie niet te verklaren, terwijl de wetenschap er juist zo op hamert dat dingen te bewijzen en te verklaren moeten zijn, voor ze als waarheid kunnen worden aangenomen. Waarom wordt dat goddeloze begin dan wel aangenomen, als de theorie daar geen bewijs voor levert? Waarom wordt de theorie uberhaupt aangenomen, als de basis ontbreekt?
Het ontstaan van verschillende soorten binnen een bepaalde diergroep, lijkt me geen bewijs voor macro-evolutie.
Dat jij dat geen bewijs vind wil nog niet zeggen dat het volgens de juiste definitie wel zo isquote:Op zondag 14 juni 2009 23:24 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Vogels die veranderen in een ander soort vogels, maar nog steeds vogels zijn en niet ineens paarden, vind ik niet echt een bewijs voor macro-evolutie.
Okeequote:Op zondag 14 juni 2009 23:24 schreef Matthiasvz het volgende:
[..]
Ik heb een paar posts hierboven al aangegeven dat de theorie van evolutie niet in strijd is met een eventuele schepping.
Het is wel in strijd met andere concepten uit het christelijke geloof, zoals de claim dat de aarde 6000 jaar oud is, Eva uit de rib van Adam, etc etc.
Ja ik ben er al op gewezen dat het geen Bijbels begrip is. Omdat ik dit verhaal vaak heb horen gebruiken door christenen dacht ik dat het in hun Bijbel stond, maar dat is dus niet zo. Mea Culpa...Als atheist is mijn kennis van de geschriften erg slecht.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:25 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Waar staat dat eigenlijk in de bijbel?
Okee, ik begrijp dat het buiten de theorie valt en dat het ontstaan van leven geen uitgangspunt is. Maar is het niet raar om een theorie aan te hangen die maar deels verklaart wat je wilt weten?quote:Op zondag 14 juni 2009 23:25 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
nee, je begrijpt niet wat evolutie zegtje dicht veel meer toe aan de evolutietheorie.
VB: De wet van archimedes verklaart waarom een object onder bepaalde omstandigheden drijft of zinkt. Het verklaart niet waar het object en vloeistof vandaan komt of hoe het inelkaar zit.
Zo ook met de evolutietheorie. Het begint met een vorm van leven als uitgangspunt. Dat is er, want wij zijn er. Het verklaart verder niet hoe dat leven op aarde komt. Is ook niet nodig voor de theorie zelf. Het beschrijft het mechanisme hoe er van leven met eenvoudige organisme naar complexe organismen gaat.
Er zijn andere theorien over het verklaren van het leven op aarde. Prima als je het er niet mee eens bent. En in de wetenschap moet je altijd twijfel hebben. Maar benoem de theorie van waar je het over wil hebben dan wel goed.
hm ja.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:20 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Dus volgens jou heeft de evolutietheorie geen verklaring voor hoe het leven is ontstaan, enkel voor hoe het zich ontwikkelt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |